ေဖေဖာ္ဝါရီ တတိယပတ္ထဲ
ေရးျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ(၂) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
(ဆဲရင္ ဆဲတယ္မွတ္)
က်ေနာ့္ခံစားမႈနဲ႔အတူ က်ေနာ္ေတြးမိတာေတြ
သူမ်ားသိေစခ်င္လို႔ ျပန္ေရးျပန္ေျပာတဲ့အခါတိုင္း အျမင္တူသူ/မတူသူ၊၊
ႀကိဳက္သူ/မႀကိဳက္သူ၊ ဆဲသူ/ခ်ီးမြမ္းသူ၊ ေထာက္ျပ/ေထ့ေငါ့သူ၊
ကလိသူကေလာ္သူေတြရွိမွာဆိုတာ အၿမဲနွလံုးသြင္းပါတယ္။ ေျပာလိုက္တဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႔
တိုက္ရိုက္/သြယ္ဝိုက္ ဘယ္လိုမွဆက္စပ္မႈမရွိပဲ ေျပာတာဆိုတာေတြၾကေတာ့
နားလည္ဖို႔ႀကိဳးစားတာထက္ ဖတ္ၿပီးေမ့ေပ်ာက္လိုက္ဖို႔ပဲ အားထုတ္ပါတယ္။
ခ်ီးမြမ္းသံၾကားတိုင္း အားတက္ၿပီးေၾကနပ္နွစ္သက္မိသလို ဆဲဆိုသံၾကားရင္ေတာ့
နားေရာစိတ္ပါ မအီမသာ ျဖစ္ရတာလည္းအမွန္ပါ။ ႀကိဳက္လည္းမႀကိဳက္
နွစ္လည္းမနွစ္သက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဆဲဆိုေနေစဦး က်ေနာ္ တုန္႔ျပန္ခဲပါတယ္။ (သိတ္
အျမင္မေတာ္ေလာက္ေအာင္ ရိုင္းျပခက္ထန္တာမ်ိဳး ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့
တခါတည္းအၿပီး Block ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေပၚလည္း မိတ္ေဆြတို႔ နႈန္းစံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြအရ
လက္ခံလို႔မျဖစ္ရင္မျဖစ္သလို ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္ၾကပါ။ အားမနာေစခ်င္ပါ) က်ေနာ့္ဘက္က
ျပန္မတုန္႔ျပန္တာက အေရးမလုပ္တာ ဂရုမစိုက္တာဆိုတဲ့ သေဘာလံုးဝမဟုတ္သလို
ဥေပကၡာစိတ္ထားနိုင္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ရင့္က်က္လို႔လည္း မဟုတ္ပါ။ အဓိက ကေတာ့
“ကိုယ္ေတာင္ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားေျပာဆိုထုတ္ေဖာ္ခ်င္လို႔ ေထာင္ထဲသြား ၁၅ နွစ္ေလာက္
ဒုကၡခံခဲ့ေသးတာပဲ။ သူတို႔လည္း လြတ္လပ္စြာ ေျပာၾကဆိုၾက(ကုန္ကုန္ေျပာရရင္
ဆဲခ်င္ရင္ဆဲၾက) ပါေစဆိုတဲ့စိတ္အခံထားလို႔ပါပဲ။ ေနာက္တခ်က္က အခ်ိန္ပါ။ က်ေနာ့္မွာ
