Wednesday, November 7, 2012

ကန္ထဲမွာ စားဖား ဘယ္ႏွေကာင္ေမြးထားသလဲ (ေနာင္ေက်ာ္)

0 comments
ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံရဲ့သမုိင္းကို အၾကမ္းဖ်င္းလွည့္ၾကည့္မိေတာ့ ညီညြတ္ေရးစကားနဲ႔ညီညြတ္ေရးတရားကို အေတာ္ေလးေျပာခဲ့ေဟာခဲ့ ရတာပါလားလို႔ သတိထားမိလိုက္တယ္။ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈကာ လေတြတုန္းကလည္း ေျပာလိုက္ရတဲ့ညီညြတ္ေရး၊ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေတာ့လည္း ေရးလိုက္ရ၊ ေျပာလိုက္ရတဲ့ညီညြတ္ေရး။ ေဟာ႐ုံေျပာ ႐ုံ၊ ေရး႐ုံသား႐ုံမကဘဲ လူထုဆႏၵျပပဲြႀကီးေတြနဲ႔ပါ ေဖာ္ထုတ္ျပသခဲ့ရတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆႏၵျပပဲြႀကီးေတြဆုိတာလည္း ညီညြတ္မွၿငိမ္းခ်မ္းမယ္ ဆိုတာကိုေဖာ္ျပခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒီေလာက္ ေခတ္တုိင္းေခတ္တုိင္းမွာ ညီညြတ္ေရးအေၾကာင္း ကိုေဇာင္းေပးၿပီး ေျပာခဲ့ရေလာက္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ့အတိတ္သမုိင္းမွာ ညီညြတ္ေရးမ်က္ႏွာစာဟာ ညစ္ပတ္ေပေရၿပီး မလွမပျဖစ္ခဲ့ပါသလား။ ဘာေၾကာင့္လို႔ ထင္ပါသလဲ။ လြတ္လပ္မွညီညြတ္၊ ညီညြတ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမွဖံြ႔ၿဖိဳး၊ ဖံြ႔ၿဖိဳးမွေပ်ာ္ရႊင္ဆုိတာမ်ဳိးမ်ဥ္းေၾကာင္းဆဲြၾကည့္ရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မညီညြတ္ခဲ့ၾက ရတာဟာ မလြတ္လပ္ခဲ့လို႔ေျပာႏုိင္မယ္ထင္တယ္။ ”နယ္ခ်ဲ႔ကြၽန္၊ ဖက္ဆစ္ကြၽန္ဘဝတုန္းက မလြတ္လပ္လို႔ မညီညြတ္တာလို႔ေျပာရင္ လြတ္လပ္ေရးေၾကညာၿပီးေတာ့လည္း ဘာလို႔မညီညြတ္ခဲ့တာလဲ”လို႔မးခ်င္ သူေတြရိွႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးမွာေျပာတဲ့ လြတ္လပ္ျခင္းဆုိတာ ဒီမုိကေရစီအခြင့္အေရးဆုိင္ရာကိစၥေတြ ကို ေျပာေနတာပါလို႔ေျဖရင္ အဆင္ေျပႏိုင္မလား။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္(၁၉၄၇)နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ကို စုစည္းရယူၿပီး လြတ္လပ္ေရး(၁၉၄၈)ရလို႔ သိပ္မၾကာခင္မွာ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရး ၿပိဳကဲြခဲ့ၾကရတာဟာ လြတ္လပ္မႈမရိွလို႔၊ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ခဲ့ရတာ လြတ္လပ္မႈမရိွလို႔၊ ဒီကေန႔ကာလအထိ မၿငိမ္းခ်မ္းႏုိင္၊ မညီညြတ္ႏုိင္ေသးတာဟာ အာမခံခ်က္ရိွတဲ့လြတ္လပ္မႈမရိွလို႔ဆုိၿပီးေျပာၾကည့္မယ္ဆုိရင္ သေဘာတူႏုိင္ပါ သလား။ သေဘာမတူရင္ေတာင္မွ စဥ္းစားၾကည့္ပါဦးလို႔အႀကံေပးပါရေစ။

ဘယ္လိုညီညြတ္ေရးလဲ
