Sunday, April 3, 2016

စစ္အုပ္စုရဲ႔အမ်ဳိးသားနိုင္ငံေရးဝါဒ သေဘာထား(ေဌးလြန္း)

0 comments
စစ္အုပ္စုရဲ့အမ်ဳိးသားနိုင္ငံေရးဝါဒ သေဘာထား
၂၀၁၀-၂၀၁၅ ၾကံ့ဖြံ႕အစိုးရလက္ထက္အေျခအေနေတြကို ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါ ဘာသာေရး-လူမ်ဳိးေရး အဓိက႐ုဏ္းေတြ အုန္းအုန္းကြ်က္ကြ်က္ျဖစ္တာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ အမ်ဳိးသားေရး၊ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာအေရးဆိုၿပီး ဓားေသြးၾက အားေမြးၾက ခုတ္ၾကထစ္ၾကတာေတြရွိတယ္။ ဒီလူသတ္ပြဲေတြမွာ ပုလိပ္က ၀င္မတားရဲဘူး။ တပ္ကေတာ့ မိုးေပၚေထာင္ ေသနတ္ေဖာက္တယ္ (တည့္တည့္ပစ္မိန္႔မရလုိ႔ ထင္ပါရဲ့)။

ဗိုလ္သိန္းစိန္အစိုးရက မ်ဳိးခ်စ္အစိုးရအျဖစ္ အမွတ္ယူ ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ဖို႔ႀကဳိးပမ္းတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ အထိန္းသိမ္းခံဘဝကလြတ္လာတဲ့ ဗုိလ္ခင္ညြန္႔က အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္လို႔ဆို ျပန္တယ္၊ ေဝဖန္တုံ႔ျပန္သံေတြညံလာမွ ဘာႏိုင္ငံေရးမွ မလုပ္ဘူးလို႔ ျပင္ေျပာတယ္။ ဒါေတာင္ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ေေျပာတာ ပါတီနိုင္ငံေရးမဟုတ္ဘူးလို႔ အတြန္႔တက္ရွင္းျပပါေသးတယ္။ တခါ သူ႔လိုပဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ျုဖစ္လာၾကတဲ့ ဗိုလ္ေန၀င္းေျမးေတြဆီကလည္း အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးစကား ၾကားရတယ္။

အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဆိုတာကေတာ့ သူတို႔စစ္အုပ္စုၾကားမွာ ေရပန္းစားတဲ့စကားပါပဲ။ ေရပန္းစားေပမေပါ၊့ ဗိုလ္ေန၀င္းကိုယ္တိုင္ မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးခဲ့တာကိုး။ စစ္အုပ္စုမက်ဆံုးေသးသေရြ႔ ဒီစကား၊ ဒီ သေဘာတရားကိုအေျချပဳတဲ့ လႈပ္ခတ္မႈေတြရွိေနဦးမွာပါ။ တေန႔ကပဲ ထိုင္းႏိုင္ငံက လိပ္ကၽြန္းလူသတ္မႈအေရးအေၾကာင္းျပၿပီး အေလာင္းဘုရားစိတ္ေတြ ႏိုးၾကားတက္ၾကြလာၾကေသးတာကလား။

ေခတ္အဆက္ဆက္ တက္လာသမွ် စစ္အုပ္စုေခါင္းေဆာင္ေတြေျပာတာ စစ္တပ္က အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးပဲလုပ္မယ္ဆိုတာခ်ည္းပါ။ ဗိုလ္သန္းေရႊလည္း ေျပာတယ္၊ ဗိုလ္မင္းေအာင္လိႈင္လည္း ေျပာတယ္။ ႏိုင္ငံျခားအင္တာဗ်ဴးေတြမွာေတာင္ ဗိုလ္မင္းေအာင္လိႈင္က အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့တပ္မေတာ္အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမီဒီယာေတြကေတာ့ သူ အဲသလိုေျပာတာကို ရယ္ခ်င္လိမ့္မယ္၊ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးတင္မက ကမာၻ့နိုင္ငံေရးမွာပါ ဗမာစစ္တပ္က ဝင္ပါခ်င္ေသးတာလားလို႔ ေမးခ်င္လိမ့္မယ္။

