Tuesday, May 28, 2013

ကံေကာင္းၾကပါေစ

0 comments
ကံေကာင္းၾကပါေစ 28May13
ေအးစက္ဝင္းလက္သည့္ ဗာဂ်င္းနီးယားေႏြဦးတြင္ က်ေနာ္ ၿမိဳ့ကေလးကို ေရာက္ခဲ့သည္။ ဇာတိ ေနျပည္ေတာ္ေဟာင္းက မိတ္ေဆြက နီးနားဝန္းက်င္က အေမရိကန္ေမြႏွစ္တို႔ကို လိုက္ျပသည္။ အိမ့္ရွင္မွာ မူလကပင္ သမိုင္းေဗဒလိုက္စားသူျဖစ္၍ အေမရိကန္ေခတ္ဦးက သမၼတေဟာင္းတို႔အေမြသရီရတို႔ၾကြယ္ဝရာ ဤနယ္ေျမႏွင့္အကြ်မ္းတဝင္ျဖစ္ေနသည္။ ကမၻာသစ္က ဥေရာပလက္နက္ႏိုင္ငံတို႔ လက္ေအာက္ခံတိုင္းျပည္မ်ားလြတ္လပ္ေရးယူပီး ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းလမ္းကိုနင္းခဲ့ၾကရာတြင္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အေမရိကန္တို႔ကအဦးဆုံးႏွင့္ အေအာင္ျမင္ဆုံးျဖစ္ရသနည္းဆိုသည့္အေမးက ေခါင္းထဲေပၚလာခ်ိန္တြင္ အေမရိက ထူေထာင္စသမိုင္းကို လွ်ပ္တျပက္ျပန္ၾကည့္ခြင့္ ရခဲ့သည္ဟုဆိုရပါမည္။
အေမရိကန္ဟုေခၚသည့္ ၿဗိတိသွ်လက္ေအာက္ခံ (၁၃)ျပည္နယ္သားတို႔က ေျမယာရင္းျမစ္ႏွင့္ကုန္သြယ္မႈ၊ စက္မႈသိပၸတို႔တြင္ လက္တင္အေမရိကျပည္တို႔ထက္သာသည္ဟုဆိုလွ်င္ ရပါသည္။ ဘာသာေရး၊ စာေပ၊ လူမ်ိဳးႏြယ္ကြဲျပားမႈ၊ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈျခားနားျခင္း စသည္တို႔ကိုထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ႏိုင္ၾကပါသည္။ က်ေနာ္ေတြ႔ခဲ့သည္မွာကား ပညာအေျခခံႏွင့္လြတ္လပ္တန္းတူမႈကို အေျချပဳတည္ေထာင္သည့္ တိုင္းျပည္တခု၏အေျခခံျဖစ္ပါသည္။ အေမရိကန္သည္ အရင္းရွင္ထိပ္သီးတိုင္းျပည္ႀကီးျဖစ္၍ အာဏာကို ေကာ္ပိုရိတ္ေသေဌးႀကီးလက္တဆုပ္က ကလဖန္ထိုးျခယ္လွယ္ေနၾကသည္မွာ မွန္ေသာ္ျငား မူလေျခခံ ဘူဇြာလူျဖဴတို႔၏ လူမႈတန္းတူေရးမူကိုေတာ့ အေျခခံမပ်က္ေအာင္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ကြ်န္စနစ္ႏွင့္လူျဖဴလူမည္းခြဲျခားေရးေခတ္ကဲ့သို႔ အရိပ္မည္းမ်ားရွိေစကာမူ ကမၻာေဟာင္း၏ လူတန္းစားကြဲျပားသတ္မွတ္ခ်က္တို႔ကို ပထမဆုံးစိန္ေခၚအံတုခဲ့သည့္ ကမၻာ့ေခတ္သစ္ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈမ်ားမွာ ထိုတိုင္းထိုျပည္တြင္ ထင္ထင္ရွားရွားထြန္းေတာက္ခဲ့ပါသည္။ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးအေငြ႔အသက္မ်ားဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပင္သစ္ အဂၤလန္ အေမရိကကိုလိုနီမ်ားတြင္ (၁၈)ရာစုႏွစ္မ်ားဆီက လြန္းထိုးကူးယွက္ေနေသာ ဉာဏ္သစ္ေလာင္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ဘူဇြာဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈတြင္ ေမ့ေပ်ာက္ထား၍မျဖစ္ပါ။ ျပည္ေျပးပညာရွိမ်ား၊ ဘူဇြာေၾကးရတတ္မ်ားႏွင့္ ပေဒသရာဇ္မင္းစိုးအုပ္ခ်ဳပ္မႈမွရုန္းထြက္လိုသူမ်ားသည္ စာအုပ္စာေစာင္မ်ား၊ ကာဖီဆိုင္၊ ဗ်စ္ဆိုင္မ်ားမွတဆင့္ အျမင္သေဘာႏွီးေႏွာခဲ့ၾကသည္။ အေမရိကန္aတာ္လွန္ေရးကို လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး သက္သက္ျမင္၍ မျဖစ္ပါ။ အဂၤလန္အာဏာရွင္ အိုလီဗာကရြမ္းဝဲအလြန္ေခတ္သစ္ ကမၻာတြင္ ပထမဆုံး ဘုရင္မရွိသည့္တိုင္းျပည္ကိုစတင္သူတို႔မွာ ကိုလိုနီနယ္သားမ်ားျဖစ္ေနသည္က သာမန္တိုက္ဆိုင္မႈမဟုတ္။ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးသည္ပင္ ဘုရင္ဧကရာဇ္စနစ္ကို တက္ခ်ည္ဆုတ္ခ်ည္ အႏွစ္ (၈ဝ) ခုခံခဲ့ရေသးသည္။ အေမရိကန္တြင္ကား လူအမ်ားႀကိဳက္အာဏာရွင္စနစ္ကိုပင္ ျဖစ္တည္ခြင့္မျပဳခဲ့။
အေမရိကန္ ဒီမုိကေရစီေခတ္ဦးတြင္ ဘာသာေရးႏွင့္ပုဂၢလိကလြတ္လပ္ခြင့္မ်ားမွာ ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ တန္းတူအေရးပါခဲ့သည္။ လြတ္လပ္စြာယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈရွိေရးမွာ ကမၻာေဟာင္းဆီက ဘာသာအယူမတူမႈေၾကာင့္ ေနရပ္စြန္႔ခြာအေျခခ်ရသူတို႔အဖို႔ အသက္ပမာအေရးပါပါသည္။ ပရင့္စတန္တကၠသိုလ္တြင္ အဓိပတိျဖစ္လာေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဆင္ျမဴယယ္ေဒးဗီးစ္မွာ ယုံၾကည္မႈ လြတ္လပ္ခြင့္၊ ေက်ာင္းေတာ္ႏွင့္ အစိုးရအာဏာပိုင္တို႔ ေရာယွက္မႈမျဖစ္ေရးတို႔ကို ဦးေဆာင္တိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၿပီး ထိုအတြက္ ၁၇၈၆ တြင္ ဂ်က္ဖာဆင္စတက္ၾကဴရီဥပေဒအရ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ အတည္ျဖစ္ခဲ့သည္။
လြတ္လပ္ေရးစစ္အတြင္း ေက်းကၽြန္မ်ားႏွင့္အမ်ိဳးသမီးတခ်ိဳ႔ ပါဝင္တိုက္ခိုက္ခဲ့မႈကလည္း အေမရိကန္တြင္ ကၽြန္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရး၊ အမ်ိဳးသမီးတန္းတူေရးမ်ားအတြက္ တြန္းအားျဖစ္ပါသည္။ လူခ်င္းတန္းတူညီမွ်ခြင့္ကိုအေျချပဳေသာ အေျခခံဥပေဒဖခင္မ်ားကိုယ္တိုင္ ကၽြန္ပိုင္ရွင္ေျမရွင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေနသည္က