Tuesday, October 9, 2018

မ်က္ေမွာက္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
(မ်က္ေမွာက္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း)
တေန႔ကေန႔လည္က ဒီဗီဘီတီဗီအစီအစဥ္မွာ ကိုမင္းညိဳတင္ျပတဲ့ ေညာင္ဦးၿမိ့ဳနယ္က နတ္ေစာင့္တယ္ ဆိုတဲ့ အင္ၾကင္းေတာႀကီးအေၾကာင္း ၾကည့္ရင္းနားေထာင္ရင္း ေထာက္ႀကံ့နဲ႔ ေငြယားေတာင္ၾကားက ေလွာ္ကားေရေဝကန္အေၾကာင္းေလးေတာ့ ေရးရေကာင္းမယ္လို႔ စိတ္ကူးျဖစ္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ မေန႔က မနက္ေစာေစာထ ကြန္ျပဴတာေရွ႔ထိုင္ၿပီး စိတ္ကို ငယ္ဘဝေတြဆီျပန္လႊတ္ရင္း စိတ္ကူးနဲ႔စာစီပါတယ္။ စာက ပီပီျမည္ျမည္ စီမရဘူး။ ကေဘာက္တိ ကေဘာက္ခ်ာျဖစ္ေနတယ္။

အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ညဦးကတည္းက မအီမသာျဖစ္ေနတဲ့ကိုယ္လက္ဟာ ကိုက္ခဲတဲ့ဘက္ကို ေရြ႔ေရြ႔ လာတယ္။ လည္ေခ်ာင္းယားၿပီး ေခ်ာင္းလည္း တခ်က္တခ်က္ ဟြတ္တယ္၊ တစ္တစ္ဆို႔ဆို႔နဲ႔ ရင္က်ပ္သလို ခံစားရတယ္။ အာေခါင္ေျခာက္ၿပီး နွာရည္လည္း နည္းနည္းက်လာတယ္။ ဇက္ေၾကာက ေခါင္းမထူခ်င္ေအာင္ တက္လာတယ္။ ဒဏ္ရွိတဲ့ခါးက သိသိသာသာ နာလာတယ္။ ျဖတ္ထားတဲ့ လက္ေျခေနရာေတြက ကိုက္ခဲလာတယ္။ မ်က္ခြံေတြေလးၿပီး မ်က္ေစ့သိတ္မဖြင့္ခ်င္ဘူး။ နဖူးစမ္းၾကည့္ေတာ့ ကိုယ္နည္းနည္းေႏြးေနသလိုပဲ။ ဒါနဲ႔ မီးဖိုခန္းထဲသြား ေရေႏြးတည္တယ္။ ဆူေတာ့ တရုတ္လဘက္ေျခာက္ခတ္ၿပီး အဖန္ရည္နွပ္တယ္။ အဖန္ရည္ေလးပူေနတုန္း အကိုက္အခဲ ေပ်ာက္ေဆးေရာ antihistamine ေန႔ေဆးေရာ ေရာၿပီး တခါတည္းေသာက္ခ်လိုက္တယ္၊ ပူေနတဲ့အဖန္ရည္ တခြက္လံုးကုန္တဲ့အထိ တထိုင္တည္းနဲ႔ မႈတ္မႈတ္ၿပီးေသာက္လိုက္တာ လည္ပင္း နဖူးနဲ႔ခ်ိဳင္းၾကားမွာ ေခၽြးနည္းနည္းစိမ့္လာတယ္။ ေနလို႔ထိုင္လို႔ေကာင္းသြားသလိုလို ျဖစ္လာတယ္။

ဒါနဲ႔ မ်က္နွာသစ္သြားတိုက္ၿပီး ကြန္ျပဴတာေရွ႔ ျပန္ေရာက္လာတယ္။ စာေရးဖို႔မေျပာနဲ႔ စိတ္က တခုခုေပၚ စုလို႔တည္လို႔ေတာင္မရဘဲ ဥဒိစၥျဖစ္ေနတယ္။ အတင္း ”တည္” ၾကည့္ဖို႔ ”စု” ၾကည့္ဖို႔ ဘယ္တုန္းကမွ အေလ့မရွိခဲ့သူျဖစ္ေတာ့ စိတ္ကိုစိတ္အတိုင္းလႊတ္ထားၿပီး လိုက္ၾကည့္ေနမိတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ အခ်ိန္အတန္ၾကာ ေလ့က်င့္ယူခဲ့ၿပီးရခဲ့တဲ့ စိတ္အလုပ္(ဦးေနွာက္အလုပ္)လုပ္ပံုကို ျပန္လုပ္ၾကည့္တာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အဖို႔ေတာ့ ဒီလိုလုပ္တာဟာ နာမက်န္းျဖစ္ျဖစ္ မျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္ေပးၿပီးလုပ္ျဖစ္တဲ့ စိတ္ေလ့က်င့္ခန္း ဒါမွမဟုတ္ စိတ္အလုပ္တခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ မဂ္ဖိုလ္ေတြဘာေတြနဲ႔လည္း မဆိုင္ပါဘူး။

