Tuesday, November 20, 2012

ဖက္ဒရယ္စနစ္ေပၚ ၈၈ တို႔သေဘာထား (ကိုျမေအးေဆြးေႏြးခ်က္)

0 comments
ဖက္ဒရယ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔မွာ ဘာလို႔အသံမထြက္ဘူးလဲဆုိလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္ တို႔မွာ ျပည္တြင္းမွာလုပ္တဲ့အခါမွာ ၈၈ တဖြဲ႔တည္းနဲ႔မၿပီးပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ထက္ပိုၿပီး အင္အားေတာင့္တင္းတဲ့ တေလ်ာက္လံုးဦးေဆာင္ပါတီႀကီးျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရ စီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ေတာင္ ဖက္ဒရယ္ဆိုတဲ့အသံကို ဘယ္တုန္းကမွမထြက္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါ အားလံုး သိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔က ဖက္ဒရယ္ကို တုိက္႐ိုက္ ညထြက္လို႔မရဘူးဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို နည္းနည္းေလးရွင္းခ်င္တယ္။ ထြက္လို႔မရျခင္း သည္ လက္ခံျခင္း/လက္မခံျခင္းနဲ႔ မဆုိင္ဘူးဆိုတာကို ကြဲကြဲျပားျပားနားလည္ထားေစ ခ်င္တယ္။
၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းတာ ဘာေၾကာင့္ဆိုတာ အကုန္လံုးလဲသိထားၿပီးၿပီျဖစ္တယ္။ ၆၂ ခုႏွစ္ရဲ့မႈိင္းကိုလည္း လူထုၾကားထဲမွာ ရွိေနၿပီး ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲလို က်ေနာ္တို႔ ရွိေနတဲ့အခါမွာ အရမ္း ဆန္းစစ္တစ္ဖ္(Sensitive)  ျဖစ္တဲ့စကားလံုးကို က်ေနာ္တို႔က ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္း လူထုယဥ္ပါးမႈ၊ လူထုအားကိုမတည္ေဆာက္ႏုိင္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ေရွာင္တဲ့သေဘာပဲျဖစ္တယ္။ မူအားျဖင့္ေျပာမယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔မူ ရွင္းပါတယ္။ ဖရီးဒမ္း၊ ဂ်ပ္စတစ္နဲ႔အီးကြဲလတီး (Freedom, Justic and Equality) ကို အာမခံခ်က္ရွိမယ့္ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္မူဆိုတဲ့ဟာ က်ေနာ္တို႔အားလံုးတုိင္ပင္ေဆြးေႏြးၿပီး ကိုမင္းကိုႏုိင္ တုိက္႐ုိက္ခ်ထားေပးတဲ့မူျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ပရင္စီပယ္ေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ ေလ်ာက္တာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က အရင္ဦးဆံုးကိုစဥ္းစားတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ဟိုးအေပၚဆံုးကအေျဖတခုကို သက္ေသျပခ်က္တခုကို ထုတ္ထားၿပီး  ေတာ့မွ ေအာက္ေျခကေနျပန္တြက္ရတဲ့ သခ်ၤာပုဒ္စာမ်ဳိးထက္ သက္ေသျပခ်က္ကို ခဏေလးဝွက္ထားၿပီးေတာ့ အေျဖရွာသြားတဲ့ပံုစံမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔သြားခ်င္တယ္။ သက္ေသျပခ်က္ကို က်ေနာ္တို႔သိထားၿပီးသား အေျဖကိုေတာ့သြားရမယ့္ဟာ သိထားၿပီးသား၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ သြားတဲ့အခါမွာ အဆင့္ဆင့္ အဆင့္ဆင့္ အဆင့္ဆင့္ အဆင့္ဆင့္ က်ေနာ္တို႔အဲလိုသြားခ်င္တယ္။ ဒါကလည္း ျမန္မာျပည္ရဲ့ထူးျခားတဲ့ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္စဥ္သာျဖစ္တယ္။

ဒါကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။
ယခင့္ယခင္ ကာလတုန္းက ၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းခဲ့တုန္းက ျဖစ္စဥ္၊ ျပည္သူလူထုၾကားထဲမွာရွိေနတဲ့ ဖက္ဒရယ္ဆိုတဲ့ စကားအသံုးအႏႈန္း အေပၚ နားလည္မႈသေဘာထား၊ ဖက္ဒရယ္ဆိုတာ သိပ္ျမင့္ပါတယ္။ ဖက္ဒရယ္ဆိုတာမေျပာပါနဲ႔ အခုေတာင္မွ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလို႔ ဥပါယ္တမွ်င္နဲ႔သံုးေနတဲ့ အစိုးရရဲ့စကားလံုးေနာက္မွာလုိက္ေနတဲ့ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုႀကီးရွိေနပါတယ္။ လူထုၾကားထဲမွာ နားလည္လာေအာင္ ယဥ္ပါးလာေအာင္လုပ္ရမွာျဖစ္တယ္။ အဲလို နားလည္လာေအာင္ ယဥ္ပါးလာေအာင္မလုပ္ဘဲနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ရွစ္ျပည္နယ္ပဲ တည္ေဆာက္မယ္ ၁၄ ျပည္နယ္ပဲတည္ေဆာက္မယ္၊ ထူးျခားတဲ့ေဒသေတြ ရွိေနပါတယ္။ က်ေနာ္ ေထာက္ျပပါမယ္၊ ဥပမာအားျဖင့္ ကယန္းျပည္နယ္၊ တုိင္းေလးခုမွာပါေနပါတယ္။ ကဲ.. ကယန္းကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသနပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လုိေျပာမလဲဆုိလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ စကားေျပာစရာေတြ စကားမ်ားစရာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ဆိုလိုခ်င္တဲ့သေဘာတခုက က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔က တုိင္းရင္းသားတန္းတူညီမွ်အခြင့္အေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မျငင္းပယ္ဘူး။ ၈၈ အေနနဲ႔ လံုးဝသေဘာတူတယ္။ ေနရွင္နယ္အက္ေကာ့ (National Accord) ကို ရွာႏုိင္တာ အဲဒီ့ တခုပဲရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ ျမင္တယ္။ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒကိုျပင္ႏုိင္တာလဲ အဲဒီ တခုပဲရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီတခုကို တည္ေဆာက္တဲ့ အခါမွာ၊ က်ေနာ္အခု က်ေနာ္ ျမေအးရဲ့သေဘာထားကိုေျပာ က်ေနာ့္တေယာက္တည္းရဲ့သေဘာထား က်ေနာ္ေျပာပါ့မယ္။ တေယာက္ထဲရ့ သေဘာထား၊ ၈၈ ကို ခဏေလးဖယ္ၿပီး ေျပာပါရေစ။ က်ေနာ္ ဖက္ဒရယ္ကိုအျပည့္အဝလက္ခံတယ္၊ တုိင္းရင္းသားတန္းတူညီမွ်မႈရွိေရး အျပည့္အဝလက္ခံတယ္။ တုိင္းရင္းသား႐ိုးရာဓေလ့ ဘာသာစကားေတြကို လြတ္လပ္စြာသင္ၾကားခြင့္နဲ႔ ေက်ာင္းသံုး ႐ံုးသံုးျပ႒ာန္းခြင့္ထိ က်ေနာ္ လက္ခံတယ္။ ဒါ က်ေနာ့္ သေဘာထား။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ အဆုိပါတုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုႀကီးရွစ္စုအပါအဝင္ အဆုိပါတုိင္းရင္း သားလူမ်ဳိးစုႀကီး ရွစ္စုအတြင္းမွာရွိေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ားရဲ့သေဘာထားကိုပါ က်ေနာ္တို႔ ျခံဳငံုၿပီးထဲ့သြင္းစဥ္းစားရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္က က်ေနာ္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵကုိတင္၊ အျခားလူမ်ားကလည္း ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵကိုတင္၊ အခုခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ေဆြးေႏြး၊ က်ေနာ္တို႔ရရွိႏုိင္မယ့္ ေနရွင္နယ္အက္ေကာ့တခုကို အလွမ္းေဝးလိမ့္မယ္လို႔ျမင္တယ္။

