Sunday, February 15, 2015

ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၁၄)

0 comments
ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၁၄)
(၁ဝ)
ဟိုင္နန္ကၽြန္း ညတိုက္ပြဲစစ္ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား

က်ေနာ္တို႔ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ ဟိုင္နန္ကၽြန္း စစ္ပညာေလ့က်င့္သင္ၾကားေရးတြင္ ညတိုက္ပြဲစစ္ေလ့က်င့္ခန္းကို အေတာ္ အေလးထားသင္ၾကား သည္ကို သတိျပဳမိပါသည္။

ေတာ္လွန္ေရးတပ္မ်ားက ရန္သူကိုတိုက္ခိုက္ၾကရာတြင္ စစ္ပြဲထံုးစံအတိုင္း ေခ်မႈန္းေရးလက္နက္ႀကီးမ်ားကို အျပည့္အဝသံုးစြဲႏိုင္ရန္ ခ်ိဳ႔တဲ့ႏိုင္သျဖင့္ လူ႔သဘာဝ လူသားတို႔၏အားအနည္းဆံုးကာလ ညအခါ ညတိုက္ပြဲမ်ားကိုအဓိကအားထားၿပီး အေမွာင္ထုအကာအကြယ္ျဖင့္ ရန္သူကိုလွ်ပ္တျပက္ ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္ၾကရေပသည္။

က်ေနာ္တို႔ ညတိုက္ပြဲမ်ားကို အေတာ္ဖိဖိစီးစီးသင္ၾကားရသည္။ ညတိုက္ပြဲစစ္ေလ့က်င့္ခန္းကို တနဂၤေႏြတပတ္ (၃) ႀကိမ္ (၃ ည) သင္ၾကား ရသည္။ ညတိုက္ပြဲမွာ ညေန ေနဝင္ခ်ိန္မွ ညဥ့္တခ်က္ ႏွစ္ခ်က္တီးခန္႔အထိၾကာတတ္ၿပီး တခ်ိဳ႔တိုက္ပြဲမွာ မိုးလင္းခ်ိန္အထိဆက္သြားပါသည္။ ညတိုက္ပြဲေလ့က်င့္ခန္းမွာ က်ေနာ္တို႔အိပ္ပ်က္ေသာ္လည္း မပင္ပန္းလွေပ၊

က်ေနာ္တို႔သည္ ညတိုက္ပြဲႏွင့္ ညလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ေကာင္းစြာကၽြမ္းက်င္လာၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔မေမ့ႏိုင္မွတ္မိေနေသာ ညတိုက္ပြဲ ေလ့က်င့္ခန္းတခုမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ျဖစ္ပံုမွာ က်ေနာ္တို႔ ညတိုက္ပြဲေလ့က်င့္ခန္းတခုျပဳလုပ္ရာတြင္ ညတိုက္ပြဲ ထံုးစံအတိုင္း မိမိတိုက္ရမည့္ရန္သူ႔စခန္း၏ ေနာက္ဆံုးအေျခအေန ကင္းေထာက္လႊတ္ရေပသည္။ က်ေနာ္တို႔ ညတိုက္ပြဲဝင္မည့္တပ္သည္ ေတာင္ကုန္းေစာင္းတေနရာတြင္ ညဦးအေမွာင္တြင္ဝပ္တြားေနၿပီး ရန္သူ႔စခန္းသို႔ ကင္းေထာက္ႏွစ္ေယာက္ လႊတ္သည္။

ကင္းေထာက္ေခါင္းေဆာင္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းျဖစ္သည္။ အေတာ္ကေလးၾကာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဝပ္တြားေနသည့္ေနရာအနီးသို႔ လူႏွစ္ေယာက္ လွ်ိဳ႔ဝွက္ခ်ဥ္းကပ္လာ၍ က်ေနာ္တို႔က ႀကိဳတင္သိၿပီး ေစာင့္ၿပီးဖမ္းဆီးလိုက္ရာ မိမိတို႔တပ္မွလႊတ္လိုက္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ ကင္းေထာက္ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ေနသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔မွာ ရန္သူ႔စခန္းခ်ဥ္းကပ္သြားရာတြင္ ဘယ္လို မ်က္စိေမွာက္ၿပီး လမ္းလြဲေခ်ာ္သည္မသိ။ မိမိတို႔စထြက္ရာ မိမိတပ္ဝပ္ေနသည့္ေနရာသို႔သာျပန္ေရာက္လာၿပီး ကင္းေထာက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ရာ ေနာက္တခ်ီထပ္ၿပီး ကင္းေထာက္လႊတ္ရသျဖင့္ ထိုညတိုက္ပြဲမွာ အခ်ိန္ပိုၿပီးၾကာသြားေတာ့သည္။ ဂ်ပန္မ်ားက ရယ္ေမာၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔သည္ ထိုကိစၥ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းစိတ္မေကာင္းျဖစ္မွာစိုး၍ ေနာက္ထပ္ဘာမွ် မေျပာေတာ့ေခ်၊

ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္

ဟိုင္နန္ကၽြန္း ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္စစ္ေလ့က်င့္ေရးစခန္းတြင္ က်ေနာ္ႏွင့္ အေတာ္ ခင္မင္ေလးစားၾကေသာပုဂၢိဳလ္တေယာက္မွာ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ႀကီးျဖစ္သည္။ အေလးမသမားႀကီးလို သန္မာထြားက်ိဳင္းသူျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔ႏွင့္ အသက္အရြယ္ အတူတူေလာက္ ျဖစ္သည္။ သူႏွင့္က်ေနာ္ခင္မင္ရင္းႏွီးရံုမက သူ႔ကို ဗိုလ္လေရာင္။ ဗိုလ္ရဲထြဋ္တို႔ကလည္း ခင္မင္ၾကသည္။ သူႏွင့္က်ေနာ္ ခင္မင္လာရသည့္ အေၾကာင္း ႏွစ္ခုရွိသည္ထင္ပါသည္။ တေၾကာင္းက ဟိုင္နန္ကၽြန္းတြင္ ဂ်ပန္တို႔က က်ေနာ္တို႔ေသာက္ဖို႔ စီးကရက္ေဆးလိပ္ဘူးမ်ားႏွင့္ ဘီယာအရက္ပုလင္းမ်ားကို မၾကာခဏေဝငွေပးကမ္းပါသည္။ က်ေနာ္မွာ ေဆးလိပ္မေသာက္တတ္သူျဖစ္ၿပီး ထိုစဥ္က ဘာသာေရးလည္း ကိုင္းရႈိင္းသူျဖစ္သျဖင့္ အရက္လဲလံုးဝမေသာက္ပါ၊ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ေဝစုရေသာ ဘီယာအရက္ပုလင္းမ်ားကို အရက္ေသာက္တတ္ေသာ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ႏွင့္ ဗိုလ္လေရာင္တို႔ထံသို႔ သြား၍ခြဲေဝေပးတတ္ပါသည္။ ထိုမွစၿပီး ခင္မင္လာပါသည္။ ေနာက္တေၾကာင္းမွာ က်ေနာ္သည္ ငယ္စဥ္ဘဝက ျမန္မာစာေပ မဂၢဇင္းဝတၳဳမ်ားကို မ်ားစြာဖတ္ခဲ့သူျဖစ္ရာ ရဲေဘာ္တခ်ိဳ႔ႏွင့္အေၾကာင္းဆံုတိုင္း က်ေနာ္ဖတ္ရႈခဲ့ေသာ စာေပ ဗဟုသုတႏွင့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ဝတၳဳဇာတ္လမ္းတို႔ကိုေျပာျပတတ္ရာ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ႀကီး က်ေနာ့္အနားေရာက္လာၿပီး ေကာင္းစြာနားေထာင္တတ္သည္ကို သတိျပဳမိပါသည္။

ေနာက္ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ႀကီးႏွင့္ က်ေနာ္အေတာ္ရင္းႏွီးလာရာ သူကက်ေနာ္ဖတ္ဖူးေသာ စာေပဗဟုသုတမ်ားႏွင့္ ဝတၳဳဇာတ္လမ္းတို႔ကို သူ႔အားေျပာျပပါရန္ ပန္ၾကားပါသည္။ ဤမွစ၍ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ႀကီးမွာ ငယ္စဥ္ဘဝက ပညာသင္ၾကားေရးခ်ိဳ႔တဲ့ခဲ့ရသည္ကိုသိရသည္။ က်ေနာ္မ်ားစြာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါသည္။ က်ေနာ္အားလပ္သည့္အခါ သူပန္ၾကားသည့္အတိုင္း က်ေနာ္က စာေပဗဟုသုတႏွင့္ ပံုဝတၳဳမ်ားကိုေျပာျပျခင္းျဖင့္ လူခ်င္းအေတာ္ရင္းႏွီးလာပါသည္။ သူကလည္း က်ေနာ့္ကို မ်ားစြာခင္မင္ေလးစားလာပါသည္။

