Sunday, February 1, 2015

ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၆)

0 comments
ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၆)

သေဘၤာခုတ္ေမာင္းထြက္ခြာစတြင္ က်ေနာ္သတိတခုရပါသည္။ ၎မွာ ျမန္မာဝတၳဳမဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္းမွ ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးကို ဖူးေမွ်ာ္ျမင္ေတြ႔ရျခင္းသည္ အလြန္ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းေၾကာင္း သိထားရပါသည္။ က်ေနာ္သည္ ေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးကို အလြန္ၾကည္ညိဳ ျမတ္ႏိုးခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ ၾကည့္ျမင္တိုင္ အေဒၚ့အိမ္မွာေနထိုင္စဥ္က က်ေနာ္ေန႔တိုင္း နံနက္မိုးလင္းခါနီး ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္ေဝးေသာ ေရႊတိဂံုကုန္း ေတာ္ေပၚသို႔ ေျခလ်င္လမ္းေလွ်ာက္ရင္းတက္ၿပီး ဖူးေမွ်ာ္ေလ့ရွိခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔မွာ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္းသေဘၤာေပၚမွ ျဖစ္ေသာ္လည္း လိုဏ္ေခါင္းအတြင္းကျဖစ္၍ မဖူးျမင္ရ၍ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါသည္။ သေဘၤာေပၚတြင္ အဂၤလိပ္အစိုးရ၏ အေကာက္ဌာနက လူေတြ မရွိေတာ့ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔သေဘၤာေရွ႔က အဂၤလိပ္ေရေၾကာင္းျပသေဘၤာရွိေန၍က က်ေနာ္တို႔သေဘၤာကုန္းပတ္ေပၚ တက္ခြင့္ မရေသးပါ၊

အဂၤလိပ္ေရေၾကာင္းျပသေဘၤာမွ ကင္းလြတ္ေသာအခါ က်ေနာ္တို႔သေဘၤာကုန္းပတ္အေပၚတက္ခြင့္ရၿပီး ကုန္းပတ္ေပၚတြင္ က်ေနာ္တို႔ကို ခိုးထုတ္လာေသာဂ်ပန္တာဝန္ခံက ေစာင့္ႀကိဳႏႈတ္ဆက္သည္။ ၎၏အမည္မွာ “မစ္စုတာနီ”ျဖစ္ေၾကာင္း တပ္မေတာ္သမိုင္း စာအုပ္အရ သိရပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ေနထိုင္ရမည့္ သေဘၤာအခန္းမ်ားကိုျပသၿပီး သေဘၤာေပၚ ဂ်ပန္သေဘၤာသားမ်ားဝတ္ဆင္ၾကသည့္ ဝတ္စံုမ်ားေပးၿပီး ေရခ်ိဳးအနားယူေစပါသည္။

ေနာက္တရက္မွ် ၾကာေသာအခါ က်ေနာ္တို႔ သေဘၤာအမူး ေျပၿပီးေနာက္ သေဘၤာကပၸတိန္က ဂ်ပန္မစ္စုတာနီႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ ၇ ဦးကို ညစာေကၽြးေမြးၿပီးဧည့္ခံႏႈတ္ဆက္ပါသည္။ သေဘၤာကပၸတိန္မွာ ဥပဓိရုပ္ေကာင္းေသာသူတဦးျဖစ္သည္ကို မွတ္မိေနပါသည္။



က်ေနာ္တို႔ပင္လယ္ျပင္ သေဘၤာေပၚတြင္ ရႊင္လန္းစြာရွိၾကပါသည္။ သေဘၤာသားမ်ားက သေဘၤာဝမ္းဗိုက္သံျပားေပၚက သံေခ်းေတြကြာက်ရန္ သေဘၤာဝမ္းဗိုက္သံျပားေပၚ တူမ်ားႏွင့္ထုရိုက္ေနသည္ကို က်ေနာ္တို႔လည္း ဝင္ၿပီး မၾကာခဏ ထုရိုက္ကူညီၾကပါသည္။ သေဘၤာသားမ်ားလည္း က်ေနာ္တို႔ကို ေကာင္းစြာဆက္ဆံၾကသည္။