စိတ္ဆိုတဲ့သေဘာက ကိုယ္မၾကည့္ရင္၊ သတိကပ္တာေလး ခြာလိုက္တာနဲ႔ သူ႔အစဥ္တန္းအတိုင္း သြားေနတာမ်ိဳးပါဘဲ။ ကိုယ္က သတိေလးကပ္ၿပီး ”သိ”လိုက္တာနဲ႔ ”သိမႈ”ျဖစ္သြားၿပီး သိေနတာကို သိသြားတယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာစိတ္ဟာ ၿငိမ္ေနတယ္၊ ရပ္ေနတယ္၊ ပူေလာင္ေနတာ မရွိ။ ၿငိမ္းခ်မ္း (ေအးခ်မ္း)ေနတာ မရွိ။ ၾကည္လင္ေနတာ မရွိ။ ေနာက္က်ိေနတာ မရွိ၊ သိမႈဟာ သိမႈသက္သက္မွာ တည္ေနတဲ့သေဘာပါပဲ။ အဲ့ဒီလို ေနေနတုန္း စိတ္တခုခုျဖစ္လာရင္ ျဖစ္ျခင္းျခင္းသိတယ္။ သိလိုက္တာနဲ႔ အဲ့စိတ္ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိပဲ ျပန္ၿငိမ္သြားတယ္။ သိေနမႈကို ေတာက္ေလ်ွာက္ အလ်ဥ္မျပတ္ ထိမ္းထားႏိုင္ရင္ ထိမ္းထားႏိုင္သေလာက္ စိတ္ဟာၿငိမ္သက္ေနတယ္။

တခါတခါ လူဟာ ေျမႀကီးကပဲ ၾကြေနသလိုလို၊ ေလထဲပဲ ေျမာက္ေနသလိုလို ျဖစ္ေနတတ္တယ္၊ အဲ့လိုျဖစ္ေနတဲ့အရသာဟာ ခံလို႔ေကာင္းသလိုလိုနဲ႔ အူေၾကာင္ေၾကာင္ေတာ့ အေတာ္နိုင္ပါတယ္။ တကယ္မဟုတ္မွန္းသိေပမယ့္ သာလည္း သာယာခ်င္စရာ၊ စြဲမက္ခ်င္စရာပါပဲ။ အဲ့လို ၾကာၾကာ ျဖစ္ေနေအာင္၊ ဒါမွမဟုတ္ အဲ့ဒီအရသာကို ၾကာၾကာခံေနေအာင္ဆြဲ႔ဆန္႔ထားဖို႔ မလိုပါဘူး။ လုပ္ယူရတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူ႔အတိုင္းျဖစ္ေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲ့လိုျဖစ္ေနပါလားလို႔ သိလိုက္တာနဲ႔ အဲ့ဒီအရသာေပ်ာက္သြားၿပီး စိတ္ကျပန္ၿငိမ္သြားတယ္။ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား မရွိေတာ့ဘူး။ ခုနေျပာတဲ့ အရသာကေတာ့ ခံလို႔ေကာင္းသလိုလိုနဲ႔ လႈပ္လႈပ္ခတ္ခတ္ျဖစ္သြားတဲ့ မၿငိမ္သက္တဲ့ သိစိတ္ရွိေနမႈအေျခအေနတရပ္ပါပဲ။ ဘာမွ မဟုတ္မွန္း ေမွာက္မွားမႈသက္သက္ျဖစ္မွန္းကို သိမႈကေနသိသြားတဲ့အခါ ေပ်ာက္ထြက္သြားတာပါပဲ။

