Thursday, March 8, 2012

စစ္ေျမျပင္မွပံုရိပ္မ်ား (အပိုင္း ၅၃) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments

စစ္ေျမျပင္မွပံုရိပ္မ်ား (အပိုင္း ၅၃) မတ္ခ်္ ၈ ရက္ ၂၀၁၂ ေန႔က အာရ္အက္ဖ္ေအကေနထုတ္လႊင့္ၿပီးေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။
အေမစိတ္ပူတဲ့ေန႔၊ က်ေနာ္စိုးရိမ္ေနတဲ့ေန႔ကေတာ့ေရာက္လာပါၿပီ။ အဲဒီေန႔ကေတာ့ ၁၉၈၉  ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၇ ရက္ေန႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာဖီဆန္ေရးလႈပ္ရွားမႈနဲ႔အတူ  ဆဲဗင္န္းဂ်ဴလိုင္အထိမ္းအမွတ္ေဟာေျပာ ပြဲကို က်ေနာ္တို႔ဆီမွာလုပ္မယ္ဆိုေတာ့ လူငယ္တာဝန္ခံျဖစ္တဲ့က်ေနာ္က ဦးေဆာင္ရပါတယ္။
အဲဒီေန႔မနက္ က်ေနာ္ဆိုင္ကေနထြက္ခါနီး အေမ့ကိုၾကည့္ေတာ့ မ်က္ႏွာမသာ ပါဘူး။ က်ေနာ့္ကို တခုခုလွမ္းေျပာေတာ့မလိုလုပ္ၿပီးမွ ဟိုဘက္ကို အေမလွည့္လိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဘာမွေမးမေနေတာ့ပဲ အခမ္းအနားလုပ္မယ့္ဆီထြက္ခ်လာခဲ့ပါတယ္။ လမ္းမွာ လူငယ္တာဝန္ ခံ (၃)နဲ႔ေတြ႔ၿပီး သူနင္းလာတဲ့ဆိုကၠားနဲ႔ပဲ လမ္းႀကံဳလိုက္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းမွာ သူက "အကိုေရ သတိေတာ့ထားဗ်၊ ငေထာက္ ေတြမွ မနည္းဘူး၊ ဟိုမွာေတြ႔လား" ဆိုၿပီး ရံုးေလးနဲ႔မ်က္ေစာင္းထိုးက လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထဲကို မ်က္စပစ္ျပပါတယ္။ က်ေနာ္က "ဘာလဲ မင္းကလန္႔ေနလို႔လား"လို႔ဆိုေတာ့ "လန္႔ေတာ့မလန္႔ပါဘူးအကိုရာ၊ ဒါေပမယ့္ ပူေတာ့ပူတယ္။ သူတို႔က အကို႔ကိုပဲမဲေနၾကတာေလ၊ က်ေနာ္တို႔က ကိစၥမရွိပါဘူး၊ အကိုက ဒုကၡိတဆိုေတာ့စိုးရိမ္လို႔ပါ" တဲ့။ ဒါနဲ႕က်ေနာ္က  "ငါ့ကိုပဲ မဲေနၾကတယ္လို႔ မင္းကဘာေၾကာင့္ထင္တာလဲ" လို႔ ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့  "ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး အကိုရာ၊ သူမ်ားေတြေျပာသံၾကားလို႔ပါ"ဆိုၿပီး စကားကိုေလ်ွာခ်ၿပီးျဖတ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္က "ဒီကိစၥက ငါ တေယာက္တည္းလုပ္တာမွမဟုတ္တာ၊ လူငယ္အလုပ္အဖြဲ႔တဖြဲ႔လံုး ဆံုးျဖတ္လိုက္တာပဲဟာ၊ ဖမ္းရင္းဖမ္း အလုပ္အဖြဲ႔တခုလံုးဖမ္းခံရမွာေပါ့ကြ၊ မင္းလည္းပါမွာပဲဟာ၊ မင္းလည္း တာဝန္ခံတေယာက္ပဲေလ" လို႔ ေျပာေတာ့ သူဘာမွျပန္မေျပာေတာ့ပဲ ၿငိမ္သြားပါတယ္။
