Tuesday, November 27, 2012

ၿမိဳ့ေတာ္ခန္းမထက္ကအလံေတာ္ (ေမာင္လွဝင္း-ျမင္းၿခံ)

1 comments
ကမၻာ့အလုပ္သမားလႈပ္ရွားမႈ အေတြ႔အႀကံဳသင္ခန္းစာမ်ားၿမိဳ့ေတာ္ခန္းမ ထက္ကအလံေတာ္ (အလုပ္သမားလူတန္းစား၏ ပြဲဦးထြက္မုန္တုိင္း တုိက္ပြဲမ်ားႏွင့္ မာ့က္စ္၊ အိန္ဂယ္တုိ႔၏ၾကည့္ျမင္သုံးသပ္ခ်က္မ်ား) (ဒီစာတမ္းကိုအပိုင္း ဆယ္ပိုင္းခြဲထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ စာမ်က္ႏွာ အေနနဲ႔ ၆ဝ ေလာက္ရွိပါတယ္။ အကုန္လံုးတခ်ိန္တည္း တင္မရတာ ရယ္၊ ဖတ္သူအေနနဲ႔ နားနားဖတ္ ျပန္ျပန္ေတြးဖို႔အခ်ိန္လိုမယ္လို႔ ယူဆတာရယ္ေၾကာင့္ တစ္ႀကိမ္တင္ ၂ မ်က္ႏွာႏႈန္းနဲ႔ အႀကိမ္ ၃ဝ ခြဲတင္မယ္ေတြးမိပါတယ္။ လူ႔သမိုင္း မွာေရွာင္လို႔မရတဲ့ရုန္းကန္ရင္ဆိုင္ရမႈေတြအေၾကာင္း ေလ့လာတယ္ဆိုတာကိစၥေကာင္းျဖစ္သလို၊ ကိုယ္တိုင္“ဆိုင္”ရမယ့္အခါမွာလည္း အေတြးအေခၚအရ၊ လုပ္ဟန္နည္းနာအရ၊ လက္ေတြ႔အရျပင္ဖို႔ အေထာက္အမျဖစ္ဖို႔ရည္ရြယ္ပါတယ္။ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

စာတမ္းျပဳစုသူ၏အမွာ
ဤစာတမ္းကုိျပဳစုၿပီးခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ။
ထုိအခ်ိန္က အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က (၁၉၉ဝ)ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏုိင္ရရွိၿပီးသည့္အခ်ိန္။ သုိ႔ေသာ္ စစ္အစုိးရက လႊတ္ေတာ္ကုိခၚဆုိေပးျခင္းမျပဳ၊ ေရြးေကာက္ပြဲမွာအႏုိင္ရရွိထားသည့္ပါတီကုိ အာဏာလႊဲေပးမည့္သေဘာထားမ်ိဳး သူတုိ႔မွာစုိးစဥ္းမွ်မရွိ။ ဤ အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ဒီမုိကေရစီအင္အား စုမ်ား၊ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားဘက္မွာ ေရွ႔ဆက္၍မည္သုိ႔ေသာေျခလွမ္း လွမ္းၾကရမည္နည္း။ ‘ဘာလုပ္ၾကမလဲ’ဆုိသည္ကုိ ျပည္ခ်စ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားတုိင္း စဥ္းစားႀကံဆေနၾက သည့္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ သည္လုိအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ဒီမုိကေရစီအင္အားစုမ်ားႏွင့္တာ္လွန္ေရးအင္အားစု မ်ား စဥ္းစားႀကံဆရာတြင္အေထာက္အကူျဖစ္ေစေရးအတြက္ဤစာအုပ္ကုိရးသားပဳစုဖုိ႔

ေခါင္းေဆာင္တဦးကတာဝန္ေပးခဲ့ပါသည္။