”….စားဖားသမားေတြညီညြတ္တာ ကြၽန္ေတာ္မလိုခ်င္ပါဘူး။ တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းညီညြတ္ေရး၊ တုိင္းသူျပည္သား လူထုညီညြတ္ေရး၊ အဲဒီညီညြတ္ေရးႏွစ္ခု မရိွသမွ်ကာလပတ္လံုး၊ ဒီတုိင္းျပည္ဟာ လြတ္လပ္ပင္လြတ္လပ္ေသာ္ျငားလည္း ဘယ္ပါတီတက္တက္၊ ဘယ္အစိုးရ လုပ္လုပ္၊ ဖာသယ္ တုိင္းျပည္ျဖစ္ေနမွာပဲလို႔ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တယ္”
(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမိန္႔ခြန္းမ်ား၊ စာေပဗိမာန္၊ စာ-၃၈၅-၃၈၆)
 

ဒီစကားကေတာ့ ၁၉၄၇၊ ဇူ လိုင္ ၁၃ ရက္ကေျပာခဲ့တဲ့ မိန္႔ခြန္းထဲကပါ။လုပ္ႀကံမခံရခင္ ေနာက္ဆံုးေျပာသြား ခဲ့တဲ့မိန္႔ခြန္း။ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ ေနာက္ဆံုးပိုင္းကာလမွာ ေျပာခဲ့တဲ့စကားပါ။ တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းညီညြတ္ေရး…တဲ့။ လြတ္လပ္ေရးမရခင္တုန္းက တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း မညီညြတ္ခဲ့လို႔၊ မညီညြတ္ေသးလို႔ ဒီစကားကိုေျပာခဲ့တာျဖစ္မွာပါ။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေခတ္ကေန ကေန႔အခ်ိန္အထိေရာ တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းညီညြတ္ေရးရခဲ့ပါၿပီလား။ ဒီကေန႔ေခတ္မွာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြဘက္ကေျပာေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးတန္းတူမႈနဲ႔လူမ်ဳိးေရးတန္းတူမႈဆုိတာေတြ ရိွေနပါၿပီလား။ ခဲြထြက္ခြင့္ဆိုတာကို မေျပာေတာ့တဲ့ တုိင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ တန္းတူခြင့္ရႏုိင္မယ့္အေျခအေနေတြ ရိွေနပါၿပီလား။ ဒါေတြဟာ ျပည္ေထာင္စု ညီညြတ္ေရးအတြက္ စဥ္းစားရမယ့္ (မျဖစ္မေနစဥ္းစားရမယ့္)ကိစၥေတြလို႔ေျပာရင္ စာဖတ္သူေတြဘက္က လက္ခံႏုိင္ေျခရိွေနပါၿပီလား။ ဒီေမးခြန္းတခ်ဳိ႔ဟာ အခုက်င့္သံုးေနတဲ့ ပါတီစံုဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေရးစနစ္မွာ ေျဖကိုေျဖရမယ့္ကိစၥေတြဆုိရင္ ဘာေျပာခ်င္ပါေသးသလဲ။ ေမးၾကည့္လိုက္တာပါ။
လမ္းသလားတဲ့ယႏၱရား
တိုင္းျပည္ရဲ့ပါတီစံုစနစ္အေတြ႔အႀကံဳကိုျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ ၁၉၄၈ လြတ္လပ္ေရးရခ်ိန္ကေန ၁၉၅၈ ခုအထိ ၁ဝ ႏွစ္၊ ၁၉၆ဝ ကေန ၁၉၆၂ အထိ ၂ ႏွစ္ဆုိေတာ့ ဟိုဘက္ေခတ္ကာလေတြတုန္းက ပါတီစံုစနစ္သက္တမ္း ၁၂ ႏွစ္ ရိွခဲ့တယ္။ ၁၉၅၈-၆ဝ ကာလကို ေတာ့ အိမ္ေစာင့္အစိုးရ (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းအစိုးရ)လို႔ ေျပာၾကသလို ပထမအႀကိမ္ စစ္အာဏာသိမ္းအစိုးရေခတ္လို႔ေျပာၾက၊ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ၁၉၆၂-၈၈ ကာလကို မဆလတစ္ပါတီအစိုးရေခတ္လို႔သတ္မွတ္ၾကၿပီး တခ်ဳိ႔ကေတာ့ မဆလစစ္အာဏာရွင္စနစ္ေခတ္လို႔ အသိအမွတ္ျပဳထားၾက တာလည္းရိွတယ္။ ထားေတာ့။ ဒီဘက္ေခတ္ ၁၉၈၈-၂ဝ၁ဝ ကာလကလည္း ပါတီစံုေတြေပၚၿပီး