ဘဝလက္က်န္အခ်ိန္က တစတစနည္းနည္းလာပါၿပီ။ ခုပဲ ၅၀ စြန္းလာပါၿပီ။ အက်ယ္အက်ယ္
မၿငိမ္းဖြယ္ေတြ ျပန္တုန္႔ျပန္ေနတာထက္ ဆက္ေလ့လာစရာ ေရးစရာေျပာစရာေတြအတြက္
အခ်ိန္ဖဲ့မေပးခ်င္ေတာ့တာပါ။
(အေမမေခၚတဲ့
အာဂလူ)
မေန႔က ခုတေလာေခတ္ထေနတဲ့
စစ္တိုင္းအမွတ္တံဆိပ္ေလး ပရိုဖိုင္လ္ေျပာင္းတင္လိုက္သူတေယာက္က “ေဒၚစုကို အေမ
ေခၚရေအာင္ ငါ့အေဖမယားမွ မဟုတ္တာ”တဲ့။ က်ေနာ့္ကို ခ်က္ေဘာက္စ္ကေနေျပာတယ္။
က်ေနာ္က “က်ေနာ္လည္း တခါမွေတာ့ သူ႔ကို
အေမမေခၚဖူးပါဘူး။ အေဖ့မယားမဟုတ္လို႔ မေခၚတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔
ေခတ္တုန္းကေတာ့ အန္တီလို႔ေခၚခဲ့ၾကတာပဲ။ ခု ဒီဘက္ပိုုင္းၾက သူ႔ကိုအေမေခၚၾကတာက
အသက္အရြယ္အရေရာ ျမန္မာဆန္လိုမႈေၾကာင့္ေရာ အေမအရင္းလိုခ်စ္ခင္အားကိုးၿပီး
ဂါဝရျပဳခ်င္တာေၾကာင့္ေရာေနမယ္ ထင္တယ္ဗ်။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း တခါတခါၾကရင္ အေမက အေမကနဲ႔ေျပာသံ ၾကားတာပဲ။ သူလည္း
နွစ္သက္ပံုပဲဗ်”လို႔ ျပန္ေျပာျဖစ္တယ္။
ဒီေတာ့ သူက “အိုဗ်ာ က်ဳပ္ကေတာ့
ကိုယ့္အေမအရင္းလည္းမဟုတ္ ကိုယ့္အေဖရဲ့ ေနာက္မယားလည္းမဟုတ္တဲ့ ဘယ္မိန္းမကိုမွ
အေမမေခၚနိုင္ဘူး”တဲ့။ ဒါနဲ႔“မေခၚခ်င္လည္း မေခၚနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ မေခၚမေနရမွ မဟုတ္တာ”လို႔
က်ေနာ္ျပန္ေျပာရင္း အေတြးေပါက္လာတာနဲ႔ “ဒါနဲ႔ ေနပါဦး ဟိုေန႔က
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရာျပည့္ေတြ တၿခိမ္းၿခိမ္းနဲ႔ ပဲျပဳတ္နံျပားေတြအံုးအံုးထေတာ့
ခင္ဗ်ားလည္း ဖခင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔။ တပ္မေတာ္ဖခင္ႀကီးတို႔ေခၚတာပဲေလ။ သူလည္း ခင္ဗ်ားအေဖ
ဒါမွမဟုတ္ ခင္ဗ်ားအေမ့လင္မွ မဟုတ္တာဘဲ။ ဘာလို႔ ဖခင္ေတြဘာေတြ ေခၚရတာတုန္းဗ်“
လည္းဆိုေရာ
“ငါ-ိုးမသား ေျချပတ္ ဒုကၡိတေကာင္”
လို႔ေျပာၿပီး Block သြားတယ္ဗ်ာ။ တကယ့္လူ။
(စစ္သားလည္း မုန္းရတယ္)
စစ္တပ္ကို မမုန္းဘူး
စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကိုသာမုန္းတာဆိုတဲ့အေျပာဟာ အဂၤလိပ္ကိုမမုန္းဘူး နယ္ခ်ဲ႔စနစ္ကိုသာမုန္းတာဆိုတာရဲ႔
