Sunday, February 1, 2015

၂ဝ၁၅ ဇန္နဝါရီထဲမွာေရးျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
၂ဝ၁၅ ဇန္နဝါရီထဲမွာေရးျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
(သီတဂူလုပ္ျခင္း)
က်ေနာ္ ခုေလးပဲ စေတးတပ္စ္ ၂ ခု ေရးတင္ပါတယ္။ တခုမွာ ေဒၚစုေျပာခဲ့တဲ့ “က်မေၾကာင့္ တေယာက္ေယာက္ ဒုကၡေရာက္သြားတာ ဘဝပ်က္သြားတာမၾကားမိဘူး”ဆိုတာကို မႀကိဳက္ေၾကာင္းပါၿပီး ေနာက္တခုမွာ ထိုင္းလူသတ္မႈကိစၥ နိုင္ငံေရးေခ်ာက္တြန္းတဲ့အႀကံကို တုန္႔ျပန္ပံု ပါးနပ္က်င္လည္တာကို ႀကိဳက္တဲ့သေဘာေျပာထားတာ ပါပါတယ္။ တခုခ်င္းစီရဲ့ က်ေနာ့္ဆိုလိုခ်က္အေပၚမွာ နားလည္သိျမင္ပံုမတူတာေတြရွိမွာ သဘာဝပါပဲ။
အဲ့ဒါတခုျခင္းအေပၚ သူ႔အျမင္နဲ႔ နားလည္ခ်က္ကိုမေျပာပဲ ၂ ခုလံုးဖတ္ၿပီး က်ေနာ့္အေရးကို သူ႔အေတြးနဲ႔ေျပာတဲ့ လူငယ္တေယာက္ရဲ႔မွတ္ခ်က္ကေတာ့ ငိုအားထက္ရီအားသန္ပါ။

သူက “ဦးေလးေနာ္ သီတဂူမလုပ္နဲ႔”တဲ့။
က်ေနာ္ သူေျပာတာခ်က္ျခင္းသေဘာေပါက္ၿပီး အားရပါးရၿပံဳးမိတယ္။
ဘန္းစကားသစ္တခု ထပ္ထြက္လာပါေပါ့လား။
ဘုန္းႀကီးေတြလည္း အရင္လိုလုပ္စားဖို႔သိပ္မလြယ္ေတာ့ပါလား။
(သူေျပာတာက သီတဂူမလုပ္နဲ႔လို႔ ဆိုလို႔ျပန္ျပင္ေပးပါတယ္။)

(ရီစရာေကာင္းတဲ့ ဘုန္းႀကီးေကာင္း)
ၾကာနီကန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို သတိရတယ္။ သူ႔တရားေတြက ေပ်ာ္စရာေကာင္းၿပီး သန္႔ရွင္းတယ္ အျပစ္ကင္းတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ခရစ္ယာန္နဲ႔အစၥလာမ္ေတြအိမ္ေတြမွာလည္း ဖြင့္နားေထာင္ၾကတယ္။ ကက္ဆက္ေခတ္တုုန္းက က်ေနာ္တိုု႔အိမ္မွာလည္း အကိုုႀကီးက ေခြငွားဆိုင္က ငွားငွားလာၿပီးဖြင့္တယ္။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသလို ဗုဒၶဝင္ကို ဗုဒၶဘာသာဝင္မဟုတ္တဲ့လူေတြၾကား နားမေထာင္ ေထာင္ခ်င္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္နိုင္တဲ့ကိုယ္ေတာ္ပဲ။

