အီတလီဖြား နယ္သစ္ရွာသူ ခရစၥတိုဖာကိုလံဘာ့စ္ကို မသိသူရွားမည္ထင္သည္။ သူက စပိန္ျပည့္ရွင္အား အာရွက ေရႊနဲ႔မဆလာသြားရွာေပးမည္ဟု အတိတ္စိမ္းေပးၿပီးေနာက္ အေထာက္အပံ့ႏွင့္အခြင့္အာဏာအရင္ခံ၏။ ထို႔ေနာက္ အိႏၵိယႏွင့္တရုပ္သို႔မွန္းၿပီး လက္ေရြးစင္တသိုက္ႏွင့္ရြက္တိုက္ေတာ့၏။ ေအာက္တိုဘာ ၁၂ ရက္ ၁၄၉၂ တြင္ ကမ္းကပ္၏။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တရုပ္ႏွင့္အိႏၵိယားမဟုတ္။ ဘဟားမားစ္။ အေမရိက တိုက္ကို ဥေရာပသားေတြ ပထမဆံုးေျခခ်ခဲ့ရာအရပ္။ က်ဴးဘားကိုျမင္ေတာ့ ျပည္ မႀကီးလို႔ထင္ၿပီး ဟစ္စပန္နီယိုလာကိုလည္း ဂ်ပန္လို႔ထင္မွတ္မွားခဲ့၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါ ငါတို႔ေတြ႔တဲ့ေျမ၊ ငါတို႔အပိုင္ဆိုၿပီး ေအာင္ လံစိုက္ခဲ့သည္က တိုက္ေဖာ္ ၃ က်ိပ္ႏွင့္ ၉ ေယာက္။ ဤတြင္ ေဒသခံႏွင့္နယ္သစ္ရွာသူတို႔ စစ္ စ၏။ ေဒသခံတို႔ထက္ လက္နက္ မွစ၍အဘက္ဘက္တြင္သာရံုမက ရက္စက္ရာတြင္လည္း ကမ္းကုန္ခဲ့သူတို႔၏ေအာင္ပြဲဆက္မ်ား။ ၁၄၉၃ ခု ျပည္ေတာ္ ဝင္ေတာ့ ေရႊ၊ မဆလာႏွင့္အတူ လူေတြပါဖမ္းေခၚလာၿပီး စပိန္ျပည့္ရွင္အား ပဏၰာဆက္ေတာ့၏။ ဤတြင္အေမရိကား၏ သမိုင္းကားလိပ္ ပြင့္ေတာ့၏။
၁၇၉၂ ခုႏွစ္ေရာက္ေတာ့ ႏူးေယာ့ခ္က ကိုလမ္ဘာ့စ္အဆက္မ်ားဟု ဆိုသူေတြက Tammany Hall မွာ ယင္းသမိုင္းဝင္ေျခခ်မႈ အႏွစ္ ၃ဝဝ ေျမာက္အထိမ္းအမွတ္ကို စႏႊဲခဲ့ၾက၏။ သူ႔၏ ခ်က္ျမဳတ္ရာႏွင့္ယံုၾကည္ရာကို ဂုဏ္ျပဳသည့္အေရးအား ကက္သိုလစ္ဘာသာဝင္မ်ား အီတလီႏြယ္ဖြားမ်ားက စစ္ခ်ိီေတးႏွင့္အတူ ဘာသာေရးအခမ္းနားမ်ားပါ စလုပ္လာၾကျခင္းျဖစ္၏။ ၁၉၈၂ ခုတြင္ သမၼတဘင္ဂ်မင္ဟာရီဆန္က “ဒီေန႔ ဟာ ၫွဥ္းဆဲျခင္းေဘးကလြတ္ၿပီး ယံုၾကည္ရာကိုကိုးကြယ္ဖို႔အေရး တို႔ေတြကိုေဆာင္က်ဥ္းေပးခဲ့ၾကတဲ့ နယ္သစ္ရွာသူေတြကိုဂုဏ္ျပဳဖို႔၊ သူတို႔ကိုတန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔” ဟုဆိုကာ အႏွစ္ ၄ဝဝေျမာက္ ပြဲကို ဝွဲခ်ီးက်င္းပခဲ့၏။ ၁၉၃၇တြင္ သမၼတဖရန္ကလင္ ဒီ ရုစ္ဗဲ့လ္က ျပည့္မ်က္ႏွာဖံုးေတြႏွင့္တိုင္ပင္ၿပီး