ႏိုဝင္ဘာ ၁ ရက္
၂၀၁၂ ေန႔က အာရ္အက္ဖ္ေအမွထုတ္လႊင့္ၿပီး။ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ား..နဝတ၊ နအဖ စစ္အစိုးရေတြလက္ထက္ကေန အခုခ်ိန္ထိ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ
ျငင္းမရတဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ အပစ္ရပ္ၾကတယ္ ဆိုတာ ေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္ျဖစ္ၿပီး ေရရွည္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္
အစ ပ်ိဳးခ်က္အေနနဲ႔ မျဖစ္မေနလုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တဆင့္က်မွ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္ၾက၊
ျပႆနာေတြရဲ႔အရင္းအျမစ္ကိုရွာၾက၊ ေျဖရွင္းဖို႔ဝိုင္းဝန္းႀကံဆၾက၊ တဘက္နဲ႔တဘက္အေပးအယူလုပ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥကို ၿငိမ္းခ်မ္း တဲ့နည္းနဲ႔ၿပီးဆံုးေစရတာျဖစ္ပါတယ္။
တနည္းေျပာရရင္ ႏိုင္ငံေရးအရေျဖရွင္းၾကရ တာပါပဲ။ အရင္းခံက ႏိုင္ငံေရးျပႆနာျဖစ္ေနလို႔
ဒီကိစၥကိုႏိုင္ငံေရးအရ ရႉျမင္ဖို႔လိုသလို ခ်ဥ္းကပ္အေျဖရွာ တာကိုလည္း ႏိုင္ငံေရးအရပဲရွာရပါလိမ့္မယ္။
အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ အနာေဆြးအနာေဟာင္းကို ေဆးၿမီးတိုနဲ႔ လက္ပူတိုက္ရင္ မေပ်ာက္တဲ့အျပင္ပိုဆိုးသြားတတ္တာကို
သတိျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
နဝတ၊ နအဖနဲ႔လက္ရွိဦးသိန္းစိန္ အစိုးရေတြဟာ ဒုတိယအဆင့္ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအရေဆြးေႏြးတဲ့ဆီကို
ဦးတည္သြားေနသလားဆိုရင္ေတာ့ ခုခ်ိန္ထိေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးလို႔ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ကိစၥေတြမွာ ဆိုရင္
ေရာဂါရင့္ကိုေဆးၿမီးတိုနဲ႔ကုတာေတာင္မဟုတ္ပဲ ဆီမန္း မန္း ေနသလိုျဖစ္ၿပီး တခ်ိဳ႔ကိစၥေတြ မွာက်ေတာ့
ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္လို႔ လူနာကိုကိစၥတံုးလုပ္ေနလားလို႔ေတာင္ေတြးခ်င္စရာေတြျဖစ္ လာပါတယ္။
ေျပာခ်င္တာက ႏွစ္ဘက္အပစ္ရပ္ၾကခ်ိန္က မူလသေဘာတူညီခ်က္မွာမပါတဲ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အသြင္ေျပာင္းခိုင္းတာ၊
ျပည္သူ႔စစ္လုပ္ခိုင္းတာနဲ႔အႂကြင္းမဲ့လက္နက္ခ်ခိုင္းတာေတြကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ တဘက္အင္အားစုေတြက
ေျပာတဲ့အတိုင္းမလုပ္လို႔ သေဘာတူညီခ်က္ေတြကို တဘက္သတ္ခ်ိဳးေဖါက္ၿပီး အင္အားသံုးထိုးစစ္ဆင္ေနတာေတြလည္း
ျမင္ၾကရမွာပါ။ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ျပည္ တြင္းကိုေတာ့ အစိုးရမီဒီယာေတြကေနတဘက္သတ္ဝါဒျဖန္႔ၿပီး
ႏိုင္ငံေရးလက္ဦးမႈနဲ႔ အသာစီးယူေနတာေတြလည္း ေတြ႔ေနရပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား…
ေနာက္တခ်က္က ေျဖရွင္းၾကမယ့္ဘက္ေတြနဲ႔ဆိုင္တဲ့ကိစၥကိုေျပာခ်င္ပါတယ္။
စတင္ကမ္းလွမ္းသူဟာ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္သိပ္အေရးမႀကီးဘူးလို႔ဆိုၾကေပမယ့္ အစိုးရဘက္က စတင္ကမ္းလွမ္းတာမ်ိဳးဟာ