ေျပာဖို႔က်န္ခဲ့ေတာ့မလို႔။ က်ေနာ့္အေပၚလည္း ေက်းဇူးရွိတယ္။ အိမ္ေျပးဘဝနဲ႔ လက္ထဲရွိတာေလး(ဖိနပ္ပါမက်န္)ဗိုလ္အက်ခံရၿပီး ထမင္း ၂ နပ္ ငတ္ေနတုန္း။
မိုးလည္းခိုရင္း သူ႔တရားပြဲရံုထဲသြားနားေထာင္တာ ဆာဆာနဲ႔ ပြဲခင္းထဲအိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ အိပ္ယာကနိုးေတာ့ ဘယ္သူမွမရွိၾကေတာ့ဘူး။ ဖ်ာသိမ္းအမိႈက္သိမ္းသူေတြေလာက္ပဲရွိေတာ့တာ။ အဲ့ဒီမွာတေယာက္က “ေရာ့ ဒီဖိနပ္စီး။ ၿပီးရင္ဒါစား၊ အဲ့ဒီထဲမွာ မုန္႔ဖိုး၊ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေပးသြားတာ၊ မင့္ျမင္ၿပီး သနားလို႔နဲ႔တူတယ္။ ကဲ သြားေတာ့”တဲ့။
ဒါနဲ႔ ဖိနပ္စီးတယ္ ဂ်ပန္ဖိနပ္ လက္ဝါးတံဆိပ္အျပာေလး။ အသစ္ပဲ။ စကၠဴပတ္ထားတဲ့အလိပ္ေလးျဖည္ၾကည့္ေတာ့ ၅ က်ပ္တန္ ၂ ရြက္။ အဲ့ဒီတုန္းက စစ္သားတေယာက္လစာမွ ၈၂ က်ပ္ေခတ္လားမသိဘူး။ သတင္းစာနဲ႔ပတ္ထားတဲ့ အင္ဖက္ထုတ္ႀကီးက သင္အူႀကိဳးလည္းျဖည္လိုက္ေရာ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ေတြ ေမႊးေနတာပဲ ၾကက္သားနဲ႔ေၾကာ္ထားတာ။ ငရုပ္ဆီထုတ္ေလးလည္းပါတယ္။ စားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကားဂိတ္သြားထိုင္တယ္။
ဘုန္းႀကီးစြန္႔လိုက္တဲ့ပိုက္ဆံနဲ႔ ငါးမ်ွားတန္ ငါးမ်ွားခ်ိတ္ ငါးမ်ွားႀကိဳးဝယ္တယ္။ အားလံုးမွ တက်ပ္ေတာင္မျပည့္ဘူး။ ေစ်းအမိႈက္ပံုက နို႔ဆီခြက္တခြက္ေကာက္ၿပီး ေစ်းေနာက္က ေနာက္ေခ်းေတာထဲမွာ တီေကာင္တူးၿပီး လွည္းကူးေခ်ာင္းထဲမွာ ငါးသြားမ်ွားတယ္။ တေနကုန္လိုလိုပဲ။ ငါးလည္း အေတာ္ရတယ္။ ညေနေစ်းမကြဲခင္ သြားေရာင္းတာ ၆ က်ပ္လားမသိဘူးရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အိမ္ဆက္ေျပးေနတာ တလခြဲေလာက္ၾကာတယ္။
ငါးမ်ွားေရာင္းလို႔ရတာေလးနဲ႔ ျပည့္စံုေနမွပဲ။ ညအိပ္ေတာ့ ကားဂိတ္က မီးကင္းတဲမွာ။ ဆိုက္ကားဆရာေရာ၊ ညလံုးေပါက္ ကုန္စိမ္းဒိုင္ေရာ၊ ကုန္စိမ္းသည္ေတြေရာ၊ ကားသမားေတြေရာ၊ ဝီရသူေျပာတဲ့ ဖါသည္မေတြေရာ ညဆိုအတူတူအိပ္ၾကတာပဲ၊ ေပ်ာ္စရာႀကီး။ တေယာက္ကိုတေယာက္လည္း ခ်စ္ၾကညွာၾကတယ္။ က်ေနာ့္လည္း အားလံုးကခ်စ္ၾကတယ္။ ရုပ္ကေလး သနားကမားမို႔လားမသိဘူး။
ေျပာရင္း လမ္းေၾကာင္းေခ်ာ္သြားတယ္။ ၾကာနီကန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်းဇူး က်ေနာ့္ေပၚမွာ တလုပ္မကရွိခဲ့ဖူးတယ္။ သူ႔တရားေတြနားေထာင္ရင္း လူဆိုးလူေကာင္းဆိုတာလည္း သိလာရတယ္။ ခုေနမ်ား သူသာ ရွိရင္ ဟိုနာဇီဂတံုးဝီရသူကို ဘာေျပာမလဲမသိဘူး။