တဖက္က စည္း႐ံုးရမယ့္ကိစၥသည္ ျပည္သူလူထုကို အသိပညာေပးရမယ့္အခန္းက႑ လံုးဝသေဘာတူပါတယ္။ အဲဒီ က႑။ တိုင္းရင္းသား ေတြကို အခု က်ေနာ္တုိ႔ရွင္းေနရတဲ့ကိစၥက တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရသလဲဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ေျပာရတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါမွသာလ်င္ ေျဖရွင္းတဲ့အေျဖကိုရမွာျဖစ္တယ္။ ဘာျဖစလို႔လဲဆုိေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ သိတဲ့အတုိင္းပဲ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဆုိလဲ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းအၿပီး ေတာထဲေရာက္လာတဲ့အခါၾကေတာ့ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးရဲ့သေဘာသဘာဝကို ပုိၿပီးသိလာ ပိုၿပီးနာလည္လာတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔လည္း ဒီတုိင္းပဲ။ က်ေနာ္လည္း ၁၉၈၉ ခုႏွစ္က တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးေဒသကုိ ေရာက္ခဲ့တာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ အဲဒီမတုိင္ခင္ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ ”အမိေျမမွသားေကာင္းမ်ား”ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ ေနခဲ့တဲ့လူေတြ၊ အဲဒီ့မတုိင္ခင္ တုန္းက က်ေနာ္တို႔ “တိမ္ေကာ့ေနာ္ဂ်ာ” လို ကားမ်ဳိးကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ ေနခဲ့တဲ့လူေတြ၊ ဆိုတာက၊ အဲဒီေတာ့ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးရဲ့သေဘာသဘာဝကိုမသိဘဲနဲ႔ က်န္တဲ့ဟာကို ေျဖရွင္းလို႔မရဘူး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္လို႔လည္းမရဘူး။

အဲဒီေတာ့ ဂ်င္နရယ္လီး (Generally)အရ က်ေနာ္တို႔ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဂ်င္နရယ္လီး(Generally)အရ ေျပာႏုိင္တဲ့စကားလံုးအမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ မေျပာခ်င္းပါဘူး၊ အတိအလင္းပဲေျပာခ်င္တယ္။ တုိင္းရင္းသားအားလံုးတန္းတူညီမွ်မႈရရွိႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရးတခုရေအာင္ အားလံုး သေဘာတူမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ရွစ္ျပည္နယ္ပဲ တည္ေဆာက္ တည္ေဆာက္၊ ၁၄ ျပည္နယ္ပဲ တည္ေဆာက္ တည္ေဆာက္၊ က်ေနာ္တို႔အားလံုးက တန္းတူညီမွ်မႈကို ရေစခ်င္တယ္။

အာဏာခြဲေဝမႈအပိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့မွ လူမ်ဳိးစုလႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳက္သလိုခြဲပါ၊ ငါးဆယ္ ငါးဆယ္ ျဖစ္ဆုိရင္၊ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ ျပႆနာမရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒါ က်ေနာ္တုိ႔ သေဘာထားတခုတည္းနဲ႔မရဘူး။ မရေတာ့ ေနရွင္နယ္အက္ေကာ့ တခုကို ရႏိုင္ဖို႔ဆုိလို႔ရွိရင္ အထူးသျဖင့္ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္ရဲ့အခန္းက႑က အလြန္အေရးႀကီးတယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ အထူးသျဖင့္ အထင္အျမင္လြဲမွားေနတဲ့ ဗမာလူမ်ဳိးေတြအေပၚမွာ၊ အထင္အျမင္လြဲမွားေနတဲ့ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေတြရဲ့ၾကားမွာ ေပါင္းကူးေပးႏုိင္တာ ခင္ဗ်ားတို႔ပဲရွိတယ္လို႔က်ေနာ္ျမင္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ကာလ အဲဒီေဒသေတြမွာ လုပ္ခဲ့ကိုင္ခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။