အနီးေခတ္သမုိင္းမွ ျပင္သစ္အလုပ္သမားလူတန္းစား၏ပြဲဦးတုိက္ပြဲမ်ားတြင္ သင္ခန္းစာယူစရာ အခ်က္အလက္မ်ားပါရွိသကဲ့သုိ႔ ေလ့လာအတုယူစရာမ်ားလည္း ပါဝင္ေလသည္။ ဥပမာ ၁၇၈၉ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ေတာ္လွန္ေသာပဲရစ္လူထုသည္ ‘အစုိးရက လႊတ္ေတာ္ေခၚေပး၊ မေပးရင္ကုိယ့္ဘာသာေခၚမယ္’ဟု ျပတ္ျပတ္သားသားဆုံးျဖတ္ထားၾကေလသည္။ လက္ေတြ႔တြင္လည္း ပဲရစ္မွေတာ္လွန္ေသာလူထုသည္ တင္းနစ္ကစားကြင္းတြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိ ကုိယ့္ဘာသာေအာင္ျမင္ စြာေခၚယူက်င္းပႏုိင္ခဲ့ၾကေလသည္။ သက္ဆုိင္ရာအင္အားစုမ်ားသည္လည္း  ဤသေဘာမ်ိဳး စဥ္းစားႀကံ ဆႏုိင္ေစရန္အႀကံေပးဖုိ႔ရည္ရြယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤစာအုပ္ငယ္ကုိျပဳစုေရးသားၿပီးခဲ့ေသာ္လည္း ထုိစဥ္ကာလအခ်ိန္အခါ အဖ်က္အလက္မ်ားအရ စာအုပ္ကုိထုတ္ေဝျခင္းမျပဳႏုိင္ခဲ့ပါ။ ယခု အခ်ိန္အခါတြင္ မူ ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရးတြင္ အေျခအေနအခ်က္အလက္မ်ားသည္ ထုိစဥ္ကအေနအထားမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ  ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ခ်ၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ မေျပာင္းလဲေသာအေျခအေန၊ အခ်က္အလက္မ်ား လည္းရွိေနၾကသည္။ ဒီမုိကေရစီေတာ္လွန္ေရးမေအာင္ေသး။ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား ဆက္လက္တုိက္ပြဲဝင္ေနဆဲ။ပည္သူလူထု၏တုိက္ပြဲမ်ား ဆက္လက္ဖစ္ေပၚေနဆဲ။ ျပည္သူႏွင့္ေတာ္ လွန္ေရးသမားမ်ားအတြက္ တုိက္ပြဲနည္းနာမ်ားစဥ္းစားႀကံဆဖုိ႔လုိအပ္ေနဆဲ။ ဤစာအုပ္ငယ္ပါ ျပင္သစ္အလုပ္သမားထု၏တုိက္ပြဲဝင္စိတ္ဓာတ္၊ တုိက္ပြဲနည္းနာႏွင့္သူရသတၱိမ်ား ကုိေလ့လာရလွ်င္ ဗမာျပည္တာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားႏွင့္ျပည္သူမ်ားအတြက္ တစုံတရာ အေထာက္အကူျပဳေပးႏုိင္သည္ဟု ယုံၾကည္ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္လည္း ဗမာျပည္ေတာ္လွန္ေရးတုိက္ပြဲမ်ားႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးနည္းနာမ်ားစဥ္းစားႀကံဆရာတြင္ ဤစာအုပ္ပါ ေတာ္လွန္ေသာပဲရစ္လူထု၏တုိက္ပြဲမ်ား၊ တုိက္ပြဲဝင္နည္းနာမ်ားက တနည္းနည္းျဖင့္ အေထာက္အကူျပဳစရာရွိေနဆဲဟုမင္မိပါသည္။ သည့္အျပင္ ဤစာအုပ္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ ကားလ္မာ့က္စ္ေရးသားေသာ “ျပင္သစ္ျပည္ ျပည္တြင္းစစ္”ႏွင့္ “လူဝီဘုိနာပတ္၏ ဘရူးမးလ္လ တစ္ဆယ့္ရွစ္ရက္ေန႔”စာအုပ္မ်ားပါအခ်က္အလက္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ မာ့က္စ္ေရးေသာက်မ္းမ်ားထဲတြင္ “ဘရူးးေမးလ္လ တစ္ဆယ့္ရွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔”စာအုပ္သည္ ေတာ္လွန္ေရးအႏုပညာအေျမာက္ဆုံးဟု ကြၽန္ေတာ္တုိ႔၏ေခါင္းေဆာင္တဦးကၫႊန္ျပခဲ့သျဖင့္ ဤက်မ္းကုိႀကိဳးစားဖတ္ရႈကာ မွတ္စုထုတ္ ထားေသာအခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ယခုထုတ္ေဝလုိက္ေသာစာအုပ္ငယ္မွာ ဘာသာျပန္မဟုတ္ပါ။ မွတ္စုထုတ္ထားေသာအခ်က္အလက္မ်ားကုိ ျပန္လည္ေရးသားျပစုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ မာ့က္စ္ႏွင့္အိန္ဂယ္တုိ႔၏ အေရးႀကီးေသာသုံးသပ္ၾကည့္ျမင္ခ်က္မ်ားကုိမူ တုိက္ရုိက္ဘာသာျပန္ ထားပါသည္။ အမွန္ပင္ မာ့က္စ္၏ ဤက်မ္းစာ(၂)အုပ္ပါေရးသားခ်က္မ်ားသည္ ေတာ္လွန္ေရးအႏုပညာ ၾကြယ္ဝသကဲ့သုိ႔ ေရးသားေျပာဆုိခ်က္မ်ားသည္လည္း ေျပာင္ေျမာက္လွပါသည္။ ၄င္းေရးသားခ်က္မ်ားကုိ စာဖတ္သူမ်ားထံ အကုံလုံဆုံးသယ္ေဆာင္ေပးဖုိ႔ကား ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္မတတ္ႏုိင္ပါ။
ပတၱျမားသည္ကားပတၱျမားပင္ျဖစ္၍ ထုပ္သိမ္းယူငင္သည့္ၾကာဖက္၏ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ကုိကား ၾကာဖက္ကပင္တာဝန္ယူရေပလိမ့္မည္။ ေနာက္တခ်က္ေျပာဖုိ႔လုိသည္မွာ ဤစာတမ္း၏အမည္ပင္ျဖစ္ ပါသည္။ ျပင္သစ္ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစား၏ သူရသတၱိေျပာင္ေျမာက္လွေသာတုိက္ပြဲမ်ားကုိ ကြၽန္ေတာ္ဂုဏ္ျပဳၿပီး ဤစာအုပ္ကုိအမည္ေပးလုိပါသည္။ သည္အခါ (၁၈၇၁)ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၁၈)ရက္ေန႔မွာ အလုပ္သမားထုက ပဲရစ္ၿမိဳ့ကုိသိမ္းၿပီး ပဲရစ္ၿမိဳ့ေတာ္ခန္းမထက္မွာ ေတာ္လွန္ေရးေအာင္လံနီ စုိက္ထူလုိက္ပုံကုိ မ်က္လုံးထဲမွာ(စိတ္ထဲမွာ) ေျပးျမင္လုိက္မိပါသည္။ သည့္အတြက္ ဤစာအုပ္ငယ္၏အမည္က “ၿမိဳ့ေတာ္ခန္းမထက္ကအလံေတာ္”။ တခ်ိန္တည္းတြင္ ဗမာျပည္၏ရန္ကုန္ၿမိဳ့ေတာ္ႏွင့္ၿမိဳ့အသီးသီးတုိ႔၏ ၿမိဳ့ေတာ္ခန္းမမ်ားထက္တြင္  ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား က ေအာင္လံေတာ္လႊင့္ထူၾကမည့္အခ်ိန္ကုိလည္း လွမ္း၍ေမွ်ာ္ရည္မိပါသည္။    ။