ရံုးေရွ႔ေရာက္လို႕က်ေနာ္ ဆိုကၠားေပၚကဆင္းလိုက္ေပမယ့္ သူကဆင္းမလာပဲ ဆက္နင္းသြားဖို႔ျပင္ေနတာနဲ႔ က်ေနာ္က "ဘယ္သြားမလို႔တုန္း"ဆိုေတာ့ "ဒီနားေလးပါ၊ က်ေနာ္ အခုျပန္လာခဲ့မယ္"ဆိုၿပီး ဆိုကၠားနင္းထြက္ သြားပါတယ္။ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ထင့္ကနဲတခ်က္ျဖစ္လိုက္ေပမယ့္ ခ်က္ျခင္းျပန္ေမ့သြားပါတယ္။  ရံုးထဲေရာက္ေတာ့ လူအေတာ္စံုေနပါၿပီ။ လူငယ္တေယာက္ကအနားလာၿပီး အခမ္းအနားအစီအစဥ္ေျပာရင္း တာဝန္ခံ (၃) အိမ္မွာ မေန႔ညေနက စစ္ေထာက္လွမ္းေရးတခ်ိဳ႔ျမင္ခဲ့တဲ့ေၾကာင္း၊ ဒီေန႔မနက္လည္း ဆိုကၠားဂိတ္မွာလူစိမ္းတေယာက္နဲ႔  မသကၤာစရာေတြ႔ခဲ့ေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ က်ေနာ္က ထားလိုက္ပါကြာ ဆိုတဲ့သေဘာအမူအရာျပၿပီး အခမ္းအနားစၾကပါတယ္။
အခမ္းအနားမွာ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ေနာက္ခံသမိုင္းနဲ႔အတူ ဗမာျပည္လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲအဆက္ဆက္မွာ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢလႈပ္ရွားမႈေတြအေၾကာင္းေျပာရင္း စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရးအျပင္ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥေတြပါ ကၽြဲကူးေရပါ က်ေနာ္ထည့္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အခမ္းအနားတက္သူသိပ္မမ်ားေပမယ့္ စစ္အစိုးရကအရင္ကထက္ ပိုၿပီးသတိထားေစာင့္ၾကည့္ေနၿပီဆိုတာကိုေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ေျပာႏိုင္ပါၿပီ။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ တာဝန္ခံ (၃)ေျပာသလို အရပ္ဝတ္၊ လြယ္အိပ္ကိုယ္စီနဲ႔မ်က္ႏွာစိမ္းတခ်ိဳ႔ ရံုးနားတဝိုက္မေယာင္မလည္လုပ္ေနတာ၊ ယူနီေဖါင္းဝတ္ရဲတခ်ိဳ႔ေစာင့္ေနတာေတြ လွမ္းျမင္ေနရလို႔ပါပဲ။
အေျခအေနမေကာင္းဘူးဆိုတာကို က်ေနာ္ ရိပ္စားမိလိုက္ပါၿပီ။ က်ေနာ္ေျပာၿပီးေနာက္မွာ အလွည့္က်ေျပာရ မယ့္သူေတြ ေျပာၾကပါတယ္။ လူငယ္တာဝန္ခံ(၃) ေျပာရမယ့္အလွည့္ေရာက္လို႔ဖိတ္ေခၚေတာ့ သူမရွိပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ အခမ္းအနားအစီအစဥ္တခုလံုးသာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ၿပီးသြားပါတယ္၊ တာဝန္ခံ(၃) ကေတာ့ ျပန္ေရာက္မလာခဲ့ပါဘူး။ က်ေနာ္ သူ ဘာလဲဆိုတာ ေသခ်ာေပါက္ေျပာႏိုင္သြားေပမယ့္ စိတ္ထဲသိတ္ထားမေနေတာ့ပါဘူး။ သိမ္းစရာရွိတာေတြကူသိမ္း၊ မွာစရာရွိတာေလးေတြမွာၿပီး ဆိုင္ဘက္ျပန္ဖို႔ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။
           