ေနာက္တခ်က္က တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုေတြရဲ့ခံစားခ်က္ကို က်ေနာ္တို႔ထက္ပိုၿပီး ခင္ဗ်ားတုိ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ေနခဲ့ရလို႔ပိုသိတယ္။ အဲဒီေတာ့ တခ်ဳိ႔ရွိတာေပါ့ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔က အေျခအေနအခ်ိန္အခါကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ မွန္ပင္မွန္ေသာျငာလည္း ထုတ္ေဖၚေျပာလို႔မရေသးတဲ့ဟာမ်ဳိးေတြ ရွိပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ အကုန္လံုးကို ဝုန္းကနဲသြန္ခ်ပစ္လိုက္မယ့္အစား က်ေနာ္တုိ႔အတြင္းၾကားမွာ သေဘာတူညီခ်က္ယူထားေစခ်င္ပါတယ္။ တခါတေလၾကေတာ့ မွန္တယ္ဗ်၊ မွန္ပင္မဲ့လဲ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီဟာကိုသံုးလိုက္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ျပန္ၿပီးေတာ့မွ ဘက္ဖိုင္းယားကို ေရွာင္ရွားလို႔မရတဲ့ျပႆနာေတြျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ ရန္သူကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ကို ျပန္အသံုးခ်တာမ်ဳိး ျပန္ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ အခု ကိုမ်ဳိးဝင္းက ေတာ္ေတာ္ေလးကိုပြင့္ပြင့္လင္းလင္းနဲ႔ခ်ျပၿပီး ေဆြးေႏြးသြားတာကို ေတာ္ေတာ္ေလးေက်းဇူးတင္တယ္။ အားလည္းအားရတယ္။ ေက်လည္းေက်နပ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ထပ္ၿပီးအၾကံေပးခ်င္တာတခုကေတာ့ ရွစ္ျပည္နယ္ ျပည္ေထာင္စုကိစၥအေရးႀကီးပါတယ္။ ဧရာဝတီ တုိင္း၊ ပဲခူးတုိင္း၊ ရန္ကုန္တုိင္းကို ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမအျဖစ္ထားမယ္ဆိုတဲ့အေျခခံေပၚမွာေျပာသြားတယ္လို႔ က်ေနာ္နားလည္ထားပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း သိထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဗမာျပည္နယ္ဖြဲ႔စည္းေရးဆိုတဲ့စကားလံုးကို ျမန္မာျပည္သူေတြလက္ခံဖို႔အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီးလားဆုိတာကိုေတာ့ သံုးသပ္ေစခ်င္တယ္။ မဟုတ္လုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးတခုလံုးအေပၚမွာ အထင္အျမင္လြဲစရာေတြ ျဖစ္မွာဆုိးတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ျဖစ္ေစခ်င္တာက အေျခခံသေဘာတရားအရ က်ေနာ္တုိ႔ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဖက္ဒရယ္ကို အတိအက်မသံုးတာ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔သံုးတဲ့ ဖရီးဒမ္း၊ ဂ်ပ္စတစ၊္ အီးကြဲလတီးကို အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ျပည္ေထာင္စုတခုျဖစ္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ဟာကို စစ္စစ္ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။ ေစ့ဖ္ဖိုင္းယား(Cease Fire)သည္ ပီစ္ေတာ့ခ္(Peace Talk)မဟုတ္ဘူး ပီးစ္ေတာ့ခ္ျဖစ္ဖို႔ဟာက က်ေနာ္တုိ႔ တဆင့္ခ်င္းသြားရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ဒီျပႆနာေတြကတက္လာမယ္။ ေသခ်ာေပါက္ရွင္းရမယ့္ျပႆနာေတြျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပႆာနာရွင္းႏုိင္မယ့္ အခြင့္အလမ္းကို က်ေနာ္တုိ႔က စဥ္းစားတာျဖစ္တယ္။ ျပႆနာကိုဘယ္လိုရွင္းရမယ္ဆုိတဲ့အပိုင္းက႑ကို ခဏခ်န္ထားတာျဖစ္တယ္။ ျပႆနာကိုရွင္းႏုိင္မယ့္အခြင့္အလမ္းကိုဘယ္လုိဖန္တီးယူမယ္ဆိုတာ အခုခ်ိန္မွာ အာဏာခြဲေဝမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဦးေအာင္မင္းရဲ့အင္တာဗ်ဴး ကိုဖတ္ရလိမ့္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဂ်ာနယ္တခုမွာ က်ေနာ္လည္ဖတ္ခဲ့ရတယ္။