ေရြးေကာက္ပဲြေတြလုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ပါတီစံုဒီမုိကေရစီေခတ္မဟုတ္ဘဲ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္ျဖစ္ခဲ့တာ အားလံုးသိၾကတဲ့အတုိင္းပါပဲ။ ၂ဝ၁ဝ ကေန အခု ၂ဝ၁၂ ကာလကို ပါတီစံုဒီမုိကေရစီေခတ္လို႔သတ္မွတ္ၿပီး တြက္ရင္ ၂ ႏွစ္ရိွတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေခတ္က ၁၂ ႏွစ္ ရယ္၊ အခု ၂ ႏွစ္ ရယ္ေပါင္းမွ ၁၄ ႏွစ္ပဲ ရိွတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့တာ အခုဆုိရင္ ၆၄ ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တုိင္းျပည္မွာ ပါတီစံုစနစ္အေတြ႔အႀကံဳက ၁၄ ႏွစ္ပဲရိွတာဆုိေတာ့ က်န္တဲ့ ႏွစ္ ၅ဝ ဟာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားနဲ႔လမ္းသလားခဲ့တဲ့ကာလလို႔ ေျပာရမွာပါ။ အဲဒီ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ လမ္းသလားၿပီးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့စစ္ယႏၲရားႀကီးကုိ ျပည္သူလူထုကေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္ဘူးဆုိတာကိုလည္း သမုိင္းမွာအေထာက္အထားေတြ ရိွခဲ့ၿပီးသားပါ။
မေမးေတာ့ပါဘူး
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ရဲ႕ ဒီမုိကေရစီဆိတ္သုဥ္းခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ မွာ ညီညြတ္ေရး အားေကာင္းခဲ့ပါသလား။ ညီညြတ္ေရးေကာင္းေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ေျပာရင္ ဘယ္သူေတြညီညြတ္ခဲ့ၾကတာလဲဆုိတာ ေမးစရာျဖစ္လာပါဦးမယ္။ ျပည္တြင္းမွာ တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ခဲ့ျခင္း ရိွမရိွ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြနဲ႔ မတူတဲ့အျမင္အယူအဆရိွသူ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အဖဲြ႔အစည္းေတြနဲ႔ေရာသဟဇာတျဖစ္ခဲ့ျခင္း ရိွမရိွကိုလည္း ထပ္ၾကည့္ရဦးမယ္ထင္တယ္။ ဒီမုိကေရစီဆိတ္သုဥ္းတာဟာ လြတ္လပ္မႈမရိွတာ၊ ဒါေၾကာင့္ ညီညြတ္ေရးမရႏုိင္ခဲ့တာလို႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ အခုနဲ႔ ေနာင္အနာဂတ္ကာလအတြက္ပါ စစ္ယႏၲရားရဲ့လမ္းသလားမယ့္ ရာဇေတာဝါ ေဘးဆုိးႀကီးက အၿပီးတိုင္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားႏိုင္ခဲ့ၿပီလားလို႔ပါ ေနာက္ထပ္ေမးစရာေတြရိွလာလိမ့္ဦးမယ္ထင္တယ္။ ဒီေမးခြန္းကိုမေမးဘဲ ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္။ ေမးလိုက္ရင္ ထြက္လာတဲ့အေျဖေတြမွာ မတူကဲြျပားတဲ့သေဘာထားေတြပါလာႏုိင္ၿပီး ညီညြတ္ေရးအေပၚမွာ ႐ိုက္ခတ္ထိခုိက္လာမွာ စိုးရိမ္တာေၾကာင့္ပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာရိွသူေတြက  ေတာ့ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ေတာ့ပါဘူးလို႔ ရဲရဲႀကီးအာမခံခ်က္ ေပးေနတာကိုလည္း ဖတ္လိုက္ရပါေသးသဗ်။
