Sunday, September 25, 2011

သမဂၢေတြေပၚေပါက္ေရး ဘယ္ေလာက္နီးၿပီလဲ(ရဲေဘာ္ ဖိုးသံေခ်ာင္း)

0 comments

သမဂၢေတြေပၚေပါက္ေရး ဘယ္ေလာက္နီးၿပီလဲ
ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာလ ၂၄ရက္ေန႔ထုတ္ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာထဲက ၾကပ္ေျပးလႊတ္ေတာ္ ထဲမွာဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္းေျပာသြားတဲ့ သမဂၢသံုးမ်ိဳးနဲ႕ပတ္သက္တဲ့စကားေတြကိုဖတ္ရေတာ့မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရရဲ႕ အႀကံအစည္ေတြ၊ ဆင္ေျခေတြကိုအထင္းသားျမင္လိုက္ရပါတယ္။
သူေျပာတာက တေခတ္ကေပၚခဲ့တဲ့ လယ္သမားအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ၾသဇာေတြသက္၀င္ခဲ့လို႔ ဘာျဖစ္ တယ္ညာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ လယ္သမားအဖြဲ႕အစည္းကို အေျခအေန အရပ္ရပ္ကိုေလ့လာၿပီး မွသာ ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီးဖြဲ႔စည္းရမယ္ စသျဖင့္ အခ်က္အလက္ေတြ အမွားမွားအယြင္းယြင္းနဲ႔ေျပာ သြားပါတယ္။ အခ်က္အလက္အမွားဆိုတာက “ပမညတက ဗကသမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္”ကိုဖြဲ႔စည္း ခဲ့တယ္လို႔ေျပာတာမ်ိဳးပါ။
ဒီလိုေျပာၾကားခ်က္ကေန ျပသေနတဲ့အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တခုက ဒီႀကံ့ဖြတ္အစိုးရဟာ ၁၉၆၂ခုႏွစ္မွာအာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ေန၀င္းအစိုးရကစလို႔ ဗမာျပည္ကိုရာစုႏွစ္တ၀က္အုပ္စိုးခဲ့တဲ့ စစ္အာဏာ႐ွင္အစိုးရအဆက္ဆက္ရဲ႕ အေျခခံေတြးနည္းေခၚနည္း၊ ႐ႈျမင္နည္းေတြကိုတေသြမတိမ္းဆက္ခံ၊ လက္ခံထားတယ္ဆိုတာပါပဲ။ အဲဒီေတြးေခၚနည္းဆိုတာက တပ္ထဲမွာ တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔တည္ရသလို ႏိုင္ငံထဲမွာလည္း တေသြး၊ တသံ၊ တမိန္႔တည္ေစခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတရပ္ကို စစ္တပ္လိုၾကည့္ျမင္၊ ခ်ဳပ္ကိုင္ခ်င္တာနဲ႔ သူတို႔တေတြဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကိုၾကည့္ျမင္ နားလည္ရာမွာလည္းမွားကုန္တာျဖစ္ပါတယ္။
ေလာကမွာဘယ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွ (ႏိုင္ငံတခုမဆိုထားနဲ႕) လူတမ်ိဳးထဲနဲ႔ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းထားတာမဟုတ္ပါဘူး။ လူမ်ိဳးမတူတာ၊ ဘာသာမတူတာေတြ အျပင္ မတူတဲ့ႏိုင္ငံေရးအယူအဆကိုကိုင္ဆြဲထားသူေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ လူတန္းစားလူ႔အလႊာေတြ၊ ကိုယ္စားႁပုတာေတြကလည္း ကြဲၾကတာဆိုေတာ့ လူေတြရဲ႕လိုလားခ်က္ေတြဟာမတူကြဲျပားၿပီး (တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ အလုပ္သမားေတြရဲ႕လိုလားခ်က္နဲ႔ လယ္သမားေတြရဲ႕လိုလား ခ်က္ေတြ ပဋိပကၡျဖစ္ေနတာေတာင္ ႐ွိတတ္ပါတယ္) အက်ိဳးစီးပြားေတြကလည္းကြာျခားၾကပါတယ္။ ဒါဟာသဘာ၀က်တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ရဲ႕ လကၡဏာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလိုမတူကြဲျပားမႈေတြတည္႐ွိေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတရပ္(ႏိုင္ငံတခု)မွာ မတူကြဲျပားတဲ့ႏိုင္ငံေရးအယူ၀ါဒေတြကိုကိုယ္စားႁပုတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြေပၚေပါက္တည္႐ွိတာဟာ ျဖစ္လည္းျဖစ္သင့္၊ သဘာ၀လည္းက်တဲ့အခ်င္းအရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမေပၚေပါက္ဘူးဆိုတာကမွ ထူးဆန္းတာ၊ သဘာ၀မက်တာေတြျဖစ္ေပၚေနတာလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒါ့အျပင္ အဲဒီလိုလူ႔အဖြဲ႕အစည္းထဲက အလုပ္သမားသမဂၢ၊ လယ္သမားသမဂၢ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုတာေတြမွာ အဲဒီႏိုင္ငံေရးအယူအဆေတြ၊ အစြဲအလန္းေတြသက္ေရာက္တာ၊ ၀င္ေရာက္တာဟာလည္း သဘာ၀က်တယ္လို႔ ပဲဆိုရမွာပါ။ လြတ္လပ္ေရးဒီဘက္ပိုင္းလို ႏိုင္ငံေရးအယူအဆေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္းေပၚေပါက္ေနခ်ိန္မွာ သမဂၢေတြထဲ ကိုဒီအဲဒီဂယက္ေတြ၀င္တာဟာ ဘာမွမဆန္းပါဘူး။ မ၀င္ဘူးဆိုတာကမွဆန္းတာပါ။ ဥပမာျပရရင္ အဲဒီတုန္းက ျပင္ပႏိုင္ငံေရးအယူအဆေတြ လံုး၀အ၀င္မခံဘူးဆိုၿပီး စစ္တပ္ကိုဗိုလ္ေန၀င္းနဲ႔ဆို႐ွယ္လစ္စစ္ဗိုလ္ေတြက သူတို႔ တလက္ကိုင္စစ္တပ္အျဖစ္ ပံုသြင္းထားတာမ်ိဳးကမွဆန္းတာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီစစ္တပ္ဟာအဲဒီလူေတြအာဏာသိမ္း ခ်င္တဲ့အခါတိုင္းသံုးလို႔ရတဲ့ ခါးပိုက္ေဆာင္တပ္၊ ေၾကးစားတပ္လိုျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။
အထက္မွာေျပာခဲ့သလို ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အခ်က္အလက္မွန္မသိတဲ့ ႀကံ႕ဖြတ္အစိုးရ၀န္ႀကီး ဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္းကို ထပ္ၿပီးေထာက္ျပဖို႔လိုတာက ဟိုတေခတ္ကေက်ာင္းသားေတြအၾကားမွာ အယူအဆေတြ၊ အသင္းအဖြဲ႔ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပာေနခဲ့ေပမဲ့ ဒီအဖြဲ႔ေတြ အၾကားမွာ ဘယ္တုန္းကမွကေတာက္ကဆျဖစ္တယ္၊ ႏွစ္ဘက္႐ို္က္ၾကႏွက္ၾကတယ္ဆိုတာမ်ိဳး လံုး၀မ႐ွိခဲ့ဖူးဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားညီၫြတ္ေရးတပ္ဦးနဲ႔ဒီအက္စ္အို (ေနာင္မွာရဲေခါင္) တို႔ဟာ သမဂၢေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ တဘက္ကိုတဘက္တိုက္ခို္က္ေျပာဆို ေရးသားၾကတာေတြ႐ွိေပမဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ လူခ်င္းေတြ႔ရင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေျပာဆိုႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက တကၠသိုလ္နယ္ေျမမွာ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ၊ ၀႐ုန္းသုန္းကားျဖစ္တယ္ဆိုတာမွန္သမွ်ဟာ အာဏာရအစိုးရက ေက်ာင္းသားလႈပ္႐ွားမႈေတြကို အင္အားသံုးအၾကမ္းဘက္ႏွိမ္နင္း ၾကလို႔သာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ ၁၉၅၃ခုႏွစ္ေအာက္တိုဘာအေရးေတာ္ပံု၊ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ဇူလိုင္()ရက္အေရးေတာ္ပံုနဲ႔ မႏၱေလး တကၠသိုလ္က ၁၉၆၃ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတိုက္ပြဲတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ အဲဒီတုန္းကေက်ာင္းသားသမဂၢေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေျပာသင့္တဲ့ကိစၥတခုကေတာ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢေ႐ြးကာက္ပြဲေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျပင္ပကဘယ္အာဏာပိုင္မွမပါ၊ ဆရာဆရာမမ်ားရဲ့ႀကီးၾကပ္မႈေအာက္မွာက်င္းပေလ့႐ွိတဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြဟာ အဲဒီအခါတုန္းကဗမာျပည္မွာ စည္းကမ္းအ႐ွိဆံုးေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာစမွတ္ျပဳရပါတယ္။ မဲခိုးတာမ႐ွိ၊ မဲ႐ံႈးလို႔ရမ္းတာမ႐ွိ၊ ႐ံႈးလည္းေပ်ာ္ေပ်ာ္-ေတးတေၾကာ္ေၾကာ္၊ ႏိုင္လည္းေပ်ာ္ေပ်ာ္-ေတး တေၾကာ္ေၾကာ္။ မဲေရတြက္ခ်ိန္မွာဆိုင္းေတြဗံုေတြန႔ဲ ကသူက ဆိုသူဆို။ ဒီျမင္ကြင္းကိုပဲ ၾကက္သေရ႐ွိလြန္းလို႔၊ မ်က္ေစ့ ပသာဒျဖစ္လြန္းလို႔ဆိုၿပီး တမင္သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈတဲ့လူေတြလည္း မ်ားျပားလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေက်ာက္လွည့္ ခါးၾကားထိုးၿပီး မဲေရတြက္ သူ၊ မဲ႐ံုကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ၄ေလာင္းၿပိဳင္၊ ၆ေလာင္းၿပိဳင္သတ္သူေတြ စိုးမိုးျခယ္လွယ္ခဲ့တဲ့ ဖဆပလအစိုးရရ႕ဲ ေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြဟာ ဒီတကၠသိုလ္ သမဂၢေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြကို အတုယူသင့္လွတယ္လို႔ အဲဒီတုန္းက သတင္းစာေတြက ေရးခဲ့ၾကတာပါ။
အဲဒါနဲ႔ေျပာင္းျပန္ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြမ႐ွိပဲ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့မဆလေခတ္ကာလမ်ားကို ျပန္ၾကည့္ပါ။ ေက်ာင္းသားလႈပ္႐ွားမႈေတြေလ်ာ့ပါးသြား တယ္လို႔ ႐ွိခဲ့ပါရဲ႕လား။ ေက်ာင္းသားေလာကထဲကို မူးယစ္ေဆး၀ါးေတြနဲ႕ ေလာင္းကစားတာေတြ အမ်ားအျပားလွိမ့္၀င္လာတာဒီကာလေတြပဲ မဟုတ္ပါလား။ အဲဒီကာလေတြအတြင္း တကၠသိုလ္နယ္ေျမေတြမွာ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲျဖစ္တယ္ဆိုတာမွန္သမွ်ဟာလည္း စစ္အစိုးရေတြကအၾကမ္း ဘက္၀င္ေရာက္လို႔ခ်ည္းပဲ မဟုတ္ပါလား။
ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံမွာ မတည္ၿငိမ္တာေတြဟာ မတူတဲ့အျမင္ေတြတည္႐ွိေနလို႔၊ မတူတဲ့ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြတည္႐ွိနလို႔လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး။ မဆလတပါတီတည္း႐ွိ၊ သူတို႔ရဲ႕အလုပ္သမားလယ္သမားအစည္းအ႐ံုးေတြ႐ွိ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြလံုး၀မ႐ွိတဲ့ မဆလလက္ထက္တေလွ်ာက္၊ ႐ွစ္ေလးလံုးကာလအထိ ဒီတိုင္းျပည္မွာ မတည္ၿငိမ္မႈေတြ ဘယ္လာက္ေတာင္မ်ားခဲ့သလဲ၊ အသတ္ခံရတဲ့ဆႏၵျပသူေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မ်ား ခဲ့သလဲ။ န၀တ-နအဖတို႔က ဘယ္တျခားႏိုင္ငံေရးအင္အားစုကိုမွ တည္႐ွိခြင့္မျပဳပဲ တိုင္းျပည္ကိုသံဖေနာင့္တဲ့နင္းထားတဲ့ကာလမွာေရာ၊ ဆႏၵျပ တာေတြ လမ္းေပၚတက္တာေတြ မျဖစ္ခဲ့ဘူးလား။ သံဃာေတြအပါအ၀င္ အသတ္ခံရခဲ့သူေတြနည္းသလား။ ေရအိုးေအာက္က က႐ြတ္လို အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ တရိရိေဆြးေျမ့သူေတြ၊ က်ဆံုးသြားသူေတြမွတ္မိၾကတယ္မဟုတ္ပါလား။
တိုင္းျပည္တျပည္ရဲ႔ႏိုင္ငံေရးေလထု သန္႔႐ွင္းလန္ဆန္းဖို႔ဆိုရင္ မတူတဲ့အယူအဆေတြတည္႐ွိေစ၊ မတူတဲ့ပါတီေတြ ထူေထာင္ေစ အဲဒီမတူတာေတြရဲ့ အတူတည္႐ွိညီၫြတ္မႈကေန တိုးတက္မႈကို႐ွာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ့သမိုင္းကိုက ဒီလိုပဲမတူတဲ့ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြရဲ႕ ပဋိပကၹေတြထဲ ကေန ေ႐ွ႔ကိုတက္လွမ္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ႀကံ့ဖြတ္အစိုးရ၀န္ႀကီးမင္း ဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္းကေတာ့ “အတိတ္ကသင္ခန္းစာမ်ားကိုရယူၿပီး အနာဂတ္အတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္သြားရန္လိုအပ္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း”လို႔ သမဂၢေတြေပၚေပါက္ေရးကိစၥကို စကားမ်က္လွည့္ျပသြားပါတယ္။ တည္ေထာင္ခြင့္၊ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ေပးမယ္လို႔ တိတိက်က်မေျပာပါဘူး။ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္လည္း မေျပာပါဘူး။ ဒီေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၅၄မွာ ေရးထားတဲ့“အသင္းအဖြဲ႔ သို႔မဟုတ္အစည္းအ႐ံုးမ်ား ဖြဲ႔စည္းေဆာင္႐ြက္ခြင့္”ဆိုတာကိုဘယ္ လိုအနက္ဖြင့္ရမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားစရာျဖစ္လာ ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒထဲကစာသားနဲ႔ သူတို႔ထဲက၀န္ႀကီးရဲ႕ စကား ဘယ္ဟာကအဓိကလဲဆိုတာ ႐ွင္းသြားတယ္လို႔ပဲေျပာရေတာ့မွာပါ။ ကိုယ္ ေရးထားတဲ့ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမို ကိုယ္ႀကိဳက္သလိုအဓိပၸါယ္ဖြင့္မယ္လို႔ ၀န္ခံသြားတာလို႔ပဲ ထင္မိပါတယ္။

ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း

0 comments:

Post a Comment