Tuesday, September 20, 2011

ရွိတ္ကားစ္ရြာ၊ သာကီဝင္ႏွင့္မ်ိဳးေဖ်ာက္ခ်င္သူမ်ားအေၾကာင္း(၁)(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ မိုးေကာင္းတုန္းက သူ႔ႏႈတ္ထြက္မိန္႔ေတြ ဗ်ာဒိတ္လိုလိုႏွင့္တမိုးလံုးေဖ်ာက္ ဆိတ္ျဖစ္ခဲ့သည္ကို ျပန္အမွတ္ရမိေန၏။ သူက ဓါးထက္သေလာက္လက္သံ လည္းေျပာင္၏။ “ျမန္မာ့အားကစားကမၻာကိုလႊမ္းေစရမည္” ဆိုၿပီး လုပ္ေတာ့ ေထာင္ထဲမွာကိုၫြန္႔ေဇာ္က “ဘာလဲ.. ထုတ္ဆီးတိုးနဲ႔ၾကက္ဖခြပ္ တမ္းလား”ဟု လွမ္းေထ့ဖူး၏။ “အမ်ိဳးေပ်ာက္မွာစိုးေၾကာက္ပါသည္” ဆိုတုန္းကလည္း အျပင္ကသူငယ္ခ်င္းတေယာက္က  “ေၾကာက္ေတာ္မူရင္ ေပါက္ေဖာ္သာယူေလ.. မမၫြန္႔” ဆိုၿပီး အေငၚတူးဖူး၏။ တခ်ိဳ႔က ထိုကိစၥကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား တဲ့(ဒဲ့)ခ်ျခင္းသက္သက္ဟုျမင္ၾက၏။ မျဖစ္ႏိုင္စရာမရွိပါ။ နံမည္အရင္းတပ္ၿပီးမေျပာရံု တမယ္ ပုဂၢိဳလ္ေရးထိုးႏွက္မႈမ်ား။ ထိုေခါင္းစဥ္ေအာက္ကေရးသမွ်စာကို ႏိုင္ငံျခားသားဆန္႔က်င္ေရးအကာသားႏွင့္ဖံုးထားတာ ထင္ရွား၏။ ေစ့ေစ့ေတြးလွ်င္  သူတို႔ တကယ္မေပ်ာက္ေစခ်င္တာက စစ္မ်ိဳးစစ္ႏြယ္မွန္းေပၚလြင္၏။ အာဏာႏွင့္စပ္လွ်င္ လူမ်ိဳး ႀကီးဝါဒကိုက်င့္သံုးၿပီး ဘယ္ဘာသာ ဘယ္လူမ်ိဳးကိုမဆို ႃခြင္းခ်က္မထား ႏွိပ္ကြပ္မည့္လူမ်ိဳးကို ဆိုလိုေၾကာင္းေပၚ၏။

ဗမာ့တပ္မေတာ္တြင္ စစ္ဗိုလ္စစ္သားမ်ားႏိုင္ငံျခားသူႏွင့္ယူလို႔မျဖစ္။ မယူရဟုမေျပာ။ ယူလို႔မရေအာင္လုပ္ထား၏။ တိုင္းျခားသူ ကိုယူဖို႔မဆိုႏွင့္ တျပည္ထဲေနလူမ်ိဳးစုေတြထဲက ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္သည့္ စစ္ဗိုလ္မ်ားစစ္ဘက္ရာထူးႀကီးႀကီးကို ေမွ်ာ္လင့္လို႔ မရေတာ့သည္မွာ ၾကာၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္ဗိုလ္တခ်ိဳ႔ အာဏာႏွင့္ဘာသာလဲၾကသည္လည္းရွိ၏။ ဘာမွေျပာစရာမရွိ။ သူတို႔ကိစၥ။ သာသနာျပဳမင္းလို႔ေႂကြးေၾကာ္၊ ခံယူ၊ အျပလည္းလုပ္သည့္ ထိပ္သီးေတြက ၂၀၀၇ တြင္ ရတနာသံုးပါးမွတပါး လမ္းေပၚထြက္လာ ၿပီး ေမတၱာပို႔ရင္းသူတို႔ကိုဆင္းခိုင္း၏။  ဒါကို  “တိုက္ရိုက္အာဏာၿခိမ္းေျခာက္မႈ”အျဖစ္ယူၿပီး “အာဏာႏွင့္သံသရာ”လဲလိုက္၏။ သည္ေတာ့ ေအာက္ကလူေတြ “အာဏာႏွင့္ဘာသာ”လဲျခင္းအား နားလည္ရပိုလြယ္သြား၏။ ထိုသူတို႔ ႏႈတ္ထြက္ အမ်ိဳးေပ်ာက္မွာ စိုးေၾကာက္ျခင္းကိုလည္း ပိုထင္ရွားလာေစသည္ဟု ယူဆမိ၏။