အရင့္အရင္တုန္းက သူတို႔ မေျပာခဲ့ဘဲနဲ႔ အခု ဒီလိုနည္းနည္းေျပာလာတဲ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ နင္းရမယ္လို႔က်ေနာ္ျမင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အဓိကအက်ဆံုးျဖစ္တာက တုိင္းရင္းသားအားလံုးပါဝင္တဲ့ညီလာခံတခုျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ပိုအေရးႀကီးတယ္လို႔က်ေနာ္ျမင္တယ္။ အဲဒီကို က်ေနာ္ အရင္တြန္းခ်င္တယ္။ အဲဒီဟာတြန္းၿပီးေတာ့ တြန္းယံုနဲ႔မရေတာ့ဘူး၊ ဒီညီလာခံ၊ မ်ဳိးသားညီလာခံလိုမ်ဳိး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြေကာ ေပါက္ကရကိုယ္စားလွယ္ေတြေရာတက္ၿပီးေျဖရွင္းတဲ့ညီလာခံမ်ဳိးမျဖစ္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ အဓိကေနရာကေန ေစာင့္ၾကည့္သြားမယ္။

ဒီမွာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့က႑ေတြအေရးႀကီးလာပါၿပီ၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီ ေထာင္ျခင္းမေထာင္ျခင္းဆုိတာထက္ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္ရဲ့အခန္းက႑၊ ၈၈ ရဲ့အခန္းက႑ အရမ္းအေရးႀကီးလာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ေခၚေတာ့ေခၚတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အမ်ဳိးသားညီလာခံလိုေဆြးေႏြးမယ္ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ့ ရသင့္ရထုိက္တဲ့အခြင့္အေရးေတြအားလံုးကို ေမာ္ကြန္းတုိက္ထဲမွာ ထဲ့သိမ္းထားၿပီး မွတ္တမ္းတင္ထားမယ္ဆိုတဲ့အဆင့္ မ်ဳိးျဖစ္မသြားဖို႔ဆိုတာ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္ကလည္း နီးနီးကပ္ကပ္ေစာင့္ၾကည့္ရမွာျဖစ္သလို က်ေနာ္တို႔ ၈၈ ေတြ အေနနဲ႔ကလဲ နီးနီးကပ္ ကပ္ ေစာင့္ၾကည့္ေရြးခ်ယ္သြားရမွာျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္ျမင္တဲ့ အျမင္။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ အဲဒီ တုိင္းရင္းသားအားလံုးပါတဲ့ညီလာခံကလည္း ေဆြးေႏြးမႈ ေတြအားလံုးသည္ တုိင္းရင္းသားေတြအားလံုး တန္းတူညီမွ်အခြင့္အေရးကိုေဖၚေဆာင္ေပးႏုိင္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးအႏွစ္သာရရွိတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲေတြျဖစ္ ဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ၿပီးေစာင့္ၾကည့္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္သြားရမွာျဖစ္တယ္။

ၿပီးလို႔ရွိရင္ ေဆြးေႏြးမႈရလာဒ္ေတြကို စာအုပ္ထဲမွာ ထားထားၿပီး အျပင္မွာ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္မေဖၚတဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးမျဖစ္ေအာင္၊ က်ေနာ္တုိ႔ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚေအာင္ တြန္းတြန္းတုိက္တိုက္အားေပးရမွာ ျဖစ္တယ္။