ေၾကာင္းတူသံကြဲမ်ွသာပဲ။
ခုဆို ဒီ “စစ္တပ္ကိုမမုန္းဘူး
စစ္အစိုးရကိုသာမုန္းတာ” ဆိုတဲ့ဝါဒျဖန္႔ခ်ိမႈဟာ အရပ္သားအေယာင္ေဆာင္
ဒီမိုကေရစီအေရၿခံဳစစ္အုပ္စုက အေတာ္ေလး နွလံုးေခြ႔ေနၿပီ။ ဖြဲ႔စည္းပံု၊ လႊတ္ေတာ္၊
အရပ္ဝတ္သမၼတ၊ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ပါတီေတြဖန္တီးထားၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို
အရပ္သားအစိုးရတံဆိပ္ကပ္ထားသူေတြအဖို႔ တကယ့္ကို နွလံုးပီတိဂြမ္းဆီထိျဖစ္လာတယ္။
ေျပာလိုက္တိုင္း “အရင္ အစိုးရ၊ အရင္
စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ အရင္စစ္အာဏာရွင္စနစ္” စတာေတြကို ကိုယ္တိုင္ လိႈင္လိႈင္သံုးရံုမက
အဖြဲ႔အစည္းတခ်ိဳရဲ့ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႔ အတိုက္အခံဆိုသူတခ်ိဳ႔ရဲ့
ပါးစပ္ထဲခြံ႔မ်ိဳခ်ခိုင္းထားၿပီး လိုအပ္တဲ့အခ်ိန္ ျပန္အန္ထုတ္ခိုင္းလို႔ရသည္အထိ
ေစစားထားနိုင္တာလည္း ျမင္ေနရတယ္။
စစ္အစိုးရကိုမုန္းတယ္ဆိုတဲ့အနက္ဟာ
လက္ရွိအစိုးရကိုမုန္းတာဆိုတဲ့အဓိပၺါယ္မေပါက္ေအာင္ ဖာေထးဖန္တီးရာေရာက္ၿပီး
စစ္အာဏာရွင္စနစ္လို႔ေျပာလိုက္ရင္ လက္ရွိစစ္အစိုးရကိုု ကြယ္ေပးရာေရာက္ေနတယ္
သေဘာသြားကိုက။
ခုဆို ဒီစကားကို
လက္ရွိေသနတ္ကိုင္ထားတဲ့စစ္သားကေရာ အရပ္ဝတ္စစ္အစိုးရကေရာ တြင္တြင္ျဖန္႔လာတာ
သတိထားမိတယ္။ ကိုယ့္လူ(လို႔ဆိုရမယ္ထင္တဲ့)တခ်ိဳ႔လည္း
မသိသားဆိုးရြားပါလာတာေတြ႔ရတယ္။ မသိမသာ ေခါင္းအကိုင္ခံေနရတဲ့သေဘာမ်ားလားလို႔ေတာင္
ထင္ခ်င္စရာျဖစ္ရတယ္။
အမွန္က
အဂၤလိပ္ရဲ႔နယ္ခ်ဲ႔စိုးမိုးမႈကိုခံရလို႔သာ အဂၤလိပ္ကို လူမ်ိဳးအရေရာ နိုင္ငံေရးအရေရာ
မုန္းတီးရတာပဲ။ အဲ့သလို လူေရာစနစ္ေရာကိုမုန္းတီးလို႔သာ
နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရးလုပ္နိုင္တာပဲ။ မမုန္းရင္ ဘယ္နွယ္မွ လုပ္မရဘူး။ တခုပဲ ေတာ္လွန္ဆန္႔က်င္ရာမွာ
မုန္းတီးမႈဟာ မရွိမျဖစ္ လိုကိုလိုတယ္ ရွိကိုရွိမွရတယ္။ ဒါေပမယ့္
မုန္းတီးမႈတခုတည္းနဲ႔ေတာ့ အဆံုးစြန္ေအာင္ပြဲအထိ ေမ်ွာ္လင့္တိုက္ပြဲဝင္လို႔မရဘူး။