အဲ့ဒီလိုျဖစ္ေနတာကို ဓမၼစရိယလိုလို ကမၼဌာနစရိယလိုလိုတေယာက္က စိတ္ဟာ ဘယ္အဆင့္မွာ ေရာက္ေနတာ ဘာညာ၊ ဘယ္ဈန္ကို ဝင္စားေနတာ ဘာညာ၊ ဒီကေန ဆက္တက္သြားရင္ ဘယ္ေရာက္မယ္၊ ေနာက္ဆံုး မဂ္ဖိုလ္နိဗၺန္အထိဆိုက္သြားမယ္ ဘာညာေတြ လူေရွ႔သူေရွ႔မွာေျပာၿပီး အတပ္ေဟာဖူးတယ္။ တကယ္က လက္ေတြ႔အရ စိတ္ရဲ့အလုပ္လုပ္ပံု(ဦးေနွာက္အလုပ္လုပ္ပံု)ကို လက္ေတြ႔အရ သူ ဘာမွသိတာမဟုတ္ဘူး။ စာထဲပါတာေတြဖတ္ အလြတ္က်က္မွတ္ၿပီး ပါဠိပါဒ္သား ေတြထပ္ထပ္ၿပီး ဘာသာေရးျဖတ္ညွပ္ကပ္ လုပ္ေနတာမွန္းသိေပမယ့္ သူ႔စိတ္ထဲ အနာတရ မျဖစ္ေစ့ခ်င္တာနဲ႔ ဘာမွ ျပန္မေျပာခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္တေၾကာင္းကလည္း ဒီလိုေျပာတာဆိုတာက သူ တကယ္ယံုၾကည္တာလည္းျဖစ္သလို၊ သူမ်ားေတြကိုလည္း သူ႔နည္းတူယံုၾကည္သူေတြျဖစ္လာေအာင္ ေျပာေဟာပို႔ခ်ရင္း၊ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းေနတာဆိုတာကို ထည့္တြက္ခဲ့တာလည္း ပါပါတယ္။ သူယံုၾကည္ရာအဘိဓမၼာနဲ႔ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာက အျခားအနားရွိတာကို အသိအမွတ္ျပဳတာက အဓိကေနရာက ပါပါတယ္။ ဒါလည္း ေထာင္ထဲေနတုန္းက ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ေထာင္ထဲေနတုန္းက သိစိတ္ရွိရွိ ခံစားသိျမင္ခဲ့တဲ့ စိတ္အလုပ္(ဦးေနွာက္အလုပ္)လုပ္ပံုျဖစ္ပါတယ္။ စိတၱာနုပႆနာေတြ၊ ဓမၼာနုပႆနာေတြလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္အလုပ္ လုပ္ေနတာကို စိတ္နဲ႔လိုက္သိေအာင္ လုပ္တာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။

မေန႔က မနက္ကေတာ့ ဒဏ္ရာေတြဗလဝနဲ႔ မဂၤလာဒံုစစ္ေဆးရံုႀကီးမွာ ေနခဲ့ရတုန္းက ေလ့က်င့္ ယူခဲ့ဖူးၿပီး နွစ္လည္းနွစ္သက္ဖူးတဲ့ ေနာက္နည္း တနည္းကို ျပန္စမ္းၾကည့္တယ္။ အခ်ိန္အေတာ္အတန္ယူရေပမယ့္ ဟိုတုန္းကသိမႈအတိုင္း ျပန္ရပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ခႏၶာကိုယ္တေနရာရာမွာ နာတာက်ဥ္တာ ကိုက္တာခဲတာျဖစ္ေနရင္ ျဖစ္ေနတဲ့ခႏၶာကိုယ္အစိပ္အပိုင္းေနရာကို စိတ္ကိုစုၿပီး ခ်ထားလိုက္တာ၊ တည္လိုက္တာ၊ ခႏၶာရဲ့ဘယ္ေနရာ အစိပ္အပိုင္းကိုမွ အာရံုလြင့္မသြားေအာင္စူးစိုက္ၿပီး သိမႈကို တေနရာတည္းမွာ ေဇာက္ခ်ထားတာမ်ိဳးပါ။ စိတ္ကို စိတ္နဲ႔သိေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ရုပ္ခႏၶာမွာျဖစ္ေနတဲ့ နာက်င္တဲ့ေနရာကို နာေနမွန္းလိုက္သိေနတာပါ။ ဥပမာ ျဖတ္ထားတဲ့လက္ဖ်ားေတြမွာ နာေနကိုက္ေနခဲေနတယ္ ဆိုပါေတာ့။ လက္ဖ်ားက နာေန ကိုက္ေန ခဲေနတာကို နာေနမွန္းကိုက္ေနခဲေနမွန္း သိေနတာ။ အဲ့ဒီ သိမႈကို အဲ့သလို ခတ္ၾကာၾကာေလး စူးစိုက္ထားရင္း၊ သိေနရင္း သိေနရင္းကေန နာတာဟာ ျဖတ္ထားတဲ့လက္ဖ်ားမွာ ျဖစ္ေနတာလား၊ ေခါင္းထဲ (အာရံုခံစားမႈထဲ)ျဖစ္ေနတာလား ခြဲျခားရခက္သြားတယ္။

