Thursday, February 5, 2015

ျပာေတာကလူေတြ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments
(ျပာေတာကလူေတြ)
က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က ရွားမီးသၾကားလံုးရွိပါသည္။ အလံုးႀကီးမ်ားႀကီးသလို ခ်ိဳလည္းခ်ိဳ ေမႊးလည္းအလြန္ေမႊးၿပီး အရသာလည္းေကာင္းပါသည္။ နယ္မွ အမ်ိဳးမ်ားလာလည္လ်ွင္ ေရႊတိဂံုကအစ တိရိစၦာန္ရံုအဆံုးလည္ပတ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးဂိတ္ထိုးသည့္ေနရာမ်ားတြင္ ရွားမီးမုန္႔တိုက္လည္း ပါပါသည္။ ရွားမီးကိတ္၊ ဖြာလူဒါနွင့္မုန္႔မ်ိဳးစံုမွာ ရန္ကုန္ေရာက္လ်ွင္စားၾကမည့္အစား စာရင္းတြင္ပါပါသည္။ “ရွားမီးမွာလည္းသြားစားမယ္ ရုပ္ရွင္လည္းျပမယ္”ဟု သီခ်င္းထဲ ထည့္စပ္ရေလာက္ေအာင္ နံမည္ႀကီးပါသည္။ ျပည္သူပိုင္အသိမ္းရခံလိုက္ရေသာအခါ ရွားမီးသည္ သၾကားခဲႀကီးသက္သက္ျဖစ္သြားပါသည္။ ခ်ိဳရံုထက္ မပိုေတာ့ပါ။ ထို႔ေနာက္ သိတ္မၾကာလိုက္ ေကာ္ဖီသၾကားလံုး လိေမၼာ္သၾကားလံုး ဒူးရင္းသၾကားလံုးစသည္ျဖင့္ ပလပ္စတစ္အခြံလွလွေလးမ်ားပတ္ထားၿပီး အတြင္းသားအနွစ္ေနရာတြင္ ေစးပ်စ္ပ်စ္ယိုေလးမ်ားပါသည့္သၾကားလံုးမ်ား ဝင္လာပါသည္။ ေစ်းလည္းေပါပါသည္။ စားလို႔လည္းေကာင္းပါသည္။ အရသာနွင့္အနံ႔လည္း အစံုရွိပါသည္။ ရပ္ကြက္ထဲက စတိုးဆိုင္ေပါက္စေလးတိုင္းတြင္ ဖန္ပုလင္းႀကီးမ်ားနွင့္ ထည့္ထည့္ၿပီးေရာင္းပါသည္။ ေနာက္ေတာ့ တုတ္ထိုးသၾကားလံုးတို႔ ဘာတို႔ေတြပါေပၚလာပါသည္။ ဤတြင္ “ခ်စ္ခ်စ္ တို႔ခ်စ္ျခင္း ယိုးဒယားသၾကားလံုုးမ်ားထက္ စားလို႔ခ်ိဳတယ္”ဟု သီခ်င္းလည္း ထြက္လာပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က ဆြဲျခင္းဆိုသည္မွာ ေက်ာင္းဆရာမသေကၤတျဖစ္ပါသည္။ ဖက္ရွင္မဟုတ္ပါ။ ဆြဲျခင္းမွာမွ ႀကိမ္ျခင္း မာမာေတာင့္ေတာင့္ေလးမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဆရာမကိုင္ သီးသန္႔ယက္တာလည္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ေထာင့္က်က်မို႔ အထဲတြင္ သတၳဳထမင္းဗူး၊ ကြန္ပါဗူး၊ ေပတံ၊ ေျဖျဖဴဖာ စသည္တို႔ မက်ိဳးမေၾကမပြန္းမပဲ့ထည့္လို႔ ရပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ေၾကာက္သည့္ႀကိမ္လံုးလည္း ပါတတ္ပါသည္။ အေမကိုင္သည့္ ေစ်းဝယ္ႀကိမ္ျခင္းၾကေတာ့ လက္ကိုင္မွလြဲ၍ ေပ်ာ့စိစိနွင့္ ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ေစ်းမွျပန္လာလ်ွင္ ေျခာက္ေထာင့္ကြက္လိုယက္ထားသည့္ အေပါက္ေလးမ်ားမွ အေမ ဘာေတြဝယ္လာသည္ကို ျမင္ရပါသည္။ အသားငါးမ်ားမွာ ေအာက္ဆံုးမွေနၿပီး နံနံပင္လို ကန္စြန္းရြက္လိုအရြက္မ်ားမွာ အေပၚဘက္တြင္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ေနပါသည္။ ႀကိမ္လုပ္ငန္းတြင္ လက္ဆြဲျခင္းထုတ္လုပ္မႈပမာဏ ေသးမည္မထင္ပါ။ ေနာက္ေတာ့ ပလပ္စတစ္လက္ဆြဲျခင္းေတြ ေပၚလာပါသည္။ ဆရာမကိုင္၊ အိမ္ရွင္မကိုင္၊ ရံုးစာေရးမကိုင္၊ စက္ရံုအလုပ္သမကိုင္ စသည့္ျဖင့္ ဒီဇိုင္းစံု အေရာင္စံု လွတပတေလးမ်ားျဖစ္ပါသည္။ တခ်ိဳ႔ျခင္းေလးေတြဆိုလ်ွင္ အဖံုုးေလးမ်ားပါၿပီး အဖြင့္အပိတ္ပင္ လုပ္လို႔ရပါသည္။ ထိုအခါ ႀကိမ္ဆြဲျခင္းယက္ဆရာတို႔က ပလပ္စတစ္ျခင္းလက္ကိုင္နွင့္အနားကို ႀကိမ္ကြပ္သည့္အလုပ္ ေျပာင္းလုပ္ၾကပါသည္။ ဤတြင္ ဆရာမ အမ်ားလည္း ပလပ္စတစ္ျခင္းဘက္ ေရာက္ကုန္ၾကပါသည္။ တခါတခါ ျခင္းမ်ားေထြးေနသျဖင့္ ဘယ္သူကဘာဟု အခြဲရခက္တတ္ေသာ္လည္း အစိမ္းအျဖဴဝတ္ထားလ်ွင္မူ ဆရာမမွန္းသိသာပါသည္။ အေဝးေျပးကားလမ္းမ်ားတြင္ ျခင္းကိုင္၍ ကိုယ္ေရာင္းစားရသည့္ ဘဝမ်ားလည္းရွိၾကပါသည္။

က်ေနာ္တို႔လူပ်ိဳေပါက္ေလာက္က ဇီးရိုးဇီးရီုးဆဲဗင္န္းဟုေခၚသည့္ အတြင္းခံေဘာင္းဘီမ်ား ေခတ္စားခဲ့ဖူးပါသည္။ နိုင္လြန္သား အေရာင္စံု အစင္းက်ားေလးမ်ားျဖစ္ၿပီး အလြန္လွပါသည္။ ေရွ႔ဘက္တြင္ 007 ဂိ်မ္းစ္ဘြန္းေသနတ္ကို ေဖါင္းၾကြေဖာ္ထားသည့္သတၳဳျပားေလးနွင့္ ကြင္းေလးလည္းပါပါသည္။ တထည္ျခင္းစီကို နွိပ္ေစ့တပ္ ပလပ္စတစ္အိပ္ျဖင့္ထည့္ၿပီး အိပ္အေပၚတြင္ “ရေနာင္းၿမိ့ဳမွ တစ္ဦးတည္းကိုယ္စားလွယ္ မခင္ရီမွတင္သြင္းသည္”ဟု ေရးထားပါသည္။ ေယာက္်ားဝတ္လား မိန္းမဝတ္လားမသိေသာ္လည္း အမ်ိဳးသားေရာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားပါ ဝတ္ၾကသည္ဟုထင္ပါသည္။ ခ်ဳပ္ရိုးခိုင္ၿပီးအသားထူသျဖင့္ ဒူေပဒါေပခံၿပီး တထည္ဆို ဆိုသေလာက္ မုန္းေအာင္ဝတ္ရပါသည္။ ေစ်းလည္း ေတာ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အလြန္ပူပါသည္။ ရယ္စရာေျပာတတ္သည့္ ေက်ာင္းဆရာက “ေႏြရာသီမွာ ထက္ထရြန္ပုဆိုးနဲ႔ အဲ့ဒီေဘာင္းဘီခံဝတ္လို႔ကေတာ့ ၾကက္ဥျပဳတ္သလိုေနသည္”ဟု အရႊန္းေဖါက္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔က ေရကူးေဘာင္းဘီဟုေခၚၿပီး ေက်ာင္းေျပး ေရကူးတိုင္း သူနွင့္ကူးၾကပါသည္။

က်ေနာ္ ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္စေလာက္မွာ ဂက္စ္မီးျခစ္ေတြေပၚလာပါသည္။ က်ေနာ္တို႔အိမ္ေဘးမွ သနပ္ဖက္နွင့္ လက္စဥ္းေဆးရိုးနွင့္ လက္လုပ္ဖင္စီခံလံုးနွင့္ သတင္းစာစကၠဴႀကီးပတ္ကာ ကိုယ္ပိုင္ေဆးေပါ့လိပ္အႀကီးစားႀကီး လိပ္လိပ္ေသာက္ေသာ ေဒၚၾကည္ဆိုသည့္အမယ္ႀကီးတြင္ ၆ နွစ္သားကေလး လက္ထြာဆိုင္ခန္႔ဗ်က္က်ယ္သည့္ ေၾကးဝါမီးျခစ္ႀကီးရွိပါသည္။ ပတ္လည္တြင္ ဗုဒၶဝင္ထဲကပံုေတြေဖာ္ထားၿပီး ကႏုတ္ေတြ ျခဴးပန္းျခဴးႏြယ္ေတြႏွင့္ အလြန္လွပါသည္။ ေလးလည္း အလြန္ေလးပါသည္။ ထူးျခားသည္မွာ မီးျခစ္တိုင္ (မ႑ိဳင္)၃ တိုင္ရွိၿပီး အလယ္တြင္ မီးဇာတပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္ မီးျခစ္တိုင္ကျခစ္ျခစ္ မီးဇာမီးကူးၿပီးေတာက္ပါသည္။ အေပၚပိုင္းအရစ္ေနရာမွ ဖြင့္ၾကည့္လ်ွင္ အတြင္းထဲျမင္ရၿပီး ဓာတ္ဆီဝေနသည့္ဆန္ေစ့မ်ား အျပည့္ရွိပါသည္။ “ဆန္ေတြက ဘာလို႔ ထည့္ရတာလဲ ခါလာ” ဟု က်ေနာ္ေမးေတာ့ “ဓာတ္ဆီ အၾကာႀကီးခံေအာင္”ဟုျပန္ေျဖတာ မွတ္မိပါသည္။ ဓာတ္ဆီထည့္ရ မီးဇာလဲရ အလုပ္ရႈပ္တာမွန္ေသာ္လည္း မီးျခစ္ႀကီးမွာ စတိုင္က်ၿပီး ဂႏၱဝင္ဆန္ပါသည္။ က်ေနာ္ဂက္စ္မီးျခစ္မကိုင္ခင္က စကၠဴမီးျခစ္နွင့္သတၳဳမီးျခစ္ သံုးရပါသည္။ တခ်ိဳ႔ကလည္း စကၠဴမီးျခစ္ကို သစ္သားမီးျခစ္ဟုေခၚပါသည္။ ခင္ေမာင္ထူးဆိုသည့္သီခ်င္းသည္က “ဘာကိုနင္ထင္သလဲ ငါဆိုလိုတာက ျခစ္ ျခစ္ မီးျခစ္ပါ။ သစ္သားမီးျခစ္ကေလးကို”ဟုဆိုတာ ၾကားဖူးပါသည္။ ဂက္စ္မီးျခစ္ေတြက လွသည္။ ေပါ့သည္။ ဝမ္းျခစ္ ဝမ္းေတာက္ေတြျဖစ္သည္။ မီးေတာက္အေျခမွ ျပာလဲ့လဲ့ေလးကိုက အနုပညာဆန္သည္။ ဂက္စ္ကုန္လို႔ ျဖည့္လ်ွင္ျဖည့္၊ မျဖည့္ခ်င္လ်ွင္ လႊင့္ပစ္ၿပီးအသစ္ဝယ္ရံုပင္။ စက္ရံုထြက္ကတည္းကထည့္ေပးလိုက္သည့္ဂက္စ္ ကုန္ခ်ိန္တြင္ ေက်ာက္လည္းပါးသြားသလို မီးခတ္ဘီးကပန္းေတြလည္း ေပ်ာက္သေလာက္ျဖစ္ၿပီ။ ဆိုေတာ့ သေဘာက တခါသံုးမီးျခစ္။ ေဘာလ္ပင္န္နွင့္
အျခားတခါသံုးပစၥည္းမ်ားလို ေရာင္စံုဂက္စ္မီးျခစ္ပ်က္ေတြလည္း ေတာင္ပံုရာပံု။

ေနာက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနွင့္ ပလပ္စတစ္ယဥ္ေက်းမႈႀကီး ေရာက္လာပါသည္။ အခ်ိဳမႈန္႔ေတြ၊ ေခါက္ဆြဲေျခာက္ေတြ၊ မိတ္ကပ္ေတြ၊ လက္ေပြ႔အိတ္ေတြ၊ အဝတ္အထည္ေတြ၊ ထီးဖိနပ္ေတြ၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္းေတြ စသည္ျဖင့္စသည္ျဖင့္ ေတာင္ဥကၠလာ ၁ဝ ရပ္ေစ်း၊ စိန္ဂၽြန္းေစ်း၊ ေလဟာျပင္ေစ်းနွင့္ မဂၤလာေစ်းတို႔တြင္ အယုဒၶယျပည္ႀကီး ေရႊ႔လာသလားမွတ္ရေအာင္ ေမွာင္ခိုေခတ္ႀကီး ဟီးဟီးထပါေတာ့သည္။ ေမွာင္ခိုေလာကသားတို႔ ႀကီးပြားၾကသည့္နည္းတူ စစ္ယဥ္တန္းမ်ား၊ ကလသဖနွင့္ အစိုးရယဥ္တန္းေမာင္းသူမ်ား၊ “လူႀကီး”ကား ေမာင္းသူမ်ားပါမက်န္ ေရႊေခတ္ ေရာက္ၾကပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က ထိုင္းကို ယိုးဒယားဟုပဲေခၚၾကပါသည္။ ဖာနိုင္ငံဟုေခၚသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ “သမီး မိန္းကေလးက မိဘကို ခႏၶာကိုယ္ရင္းၿပီးရွာေၾကြးတာ ကုသိုလ္အရဆံုး အမြန္ျမတ္ဆံုး”ဟု ယိုးဒယားမေတြကခံယူၾကသည္ဟု ဘယ္သူကစ တည္ထြင္မွန္းမသိသည့္ ပါးစပ္စကားလည္း အလြန္ကားပါသည္။ ၿပီးေတာ့ အေလာင္းဘုရားဝါးရင္းတုတ္တို႔၊ ဘုရင့္ေနာင္က ဘယ္သို႔ဘယ္ခ်မ္းသာေတြေျပာၿပီး လက္ေမာင္းၾကြက္သားညွစ္သူ ခါးေတာင္းေျမွာင္ေအာင္က်ိဳက္သူမ်ားလည္း ေပါပါသည္။