သူ႔အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပပါသည္။ သူသည္ ျပည္ခရိုင္ ဧရာဝတီျမစ္အေနာက္ဘက္ကမ္းမွ သားအမိႏွစ္ေယာက္သာရွိသည့္ ဆင္းရဲသား မိသားစုမွ ျဖစ္သည္။ သာယာဝတီေခါင္းေဆာင္ႀကီးသခင္ျမတို႔ႏွင့္ ေဆြနီးမ်ိဳးစပ္ေတာ္ၿပီး သူ႔ကို သခင္ျမကဂ်ပန္သို႔စစ္ပညာသင္ ထည့္လႊတ္ လိုက္၍ ဟိုင္နန္ကၽြန္းသို႔ ေရာက္လာရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းေတြ သိရပါသည္။ သူ႔မိခင္ကိုလည္း အေတာ္ခ်စ္ခင္သတိရပံုရပါသည္။

ေနာက္ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္မွာ အုန္းထမင္းခ်က္ အလြန္ေကာင္းပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ အမဲသားရေသာေန႔မ်ားတြင္ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္က အုန္းထမင္း ခ်က္ၿပီး အမဲသားႏွပ္ျဖင့္ေကၽြးရာ အားလံုးဝမ္းေျမာက္ၾကပါသည္။ ဂ်ပန္မ်ားက အုန္းထမင္းခ်က္ကိုသိပ္ႀကိဳက္သြားၿပီး “Coconut rice” (အုန္းထမင္း) သိပ္ေကာင္းတယ္ေကာင္းတယ္ ေျပာလြန္း၍ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္က အမဲသားရတိုင္းလိုလိုပင္ အုန္းသီးလည္းေပါသျဖင့္ အုန္းထမင္းခ်က္ေကၽြးခဲ့ရေပသည္။

က်ေနာ္ႏွင့္ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္မွာ မၾကာခဏ ထမင္းခ်က္တာဝန္ အတူက်တတ္သည္။ က်ေနာ့္မွာ ဘာမွမခ်က္တတ္။ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ ခိုင္းသမွ်ကို ကူလုပ္ကိုင္ေပးရသည္။ ထမင္းအိုးႀကီးတည္ထားၿပီး ထမင္းက်က္မက်က္ ထမင္းအိုးခ်သင့္မခ်သင့္သိႏိုင္ဖို႔ က်ေနာ္က ေယာင္းမႏွင့္ေကာ္ယူသြားၿပီး တေနရာတြင္ထိုင္ေနေသာ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ထံသြားျပရသည္။ ညေနထမင္းခ်က္ၿပီးလွ်င္ တေနရာထသြားေလ့ ရွိသည္။ အရာရွိစတိုခန္းမွ ခိုးယူလာေသာ ေရစိမ္ထားသည့္ဘီယာပုလင္းမ်ားကို ေသာက္တတ္သည္။ က်ေနည့္အတြက္လည္း (အရက္ မေသာက္တတ္၍) ေခ်ာ့ကလက္မ်ားယူထားၿပီး ေကၽြးတတ္ပါသည္။ ထိုအခါတြင္ က်ေနာ္တို႔အလြန္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ စစ္ေလ့က်င့္စခန္း စစ္တန္းလ်ားအနီးတြင္ က်ေနာ္တို႔က (အႏွီး)လို႔ေခၚတဲ့ တရုတ္လူမ်ိဳးစုရြာတရြာ ရွိပါသည္။ အမ်ားစုဟာ တံငါသည္မ်ားျဖစ္ၿပီး တခ်ိဳ႔လယ္သမားမ်ားျဖစ္သည္။