ႏွစ္စဥ္ေအာက္တိုဘာလ ဒုတိယပတ္တနလၤာေန႔ကို ကိုလမ္ဘာ့စ္ေန႔အျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး ရံုးပိတ္ရက္အျဖစ္ေၾကညာခဲ့၏။ အေမရိကန္အခ်ိဳ႔က ထိုေန႔အား သူ႔ေန႔ဆိုၿပီးရံုးပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္သည္ကိုမႀကိဳက္။ “ငါတို႔ေျမမွာတျခားလူေတြ လာေနတာမႀကိဳက္” ဆိုသည့္ အစုက ကက္သိုလစ္ဘာသာေရးနဲ႔တြဲေနလို႔ဆိုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ကန္႔ကြက္၏။ အေမရိကန္ခ်က္ျမဳတ္မ်ားႏွင့္အုပ္စုတခ်ိဳ႔က တို႔အေမရိကန္ေတြသြယ္ဝိုက္ၿပီး ကိုလိုနီအလုပ္ခံရတာ၊ ေက်ာက္ေရာဂါနဲ႔တုတ္ေကြးေတြကူးၿပီး သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ဥေရာပသားေတြေသျခင္းဆိုးနဲ႔ေသရတာ၊ နယ္ခ်ဲ႔ေတြနဲ႔ အေမရိကားခ်က္ျမဳတ္ေတြျဖစ္တဲ့စစ္မွာ တိုင္းရင္းသားေတြဘဝတံုးရ မ်ိဳးကန္းရတာေတြကိုဂုဏ္ျပဳေနတာပဲလို႔ ေျပာသည္လည္းရွိ၏။ ရက္ဒ္အင္ဒီးယန္းေတြကို ႏွိပ္စက္ၫွဥ္းပမ္း၊ သတ္ျဖတ္၊ ကၽြန္ျပဳခဲ့တာကိုပဲ ဇမၺဴတလူလုပ္ျပေနတာလား၊ ဇန္းတင္ေနတာ လားဟု ဆိုသူလည္းဆို၏။ လက္တင္အေမရိကႏိုင္ငံေတြကေတာ့ ထိုေန႔ကို လူမ်ိဳးစုမ်ားေန႔ဟု ျမင္ၾကဆင္ယင္က်င္းၾက၏။ ဗင္နီဇြဲလားက ထို ေန႔သည္ “လူမ်ိဳးစုခုခံေရးစစ္ပြဲေန႔”ဟု သတ္မွတ္၏။ အေမရိကန္ၿမိဳ႔တခ်ိဳ႔ႏွင့္ျပည္နယ္တခ်ိဳ႔က ထိုေန႔ကိုအမည္ေျပာင္းၾက၏။ ဘာကေလစီးတီးက “လူမ်ိဳးစုျပည္သူမ်ားေန႔”အျဖစ္၊ ဟာဝိုင္ယီက “နယ္သစ္ရွာသူမ်ားေန႔”အျဖစ္၊ ေတာင္ပိုင္းဒါကိုတာျပည္နယ္က “ဇာတိဖြားအေမရိ ကန္မ်ားေန႔” အျဖစ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေန႔အေမရိကားတြင္ ကိုလံဘာ့စ္တို႔ဓါးစမ္းရာ ရက္အင္ဒီးယန္းေတြ မ်ိဳးတုန္းေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး။ တခ်ိဳ႔ေဒသေတြမွာေတာ့ သူတို႔ဘဝေတြကို ေရွးအေနမပ်က္ထိန္းသိမ္းေပးထားၾကသည္။ ထိုေဒသႏွင့္ထိုသူတို႔အား ျပည္တြင္းျပည္ပမွ ခရီးသည္မ်ား လာလာၾကည့္ၾက၏။ လာလာၾကည့္ေတာ့ စီးပြားေရးသမားေတြမ်က္ေစ့က်၏။ မ်က္ေစ့က်ေတာ့ ပိုက္ဆံရွာသည့္ ဂြင္လိုျဖစ္လာ၏။ ပေဒါင္ေတြ ယိုးဒယားမွာအျပအစားခံရသလိုမျဖစ္ပါေစနဲ႔ဟုသာ ဆုေတာင္းမိ၏။ လူနီရိုင္းေတြႏွင့္နဖူးေတြ႔ဒူးေတြ႔ကား မရွိေသး။ ေတြ႔လွ်င္ အေမးခ်င္ဆံုးေမးခြန္း တခုက်ေနာ့္တြင္ရွိ၏။ ထိုေန႔ကိုေစာင့္ေနမိ၏။ ယခု ထိုေန႔သည္ သည္ေန႔ပင္ျဖစ္ေတာ့၏။ က်ေနာ္ သူတို႔ႏွင့္ေတြ႔ဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာ၏။ ေတြ႔ဖို႔ျဖစ္လာ၏။ ေတြ႔ရ၏။ စကားေျပာျဖစ္၏။ ေမးခ်င္သည့္ေမးခြန္းလည္း ေမးျဖစ္ခဲ့၏။ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ဓါတ္ပံုပါအတူရိုက္ျဖစ္၏။
“ဒီေန႔အေမရိကား” ျဖစ္လာဖို႔ အရင္လူေတြ၏ပခံုးေပၚေက်ာ္ၾကည့္ၿပီး အေဖထက္သားတလႀကီးခဲ့ရျခင္းဆိုသည္ကိုမူ မည္သူမွ်မျငင္းၾက။ အေမရိကားသို႔ အရင္လူေတြယူလာခဲ့သည့္အရာမ်ားတြင္ ပန္းသီးပါမပါမည္သူမွ်မသိ။ သမၼာက်မ္းစာပါ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္၌ဘုရားသခင္ ေပါက္ေစေတာ္မူေသာအသက္ပင္သည္ ပန္းသီးပင္ဟုတ္မဟုတ္ ဘယ္သူမွအတိအက်မေျပာႏိုင္။ သို႔ေသာ္ ထိုအပင္မွအသီးသည္ စားေကာင္းျခင္း၊ လွျခင္း၊ အသိရေစျခင္း၊ ႏွစ္သက္ဘြယ္ရွိသည့္အပင္ျဖစ္သည္ဆိုျခင္းကို လူတိုင္းသိ၏။ ဧဝသည္ ထိုအပင္မွ အသီးကိုဦးစြာစား၏။ ထို႔ေနာက္ မိမိခင္ပြန္းအားလည္းေပး၍ သူလည္းယူ၍စား၏ဆိုသည္ကိုလည္း လူတိုင္းသိၾက၏။ ထို႔အတူ အေမရိကားတြင္ ပန္းသီးဘယ္အခ်ိန္က စရွိခဲ့သည္ကို မည္သူမွတပ္အပ္မေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း အီလီႏိြဳင္း၊ အိုဟိုင္းယိုး၊ ကင္တပ္ကီ၊ ပင္န္ဆယ္လ္ေဗးနီးယားႏွင့္အင္ဒီယားနားတို႔တြင္မူ ဂၽြန္နီအဲ့ပယ္လ္စိဒ္ ဟုဆိုလွ်င္ ပန္းသီးပင္ႏွင့္တြဲျမင္ၾက၏။ ထိုနယ္မ်ားရွိ ပန္းသီးၿခံႀကီးမွပန္းသီးပင္တို႔သည္ သူပ်ိဳးခဲ့သည္ ပန္းသီးပ်ိဳးပင္မ်ား၊ သူႀကဲျဖန္႔ခဲ့သည့္ပန္းသီးေစ့မ်ားမွ ဆင္းသက္ေပါက္ဖြားခဲ့သည့္ သားစဥ္ေျမးဆက္မ်ားျဖစ္၏။ ပန္းသီးႀကိဳက္သည့္အေမရိကန္ေတြအတြက္ သူသည္ ဟီးရိုး။ ဒ႑ာရီထဲက လူစြမ္းေကာင္း။