တကယ္ေတာ့ စစ္အုပ္စုေခါင္းေဆာင္ေတြေျပာခ်င္တာ သူတို႔က ပါတီႏိုင္ငံေရးမလုပ္ပါဘူး၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြလို မိမိပါတီအဖြဲ႔အစည္းရဲ့အက်ဳိးကိုဦးထိပ္ထားတာ မဟုတ္ဘဲ တိုင္းျပည္အက်ဳိးစီးပြား (အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီးပြား)ကိုသာ ဦးထိပ္ထားတာပါလို႔ နာမည္ေကာင္းယူခ်င္တာ၊ အေျပာတမ်ဳိးအလုပ္တမ်ဳိးနဲ႔ တကယ္တမ္းက် တိုင္းျပည္ရဲ့နိုင္ငံေရးရာေတြမွာ စစ္တပ္က ဝင္စြက္ဖက္ေနတာကို လွည့္ပတ္လိမ္ညာခ်င္တာ။ ဗမာစကားနဲ႔သာ အဓိပၸာယ္ဗလုံးဗေထြး ျဖစ္ေနေပမယ့္ အဂၤလိပ္လိုေျပာေတာ့ ဘြင္းဘြင္းၾကီးေပၚတာေပါ့၊ ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္တပ္က ဝင္စြက္ဖက္ေနတယ္၊ ေနာင္လည္း ဝင္စြက္ဖက္ေနမယ္ဆိုတာကို ဝန္ခံၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္။
ပါတီႏိုင္ငံေရးနဲ႔ခြဲျခားၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဂုဏ္တင္ေျပာေလ့ရွိေပမယ့္ တေလာကေတာ့ ပါတီႏိုင္ငံေရးလို႔မသံုးဘဲ အာဏာနိုင္ငံေရးလို႔သံုးတာ ဖတ္ရပါတယ္။ ျပန္ၾကားေရးတာဝန္ယူထားတဲ့ ဗိုလ္ရဲထြဋ္ ေျပာတာပါ။ ဒါလည္း ပါတီေတြက ႏိုင္ငံေရးအာဏာရေရးကိုသာ ဦးစားေပးလုပ္တယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ။

စစ္တပ္ဟာ ပါတီႏိုင္ငံေရးရဲ့ျပင္ပကေနၿပီး ပါတီစြဲ၊ ဂိုဏ္းဂဏစြဲ၊ အယူ၀ါဒစြဲမရွိဘဲ တိုင္းျပည္အက်ဳိးကို သမာသမတ္က်က်လုပ္ခဲ့သလိုလို လုပ္ေနသလိုလို ေနာင္အခါမွာလည္း အမ်ဳိးသားနိုင္ငံ်ေရး ဦးေဆာင္မႈအခန္းမွာ ရွိေနဖို႔လိုအပ္တယ္ဆိုၿပီး အာဏာကို ခ်က္ပိုင္ပိုင္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတယ္။ ဒီလို လက္တလုံးျခားလွည့္ပတ္မႈနဲ႔ ေဝါဟာရအားျဖင့္၊ သေဘာတရားအားျဖင့္ လိမ္ညာမိႈင္းတိုက္ၿပီး (လိမ္ညာ မိႈင္းတိုက္တာမွာ ျပည္သူလူထုကုိသာမက စစ္တပ္မ်ဳိးဆက္ အဆက္ဆက္ တပ္သားထု တရပ္လံုးကို ျဖစ္ပါတယ္) စစ္တပ္က အာဏာကိုခ်ဳပ္ကိုင္ထားေရး အထက္စီးကေန အုပ္စိုးေနရာယူေရးႀကဳိးပမ္းဖို႔ အခြင့္ေကာင္းရသြားတာ ဖဆပလ ႏွစ္ျခမ္းကြဲၿပီး ျပည္တြင္းစစ္ အရွိန္ ျမင့္ေနတဲ့ ကာလမွာပါ။

စစ္အုပ္စုေျပာေျပာေနတဲ့ ‘အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး’ ဆိုတာ ၁၉၅၀ ေနာက္ပိုင္းမွာေပၚထြက္လာတဲ့ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးဌာနမွာ သေႏၶတည္ပါတယ္။ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ကတည္းက စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးလုပ္ငန္းေတြ ရွိေနခဲ့ေပမယ့္ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္မွ ဌာနတခုအျဖစ္ တဆင့္တက္ ေပၚထြက္လာတာပါ။ အဓိကလုပ္ငန္းႀကီီးႏွစ္ခုက ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရး ဝါဒျဖန္႔ခ်ိဖို႔နဲ႔ စစ္တပ္ရဲ့တရား၀င္မူဝါဒတခု ေပၚထြန္းလာေရး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္မွာပဲ ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ပင္မယႏၱရားအျဖစ္ ျမဝတီမဂၢဇင္းကို စတင္ထုတ္ေဝပါတယ္။ ဗိုလ္ေအာင္ႀကီး၊ ဗိုလ္ေမာင္ေမာင္၊ ဗိုလ္တင္ေဖတို႔ရဲ့ေခါင္းေဆာင္မႈေအာက္က စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးရံုး (DPW)မွာ အဓိကအခန္းကပါဝင္တာ ဦးခ်စ္လိႈင္ (ကိုကိုေမာင္ႀကီး) ပါ။