(ပဲျပဳတ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္)
ႀကံႀကံဖန္ဖန္ဗ်ာ လႈံ႔ေဆာ္စရာရွားလို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရာျပည္ေန႔မွာ“တျပည္လံုး ပဲျပဳတ္နံျပားစားၾကစို႔” တဲ့။ ရီပဲရီရမွာလိုလို နားရင္းပဲေျပးအုပ္ရမွာလိုလို။ တလြဲဆံပင္ေကာင္းေတြ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႔ နိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚကိုဆည္းပူးရမယ့္အစား စစ္ဗိုလ္ေတြဇိမ္ခံေနတာကို ေစာက္ျမင္ကပ္တာနဲ႔ နဂိုကမွစားစရာမရွိတဲ့လူေတြကိုပဲျပဳတ္နံျပား ဇြတ္စားခိုင္းေနတာမ်ိဳူးလား။ ဒါဆို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ့ၿခိဳးၿခံေခၽြတာေနနည္းကားကို အားအတင္းလိုက္ၾကခိုင္းေနတဲ့သေဘာ သက္ဝင္မတဲ့လား။
လူေတြကို ၿခိဳးၿခံေခၽြတာခိုင္းရမွာမွာ မဟုတ္ဘူး။ စစ္ဗိုလ္ေတြ လူေတြဆီက တိုင္းျပည္ကေန လုယက္ထားတဲ့ဥစၥာဓနေတြျပန္ရေအာင္လုပ္ရမွာ။ လူေတြကို စားဝတ္ေနေရးေျပလည္ေအာင္ အနိမ့္ဆံုးလုပ္ေပးရမယ္။ ဒီ့ထက္ပိုရင္ တျပည္လံုး ဆင္းရဲသူမရွိေအာင္ ၿခိဳးၿခံေခၽြတာေနစရာမလိုေအာင္ လုပ္ေပးရမွာေလ။
ေနာက္တခ်က္ မသိမျဖစ္သိထားဖို႔က ပဲျပဳတ္နံျပားဆိုတာ ဘယ္ေခတ္မွာမွ ဆင္းရဲသားအစာမျဖစ္ခဲ့ဘူး။ မသကာ ထမင္းၾကမ္းထဲ ငါးပိရည္က်ိဳဆမ္း အခ်ိဳမႈန္႔ျဖဴး ငရုပ္သီးစိမ္းနဲ႔ကိုက္ၾကစို႔ဆို မေတာ္ပါ့လား။
အဲ့ဒီရာျပည့္ပြဲကိုတက္လာမယ့္ ခရိုဝါနီျပာေတြကေတာ့ စားမွာေသခ်ာတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ တည္ခင္းဧည့္ခံလိုက္ၾကပါ။ ပဲဆီအစစ္ေမႊးေမႊးနဲ႔ဆမ္းၿပီး စားေတာ္ပဲျပဳတ္အိအိေလးနဲ႔ ဂ်ံဳအနုနဲ႔လုပ္တဲ့နံျပားေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလးနဲ႔ နိုင္ငံျခားျဖစ္ပန္းကန္လွလွေလးေတြထဲ ထည့္ၿပီး။

(ကၽြတ္တြယ္တဲ့ေျခ)
ခင္ဗ်ားတို႔ေျခေထာက္ေလးေတြနာမယ္ ဖိနပ္ေပါက္မယ္ ေျခဖဝါးေတြက်ိန္းမယ္ ေျခသလံုးေတြေတာင့္မယ္ ၾကြက္သားေတြနာက်င္မယ္ ေပါင္ေတြပြန္းမယ္ နာတာက်င္တာပြန္းတာပဲ့တာ ၾကြက္တက္တာ ဘာတာညာတာ မူးတာေမာ္တာေတြလည္းရွိမွာပါပဲ။
ခင္ဗ်ား ဘဝေလးေတြနုနယ္ၾကသလို ခႏၶာေလးေတြလည္းနုနယ္သူေတြပါ။ စိတ္ကို သံလိုေဆာင္ၿပီး ခရီးခဲကိုနွင္ေနၾကမွန္း က်ေနာ္တို႔သိတယ္ က်ေနာ္တို႔စာနာတယ္။
ဒါေပမယ့္ ျဖစ္နိင္ရင္ ပြန္းပဲ့ေပါက္ၿပဲတာေတြကို ဓာတ္ပံုရိုက္တင္တာမ်ိဳးေတာ့ ေရွာင္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။
ပင္ပမ္းတဲ့အခါ ကားေပၚတက္နားပါ။ ေဆးထည့္ဖို႔ ေသာက္ဖို႔ လိမ္းဖို႔လိုရင္ ေသာက္ပါ ထည့္ပါ လိမ္းပါ။ နားတဲ့အခါ တတ္နိုင္သမ်ွ စိတ္ေရာလူပါ နားပါ။ တတ္နိုင္သမ်ွ စိတ္နဲ႔ခႏၶာကို ေျဖေလ်ွာ့ၿပီး သက္ေသာင့္သက္အျဖစ္ဆံုးေနၾကပါ။
လယ္သမားအေရးလုပ္ေနတဲ့ မစုစုေႏြးကၽြတ္တြယ္တာကို ဓာတ္ပံုရိုက္တင္ေတာ့ လူေတြဘယ္လိုတုန္႔ျပန္ၾကသလဲသတိရပါ။ စစ္သား စစ္ပြဲမွာဒဏ္ရာရတာကို ဓာတ္ပံုရိုက္တင္ေတာ့ လူေတြဘယ္လို႔ေျပာခဲ့ၾကသလဲ မေမ့ၾကေစလိုပါ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား တူ တူမတို႔ေရ။

