Sunday, September 25, 2011

“ေဈးစကားနားေထာင္ၾကည့္ရာက ရသည့္အေတြး”(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
“ေဈးစကားနားေထာင္ၾကည့္ရာက ရသည့္အေတြး”
လူခ်င္း အႏွစ္ ၂ဝ ခန္႔ကြဲေနသည့္မိတ္ေဆြတဦးႏွင့္ အြန္လိုင္းေပၚတြင္ ရံဖန္ရံခါေတြ႔ျဖစ္ သည္။ ေတြ႔လွ်င္ စႏႈတ္ဆက္တတ္ၾကသည့္စကားက “ဘာထူးေသးလဲ”ျဖစ္၏။ ထူးျခား တာေလးေတြႏွင့္စၿပီးေျပာရင္း အျမင္တူညီမႈျဖင့္လက္စသတ္သည့္အခါရွိသလို ေသာင္ မတင္ေရမက်ႏွင့္ ျဖတ္လိုက္ၾကသည္လည္းရွိ၏။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ မတူၾက၍သာအျမင္ ခ်င္းဖလွယ္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ အျမင္ခ်င္းဖလွယ္ၾကည့္မွ တူတာမတူတာေတြထြက္၏။ အျမင္ ခ်င္းဖလွယ္ဖို႔ လူခ်င္းေတြ႔ၾကည့္စကားေျပာၾကည့္ရမည္ျဖစ္၏။ သို႔မွသာ ဘာေတြတူ၍ ဘာေတြကြဲသိရမည္။ “တူတာေတြထားၿပီး မတူတာေတြအေပၚ” ဆက္ေဆြးေႏြးၾက
ေျပာဆိုၾကရတာျဖစ္၏။ ေနာက္တဆင့္မွာမွ တူသေရြ႔အျမင္ေတြကို  ဘယ္လိုပံုေဖာ္မလဲဆိုသည့္ လုပ္ဟန္ႏွင့္နည္းနာကိစၥကို ဆက္ေဆြးေႏြးရန္ရွိ၏။ အခုဟာက “မတူတာေတြေဘးထားၿပီး ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္” ဆိုေတာ့ ဒါဆိုရင္ ဘာလုပ္ဖို႔ေတြ႔ၾကတာပါလိမ့္ဆိုၿပီး ေၾကာင္တက္တက္ျဖစ္ရ၏။ မတူတာေတြေဆြးေႏြးဖို႔လူခ်င္းေတြ႔ၾကတာမဟုတ္ဘူးလားဟုလည္း ကိုယ့္ဘာသာျပန္ေမးရျပန္၏။ နားမရွင္း စိတ္မလင္း။ ထားေတာ့။ ေတြ႔ေတာ့ေတြ႔ၾက၏။ ေတြ႔ဆံုျခင္းႏွင့္ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးျခင္းသည္ စကားလံုးအရာကြာျခားျခင္း သက္သက္မွ်မဟုတ္ဟုဆိုသည္ကို လူတိုင္းလို က်ေနာ္လည္းသေဘာေပါက္နားလည္ထား၏။

အရင္ အျမင္ဖလွယ္ဖို႔လူခ်င္းေတြ႔ၾကည့္ျခင္း။ ၿပီးေတာ့ တူရာအျမင္စုျခင္း။ ေနာက္ တူသည့္အျမင္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ လုပ္ဟန္ႏွင့္ နည္းနာရွာႀကံျခင္း။ အၿပီးသတ္က်မွ လူအမ်ားလက္ခံၿပီး ရလာဒ္ေကာင္းထြက္လာျခင္းႏွင့္ေအာင္ျမင္ျခင္း။ 
ထိုအဆင့္တိုင္းတြင္ ဘက္သေဘာရွိ၏။ အေပးအယူအေလွ်ာ့အတင္းရွိ၏။ ႏိုင္ငံေရးေဈးကစားရ၏။ ေသခ်ာတာက ကစားပြဲတိုင္းတြင္ တထိုင္တည္းႏွင့္ ၂ ဘက္စလံုး ဘယ္ေတာ့မွလက္ကုန္မေလွ်ာ့။ ေလွ်ာ့လို႔မရ။  “ေနာက္ေတာ့ျဖည္းျဖည္း”ေတြ ခ်န္ထားရ၏။ မခ်န္လို႔မရ။ ကီးပေလးယာမကလို႔  သိၾကားမင္းျဖစ္ျဖစ္  ေနာက္အားကိုက်ားကန္ခ်ိန္ဆၿပီးမွ ပေလးၾကရျခင္းျဖစ္၏။ ေနာက္အားမရွိသူ ကီးပေလယာမျဖစ္။ ကီးပေလယာေတြ ခြာလိပ္ၿပီဆိုလွ်င္ ေနာက္အားျဖင့္က်ားကန္ဖို႔ခက္ကာ စကားဝိုင္းအၫြန္႔ခ်ိဳးခံၾကရသည္လည္းရွိ၏။

အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ဦးေအာင္ၾကည္၊ ဦးသိန္းစိန္တို႔ေတြ႔ဆံုၾက၏။ ေတြ႔သည့္အခါ အျမင္ျခင္းဖလွယ္ၾကတာေသခ်ာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ “သူ႔အေပၚကိုယ္ဘယ္လိုျမင္ေတြ” ထြက္လာျခင္းျဖစ္၏။ ၂ ဦး ၂ ဘက္ေတြ႔ဆံုၿပီး အျမင္ဖလွယ္ေနသည့္
အဆင့္တြင္ေရာက္ေနၿပီဟု တထစ္ခ်ေျပာႏိုင္ေသာ္လည္း ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေနၾကၿပီဟု ယတိျပတ္မည္သူမွ်ေျပာလို႔မရ။ ဒါကိုတခ်ိဳ႔က “အျပည့္အဝေထာက္ခံ” တခ်ိဳ႔က “သတိႏွင့္ေစာင့္ၾကည့္” တခ်ိဳ႔က “သို႔ေလာ သို႔ေလာ”။ သံခင္းတမန္ခင္းေတြ၊ ေရႊလမ္းေငြလမ္းေတြ၊ တက္ေထာင္တာေတြ၊ မိေက်ာင္းမင္းေရခင္းျပေတြ၊ ႏြားေရွ႔ထြန္က်ဴးေတြ၊ ဘုန္းႀကီးစာခ်ေတြ၊ အစကငါမေျပာလားေတြ၊ က်ား က်ား မီးယပ္ေတြ၊ လက္ပန္းေပါင္းခတ္တာေတြႏွင့္ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္လာသည္ကိုးကားျငင္းမရ။ ဂယက္မွ်မဟုတ္။ ထို႔ထက္ ပို၏။ လိႈင္းဆန္ဆန္လႈပ္ျခင္းလားဟု ေတြးမိေန၏။

တဆက္တည္း “အေျပာင္းလဲ” ဆိုသည့္စကားလည္း ခုတေလာ တာအလြန္စား၏။ လွည့္ေျပာင္းလို၍၊ ေပးခ်င္ယူခ်င္တာရွိ၍သာ ေတြ႔မယ္ဟုလုပ္လာျခင္းျဖစ္မည္ဆိုသည္ကိုမူ မ်က္ေျခေတာ့မျပတ္။ တဘက္က “မေရာင္းပါဘူးဆိုသူအား ခ်ိန္သာခ်ိန္ပါ” ေျပာ ရသည့္ အေျခအေနမွလြတ္လာၿပီး၊ အျခားတဘက္တြင္လည္း “ေရာင္းေတာ့ေရာင္းမယ္”ဆိုသည့္ ေလသံပစ္လို႔ရသည့္ 
အေနအထားျဖစ္လာလို႔ဟုျမင္၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေတြ႔ရပဲ၊ မေတြ႔ၾကပဲေနသည္ႏွင့္စာေသာ္ ေတြ႔ၾကသည္က ေကာင္း၏။ ေတြ႔လွ်င္ ေရာင္းသူဘက္ကဖြင့္ေဈးေျပာ၊ ႀကိဳက္ေဈးေခၚမည္လည္းျဖစ္၏။ သူလိုခ်င္သေလာက္ရမရႏွင့္ ေပးႏိုင္မေပးႏိုင္ကိုမူ ဝယ္သူဘက္ကခ်ိန္ဆရမည္ျဖစ္သည္။ ဝယ္သူေပးႏိုင္သည့္ေဈးသည္ ေပါက္ေဈးျဖစ္လိမ့္မည္။ ေရာင္းသူဘက္ကလည္း ေပါက္ေဈးထက္ေတာ့ပိုလိုခ်င္လို႔မရ။ ေရာင္းသူဝယ္သူအသံတူမွလည္း အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္ရမည္။

ေရာင္းသူဘက္ က်ားကန္ထားသည့္ေနာက္အားသည္ လႊတ္ေတာ္မဟုတ္။  အစိုးရအဖြဲ႔မဟုတ္။ စစ္အုပ္စုအက်ိဳးစီးပြားျဖစ္၏။ ထို အက်ိဳးစီးပြားအား  အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ(အကလ)ႏွင့္ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက ကာေပးထား၏။  (အကလ)ႏွင့္ ၂ဝဝ၈ ကို အစိုးရႏွင့္လႊတ္ေတာ္က သစၥာခံရ၏။ ထိုအက်ိဳးစီးပြားေနာက္ခံအားကိုက်ားကန္ၿပီး ေဈးဖြင့္မည္ေသခ်ာ၏။ ထိုအက်ိဳးစီးပြားကို မထိရ။ ထိလို႔မရ။ သြားထိလို႔မရေအာင္ အစီအမံလုပ္ၿပီးသားျဖစ္၏။

ဝယ္သူဘက္က က်ားကန္ထားသည့္ေနာက္အားသည္ လူထု(လက္နက္ကိုင္/လက္နက္မကိုင္၊ ျပည္တြင္း/ျပည္ပ)ႏွင့္ 
တိုင္းျပည္အက်ိဳးစီးပြား။ ထိုအက်ိဳးစီးပြားသည္ ၂ဝဝ၈ႏွင့္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးသြားဆန္႔က်င္ေန၏။ (အကလ)ႏွင့္ ထိပ္တိုက္ႀကီးတိုးေန၏။ တိုးပင္တိုးျငားလည္း ေဈးစကားေျပာလွ်င္ ထိုအက်ိဳးစီးပြားလက္ဆုပ္လက္ကိုင္ႏွင့္ေျပာရေတာ့မည္။ လက္လႊတ္လို႔မရ။ လက္အလႊတ္ခံလို႔ မရ။

၂ ဘက္စလံုး ကိုယ့္အထိုင္ေပၚမွ အေပးအယူ၊ အေလွ်ာ့အတင္း၊ အတိုးအဆုတ္ေတြႏွင့္စခန္းသြားၾကေတာ့မည္။ ေရာင္းသူဝယ္သူ အသံတူၿပီး ေပါက္ေဈးအတိုင္းျဖစ္ေသာ္ေကာင္း၏။ ျဖစ္မွလည္းေကာင္း၏။ ျဖစ္မည္မျဖစ္မည္ကိုကား ကံေသကံမ ေျပာမရ။မေျပာတတ္။ မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ၉၊၂၄၊၁၁

0 comments:

Post a Comment