Sunday, February 15, 2015

ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၁၅)

0 comments
ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၁၅)
ဗိုလ္ရန္ေအာင္

ဟိုင္နန္ကၽြန္း စစ္ေလ့က်င့္ေရးစခန္းတြင္ က်ေနာ္ႏွင့္ရင္းႏွီးခင္မင္ေသာ ေနာက္ပုဂၢိဳလ္တဦးမွာ ဗိုလ္ရန္ေအာင္ႀကီးျဖစ္ပါသည္။

သခင္လွၿမိဳ ေခၚ ဗိုလ္ရန္ေအာင္မွာ သခင္ေအာင္ဆန္းႏွင့္အတူ ၁၉၄ဝ ျပည့္ႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၈ ရက္ေန႔ကတည္းက တရုတ္ျပည္သို႔ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲအတြက္ ထြက္လာသူျဖစ္သည္။ သူသည္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္အတူ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ ဂ်ပန္ျပည္သြားကာ ပထမအသုတ္ ဗို္လ္လက္်ာ။ ဗိုလ္ရန္ႏိုင္တို႔ႏွင့္ ဟိုင္နန္ကၽြန္းစစ္ေလ့က်င့္ေရး စခန္းကို ၁၉၄၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလဆန္းေလာက္ကတည္းက ေရာက္လာသူ ျဖစ္သည္။

ဗိုလ္ရန္ေအာင္က က်ေနာ္၏ဘာသာေရးကိုင္းရႈိင္းမႈ။ အိပ္ရာ ေနရာ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ေနထိုင္တတ္မႈတို႔ကို အၿမဲေနာက္ေျပာင္ ရႊတ္ေနာက္ ေလ့ရွိသည္။ ညအိပ္ခါနီး က်ေနာ္ဘုရားရွိခိုးသည့္အခါ ဗိုလ္ရန္ေအာင္သည္ က်ေနာ့္ေခါင္းရင္းကို ျဖည္းျဖည္းသြားၿပီး တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ ေနတတ္သည္။ က်ေနာ္ဘုရားရွိခိုးၿပီႈး မ်က္စိဖြင့္ၿပီးဦးခ်လိုက္ေတာ့ က်ေနာ့္ေရွ႔မွာ ဗိုလ္ရန္ေအာင္ႀကီး ၿပံဳးၿပံဳးႀကီးထိုင္ေနတာကို ဦးခ်မိ လ်က္သား၏ျဖစ္သြားေတာ့ က်ေနာ္က ဟာ ခင္ဗ်ား ဒါမ်ိဳးမလုပ္ေကာင္းဘူးဗ်ေျပာတဲ့အခါ တဟဲဟဲရယ္ေမာေနတတ္သည္။ တခါတရံ က်ေနာ္က သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန႔္ ျဖဴစင္စြာခင္းထားေသာ က်ေနာ့္အိပ္ယာေပၚ တက္နင္းျခင္းထိုင္ျခင္းမ်ား လုပ္တတ္သည္။ တခါတရံ ေျခတဖက္ ေရဆြတ္ၿပီး ျဖဴစင္ေသာအိပ္ယာခင္းေပၚ ေျခရာထင္ေအာင္လုပ္တတ္သည္။ ေျပာဆိုလွ်င္လည္း တအားရယ္ေမာတတ္သည္။

ဗိုလ္ရန္ေအာင္က မိမိတို႔စစ္ေၾကာင္းေတြခြဲၿပီး ဗမာျပည္ကို ျပန္လည္ဝင္ေရာက္ၿပီးတိုက္ခိုက္ရန္ လူစုခြဲခါနီးတြင္ က်ေနာ့္လက္ကိုကိုင္ၿပီး ဗမာျပည္ကို ေကာင္းမြန္စြာျပန္ေရာက္ၾကရင္ ခင္ဗ်ားသခင္ဗဟိန္းကိုေတြ႔ရင္ ႏိုင္ငံေရးသင္တန္းေပးပါလို႔ ေျပာပါဟုမွာသည္။ က်ေနာ္က ႏိုင္ငံေရးေလ့လာခ်င္ရင္ စာအုပ္ဖတ္မွာေပါ့ဟုေျပာရာ သူက သင္တန္းတက္ဖို႔တကယ္လိုအပ္လို႔ပါ ဟုေျပာပါသည္။ ေနာင္မွ နားလည္လာ မိသည္မွာ က်ေနာ္ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္လာရန္ ကြန္ျမဴနစ္သင္တန္းတက္ရန္ရည္ရြယ္ၿပီး ေျပာျခင္းျဖစ္ဟန္ရွိေပသည္။