(အပြင့္ဆိုင္တာ မဟုတ္ေၾကး)
၄ ပြင့္ဆိုင္လို႔ က်ေနာ္ မသံုးခ်င္ပါ။ ေလးဦးေလးဖလွယ္ေတြ႔ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ပညာေရးနယ္ပယ္ကလက္သင့္ခံနိုင္မယ့္ အေျဖတခုခုရသည္အထိ ေဆြးေႏြးၾကရမယ့္ပြဲပါ။ အားလံုး ကိုယ္ရထိုက္တာ တထိုင္တည္းမရေတာင္ ဘယ္အခ်ိန္မွာျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ခိုင္မာတည္ၾကည္တဲ့အာမခံခ်က္ေတြထြက္လာဖို႔ နိုင္ငံနဲ႔ျပည္သူကို ပုဏၰားတိုင္ထားၿပီး တည္ရမယ့္ကတိေတြပါ။ ပြဲစားလိုတဲ့အေနအထားမဟုတ္ပါ။ ေက်ာင္းသားဆိုတာ ဗမာ့သမိုင္းမွာ အစဥ္အလာအရ ႀကီးမားဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္ၿပီးသားပါ။

(အလံကို နိုင္ငံ ေတာ္ခိုင္းေနတဲ့ကိစၥ)
“စစ္ႀကီးစိုးေရးကို အတင္း “နိုင္ငံ” ေတာ္ ခိုင္းေနတဲ့ “အလံ”ကို ျဖဳတ္ခ်ဖယ္ရွားတာမွန္တယ္။
အဲ့ဒီ “နိုင္ငံေတာ္” “အလံ“ဆိုတာက ဘယ္ သေကာင့္သားေတြထုတ္ခဲ့တာလဲ။ ဘယ္ ျပည္သူ႔သေဘာထား ဘယ္ေလာက္ပါသလဲ။ အလယ္က “ၾကယ္”ႀကီးက ဘာကို ကိုယ္စားျပဳသလဲ။
ေရႊျပည္ႀကီးက ေခတ္အဆက္ဆက္ “အလံေတာ္”ဆိုတာေတြကိုၾကည့္ရင္ “ၾကယ္”ဆိုတာေတြဟာ တိုင္းျပည္ဘယ္လိုဖြဲ႔စည္းတယ္ဆိုတာကို ထင္ဟပ္တာခ်ည္းပဲ။ ၾကယ္ေတြဟာ တိုင္းျပည့္ဖြဲ႔စည္းပံုကို ကိုယ္စားျပဳတာခ်ည္းပဲ။ အေမရိကန္အလံလည္း ထိုနည္းနွင္ႏွင္ပဲ။
ဖဆပလက ၾကယ္ငါးပြင့္ရံထားတဲ့ အလယ္ၾကည္ျဖဴႀကီးပဲ။ လူမ်ိဳးစုအားလံုး ၅ ခုေပါင္းၿပီး လူမ်ိဳးႀကီးကို ဝန္းရံေပးတဲ့အနက္ပဲ။ လူမ်ိဳးစုေတြက ၿဂိဳရံဆိုတဲ့အနက္ပဲ။ ဒီ့ထက္ မပိုဘူး။အလယ္ထိုင္ၾကယ္ႀကီးက ဖဆပလရဲ့ မဟာဗမာလူမ်ိဳးႀကီးသေကၤတပဲ။