ေမာင္လွဝင္း(ျမင္းၿခံ)
၁၄၊ ၁၊ ၂ဝဝ၈


အပုိင္း(၁)
သမုိင္း(သုိ႔မဟုတ္) လူတန္းစားတုိက္ပြဲမ်ား
“ကြၽန္ေျပးကုိ ဝွက္ထားသူအတြက္ ေသဒဏ္။ ကြၽန္ရဲ့ကုိယ္က ကြၽန္အမွတ္အသားကုိဖ်က္ေပးေသာလက္ အျဖတ္ခံရမည္” ျပင္းထန္ေသာ ဤ အမိန္႔မွာ စာရြက္ေပၚေရးထားျခင္းမဟုတ္။ ေက်ာက္စာတုိင္မွာထြင္းထုထားသည့္ အမိန္႔။ ဤေက်ာက္စာမွာ အျမင့္ရွစ္ေပရွိသည္။ ဤအမိန္႔စာ ေရးထုိးခဲ့သူမွာ “ဟမၺဴရာဘီဘုရင္”။ သူက ကုိဓဥပေဒ (Code of Hammurabi)ကုိ ျပဳစုခဲ့သည္။ ေက်ာက္စာတုိင္မွာ ဤအမိန္႔ပါရွိေသာ “ဟမၺဴ ရာဘီကုိဓဥပေဒ”ကုိ ထြင္းထုေစခဲ့သည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၆)ေထာင္ေလာက္ကေရးထုိးခဲ့ေသာေက်ာက္စာ ျဖစ္သည္။ ေခတ္ကာလမွာ ေဘဘီလုိနီးယားႏုိင္ငံေခတ္။ ကြၽန္ပုိင္ရွင္စနစ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ေခတ္ကာလ။ လူတန္းစားကြဲျပားမႈႏွင့္လူတန္းစားဖိႏွိပ္မႈတုိ႔သည္ ကြၽန္ပုိင္ရွင္ ေခတ္ကတည္းကတည္ရွိလာခဲ့ေၾကာင္း အထက္ပါေက်ာက္စာက သက္ေသျပေနသည္။
ကမၻာေပၚမွာလူသားတုိ႔ဖန္တီးခဲ့ၾကေသာ ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ေတြအမ်ားအျပားရွိခဲ့ၾကသည္။ လူအမ်ား ၾကားသိဖူးၾကေသာ ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ တခုႏွစ္ခု ေလာက္ပဲ ဥပမာအျဖစ္တင္ျပပါမည္။ အီဂ်စ္က ရွင္ဘုရင္ႏွင့္နန္းတြင္းမိသားစုတုိ႔၏အေလာင္းမ်ားကုိ သိမ္းဆည္းထားရာပိရမစ္မ်ား။ အာရွ တုိက္အိႏၵိယမွ တာ့ဂ်္မဟာအေဆာက္အအုံ။
အီဂ်စ္မွာ ဘုရင့္အေလာင္းေတြထားရွိဖုိ႔ ပိရမစ္တလုံးေဆာက္လုပ္ရာမွာေတာင္ ၾကာပြတ္ရုိက္ႏွက္မႈေတြေအာက္မွာ သိန္းခ်ီေသာေက်းကြၽန္ မ်ား အလြန္တရာပင္ပန္းဆင္းရဲျခင္းႀကီးစြာ လုပ္ကုိင္တည္ေဆာက္ေပးခဲ့ၾကရသည္။ ပိရမစ္တလုံးအတြက္ ေထာင္ခ်ီေသာလူသားမ်ားေသဆုံး ခဲ့ၾကရသည္။ သည္လုိမ်ိဳးပိရမစ္ေတြ အေရအတြက္မည္မွ်ေလာက္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ၾကပါသလဲ။ လူသားအေရအတြက္ မည္မွ်ေလာက္မ်ားျပား ေအာင္ ေသဆုံးခဲ့ၾကရပါသလဲ။ အိႏၵိယပေဒသရာဇ္လူတန္းစား၏ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုသက္ေသတည္ေမာ္ကြန္းထူဖုိ႔ တာ့ဂ်္မဟာအေဆာက္အအုံ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ရာတြင္ေကာ၊ အိႏိၵယျပည္သူအေရအတြက္မည္မွ်ေလာက္ အသက္ဆုံးပါးခဲ့ၾကရပါသလဲ။ ေထာင္ေသာင္းခ်ီေသာ အိႏၵိယဆင္းရဲ သားမ်ား ႏွလုံးေၾကကြဲခဲ့ရ၊ မ်က္ရည္ေခ်ာင္းစီးခဲ့ရသည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ဤသုိ႔ေသာ ကမၻာ့အံ့ဖြယ္မ်ားသည္ လူတန္းစားကြဲျပားမႈႏွင့္လူ တန္းစားဖိႏွိပ္မႈမ်ားကုိသက္ေသထူျပေသာ အေဆာက္အအုံမ်ားလည္းျဖစ္ေနၾကပါသည္။
တကယ့္ျဖစ္ရပ္မ်ားတြင္ လူတန္းစားကြဲျပားမႈႏွင့္လူတန္းစားဖိႏွိပ္မႈမ်ားခ်ည္းသာ ရွိခဲ့သည္မဟုတ္ပါ။ ဘီစီ (၁၃၅)က  စစၥလီကြၽန္း ေက်းကြၽန္ မ်ားပုန္ကန္မႈ။ ဘီစီ (၇၄)က စပါတာကတ္ေခါင္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ေက်းကြၽန္လြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပြဲမ်ား။ ဤသည္မွာ လူတန္းစားဖိႏွိပ္မႈကုိ တြန္းလွန္ခဲ့ေသာလူတန္းစားတုိက္ပြဲမ်ားျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႔တုိက္ပြဲမ်ားမွာ ေသးငယ္ေသာတုိက္ပြဲကေလးမ်ား မဟုတ္ခဲ့ၾက။ စပါတာကတ္၏ ေက်းကြၽန္လြတ္ေျမာက္ေရးဆုိပါလွ်င္ စစ္သား (၈)ေထာင္ခန္႔ရွိေသာေရာမစစ္တပ္ႀကီးကုိပင္လွ်င္ အႏုိင္တုိက္ႏုိင္ခဲ့ေသာတုိက္ပြဲမ်ားျဖစ္သည္။ ေလးႏွစ္ေလးမုိးရွည္လ်ားျပင္းထန္စြာ တုိက္ပြဲေတြဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကရသည္။ ေရာမတၿမိဳ့လုံးတုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေစခဲ့သည့္ တုိက္ပြဲမ်ားျဖစ္သည္။
အာရွတုိက္ ပေဒသရာဇ္တရုတ္ျပည္မွ လယ္သမားေတာ္လွန္ေရးတုိက္ပြဲမ်ားသည္လည္း အလားတူႀကီးမားျပင္းထန္ေသာတုိက္ပြဲမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
လြတ္လပ္သူႏွင့္ေက်းကြၽန္..၊ ဘုရင္၊ မင္းညီမင္းသားနဲ႔လူသာမန္မ်ား…၊ အရွင္သခင္ႏွင့္လယ္ကြၽန္…၊ လက္မႈပညာသည္(အခြင့္အေရးအျပည့္ အဝရွိေသာ လုပ္ငန္းေခါင္းေဆာင္သူ)ႏွင့္က်ပန္းအလုပ္သမားမ်ား…တခြန္းတည္းေျပာရလွ်င္ဖိႏွိပ္သူလူတန္းစားႏွင့္အဖိႏွိပ္ခံလူတန္းစားမ်ား သည္ တဦးႏွင့္တဦး အစဥ္အၿမဲ(ေခတ္အဆက္ဆက္)ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ခဲ့ရသည္ခ်ည္း။ ပုန္းကြယ္၍တမ်ိဳး၊ အတိအလင္းႏွင့္တဖုံ အဆက္ မျပတ္ တုိက္ခုိက္လာခဲ့သည္ခ်ည္း…။
ကြၽန္ပုိ္င္ရွင္စနစ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ ပေဒသရာဇ္စနစ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ အရင္းရွင္စနစ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း…စသျဖင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ဤအတုိင္း တုိက္ပြဲမ်ား ျဖစ္တည္လာခဲ့သည္မွာျငင္းမရႏုိင္ပါ။
“ယေန႔အထိတည္ရွိေနဆဲလူ႔အဖြဲ႔အစည္းအားလုံး၏သမုိင္းသည္ လူတန္းစားတုိက္ပြဲသမုိင္းသာျဖစ္သည္”
ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေၾကညာစာတမ္းထဲက ဝါက်တေၾကာင္း၊ စကားတခြန္း။ အခန္း(၁) ၏ ပထမဆုံးဝါက်။ ၄င္းတြင္ဆုိထားသည့္သမုိင္းသည္ မွတ္တမ္းတင္ထားၿပီးသည့္သမုိင္းကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္။ ၄င္းေၾကညာစာတမ္းကုုိ ကားလ္မာ့က္စ္ႏွင့္ဖရက္ဒရစ္အိန္ဂယ္တုိ႔က (၁၈၄၈)ခုႏွစ္၊ ဇႏၵဝါရီလမွာေရးသားခဲ့သည္။ စတင္ပုံႏွိပ္ခဲ့သည္က (၁၈၄၈)ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚဝါရီလ။ (လန္ဒန္မွာ) ထုိစဥ္က မွတ္တမ္းတင္ၿပီးျဖစ္သည့္သမုိင္း၏ သမုိင္းမတုိင္မီကာလအေၾကာင္း လုံးဝမသိသေလာက္နီးပါးျဖစ္သည္။
သည့္ေနာက္ပုိင္းက်မွ ဟက္ေသာဆင္ (HAXTHAUSEN)ဆုိသူက ရုရွားျပည္မွ ေျမယာဘုံပုိင္ဆုိင္ေသာ ေရွးဦးဘုံေျမေခတ္ကုိစတင္ေတြ႔ရွိၿပီး ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႔ေနာက္ပုိင္းထပ္မံေတြ႔ရွိသူတဦးမွာ ေမာရာ ဆုိသူ ျဖစ္သည္။ သူ႔ေတြ႔ရွိမႈမွာ “က်ဴေတာနစ္မ်ိဳးႏြယ္အားလုံး၏ သမုိင္းသည္ ေျမယာပုိင္္ဆုိင္မႈဆုိသည့္လူမႈေရးအုတ္ျမစ္အေပၚက စတင္ခဲ့ျခင္း”ဆုိသည့္အခ်က္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ “ေက်းလက္ေျမယာပုိင္္ ဆုိင္မႈသည္ အိႏၵိယျပည္မွအုိင္ယာလန္ျပည္အထိ ေနရာတကာမွာ ေရွးဦးလူ႔အဖြဲ႔အစည္းသ႑ာန္အျဖစ္တည္ရွိခဲ့ေၾကာင္း”ကုိလည္း သူက ေတြ႔ရွိထုတ္ေဖာ္ႏုိင္ခဲ့ရုံမက သက္ေသျပႏုိင္ခဲ့သည္။ သူတုိ႔အျပင္ ေမာ္ဂန္ (MORGAN)ဆုိသူကလည္း မ်ိဳးရုိး၏အစစ္အမွန္သဘာဝ၊ မ်ိဳးရုိးႏွင့္ မ်ိဳးရုိးတူအုပ္စုတုိ႔၏ဆက္ဆံေရးတုိ႔အေၾကာင္းကုိ အခုိင္အမာရွာေဖြေတြ႔ရွိလုိက္ျပန္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ သူက ၄င္းေရွးဦးကြန္ျမဴနစ္လူ႔အဖြဲ႔ အစည္း၏အတြင္းပုိင္းဖြဲ႔စည္းပုံကုိ စံတင္ေလာက္ သည့္သ႑ာန္ႏွင့္ရွင္းလင္းျပသႏုိင္ခဲ့သည္။

1 comments:

Post a Comment