Monday, May 6, 2013

တိုင္းဦးသားကိုေတြ႔ၿပီး တိုင္းရင္းသားအေၾကာင္းေတြးမိတာ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိ)

0 comments
တိုင္းဦးသားကိုေတြ႔ၿပီး တိုင္းရင္းသားအေၾကာင္းေတြးမိတာ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိ)
ဗမာျပည္မွာ အမ်ိဳး/ဘာသာ/သာသနာအေျခခံ အၾကမ္းဖက္ဝါဒီေတြ စိတ္ထင္တိုင္းေသာင္းက်န္းခြင့္ရေနခိုက္မွာ အိမ္ရွင္/ဧည့္သည္အေဟာနဲ႔ မီးေလာင္ရာေလပင့္မႈအေၾကာင္းေတြးေနတုန္း၊ တေနရာရာကေန တေနရာရာကို အခ်ိန္ျခားၿပီး ေရွ႔ဆင့္ေနာက္ဆင့္ဝင္ခ်လာၾကသူခ်င္းအတူတူ တိုင္းရင္းသား၊ တိုင္းဖ်ားသား၊ တိုင္းျခားသား၊ ဌာေနသား၊ ေရႊ႔ေျပာင္းဝင္လာသူ၊ ေဒသခံစတဲ့ အမုန္းတရားနဲ႔ ခြဲျခားအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုမႈေတြအေၾကာင္းေတြးေနတုန္း၊ လူထဲကေန လူမ်ိဳးဆိုၿပီးလူသားရဲ့ပကတိသေဘာကို ေသြးနဲ႔ထပ္ခြဲမွရဦးမတဲ့ဆိုတဲ့ ေသြးခြဲတရားေတြအေၾကာင္းေတြးေနတုန္း
ျဗဳန္းဆို ေဝါဟာရအသစ္အဆန္းတခု ၾကားလိုက္ရတယ္။ “တိုင္းဦးသား”တဲ့။ အေတာ္လွတဲ့ ေဝါဟာရပဲ။ “တိုင္းရင္းသား”ဆိုတဲ့ေဝါဟာရကိုတန္ျပန္ဖို႔ တီထြင္လိုက္တာလို႔ထင္ရပါတယ္။ ေနာင္မွာ ဗမာျပည္လို႔ေခၚမယ့္ “တိုင္း”နိုင္ငံထဲကို ျမန္မာေတြထက္အရင္ “ဦး”ဦးဖ်ားဖ်ား ေရာက္လာတဲ့အမ်ိဳး“သား”ေတြကိုေခၚဖို႔ ႀကိဳေမွ်ာ္မွန္းတီထြင္လိုက္တဲ့ ေဝါဟာရျဖစ္ပံုပါပဲ။ ဒါဆို ခု ျမန္မာလို႔ေခၚသူေတြထက္အရင္ ဒီအရပ္မွာ ဘယ္သူေတြ ေရၾကည္ အရင္ေသာက္ခဲ့သလဲ၊ ဘယ္သူေတြ ျမက္နု အရင္ရွာေတြ႔ခဲ့ၾကသလဲ။ ဘယ္သူေတြ ဓါးမဦး အရင္စခ်ခဲ့ၾကသလဲ။ ဝေတြလား၊ ရွမ္းေတြလား၊ ကခ်င္ေတြလား၊ မြန္ေတြလား၊ ရခိုင္ေတြလား၊ ကယားေတြလား၊ ကရင္ေတြလား ဘာေတြမ်ားျဖစ္မလဲ။ ေနာင္တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ “တိုင္းရင္းသား-တိုင္းဦးသားပဋိပကၡမီး” မေတာက္ဘူးေျပာနိုင္မလား။ တကယ္တမ္းေတာ့ ဘာေတြျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူေတြျဖစ္ျဖစ္ပါ။ အဲ့ဒီ တိုင္းဦးသားေတြလည္း လူေတြပဲမဟုတ္လား။ လူသားပဲမဟုတ္လား။ ေနာင္မွာ နိုင္ငံရယ္လို႔နယ္နိမိတ္ေတြေပၚလာတဲ့အခါမယ္ နိုင္ငံသားရယ္လို႔ျဖစ္လာၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ အဲ့သလိုမျမင္ရင္ အရင္ေရာက္နွင့္သူက ေနာက္ေရာက္လာသူကို တိုင္းျခားသား တိုင္းဖ်ားသားဆိုၿပီးခြဲျခားတာေတြ ပိုသည္းသန္ျပင္းထန္လာမယ့္အျပင္ တိုင္းဦးသားအခြင့္အေရး၊ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးနဲ႔ နိုင္ငံသားအခြင့္အေရး အျငင္းအခုန္ေတြလည္း ပြဲပိုၾကမ္းလာစရာအေၾကာင္းတခု ထပ္တိုးလာမွာပါ။ ခုေျပာလိုက္တဲ့ ေဝါဟာရအလွ “တိုင္းဦးသား”ဟာ ေပါ့ေပါ့ေတြးလို႔မရမယ့္ကိစၥ ျဖစ္မလာဘူးလို႔ ဘယ္သူတပ္အပ္ေျပာနိုင္မလဲ။ မၿပီးနိုင္မစီးနိုင္ ျငင္းၾကခုန္ၾက သတ္ၾကပုတ္ၾက ေသြးေခ်ာင္းစီးၾကရဦးမယ့္ကိစၥ ျဖစ္မလာဘူးလို႔ ဘယ္သူအာမခံနိုင္မလဲ။ “တိုင္းဦးသားနဲ႔တိုင္းရင္းသား” “အိမ္ရွင္ဧည့္သည္”လုရင္း နယ္လုရင္း သူနဲ႔အတူသယ္လာတဲ့အယူ ငါနဲ႔အတူပါလာတဲ့တရား သင္နဲ႔အတူထူေထာင္ခဲ့တဲ့ေဒသနာ စတဲ့တံဆိပ္ေတြထြင္ၿပီး “အိမ္ရွင္/ဧည့္သည္ဘာသာ”လည္းကပ္ပါလာဦးေတာ့မယ္။ ဒီမွာ ပဋိပကၡရဲ့ျမစ္ဖ်ားခံေတာ့မယ္။ ေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္ေတာ့မယ္။ အုပ္စုႀကီးတစုကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး လူအုပ္စုႀကီးဝါဒ၊ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ၊ ဘာသာႀကီးဝါဒ မိႈင္းဝေအာင္တိုက္ကာ အုပ္စိုးသူေတြနဲ႔ပင္းၿပီး “အိမ္ရွင္အယူနဲ႔အိမ္ရွင္လူ”ဆိုသူေတြခ်ယ္လွယ္တဲ့ဒဏ္ အုပ္စုငယ္ေတြခံရေပဦးမယ္။ နိုင့္ထက္စီးနင္းမႈမွာ အရသာခံတတ္သူေတြ ေပ်ာ္ပါးဝမ္းေျမာက္ဖို႔ လူအရွင္လတ္လတ္ေတြ မီးေလာင္တိုက္သြင္းခံရဦးေတာ့မယ္။ ယံုၾကည္မႈအယူလြန္သူဟာ စိစစ္တတ္တဲ့ဉာဥ္ပါးလ်ားၿပီး ပိုင္းျခားတတ္တဲ့ဉာဏ္နံု႔နဲ႔ကာ လူ႔သမိုင္းဆိုတာ နိုင္သူ႔သမိုင္းလို႔သာ ေကာက္ခ်က္ဆြဲတတ္ေလတယ္။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ေမ ၆ ရက္ ၂ဝ၁၃

0 comments:

Post a Comment