ပါးနပ္လြန္းတဲ့ စားဖား
ညီညြတ္ေရးလို႔ေျပာရင္ လူတစ္စုတစ္ဖဲြ႔ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ညီညြတ္ျခင္းနဲ႔ တုိင္းျပည္ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ညီညြတ္ျခင္းဆုိၿပီး ခဲြၾကည့္ရဦးမယ္ ထင္တယ္။ ပါတီစံုတည္ရိွတဲ့ေခတ္မွာ တစ္ပါတီနဲ႔တစ္ပါတီဟာ အျမင္သေဘာထားခ်င္းကဲြျပားတာ၊ ထပ္တူမက်ႏုိင္တာဟာ သဘာဝတရားမုိ႔ ျပႆနာမရိွပါ။ ပါတီတစ္ခုခ်င္းဟာ   ျပည္သူလူထုကိုအေျခခံထားရတာျဖစ္လို႔ သူတုိ႔အေျခခံထားတဲ့ ျပည္သူလူထုေကာင္းက်ဳိး ျဖစ္ေစေရးမွာေတာ့ အျမင္သေဘာထားအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လက္ေတြ႔လုပ္ဟန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ညီညြတ္ၾကဖို႔လိုအပ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီပါတီတစ္ခုထဲမွာ လူအုပ္စု တစ္စုတစ္ဖဲြ႔အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ပဲညီညြတ္ေနၾကတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျပႆနာရိွလာပါၿပီ။ ဒါကို ဗိုလ္ခ်ုဳပ္ေအာင္ဆန္းမိန္႔ခြန္းထဲကလို ‘စားဖားသမားညီညြတ္ေရး’ လို႔ ေျပာရမွာလား။ တုိင္းျပည္ေကာင္းက်ဳိး၊ ျပည္သူလူထုေကာင္းက်ဳိးကုိ ဦးမတည္ဘဲ ငါနဲ႔ငါ့လူေတြ ေကာင္းစားေရးအတြက္ ငါတုိ႔အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္ၾကစို႔ဆုိတာမ်ဳိးျဖစ္ေနၿပီဆုိရင္ေတာ့ စားဖားညီညြတ္ေရးလို႔ အတိအက်ေျပာလို႔ရပါၿပီ။ သတိထားဖို႔လိုတာကေတာ့ စားဖားတုိင္းရဲ့ပါးစပ္ကေန ငါ့အတြက္လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မထြက္လာတတ္ဘူးဆုိတာပါပဲ။ ပါးနပ္လြန္းလို႔ စားဖား ျဖစ္လာၾကတာမို႔ သူတုိ႔တရားကို စကားလံုးေတြထဲမွာလိုက္မရွာဘဲ သူတုိ႔ တကယ့္ဘဝဆီမွာရွာၾကည့္ႏုိင္မွ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
ဘံုရည္မွန္းခ်က္က ဘာလဲ
တုိင္းျပည္ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ညီညြတ္ျခင္းဆုိတာမွာေတာ့ ပါတီေတြဟာ အေျခခံအရ အျမင္သေဘာထား မတူကဲြျပားေပမယ့္ အမ်ားနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ဘံုအက်ဳိးစီးပြားကိစၥမွာေတာ့ ညီညြတ္တတ္ရမယ္ဆုိတာလို႔ ထင္တယ္။ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈကာလတုန္းက မတူတဲ့ အဖဲြ႔အစည္းေတြ၊ ပါတီေတြဟာ တုိင္းျပည္ရဲ့ အဓိကအက်ဳိးစီးပြားေပၚမွာ တူညီတဲ့ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ညီညြတ္ခဲ့ၾကဖူးတယ္။ ဒီကေန႔ေခတ္ရဲ့