မဆလ အလံကိုၾကည့္ ၾကယ္ ၁၄ လံုး သံုးထားတယ္။ အမွတ္တမဲ့ဆို လူမ်ိဳးစုအားလံုးပဲ တန္းတူရည္တူ ရွိေနသေယာင္ေယာင္။ ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္းဆိုၿပီး သူ႔အေမ့လင္ဆီက
ရတဲ့အေမြရလို တိုင္းျပည္ကို စိတ္တိုင္းၾကခြဲခ်လိုက္တဲ့သေကၤတ။
ခုလုပ္ထားတဲ့အလံကိုၾကည့္ အမ်ိဳး ဘာသာ ပညာေခတ္ ဝံသာနုလႈပ္ရွားမႈကို ေရာင္ျပန္ဟပ္သလိုလို ပေဒသရာဇ္ေစာ္ ေညွာ္သလိုလိုလုပ္ၿပီး တျပည္ေထာင္စနစ္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ၾကယ္ျဖဴႀကီးတလံုးတည္း ထီးတည္းလုပ္ခ်ျပလိုက္တာပဲ။ အဲ့ဒီၾကယ္ျဖဴႀကီးဟာ လူမ်ိဳးႀကီးဘာသာႀကီးအေျချပဳ အစြန္းေရာက္အမ်ိဳးသားေရးဝါဒလည္းျဖစ္သလို အဲ့ဒါေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ စစ္ဝါဒႀကီးစိုးေရးလည္းျဖစ္တယ္။
အလံေပၚကသေကၤတဆိုတာ အႀကိဳက္နဲ႔ အေၾကာက္ေၾကာင့္ရွိတာပဲ။ တည္ရတာပဲ။အႀကိဳက္နဲ႔အေၾကာက္ေျပာင္းရင္ အလံေပၚကသေကၤတ “ျပည္”ရတာပဲ။ အႀကိဳက္ အေၾကာက္ေျပာင္းတဲ့အခါ အလံဟာ လက္နွီးစုတ္ထက္ ပို အသံုးမတည့္လွဘူး။
ဆိုေတာ့ ဘယ္ ျပည္သူ႔သေဘာထားမွမပါ။ ဘာ ဖက္ဒရယ္လ္ျပည္ေထာင္စုကိုမွ ကိုယ္စားမျပဳ စစ္ဝါဒီတို႔ရဲ့ တျပည္ေထာင္ဖြဲ႔စည္းမႈကိုယ္စားျပဳတဲ့အလံကို ေက်ာင္းသားေတြက ျဖဳတ္ခ်ဖယ္ရွားတာ မွန္တဲ့ကိစၥ တရားတဲ့ကိစၥ လုပ္အပ္တဲ့ကိစၥ ျဖစ္ထိုက္တဲ့ကိစၥပဲ။

(ေတာင္ကာလက္ဝါး)
စစ္လႊတ္ေတာ္နဲ႔ဗိုလ္သိန္းစိန္အုပ္စိုးသူေတြ လက္ဝါးရိုက္ႀကိတ္ႀကံလိုက္တဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ေက်ာင္းသားေတြ ထြက္ဆႏၵျပၾကတာကေန ဒီ့ထက္ပို က်ယ္ျပန္႔ႀကီးမားလာမွာကိုေတြးၿပီး ေက်ာစိမ့္ေနၾကသူေတြထဲ “ကိုယ့္လူ”ဆိုသူေတြလည္း ထိပ္ဆံုးက ပါေနပါေရာလား။ ဒါဆို အဲ့ဒီ “ကိုယ့္လူ”ေတြက “ကိုယ့္ဘက္သား”မ်ား မဟုတ္ေလေရာ့သလား။