က်ေနာ္ျမင္တာက ညီလာခံတခုကိုေခၚတဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ဘက္ကျပင္ဆင္ထားရမွာက ျပင္ဆင္ထားရမွာျဖစ္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ျပႆနာဘာရွိ လဲဆိုေတာ့ ေနရွင္နယ္အက္ေကာ့တခုကိုရေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ဒီကိစၥေတြကို ေရွ႔တန္း အရမ္းမတင္ေစခ်င္ဘူး။ ေျပာရမွာ ေျပာရမွာပဲ၊ ဒီ့ထက္တုံုးေလးနည္းနည္းေလ်ာ့ၿပီးေတာ့ ေနရွင္နယ္အက္ေကာ့ကို ရေအာင္ယူထားေစခ်င္တယ္။ ဒါမွ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ တသံတည္း ထြက္လိမ့္မယ္။ အဲလိုမဟုတ္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ တုိင္းရင္းသားညီလာခံက တသံတည္းထြက္ဖို႔ကခက္ခဲသြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့ မွန္ပါတယ္၊ က်ေနာ္ေစာေစာကေျပာသလို အားလံုးဟာသေဘာတူညီၾကမယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ ကာယကံရွင္ျဖစ္ေသာ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္း မ်ား၊ ေနာက္တခုက အဓိက ကာယကံရွင္ကေတာ့ဗ်ာ အဲဒီ့အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ဆံုးျဖတ္လုိ႔မရပါဘူး။ အစိုးရနဲ႔လဲဆံုးျဖတ္လို႔ မရပါဘူး။ တကယ့္ သန္းေပါင္း ၆၀ ေသာ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားရဲ့ဆႏၵပါပဲ။ သန္းေပါင္း ၆၀ ေသာ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကို ဘယ္လိုလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာ ခ်ျပမယ္၊ ဘယ္လိုကုိင္သင့္တယ္ဆိုတာ ခ်ျပရပါမယ္။ အဲဒီ ခ်ျပႏုိင္တာဟာသည္ တုိင္းရင္းသားအားလံုးပါတဲ့ညီလာခံကေနၿပီးတဆင့္ခ်ျပရမွာ ျဖစ္သလို အဲဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔က တုိင္းရင္းသားေတြဘက္ကေနရပ္တည္ၿပီး ေဆြးေႏြးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ခ်ျပတဲ့အေပၚ ျမန္မာျပည္သူလူထုကလိုလားမယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ရွစ္ျပည္နယ္ ျပည္ေထာင္စုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၁၄ ျပည္နယ္ ျပည္ေထာင္စုပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ ၁၃၅ မ်ဳိးရွိလို႔ ၁၃၅ မ်ဳိးလံုးအတြက္ပဲလုပ္လုပ္၊ ဘာမွ က်ေနာ္တို႔အျငင္းပြားစရာမရွိပါဘူး။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ား အေနနဲ႔ စကားလံုးကိုေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဖရီးဒမ္း၊ ဂ်ပ္စတစ္နဲ႔အီးကြဲလတီး၊ လူတိုင္းလူတုိင္း ဒီအခြင့္အေရးေတြရဖို႔အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ သေဘာထားရွိပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ဆက္ၿပီးေျပာခ်င္တာက ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔အခု ဒီမွာေဆြးေႏြးသလုိမ်ဳိး ျမန္မာႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ဒီမိုကရက္တစ္တပ္ဦးရဲ့ ဖက္ဒရယ္အေပၚထားရွိတဲ့သေဘာထား တုိင္းရင္းသားေဒသေတြအေပၚမွာျဖတ္သန္းလာရတဲ့အခါမွာ တုိင္းရင္းသား ေတြနဲ႔ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈကရရွိလာတဲ့အေတြ႔အၾကံဳ တုိင္းရင္းသားညီအကိုေမာင္ႏွမေတြရဲ့အခြင့္အေရးနစ္နာဆံု႐ႈံးမႈ၊ တုိင္းရင္းသားေဒသ ေတြမွာ တုိင္းရင္းသားညီအကိုေမာင္ႏွမေတြအေပၚမွာ ဗိုလ္က်စုိးမုိးခံခဲ့ရမႈ၊ တုိင္းရင္းသားေဒသေတြမွာ တုိင္းရင္းသားညီအကိုေမာင္ႏွမေတြရဲ့ ဗမာေတြအေပၚထားရွိတဲ့သေဘာထား အားလံုးကို က်ေနာ္တို႔သိ႐ံုမကဘဲ၊ က်ေနာ္သာလ်င္မကဘဲ၊ ျပည္မကလူေတြပါသိရေအာင္ က်ေနာ္ ထပ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ခင္ဗ်ားတို႔ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မေန႔က ကိုသံခဲေဆြးေႏြးထားတဲ့အခ်က္မွာ ရန္ကုန္ထိလာဖို႔ဆိုတာရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔ ခ်ျပေစခ်င္တယ္။ လိုပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္အခန္းက႑ဟာ အလြန္အေရးႀကီးတယ္လို႔ေျပာတာပါ။ ျပည္တြင္းၿငိမ္း ခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္မႈအပိုင္းမွာ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္ဟာ ေပါင္းကူးေပးရမယ့္အခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္က ေနၿပီးေတာ့မွ ဝိုင္းဝန္းကူညီေဆာင္ရြက္ေပးရမယ့္ အခန္းက႑ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အေရးလည္းႀကီးတယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ေရာက္တဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔မွာရွိတဲ့လူေတြကိုေကာ က်န္တဲ့ဆီမွာရွိတဲ့လူေတြေကာ အဲလိုေဆြးေႏြးမႈမ်ဳိး ေဆြးေႏြးေပးေစခ်င္ပါတယ္။