စဥ္းစားရမွာေတြရွိလာ၏။ သူတို႔အေျပာအဆိုေတြတြင္ အမ်ိဳးေပ်ာက္ျခင္းသည္ ေၾကာက္စရာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳး မေပ်ာက္ေရးလုပ္ရမည္။ မေပ်ာက္ေရးအတြက္ လူမ်ိဳးတူသာယူ။ လူမ်ိဳးမတူသူကိုမယူႏွင့္။ မတူသည့္လူမ်ိဳးကို ယူလွ်င္ေသြးေႏွာ ၿပီး မ်ိဳးမစစ္ေတြျဖစ္လာမည္။ မ်ိဳးမစစ္ေတြသည္မ်ိဳးမခ်စ္ၾက။ မ်ိဳးစစ္မွမ်ိဳးခ်စ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မ်ိဳးခ်စ္ဖို႔မ်ိဳးစစ္ရမည္။ မ်ိဳးစစ္ၿပီး မ်ိဳးခ်စ္ေရးအတြက္ အမ်ိဳးတူကိုသာယူဆိုသည့္ ေလာဂ်စ္တခုကို အတိအလင္းထူေထာင္လိုက္၏။ ဗမာျပည္သည္ နယ္ခ်ဲ႔ႏွင့္ ဖက္ဆစ္ေအာက္တြင္ နင္းျပားျဖစ္ဖူးခဲ့၏။ တိုင္းတပါးသားတို႔၏ ခ်ယ္လွယ္မႈကိုမခ်ိမဆန္႔ခံခဲ့ရ၏။ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒအေျခခံ ပေဒသရာဇ္ေခတ္လြန္ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္သည္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာႏွင့္ဖြင့္ရ၏။ နယ္ခ်ဲ႔သမား၊ အလိုေတာ္ရိႏွင့္လူကျပား တို႔၏ သစၥာေဖါက္မႈလည္းခံခဲ့ဖူး၏။ သို႔ျဖင့္ တိုင္းတပါးသားအား အယံုနည္းျခင္းႏွင့္အတူ ဆက္ဆံရမွာစိုးရြ႔ံစိတ္လည္း အထိုက္ အေလွ်ာက္အျမစ္တြယ္လာ၏။ ဂ်ပန္ဟုဆိုလွ်င္ ဖက္ဆစ္၊ အဂၤလိပ္ဟုဆိုလွ်င္ နယ္ခ်ဲ႔ဟုတြဲျမင္ သူမ်ားလည္းရွိေနႏိုင္ေသး၏။ ဤတြင္ ထိုသူတို႔အၾကား၌သူတို႔တရား (ေလာဂ်စ္) သည္ အထိုက္အေလွ်ာက္တာသြား၏။ တိုင္းတပါးသားႏွင့္ ထိမ္းျမားျခင္းသည္ အျပစ္လိုလို၊ အမ်ိဳးကိုသစၥာေဖါက္တာလိုလို၊ အမ်ိဳးဂုဏ္မေစာင့္တာလိုလိုေတြ ျမင္သူေတြျမင္လာ၏။

ဤတြင္ က်ေနာ္ ၂၀၀၉ ခု၊ ဒီဇင္ဘာထုတ္ စတိုင္သစ္မဂၢဇင္း အမွတ္ (၁၃) မွ ေဆာင္းပါးရွင္ေက်ာ္လိႈင္-ဝိဇၨာဂုဏ္ထူး၊ မဟာ ဝိဇၨာ(သကၠတ)၏ ဗုဒၶ ေလာကသားတို႔၏အားထားကိုးကြယ္ရာ (၁၂) ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ေဆာင္းပါးကို ျပန္အမွတ္ရမိ၏။ ေဆာင္းပါး ရွင္က- ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ဗုဒၶတၳစရိယၿပီးေစကာမူ ေလာကတၳစရိယႏွင့္ဉာတၳစရိယကိုလည္း က်င့္ေတာ္မူရ ၿမဲျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပၿပီး ေရာဟဏီျမစ္ေရကိစၥအေပၚ ကပိလဝတ္ႏွင့္ေကာလိယမွသာကီဝင္တို႔အခ်င္းခ်င္း စစ္ခင္းၾကေတာ့မည့္ဆဲဆဲအေျခအေန၌ ဗုဒၶျမတ္စြာက ရန္ၿငိမ္းေၾကာင္းတရားေဟာၿပီး စစ္ပြဲကိုစဲေစေတာ္မူေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ေရးထား၏။ ထို႔ေနာက္ သာကီဝင္တို႔၏အမ်ိဳးမာန္ႀကီးမႈကို- (သာကီဝင္တို႔သည္အမ်ိဳးမာန္ႀကီး၏။ မိမိတို႔ အမ်ိဳးထဲမွာ အျခားအမ်ိဳးေရာမွာကိုလက္မခံ။ အမ်ိဳးမစပ္ျမတ္ေသာမင္းမ်ိဳး…အသမၻိႏၷခတၱိယ ဟူေသာဂုဏ္ကိုထိန္းၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶႏွင့္အမ်ိဳးစပ္ခ်င္ေသာေကာသလမင္းက သာကီဝင္မင္းသမီးတပါးေပးပါဟု ေတာင္းလာေသာအခါ အမ်ိဳးခ်င္းမတူသည့္အတြက္ မဟာနာမသာကီဝင္ႏွင့္ကၽြန္မကေမြးေသာ ဝါသဘခတၱိယာကို သာကီဝင္မင္းသမီးလုပ္၍ေပးလိုက္ပါသည္။ ဤ ဝါသဘခတၱိယာ မွာ ဝိဋဋၷဴဘကိုဖြားပါသည္။ ဝိဋဋၷဴဘအရြယ္ေရာက္ေသာအခါ သာကီဝင္အဘိုးအဘြားတို႔ထံ အလည္သြားသည္။ သူ႔ကို ကန္ေတာ့ မည့္သူတဦးမွ်မရွိ။ သူကသာ သာကီဝင္တို႔ကို ကန္ေတာ့ခဲ့ရသည္။ သာဝတၳိသို႔အျပန္တြင္ သူထိုင္သြားရာေနရာကို “ကၽြန္မသား ထိုင္သြားေသာေနရာ” ဟု ကၽြန္မတေယာက္က ႏို႔ရည္ႏွင့္ေဆးေနသည္ကို အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာသိလိုက္ရသည္။ ဤတြင္ သာကီဝင္တို႔၏ေသြးျဖင့္ သူထိုင္ေသာေနရာကိုေဆးမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ေတာ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သူမင္းျဖစ္ေသာအခါ သာကီဝင္တို႔ကိုသတ္အံ့ဟု ကပိလဝတ္ျပည္သို႔ စစ္ခ်ီေလေတာ့သည္။ ဗုဒၶလည္း ကပိလဝတ္ သာကီဝင္တို႔ကိုကာကြယ္ရန္အလို႔ငွာ ကပိလဝတ္ျပည္ေတာ္သို႔ႂကြေတာ္မူ၍ ကပိလဝတ္ျပည္အနီးအရိပ္ က်ဲေသာသစ္ပင္ေအာက္ ၌ ထိုင္ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအပင္ႏွင့္မနီးမေဝးေသာအရပ္ ဝိဋဋၷဴဘ၏နယ္စပ္၌ အရိပ္ေကာင္းေသာေညာင္ပင္တပင္ရွိ၏။ ဝိဋဋၷဴဘသည္ ဗုဒၶကိုျမင္လွ်င္ လာေရာက္၍ရိုေသျမတ္ႏိုးရွိခိုးပူေဇာ္ၿပီး-“အရွင္ဘုရား အဘယ္ေၾကာင့္ ဤအရပ္သို႔ ႂကြလာေတာ္ မူပါသနည္း။ တပည့္ေတာ္၏နယ္စပ္၌ အရိပ္ေကာင္းေသာ ေညာင္ပင္ရွိပါသည္။ ထိုေညာင္ပင္ေအာက္၌ထိုင္ေတာ္မူပါ” ဟုေလွ်ာက္၏။ ဗုဒၶက “ရွိပါေစ မဟာရာဇ..ေဆြမ်ိဳးတို႔၏အရိပ္မည္သည္ကား ေအးျမလွပါ၏။” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ဝိဋဋၷဴဘက “ေဆြမ်ိဳးတို႔ကိုေစာင့္ေရွာက္ရန္ ဗုဒၶႂကြလာေတာ္မူျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္” ဟုသိ၍ ဗုဒၶကိုရိုေသစြာရွိခိုးၿပီး မိမိ၏စစ္တပ္ ကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းသြားေလ၏။
