Tuesday, April 12, 2016

လူသားနဲ႔ သမိုင္းတန္ဖိုး (လင္းခါး)

0 comments
လူသားနဲ႔ သမိုင္းတန္ဖိုး(ရနံ႔သစ္-ဝတၳဳတို-ဇြန္လ 2012)
လင္းခါး
တစ္ညလံုး မိုးေလးဖြဲဖြဲရြာၿပီးေအးခ်မ္းခဲ့သမွ် မနက္မိုးလင္းေတာ့ သံလမ္းဂိတ္မွာ လူေတြအံုေနေတာ့တယ္။ လူတစ္ေယာက္ ရထားႀကိတ္ခံထားရတာ ႏွစ္ပိုင္းပိုင္းေနၿပီ။ ဒါေပမယ့္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ပဲ။ ရြာထားတဲ့မိုးေရနဲ႔အတူ ေသြးေတြကေတာ့ အေတာ္ေလးျပန့္ေနတာေပါ့။  ၾကည့္မေကာင္းဘူး။ ဘယ္သူကမွ ဘယ္လိုလုပ္ရေကာင္းမလဲ စဥ္းစားေနတာ၊ စဥ္းစားထားတာ မရွိဘူး။ ဒီအတိုင္းပဲ ၾကည့ရခဲလို့ ၾကည့္ေနၾကတာပဲ။ ဒီအတိုင္းပဲ လူတစ္ေယာက္ ႏွစ္ပိုင္းျပတ္ေနတာမျမင္ဘူးလို့ ၾကည္႕ေနၾကတာပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႔က ]အယ္ . . .မၾကည္႕ရဲပါဘူး} ဆိုၿပီး လက္ေခ်ာင္းေတြၾကားက ျပန္ေခ်ာင္းတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔က ရထားအျပစ္ လူသားအျပစ္ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔က ႏွစ္ပိုင္းျပတ္ကိုယ္ေပၚက စုတ္ျပတ္ဖာေထးညစ္တြေနတဲ႕ အဝတ္စေတြကို ၾကည္႕ၿပီး စံုေထာက္ဆန္ဆန္ ]ဒါ အိမ္ေျခအတည္တက်မရွိသူပဲ ျဖစ္ရမယ္} ေတြးတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔ကလည္း ]ပလတ္စတစ္ေကာက္သူ}၊ ]အရက္သမား}၊ ]ကေလကလြင့္}၊ ]လူသား တစ္ေယာက္ပါပဲ} အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့ေလ။ ႐ႈေထာင့္အစံုစံုေပါ့။
႐ုပ္ရွင္ေတြထဲကလို ရထားအႀကိတ္ခံရတဲ႕လူရဲ႔ ဝိညာဥ္ဟာ သူ့အေလာင္းသူ အံ႕ဩတႀကီး ျပန္ၾကည္႕ေနမလား။ လူက လူငယ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အသက္ႏွစ္ဆယ္နဲ့ ႏွစ္ဆယ့္ငါးေျခာက္ၾကား ထင္ရတာေပါ့။ ျမန္မာဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းေတြထဲကလိုပဲ အေတာ္ေလး ၾကာမွ ဘူတာတာဝန္ရွိသူေတြ၊ ရဲသားေတြ ေရာက္လာတယ္။ လူေတြကို အရင္ရွဲရတယ္။ ၿပီးေတာ႕ ]ေဆး႐ံုကိုအေၾကာင္းၾကားေဟ့ ေလာေလာဆယ္ ပိုင္ရွင္မဲ႕လား ပိုင္ရွင္ရွိလား စံုစမ္းရမယ္} လို့ ဘယ္သူ့ကိုေျပာမွန္းမသိဘူး အသံၾကားလိုက္တယ္။ ]ပိုင္ရွင္မဲ့ပဲ ျဖစ္မွာပါ} တဲ႕။ ေနာက္ထပ္ေျပာသံၾကားေသးတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ကျဖစ္မလဲ။ ဘာညာေပါ႕။ ဓါတ္ပံုေတြ လည္း ႐ိုက္ၾကေသးတယ္။ ဘူတာက လူေတြက နည္းနည္းေတြးေတြးဆဆေတာ႕ ျဖစ္ေနၾကပံုပဲ။