မုန္းတီးမႈကို နိုင္ငံေရး သေဘာတရားေရးအေတြးအေခၚလက္နက္ တပ္ဆင္ေပးနိုင္မွသာ
လိုရာၿပီးေျမာက္ ေအာင္ပြဲခံရတာမ်ိဳးပဲ။
ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ မုန္းတီးမႈဟာ
မရွိမျဖစ္လိုသလို ဖိနွိပ္သူကို မုန္းတီးမုန္းတီးတတ္ေအာင္ သင္ေပးျပေပးရွင္းေပးရတာ
ဖြင့္ခ်ျပရတာေတြလုပ္ရတာပဲ။ ဖိနွိပ္အုပ္စိုးသူကို လူအရေရာ နိုင္ငံေရးအရ(စနစ္အရ)ေရာ
မုန္းတတ္မွရတယ္။
ဆိုေတာ့ ဖိနွိပ္အုပ္စိုးသူဟာ စစ္တပ္ကိုင္ၿပီး
ဖိနွိပ္ဗိုလ္က်တာဆို သူ႔အတြက္အသံုးေတာ္ခံေနတဲ့၊ လူထုကိုဖိနွိပ္ေနတဲ့
စစ္တပ္စစ္သားကိုပါ မုန္းမွရလိမ့္မယ္။ ဒီစစ္တပ္ ဒီစစ္သားဟာ အစိုးရရဲ့
ဖိနွိပ္ေရးယႏၱယားထဲမွာ တက္တက္ၾကြၾကြ ပင္စည္ပင္မေဒါက္တိုင္ျဖစ္ေနတယ္ဆို
အဲ့ဒီစစ္တပ္နဲ႔ အဲ့ဒီစစ္သားကို မုန္းမွကိုရမယ္။ အဲ့ဒီ
ဖိနွိပ္ေရးစစ္တပ္နဲ႔စစ္သားေတြရွိေနလို႔ ဒီ စစ္အာဏာရွင္စနစ္နဲ႔
စစ္အစိုးရသက္ဇိုးရွည္ေနတာပဲ။
ဆိုေတာ့ နိုင္ငံေရး၊ စည္းရံုးေရးအျမင္အရ
နည္းနာအရ စစ္တပ္ထဲက လူထုဘက္ရပ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္း(စစ္ဗိုလ္စစ္သား)ေတြကို စည္းရံုးတာ၊
ပူးေပါင္းလာရင္ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ႀကိဳဆိုတာေတြ၊ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲလွဲေတြနဲ႔ တကယ့္ကို
နွစ္ႏွစ္ကာကာခ်စ္ရမွာျဖစ္သလို လူထုဖိနွိပ္ေနတဲ့ ဘယ္စစ္တပ္
ဘယ္စစ္ဗိုလ္စစ္သားကိုမဆို ခါးခါးသီးသီးမုန္းမွျဖစ္မယ္။ မမုန္း မုန္းတတ္ေအာင္ေတာင္
ေျပာျပရွင္းျပ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာေတာင္ျပရမွာပဲ။
က်ေနာ္လည္း စစ္သားလုပ္ခဲ့တာပဲ။ က်ေနာ္လည္း
စစ္အာဏာရွင္ေတြအတြက္ ေဒါက္တိုင္ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူဒဏ္ရာစိတ္ဒဏ္ရာေတြနဲ႔အတူ
ျပည္တြင္းစစ္ရဲ့အနိဌာရံုေတြ ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ႀကံဳခံစားရၿပီး သိျမင္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ
စစ္အာဏာရွင္၊ စစ္အစိုးရ၊ စစ္ဗ်ဴရိုကေရစီယႏၱယားကိုခ်ိဳးဖဲ့ရာမွာ နိုင္သေလာက္
ပါခဲ့တာပါပဲ။ စစ္သားေတြအကုန္ က်ေနာ္ပါသလိုပါရမယ္လို႔ မေတာင္းဆိုသလို
ပါလာလိမ့္မယ္လို႔လည္း ဘယ္တုန္းကမွ မေမ်ွာ္လင့္ခဲ့ဘူး။ လူထုဘက္က အျပတ္ရပ္ခံပါဝင္တာ
မလုပ္နိုင္ေသးရင္ေတာင္၊ မပါနိုင္ရင္ေတာင္ လူထုကိုဖိနွိပ္ေနတဲ့
စစ္တပ္ကစစ္သားတေယာက္အျဖစ္ ကိုယ့္ကိုယ္ျပန္ျမင္ၿပီး ျပဳမူေျပာင္းလဲမယ္ဆိုရံုနဲ႔တင္
လူထုက စစ္သားကိုခ်စ္မွာပဲ။ စစ္တပ္ကို ခ်စ္မွာပဲ။
အဲ့ဒီအခ်ိန္နဲ႔အေျခအေနၾကေတာ့မွ လူထုကေန
“စစ္တပ္နဲ႔စစ္သားေတြကို မမုန္းဘူး” လို႔ေျပာတဲ့ေနရာမွာ
“စစ္တပ္နဲ႔စစ္သားေတြခ်စ္တယ္” လို႔ အတိအလင္း မသြယ္မဝိုက္ေျပာမွာျဖစ္သလို
“စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ခုထက္ကို ပိုမုန္းတယ္”လို႔ေျပာသံ ခင္ဗ်ားတို႔နားနဲ႔
မုခ်ဆတ္ဆတ္ၾကားရလိမ့္မယ္ စစ္သားတို႔။
က်ေနာ္ကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႔
ပင္စည္ပင္မေဒါက္တိုင္ေနရာကေန လူထုဖိနွိပ္ေရးကို စိတ္ပါလက္ပါ
တက္တက္ၾကြၾကြအေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးေနတဲ့ ဘယ္စစ္သားဘယ္စစ္တပ္ကိုမဆို မုန္းတယ္။
(သစ္ပင္ငိုသံ)
သစ္ပင္ေတြ ညည္းပါတယ္။ အသံထြက္ၿပီးကို ညည္းတာမ်ိဳးပါ။
ဒီမွာ Ever Green လို႔ေခၚတဲ့
ထင္းရႉးလိုအပင္မ်ိဳးေတြဟာ
ေဟမႏၱမွာ
ေဆာင္း ဘယ္ေလာက္ေအးေအး၊
နွင္း ဘယ္ေလာက္ဖံုဖံု၊
ေရ ဘယ္ေလာက္ခဲခဲ၊
ေလ ဘယ္ေလာက္စိမ့္စိမ့္၊
ေက်ာက္သားလို႔ ခန္႔ထည္မႈမ်ိဳး၊
ေပလို ေတေတေပေပေပခံနိုင္ရည္မ်ိဳးနဲ႔ ေက်ာက္ထီးတႏၱဳပမာျပဳ ရွင္သန္ေနထိုင္ၾကတာပဲ။
ေဟမႏၱမွာ
ေဆာင္း ဘယ္ေလာက္ေအးေအး၊
နွင္း ဘယ္ေလာက္ဖံုဖံု၊
ေရ ဘယ္ေလာက္ခဲခဲ၊
ေလ ဘယ္ေလာက္စိမ့္စိမ့္၊
ေက်ာက္သားလို႔ ခန္႔ထည္မႈမ်ိဳး၊
ေပလို ေတေတေပေပေပခံနိုင္ရည္မ်ိဳးနဲ႔ ေက်ာက္ထီးတႏၱဳပမာျပဳ ရွင္သန္ေနထိုင္ၾကတာပဲ။
တျခားအပင္ေတြလို ေႏြမွာေဝ၊ Fall မွာ ေၾကြ၊
Winter မွာ အေသေကာင္လို ေယာ္ေယာ္ေရြေရြ မေနတာဆိုလို႔ သူတို႔သာပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ
ကိုင္းမေျခာက္တာဆိုလို သူတို႔သာပဲ။ ရာသီကို လွန္နိုင္သူဆိုလို႔ သူတို႔သာပဲ။
