Friday, September 16, 2011

ကြပ္ပ်စ္၀ါဒေပၚထြန္းျခင္း(ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္းမွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

0 comments

ကြပ္ပ်စ္၀ါဒ ေပၚထြန္းျခင္း
SUNDAY, 14 AUGUST 2011 12:05 သူရိယမ်ဳိး
အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္လွ်င္ ကြပ္ပ်စ္စကား၀ုိင္းမ်ား ျပန္လည္ေပၚ ထြန္းေစခ်င္သည္။ ခပ္ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ေရွးလူႀကီးမ်ား၏ ကြပ္ပ်စ္စကား၀ုိင္းမ်ားအေၾကာင္း ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါသည္။
အထူးသျဖင့္ လသာေသာညမ်ားတြင္ က်ယ္ျပန္႔၍သက္ေသာင့္ သက္သာရွိေသာ ကြပ္ပ်စ္မ်ားေပၚ၌ ေရေႏြးၾကမ္း၊ ထန္းလွ်က္အစ ရွိေသာ အခ်ိဳတည္းစရာမ်ားျဖင့္ စကား၀ုိင္းမ်ားခင္းက်င္း ေဆြးေႏြးၾကပုံတုိ႔ ျဖစ္သည္။
ေျပာဆုိတင္ျပၾကေသာအေၾကာင္းအရာက အေျခအေနေပၚမူတည္မွာေသခ်ာသည္။ တခါတရံ စပါးေစ်း ငါးေစ်းႏွင့္ အမေတာ္ေၾကးအေၾကာင္း ျဖစ္မည္။ တခါတရံ မုိးေလ၀သႏွင့္တုိင္းေရးျပည္ေရးကိစၥ ျဖစ္မည္။ တခါတရံ သားေရးသမီးေရးႏွင့္သာေရးနာေရး ျဖစ္မည္။ တခါတရံေတာ့ တရားဓမၼႏွင့္စာအေၾကာင္း ေပအေၾကာင္း ေျပာခ်င္ေျပာၾကမည္။
မည္သည့္အေၾကာင္းကိစၥကုိ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးၾကသည္ျဖစ္ေစ...၊ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈမွအပ ၾကိဳတင္ သတ္မွတ္ထားေသာစည္းကမ္းမ်ား ရွိခ်င္မွရွိလိမ့္မည္။ ဘယ္သူက ဘာမေျပာရဟု တားျမစ္ထားတာမ်ိဳး၊ ဘယ္သူက ဘယ္ႏွစ္ခြန္းထက္ပုိၿပီးမတင္ျပရဟု ကန္႔သတ္ထားတာမ်ိဳးရွိႏုိင္မည္မဟုတ္။ ထုိ႔အျပင္ ကြပ္ပ်စ္၀ုိင္းသုိ႔ အျပင္လူမလာရ၊ မွတ္တမ္းမတင္ရဆုိသည္မ်ိဳးလည္း ေတြ႔ရမည္မဟုတ္ပါ။
စကား၀ုိင္းလုပ္သည့္ေနရာကုိက ေနအိမ္တစ္ခုခု၏အျပင္ဘက္မွာရွိပါသည္။ အကာအရံမရွိသည့္ လြတ္ လပ္ေသာကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ စုေ၀းၾကျခင္းျဖစ္သည္။ စကား၀ုိင္းကုိဦးေဆာင္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ကြပ္ပ်စ္ေပၚ သုိ႔ ေရာက္လာေသာအေၾကာင္းအရာတုိင္းကုိ ေနရာထုိင္ခင္း၏လြတ္လပ္ပြင့္လင္းမႈ သဘာ၀အေပၚ အေျခခံ၍ ေျပာဆုိၾကမည္ျဖစ္သည္။
ကြပ္ပ်စ္စကား၀ုိင္းသည္ တံခါးပိတ္အစည္အေ၀းမဟုတ္သည့္အတြက္ သတင္းေပါက္ၾကားမွာ စုိးရိမ္စရာ မရွိပါ။ ထုိ႔ျပင္ ငါ့စကားႏြားရေျပာျခင္းမ်ိဳးလည္းမဟုတ္သျဖင့္ ေခါင္းျငိမ့္ေခါင္းခါသက္သက္ပဲ တုန္႔ျပန္စရာ မလုိပါ။
ကြပ္ပ်စ္စကား၀ုိင္းသုိ႔တက္ေရာက္သူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏အသိဥာဏ္တံခါးကုိ ဖြင့္ထားရန္သာ လုိအပ္ သည္။ စကား၀ုိင္းအတြင္းသုိ႔ ဗဟုသုတတစုံတရာ ေဆာင္ယူလာရန္( သုိ႔မဟုတ္ ) စကား၀ုိင္းမွ ျပန္သြား သည့္အခါ ဗဟုသုတတစုံတရာ သယ္ယူသြားရန္သာ အဓိကက်ပါသည္။