ေဆး႐ံုက လူေတြေရာက္လာတယ္။ အမ်ားႀကီးေတာ႕လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သံုးေယာက္ပါပဲ။ အေလာင္း ေကာက္မယ္႕လူက ေစာေစာစီးစီး ရီရီေဝေဝ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ပဲ။ လက္အိတ္ ေသခ်ာစြပ္ၿပီး ဆာလာအိတ္ထဲ တစ္စခ်င္း ေကာက္ထည္႕တယ္။ ပထမဆံုးအႀကိမ္ မဟုတ္တဲ႕ စစ္သားတစ္ေယာက္လိုပဲ။ အေၾကာက္အရြံ႔ကင္း၊ ေမးခြန္းမထုတ္၊ ေတြေဝမႈမရွိ။ ထုပ္ပိုးၿပီးသြားေတာ႕ ေဆး႐ံုကားေတြ ဘာေတြေရာက္လာၿပီး တင္သြားမယ္မွတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ လက္တြန္းလွည္းေပၚတင္ တြန္းသြားတယ္။ ေနာက္ကေန လိုက္ၾကည္႕တဲ႕သူကလည္း လိုက္ၾကည္႕ ၾကတာေပါ့။
ဘယ္အခ်ိန္က ဘယ္လိုျဖစ္ရတာလဲ ေတြးတဲ႕သူလည္း ေတြးမယ္၊ မေတြးတဲ႕သူလည္း ရွိမွာပဲ။ ကံဆိုးလိုက္တာေနာ္လို့ ေတြးတဲ႕သူ ရွိခ်င္လည္းရွိမယ္။ ကမၻာထဲက လူသားတစ္ေယာက္ ဆိုေပမယ္႕ ဘယ္သူနဲ့မွ မဆိုင္တဲ႕ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ပံုရပါတယ္။
Ò Ò Ò
ဒီလူ သူေသတာမွ သူသိလိုက္ပါ့မလား၊ ရထားအႀကိတ္ခံရစဥ္က ေအာ္ခ်ိန္ေရာ ရလိုက္ရဲ႔လား မသိဘူး။ ရေတာ့ရမွာေပါ့။ ရထားအႀကိတ္ခံရတိုင္း တန္းေသၾကတာခ်ည္းပဲေတာ႕ မဟုတ္ပါဘူး။ ေအာ္လည္း ရထားအသံနဲ့ဆိုေတာ႕ ဘယ္သူမွ ၾကားမွာမဟုတ္ဘူး။ သူရဲ႔ အသက္လုေအာ္သံက ဆူညံေနတဲ႕ သံလမ္းနဲ့ဘီးပြတ္တိုက္သံေတြ၊ တြဲတြဲခ်င္း ႐ိုက္သံေတြ၊ မူလီေခ်ာင္ေနတဲ႕ ရထားေပၚက ခံုေတြလႈပ္သံ အစစအရာရာ အသံနဲ့ ေပ်ာက္သြားမွာပဲ။ သူ႔ဘာသာသူ အသက္ပဲလုလု၊ အရွက္ပဲလုလု ဘာကိုပဲလုလု ရထားက သူ႔အလုပ္သူလုပ္၊ သူ႔အသံသူထြက္ေနမွာပဲ။
ေသတဲ႕လူဟာ မူးေနမယ္။ တစ္ညလံုး မိုးဖြဲဖြဲေလးရြာေနၿပီး လူေတြ ကိုယ့္ဘဝ အဆင့္အတန္း၊ ကိုယ့္လူေနမႈနဲ့ကိုယ္ ေအးခ်မ္းေအာင္ေနေနရမယ္႕အခ်ိန္ ရထားလမ္းေပၚ အိပ္ရေအာင္ မူးေနတာပဲျဖစ္ရမယ္။ မူးေနတာလည္း ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မွာေပါ႕။ ႐ုပ္ရွင္ထဲက