တခ်က္တခ်က္ လက္ဖ်ားကနာေနတာလိုလို၊ တခ်က္တခ်က္ ေခါင္းထဲ (အာရံုထဲ)ထဲက နာတာလိုလို ျဖစ္လာတယ္။ အဲ့လိုျဖစ္ေနတာကို သိေနလိုက္ရံုေလးသိေနရင္ အနာအက်င္က ရုပ္ကနဲေပ်ာက္သြား လိုက္ ျပန္ေပၚလာလိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ ျပန္ေပၚလာတဲ့ အခါတိုင္းလည္း ဘယ္ကနာေနမွန္း မကြဲျပားဘူး။ အဲ့လို နာက်င္တာကိုသိလိုက္၊ နာေနတာရုပ္ကနဲ ျပန္ေပ်ာက္သြားလိုက္က အဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနတာပါ။ နာခ်ိန္နဲ႔ မနာခ်ိန္ရွိေနတဲ့သေဘာပါ။ အဲ့ဒါကို သိလိုက္တဲ့သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ နာတာနဲ႔မနာတာကို သိမႈအရ သိေနေပမယ့္ နာမႈမနာမႈျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ဟာ ဘယ့္ေလာက္ျမန္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ဆုပ္မိဖမ္းမိဖို႔ အလြန္ခက္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ နာက်င္တဲ့ေဝဒနာမွာ နာခ်ိန္နဲ႔မနာခ်ိန္(နာမႈကို သိတာနဲ႔မသိတာ) ရွိတယ္ဆိုတာပါပဲ။ စိတ္ထဲ တခုခု လက္ကနဲ ျဖစ္လိုက္သလို ျဖစ္လိုက္ပါတယ္။ ပီတိလည္း အေတာ္ျဖစ္မိပါတယ္။ ဝမ္းလည္း သာသြားတယ္။