ဒီလိုႏွင့္ မၾကာခင္ က်ေနာ္တို႔သေဘၤာ စကၤာပူသို႔ေရာက္ပါေတာ့သည္။ က်ေနာ္တို႔အားလံုး တဖန္ ဆန္အိတ္လိုဏ္ေခါင္းထဲဆင္းၿပီး ပုန္းေအာင္းေနရပါသည္။ အဂၤလိပ္အေကာက္ဌာနမွလူမ်ား သေဘၤာေပၚတက္ေကာင္းတက္ၿပီး ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးႏိုင္သျဖင့္ လိုဏ္ေခါင္းထဲဆင္း ပုန္းေနရပါသည္။ စကၤာပူက သေဘၤာထြက္မွ ကုန္းပတ္ေပၚျပန္တက္ရပါသည္။ ပုန္းရသည္မွာ တရက္ေလာက္သာရွိသည္ ထင္ပါသည္။
စကၤာပူမွ ဂ်ပန္သြားသေဘၤာခရီးမွာ သာယာဖြယ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္မွတ္မိေသာကိစၥတခုမွာ က်ေနာ္သည္ တေန႔တြင္ သေဘၤာအခန္း တခါးအဝင္အထြက္တြင္ အခန္းတခါးေပါင္ႏွင့္ က်ေနာ့္နဖူးအထက္နား ဦးေခါင္းႏွင့္တိုက္မိၿပီး က်ေနာ့္နဖူးအထက္နားကြဲသြားၿပီး  ဒဏ္ရာ အနည္းငယ္ရပါေတာ့သည္။ ေဆးထည့္ ပတ္တီးစည္းျခင္းကပ္ျခင္းမ်ား ရက္အခ်ိဳ႔ လုပ္လိုက္ရပါသည္။

(၄)
ထိုအခ်ိန္မ်ားတြင္ က်ေနာ္ေနာက္မွသိရသည္မွာ က်ေနာ္ဂ်ပန္ထြက္ခါနီး ေရးလိုက္ေသာစာ ရေသာအခါ က်ေနာ့္မိဘမ်ား မ်ားစြာစိတ္ပူၿပီး က်ေနာ့္အေဖ ရန္ကုန္တက္လာကာ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း ကိုၾကည္ညြန္႔ကိုရွာေဖြၿပီး သူတို႔ႏွစ္ဦးရန္ကုန္တြင္ က်ေနာ္ သြားတတ္လာတတ္ေသာ ေနရာမ်ားကို သြားေရာက္စံုစမ္းေမးျမန္းရွာေဖြၾကပါသည္။ က်ေနာ့္သတင္း ဘာမွမၾကားရသျဖင့္ က်ေနာ့္အေဖ ဇာတိကိုျပန္သြားပါေတာ့သည္။

ဇာတိျပန္ေရာက္ေတာ့လည္း က်ေနာ့္အေဖက က်ေနာ့္သတင္း ေမးျမန္းတုန္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔က်ေနာ့္အေဖ က်ေနာ့္ကို ရွာေဖြစံုစမ္းေနတဲ့ သတင္းကို သခင္ျမဘယ္လိုသိသြားသည္ မသိပါ၊ က်ေနာ့္အေဖမွာလည္း ရြာသူႀကီးျဖစ္၍ ၾကာရင္သတင္းေပါက္ၾကားမႈေတြျဖစ္လာမွာ စိုးရိမ္ ဟန္ရွိသည္။ တို႔ေၾကာင့္ သခင္ျမက က်ေနာ့္အေဖကို သာယာဝတီရွိ သူ႔အိမ္သို႔လူလႊတ္ေခၚယူၿပီးေတြ႔ဆံုပါသည္။

သခင္ျမက အေဖ့ကို “ခင္ဗ်ားသားကို ရွာေနတယ္ၾကားရတယ္၊ မရွာပါနဲ႔၊ ခင္ဗ်ားသားကို က်ေနာ္တို႔က တေနရာကိုလႊတ္ထားပါတယ္၊ မၾကာခင္ ျပန္လာမွာပါ၊ အဲဒီမွာလည္း ခင္ဗ်ားသား ေကာင္းမြန္စြာရွိပါတယ္၊  ဒီကိစၥဘယ္သူ႔မွလည္း မေျပာပါနဲ႔”ဟု ေျပာပါသည္။ အေဖလည္းမ်ားစြာ စိတ္ေအးခ်မ္းၿပီးျပန္လာပါေတာ့သည္။ ဒီေတာ့မွ က်ေနာ့္မိဘမ်ား အေတာ္စိတ္ေအးခ်မ္းသြားပါသည္။