အျဖစ္အပ်က္ထိုင္ၾကည္႕ၿပီးေျပာတာဆိုရင္ေတာင္ အဲဒီအခန္း ဒါ႐ိုက္တာထည္႕႐ိုက္မွ သိရမယ္႕ကိစၥ။ မူးေနတယ္ပဲ ဆိုပါစို့။ ၿပီးေတာ႕ ရထားလမ္းေပၚ လွဲခ်လိုက္မယ္။ ပစ္လဲသြားၿပီး အဲဒီအခ်ိန္ ကတည္းက သံလမ္းနဲ့ေခါင္းနဲ့႐ိုက္မိၿပီး ေသေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ လွဲခ်လိုက္တယ္ပဲ ထားပါေတာ႕။ ေကာင္းကင္ကို ျမင္ရမယ္ ေကာင္းကင္မွာက ၾကယ္လည္းျမင္ရလိမ္႕မယ္မထင္ဘူး။ မိုးကရြာေနတာဆိုေတာ႕ ေမွာင္ေမွာင္မည္းမည္းႀကီးထဲက မိုးစက္ေတြ ကိုယ္႕ဆီ ဆင္းဆင္း လာတာကိုျမင္ရမယ္။ ရာသီဥတုကလည္းေအး ညကလည္းေမွာင္ လူကလည္း လွဲရက္ဆိုေတာ႕ ဘာမွ အျခားမေတြးရဘဲ အိပ္ေပ်ာ္သြားမယ္။ ေတြးရင္လည္း ခဏပဲ။ ၾကာၾကာ ေတြးခြင္႕ရမယ္႕ ကာလေဒသမဟုတ္ဘူး။ ေတြးရင္ေကာ ဒီလူ ဘာေတြေတြးမလဲ။ အိပ္ေပ်ာ္တယ္ပဲ ထားပါေတာ႕။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတုန္း ရထားကလာ သံလမ္းေပၚအိပ္ေနတာဆိုေတာ႕ ရထားနီးလာရင္ေတာ႕ သိမွာပဲ။ မူးေနရင္ေတာ႕ ရထားမကလို့ ေလယာဥ္ေတြ ငရဲေတြလာေတာင္ မသိေတာ႕ဘူး။ ရထားကလာ တစ္ခါတည္းကိစၥျပတ္။ အခုမနက္မွာ အခုလိုေတြ ဆူဆူညံညံရဲသားေတြ၊ လူေတြ၊ ႐ႈပ္႐ႈပ္ ယွက္ယွက္ျဖစ္လာမယ္႕ ကိစၥေတြဟာ ကိစၥျပတ္တာရဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲဂယက္ေတြေပါ့။
Ò Ò Ò
ေမွ်ာ္လင္႕မထားဘဲ သတင္းတစ္ခု ရွင္းရွင္းႀကီး ၾကားသိလိုက္တယ္။ ဘူတာတာဝန္ရွိ သူေတြဆီကေပါ့။ အဲဒီညက ဒီဘူတာမတိုင္ခင္ ေတာင္ဘက္ ႏွစ္ဘူတာၾကားမွာ မိုးေရေၾကာင္႕ သံလမ္းေခ်ာ္ေနတယ္ အဲဒီညက ဒီလမ္းေပၚကို ေျမာက္ဘက္ကျဖစ္ျဖစ္ ေတာင္ဘက္ကျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ဘူတာက ဘယ္ရထားမွ မလာဘူးတဲ့။ အဲဒီဘက္မွာက မိုးအရမ္းႀကီးတယ္တဲ႕။
အဲဒီမွာ အေစာပိုင္းက လူေသအေလာင္းလာ႐ႈၾကသူေတြ ေတြးစရာအသစ္ရလာတာပဲ။ ဒါဆို ဒီလူငယ္အေလာင္းဟာ အရင္ရက္ကတည္းက အႀကိတ္ခံထားလိုက္ရတာလား။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး လူေတြသြားလာလႈပ္ရွားေနတဲ့ ေနရာမ်ိဳးပဲ။ ေနာက္ၿပီး အေလာင္းကလည္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္။ ဒါဆိုရထားမႀကိတ္ဘဲ ဘာအႀကိတ္ခံရတာလဲ။ ရထားလမ္းေပၚေတာ႕ တျခားဘာမွေမာင္းလို့လည္း မရဘူး။ ဘယ္လိုျဖစ္တာတုန္းဟ ဒါကေပါ့ေလ။ တစ္ခါတေလ ျမင္ရတတ္တဲ႕၊ ဟို ရထား လမ္းေပၚေမာင္းတတ္တဲ့ ရထားအေသးစားေလးေတြလား ႏွစ္ေယာက္သံုးေယာက္ပဲ စီးရတဲ႕ ဟာမ်ိဳးေလးေလ။ ဒါလည္း လူတစ္ေယာက္ခုလို ႏွစ္ပိုင္းျပတ္သြားရေအာင္ေတာ႕ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး အဲဒါေလးေတြက တိုက္လည္းသိမွာပဲဥစၥာ။ အခုက မနက္က်မွ လူတိုင္းသိၾကတာ။ ဒါဆို ဒီအေလာင္းကို အေစာကတည္းက ဓါးနဲ့ခုတ္ပိုင္းထစ္ၿပီး ရထားလမ္းေပၚ ရထားအတိုက္ခံ ရသလို ျဖစ္ေအာင္ လာစီစဥ္ထားတာလား။
ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ဒီအမႈကို ရဲေတြဆက္လိုက္ၾကမွာပဲ။ ေျပာသာေျပာရတယ္။ အေလာင္းက တကယ္႕ကို ရထားႀကိတ္လို့ျပတ္တဲ့ဒဏ္ရာမ်ိဳးေတြပါတဲ႕။ ဘူတာေနာက္ဆက္တြဲ သတင္းအရ သိရတယ္။ ဟာ ဒါဆိုရင္ေတာ႕ ထူးဆန္းၿပီ။ ဒီသတင္းကေတာ႕ မႈခင္းဂ်ာနယ္ မ်က္ႏွာဖံုးသတင္းေတြ ျဖစ္ေတာ႕မွာေပါ့။
Ò Ò Ò
တစ္ကယ္ပဲ ေနာက္တစ္ေန့မွာ (_____)ၿမိဳ႔ဘူတာအနီး မည္သည္႕ရထားမွ မျဖတ္သန္းဘဲ လူတစ္ဦး ရထားအႀကိတ္ခံရၿပီး ေသဆံုးေနျခင္းဆိုတဲ႕သတင္းႀကီးပါလာတယ္။ သတင္းအေသးစိတ္ကေတာ႕ အစံုေပါ႕။ သတင္းေထာက္ေတြရဲ႔ ထင္ျမင္ခ်က္ကလည္း အစံုပဲ။ ဘူတာတာဝန္ရွိသူေတြကိုလည္း သတင္းေထာက္ေတြ တစ္ဦးၿပီး တစ္ဦးလာေမးၾကတယ္။ အစကေတာ႕ ဘူတာကလူေတြက ဂ်ာနယ္ထဲ အင္တာဗ်ဴးကို ကိုယ္႕ဓါတ္ပံုနဲ့ပါမွာ ဆိုေတာ႕ လိုလိုခ်င္ခ်င္ ေျဖၾကတယ္။ သတင္းေထာက္ေတြကလည္းမ်ားလာ ေျဖရတာလည္း ဒါခ်ည္းပဲဆိုေတာ႕ နည္းနည္း စိတ္ညစ္လာတယ္။
ရဲေတြလည္း ေခါင္းေတာက္ေနၾကၿပီ။ ဘာမွ အစအနလည္း လိုက္လို့မရဘူး။ ေဆး႐ံုနဲ႔ဘူတာက လူေတြရဲ႔ အေလာင္းကိုစစ္ေဆးၿပီး အတည္ျပဳခ်က္အရ ေသခ်ာတယ္ ဒါ ရထားႀကိတ္ခံရတာပဲတဲ့။ ရထားမလာဘဲ ရထားအႀကိတ္ခံရတယ္ဆိုေတာ့ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္း မသိေအာင္ကို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ တျဖည္းျဖည္း ဒီသတင္းက ႀကီးလာေတာ့ မႈခင္းဂ်ာနယ္ေတြ တင္မကဘဲ အႏုပညာဂ်ာနယ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းဂ်ာနယ္ေတြ၊ ဖက္ရွင္ဂ်ာနယ္ေတြကပါ သတင္းေထာက္ေတြ လႊတ္ၿပီး သတင္းေတြ ယူၾကတယ္။ အေလာင္းကေတာ႕ ရက္ၾကာၾကာ မထားႏိုင္ဘူးေလ။ သၿဂိဳလ္ၿပီးေပါ့။ ဒီအေလာင္းနဲ့ ပတ္သက္ၿပီး လူေပ်ာက္ရွာေတြ ဘာေတြလည္း မရွိဆိုေတာ႕ သၿဂိဳလ္တာအျပင္ ဘယ္သူမွလည္း ေဆးရည္စိမ္ေနမွာ မဟုတ္ဘူး။