ဝိဋဋၷဴဘသည္ ကပိလဝတ္သို႔ ၃ ႀကိမ္တိုင္စစ္ခ်ီ၏။ ဗုဒၶကလည္း ၃ ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူ၏။ သာကီဝင္တို႔ အေပၚအၿငိဳးႀကီးလွေသာ ဝိဋဋၷဴဘသည္ သာကီဝင္တို႔ကိုမ်ိဳးျဖဳတ္ရန္အတြက္ စတုတၳအႀကိမ္စစ္ခ်ီျပန္၏။ ဤ တႀကိမ္တြင္မူကား ဗုဒၶႂကြေတာ္မူ၍ မတားေတာ့ေခ်။ သာကီဝင္တို႔ မလြဲမေသြပ်က္စီးရေတာ့မည့္ကိန္း ဆိုက္ေခ်ၿပီျဖစ္ရကား ဗုဒၶႂကြသြားကာတား၍ ရေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်။ သာကီဝင္တို႔သည္ ဝိဋဋၷဴဘစစ္တပ္ႏွင့္ရင္ဆိုင္ရေသာအခါ ေလးအတတ္၌တဘက္ကမ္းခတ္ တတ္သူမ်ားျဖစ္လင့္ကစား လူမသတ္သည့္မင္းမ်ားျဖစ္၍ ေျခာက္ရံုလွန္႔ရံုမွ်သာ ျမားကိုပစ္ပါသည္။ ဝိဋဋၷဴဘစစ္သည္ တဦးတေယာက္မွ် ျမားမခေခ်။ သို႔ေသာ္ သာကီဝင္အမ်ိဳးဇာတ္ကို ဝိဋဋၷဴဘသည္ သာကီဝင္မွန္က ႏို႔စို႔ကိုမွ်မက်န္ရစ္ေစရဘဲ သတ္ျဖတ္ပါေတာ့သည္။ ဤနည္းျဖင့္သာကီဝင္တို႔ ျပဳတ္ျပဳတ္ျပန္း၍အမ်ိဳးဇာတ္ပါ ဆိတ္သုဥ္းခဲ့ရပါေတာ့သည္။
ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ကာလ၌ ဗုဒၶေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္သာကီဝင္ကား ဤသူဤသူပင္တည္းဟု လက္ၫိႈးထိုး၍ျပစရာတဦးတေလမွ် မက်န္ေတာ့ေခ်။ တဦးတေလက်န္ေသးသည္ဆိုေစ၊ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္ရေခ်ေတာ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ တပါးအမ်ိဳးႏွင့္မေႏွာေသာ အသမၻိႏၷခတၱိယဂုဏ္ကိုထိန္းသည္ျဖစ္ရာ အဘယ္မွာ မ်ိဳးပြားႏိုင္အံ့နည္း။ သိပၸံသေဘာ အရလည္း ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာခ်င္း အိမ္ေထာင္ျပဳသည္ျဖစ္ရာ အမ်ိဳးဇာတ္ပ်က္သုဥ္းဖို႔ရာ ပို၍ေသခ်ာပါသည္။ အမ်ိဳးေပ်ာက္မွာ စိုးေၾကာက္စရာဟုေတြးကာ အမ်ိဳးမေပ်ာက္ေအာင္ မည္မွ်ပင္ထိန္းထိန္း အမ်ိဳးကေတာ့ေပ်ာက္မွေသခ်ာသည္။ ဗုဒၶ၏သာကီဝင္ အႏြယ္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေရာက္ကုန္ပါသနည္း။ သံေဝဂရစရာပင္ျဖစ္သည္။ ငါတို႔ျမန္မာေရွးေဟာင္းပ်ဴလူမ်ိဳးေတြေကာ ဘယ္ေရာက္ ကုန္ပါသနည္း။ ေလာကတြင္အျမတ္ဆံုး တန္ခိုးအႀကီးဆံုး လူသားစြမ္းအားရွင္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ပင္ မိမိ၏ အသမၻိႏၷခတၱိယႏြယ္ ရိုး သာကီဝင္မင္းမ်ိဳးတို႔ အမ်ိဳးဇာတ္မပ်က္သုဥ္းေရးကို လံု႔လႀကိဳးကုတ္အားထုတ္၍ ရေတာ္မမူပါ။ ထို႔ ေၾကာင့္ ေလာကတံထြာဓမၼတာအရ အမ်ိဳးကေတာ့ေပ်ာက္ကိုေပ်ာက္ရမည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအမ်ိဳးတို႔ ရာဇဝင္တြင္ထင္ရွားရွိခဲ့ စဥ္ကျဖစ္ထြန္းခဲ့သည့္ ဘာသာ၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ား မေပ်ာက္ပ်က္ဖို႔ကသာ အေရးႀကီးပါသည္။