သက္ႀကီးစကားသည္ သက္ငယ္အတြက္အားတက္ဖြယ္ရာျဖစ္ႏုိင္သလုိ၊ သက္ငယ္စကားသည္ သက္ႀကီး အတြက္ စဥ္းစားသုံးသပ္ဖြယ္ရာလည္း ျဖစ္ေစႏုိင္ပါသည္။ ထုိအားတက္ႏုိးၾကားဖြယ္ရာႏွင့္ ဆက္လက္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဖြယ္ရာမ်ားသည္ ေနာက္တေန႔ ရွင္သန္ရမည့္လူမႈဘ၀အတြက္ လြန္စြာအဖုိးတန္ေသာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ တနည္းဆုိရလွ်င္ ကြပ္ပ်စ္စကား၀ုိင္းတုိ႔မွ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည့္ အျပန္  အလွန္သေဘာထား အျမင္ဖလွယ္မႈႏွင့္သင္ယူမႈတုိ႔သည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘုိးဘြားမ်ား ျငိမ္းခ်မ္းစြာက်င့္သုံးခဲ့ သည့္ ေန႔တဓူ၀စရုိက္လကၡဏာႏွင့္ အေမြအႏွစ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။
ကင္ညာလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ရုိးရာစကားပုံတစ္ခုတြင္ ေကာင္းမြန္ေသာေဆြးေႏြးျခင္းသည္ လာဘ္တစ္ပါးဟုအဆုိ ရွိပါသည္။ ထုိစကားကုိ ေဂ်ာ့ခ်္ဘားနတ္ေရွာ ေျပာခဲ့ေသာ စကားတစ္ခုႏွင့္ ဆက္စပ္ေတြးၾကည့္ခ်င္ပါ သည္။
သူက အယူအဆအသစ္မ်ားသည္ ေရွးဦးစြာ လူရယ္စရာအျဖစ္၊ စိတ္ကူးယဥ္အျဖစ္ ေပၚထြက္လာတတ္ ၾကသည္တဲ့။ ျပီးေတာ့မွ မိစၦာဒိ႒ိအယူကဲ့သုိ႔လည္းေကာင္း၊ အစဥ္အလာေဖာက္ျပန္မႈကဲ့သို႔လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲကာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေဆြးေႏြးရန္ ေမးခြန္းမ်ားျဖစ္လာၾကသည္တဲ့။
ေနာက္ဆုံးက်မွ အေျခခုိင္မာေသာအမွန္တရားအျဖစ္ ေပၚေပါက္လာၾကသည္ဟု ဆုိပါသည္။ ဤေနရာ တြင္ အယူအဆအသစ္တစ္ခု ေပၚေပါက္လာဖုိ႔အတြက္ အခက္အခဲႏွင့္အဆင့္မ်ားျဖတ္သန္းခဲ့ရပုံကုိ သူက ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ထုိအဆင့္မ်ားထဲတြင္ ပြင့္လင္းစြာေဆြးေႏြးျခင္းဆုိသည့္အခ်က္ ပါ၀င္ေနျခင္း ႏွင့္ထုိအေျခအေနအား မလြဲမေသြေက်ာ္ျဖတ္ဖုိ႔လုိအပ္သည္တုိ႔ကုိ အေလးအနက္ထားခ်င္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘ၀တြင္ မွန္ကန္ေသာဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ႏုိင္ေရးအတြက္ မွန္ကန္ေသာသတင္းအခ်က္ အလက္၊ အျမင္အသိႏွင့္ ညာဏ္ပညာတုိ႔လုိအပ္ပါသည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးျခင္းမ်ားသည္ ထုိအခ်က္အတြက္ ကနဦးေျခလွမ္း စ လွမ္းျခင္းသာျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ေဆြးေႏြးေျပာဆုိျခင္းမ်ားကုိ ေၾကာက္လန္႔စုိးထိတ္ဖြယ္ရာအျဖစ္ရႈျမင္သူမ်ား ရွိေကာင္း ရွိႏုိင္ပါသည္။ ထုိသူမ်ားသည္ ေဆြးေႏြးျခင္းမွတဆင့္ထြက္ေပၚလာမည့္ အသီးအပြင့္တုိ႔ကုိ မယုံၾကည္သူ မ်ားသာျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ မလြဲမေရွာင္သာႀကံဳေတြ႔ရတတ္သည့္ အျမင္ကြဲလြဲႏုိင္မႈကုိ လက္ခံရန္ ခက္ခဲသူမ်ားဟုလည္း ဆုိႏုိင္ပါသည္။ အမွန္ေတာ့ အျမင္မတူညီျခင္းသည္ အၿမဲတေစ အဟန္႔အတား တစ္ခု မဟုတ္ပါ။