၎အႏွီးလူမ်ိဳးစုမ်ားဟာ ဟိုင္နန္ကၽြန္းမွ တရုတ္လူမ်ိဳးႏြယ္ဝင္ (လီ)ဟုေခၚေသာ လူမ်ိဳးစုေတြျဖစ္ေၾကာင္း ေနာင္က်မွက်ေနာ္တို႔ သိရသည္။
ထိုအႏွီးရြာသားအခ်ိဳ႔ဟာ မၾကာခဏ က်ေနာ္တို႔စခန္းသို႔လာၾကၿပီး က်ေနာ္တို႔ထံမွ စားႂကြင္းစားက်န္မ်ား အဝတ္အစားမ်ား စီးကရက္မ်ား စတာေတြကို လာေရာက္ေတာင္းရမ္းတတ္ပါသည္။ တခါတရံ ဟိုင္နန္ကၽြန္းေပၚတြင္ ေပါမ်ားလွေသာအုန္းသီးစိမ္းေတြကို ႏြားတေကာင္တပ္ လွည္းကေလးႏွင့္တိုက္ယူလာၿပီး က်ေနာ္တို႔ထံမွ အဝတ္ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ သူတို႔လိုခ်င္ေသာပစၥည္းတခ်ိဳ႔ႏွင့္ လဲလွယ္ယူတတ္ပါသည္။ အလြန္ ဆင္းရဲၾကပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ရဲေဘာ္ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ႀကီးမွာ ထိုအႏွီးလူမ်ိဳးစုတို႔ႏွင့္ အေတာ္ရင္းႏွီးခင္မင္လာသည္ကို သတိထားမိပါသည္။
တေန႔တြင္ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္မွာ ထိုအႏွီးတို႔ႏွင့္ ဘယ္လိုဆက္သြယ္ေျပာဆိုနားလည္ၾကသည္မသိ။ သူ႔အဝတ္ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ အႏွီးတို႔ထံမွ ခ်က္အရက္ကိုလဲလွယ္ၿပီး ေသာက္စားေနသည္ကိုေတြ႔ရပါသည္။

ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္က ေၾကညာထားသည္မွာ ရဲေဘာ္ေတြ မိမိတို႔အဝတ္ေတြလွမ္းရာတြင္ ညေန (၆)နာရီေက်ာ္လို႔မွ အဝတ္ကိုမရုပ္သိမ္းရင္ ထိုအဝတ္မ်ားကို သူပိုင္သည္ဟုဆိုထားသည္။ ရဲေဘာ္မ်ားမွာ သူ၏ထိုေၾကညာခ်က္ေၾကာင့္ ကိုယ့္အဝတ္ေတြကိုဂရုစိုက္ၿပီး ရုပ္ၾကရသည္။ မရုပ္မိလွ်င္ ထိုအဝတ္ေတြကို ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ႀကီးကသိမ္းၿပီး အရက္ႏွင့္လဲေသာက္ပစ္မွာ ျဖစ္သည္။

ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္မွာ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ မိမိတို႔စခန္းမွ ေပ်ာက္ ေပ်ာက္သြားတတ္သျဖင့္ က်ေနာ္ေလ့လာစံုစမ္းရာ အႏွီးလူမ်ိဳးစုတို႔က ဗိုလ္ျမင္ေအာင္ကို သူတို႔ရြာသို႔အလည္ဖိတ္သျဖင့္ လိုက္လည္ပတ္သည္ကို သိလာရပါသည္။ တခါတရံအႏွီးတို႔က သူ႔ကိုအရက္ႏွင့္ ဧည့္ခံပံုရသည္။

က်ေနာ့္ကို ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္က အႏွီးတို႔ရြာသို႔ သူႏွင့္အတူလိုက္ရန္အတင္းေခၚသျဖင့္ က်ေနာ္ တေခါက္လိုက္သြားပါသည္။ အလြန္ဆင္းရဲေသာ အိမ္စုေတြျဖစ္ၿပီး အလြန္အားနာဖို႔လည္းေကာင္းပါသည္။ ေရရွည္သြားေနလွ်င္ အႏၱရာယ္တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ႏိုင္သည္ဟုလည္းယူဆၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ျမင့္ေအာင္ႀကီးကို အႏွီးတို႔ရြာသို႔သြားမလည္ပတ္ရန္ က်ေနာ္ကေျပာပါသည္။ သို႔ေသာ္သိပ္မထူးပါ၊
ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ကအခိုင္အမာေျပာရေတာ့သည္။ ေတာ္လွန္ေရးသမားဟာ ေတာ္လွန္ေရးကိစၥမွတပါး အျခားအက်ိဳးမရွိတဲ့ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ အလုပ္ေတြ မလုပ္သင့္ေၾကာင္း။ ထိခိုက္သြားလွ်င္ ေတာ္လွန္ေရးကိုထိခိုက္နစ္နာသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း အတင္းေျပာ၍ မသြားရန္တားျမစ္ရသည္။ ဒီေတာ့မွ တျဖည္းျဖည္း အသြားရပ္သြားေတာ့သည္။

0 comments:

Post a Comment