သူ႔အမည္အရင္းက ဂၽြန္ခ်က္ပ္မင္န္း။ နာသန္နီရယ္လ္ႏွင့္အဲလဇၨဘက္ခ်က္ပ္မင္န္းတို႔ ၁၇၇၄ စက္တင္ဘာ ၂၆ တြင္ေမြးဖြားခဲ့သည့္ ဒုတိယ ေျမာက္သား။ အေဖက အေမရိကန္ေတာ္လွန္ေရးကာလတြင္ လယ္ေတြဆံုးရသည့္ဆင္းရဲလယ္သမား။ သားကို နည္းနည္းအရြယ္ေရာက္ေတာ့ ပ်ိဳးၿခံတၿခံမွာအလုပ္သင္အျဖစ္သြင္းၿပီး ပိုက္ဆံရွာခိုင္းရ၏။ အပင္ပ်ိဳးသည့္အလုပ္လုပ္ရင္း ပ်ိဳးပင္ေလးေတြကိုခ်စ္တတ္လာသူ။ သူႏွင့္စပ္၍ ယံုတမ္းစကားႏွင့္ၾကားဖူးနားဝေတြလည္းမ်ား၏။ အမိုးေအာက္မွာ မအိပ္စက္ခဲ့သူ။ ဘယ္ေတာ့မွ ဖိနပ္စီးၿပီးလမ္းမေလွ်ာက္သူ။ တခါက သူအိပ္ေနတုန္း ခေလာက္ေႁမြတေကာင္ သူ႔ကိုေပါက္ဖူး၏။ ဆင္သားေရလိုထူသည့္ သူ႔ေျခေထာက္ကိုေႁမြစြယ္ကမေဖါက္ႏိုင္ဟုဆိုသူ။ အဝတ္အစားကိုေျခအိပ္ေတြနဲ႔ ခ်ဳပ္ဝတ္သူ။ သံျဖဴႏွင့္လုပ္သည့္ ဦးထုပ္ေဆာင္းသူ။ ထို ဦးထုပ္ကို ခ်က္ျပဳတ္ရာႏွင့္ေရတေဂါင္းအျဖစ္သံုးသူ။ သတ္သတ္လြတ္သမား။ သတၱဝါဆိုလွ်င္ အင္းဆက္ကအစ သနားၾကင္နာတတ္သူ။ သူလံႈဖို႔ ဖိုသည့္မီးပံုထဲ ျခင္ေတြဝင္တိုးၿပီးေသတာျမင္ေတာ့ ကမန္းကတမ္းမီးကိုထႃငိွမ္းၿပီး သူေမႊးမိတဲ့မီးေၾကာင့္ျခင္ေတြေသရတာအတြက္ ခႊင့္လႊတ္ေတာ္မူပါဟု ဘုရားထံဆုေတာင္းဖူးသူ။ သာသနာျပဳအျဖစ္လည္း က်င္လည္ခဲ့ဖူးသူ။ ဘာလို႔ အိမ္ေထာင္မျပဳတာလဲဟု ေမးသူတိုင္းအား သူ “ဒီဘဝမွာမိန္းမယူပဲေနခဲ့ရင္ ေနာက္ဘဝက်ေတာ့ နတ္သမီး၂ပါးကိုမယားအျဖစ္ရမယ္” လို႔ျပန္ေျဖတတ္သူ။ အံု႔ပုန္းခ်စ္နဲ႔တဘက္သတ္ဇာတ္လမ္းေတြရွိသည္ဟု တျခားသူေတြကထင္သူ။ သူ႔ အိပ္မက္က ပန္းသီးပင္ေတြလႊမ္းေနသည့္ေျမကမၻာ။ ပန္းသီးစားရဖို႔အေရး ဘယ္သူမွေတြးမပူေစခ်င္သူ။ သူ႔ေျချဖင့္ထိၿပီးေပ်ာ္သြားသည့္ ႏွင္း စက္ရည္ကိုသာ ေသာက္သူ။ သြားေလရာမွာ ေတြ႔သမွ်လူေတြ၏ေမတၱာကိုၿခံဳသူ။ ရက္ဒ္အင္ဒီယန္းေတြႏွင့္ ခင္ခင္မင္မင္ေနသူ။ သူအျမတ္ႏိုးဆံုးစာအုပ္က သမၼာက်မ္း။ အပ္ေၾကာင္းဘယ္ေလာက္ထပ္ထပ္ သူ႔အေၾကာင္းေျပာလွ်င္ လူတိုင္း၏ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ေျပာသံသာၾကားရ၏။ သူ႔ကား ေျပာမဆံုးေပါင္ေတာသံုးေတာင္ ျဖစ္မည္ထင္၏။