လူသားအားလုံး၏ ေန႔စဥ္ဘ၀တြင္ ရည္ရြယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မရည္ရြယ္သည္ျဖစ္ေစ...၊ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိမႈ မ်ား လုပ္ေနၾကသည္သာျဖစ္သည္။ ထုိအခ်က္က အသိသညာဖလွယ္ျခင္းကုိ ကုိယ္စားျပဳပါသည္။
ကမၻာ့အဆင့္မီ အစည္းအေ၀းခန္းမမ်ားမွာသာမဟုတ္..။ ၿမိဳ႕ေပၚက ေကာ္ဖီဆုိင္မွာ..၊ ေစ်းထဲက စားေသာက္ဆုိင္မွာ..၊ လမ္းေဘးက ပလက္ေဖာင္းမွာ..၊ ေက်းလက္က ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ.. (ေနရာမ်ားသာ ကြဲခ်င္ကြဲသြားမည္) ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ သေဘာထားအျမင္မ်ားသည္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိမထားမိႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အေရာင္ အေသြးစုံလင္လွမွန္း အျခားသူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ တုိးထိေပါင္းစပ္ၾကည့္မွ သိလာရပါသည္။
မၾကာေသးမီက မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ လက္ေဆာင္ေပးေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကုိ အနည္းငယ္ ကုိးကား ခ်င္ပါသည္။ စာအုပ္အမည္က စားပြဲ၀ုိင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ားႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒျပိဳလဲျခင္း ( The Roundtable Talks and The Breakdown of Communism by Jon Elster )..။
အဆုိပါစာအုပ္တြင္ ၁၉၈၉ ႏွင့္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ားအတြင္း အေရွ႕ဥေရာပကြန္ျမဳနစ္အစုိးရမ်ားႏွင့္ အတုိက္ အခံအုပ္စုတုိ႔၏ မ်ားစြာေသာစားပြဲ၀ုိင္းေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးပြဲမ်ားအေၾကာင္းကုိ မွတ္တမ္းတင္ ေဖာ္ျပထားပါ သည္။
ဘူလ္ေဂးရီးယား၊ ပုိလန္၊ ဟန္ေဂရီ၊ ခ်က္ကုိစလုိဗက္ကီးယားႏွင့္ ဂ်ာမန္ဒီမုိကရက္တစ္ရီပက္ဗလစ္ႏုိင္ငံ ၅ ႏုိင္ငံတုိ႔တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေဆြးေႏြးအေျဖရွာျခင္းအားျဖင့္ အာဏာရွင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကုိ ၿပိဳလဲေစျခင္း၊ (ပုိ၍အေရးၾကီးသည္က) ဒီမုိကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆီသုိ႔ ကူးေျပာင္းႏုိင္ျခင္းတုိ႔ကုိ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါ သည္။
ေအာင္ျမင္ေသာ စားပြဲ၀ုိင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ားႏွင့္အတူ သင္ခန္းစာယူရန္အျဖစ္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ညိွႏႈိင္းမႈ အေျဖရွာမႈတစ္ခုကိုလည္း အခန္းတစ္ခုခြဲကာ တင္ျပထားပါေသးသည္။ ထုိမေအာင္ျမင္မႈက အျခားမဟုတ္ ပါ။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ တရုတ္ကြန္ျမဳနစ္အစုိးရႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုိလားသူမ်ား အၾကား က ရင္ဆုိင္ေတြ႔မႈပင္ျဖစ္သည္။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ အခန္းငယ္တစ္ခုထဲမွ စားပြဲ၀ုိင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသည္ ၿမိဳ႕အလုိက္၊ ႏုိင္ငံအလုိက္ က်ယ္ ျပန္႔စြာ ျဖစ္ပြါးရေသာစစ္ပြဲမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ားထက္ပုိၿပီး ၾသဇာတိကၠိမႀကီးမားေၾကာင္း သမုိင္းက သင္ၾကား ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ထုိအခ်က္သည္ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္မဟုတ္မွန္း ယခုအခါ ဒီမုိကေရစီ၏အက်ိဳးကုိ ခံစားေနရၿပီျဖစ္ သည့္ အဆုိပါႏုိင္ငံမ်ားက သက္ေသျပလွ်က္ရွိပါသည္။ အေရးႀကီးသည္က ၫွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသည္ သမာသမတ္မရွိေသာရလဒ္တစ္ခုခုအတြက္ ေက်ာ့ကြင္းေထာင္ထားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစရန္ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ျပင္ ပုဂၢိဳလ္ေရးၾသဇာထူေထာင္ရန္အတြက္ သမားဂုဏ္ျပရမည့္ ေနရာမ်ိဳးမျဖစ္ရန္လည္း လုိအပ္ပါ သည္။ အျပန္အလွန္ အျမင္ရွင္းလင္းမႈႏွင့္နားလည္မႈတုိ႔ကုိ ေဖာ္ေဆာင္ေရးအတြက္ ရုိးသားစြာ ႏွလုံးရည္ ခ်င္း ေပါင္းဆုံျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ရုိးရာအစဥ္အလာမ်ား၏ေကာင္းေမြကုိ ဆက္ခံေသာအားျဖင့္ ကြပ္ပ်စ္စကား၀ုိင္းမ်ား ျပန္လည္ေပၚထြန္းေစခ်င္သည္။ ကြပ္ပ်စ္၏ လြတ္လပ္ေသာအခင္းအက်င္းကုိ ျမတ္ႏုိးစိတ္ သက္သက္ ေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာမ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ဖုိ႔ အေျခခံက်က် လုိအပ္ေန ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
တစ္ေယာက္အားကုိတစ္ေယာက္ယူဖုိ႔ အေျခအေနအရပ္ရပ္က ေတာင္းဆုိေနေသာေၾကာင့္ဟုလည္း ဆုိ ႏုိင္သည္။ အျမင္ကြဲျခင္းသည္ သဘာ၀ျဖစ္သည္။ အျမင္မွားေနျခင္းသည္သာ သဘာ၀မွေသြဖီျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ ၂၁ ရာစုေခတ္ႀကီးတြင္ သစ္သား (သုိ႔မဟုတ္) ၀ါးျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အဆင္တန္ဆာ မရွိသည့္ကြပ္ပ်စ္ကုိ ပြဲထုတ္ခ်င္ရပါသနည္း..။ ကြ်န္ေတာ္၏အေျဖသည္ ကြပ္ပ်စ္တစ္လုံးကဲ့သုိ႔ပင္ ရုိးစင္း ေကာင္း ရုိးစင္းႏုိင္ပါသည္။
ကြပ္ပ်စ္၏သဘာ၀အရ အားလုံးလက္ေရတျပင္တည္း စုေပါင္း၀ုိင္းဖြဲ႔ထုိင္ႏုိင္ျခင္းကုိ ေဖာ္ညြန္းပါသည္။ ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ ေနရာအနိမ့္အျမင့္မရွိေသာေၾကာင့္ ေနရာအဆင့္အတန္းခြဲျခားမႈလည္းမရွိျပန္ပါ။
ေက်းလက္မွ ကြပ္ပ်စ္တစ္လုံးေပၚတြင္ မည္သူက မည္သူ၏အထက္မွာရွိျခင္းသည္ အဓိကမက်။ မည္သူကမည္သူထက္ ႀကီးျမတ္သည္ဆုိျခင္းမွာ ကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္ေျပာမည့္ ကာယကံရွင္၏ႏႈတ္မွ ထြက္ေသာစကားေပၚတြင္သာ မူတည္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ။
သူရိယမ်ိဳး

0 comments:

Post a Comment