ေလာက၌ သာကိယဇာတ္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ ပရိနိဗၺန္စံေတာ္မူသြားခဲ့ေခ်ၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ေဒသနာမ်ား ထင္ရွားရွိေနရကား ေလာကမွာ ဗုဒၶေပၚထြန္းေနဆဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့လူသားအားလံုးသည္ ဗုဒၶ၏ဓမၼရိပ္၌ ခိုလံႈရင္း ေလာကီေလာကုတၱရာအက်ိဳးတရားမ်ားကို ခံစားေနၾကရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ငါတို႔ျမန္မာႏိုင္ငံ၌လည္း ငါတို႔၏ေရွးေဟာင္း ပ်ဴလူမ်ိဳးတို႔သည္ ရာဇဝင္တြင္ အထင္အရွားရွိခဲ့လင့္စကား ယခုအခါ ပ်ဴဟူ၍ တလူတေယာက္မွ်မရွိေတာ့ေခ်။ သို႔ေသာ္ ပ်ဴစာေပ၊ ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကား ျမန္မာ့ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္အျဖစ္ က်န္ရစ္ေနေပေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းပ်ဴလူတို႔ ေပ်ာက္သုဥ္းခဲ့ရလင့္စကား ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုကား ေတြ႔ေနရဆဲပင္ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ိဳးေပ်ာက္မွာစိုးေၾကာက္ပါသည္ဟူေသာ ဉာတတၳစရိယကို ဗုဒၶတို႔ေသာ္မွလက္မိႈင္ခ်ရသည္ျဖစ္ရာ ယဥ္ေက်းမႈမေပ်ာက္ေအာင္သာ ႀကိဳးပမ္းၾကရမွာျဖစ္ပါသည္)

က်ေနာ္ထိုစာကိုဖတ္၍ ဆင္ျခင္ေတြးဆစရာေတြ တိုးလာ၏။ တကယ့္လူမ်ိဳးႀကီးတမ်ိဳးလံုး ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ရသည့္လူမ်ိဳးေတြ အေၾကာင္း ဖတ္ဖူးမွတ္ဖူး၏။ သူတို႔ခ်န္ခဲ့သည့္ ယဥ္ေက်းမႈလက္စလက္နမ်ားကိုေထာက္၍သာ ဤသူေတြ ဤေနရာမွာ ဤသို႔ႀကီးက်ယ္ခဲ့ဖူးပါလားဟု ယံုရ၏။ ယံုခ်င္စရာပင္မရွိ။  ထိုအတိုင္းပင္ ယံုခ်င္စရာမေကာင္းဘဲ ယံုလိုက္ရသည့္အျဖစ္တခုကို အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ကင္တပ္ကီ ျပည္နယ္မွ ေမာင့္ပလဲဆင္န္႔ဆိုသည့္အရပ္က Shakers Village ရြာေရာက္ေတာ့ ထပ္ႀကံဳျပန္၏။ သူတို႔အျဖစ္က လူမ်ိဳးတမ်ိဳး၏အမ်ိဳးဇာတ္ ပ်က္သုဥ္းသြားျခင္းမဟုတ္။ ဖ်က္ဆီးခံရ၍ ပ်က္ရသည့္အျဖစ္မဟုတ္။ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ကိုယ္ မ်ိဳးဆက္ျပဳတ္ေအာင္ေနၿပီး ရာခ်ီသည့္လူေတြ ကမၻာေျမေပၚမွ တစတစေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကျခင္းျဖစ္၏။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ (ဆက္ေရးပါဦးမယ္) ၂၀/၉/၂ဝ၁၁

0 comments:

Post a Comment