သ႑န္အရေရာအႏွစ္သာရအရပါ အဓိပၸါယ္ပိုျပည့္ဝသလို လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္လည္းျဖစ္ေနပါတယ္။ တဘက္အင္အားစုေတြက
စကမ္းလွမ္းတာဆိုရင္လည္း အစိုးရဘက္က လိုလိုလားလားနဲ႔ႀကိဳ ဆိုၿပီး ေႏြးေႏြးေထြးေထြးလက္ခံ
ေဆြးေႏြးၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရက စကမ္းလွမ္းသူျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ပိုေတာင္မွအေရးႀကီးပါတယ္။
အစိုးရဆိုတာက ဘယ္ပံုစံနဲ႔ပဲအာဏာယူထားထား အာဏာပိုင္သူျဖစ္ ပါတယ္။ အာဏာပိုင္သူဟာ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိသူျဖစ္ပါတယ္။
အရိုးစင္းဆံုးေျပာရရင္ အာဏာဆိုတာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ပါ။ လူတေယာက္ဟာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေအာင္လုပ္ခ်င္ေနပါေစ၊ သူ႔မွာ အာဏာမရွိရင္ သူေမွ်ာ္မွန္းရည္မွန္းသလိုလုပ္လို႔မရႏိုင္ပါဘူး။
ဒီ့အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္ဖို႔ ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ တာဝန္ရွိၾကတာခ်င္းအတူတူဆိုရင္ေတာင္ အစိုးရမွာပိုၿပီးတာဝန္ရွိပါတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့လည္း တာဝန္ႀကီးပါတယ္။ တန္းတူရည္တူေဆြးေႏြးပြဲျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ အစိုးရရဲ႔တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။
တန္းတူရည္တူေဆြးေႏြးခြင့္ရွိမွလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခရီးက တြင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ အစိုးရဟာ စကမ္းလွမ္းသူျဖစ္တိုင္းမွာ အစစ္အမွန္ျဖစ္ဖို႔နဲ႔ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္တာမျဖစ္ဖို႔
အဓိကထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို တဘက္အင္အားစုေတြ ယံုၾကည္ေအာင္ဆိုတာကလည္း အလုပ္လက္ေတြ႔နဲ႔သာျပလို႔ရပါတယ္။
ယံုၾကည္မႈဟာ အခရာအက်ဆံုးကိစၥျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ အစိုးရကမ္းလွမ္းခ်က္ဟာ ႏိုင္ငံေရးပရိယယ္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ
တဘက္အင္အားစုေတြမွာ ျငင္းပယ္ဖို႔ရာအလြန္ခက္လွပါတယ္။ လက္ခံေရး/မခံေရးေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး စည္းရံုးေရးသေဘာအရ
အဖြဲ႔အစည္းတြင္းနဲ႔လူထုၾကားမွာ အက်ပ္ရိုက္ရတတ္ပါတယ္။ ပရိယာယ္ပါတဲ့ကမ္းလွမ္းခ်က္ႀကီးမို႔
ျငင္းျပန္ရင္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမလိုလားသူလို႔အယိုးစြပ္ခံရၿပီး ဝါဒျဖန္႔ထိုးႏွက္စရာေပးလိုက္ရျပန္ပါတယ္။
ပရိယာယ္မွန္းသိသိႀကီးနဲ႔သြားေဆြးေႏြးၿပီး၊ ေဆြးေႏြးပြဲပ်က္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအရအပုတ္ခ်ခံရတဲ့အျဖစ္ေတြ ဗမာ့သမိုင္းမွာေရာကမၻာ့သမိုင္းမွာပါအထင္အရွားရွိပါတယ္။
တခ်ိဳ႔ဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔မွ်ားေခၚၿပီး အေပ်ာက္ရွင္းခံရတာေတြလည္းရွိတတ္တာမို႔
ကိုယ့္လည္ပင္းစြပ္မယ့္ႀကိဳးကို ဘယ္သူမွေတာ့က်စ္ေပးခ်င္ၾကလိမ့္မယ္မဟုတ္ပါဘူး။