ပါတီ၊ အဖဲြ႔အစည္းေတြၾကားက ဘံုရည္မွန္းခ်က္ဟာ ဘာလို႔ထင္ပါသလဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလား။ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားတန္းတူခြင့္ဆုိင္ရာကိစၥလား၊ ၂ဝဝ၈ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလား၊ လတ္တေလာ ပဋိပကၡေတြ   ျဖစ္ေနတဲ့ ရခုိင္ျပည္နယ္ထဲက ျပႆနာလား၊ တုိင္းျပည္စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေစဖို႔ကိစၥလား၊ ဒီမုိကေရစီအခြင့္အေရးေတြ တကယ္ရိွလာ ျဖစ္လာဖို႔လား။ ဘံုအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ရည္မွန္းခ်က္တူတဲ့ညီညြတ္ေရးကလည္း လိုအပ္ေနတုန္းပါ။

မီးခုိးၾကားက စားဖား
သိပ္မၾကာခင္ လပိုင္းေတြကစၿပီး တုိင္းျပည္ရဲ့ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ဆႏၵျပပဲြေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ လူတခ်ဳိ႔က အျပစ္ေျပာေနသံေတြကိုလည္း ၾကားရပါေသးတယ္။ ဒါဟာ နယ္ပယ္အေတာ္မ်ားမ်ားကထြက္လာတဲ့ မီးခိုးေတြပါ။ ဆႏၵျပေနၾကတာဟာ မီးရိွလို႔ မီးခိုးထြက္လာတဲ့ကိစၥလို႔ ကြၽန္ေတာ္ယူဆတယ္။ မီးခိုးထြက္လာေစတဲ့မီးကို အရင္ဆံုးၿငိမ္းေအးႏုိင္ဖို႔လိုတယ္။ စက္႐ုံေတြ၊ ေက်းလက္ေတြနဲ႔ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ မလိုလားအပ္တဲ့မီးေတြ ေလာင္ေနခဲ့တာ၊ မတရားမႈေတြျဖစ္ေနခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ အခုဆႏၵျပမႈေတြဟာ မီးေလာင္ေနတာကို လူသိရွင္ၾကားျဖစ္ၿပီး ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ေအာင္ အသိေပးလိုက္တဲ့မီးခုိးေတြလို႔ သေဘာထားသင့္ပါတယ္။ မီးကိုၿငိႇမ္းႏုိင္ရင္ မီးခုိး မထြက္ေတာ့ပါဘူး။ မီးမရိွရင္ မီးခိုးလည္း မရိွႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေျပလည္ေအာင္မေျဖရွင္းႏုိ္င္ရင္ေတာ့ တုိင္းျပည္ရဲ့ပံုရိပ္ကို ထိခုိက္လာပါလိမ့္မယ္။ အစိုးရနဲ႔ျပည္သူၾကားမွာရိွရမယ့္ သဟဇာတျဖစ္မႈေတြလည္း လံုးပါး ပါးလာႏုိင္ေျခရိွတတ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥမွာ သတိထားရမွာကလည္း စားဖားညီညြတ္ေရးပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔တုိင္းျပည္ရဲ့သမုိင္းမွာ ညီညြတ္ေရးတရားနဲ႔ ညီညြတ္ေရးစကားကို ေျပာခဲ့ၾကတာၾကာပါၿပီ။ အခုအထိလည္း ေျပာေနရတုန္းအေျခအေနမွာ ရိွေနရတာဟာ ဘာေၾကာင့္လို႔ထင္မိပါသလဲ။ ရိွရမယ့္လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ မရိွခဲ့တာေၾကာင့္နဲ႔ စားဖားေတြခ်ည္း ညီညြတ္ေနခဲ့တာေၾကာင့္လို႔ မွတ္ခ်က္ခ်ရင္ သေဘာတူႏုိင္ၾကမွာလားခင္ဗ်ာ့။
ေနာင္ေက်ာ္


၃၁၊ ၁ဝ၊ ၂ဝ၁၂
http://popularmyanmar.com/mpaper/2012/11/%E1%80%80%E1%80%94%E1%80%B9%E1%80%91%E1%80%B2%E1%80%99%E1%80%BD%E1%80%AC-%E1%80%85%E1%80%AC%E1%80%B8%E1%80%96%E1%80%AC%E1%80%B8-%E1%80%98%E1%80%9A%E1%80%B9%E1%82%8F%E1%80%BD%E1%80%B1%E1%80%80%E1%80%AC/

0 comments:

Post a Comment