အေမရိကန္လြတ္လပ္ေရးေခတ္ဦးအတြက္ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြန္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရးအတြက္ ထိုပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားႏွင့္မ်ိဳးဆက္သစ္ႏႈိးေဆာ္သူမ်ား ဆင့္ကဲထမ္းရြက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ အႏွစ္ (၈ဝ)ေက်ာ္အတြင္း ကၽြန္စနစ္ကိုဖ်က္သိမ္းျခင္း၊ ေနာက္ အႏွစ္တရာတြင္ လူျဖဴလူမည္း တန္းတူအခြင့္အေရးတိုက္ပြဲမ်ား ထိုမွ က်ားမ လိင္မခြဲျခားဘဲ လူတိုင္းတန္းတူေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားထိရိုက္ခတ္ခဲ့ပါသည္။
အေမရိကန္ေခတ္ဦးက ပညာရွင္ႏိုင္ငံေရးသမားဂ်က္ဖာဆင္၏ေဂဟာသုိ႔လည္း ေရာက္ခဲ့သည္။ သူ၏ စာၾကည့္ေဆာင္ႏွင့္အိပ္ရာေဆာင္မွာ စာသမားတို႔eSလုံးေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ရာခန္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္ႀကီး၏စာစုကိုသေႏၶျပဳၿပီး စစ္တြင္မီးသင့္ခဲ့သည့္ ကြန္ဂရက္ ပိဋကတ္တိုက္ကို ျပန္လည္တည္ေထာင္ ခဲ့ရသည္။ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးတြင္း ပါရီတြင္သံႀကီးအျဖစ္ေနခဲ့ရ၍ ဂ်က္ဖာဆင္တြင္ တန္းတူညီမွ်ေရးတရားတို႔ၾသဇာ သက္ေရာက္မည္ဟုထင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ေဂဟာတြင္ သူ႔အတြက္၊ သူ႔ဧည့္သည္မ်ားအတြက္စီမံသည္တို႔ကမ်ားၿပီး သူ႔သမီးနွင့္ေျမးမ်ားအတြက္ ေနရာအခန္းတို႔မွာ ထပ္ခိုးေပၚတြင္ေရာက္ေနသည္ကိုaတြ႔ရသည္။ ေက်းကၽြန္မ်ားအတြက္ အိမ္ေျခမွအခန္းမ်ားမွာလည္း ဦးပုည၏ ကာက သူဆင္းရဲအဖြဲ႔ကို သတိရစရာပင္။ လူတို႔တြင္ အလုပ္အေျပာသေဘာ ညီမွ်မႈအျခင္းအရာကို ျပန္ၿပီးဆင္ျခင္ဖို႔ျဖစ္ပါသည္။
ထိုထက္ ေခတ္ၿပိဳင္jမန္မာတြင္ (၁၈)ရာစုအလယ္က ပေဒသရာဇာ၏ သူဇာ၊ အူရြ စသည့္ စာႏုမ်ားေခတ္စားပီး အဝပ်က္သည့္အခါ ေနာက္ပိုင္း စာေပ အေတာ္ဆုတ္ယုတ္ခဲ့ပီးေနာက္ ဘိုးေတာ္မင္းလက္ထက္တြင္ မဇၥိ်မမွ ေဆးက်မ္း၊ ေဗဒင္၊ နီတိစသည့္က်မ္းမ်ားကိုျပန္ဆိုၿပီး စာေပကိုျဖည့္ဆည္းခဲ့သလို မကၡရာမင္းသား၏စြယ္စုံက်မ္းျပန္ဆိုမႈ၊ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ အဘိဓာန္ျပဳမႈ၊ ထိုေနာက္ မႏၱေလးေခတ္တြင္ ဥေရာပသိပၸံက်မ္း၊ ႏိုင္ငံေရးက်မ္းမ်ား ျပန္ဆိုလာပါသည္။ ကၽြန္ေခတ္တြင္လည္း ဘူဇြာပညာတတ္တို႔၏မဂၢဇင္းစာေစာင္မ်ားမွ ပညာေရး၊ ေလာကဓာတ္စာ၊ အေတြးအေခၚမ်ားျဖန္႔ျဖဴးလာရာ အထင္ရွားဆုံးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာျပန္႔ပြားေရးအသင္း၏ ဂႏၳေလာကစာစဥ္၊ နဂါးနီ၏ဘာသာျပန္စာအုပ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ လြတ္လပ္ပီးေခတ္တြင္လည္း သန္ရာ ႏိုင္ငံေရး ပညာေရး ျဖန္႔ျဖဴးျပန္ဆိုခဲ့ၾကၿပီး ယခုထက္တိုင္ ဒီမိုကေရစီေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ေဂဟထိန္းသိမ္းေရး စသည္ျပန္ဆိုေနၾကပါသည္။
ထိုထက္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ဆီတြင္ အားႀကီးသည္က လက္တင္အေမရိကတြင္ (၁၉)ရာစုကေခတ္စားခဲ့ေသာ ဝတၳဳဇာတ္ေၾကာင္းဖြဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ကိုလႈံ႔ေဆာ္ရာပုံဝတၳဳ ကဗ်ာတို႔ ႀကီးပြားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ (၂ဝ)ရာစု ဘာသာေရးဆန္းသစ္ျပင္းထန္မႈတို႔ဆီအေျခခံေသာ အင္ဒိုနီးရွား၊ တူရကီႏွင့္အိႏၵိယက မ်ိဳးခ်စ္စာေပမ်ားကဲ့သို႔ ျမန္မာတြင္လည္း ပေဒသရာဇ္ေနာက္ေၾကာင္းခံသူရဲေကာင္းပုံျပင္မ်ား၊ ထိုမွ လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္းတင္အႏုပညာဖန္တီးမႈမ်ား အင္အားႀကီးပါသည္။ ေဒါင္းရုပ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရုပ္၊ ဗႏၶဳလကဲ့သို႔စစ္သူႀကီးတို႔ အမွတ္လကၡဏာမွာ လူခ်င္းတန္းတူညီညြတ္မႈ၊ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ဘာသာေရးလူမ်ိဳးေရးစရိုက္တို႔ကင္းလြတ္သည့္ယဥ္ေက်းမႈတို႔ေလာက္ မထြန္းကားခဲ့ပါ။ မထြန္းကားႏိုင္ေသးပါ။ ဒီမိုကေရစီဆိုသည္ကိုပင္ သူရဲေကာင္းတစုတို႔ရယူေပးသည့္ ဆုလာဘ္သဖြယ္ ျမတ္ႏိုးေကာ္ေရာ္ျပဳၾကသည္။
သုိ႔အတြက္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ဆက္ရမည့္ခရီးတြင္ တဦးခ်င္းလြတ္လပ္တန္းတူခြင့္ကို ေလးစားခုခံမည့္ ဥပေဒပညာရွိ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဆန္းစစ္သူ၊ ဘာသာေရးေခတ္ျပင္ဆရာ စသည္တို႔ မ်ားစြာလိုေနပါသည္။
ယူတာက ဒီေနရာကျဖစ္ပါတယ္။ http://bobolansin.wordpress.com/2013/05/28/%E1%80%80%E1%80%B6%E1%80%B1%E1%80%80%E1%80%AC%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%81%BE%E1%80%80%E1%80%95%E1%80%AB%E1%80%B1%E1%80%85/#more-1822

0 comments:

Post a Comment