ေက်ာင္းသားေတြက သူ႔အကန္႔အသတ္နဲ႔သူ လုပ္ေနသြားေနၾကတာမွန္ေပမယ့္ လူအမ်ားရဲ့ပူးေပါင္းပါဝင္ ေထာက္ခံမႈေတာ့လိုမွာပါပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြလုပ္ေနတာ
ေက်ာင္းသားေရး၊ ပညာေရးကိစၥေလာက္ပဲဆိုေပမယ့္ ပညာေရးဆိုတာ တိုင္းျပည့္အေရး
နိုင္ငံ့အေရး အနာဂတ္အေရးပဲမဟုတ္လား။ နိုင္ငံ့အေရး တိုင္းျပည့္အေရးမွာ နိုင္ငံသူနိုင္ငံသား တိုင္းသူျပည္သားေတြပါဝင္လာမွ သဘာဝလည္းက်သလို အားလည္းျဖစ္မယ္မဟုတ္လား။
အေျခခံလူတန္းစားေတြနဲ႔ နင္းျပားအလႊာတိုင္းမွာ အသီးသီးမေက်နပ္ခ်က္ေတြ လုပ္ေပးေစခ်င္တာေတြ ျဖစ္ခ်င္တာေတြတင္ရွိေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဖိနွိပ္ခံေနရတာေတြ ေျမသိမ္းယာသိမ္း ဘဝသိမ္းခံေနရတာေတြ စက္ရံုအလုပ္ရံုေတြမွာ လယ္ကြင္းထဲမွာ တိုင္းျပည္ရဲ့ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားမက်န္ ေနရာတိုင္းေထာင့္တိုင္းမွာ အမ်ားစုျပည္သူေတြဟာ ဆင္းရဲတြင္း နက္သထက္နက္ေနၾကတာပါ။ လူေတြပိုက်ပ္တည္းလာတယ္ အခက္အခဲေတြ ပိုႀကီးလာေနတာလည္း ျမင္ေနရတာပါပဲ။

အဲ့သလိုအေျခအေနေတြရွိလို႔ ပညာေရးသပိတ္ထဲလူေတြဝင္ပါ ခုထက္ပို
ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔သြားကာ ၈၈ လို လူထုအံုၾကြမႈႀကီးျဖစ္လာၿပီး အရပ္သားေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ စစ္အစိုးရျပဳတ္က် အေကာင္းဘက္ကိုဦးတည္တဲ့ အေျခအေနေတြေရာက္လာမွာကို
က်ေနာ္လည္း ႀကိဳဆိုေမ်ွာ္လင့္ခ်င္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ စိတ္အလိုပါ။ တကယ့္လက္ေတြ႔က မိမိစိတ္အလိုနဲ႔ ထပ္တူမွမက်တာ။ တိုင္းျပည္မွာ အေထြေထြအက်ပ္အတည္းရွိေနတာလည္း မွန္တယ္။ လူထုဘက္(မိမိဘက္)မွာေရာ အုပ္စိုးသူ(သူတို႔ဘက္)မွာေရာ အက်ပ္အတည္း ရွိေနတာလည္းမွန္တယ္။

အက်ပ္အတည္းရွိတိုင္း လူထုတရပ္လံုး လွည္းေနေလွေအာင္းျမင္းေဇာင္းမက်န္ပါတဲ့ လူထုေတာ္လွန္ေရးတရပ္ရပ္ လူထုအံုၾကြမႈတခုခု ျဖစ္တာမွမဟုတ္တာ။ ေနာက္ၿပီး အဲ့သလို ေတာ္လွန္ေရးႀကီးေတြ အံုၾကြမႈႀကီးေတြဆိုတာ ေက်ာင္းသားမွမဟုတ္ပါဘူး ဘယ္ပါတီ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းကမွ လုပ္လို႔မရသလို လုပ္လည္းမျဖစ္ပါဘူး။ လူထုက လုပ္မွျဖစ္တာပါ။
လူထုသာ သမိုင္းဆိုင္ရာအေျပာင္းအလဲႀကီးေတြကို ေဖာ္ေဆာင္နိုင္တာပါ။ သမိုင္းကို
လူထုကသာ ဖန္တီးေျပာင္းလဲပစ္နိုင္စြမ္းတာပါ။ ျပန္႔ႀကဲေနတဲ့လူထုႀကီးနဲ႔ ေနရာတိုင္းမွာရွိေနတဲ့ မုန္းတီးနာက်ည္းမႈေတြ အမ်က္ေဒါသေတြကို ေတာ္လွန္ေရးရဲ့ေမာင္းနွင္အားအျဖစ္
ေျပာင္းယူစုစည္း အေတြးအေခၚနဲဲ႔ နိုင္ငံေရးသေဘာတရားေရးတပ္ဆင္ေပးမွ စနစ္တက် အားေကာင္းေမာင္းသန္ လူမႈေတာ္လွန္ေရးႀကီးေတြျဖစ္ရတာမဟုတ္လား။