စိမ္းလန္းျခင္းနဲ႔ နွင္း၊ ေႏြ၊ ေရခဲ၊
ေလခဲ၊ ေျမခဲ အရာရာခဲက်သြးခ်ိန္မွာ သူတို႔ ပင္စည္ကို သြားထိၾကည့္ ခင္ဗ်ားခႏၶာမွာ
အေႏြးဓာတ္ စိမ့္ဝင္လာစိမ့္။
ခင္ဗ်ားေသြး နိုးၾကားေလစိမ့္။
ခင္ဗ်ားအေတြး မေအးခဲေလစိမ့္ငွာ သူတို႔သာ စြမ္းသာတယ္။
ခင္ဗ်ားေသြး နိုးၾကားေလစိမ့္။
ခင္ဗ်ားအေတြး မေအးခဲေလစိမ့္ငွာ သူတို႔သာ စြမ္းသာတယ္။
ႀကိဳက္သေလာက္ေအး သူတို႔ မငိုဘူး၊ သူတို႔
မညည္းဘူး၊ သူတို႔ ေသြးမခဲဘူး။
သူတို႔ဟာ က်ေနာ့္ စံ၊ သူတို႔ဟာ က်ေနာ္ မာန္။ သူတို႔ မငို သူတို႔မညည္း ေလာကဓံသည္းသမ်ွ ခံနိုင္ရည္ရွိလိမ့္။
သူတို႔ဟာ က်ေနာ့္ စံ၊ သူတို႔ဟာ က်ေနာ္ မာန္။ သူတို႔ မငို သူတို႔မညည္း ေလာကဓံသည္းသမ်ွ ခံနိုင္ရည္ရွိလိမ့္။
ေလာကဓံႀကံ့ႀကံ့ခံေနနိုင္သူေတြမိုု႔
သူတို႔ၾကည့္ၿပီး အားေမြးရအားက်ရနဲ႔ ကိုယ့္ဘဝကို “တည္”ယူခဲ့ရ။ ကိုယ့္စံျပဳရာေတြမို႔
ႀကံဳသမ်ွအဆိုး မညည္းမျငဴခံရွာေလလိမ့္မယ္ အေတြးအထင္ဟာ ေမွာက္မွားမႈျဖစ္ေၾကာင္း
ခုသိၿပီ။ တက္တက္စင္ေအာင္လြဲၿပီ။
ဒီမနက္ အေအးခ်ိန္ ၂၀ ေလာက္ကေန ေရခဲမွတ္နား
ျဖတ္ကနဲကပ္သြားခ်ိန္၊ၾကက္ေပါက္ေလးေတြၾကည့္ရင္း အျပင္ထြက္လိုက္ေတာ့ သစ္ပင္ေတြ။
က်ေနာ္ ဘယ္ေတာ့မွ မငိုဘူးထင္ခဲ့တဲ Ever Green ေတြ ငိုသံၾကားတယ္။ ငိုသံၾကားခဲ့တယ္။ ငိုသံေတြ ခ်ံဳးခ်ံဳးခ်ပဲ။ ငိုသံေတြ ဝက္ဝက္ကြဲပဲ၊ ငိုသံေတြ ရိႈက္ႀကီးတငင္ပဲ။
က်ေနာ္ ဘယ္ေတာ့မွ မငိုဘူးထင္ခဲ့တဲ Ever Green ေတြ ငိုသံၾကားတယ္။ ငိုသံၾကားခဲ့တယ္။ ငိုသံေတြ ခ်ံဳးခ်ံဳးခ်ပဲ။ ငိုသံေတြ ဝက္ဝက္ကြဲပဲ၊ ငိုသံေတြ ရိႈက္ႀကီးတငင္ပဲ။
ငိုသံေတြ။
ငိုသံေတြ။
ငိုသံေတြ။
ငိုသံေတြ။
ငိုသံေတြ။
သံၿပိဳင္
အသံေတြအၿပိဳင္
အသံေတြၿပိဳင္တယ္။
အသံေတြအၿပိဳင္
အသံေတြၿပိဳင္တယ္။
သစ္ပင္ေတြကို ထိရင္း
သူတို႔ေသြးခုန္သံနားေထာင္ရင္း
သူတို႔နဲ႔အတူ ဘဝကိုခ်ရင္း
က်ေနာ္ငိုတယ္။
သူတို႔ေသြးခုန္သံနားေထာင္ရင္း
သူတို႔နဲ႔အတူ ဘဝကိုခ်ရင္း
က်ေနာ္ငိုတယ္။
ငိုတာမွ ရိႈက္ႀကီးတငင္။
ငိုတာ မွ သိမ့္သိမ့္လိႈက္။
ငိုတာမွ ၾကဴၾကဴပါ။
ငိုတာ မွ သိမ့္သိမ့္လိႈက္။