အပစ္ရပ္ေရးကမ္းလွမ္းရာမွာ အေရးပါတဲ့ေနာက္တခ်က္က Time Frame လို႔ဆိုတဲ့
အခ်ိန္သတ္မွတ္မႈျဖစ္ ပါတယ္။ အပစ္ရပ္ၿပီးဘယ္ေလာက္ၾကာရင္ ႏိုင္ငံေရးစကားစေျပာမယ္ဆိုတဲ့
အခ်ိန္သတ္မွတ္မႈတိတိက်က် ရွိကိုရွိရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္သတ္မွတ္မႈကိုလည္း အပစ္ရပ္ၾကခ်ိန္က
ႏွစ္ဘက္သေဘာတူခဲ့ၾကရ မွာျဖစ္ပါတယ္။ အခု ျဖစ္ေနတာေတြက ေနာက္အစိုးရတက္မွေျပာၾကတာေပါ့ဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔
စတင္အပစ္ရပ္ခဲ့တဲ့ (၁၉၈၉) ကေန ခုဆို (၂၃) ႏွစ္သာၾကာသြားခဲ့ေပမယ့္ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းမွႏိုင္ငံေရးစကား ေျပာခြင့္မရခဲ့ၾကပါဘူး။
ႏိုင္ငံေရးအရေျဖရွင္းခြင့္ကိုလည္းမေပးခဲ့ပါဘူး။ ႏိုင္ငံနဲ႔ခ်ီတဲ့ကိစၥႀကီးေတြမေျပာနဲ႔
သာမန္လူမႈကိစၥေလးေတြမွာေတာင္ အခ်ိန္သတ္မွတ္မႈအတိအက်ရွိရသလို သတ္မွတ္ခ်ိန္မွာကိစၥေတြ
ၿပီးျပတ္ေအာင္လုပ္မွရပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က တိုင္းျပည္အေပၚရိုးသားမႈပါ။ ရိုးသားသူဟာ ဘယ္အေျခအေနမွာျဖစ္ျဖစ္
ကိုယ့္ဘက္က စ ကမ္းလွမ္းဖို႔ဝန္မေလးတ့ဲသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေအာက္စီးေရာက္ေနလို႔
ဒါမွမဟုတ္ အသာစီးရေနလို႔ဆိုတဲ့အထိုင္ေပၚကေန တြက္ခ်က္ၿပီးလုပ္တာဟာ Political Ethic လို႔ဆိုတဲ့
ႏိုင္ငံေရးက်င့္ဝတ္နဲ႔လည္းမညီပါဘူး။ ကမ္းလွမ္းမႈဟာ က်င့္ဝတ္နဲ႔ညီၿပီးရုိးသားမႈအေျခခံမွ
နတ္လူသာဓုေခၚမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတာေတြခ်ည္းေလွ်ာက္လုပ္ေနၿပီး က်င့္ဝတ္ကိုပယ္ထားတဲ့ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးဟာ
ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားနဲ႔ယွဥ္တဲ့ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးပါပဲ။ “ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတာကိုလုပ္တာဟာႏိုင္ငံေရး”လို႔
ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ “က်င့္ဝတ္အရလုပ္ရတဲ့ႏိုင္ငံေရး”ကေတာ့ စံထားရမယ့္အရာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ႏိုင္ငံေရးသမားေတြထဲမွာ
“မွန္းခ်က္ေပါက္ရင္လမ္းမွန္လို႔” လို႔ ဆိုသူကဆိုၿပီး “က်င့္ဝတ္နဲ႔ညီမွႏိုင္ငံေရး”လို႔ ေျပာသူကေျပာၾကတာ
ျဖစ္မွာပါ။ အာဏာႏိုင္ငံေရးရဲ႔အရင္းခံသေဘာျဖစ္တဲ့ Real Politics နဲ႔သြားေနသူေတြရဲ႔ႏိုင္ငံေရးဟာ
ပရိယာယ္ေဝဝုစ္ေတြမ်ားလွသမို႔ လူေတြ မ်က္စိလည္ခ်င္စရာပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ အဲသလိုႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးကို ၾကက္ဥအေရာင္တိမ္ေတာင္သဖြယ္ မင္းေရးက်ယ္တို႔၊ ျပည္ထဲအေရးေပါက္နဲ႔ေက်းတို႔၊ ရာဇပရိယာယ္တို႔ဆိုၿပီး တင္စားေနၾကတာမ်ားလားလို႔ေတြးမိပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥမွာေတာ့
ပရိယာယ္ဆိုတာဟာ လိုအပ္ခ်က္မဟုတ္ပါဘူး။
ေနာက္တပတ္ဆက္ပါဦးမယ္။
က်ေနာ္ မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား။
0 comments:
Post a Comment