ေက်ာင္းသားဆိုတာ ေခတ္တိုင္းရဲ့ သမိုင္းတပ္ဦးေနရာမွာရွိၾကတာမွန္ေပမယ့္ သူတို႔ခ်ည္းလုပ္လို႔ အေျပာင္းအလဲႀကီးေတြမျဖစ္နိုင္မွန္း သိၾကၿပီးသားပါ။ သူတို႔မွာ သူတို႔အေတြ႔အႀကံဳ ဆင္ျခင္တံုနဲ႔ ပိုင္းျဖတ္ခ်က္ေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ လူႀကီးေတြ ေရွ႔မ်ိဳးဆက္ေတြဆီကေနဆည္းပူးရင္း သမိုင္းေခတ္ေတြကေန သင္ခန္းစာေရာနမူနာပါ ထုတ္ယူနိုင္စြမ္းၾကပါတယ္။ သူတို႔လည္း “အေထြေထြသပိတ္ႀကီး”ဆိုတာအထိ ေမ်ွာ္လင့္ လုပ္ကိုင္ေနၾကတာလို႔ေျပာလို႔မရပါဘူး။
ေျပာရေလာက္တဲ့ အခ်က္အလက္လည္း မေတြ႔ရပါဘူး။ သူတို႔အကန္႔အသတ္ သူတိုု႔သိသလို အဲ့ဒီအကန္႔အသတ္အတြင္းကေနပဲ သြားေနၾကတာပါ။
သိတ္ႀကီးေတာ့လည္း မပူပါနဲ႔ အစိုးရိမ္မလြန္ပါနဲ႔ “ကိုယ့္လူ” တို႔ေရ။ ပူျခင္းပူ စစ္အုပ္စုပူပါေစ စိုးရိမ္ျခင္းရိမ္ စစ္အုပ္စုရိမ္ပါေစ။

တခုေတာ့ရွိတာေပါ့ေလ။
ေတာင္တကယ္ၿပိဳရင္ လက္ဝါးနဲ႔ကာမရပါဘူး။
မိုုးႀကိဳးတကယ္ပစ္ရင္ ထန္းလက္လည္း အကာအကြယ္မျဖစ္ပါဘူး။
ဆင္ဆိုတာလည္း တကယ္ေဝွ႔ရင္ ေရွာင္မလြတ္တတ္ပါဘူးဗ်ာ။


(မံုေရြးဆရာရဲ့စာ)
ခု ေက်ာင္းသားသပိတ္ကိုၿဖိဳဖို႔ သ႑န္စံုနဲ႔ေလွာ္ၾကမယ့္ ဗိုလ္ေအာင္မင္း အေခၚေတာ္ဆင့္လို႔ အနီးအပါး အေျပးအလႊားဝန္းရံခစားလာၾကတဲ့ ခါေတာ္မီပညာရွင္ေရာ/မရွင္ေရာ၊ နိုင္ငံေရးသမားေရာ/မသမားေရာ၊ အင္န္ဂ်ီအိုေရာ/မအိုေတြေရာေတြကိုျမင္ေတာ့
မံုေရြးေဇတဝန္ဆရာေတာ္က သာမေဏေမာင္တုတ္ႀကီးထံေရးသည့္ ဆံုးမစာမွာပါတဲ့ “သည္က ဖြတ္တစ္ေကာင္၊ တိမ္းေရွာင္က်င့္ေစာင္း၊ ပုပ္သင္နွင့္ေပါင္း၍၊ ဖြတ္အေပါင္းပ်က္စီးရ” ဆိုတာရယ္
“ေဟမဝါမွာ ေကသရာမင္း၊ ဂုဏ္သတင္းနွင့္၊ သားရင္းကမွာ၊ ပညာတစ္ပါး၊ ေျမေခြးသားနွင့္၊ လိုဏ္ဂူဟာဝ၊ ျမင္းကိုခ်၍၊ မရဏညွိ၊ ေသလားထိသည္၊ ပါဠိေတာ္ျပ၊ မေနာဇတည္း” ဆိုတာရယ္၊
“တကၠသီလ၊ ျပည္မသနင္း၊ စိုးသည့္မင္းလည္း၊ အဆင္းလွလွ၊ ကိုယ္ကိုျပေသာ္၊ ဘီလူးမအား၊ နန္းတင္မွား၍၊ တနန္းတြင္းလံုး၊ တညဥ့္တည္းမႈန္း၍၊ ျပဳန္းတက္ေၾကေၾက၊ အရိုးစုေတြ၊ ျဖစ္ရွာေလဖူး”ဆိုတာေလးေတြ ျပန္သတိရတယ္။