ငိုတာမွ ၾကဴၾကဴပါ။
က်ေနာ္မွားၿပီ။ ေအးလြန္းလို႔
ခဲက်ရသြားတဲ့သစ္ပင့္ငိုသံ ျဗစ္ျဗစ္ ျဗစ္ျဗစ္ေတြ က်ေနာ္ၾကားၿပီ
ရုတ္ခ်ည္းေအးခဲသြားတဲ့ သစ္ၾကြက္သားတြန္႔လိမ္ေကြးေကာက္ ၾကြက္တက္သံေတြ က်ေနာ္ၾကားတယ္။
ရုတ္ခ်ည္းေအးခဲသြားတဲ့ သစ္ၾကြက္သားတြန္႔လိမ္ေကြးေကာက္ ၾကြက္တက္သံေတြ က်ေနာ္ၾကားတယ္။
သစ္ပင္ေတြ ေသၿပီ။
ခု
ခု
သစ္ပင္ေတြေတြေသၿပီ
ခု
ခု
သစ္ပင္ေတြေသၿပီ
ေသေနၿပီ။
(ေလာက္ကိုက္တဲ့ၾကက္ေျခနီ)
ဟိုတေလာက သတင္းတခုမွာ ေတြ႔လိုက္တယ္။
ဗမာနိုင္ငံၾကက္ေျခနီကို သူ႔မူလေကာင္းျမတ္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြလုပ္ေဆာင္တဲ့ေနရာမွန္မွာ
ျပန္ထားဖို႔ေျပာထားတာ။ ေကာင္းတယ္ ေကာင္းတာမွအလြန္႔ကို ေကာင္းတာမွန္တာပဲ။
ေထာက္ခံတယ္ အဲ့ဒီအဆိုကို။
နိုုင္ငံတကာၾကက္ေျခနီအဖြဲ႔ႀကီးလို မြန္ျမတ္တဲ့ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအတြက္ျဖစ္ရမယ့္
ဗမာ့ၾကက္ေျခနီဟာ စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္မွာ လူထုဖိနွိပ္ေရးယႏၱယားႀကီးထဲ အရံအင္အားအျဖစ္
မသိမသာကေန သိသိသာသာသြတ္သြင္းအယူခံလိုက္ရတာ အထင္အရွားပဲ။ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႔လည္း
အလားတူပဲ။ ဘာေလးျဖစ္လိုက္ျဖစ္လိုက္ ၾကက္ေျခနီနဲ႔မီးသတ္၊
အရန္မီးသတ္ေတြအပါအဝင္ လံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ လူထုလူထုျခင္း
ေသြးခြဲၿခိမ္းေျခာက္ အင္အားျပအနိုင္က်င့္ဖို႔ ထုတ္သံုးခဲ့တာခ်ည္းပဲ။
ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြၾကည့္လိုက္ရင္လည္း အစိုးရကတိုက္ရိုက္ခန္႔တဲ့
အစိုးရဝန္ထမ္းေတြအမ်ားစုပဲ။ တနည္းေျပာရရင္ လူသားထု လူမႈေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ
အနာေရာဂါသက္သာေစေရး ဒါနျပဳေကာင္းမႈရြက္အဖြဲ႔အစည္းႀကီးဟာ
စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္အုပ္စိုးမႈေအာက္မွာ ဖိနွိပ္ေရးကိရိယာတခုသဖြယ္ အသံုးခ်ခံခဲ့ရတာပဲ။
ခုေလာက္ကိုင္မွာ ၾကက္ေျခနီအပစ္ခံရတယ္။