၁၉၅၈ ခုႏွစ္ မိတၳီလာတပ္မွဴးမ်ားညီလာခံမွာ တပ္မေတာ္ရဲ့လမ္းညႊန္၀ါဒျဖစ္လာမယ့္ “ႏိုင္ငံေတာ္ဝါဒႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔တပ္မေတာ္”ဆိုတဲ့ ဝါဒေရးရာစာတမ္းတခုကို ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳပါတယ္။ ေနာက္ တႏွစ္ အိမ္ေစာင့္အစိုးရလက္ထက္ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္မွာ ပါတီႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မတူကြဲျပားတဲ့ ‘အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး’ ဦးတည္ခ်က္ေတြကိုႀကဳိးပမ္းမယ္ဆိုတဲ့ “ႏိုင္ငံေတာ္ဝါဒနဲ႔ တပ္မေတာ္လုပ္ငန္းစဥ္”ဆိုတာကို ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီးဌာနက ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝလိုက္ပါတယ္။ ၅၈ ခုႏွစ္ တပ္ညီလာခံမွာ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳခဲ့တဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ့ဝါဒပါပဲ၊ စစ္တပ္ ကိုင္စြဲရမယ့္ဝါဒအျဖစ္ တရားဝင္သြတ္သြင္းလိုက္တာပါ။ ဒီစာတမ္းကို အဓိက တာဝန္ယူေရးသားခဲ့တာ ဦးခ်စ္လိႈင္ပါ။ အခုလို တရားဝင္ စစ္တပ္မူဝါဒတခု ေပၚလာဖို႔ ၁၉၅၄ တပ္မွဴးမ်ားညီလာခံကတည္းက ဗိုလ္ေနဝင္း ညႊန္ၾကားခဲ့တယ္လို ့ဆိုပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ပါတီႏိုင္ငံေရးမလုပ္ဘူး၊ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ဗိုလ္ေနဝင္းက အဲဒီစစ္တပ္ရဲ ့ ‘ဝါဒသေဘာထား’ ေပၚထြက္လာၿပီး သိပ္မၾကာဘူး၊ အာဏာသိမ္းတယ္၊ မဆလ တပါတီစနစ္ကို ထူေထာင္တယ္။ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးအရာရွိလည္းျဖစ္ ဗဟိုႏိုင္ငံေရးသိပၸံေက်ာင္းမွာ သင္တန္းဆရာလည္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ဗိုလ္သန္းေရႊလည္း အမ်ဳိးသားနိုင္ငံေရးလုပ္မယ္တြင္တြင္ေျပာၿပီး ၾကံ့ဖြံ႔ပါတီ ေထာင္ေပးခဲ့တာပါပဲ။ အခု ဗိုလ္မင္းေအာင္လိႈင္လည္း အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးပဲလုပ္မယ္ မၾကာခဏေျပာပါတယ္။ စစ္တပ္က အရာရွိေပါက္စေတြလည္း အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့၊ သူတို႔ေျပာသလိုေျပာရရင္ ‘အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဝါဒသေဘာထား’ဆိုတဲ့ စစ္အုပ္စုရဲ့ဝါဒသေဘာထားကို စစ္တပ္ရဲ့ဝါဒသေဘာထားအျဖစ္ ကိုင္စြဲထားတုန္းပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ ဒီဝါဒဟာ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးဌာနက ဖန္တီးထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ေရွာ္ဗင္ဝါဒ၊ စစ္အင္အားႀကီးထြားခိုင္မာေရးဝါဒ နဲ႔၊ စစ္တပ္က အာဏာကိုခ်ဳပ္ကိုင္ထားေရး၊ လူထုအထက္မွ အုပ္စိုးထားေရးဝါဒေတြကိုေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ဖက္ဆစ္လကၡဏာေတြနဲ႔ လက္ယာစြန္း ေရာေက်ာ္ဝါဒတခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စစ္အင္အားတိုးခ်ဲ႔ေရး လုပ္တယ္၊ အမ်ဳိးသားေရးအစြန္းေရာက္ေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ဝါဒၿဖန္႔တယ္၊ တပ္မေတာ္သာကယ္တင္ရွင္ သူေတာ္စင္ပံုဖမ္းၿပီး နိုင္ငံေရးမွာ ဦးစီးေခါင္းကိုင္ေနရာယူေရး လုပ္ပါတယ္။ ပါတီႏိုင္ငံေရးကို အပုပ္ခ်ထိုးႏွက္ၿပီး တကယ္တမ္းလက္ေတြ႔မွာေတာ့ စစ္တပ္ပါတီေတြ ထူေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။

ပါတီႏိုင္ငံေရးဆိုတာကလည္း ပါတီလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ပါတီနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့အေရးေတြကိုသာ ရည္ညြန္းတာပါ၊ သူတို႔အပုပ္ခ်သလို မိမိပါတီအဖြဲ႔အစည္းရဲ့အက်ဳိးကိုသာ ဦးထိပ္ထားတယ္ဆိုတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ျခြင္းခ်က္အေနနဲ႔ တခ်ဳိ ့ပါတီေတြ အဲသလိုလုပ္ေကာင္းလုပ္ၾကပါလိမ့္မယ္။
သူတို႔စစ္အုပ္စုရဲ့ဝါဒကို တပ္မေတာ္ဝါဒအျဖစ္ သြတ္သြင္းထားတာ၊ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့ေဝါဟာရကို ယူသံုးၿပီး ခုတံုးလုပ္အျမတ္ထုတ္႐ံုမက မူလအဓိပၸာယ္၊ အႏွစ္သာရနဲ႔ တိုင္းျပည္ရဲ့သမိုင္းေၾကာင္းကိုပါ ဖ်က္ဆီးလိုက္တာကေတာ့ အင္မတန္ဆိုးဝါးလွပါတယ္။ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီအျဖစ္က လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ႀကဳိးပမ္းတိုက္ပြဲဝင္ၾကတုန္းက အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးအႏွစ္သာရနဲ႔ သေဘာသဘာဝ ထင္ရွားသိသာပါတယ္၊ ဘံုရန္သူကလည္း ၿဗိတိသွ်ကုိလုိနီနယ္ခ်ဲ႔စနစ္ပါ။

၁၉၄၈ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျပည္တြင္းက အုပ္စိုးသူလူတန္းစားကို တိုက္ၾကရတယ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို တိုက္ၾကရတယ္။ ဒီအေျပာင္းအလဲမွာ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး (ဗမာျပည္နိုင္ငံေရး)က က်ဴးေက်ာ္သူနယ္ခ်ဲ႔ကုိ တိုက္ရတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ကိုယ့္ျပည္တြင္းက စစ္အုပ္စုနဲ႔စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကိုတိုက္ရတာ ျဖစ္လာတယ္၊ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးမွာ အဖိႏွိပ္ခံတိုင္းရင္းသားျပည္သူလူထုရဲ့ ဘံုရန္သူက စစ္အုပ္စု ျဖစ္လာပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔က အၿမဲလိုလို ပစ္မွတ္ေျပာင္းဖို႔ႀကဳိးစားခဲ့တာပါ။ အမ်ဳိးသားေရးအေၾကာင္းျပၿပီး ထိုင္းနဲ႔ပဲ တိုက္ေတာ့မလိုလို၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နဲ႔ပဲ တိုက္ေတာ့မလိုလို ဆြတယ္ဖြတယ္။ ျပည္တြင္းက ဘာသာျခားေတြကိုနွိပ္ကြပ္ၿပီး လူသတ္ပြဲေတြအဓိက႐ုဏ္းေတြ ဖန္တီးတာေတြလုပ္လာတယ္။ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးတံဆိပ္ကပ္ၿပီး အစြန္းေရာက္အမ်ဳိးသားေရး အားေကာင္းလာေအာင္ လုပ္တယ္။ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး လုပ္တယ္ပဲေျပာေျပာ၊ မ်ဳိးခ်စ္တပ္မေတာ္ပဲဆိုဆို ပါတီႏိုင္ငံေရးက မေကာင္းဘူးဆိုၿပီး စစ္တပ္က ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနသေရြ႔ စစ္တပ္က ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာမွာဦးေဆာင္အခန္းက႑က ပါဝင္မယ္ဆိုၿပီး လုပ္ေနသေရြ႔ကေတာ့ သူတုိ႔သာ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးမွာ အဖိႏွိပ္ခံလူထုရဲ့ဘံုရန္သူ ျဖစ္ၿမဲၿဖစ္ေနမွာပါပဲ။

မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဗမာျပည္အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္အုပ္စုရဲ့အခန္းက႑ဟာ အဖိႏွိပ္ခံလူထုရဲ႕ ဘံုရန္သူေနရာမွာ ရွိတာပါ။ သူတို႔က အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈအခန္းမွာေနမယ္ဆိုၿပီး အာဏာကိုခ်ဳပ္ကိုင္ လူထုကိုႏွိပ္ကြပ္ေနသေရြ႔ အဖိႏွိပ္ခံတိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုနဲ႔အတူ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြကလည္း ေတာ္လွန္တဲ့အခန္းက႑ကပါဝင္ေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဌးလြန္း
၁၂၊ ၁၊ ၂၀၁၆။
(ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ဝဘ္ဆုိက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္)

0 comments:

Post a Comment