ေနာက္မွက်ေနာ္သိရွိနားလည္လာရသည္မွာ ထိုဟိုင္နန္ကၽြန္း စစ္သင္တန္းကာလတြင္ ဗိုလ္ရန္ေအာင္မွာ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္တဦး ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ဟိုင္နန္ကၽြန္း စစ္ပညာသင္ၾကစဥ္က ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္ သံုးဦးသာပါဝင္ ၾကသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း။ ဗိုလ္လက္်ာႏွင့္ ဗိုလ္ရန္ေအာင္တို႔သာ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဗိုလ္ရန္ေအာင္သည္ က်ေနာ့္ကို ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဝင္တဦး သိပ္ျဖစ္ေစခ်င္ပံုရပါသည္။ က်ေနာ္တို႔က ထိုစဥ္က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအေၾကာင္း ဘာမွနားလည္ၾကသူမ်ား မဟုတ္ၾကပါ၊

ဗိုလ္ရန္ေအာင္ႀကီးႏွင့္ က်ေနာ္ေနာက္ဆံုးထိေတြ႔လိုက္ရပံုမွာ က်ေနာ္စစ္တပ္ကထြက္ရၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္စမ္းေခ်ာင္းရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္ေနရာမွာ ၁၉၆ဝ ခုႏွစ္မ်ားအတြင္း ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းႏွင့္ပူးေပါင္းၿပီး “ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔”ဖြဲ႔ၿပီး ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ တိုင္းျပည္ကိုစည္းရံုးလံႈ႔ေဆာ္ပါသည္။ ဗမာျပည္ၿမိ့ဳအေတာ္မ်ားမ်ားသို႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ႏွင့္ လွည့္ၿပီး ေဟာေျပာ စည္းရံုးေနပါသည္။

က်ေနာ္ႏွင့္ စာေရးဆရာႀကီးဗန္းေမာ္တင္ေအာင္တို႔ ဗမာျပည္အလယ္ပိုင္း (က်ေနာ္နာမည္မမွတ္မိေသာ) ၿမိ့ဳတၿမိ့ဳတြင္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္း ေရးတရားေဟာေျပာေနရာ ဗိုလ္ရန္ေအာင္မွာ ေျမေအာက္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအေနျဖင့္ ထိုၿမိ့ဳသို႔ လွ်ိဳ႔ဝွက္ေရာက္ေနရာ က်ေနာ္ႏွင့္ အလြန္ ေတြ႔ခ်င္ပံုရသည္ထင္ပါသည္။ သူကလူတေယာက္လႊတ္ၿပီး က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔တာဝန္ခံ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ထံသို႔ သူက်ေနာ္ႏွင့္ေတြ႔လိုေၾကာင္း ေတြ႔ခြင့္ျပဳရန္လာေျပာပါသည္။ ဦးတင္ေအာင္က “ဟာ ဒီကိစၥဟာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းႀကီးတခုလံုး ထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။ ေတြ႔ခြင့္ မျပဳႏိုင္ပါ၊”ဟု ေတာင္းပန္ျပန္ၾကားလိုက္ရပါသည္။

ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို ဦးတင္ေအာင္က က်ေနာ္တို႔ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္မွ က်ေနည့္ကိုျပန္ေျပာျပရာ က်ေနာ္မ်ားစြာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါသည္။ ဦးတင္ေအာင္လည္း အေတာ္စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ပံုရသည္။ ဒီေနာက္ပိုင္းက်ေနာ္ ဗိုလ္ရန္ေအာင္ႏွင့္ ထိေတြ႔မႈမရွိေတာ့ပါ၊
ရဲေဘာ္ဗိုလ္ရန္ေအာင္ႀကီးမွာ တရုတ္ျပည္ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရး ဂယက္ရိုက္မႈအရ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၏ ျဖဳတ္-ထုတ္-သတ္ လမ္းစဥ္ေအာက္တြင္ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္ခဲ့ပါသည္။