ေဆြးေႏြးေပးခ်င္းအားျဖင့္ ဘာျဖစ္လာမလဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၈၈ အတြင္းမွာ က်န္တဲ့လူေတြၾကားထဲမွာေကာ ညႇိႏႈိင္းၿပီးေတာ့ ဒီေလာက္တံုးေတာ့ ရခ်င္မွ ရမွာေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ တူညီတဲ့ ေနရွင္နယ္အက္ေကာ့တခုေတာ့ ထြက္လာႏုိင္စရာရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ ဒါဟာ တုိင္းရင္းသားေတြလဲလက္ခံႏုိင္တဲ့အေျခအေနမ်ဳိးျဖစ္ရမယ္။ အဲဒါဆုိလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ဟာေရွ႔ဆက္သြားမယ့္ ႏုိင္ငံေရးအခန္းက႑မွာ အမ်ားႀကီးေက်နပ္မႈေတြရလာလိ္မ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။

က်ေနာ္တို႔အခုသြားေနတဲ့ေပၚလစီက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ေယဘုယ်ပဲေျပာပါ့မယ္၊ က်ေနာ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတာဝန္ယူထားေတာ့၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအပိုင္းက႑ကို ျပန္ေျပာခ်င္တယ္။ ဒီလို ေဆြးေႏြး ေပးတဲ့အဆင့္မ်ဳိး အဲဒီလို ႏုိင္ငံေရးအႏွစ္သာရရွိတဲ့ေဆြးေႏြးပြဲမ်ဳိး က်ေနာ္ စကားေျပာခ်င္တာၾကာပါၿပီ၊ အဲဒီေတာ့ ေက်းဇူးအရမ္းတင္တယ္။ အဲဒီလုိမ်ဳိးေတြ ထပ္ခါထပ္ခါ က်ေနာ္တို႔ေျပာခ်င္တယ္။

ဒါေပမယ့္ တခုရွိတယ္ လမ္းမွာသြားေနတဲ့ မိန္းခေလးတေယာက္ကို၊ မေကာင္းတာလုပ္စားေနတဲ့ မိန္းခေလးတေယာက္ကို ကန္ေတာ့ပါရဲ့ ဖာသယ္မလို႔ေခၚလို႔ရွိရင္ ပါး႐ိုက္ခံရပါလိမ့္မယ္။ ျပည့္တန္ဆာလို႔ေခၚလို႔ရွိရင္ ပါးေတာ့မ႐ိုက္ဘူး၊ နည္းနည္းဆဲပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ပါး႐ုိက္ခံရမယ့္နည္းလမ္းကို ဝုန္းကနဲဒိုင္းကနဲမတက္ပါနဲ႔အံုး က်ေနာ္ေျပာတာက။ အဲဒီေတာ့ ျပည့္တန္ဆာေလးဆိုတဲ့ ခ်ဳိခ်ဳိသာ သာေလးေခၚပါ၊ အဓိပၸာယ္က ဒါက ဒါပဲ၊ အဲလိုမ်ဳိးေလး က်ေနာ္ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္လုိ႔ရွိရင္ သူပါး႐ုိက္ခံရမွာစုိးလို႔ပါ။

အဲဒီေတာ့ စစ္အစိုးရကိုေၾကာက္စရာလဲမရွိဘူး၊ မွန္တယ္၊ တခ်ိန္မတန္ဘဲနဲ႔ မမွည့္ေသးတဲ့အသီးတလံုးကိုခူးစားမယ္ဆိုရင္ အရသာမရွိပါဘူး၊ အင္ဒိုနီးရွားကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ေတာ္လွန္ေရးက်ဆံုးရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းကို ျပန္ၾကည့္ပါ၊ ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ မွည့္မွခူးစားလို႔ရတဲ့ အသီးမ်ဳိး စားမိဖို႔လိုပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္တို႔သတိႀကီးႀကီးနဲ႔ တုိင္းရင္းသားအားလံုးကို အာမခံခ်က္ေပးႏုိင္တာ တခုရွိပါတယ္၊ ေျပာလုိက္ပါ၊ ေပးလုိက္ပါ၊ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္ကိုလည္း ရဲရဲတင္းတင္းထပ္ေျပာပါ့မယ္။ ၈၈ သည္ ဘယ္ေသာအခါကမွ ဗမာလူမ်ဳိးႀကီးမဟာဝါဒကို ဘယ္တုန္းကမွ မက်င့္သံုးဘူး၊ တခ်က္၊ ၈၈ သည္ တုိင္းရင္းသားညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ား တန္းတူညီမွ်အခြင့္အေရးရရွိဖို႔ဆုိလို႔ရွိရင္ ၈၈ ရဲ့ေက်ာကိုနင္းသြားပါ။