ဒီတင္ က်ေနာ္ တခုထပ္ၿပီး စမ္းၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ နာခ်ိန္ မနာခ်ိန္ရွိတာေတာ့မွန္ၿပီ။ အဲ့ဒီ ရွိမႈ(သိမႈ) ၂ ခုထဲက မနာခ်ိန္(မနာမွန္းကိုသိမႈ)ကို ၾကာၾကာဆန္႔ထားလို႔ရနိုုင္မရႏိုင္နဲ႔ ရနိုင္တယ္ဆို ဘယ္အထိရနိုင္မလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာရနိုင္မလဲ စတာေတြကို ကိုယ့္ဘာသာဆင္ျခင္မိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ က်ေနာ္ဟာ မနာခ်ိန္ကို(မနာျခင္းဆိုတဲ့ သိေနမႈကို) ၾကာၾကာဆန္႔ထားနိုင္ရင္ ဆန္႔ထားနိုင္သေလာက္ ခႏၶာကိုယ္ဟာ အနာၿငိမ္းေနမလား၊ နာျခင္းကင္းေနမလားကို စူစမ္းၾကည့္ခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္။ နာက်င္ေနတာကို အၿပီးအပိုင္ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္နိုင္ဘူးဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ သိထားၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ေသသြားရင္ေတာ့ တမ်ိဳးေပါ့။ ဘာအနာအက်င္မွ ရွိစရာမရွိေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။ ဒီေနရာမွာ အဲ့ဒီအခ်ိန္က က်ေနာ္ေတြးတာက နာက်င္ျခင္းေဝဒနာအေပၚပဲ ေတြးတာပါ။ သုခေဝဒနာ ဒုကၡေဝဒနာေတြဆိုၿပီး ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဝဒနာနုပႆနာေတြ၊ ကာယာနုပႆနာေတြ ဘာေတြလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္ ဖတ္ဖူးမွတ္ဖူးသမ်ွ စိတ္ကိုသိေနျခင္း၊ စိတ္ကိုစုစည္းျခင္း Meditation and Concentration ေတြကိုအေျခခံၿပီး လက္ေတြ႔စမ္းေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္မွာနာေနတာကို စိတ္နဲ႔ လိုက္သိေနေအာင္ လုပ္တာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္ မနာခ်ိန္(မနာျခင္းသိမႈအခ်ိန္)ကို သိေနၿပီး ျဖစ္နိုင္မ်ွၾကာၾကာဆန္႔ထားဖို႔ ႀကိဳးစားေတာ့တာပါပဲ။ စိတ္အားထုတ္မႈလည္း မနည္းမေနာ လုပ္ရတာပါပဲ။ စိတ္ပင္ပမ္းတာလည္း တကယ္ ပင္ပမ္းပါတယ္။ တခါတခါ ထင္သလိုခရီးမေပါက္၊ ထင္သေလာက္ ခရီးမေရာက္လို႔ စိတ္ပ်က္ၿပီး လက္ေလ်ွာ့ပစ္လိုက္ေတာ့ဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္လည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့လိုစိတ္ေတြျဖစ္လာရင္ စိတ္ကိုစိတ္နဲ႔သိေအာင္လုပ္လိုက္ၿပီး မူလတည္ထားရာ ရုပ္ပိုင္းနာက်င္မႈေပၚ ျပန္ပို႔လိုက္ပါတယ္။ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေခ်ာ္က်လိုက္ ျပန္တည္မိသြားလိုက္ေတြ ျဖစ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အေလ့အက်င့္မ်ားမ်ားလာေတာ့ မနာျခင္းသိမႈအခ်ိန္အေပၚ ပိုၿပီးစူးစိုက္မိလာပါတယ္။ အဲ့လို စူးစိုက္နိုင္မႈဟာ ဘယ္ေလာက္ၾကာလဲ မၾကာလဲကိုေတာ့ အတိအက်မေျပာနိုင္ပါဘူး။ အရင္ကထက္ေတာ့ နည္းနည္းပိုၾကာေအာင္ ထိန္းထားနိုင္တယ္ဆိုတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲ့လို ထိန္းထားနိုင္တဲ့အခါမွာ လူဟာအနာအက်င္ မသိမလိုျဖစ္ေနတာ (နာျခင္းမသိမႈ ဒါမွမဟုတ္ မနာျခင္းသိမႈျဖစ္ေနတာ)မွန္ေပမယ့္ စကၠန္႔မလပ္ နာရီမလပ္ျဖစ္ေနေအာင္ေတာ့ လုပ္လို႔မရခဲ့ပါဘူး။ အခ်ိန္ျပည့္ရေနဖို႔ဆိုတာကလည္း ျဖစ္နိုင္မယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ ရသေလာက္လုပ္ရင္း ရသမ်ွေလး ခံယူေနရင္းေနခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ခုလည္း ခႏၶာကိုယ္မွာ တခုခု အနာအက်င္ေဝဒနာျဖစ္လာရင္ အဲ့နည္းအတိုင္းလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ ျဖစ္လာတဲ့၊ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အသိနဲ႔ခံစားမႈကို စကားလံုးေတြနဲ႔ တိက်ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ေဖာ္ျပဖို႔ဆိုတာကေတာ့ မျဖစ္နိုင္ဘူးထင္ပါတယ္။ ခုေလာက္ ျပန္ေျပာျပနိုင္ဖို႔ေတာင္ မနည္းႀကိဳးစားထားရတာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တခ်က္ကလည္း စာအုပ္ေတြက်မ္းဂန္ေတြထဲ ဖတ္ဖူးမွတ္ဖူး ေလ့လာဖူးေပမယ့္ မိမိလက္ေတြ႔အရ မသိဖူး မခံစားဖူး မေတြ႔ႀကံဳဖူးတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ၊ အသိအျမင္ေတြ၊ ကိစၥေတြကို ေဝါဟာရေတြ၊ စကားလံုးေတြ၊ ပါဠိပါဒ္သားေတြသံုးၿပီးေဖာ္ျပႏိုင္တယ္လို႔ မယံုၾကည္တာေၾကာင့္ အဲ့ဒါေတြကို ျဖစ္နိုင္သမ်ွေရွာင္ေရးရပါတယ္။ ဒါေတာင္ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ ပါေနတာ သတိထားမိၾကမွာပါ။ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ က်ေနာ့္စကားလံုးေတြ ထပ္တလဲလဲလို ျဖစ္ေနတာေတြလည္း ေတြ႔ရမွာပါ။ က်ေနာ့္ရဲ႔ ေဝါဟာရမႂကြယ္ဝမႈ၊ တင္ျပပံုေခ်ာေမြ႔မႈ၊ စကားလံုးမေျပျပစ္မႈေတြကိုေတာ့ သည္းခံၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ က်ေနာ့္ အေတြ႔ အသိအျမင္ကို ခုလိုေျပာျဖစ္သြားတာေတာ့ ဝမ္းသာမိတာပါပဲ။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ(ေအာက္တိုဘာ ၉ ၊ ၂၀၁၈)

0 comments:

Post a Comment