အခင္းျဖစ္တဲ႕ေန့က အေလာင္းကို ကိုယ္တိုင္သြားၾကည္႕သူေတြကေတာ႕ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္၊ အရက္ဆိုင္ေတြမွာ ေနရာေကာင္းေကာင္းယူၿပီး ေဝေဝဆာဆာ ေျပာေနၾကၿပီ။ ဘာလို့ဆို သူတို့က တပ္အပ္ျမင္ခဲ႕တာေလ။ ရွင္းရွင္းႀကီးေတြ႔ခဲ့တာေလ။ ရထားအႀကိတ္ခံရတာမွ ရထားအႀကိတ္ခံရတာ စစ္စစ္ပဲ။ သူတို့က သူတို့ ျမင္ခဲ့ရတဲ့ အေနအထားကို အတိအက် ျပန္ေျပာျပၾကတယ္။ ပိုတာေတြလည္း ပါတာေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႔က အေလာင္းရဲ႔ မ်က္ႏွာဟာ နာက်င္လြန္းလို့ အံေတာင္ႀကိတ္ထားတယ္ဆိုပဲ။
Ò Ò Ò
သံုးပတ္ေလာက္ၾကာၿပီး တစ္ေန့မွာ ဂ်ာနယ္တစ္ခုက ဒီလိုေဖာ္ျပလာတယ္။ ဒီအေလာင္းဟာ ရထားအႀကိတ္ခံရတာမွန္ေၾကာင္း ဒါေပမယ္႕ အဲဒီဘူတာေနရာမွာ မဟုတ္ေၾကာင္း။ အခင္းျဖစ္ဘူတာနဲ့ မိုင္(၈၀)ေလာက္ေဝးတဲ့ ဘူတာမွာျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ၎ဘူတာမွာ ၎အခင္းျဖစ္ညက တစ္စင္းတည္းေသာ ရထားျဖတ္ေၾကာင္း အဲဒီရထားဟာလည္း ေရွ႔ဆက္သြားဖို့ ေျမာက္ဘက္ပိုင္းမွာ ရထားလမ္းေခ်ာ္ေနခဲ့တာေၾကာင္႕ ေရာက္ရာဘူတာမွာပဲ တစ္ည အိပ္လိုက္ရေၾကာင္း။ အဲဒီဘူတာမွာ အဲဒီရထားႀကိတ္သြားေအာင္လို့ ေသေသခ်ာခ်ာ အကြက္ဆင္လုပ္ထားၿပီး မိုင္(၈၀)အကြာကို ကားနဲ့တင္ အခင္းျဖစ္ဘူတာမွာ ခ်ထားသြားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေသသူဟာ မေသခင္ ႀကိဳးနဲ့အတုပ္ခံထားရႏိုင္ေၾကာင္း။ လူသတ္မႈစစ္စစ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စသည္ျဖင္႕ စသည္ျဖင္႕ ရန္ၿငိဳးရန္စေတြ၊ ရထားလမ္းကို တမင္ဖ်က္ထားတာေတြ ႐ႈပ္႐ႈပ္ယွက္ယွက္ေတြျဖစ္လာတယ္။
အထင္ေတြနဲ့ေဖာ္ျပတဲ႕ ဂ်ာနယ္လည္း အဲဒီသတင္းပါတဲ႕ အပတ္မွာေတာ႕ အေတာ္ေလး ေရာင္းလိုက္ရတယ္။ ေနာက္အပတ္ေတာ႕ မဆင္မျခင္ေဖာ္ျပမႈနဲ႔ ႏွစ္ပတ္အပိတ္ခံလိုက္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြကေတာ့ အဲဒီဂ်ာနယ္ရဲ႔ ေရးသားခ်က္ဟာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေသသူဟာ ဒီၿမိဳ႔ကမဟုတ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာစရာဆက္ျဖစ္လာတယ္။ ဒီၿမိဳ႔မွာ ဒီလူကို မျမင္ဖူးဘူး ဘာညာေပါ့ေလ။ တကယ္ေတာ့ အေလာင္းကို သူတို့ ေသခ်ာျမင္လိုက္ရဲ႔လားေတာင္ မသိပါဘူး။ ဘယ္သူကမွေတာ႕ တိက်တဲ့ အေျဖကိုမရႏိုင္ၾကေသးဘူးေပါ့ေလ။ အမွန္တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာနဲ႔ နီးစပ္ရဲ႔လား၊ တလြဲႀကီးလားဆိုတာေတာ႕ ေသသူက ထရွင္းမွပဲ သိႏိုင္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္ထိ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြက မ်ားျပားလာတယ္။ စံုေထာက္ဝတၴဳေရးဆရာေတြေတာင္ ဇာတ္လမ္းဖန္တီးၿပီး ေရးလာၾကတယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ေက်ာ႐ိုးထားၿပီးေတာ႕ေပါ့ေလ။ တစ္ခ်ိဳ႔ ဝတၴဳေလးေတြမ်ား အေတာ္ဖတ္ေကာင္းတယ္၊ ဆြဲေဆာင္မႈလည္းရွိၾကတယ္။
သူတို့ေရးထားတဲ့ ဇာတ္လမ္းကေတာင္ ပိုၿပီး လွ်ိဳ႔ဝွက္နက္နဲေနေသးတယ္။ ပိုၿပီး လွ်ိဳ႔ဝွက္သည္းဖို ျဖစ္ေနေသးတယ္။ ဝတၴဳတစ္ပုဒ္မွာမ်ားဆို ေသသူဟာ ဒုစ႐ိုက္ေခါင္းေဆာင္ အဘိုးႀကီးတဲ႕။ သူ႔ေၾကာင္႕ဘဝပ်က္သြားတဲ႕ မိန္းမေခ်ာေလးရဲ႔ အကြက္က်က် ဖန္တီးလုပ္ႀကံ သြားျခင္းတဲ႕။ တယ္လည္းလာတဲ့ဇာတ္လမ္းပါ။ အျပင္မွာေတာ႕ ေသသူက လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ ဆိုတာေတာင္ ဝတၴဳေရးဆရာ သိပံုမရဘူး။
Ò Ò Ò
ကိစၥျပတ္ၿပီး ေလးငါးလအၾကာမွာေတာ႕ ဘာဆိုဘာမွ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ လူေတြရဲ႔စိတ္ထဲမွာ ဒီကိစၥနဲ့ပတ္သက္ၿပီး အေျဖမွန္ အျဖစ္မွန္ကို သိခ်င္ၾကေပမယ္႕ မျဖစ္မေနမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ အေရးတႀကီးလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီကိစၥမတိုင္မီက လူေတြရဲ႔ ေန႔စဥ္ လုပ္ေဆာင္ပံုေတြ၊ ျဖတ္သန္းသြားလာပံုမ်ိဳးေတြပဲ ျဖစ္သြားတယ္။ လူတိုင္းမွာ ခက္ခဲက်ပ္တည္းတဲ့ လူမႈဘဝေတြ ရွိေနၾကေသးတယ္မဟုတ္လား။ ေျပာရရင္ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ က လူေတြကို အၾကာႀကီးဆြဲေဆာင္မထားႏိုင္ဘူး။ ဒီကိစၥမ်ိဳးက လူသားဘဝကို အေျပာင္းလဲႀကီး ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တဲ့ နယူတန္၊ အိုင္းစတိုင္း၊ ကိုလံဘတ္တို႔လို ရွာေဖြေတြ႔ရွိမႈမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ စက္မႈေတာ္လွန္ေရးလည္းမဟုတ္၊ စံပယ္ေတာ္လွန္ေရးလည္း မဟုတ္ေတာ႕ ဒါမ်ိဳးရွိခဲ့တယ္ ဆိုတာေတာင္ သံသယဝင္ေလာက္ေအာင္ အေျခအေနက အရမ္းေအးခဲသြားၾကၿပီ။ ဥေပကၡာျပဳႏိုင္ သြားၾကၿပီ။
ရဲသားေတြအတြက္လည္း ဒီလို၊ ဘူတာဝန္ထမ္းေတြအတြက္လည္း ဒီလိုပဲ။ အခ်ိန္က အရာရာကို ကုစားသြားၾကၿပီ။ ဝတၴဳေရးဆရာေတြကမွ အေတြးတစ္ခု ဇာတ္လမ္းတစ္ခု ဖန္တီးျဖစ္သြားၾကေသးတယ္။ ဒါလည္း ဒီေလာက္နဲ့ရပ္တယ္။ ဝတၴဳေရးတယ္၊ စာမူခ ရတယ္၊ ၿပီးသြားပဲ။ (လံုးဝ)ဘာဆိုဘာမွ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
Ò Ò Ò
ကြ်န္ေတာ္လည္ အခုအခ်ိန္က်မွေတာ႕ ဝတၴဳေရးဆရာေတြဖန္တီးသလို ဇာတ္လမ္းကို ဖန္တီးမေနခ်င္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္လည္း အျဖစ္အမွန္ကို မသိဘူး။ မသိတဲ့အျပင္ ေတြးလို့ကို မရတာပိုေသးတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ ျဖစ္ႏိုင္မလဲဗ်ာ။ ရထားလည္းမလာဘဲနဲ့ ရထားအႀကိတ္ခံရ တယ္လို့။ ဒါေပမယ္႕ ျဖစ္ၿပီးသြားခဲ႕ၿပီ။ ဘယ္သူမွလည္း မသိ၊ ဘယ္သူမွလည္း ေတြးလို့မရ။ လူေတြကလည္း သူတို႔ဘာသာ ဇာတ္လမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးဖန္တီးခဲ့ၿပီးၾကၿပီ။ ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က အသစ္ဖန္တီးမေနေတာ့ဘူး။ ဖန္တီးလို့လည္း ဘယ္သူမွ စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘူး။ ဒါက ဘာမွမဟုတ္ေတာ့တာကိုး။ ၾကာလည္းၾကာခဲ့ၿပီကိုး။ အဲေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲထားလိုက္ေတာ့တယ္။ဒီဇာတ္လမ္းကို ခင္ဗ်ားတို့က မသိေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ဘာသာ ဆက္စပ္ေတြး ၾကည့္ေပါ့။ အခ်က္အလက္ေတြ ကြ်န္ေတာ္ေပးထားတာပဲ။ ဒါလည္း ခဏပါ။ ၾကာရင္ ခင္ဗ်ားတို့လည္း ေမ့သြားမွာပါ။ လူသားတစ္ေယာက္အေၾကာင္း လူသားေတြ အၾကာႀကီး ေတြးမေနႏိုင္ပါဘူးဗ်ာ။ ။
လင္းခါး
ရနံ့သစ္မဂၢဇင္း
ဇြန္လ ၂၀၁၂

0 comments:

Post a Comment