စကၤာပူမွ ဂ်ပန္သို႔သြားေနေသာ က်ေနာ္တို႔စီးလာသည့္ ဂ်ပန္ကုန္သေဘၤာ “ကိုင္ရိွမာရူး”သည္ တပ္မေတာ္သမိုင္းစာအုပ္အရ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ဂ်ပန္ျပည္ “အိုဆာကာ”သေဘၤာဆိပ္ကမ္းၿမိ့ဳသို႔ ေရာက္ရွိပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ အိုဆာကာသို႔ သေဘၤာကမဆင္းမီ ဂ်ပန္ျပည္ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားဝတ္ဆင္တတ္ေသာ အစိမ္းေရာင္ရင္ဖံုး ရင္ေစ့တိုက္ပံုအက်ၤီအဝတ္မ်ိဳးကို ေျပာင္းလဲဝတ္ဆင္ရၿပီးမွ ဆင္းရ ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ ဂ်ပန္ျပည္ကိုေရာက္ပါၿပီ။ အိုဆာကာၿမိ့ဳမွာ အေတာ္ႀကီးေသာၿမိ့ဳျဖစ္ဟန္ရွိၿပီး လူဦးေရမ်ားေသာၿမိ့ဳလည္း ျဖစ္ပံုရၿပီး လူေတြက်ပ္က်ပ္တည္းတည္း တိုးေဝွ႔သြားလာေနၾကကာ အေတာ္ေကာင္းမြန္စြာ ဝတ္စားဆင္ယင္ထားၾကပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ အိုဆာကာၿမိ့ဳမွ ဂ်ပန္၏ၿမိ့ဳေတာ္တိုက်ိဳသို႔ ရထားစီး၍သြားၾကပါသည္။ ရထားမွာ က်ေနာ္တို႔ဗမာျပည္မွရထားေတြထက္ မ်ားစြာ ခမ္းနားသန္႔ရွင္းပါသည္။ ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာရထားစီးၿပီးေနာက္ က်ေနာ္တို႔တိုက်ိဳၿမိ့ဳေတာ္ကို ေရာက္ပါေတာ့သည္။ တိုက်ိဳဘူတာရံုႀကီးလည္း အေတာ္ခမ္းနားပါသည္။

တိုက်ိဳတြင္ မစ္ဇုတာနီ၏အဖြဲ႔က ဂ်ပန္တဦးလာႀကိဳေနၿပီး က်ေနာ္တို႔ကို တိုက်ိဳၿမိ့ဳဂ်ပန္ဟိုတယ္ႀကီးတခုသို႔ေခၚသြားၿပီး ေနရာခ်ထားပါသည္။ တိုက်ိဳၿမိ့ဳမွာ ဂ်ပန္၏ၿမိ့ဳေတာ္ႀကီးျဖစ္သည့္အတိုင္း အထပ္ျမင့္အေဆာက္အဦႀကီးမ်ားျဖင့္ အလြန္ခမ္းနားေသာ ၿမိ့ဳေတာ္ႀကီးျဖစ္ပါသည္။ လူဦးေရလည္း ထူထပ္မ်ားျပားပံုရပါသည္။
က်ေနာ္တို႔ ဒုတိယအသုတ္ကို တိုက်ိဳၿမိ့ဳေတာ္တြင္ တပတ္နီးပါးခန္႔လွည့္လည္ျပသပါသည္။ ဘယ္ေနရာေတြဆိုတာ မမွတ္မိေတာ့ပါ၊ ထူးျခားမႈ တခ်ိဳ႔ကို သတိရပါသည္။ ပထမက ဂ်ပန္ျပည္သူေတြ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံၾကရာတြင္ အလြန္ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာၿပီး (အာဓိကေတာ္)ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ဆိုတဲ့ေျပာသံေတြဟာ ေနရာတကာမွာ ခ်ိဳသာစြာၾကားေနရၿပီး လူအခ်င္းခ်င္း ေျခစံုရပ္ၿပီးခါးကုန္းႏႈတ္ဆက္ေနတာေတြလည္း ေနရာတကာေတြ႔ရသည္။ ဟိုတယ္လုပ္သားမ်ား တာဝန္ခံမ်ားလည္း က်ေနာ္တို႔အေပၚဆက္ဆံၾကတာ အလြန္ပင္ရိုေသကိုင္းရႈိင္းပါသည္။ အခ်ဳပ္က သူတို႔အခ်င္းခ်င္းဆက္ဆံၾကတာဟာ အလြန္ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ၾကသည္။
အားကစားပြဲေတြမွာလည္း ဂ်ပန္လူငယ္မ်ား အေတာ္စိတ္အားထက္သန္ၾကၿပီး ညီညီညြတ္ညြတ္ တက္တက္ႂကြႂကြရွိေနၾကတာ ေတြ႔ရသည္။
ဂ်ပန္ဘုရင္ကိုလည္း ဘုရားလို ၾကည္ညိဳေလးစားတန္ဖိုးထားၾကသည္။

ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာေတာ့ ပင္ပန္းႀကီးစြာက်ိဳးႏြံစြာ အလုပ္လုပ္ေနရတာ ေတြ႔ရပါသည္။ ေနာက္သိလာရတာက ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ ေယာက်ာ္းမ်ားႏွင့္တန္းတူအခြင့္အေရးမရ ေယာက်ာ္းမ်ား၏ႏွိမ္ခ် ဖိႏွိပ္ျခင္းခံေနရေသာဘဝျဖစ္သည္တို႔ကို ေတြ႔ျမင္လာရပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ တိုက်ိဳၿမိ့ဳေတာ္တြင္လွည့္ၾကည့္ရႈရာတြင္ တခုကိုသတိရမိပါသည္။ ၎မွာ တိုက်ိဳၿမိ့ဳတြင္းတေနရာမွ ဂ်ပန္ဘုရင့္နန္းေတာ္ကို လွမ္းၿပီး ၾကည့္ရျခင္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔စိတ္ထင္ ဂ်ပန္ဘုရင့္နန္းေတာ္မွာ အခၽြန္အတက္ေတြနဲ႔ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ အေဆာက္အဦႀကီး ျဖစ္မည္ထင္ေသာ္လည္း သာမန္တိုက္တာအေဆာက္အအံုေတြသာ ေတြ႔ရသည္။ သိပ္ထူးျခားမႈမရွိေခ်၊ က်ေနာ္တို႔အနားတြင္ ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီး အမ်ိဳးသားတသိုက္လည္း က်ေနာ္တို႔လို ဘုရင့္နန္းေတာ္ကို လွမ္းၿပီး ၾကည့္ေနၾကသည္။ သူတို႔သည္ အေတာ္ၾကာၾကည့္ၿပီးေနာက္ နန္းေတာ္ဘက္ကိုစံုရပ္ၿပီး ခါးကုန္းဦးေခါင္းငံု႔ အေလးျပဳၾကၿပီး ထြက္ခြာသြားၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔လည္း ဂ်ပန္လူမ်ိဳးဟုထင္ျမင္ေစရန္ သူတို႔နည္းတူ နန္ေတာ္ဘက္လွည့္ၿပီး ခါးကုန္းေခါင္းငံု႔ကာ အေလးျပဳခဲ့ၾကသည္။

က်ေနာ္တို႔ တိုက်ိဳဟိုတယ္တြင္ေနစဥ္ ဟိုတယ္မယ္ႏွစ္ဦးကို က်ေနာ္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ျပဳစုရန္ အထူးတာဝန္ေပးထားပံုရသည္။ ၎တို႔ နာမည္ကို ထူးဆန္းစြာက်ေနာ္တို႔ မွတ္မိေနသည္။ ၎တို႔မွာ “ေအးဟိေကာ့”ႏွင့္ “ဟီေရာ့ေကာ့”တို႔ဟု ျဖစ္ပံုရသည္။ ၎တို႔ ႏွစ္ေယာက္ အနက္တေယာက္မွာ အေတာ္ေခ်ာေမာေျပျပစ္လွပသူ ျဖစ္သည္။ ၎တို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ကိုလည္း ျပဳစုလိုက္ရ သည္ဟု  ေနာင္တြင္သိရပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ ညထမင္းစားပြဲမ်ားတြင္ ၎အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္က က်ေနာ္တို႔ကိုျပဳစုေကၽြးေမြးေနသည္ကို ဂ်ပန္မိတ္ေဆြႏွစ္ဦးက ထိုအမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ကိုေလွာင္ေျပာင္ေျပာဆိုတတ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေလွာင္ေျပာင္မႈကို က်ေနာ္တို႔အထဲမွ ဗိုလ္မင္းေခါင္ တေယာက္သာ ရယ္က်ဲ ရယ္က်ဲႏွင့္ ျပန္လည္တံု႔ျပန္ ေနာက္ေျပာင္ပါသည္။ က်န္လူမ်ားမွာ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းႏွင့္ ခပ္တည္တည္သာ ေနၾကပါသည္။

0 comments:

Post a Comment