က်ေနာ္ႀကီးလာေတာ့ ဗမာျပည္ကထြက္ေျပးၿပီး ယိုးဒယားကိုေရာက္လာပါသည္။ မဲေဆာက္မွာေနသည့္ ဘယ္ ဗမာကမွ ထိုင္းကို ယိုးဒယားဟုမေခၚၾကေတာ့ပါ။ အေလာင္းဘုရားတို႔ ဘုရင့္ေနာင္တို႔ထက္ ထိုင္းဘုရင္ႀကီးကို ျပာေနေအာင္ခ်စ္ၾကသူမ်ား ခ်စ္ၾကပါသည္။ ခ်စ္ျပၾကရသည့္ဘဝမ်ားလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဖူးခက္တို႔၊ ဘန္ေကာက္တို႔၊ ခ်င္းမိုင္တို႔တြင္ေတာ့မသိ မဲေဆာက္ကအနွိပ္ခန္း၊ ကာရာအိုေကဘားနွင့္ ျပည့္တန္ဆာတန္း ရဲဝင္ဖမ္းပလားဆို အခ်ဳပ္ကားေပၚ မ်က္ရည္လည္ရြဲနွင့္ပါသြားၾကသည္မွာ ျမန္မာျပည္ကမိန္းကေလးမ်ားျဖစ္တာ ေတြ႔ရပါသည္။ အစစခ်ိဳ႔တဲ့ၿပီး ႏြမ္းပါးသည့္ထိုင္းမေလးမ်ားလည္း ဖာျဖစ္ၾကမွာေသခ်ာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ရင္းၿပီး လုပ္ေၾကြးရတာအမြန္ျမတ္ဆံုးဆိုကာ မိဘကိုဖာခံေၾကြးသည့္ ထိုင္းသူေဌးသမီးမ်ားေတာ့ ရွိမည္မထင္ပါ။ အကာအကြယ္မဲ့ အေထာက္အထားမဲ့ဘဝေတြနွင့္ ျမန္မာျပည္သား ၂ သန္းေက်ာ္ေလာက္ ယိုးဒယားမွာ သ႑န္စံုျဖင့္ နိုင့္ထက္ကလူ အျပဳခံေနရတာ လူတိုင္းသိသည္။ မထင္ မထင္သလို ပစ္သတ္ ရိုက္သတ္ မေသ့တေသကို ကားတာယာစြပ္ၿပီးမီးရိႉ႔ထားသည့္အေလာင္းကို ကိုယ္တိုင္လည္းေတြ႔ခဲ့ဖူးသည္။ ဗမာျပည္တြင္ဒုကၡမ်ိဳးစံုခံခဲ့ရၿပီး ထြက္ေျပးလာသည့္ ဗမာျပည္သားဒုကၡသည္ေတြ ထိုင္းဘက္က ဒုကၡသည္စခန္းေတြမွာျပည့္ေနသည္။

ေျပာရလ်ွင္ ထိုင္းမွာ ျမန္မာျပည္သားေတြ ဒုကၡမ်ိဳးစံုေရာက္သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ့္အစိုးရကေပးသည့္ ဒုကၡထက္စာလ်ွင္ ထိုင္းကေပးသည့္ဒုကၡက ခံသာသည္။ ဒုကၡခ်င္းအတူတူ ခံသာသည့္ဒုကၡမို႔ ယိုးဒယားမွာ ျမန္မာျပည္သားေတြ ဒုကၡခံေနရသည္။ ငရဲကလူေတြမို႔ ျပာပူမွာ ေႏြးၾကရသည့္ပမာပင္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ဝ၁၅

0 comments:

Post a Comment