ဤအတြင္း တိုက္ဆိုင္မႈတခု ႀကံဳႀကိဳက္ပါသည္။ ယင္းမွာ က်ေနာ္ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္ဟိုင္နန္ကၽြန္း ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္စစ္ပညာသင္ေနပံုအေၾကာင္းေတြ ေရးေနစဥ္ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းက တရုတ္ျပည္ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ ဟိုင္နန္ကၽြန္း “စန္းယ”( Sanya)ရြာႀကီး၏ ပတ္ဝန္းက်င္ေဒသ အေျခအေနေတြကို ခရီးလွည့္လည္သြားလာေရး အစီအစဥ္ေၾကာ္ျငာအျဖစ္ ျပသသြားပါသည္။ အဲဒီစန္းယရြာႀကီးဟာ က်ေနာ္တို႔ဟိုင္နန္ကၽြန္း စစ္ေလ့က်င့္စခန္းဌာနႏွင့္ ေျခလ်င္ (၄)နာရီေလာက္ အကြာမွာ ရွိတဲ့ရြာႀကီးျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ ထိုစဥ္က အႀကိမ္အခ်ိဳ႔ေရာက္ခဲ့တဲ့ ရြာႀကီးလည္းျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔စစ္ေလ့က်င့္ေရး၏ေနာက္ခံ အေျခခံရြာႀကီးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က အလြန္ဆင္းရဲတဲ့ ဇနပုဒ္ရြာႀကီး ျဖစ္ၿပီး တဲအိမ္ေတြသာရွိပါသည္။ လူေတြလည္း အလြန္ဆင္းရဲၾကပါသည္။ ယခု ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ေတြ႔လိုက္ရတာကေတာ့ ထိုရြာႀကီးမွာ တိုက္တာအိုးအိမ္ေတြႏွင့္ အေတာ္ခ်မ္းသာေနၿပီး လူအမ်ားခရီးသြားလာလည္ပတ္ရာ ပင္လယ္ကမ္းေျခၿမိ့ဳႀကီးတၿမိ့ဳ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ လူေတြလည္း ဆင္းဆင္းရဲရဲမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ သားသားနားနား ဝတ္စားသြားလာ လႈပ္ရွားေနတာေတြျမင္ရပါသည္။ ကားမ်ား ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားႏွင့္လည္း ဥဒဟိုသြားေနတာျမင္ရပါသည္။ တရုတ္ျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ့ အာဏာ အႏွစ္ (၅ဝ)ေလာက္ အတြင္း တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာပံုကို ေတြ႔ရပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ႏွင့္ လြန္ခဲ့ေသာအႏွစ္ ၆ဝ ေက်ာ္က ရင္းႏွီးခဲ့ရတဲ့ ဆင္းရဲလွတဲ့ရြာႀကီးယခုလို ခ်မ္းသာဝေျပာေနတာေတြ႔ရလို႔ မ်ားစြာဝမ္းသာမိသည္။ ဆိုရွယ္လစ္တရုတ္ျပည္ႀကီး တိုးတက္ေနပံုကိုလည္း ထင္ဟပ္ျပသေနသလိုလည္း ေတြ႔ျမင္ရေပသည္။ က်ေနာ္တို႔ဗမာျပည္ကေတာ့ ယခုထိဆင္းရဲေနတုန္းပဲဟု ေတြးေခၚသိျမင္ၿပီး ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ပြားမိသည္။

က်ေနာ္တို႔ ဟိုင္နန္ကၽြန္းတြင္စစ္ပညာသင္ယူေနစဥ္ ဂ်ပန္က ဟိုင္နန္ကၽြန္းတြင္ အာရွတိုက္သားလူငယ္လူရြယ္တစုအား လွ်ိဳ႔ဝွက္စစ္သင္တန္း ေပးေနသည့္အေၾကာင္း ဂ်ပန္ျပည္ရွိ အေမရိကန္စစ္သံမႉးကသိရွိကာ အေမရိကန္အစိုးရထံအေၾကာင္းၾကားတာကို ဂ်ပန္အာဏာပိုင္မ်ားက သတင္းရရွိလာသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဝင္မ်ား၏စစ္သင္တန္းကို ဟိုင္နန္ကၽြန္းမွ တျခားေနရာ ေဖာ္မိုဆာကၽြန္းသို႔ေျပာင္းေရြ႔ေရးကို စီစဥ္ၾကရျပန္ပါသည္။

အားလံုးအစီအစဥ္မ်ား လုပ္ၿပီးေနာက္ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၆ ရက္တြင္ ဟိုင္နန္ကၽြန္းမွ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္တို႔သည္ ေဖာ္မိုဆာသို႔ သေဘၤာႏွင့္ထြက္ခြာလာရာ ၎ႏွစ္ေအာက္တိုဘာ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ ေဖာ္မိုဆာကၽြန္း အလတ္စားၿမိ့ဳတၿမိ့ဳသို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ ေနာက္မွ ထိုၿမိ့ဳသည္ “တမာဇာတို” ၿမိ့ဳျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။