၈၈ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ခင္ဗ်ားတို႔လဲ က်ေနာ္က ေအဘီလို႔လဲမျမင္ဘူး၊ က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္လည္း ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားလို႔ မျမင္ဘူး၊ ၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီးကေမြးဖြားလာတာလို႔ပဲ ျမင္တယ္။ ခင္းသြားပါ၊ က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး တသံတည္းပါ၊ တေသြးတည္းပါ၊ အဲဒီ အေပၚမွာ သံသယမျဖစ္ပါနဲ႔။ အာမခံပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း မည္သို႔မည္ပံု ဘယ္လိုဘယ္လိုတည္ေဆာက္မယ္ ဘယ္လုိပံုေဖၚမလဲ၊ ဘယ္လို အာဏာခြဲေဝမႈအပိုင္းဆုိတာက က်ေနာ္တို႔နဲ႔မၿပီးပါဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔နဲ႔လဲ မၿပီးပါဘူး၊ ေနရွင္နယ္အက္ေကာ့တခုမွ က်ေနာ္တို႔ထုတ္ယူမွသာလ်င္ က်ေနာ္တို႔ဘက္က ျပင္ဆင္မႈျဖစ္မွ ျဖစ္သလို၊ အားလံုးပါဝင္ေသာညီလာခံကေနဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး သန္းေပါင္း ၆၀ ကေနၿပီး လက္ခံတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ျငင္းစရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ အဲဒီအေပၚမွာေတာ့ အားလံုးနားလည္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရွ႔ဆက္သြားရမယလုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ ေစာေစာကေျပာသလို ဖက္ဒရယ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ့မွ သေဘာမေပါက္ေသးေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားတခ်ဳိ႔ ရွိေကာင္းရွိပါလိမ့္မယ္။ သေဘာေပါက္ပင္ေပါက္ေသာျငားလည္း ျပည္နယ္ ျပည္မ ဆိုတဲ့ ပံုသဏၭာန္နဲ႔သြားခ်င္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားလည္းရွိပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလိုျပည္နယ္ေတြနဲ႔သြားသင့္သလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ အာဏာခြဲ ေဝမႈေတြ ဘယ္လိုလုပ္သင့္သလဲဆိုတဲ့အခ်က္ကို က်ေနာ္တို႔က စာဆန္ပါလိမ့္မယ္။ စာအုပ္ထဲဖတ္ေျပာရတာ၊ ခင္ဗ်ားတို႔က လက္ေတြ႔ဆန္ တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔က ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔အတူလက္တြဲတုိက္ပြဲဝင္ခဲ့တာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔၊ အဲဒီေတာ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွ႔လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ လူထုနဲ႔ထိစပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ထဲက ရန္ကုန္ကို လာမယ္လုိ႔ ၾကားထားပါတယ္။ လာတဲ့အခါလလည္း ထူထုကိုလည္း ခ်ျပေစခ်င္ပါတယ္။ အျခားအျခားေသာ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစု အသင္းအဖြဲ႔ အစည္းေတြကိုလည္း ခ်ျပေစခ်င္ပါတယ္။

အဲဒီ့အေပၚမွာ က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုး “ေဟ့” .. ဆိုတဲ့ တညီတညာတည္းျဖစ္သြားၿပီးဆုိလို႔ရွိရင္ က်န္တဲ့ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ တုိင္းရင္းသား ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြၾကားမွာရွိေနတဲ့သံသယအျမင္ေတြကို ဖယ္ထုတ္ႏုိင္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ့အခန္းက႑ အလြန္ အေရးႀကီးပါတယ္လို႔ေျပာၾကားရင္ က်ေနာ့္ေဆြးေႏြးခ်က္ကို နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment