Friday, November 20, 2015

ေဝၚရွင္တန္ပို႔စ္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အင္တာဗ်ဴး

0 comments
(တခ်ိဳ႔ကိစၥေနရာမယ္ ကိုယ့္ရပ္ခံခ်က္နဲ႔မဟပ္ေတာင္ အစပ္တည့္မတည့္ ျမည္းေတာ့ၾကည့္ေစ့ခ်င္) ဝါရွင္တန္ပို႔စ္ သတင္းစာက သတင္းေထာက္ Lally Weymouth နဲ႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ သီးသန္႔ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခဲ့ တာကို ျမန္မာဘာသာနဲ႔ျပန္ဆိုၿပီး ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ (Kamayut Media) မွတဆင့္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
ဝါရွင္တန္ပို႔စ္သတင္းစာနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
- တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ အႏိုင္ရခဲ့တာကို အံ့ၾသလား။
မအံ့ၾသပါဘူး။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ေထာက္ခံမႈကို က်မတို႔ရရွိထားတယ္ဆိုတာသိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပံုမမွန္တဲ့ကိစၥေတြအမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တဲ့အေပၚ ေတာ့ စိတ္ပူခဲ့ရတာေပါ့။ ဒါေတြကေတာ့ မဲဆႏၵရွင္စာရင္းေတြ အမွားအယြင္းေတြ အမ်ားႀကီးကေန စတာပါ။
- မဲဆႏၵရွင္စာရင္းေတြမွာ ျပႆနာရွိခဲ့တယ္ေပါ့။
အေစာပိုင္း က်မတို႔ မဲဆြယ္စည္း႐ံုးေရးမစခင္ကတည္းကိုက ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဥကၠဌက သူ႔အေနနဲ႔ မဲစာရင္း ၃ဝ%ကိုပဲ တာဝန္ယူႏိုင္မယ္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါက နည္းနည္းေတာ့ စိတ္ပူရတာေပါ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်မက ျပည္သူေတြကို ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါဆိုရင္ က်န္တဲ့ ၇ဝ%ကို မွန္ေအာင္လို႔ က်မတို႔ပဲ တာဝန္ယူၾကတာေပါ့လို႔။ မဟုတ္ဘူးလား။
- တစ္ခ်ဳိ႕ေဒသေတြမွာ ျပည္သူေတြက သူတို႔တိုင္းရင္းသားပါတီေတြကို မဲမေပးၾကဘူး။ ရွင့္ကိုပဲ မဲေပးခဲ့ၾကတယ္။
က်မတို႔ အရင္တုန္းကလည္း တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ အႏိုင္ရခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတာကို မေမ့လိုက္ပါနဲ႔။
- ၁၉၉ဝတုန္းကလား။ ဒါဆိုရင္ တပ္မေတာ္က အရင္တုန္းကလိုမ်ဳိး ဝင္စြက္ဖက္မယ့္ကိစၥ စိုးရိမ္လားရွင့္။
က်မတို႔က စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈကေန အရပ္သားထိန္းခ်ဳပ္မႈရွိတဲ့အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုကိုကူးေျပာင္းဖို႔ျဖစ္စဥ္ေတြက မၿပီးဆံုးေသးပါဘူး။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒအရဆိုရင္ လာမယ့္ မတ္လအထိ ေစာင့္ရမွာပါ။ ဒါက ၁၉၉ဝနဲ႔ မတူေတာ့ပါဘူး။ စကားေျပာဆိုဆက္သြယ္မႈေတြက သိပ္ေကာင္း လာတယ္။ ျပည္သူလူထုကလည္း တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လိုျဖစ္ေစခ်င္သလဲဆိုတဲ့ဆႏၵအတိုင္း ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ တက္တက္ၾကြၾကြရွိေန ၾကတယ္။
- တပ္မေတာ္က လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ၂၅% ထိန္းခ်ဳပ္ထားတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္နဲ႔ အလုပ္တြဲလုပ္ဖို႔ကေရာ ျဖစ္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္သလားရွင့္။
က်မတို႔က ဘယ္သူနဲ႔မဆို တြဲလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ အစိုးရတစ္ခုဖြဲ႔ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တပ္မေတာ္နဲ႔တြဲၿပီးအလုပ္လုပ္ဖို႔ ေရွာင္လႊဲလို႔မရဘူးေလ။
- ဒါဆို မၾကာခင္မွာပဲ သမၼတနဲ႔ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကိစၥေဆြးေႏြးေတာ့မွာေပါ့။
သူတို႔ေျပာတာကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြၿပီးတဲ့အခါ က်မနဲ႔ေတြ႔မယ္လို႔ေျပာတယ္။ အဲဒါက ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ ေတာ့ က်မေကာင္းေကာင္း သေဘာမေပါက္ဘူး။
- ဒါဆို သူတို႔က ဘယ္ေန႔ေတြ႔မယ္ဆိုၿပီး မေျပာေသးဘူးေပါ့။
မေျပာေသးဘူး။ ၾကည့္ရတာ သူတို႔ ၄၅ရက္ၾကာေအာင္ ေစာင့္မယ့္သေဘာရွိတယ္။ အတိအက်ေတာ့လည္း မဟုတ္ဘူးေပါ့။
- ဒီကိစၥ ရွင္စိတ္ပူသလား။
က်မတို႔ စိုးရိမ္မႈရွိပါတယ္။ အတိတ္တုန္းက စိတ္မပူရမယ့္ကိစၥေတြကိုစိတ္ပူခဲ့ရတဲ့ ထူးဆန္းတဲ့အေတြ႔အႀကံဳေတြ က်မတို႔မွာ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ေနာက္မွာ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုးရွိေနတယ္ဆိုတာက်မတို႔သိပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို ေလးစားဖို႔အတြက္ ဒီျဖစ္စဥ္မွာ ပါဝင္သူတိုင္းက တရားဝင္ေၾကညာရမွာပါ။
- အႏွစ္ ၂ဝေလာက္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ခံၿပီး ဘယ္လိုျဖတ္သန္းခဲ့သလဲဆိုတာ စဥ္းကို မစဥ္းႏိုင္ဘူး။
အႏွစ္ ၂ဝေလာက္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ခံခဲ့ရတာဟာ ခက္ခဲတဲ့ကိစၥတစ္ခုလို႔ေတာ့ က်မမထင္ဘူး။ က်မအိမ္ကို က်မသေဘာက်တယ္။ စာေတြအမ်ားႀကီးဖတ္ႏိုင္တယ္။ အိပ္ေရးလည္း ေကာင္းေကာင္းဝတယ္။ အခုေတာ့ အဲဒါေတြ မရေတာ့ဘူး။
- ဒီမိုကေရစီဟာ တစ္ေန႔ေတာ့ေရာက္လာမယ္လို႔ ရွင္ယံုၾကည္ခဲ့တယ္မဟုတ္လား။
အိုး ..ဟုတ္တာေပါ့။ ျပည္သူေတြကို ယံုၾကည္ရင္ ဒီမိုကေရစီကို ယံုၾကည္ရမယ္။
- မၾကာေသးခင္တုန္းက ရွင္ေျပာသြားတာက အစိုးရသစ္ထဲမွာ ရွင္က သမၼတအထက္မွာရွိမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒါက ႏိုင္ငံျခားသား ျဖစ္ေနတဲ့ ရွင့္ရဲ႕ကေလးေတြေၾကာင့္ သမၼတျဖစ္ခြင့္တားဆီးထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုကိုျပင္ဆင္ခ်င္လို႔ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္လား။
သမၼတဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ကိစၥက သိပ္ကိုဆြဲေဆာင္မႈရွိတယ္လို႔ က်မကမထင္ပါဘူး။ က်မတို႔လိုခ်င္တဲ့အခြင့္အေရးဆိုတာက ႏိုင္ငံအတြက္ အလုပ္ လုပ္ႏိုင္တဲ့အေနအထားတစ္ခုပါ။ က်မကို သမၼတပဲျဖစ္ျဖစ္ အျခားနာမည္တစ္ခုနဲ႔ပဲေခၚေခၚ အဲဒါက တကယ္ေတာ့ သိပ္ေတာ့မသက္ ဆိုင္လွဘူး။
- သိပ္ၿပီးသက္ဆိုင္တာေပါ့။ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားအသင္း ထပ္သီးအစည္းအေဝးလို ႏိုင္ငံအႀကီးအကဲေတြ စုေဝးတဲ့ အစည္းအေဝး ေတြမွာ သူတို႔ေတြက ရွင့္ကိုသြားေစခ်င္မွာပဲေလ။ အျခားတစ္ေယာက္ကို ဘယ္သြားေစခ်င္ပါ့မလဲ။
က်မသြားမွာပါ။ သမၼတနဲ႔အတူ က်မသြားမွာပါ။ သူက က်မနံေဘးမွာ ထိုင္ရမွာေပါ့။
- ႏိုင္ငံျခားမွာေမြးဖြားႀကီးျပင္းတဲ့ကေလးေတြကိစၥပါဝင္တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုပုဒ္မဟာ သမၼတမျဖစ္ေအာင္ ရွင့္ကိုတားဆီးထားတာလို႔ ယံုၾကည္လား။
အဲဒီလိုပဲ ထင္ပါတယ္။
- အဲဒီဟာကို ေျပာင္းလဲဖို႔ တပ္မေတာ္ကို ရွင္နားခ်ႏိုင္မလား။
အဲဒီဟာကိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ေျပာင္းလဲႏိုင္မယ္မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီအတြက္လည္း က်မတို႔ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုေျပာင္းလဲ ျပင္ဆင္မႈဟာ အခ်ိန္ယူရမွာပါ။
- အရင္တုန္းက ရွင္ေျပာခဲ့တာက ဖြဲ႔စည္းပံုကိုျပင္ဆင္ရမယ္ဆို ...။
ဖြဲ႔စည္းပံုဟာ တစ္ခ်ိန္မွာ ေျပာင္းလဲရမယ္ဆိုတာက က်မယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကိစၥ လာမယ့္ ၂လအတြင္းျဖစ္မယ္လို႔ က်မမေျပာခဲ့ ပါဘူး။ သင့္ေတာ္တဲ့အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္အတြင္းမွာေတာ့ ေျပာင္းလဲရမွာပါ။
- ဒီလိုဆို သမၼတကို ရွင္ကခန္႔ေတာ့မွာေပါ့။
ဟုတ္တာေပါ့။
- ဘယ္သူ႔ကို ခန္႔မွာလဲ။
က်မမေျပာေသးပါဘူး။
- လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌဆိုတဲ့ ရာထူးကိုေရာ လက္ခံႏိုင္သလား။
က်မက အစိုးရကို စီမံခန္႔ခြဲသူျဖစ္မွာပါ။ အဲဒီေနရာက က်မသြားရမယ့္ေနရာပါ။
- အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ ျမန္မာျပည္ၾကား ဆက္ဆံေရးကေရာ ဘယ္လိုလဲ။
ေကာင္းပါတယ္။
- ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရသြားတဲ့ကိစၥ အေမရိကန္အစိုးရကို အမွတ္ေပးခ်င္တာရွိလား။
ဟင့္အင္း။ က်မတို႔ေရြးေကာက္ခံရတဲ့အေၾကာင္းရင္းက က်မတို႔ျပည္သူေတြေၾကာင့္ပါ။ အျခားဘယ္သူေၾကာင့္မွ မဟုတ္ပါဘူး။
- အိုဘားမားအစိုးရက ဒီႏိုင္ငံကို စိတ္ဝင္စားမႈအႀကီးအက်ယ္ျပခဲ့တယ္။
ျမန္မာျပည္မွာျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥေတြအေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈရွိတဲ့ အစိုးရေတြအမ်ားႀကီးပါ။
- ဒါေပမယ့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈေတြအမ်ားႀကီး ဖယ္ရွားေပးခဲ့တယ္။ သမၼတ အိုဘားမားနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ေတြျဖစ္တဲ့ ဟယ္လာရီကလင္တန္နဲ႔ ကယ္ရီတို႔လည္း လာခဲ့တယ္။ ဒါေတြက အားထုတ္မႈအႀကီးႀကီးေတြေပါ့။
ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အျခားႏိုင္ငံေတြကလည္း ဒီလိုမ်ဳိးအားထုတ္ခဲ့တာပါပဲ။ ၿဗိတိန္၊ ေနာ္ေဝနဲ႔ အျခားစကန္ဒီေနးဗီးယန္းႏိုင္ငံေတြေပါ့။ ႏိုင္ငံအမ်ားစုက က်မတို႔ရဲ႕ဒီမိုကေရစီေရးျဖစ္စဥ္ကို ေထာက္ခံၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ခုတည္းကိုပဲကြက္ၿပီး က်မမေျပာခ်င္ပါဘူး။
- က်မကအခု အေမရိကန္သတင္းစာတစ္ေစာင္အတြက္ ေရးေနတာပါ။ အေမရိကန္ေတြက သူတို႔ရဲ႕အားထုတ္မႈေတြအေၾကာင္း စိတ္ဝင္စား ၾကပါတယ္။
က်မတို႔မွာ အေမရိကန္မိတ္ေဆြေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သူတို႔က်မတို႔အတြက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့တာေတြကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့လည္း အေကာင္းဆံုးဆက္လုပ္သြားမယ္လို႔ က်မေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
- က်န္ေနေသးတဲ့ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈေတြဖယ္ရွားသြားေရးကို ဆိုလိုတာလား။
ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈဆိုတာတစ္ခုတည္း ဒီႏိုင္ငံရဲ႕တိုးတက္ေရးနဲ႔ဆိုင္တာမဟုတ္ပါဘူး။
- အေမရိကန္နဲ႔ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းက အျခားဘာေတြလုပ္ေစခ်င္သလဲ။
အခုေတာ့ အားလံုးက ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီးေခ်ာေမြ႔တဲ့ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကိုပဲ အားေပးေထာက္ခံၾကပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာျပည္သူေတြဟာ သူတို႔ရဲ့ ဆႏၵသေဘာထားကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ခဲ့ၿပီဆိုတာ အားလံုးနားလည္ၾကပါတယ္။ အဲဒီကိစၥကို ေလးကိုေလးစားရမယ္။
- အဲဒါၿပီးေတာ့ေရာ ….
က်မတို႔ အစိုးရဖြဲ႔ၿပီးတဲ့အခါက်ရင္ က်မတို႔ဘာျဖစ္ခ်င္လဲ ေျပာပါ့မယ္။
- စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ လာေစခ်င္တယ္လို႔ က်မထင္တယ္။
ေသခ်ာတာေပါ့။ က်မလိုခ်င္တာက ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ့သေဘာထားနဲ႔ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ့စီးပြားေရးမ်ဳိးေပါ့။ က်မအၿမဲတမ္းေျပာပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ေအာင္ျမင္ေစခ်င္တယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း က်မတို႔အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္လည္းရွိရမယ္။ တစ္ဖက္သတ္စီးပြားေရး မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။
- အေမရိကန္ရဲ့ပိတ္ဆို႔မႈ က်န္ေနေသးတာေတြ ဖယ္ရွားသြားေစခ်င္သလား။
စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီအစိုးရအာဏာရၿပီဆိုရင္ေတာ့ ပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈေတြ ဘာလို႔ဆက္ထားေနရဦးမွာလဲ။
- ရွင္အာဏာရတဲ့အခါ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြက အျခားဘာေတြရွိလဲ။
ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵဆိုတာထက္ က်မတို႔အလုပ္လုပ္ရမယ့္ေခါင္းစဥ္ေတြလို႔ပဲ စဥ္းစားပါတယ္။
- ျမန္မာျပည္နဲ႔တ႐ုတ္ ဆက္ဆံေရးကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။
ေကာင္းပါတယ္။ က်မတို႔ဟာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံအားလံုးနဲ႔ ဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႔ပဲရည္ရြယ္ပါတယ္။
- ဘက္မလိုက္တဲ့အေနအထားေပါ့။
ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီႏိုင္ငံျခားေရးမူဝါဒဟာ က်မတို႔ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကတည္းက အင္မတန္ကိုေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ မူျဖစ္ပါတယ္။
-တ႐ုတ္အစိုးရရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးစရာေတြကေတာ့အမ်ားႀကီးေပါ့။ သူတို႔ေကာင္းလား၊ ဆိုးလား။ ေတာင္တ႐ုတ္ ပင္လယ္ထဲ တ႐ုတ္ရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ။ ရွင့္အျမင္ကေရာ။
ေသခ်ာတာကေတာ့ တ႐ုတ္အေပၚ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရဲ့အျမင္က အျခားသူေတြရဲ့အျမင္နဲ႔ေတာ့ တူမွာမဟုတ္ပါဘူး။
- ဒါဆို ရွင့္အျမင္ကေရာ။
က်မအျမင္မွာက တ႐ုတ္ျပည္ဟာအိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တယ္။ က်မတို႔အိမ္နီးခ်င္းနဲ႔ ေကာင္းမြန္တဲ့ဆက္ဆံေရးရွိဖို႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္။
- ျမန္မာျပည္ကို တကယ္ပဲေျပာင္းလဲႏိုင္မယ္လို႔ ထင္လား။ ျပည္သူေတြရဲ့ ေနထိုင္မႈဘဝကို ျမွင့္တင္လိုတယ္လို႔ ရွင္ေျပာတယ္ေလ။
ေကာင္းမြန္တဲ့အရာေတြအတြက္ လုပ္စရာေတြကအမ်ားႀကီးပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔လံုၿခံဳေရးက စရပါမယ္။
- အစိုးရနဲ႔ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ျခားက မၾကာေသးခင္က အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို ရည္ညႊန္းတာလား။
လံုၿခံဳမႈဆိုတာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးတစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါဟာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ့ဘဝေတြဟာ လံုၿခံဳမႈရွိေနရပါမယ္။ ဥပေဒစိုးမိုးမႈမရွိတဲ့အတြက္ ဘယ္ဥပေဒကိုလိုက္နာရမယ္ဆိုတာ မသိခဲ့ၾကဘူး။ က်မတို႔ တရား႐ံုးေတြကို သန္႔ရွင္း ေစခ်င္တယ္။ ေကာင္းမြန္တဲ့ဥပေဒေတြရွိေပမယ့္ အဲဒီဥပေဒေတြဟာ မွန္မွန္ကန္ကန္နည္းနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနဖို႔ လိုပါတယ္။
- ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းက မြတ္ဆလင္ေတြျဖစ္တဲ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြအေပၚ ဆက္ဆံမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ စိုးရိမ္ပူပန္ေနၾကပါတယ္။
အဲဒါက ျပႆနာတစ္ခုပါ။ က်မမျငင္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီႏိုင္ငံမွာ အျခားျပႆနာေတြမရွိဘူးလို႔ သူတို႔ထင္ေနတာကို အံ့ၾသတယ္။ က်မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ ျပႆနာတစ္ခုတည္းပဲရွိေနတဲ့ပံုမ်ဳိးၾကည့္တာဟာ သိပ္ဆိုးပါတယ္။ က်မတို႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးသေဘာတူညီမႈအေၾကာင္း ေစာေစာက ေျပာခဲ့တယ္ေနာ္။ (၁၇)ဖြဲ႔မွာ (၈)ဖြဲ႔ပဲ လက္မွတ္ထိုးရေသးတယ္ဆိုတာ။ အဲဒီကိစၥကလည္း ျပႆနာတစ္ခုပဲလို႔ က်မတို႔ ထင္ပါတယ္။
- ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြအတြက္ စာနာသနားမႈ ရွိသလား။
ကမၻာေပၚက ဒုကၡခံစားေနသူ လူသားအားလံုးတိုင္းအတြက္ က်မစာနာသနားမႈရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။
- တစ္ခ်ဳိ႕က လက္ရွိအစိုးရဟာ အစြန္းေရာက္ဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီးေတြကို အားေပးအားေျမွာက္လုပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ မဘသလိုမ်ဳိးေပါ့။ မဲဆြယ္ကာလမွာ ျပႆနာေတြမီးေလာင္ေလပင့္ျဖစ္ဖို႔နဲ႔ မြတ္ဆလင္ေတြကိုတိုက္ခိုက္ဖို႔ ကိစၥေတြမွာ။
ဘာသာေရးဝါဒျဖန္႔မႈေတြအမ်ားႀကီးသံုးၿပီး မဲဆြယ္စည္း႐ံုးေရးကာလတစ္ေလွ်ာက္မွာ က်မတို႔ပါတီ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို တိုက္ခိုက္မႈေတြရွိတယ္လို႔ က်မေျပာပါရေစ။ ဒီအတြက္လည္း တရားဝင္တိုင္တန္းမႈေတြ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေနရာမွာေတာ့ ရဲေတြဆီ အမႈဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။
- NLD ကို မဲေပးရင္ ျမန္မာျပည္ဟာ အမ်ဳိးဘာသာကြယ္ေပ်ာက္သြားမယ္၊ မြတ္ဆလင္ေတြက ျမန္မာျပည္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္သြားမယ္လို႔ မဘသက လုပ္ႀကံစြပ္စြဲခဲ့တယ္။
ဟုတ္တယ္။ ဒါက သိပ္ကိုမွားယြင္းၿပီး ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔လံုးဝမညီပါဘူး။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက ႏိုင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဘာသာေရးကိုအသံုးမျပဳရဘူးလို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေဖာ္ျပထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အာဏာပိုင္ေတြက ဒီဝါဒျဖန္႔မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာတစ္ခု မွ မကိုင္တြယ္ခဲ့ဘူး။
- ဒီလိုဝါဒျဖန္႔တိုက္ခိုက္ေပမယ့္လည္း အလုပ္မျဖစ္ခဲ့တာ စိတ္ဝင္စားစရာပဲ။
နယ္စပ္နဲ႔နီးတဲ့ တစ္ခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပံုေပၚတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ မွားယြင္းတဲ့ဝါဒျဖန္႔မႈဆိုတာ ျပည္သူေတြ နားလည္ေအာင္ က်မတို႔ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
- လက္ရွိအစိုးရဟာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကေန ေနာက္ျပန္လန္ေနတယ္လို႔ ထင္လား။
သူတို႔က ေနာက္ျပန္လန္ေနတာ အခုဆို ႏွစ္အနည္းငယ္ေတာင္ ရွိေနပါၿပီ။
- ဘယ္လိုပံုစံမ်ဳိးလဲ။
Eleven Weekly ဂ်ာနယ္က အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္ေပါ့။ သူက ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈကို အင္မတန္အားေပးသူတစ္ေယာက္ ၿပီးခဲ့တဲ့ (၂) ရက္ေလာက္က ေလဆိပ္မွာ ထြက္ခြာခြင့္ပိတ္ခံခဲ့ရတယ္။ ႏိုင္ငံျခားကိုအလည္အပတ္ထြက္တာေလ။ ဒီလိုမ်ဳိးလုပ္တာ နည္းနည္းေတာ့ ထူးဆန္းတာေပါ့။
- တပ္မေတာ္ဘက္ကို ျပန္သြားရေအာင္။ ရွင္တို႔အစိုးရအတြက္ သူတို႔ရဲ့ Red Lines ေတြက ဘာေတြျဖစ္မလဲ။ ရွင္တို႔ရဲ႕ Red Lines ေတြ ကေရာ။
ဒီကိစၥ အခုေဆြးေႏြးလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ က်မ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ပထမဆံုးေတြ႔ရပါမယ္။
- လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကိစၥမ်ဳိးလား။
က်မတို႔ကေတာ့ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ရင့္ၾကားေစ့ေရးလို႔ သံုးႏႈန္းပါတယ္။
- သူတို႔ျပဳမူ ဆက္ဆံခဲ့တဲ့ပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အင္မတန္ခါးသီးေနတဲ့သူေတြ ရွိေနမွာပဲေလ။