(နိုင္ငံေရးႏႈတ္ေရးယဥ္ေက်းတယ္ဆိုတာ)
သခင္အုန္းျမင့္တို႔ အဘဦးစိုးဝင္းတို႔ အဘဗိုလ္စက္ေရာင္တို႔အပါအဝင္ ဆံုခဲ့ဖူးသမ်ွ နိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြဟာ နိုင္ငံေရးနယ္ထဲကရွိတဲ့ ဘယ္သူ႔ကိုမဆို ဘယ္အသက္အရြယ္ကိုမဆို ဘယ္ေတာ့မွ “မင္း”နဲ႔“ငါ”နဲ႔ ေျပာခဲ့တာမရွိဘူး။ သူ႔ေျမးအရြယ္ျဖစ္ေနေပ့ေစ နံမည္ေရွ႔မွာ “ကို”တပ္ၿပီး ခင္ဗ်ား က်ေနာ္သာေျပာခဲ့ၾကတာပဲ။
ခု ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ေဆြးေႏြးပြဲကို တိုက္ရိုက္မၾကည့္ရ မျမင္ရေပမယ့္ ဦးေအာင္မင္းနဲ႔ သူ႔ေနာက္လိုက္တေတြကေတာ့ျဖင့္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြကို မင္း နဲ႔ ငါနဲ႔ ေျပာတဲ့ေလသံခ်ည္းပဲ ဖတ္ေနရတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြဘက္ကေတာ့ အဲ့သလိုေခၚစရာ ဘာအေၾကာင္းမွမျမင္ဘူး။ ဦးေလး အန္ကယ္လ္ စသည္ျဖင့္သံုးၾကမွာပဲ။ အမည္တပ္ေခၚစရာလိုရင္ေတာင္ ဦးေအာင္မင္းေတာ့ေခၚမွာပါ။ ဒါဟာ လူတေယာက္အေနနဲ႔ နႈတ္မႈယဥ္ေက်းျခင္းသက္သက္ရဲ့ ဥဒါဟရုဏ္မ်ွမဟုတ္ဘူး။ နိုင္ငံေရးအရ အသိအမွတ္ျပဳတာလည္း ျမည္တယ္။
စစ္ေျမျပင္မွာလူသတ္တာကို စစ္တိုက္တယ္ေျပာမရဘူး။ စစ္တိုက္တာနဲ႔လူသတ္တာမတူဘူး။ အလားတူပဲ “သိန္းစိန္လူသတ္အစိုးရအလိုမရွိ”လို႔ေၾကြးေၾကာ္ေနသူေတြနဲ႔ စားပြဲဝိုင္းထိုင္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကည့္ “ဦးသိန္းစိန္”လို႔ေခၚၾကမွာပဲ။
နိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ အေပးအယူအေလ်ွာ့အတင္းလုပ္တတ္(တနည္းေျပာရရင္) နိုင္ငံေရးက်င္လည္ရံုတင္မကဘူး ေဆြးေႏြးဘက္ကို ေလးစားသမႈေပးၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း ေလးစားတတ္ေအာင္ေနရတာပါ ပါတယ္။
မူးမူးရူးရူးနဲ႔ ခြက္ျခင္းတိုက္ၿပီး ဟီးဟီးဟားဟားဆိုတာ သူ႔ေနရာနဲ႔သူလုပ္ရသလို ခု ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ေဆြးေႏြးတာကို တည္တည္တန္႔တန္႔ ေလးေလးစားစားလုပ္မယ္ဆို သူတပါးကလည္းေလးစား ေဆြးေႏြးဘက္ကလည္းေလးစာ မိမိကိုယ္ကိုယ္လည္း ေလးစားနိုင္သူျဖစ္မွာပါ။
ကုန္ကုန္ေျပာမယ္ ေနာက္ဆံုး ေဆြးေႏြးပဲပ်က္ဦးေတာင္ တေလးတစားေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သိကၡာေတာ့က်န္ခဲ့မွာပါ။

0 comments:

Post a Comment