၏ထိုၿမိ့ဳတြင္ ယခင္က ဂ်ပန္တပ္ဖြဲ႔ငယ္တတပ္ တပ္စခန္းခ်ထားပံုရေသာ သစ္သားအေဆာက္အဦးတေနရာတြင္ က်ေနာ္တို႔ကို ေနရာခ်ထား ပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ကို လက္ရွိဂ်ပန္စစ္သား ယူနီေဖာင္းမ်ားအတိုင္းဝတ္ဆင္ေစၿပီး စစ္ရာထူးမွာ ဂ်ပန္စစ္တပ္ တပ္ၾကပ္ “ဟန္ခ်ိဳ”တံဆိပ္မ်ား တပ္ဆင္ ထားရပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ကိုင္စြဲေသာ ေသနတ္လက္နက္မ်ားမွာ ဟိုင္နန္ကၽြန္းမွာလို ခ်က္ကိုစလပ္လုပ္ေသနတ္မ်ားမဟုတ္ဘဲ ဂ်ပန္လက္ရွိ စစ္တပ္ကိုင္စြဲ ေနေသာ ေခတ္မီရိုင္ဖယ္မ်ားႏွင့္ လက္နက္မ်ားျဖစ္ပါသည္။

က်ေနာ္တို႔လည္း ဂ်ပန္စစ္တပ္စည္းကမ္းမ်ားအတိုင္း ေနထိုင္လႈပ္ရွားေနရပါသည္။ က်ေနာ္တို႔သည္ ဂ်ပန္တပ္ဖြဲ႔ငယ္တဖြဲ႔ကဲ့သို႔ ေနထိုင္ရပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ဟိုင္နန္ကၽြန္းမွ ေဖာ္မိုဆာသို႔သြားရာတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမပါပါ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွာ ဂ်ပန္ျပည္တိုက်ိဳၿမိ့ဳကို အရင္သြားႏွင့္ဟန္ တူပါသည္။

က်ေနာ္တိို႔ေဖာ္မိုဆာတြင္ စစ္သင္တန္းမ်ားဆက္သင္ၾကားရေသာ္လည္း ဟိုင္နန္ကၽြန္းမွာေလာက္ မပင္ပန္းေတာ့ေခ်၊ စားေသာက္ေနထိုင္ေရး မွာ ဟိုင္နန္ကၽြန္းေနစဥ္ကထက္ ေကာင္းမြန္ေခ်ာေမာေနပါသည္။ ဟိုင္နန္ကၽြန္းမွာေလာက္ ညတိုက္ပြဲေလ့က်င့္ခန္းလည္း မမ်ားေတာ့ေခ်၊

က်ေနာ္တို႔စခန္းေထာင့္တေနရာတြင္ သေဘၤာပင္မ်ားရွိရာ က်ေနာ္တို႔သေဘၤာသီး မွည့္ေတြကို္ခူးၿပီး စားၾကသည္။ ဗမာျပည္ကအတိုင္း စားေကာင္းၾကသည္။

တမာဇာတိုၿမိ့ဳတြင္ က်ေနာ္တို႔ လက္နက္ႀကီးမ်ားကိုင္တြယ္အသံုးခ်နည္း ေနာက္ဆံုးေပၚလက္နက္မ်ား ကိုင္တြယ္အသံုးခ်နည္းတို႔ကို ဖိၿပီးသင္ၾကားရသည္။

ထိုကာလ (၁၉၄၁) ခုႏွစ္ ဒုတိယႏွစ္ဝက္ကာလတြင္ ဂ်ပန္တို႔က အေရွ႔အာရွႏိုင္ငံမ်ားကိုတိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ရန္ ဂ်ာမဏီေအာက္ေရာက္ေန ေသာ ျပင္သစ္အစိုးရပိုင္ အင္ဒိုခ်ိဳင္းနားေတာင္ပိုင္းတြင္ စီစဥ္ေနၾကသည္။ ဂ်ပန္တပ္မ်ား ေျပာင္းေရႊ႔စီစဥ္လုပ္ကိုင္ေနသည္ကို က်ေနာ္တို႔ တျဖည္းျဖည္းသိလာရသည္။

0 comments:

Post a Comment