စစ္ပြဲသြား စစ္ေျမျပင္သြားၿပီး အရပ္သူအရပ္သား ကေလးသူငယ္ သက္ႀကီးရြယ္အို ဘယ္သူ႔မွမက်န္
ကူညီေစာင့္ေရွာက္လိုက္မယ္ ေဖးမလိုက္မယ္ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္
စစ္စစ္မွန္မွန္နဲ႔သြားလို႔ ခုလိုျဖစ္ရတာဆို က်ဴးလြန္သူကို
ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ဆန္႔က်င္ထိုးနွက္ဖို႔ပဲ။ အဲ့သလို မဟုတ္ပဲ ၾကက္ေျခနီအလံတင္
ၾကက္ေျခနီလက္ပတ္ ပတ္ၿပီး အရပ္သားေတြထဲဝင္ ကလိန္းကလက္လုပ္ဖို႔ သတင္းနိႈက္ဖို႔
ေကလဟလလႊင့္ ဝါဒျဖန္ဖိုု႔ဆိုရင္ေတာ့ အဲ့သလိုၾကက္ေျခနီ ေသနတ္မွန္ရံုမကလို႔
ဘာျဖစ္ျဖစ္ သိတ္ေတာ့စိတ္ထိခိုက္ ခံစားစရာမရွိဘူး မွတ္ထားပါ။
စစ္နဲ႔တိုက္ရိုက္မသက္ဆိုင္တဲ့
လက္နက္မဲ့အရပ္သားကို ဘယ္စစ္တပ္က ဘယ္စစ္သားက ပစ္လို႔မွန္မွန္ ထိထိ ေသေသျဖစ္တယ္ဆို
အျပတ္ဆန္႔က်င္တယ္။ ခုလည္း လက္နက္မဲ့အရပ္သား (ၾကက္ေျခနီ)တေယာက္ အပစ္ခံရတာအတြက္ေတာ့
ရႈတ္ခ်တယ္။ ၾကက္ေျခနီျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္းထက္ လက္နက္မဲ့အရပ္သားျဖစ္ေနျခင္းအတြက္ပဲ။
ျပည္တြင္းစစ္တေလ်ွာက္လံုးမွာ စစ္ေၾကာင့္၊
စစ္တပ္ေၾကာင့္ လူသူမနီးေတာေတာင္ေတြထဲမွာ စစ္တပ္ရဲ့ အနိုင္က်င့္နွိပ္စက္ မုဒိန္းက်င့္လူသတ္
ပစၥည္းလုယက္ ရြာမီးေလာင္တိုက္သြင္းခံရတဲ့ အရပ္သူအရပ္သားေတြ နည္းလွမို႔လား။ အနမတဂၢ
ေရလို႔ေတာင္မနိုင္ဘူး။ ဒါမ်ိဳးေတြၾက ထုတ္ေဖာ္ ျပစ္တင္ဆန္႔က်င္ရႈတ္ခ်ေဖာ္မရပဲ
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔သြားမွန္း ေသခ်ာဃဏမခန္႔မွန္းနိုင္တဲ့ ၾကက္ေျခနီတဦး ေသနတ္မွန္တာၾက
ပံုႀကီးခ်ဲ႔လြန္းေနတာ ေသြးရိုးသားရိုးမွဟုတ္ပါေလစ။
အဲ့သလို ပံုႀကီးခ်ဲ႔ၿပီး
နိုင္ငံတကာၾကက္ေျခနီတို႔ လျခမ္းနီတို႔လိုအဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြဆီ မ်က္ရည္ခ်ဴဆီထိုးၿပီး
အကူအညီလက္ဝါးျဖန္႔ဖို႔ရည္ရြယ္ခ်က္ေရာ ဘယ္ေလာက္ပါမပါ တပ္အပ္ေသခ်ာ မေျပာနိုင္ဘူး။
တခုပဲ လက္နက္မဲ့အရပ္သူအရပ္သား
ဘယ္သူ႔ကိုမဆို ဘယ္ဘက္က ပစ္ပစ္ ပစ္တယ္ ေသတယ္ ဒဏ္ရာရတယ္ဆို ဆန္႔က်င္တယ္။
ၾကက္ေျခနီမွမဟုတ္ဘူး။
0 comments:
Post a Comment