ခါးသီးမႈက ဘယ္သူ႔ကိုအကူအညီျဖစ္ေစလဲ။
- ဒါေပမယ့္ ေထာင္က်တန္းက်ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့သူေတြအတြက္ေတာ့ ေျပာဖို႔ခက္မွာပဲေလ။
ဘဝဟာ ခက္ခဲပါတယ္။ က်မတို႔ေတြအားလံုး ေထာင္က်တန္းက်ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ ေထာင္က်ဖူးတဲ့ NLD ကလူေတြကို သူတို႔ေတြ အၿမဲ ေျပာခဲ့တာရွိတယ္။ ေထာင္က်သြားခ်င္သလား၊ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ႀကိဳက္လဲ (၅)ႏွစ္လား၊ (၆)ႏွစ္လား၊ (၁ဝ)ႏွစ္လား၊ အႏွစ္ (၂ဝ)လားဆိုတာ။ NLD က ေထာင္က်ခံႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီသူေတြက ခါးခါးသီးသီးမရွိပါဘူး။ တစ္ခ်ိန္က ခံစားခဲ့သူေတြဟာ တိုင္းျပည္အနာဂတ္အတြက္ တည္ေဆာက္ ဖို႔ ကိုပဲ စိတ္ဝင္စားပါတယ္။
- အခုကစၿပီး လာမယ့္ ၅ႏွစ္အတြင္း ျမန္မာျပည္ကို ဘယ္လိုျဖစ္ေစခ်င္သလဲ။
အခုေရာက္ေနတဲ့ေနရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မအၿမဲစဥ္းစားတာက တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္ဟာ မၿပီးဆံုးတဲ့ျဖစ္စဥ္တစ္ခုပါ။ လက္ရွိေရာက္ ေနတဲ့ေနရာထက္ ပိုၿပီးခရီးေရာက္တဲ့ေနရာကို ေရာက္ေစခ်င္ပါတယ္။
- လွ်ပ္စစ္မီးကလည္း ဒီမွာ ျပႆနာတစ္ခုပဲေနာ္။ ခဏခဏ ပ်က္လိုက္၊ လာလိုက္။
မီးပ်က္သြားတိုင္း က်မေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါ ျမန္မာျပည္ပဲလို႔။ ဒါက ပံုမွန္ပဲ။ မီးပ်က္သြားတဲ့ကိစၥဟာ က်မတို႔ဆီက ျပႆနာေတြ အားလံုးထဲက တစ္ခုပါ။
- ေျမယာျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကလည္း ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားလဲ။
လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးက ႀကီးမားပါတယ္။ က်မတို႔ျပည္သူ (၇ဝ%) ေလာက္က ေက်းလက္မွာေနထိုင္ၾကရတယ္။
- ေျမပိုင္ဆိုင္မႈမရွိဘူးေနာ္၊ ဟုတ္လား။
ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ႏိုင္ငံေတာ္ကပဲေျမကိုပိုင္ပါတယ္။ ေျမပိုင္သူတိုင္းဟာ အစိုးရခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ေနရပါတယ္။ လယ္သမားေတြဟာ ေျမယာကို အေျခ ျပဳၿပီး ေငြေခ်းလို႔မရဘူး။ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔လိုပါတယ္။
- အခြန္စနစ္ကိုဖန္တီးၿပီး ေျမယာပိုင္ဆိုင္မႈလုပ္ဖို႔ လိုသလား။
အခြန္ေကာက္တာက ဒီႏုိင္ငံမွာ ျပႆနာအႀကီးအက်ယ္ရွိေနတယ္။ အခြန္ယဥ္ေက်းမႈ က်မတို႔ဆီမွာ မရွိခဲ့ဘူး။
- ဒါဆို ဝင္ေငြကို ဘယ္လိုျမွင့္မလဲ။
ျပည္သူေတြ ဘာ့ေၾကာင့္ အခြန္ေပးရတယ္ဆိုတာနားလည္ေအာင္ က်မတို႔အရင္လုပ္ရပါမယ္။ ျပည္သူ႔အခြန္ေငြေတြဟာ ျပည္သူေတြအက်ဳိး အတြက္ အသံုးျပဳတယ္၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာျဖစ္ေနတဲ့ အာဏာပိုင္ေတြရဲ့အိတ္ထဲ အခြန္ေငြေတြေရာက္မသြားဘူးဆိုတာ သက္ေသျပဖို႔လိုတယ္။
- ရွင္ေပးမယ့္အေမြက ဘယ္လိုမ်ဳိးျဖစ္ေစခ်င္လဲ။
က်မ စေတာင္ မစရေသးဘူး။ ေကာင္းေမြဆိုတာမေျပာခင္ ဘာေတြလုပ္ရမလဲဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ပါဦး။

0 comments:

Post a Comment