ေနာက္လူေတြက လူႀကီးေရာဂါတခုခုျဖင့္ သိတ္ၾကာၾကာမခံစားလိုက္ပဲ သူေသသြားသည္ဟုသာဆိုႏိုင္ၾကေတာ့၏။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ တဘဝလံုးလမ္းေလွ်ာက္ရင္း ပန္းသီးမ်ိဳးေစ့ေတြျဖန္ႀကဲခဲ့၊ ရွင္သန္ေစခဲ့သူျဖစ္၏။ သူ႔ကို လူေတြကခ်စ္ၾက၏။ သူကလည္း လူေတြအပါအဝင္ ပန္းသီးပင္ေတြကိုျမတ္ႏိုးခဲ့၏။ စိုက္ပ်ိဳးခဲ့၏။ သူ႔လက္ျဖင့္စိုက္ခဲ့သည္ဆိုသည့္ ပန္းသီးပင္အိုႀကီးမ်ား ယခုတိုင္ရွိေန၊ ရွင္ေနေသးဟုဆို၏။ သူကား ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သူကား မေသေသး။ သူ႔ကြယ္လြန္ရက္စြဲႏွင့္ သူ႔အေလာင္းဘယ္မွာႃမႈတ္ဆိုသည္ကား ယခုတိုင္အျငင္းပြားေနၾကဆဲ။ တခ်ိဳ႔က သူ ၁၈၄၇ ေႏြရာသီတြင္ဟုဆိုၿပီး၊ ၁၈၄၅ ခုႏွစ္ မတ္ခ်္လ ၂၂ ေန႔ထုတ္ ဖို႔ဝိန္းႏူးစ္စန္တီနယ္လ္သတင္းစာတြင္ သူ႔ နာေရးေၾကာ္ျငာကိုေတြ႔ရၿပီး နာေရးသတင္းတြင္ မတ္ခ်္လ ၁၈ ရက္ ၁၈၄၅ ၌ ကြယ္လြန္သည္ဟုဆိုထား၏။ ထို႔အတူ သူ႔သခ်ႌဳင္းေနရာလည္း ကြဲလြဲေနျပန္၏။ တခ်ိဳ႔က ယခုေနရာအမွန္ဟုဆိုၿပီး တခ်ိဳ႔ကအျခားတေနရာဟုေျပာၾကသည္။ မည္သို႔ပင္အျငင္းပြားပြား အင္ဒီယားနားျပည္နယ္ ဖို႔ဝိန္းၿမိဳ႔ကေလးတြင္ ႏွစ္စဥ္ စက္တင္ဘာလ၏ တတိယပတ္စေနႏွင့္တနဂၤေႏြတြင္ သူ႔အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတာ္ကို က်င္းပေလ့ရွိ၏။ ႏွစ္စဥ္ လူ ၂ သိန္းခန္႔လာေရာက္ ႏႊဲေပ်ာ္ၾက၏။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၂ဝဝ ေက်ာ္က အေမရိကန္ေတြ ဘယ္လိုေနခဲ့ၾကသည္ကို ဟိုတုန္းကအ အဝတ္အစားေတြ၊ ဟိုတုန္းက ဂီတေတြ၊ ဟိုတုန္းက အစားအေသာက္ေတြ၊ ဟိုတုန္းကခံစားမႈေတြႏွင့္ ဒီေန႔အေမရိကန္ေတြျပ၏။
သည္မွာ က်ေနာ္ ဝက္ဝံကေလးလူနီရိုင္းႏွင့္ဆံု၏။ က်ေနာ္သူ႔ကို မိတ္ဆက္ေတာ့ အဂၤလိပ္လိုမိတ္ဆက္၏။ သူလည္း အဂၤလိပ္လိုအရင္ ႏႈတ္ဆက္၏။ ေနာက္ေတာ့ သူ႔ဘာသာစကားျဖင့္ထပ္ႏႈတ္ဆက္ျပန္၏။ က်ေနာ္နားမလည္။ ကိစၥမရွိ သူစကားေကာင္းေျပာေနျခင္း မဂၤလာရွိေသာစကားဆိုေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔မ်က္ႏွာႏွင့္ ေလယူေလသိမ္းတြင္ထင္ရွား၏။ ေနာက္ေတာ့ အဂၤလိပ္လိုပဲစကားေဖါင္ဖြဲ႔ျဖစ္၏။ သူ႔အမည္က ရက္ဒ္အင္ဒီးယန္းစကားျဖင့္ ဝက္ဝံကေလး။ စကားေျပာေတာ့ အသံျပတ္ျဖင့္ဝါက်တိုတို။ လူေကာင္က ေသးေသးက်စ္က်စ္။ အသားပိုအဆီပိုမရွိ။ အရပ္က ၅ ေပ ၆ လက္မခန္႔။ အသားအေရက ေၾကးနီေရာင္။ သူတို႔အႏြယ္၏ေခါင္းေဆာင္မ်ားဝတ္သည့္ ဝတ္စံုႏွင့္။ လက္တဖက္တြင္ သူ႔အဘီလက္ထက္ကကိုင္ခဲ့သည့္ သံအသြားတပ္လွံတံႏွင့္။ ေနာက္တဖက္တြင္ ႏြားရိုင္းခ်ိဳတပ္လက္ကိုင္တုတ္ႏွင့္။ လက္ေမာင္းႏွင့္လည္တိုင္တြင္ ေရာင္စံုေက်ာက္ပုတီးေစ့ ဘယက္ဒြာဒယာေတြႏွင့္။ ေခါင္းတြင္ ငွက္ေမႊးငွက္ေတာင္ယက္ ဦးေဆာင္းေထာင္ႏွင့္။ ေက်ာတြင္ ငွက္ေမႊးသားမီးယပ္လို အဆင္တန္ဆာႏွင့္။ မ်က္ႏွာတြင္ ေဆးေရာင္စံုေတြ ေဒါင္လိုက္အလ်ားလိုက္ ျခယ္ကာသကာႏွင့္။ သူ႔ၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္စိတ္တြင္ သူ ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းကိုယ့္ၾကငန္းမ်ား ျပန္အမွတ္ရေနမလားဟု ေတြးမိေသး၏။ သို႔ေသာ္မေမးရက္။ မေမးျဖစ္။ သူ႔ အဘီႏွင့္အေဘးတို႔က အစုေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ သူ႔အဖိုးက ေဆးဆရာျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ သူႏွင့္သူ႔အေဖက မုဆိုးေက်ာ္ေတြျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူတို႔ရြာ ဘယ္မွာရွိၿပီး ဘယ္လိုသာယာေအးခ်မ္းခဲ့ေၾကာင္း၊ သူ႔မိသားစုအေၾကာင္းေတြေျပာျပ၏။ သိလိုသည့္အခါမ်ားတြင္ တခ်က္တခ်က္ေဖါက္ၿပီး နည္းနည္းပါးပါးေမးသည္မွအပ က်ေနာ္က နားေထာင္သမား။ သူတို႔ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ဘဝေတြ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ၿပီး ဘယ္လိုေၾကမြခဲ့ရေၾကာင္းေတြျပန္ေျပာစဥ္ သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ တခ်က္တခ်က္ ေၾကကြဲရိပ္၊ တခ်က္တခ်က္ လြမ္းေဆြးရိပ္၊ တခ်က္တခ်က္ ေဒါသရိပ္၊ တခ်က္တခ်က္ မာနရိပ္၊ တခ်က္တခ်က္ ေပ်ာ္ရႊင္ရိပ္၊ တခ်က္တခ်က္ နာက်ည္းရိပ္စသျဖင့္ အရိပ္ေပါင္းစံုျဖတ္ျဖတ္သြားသည္ကို သတိထားမိ၏။ သူ႔စကားေတြဆံုးေတာ့ က်ေနာ္ေမးခ်င္သည့္ေမးခြန္းကို ေမးျဖစ္ေအာင္ေမးမိ၏။ “မင္းတို႔အေပၚ အဲဒီက်ဴးေက်ာ္သူေတြက စစ္ပြဲေတြနဲ႔မတရားေတြလုပ္၊ လူကိုသုတ္သင္၊ ေျမကိုလုယက္၊ ယဥ္ေက်းမႈပ်က္စီးခဲ့တာေတြအေပၚ မင္းဘယ္လိုျမင္သလဲ” ဟု ေမးၾကည့္မိ၏။ သူက “ငါ အခု အသက္ ၇ဝ ရွိၿပီ။ ငါတို႔ရဲ့လုယက္ဖ်က္ဆီးျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ အရာေတြအတြက္ ငါ့ေရွ႔ကမ်ိဳးဆက္ေတြေရာ ငါေရာ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ရတာပဲ။ အခု ငါ ဒီမွာ ဒီလိုဝတ္ၿပီးဒီလိုေျပာေနလုပ္ေနတာလည္း တိုက္ပြဲတခုပဲျဖစ္တယ္။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ တမ်ိဳးတမည္ထင္ခ်င္ထင္မွာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာတိုက္ပြဲပါ။ ငါ့ေနာက္ကမ်ိဳးဆက္ေတြလည္း ဆက္တိုက္ေနရဦးမွာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ငါတို႔လုယက္ဖ်က္ဆီးခံလိုက္ရတာ ေျမနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈသက္သက္မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားမ်ိဳးႏြယ္စုႀကီးတခုလံုးပါ။ ငါ့ေနာက္က မ်ိဳးဆက္ေတြဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ရက္ဒ္အင္ဒီးယန္းေတြအျဖစ္ဂုဏ္ယူေနတတ္သေရြ႔ ငါတို႔တိုက္ပြဲဆက္ရွိေနဦးမွာပဲဆိုတာ ငါယံုတယ္။ အတိတ္ကအျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ နာက်ည္းေၾကကြဲစရာေတြဟာ ငါတို႔တိုက္ပြဲအတြက္အားေဆးေတြပါပဲ။ အဲဒါေတြကို ၿပီးတာေတြလည္းၿပီးခဲ့ပါၿပီဆိုၿပီး ထားလိုက္ဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သူမ်ားေတြက ေမ့လိုက္ပါဆိုလည္း ငါတို႔မေမ့ပါဘူး။ ေမ့လို႔လည္းမရဘူး။ ေမ့လိုက္ရင္ ငါတို႔ဘိုးေဘးေတြက ေသရာကေနငါတို႔ကိုက်ိန္ဆဲမွာပဲ။ အဲဒါေတြကိုျပန္ေျပာၿပီး ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြရဲ့ တိုက္ပြဲေခၚသံေတြကို ငါတို႔ႁမွင့္ေပးေနရတယ္။ သူတို႔ရဲ့ ေဒါသစိတ္ေတြကို ငါတို႔မီးထိုးေပးေနတာမဟုတ္ဘူး။ လက္စားျပန္ေခ်ဖို႔ ငါတို႔လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ လက္စားေခ်ဖို႔လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး လို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔ သင္ပုန္းေခ်ပစ္လိုက္တယ္လို႔ အဓိပၸါယ္မထြက္ပါဘူး။ သင္ပုန္းေခ်ႏိုင္ရင္ ငါဒီေနရာမွာ ဒီလိုလာရပ္ဖို႔လိုပါ့မလား။ ေအး.. လက္စားေခ်ေခ် သင္ပုန္းေခ်ေခ် အဲ့ဒါ တေယာက္တည္းလုပ္ရမယ့္ကိစၥမဟုတ္သလို တေယာက္တည္းတတ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥလည္းမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါဝင္ပါေနရမွာပဲ။ ဝင္လည္းပါခြင့္ရွိတာပဲ။ မတရားမႈကိုေတာ့ေခါင္းငံု႔မေပးႏိုင္ဘူး။ ငါတို႔အတြက္ တရားမွ်တမႈလိုပါတယ္။ ငါတို႔ အတြက္မွမဟုတ္ပါဘူးေလ ကမၻာေျမေပၚမွာဘယ္ေနရာမွာမွ မတရားမႈေတြမရွိေစခ်င္ပါဘူး။ မတရားမႈေတြအတြက္ တရားသျဖင့္ျဖစ္ရမွာပါပဲ” ဟု ျပန္ေျဖ၏။
သူ႔အေျဖကိုနားေထာင္ၿပီး က်ေနာ့္အေတြးတို႔က ကိုလံဘာ့စ္ဆီေရာက္လိုက္၊ ႏူးရင္ဘာ့ဂ္ႏွင့္တိုက်ိဳတရားရံုးေရာက္လိုက္၊ သည္ဟိဂ္ၿမိဳ႔ကိုေရာက္လိုက္၊ ဆက္ဒမ္ဟူစိန္တက္ခဲ့ရသည့္ႀကိဳးစင္ဆီေရာက္လိုက္၊ ေထာင္ထဲကသူငယ္ခ်င္းေတြဆီေရာက္လိုက္၊ ၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီးဆီေရာက္လိုက္၊ လစ္ဗ်ား၊ တူနီးရွား၊ အီဂ်စ္ႏွင့္နယ္လ္ဆင္မင္န္ဒဲလားဆီေရာက္လိုက္၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးႏုဆီေရာက္လိုက္၊ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုျဖင့္ အလိုအေလွ်ာက္လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ယူထားသူေတြဆီေရာက္လိုက္၊ …………………ေရာက္လိုက္၊ ………………..ေရာက္လိုက္ေတြႏွင့္ စိတ္သည္အၿငိမ္မေနေတာ့။
သို႔ေသာ္ ဝက္ဝံကေလးလူနီရိုင္း၏ “လက္စားေခ်ေခ် သင္ပုန္းေခ်ေခ် ထိုကိစၥသည္ တဦးခ်င္းတေယာက္ခ်င္းဆိုင္ရာကိစၥမဟုတ္” ဆိုသည္ကိုကားေလးနက္ေနမိ၏။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
၉/၁၉/၂ဝ၁၁
0 comments:
Post a Comment