            က်ေနာ္ရံုးခန္းကထြက္လိုက္ၿပီး ဆိုကၠားဂိတ္ေရာက္ကတည္းက က်ေနာ့္ေနာက္မွာ လူစိမ္း ၂ ေယာက္ ကပ္လိုက္လာတာကိုသတိထားမိလိုက္ပါတယ္။ ပထမေတာ့ သူတို႔ က်ေနာ့္နား ကပ္မလိုလုပ္လိုက္ၿပီးမွ အသာျပန္ကိုယ္ရွိန္သတ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ဆိုကၠားဂိတ္မွာကလူေတြမ်ားေတာ့ သူတို႔လည္း တခုခုလုပ္ဖို႔ခက္ေနပံုပါပဲ။ က်ေနာ္လည္း ဟန္ကိုယ့္ဖို႔ဆိုတဲ့အေနနဲ႔ ခတ္တည္တည္ပဲ ဆိုကၠားတစီးေပၚ တက္ထိုင္လိုက္ၿပီး ဆိုင္ဘက္ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔လည္း ဆိုကၠားတစီးနဲ႔ကပ္ရပ္သား လိုက္ခ်လာပါတယ္။  ဆိုကၠားနင္းသူက "အကို.. ေနာက္က ေကာင္ေတြ ငေထာက္ေတြဗ်၊ အကိုတို႔အဖြဲ႔က ေကာင္တေကာင္နဲ႔စကားေျပာေနတာ က်ေနာ္ မနက္ကျမင္တယ္၊ ခုလည္း အကို႔ေနာက္ လိုက္လာတာနဲ႔ တူတယ္" လို႔ေျပာပါတယ္။ "အင္း" လို႔ပဲ တခြန္းျပန္ေျပာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ဆိုင္ေရွ႔အေရာက္၊ ဆိုကၠားေပၚကအဆင္း ဆိုင္ထဲလွမ္းၾကည့္ေတာ့ အေမ့ကိုေတြ႔ရပါတယ္။ က်ေနာ္က အေမ့ကိုၿပံဳးျပေတာ့ အေမျပန္ၿပံဳးမျပတာနဲ႔ ဘာလို႔ပါလိမ့္ဆိုၿပီး အေမ့မ်က္လံုးေတြတူရႉရာကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ အေမက်ေနာ့္ကိုၾကည့္ေနတာမဟုတ္ပဲ က်ေနာ့္ ေနာက္ကလိုက္လာသူေတြကို ၾကည့္ေနတာပါလားဆိုတာ သေဘာေပါက္လိုက္ပါတယ္။ အေမ တခုခုကိုနားလည္သြားပါၿပီ။ အေမ့မ်က္လံုး ေတြမွာ ေသာကရိပ္ေတြျမင္ေနရပါၿပီ။ ဆိုင္းနီးနားခ်င္းေတြကေတာ့ ဘာမွ ရိပ္မိေသးပံုမေပၚပါဘူး။ က်ေနာ္လည္း ဆိုင္ထဲဝင္၊ လြယ္အိပ္ကိုျဖဳတ္၊ ခံုေပၚထိုင္လိုက္ခ်ိန္မွာပဲ ေနာက္က ၂ ေယာက္လည္း ဆိုင္ထဲဝင္ခ်လာပါတယ္။ အေမကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို တေယာက္တလွည့္စီၾကည့္ရင္း သူ႔ေရွ႔က ရိႉးေက့စ္ေပၚမွာရွိေနတဲ့ ဂက္စ္မီးခ်စ္ေတြကို မလိုအပ္ပဲဟိုေရႊ႔ဒီေရႊ႔ေတြလုပ္ေနပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ တေယာက္က က်ေနာ့္လက္ကို ဖမ္းကိုင္လိုက္ၿပီး"က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ခဏလိုက္ခဲ့ပါ၊ ေမးစရာေလး နည္းနည္းရွိလို႔"ဆိုၿပီး ေျပာလာပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ အေမ့ဆီက "မင္းတို႔သူ႔ကို လာဖမ္းတာလား"လို႔ ေမးတာလိုလို ေရရြတ္တာလိုလိုအသံတသံ ထြက္လာပါတယ္။ တေယာက္က "ခနေလးပါ အန္တီ။ က်ေနာ္တို႔ေမးစရာေလး ရွိလို႔ပါ၊ မၾကာပါဘူး၊ ျပန္ပို႔ေပးပါ့မယ္" လို႔ေျပာပါတယ္။ အေမက ဘာမွျပန္မေျပာေတာ့ပဲ က်ေနာ့္အိပ္ထဲကို ေဆးလိပ္ဗူးနဲ႔မီးျခစ္တလံုးကိုထိုးထည့္ရင္း "အဝတ္အစားအပိုေလး ဘာေလးယူသြား..."ဆိုတဲ့ အေမ့စကားေတာင္ မဆံုးလိုက္ရပါဘူး။ "ခဏေလးပါအန္တီ၊ မလိုပါဘူး"လို႔ေျပာၿပီး က်ေနာ့္ကိုတခ်က္ၾကည့္ပါတယ္။ က်ေနာ္က "ခဏလိုက္သြားလိုက္မယ္အေမ၊ သိပ္ေတာ့ၾကာမယ္မထင္ပါဘူး၊ မပူပါနဲ႔"လို႔ေျပာၿပီး သူတို႔နဲ႔အတူဆိုင္ထဲကျပန္အထြက္၊  တခ်က္ျပန္လွည့္ၾကည့္ေတာ့ စိုးရိမ္ရိပ္မ်က္လံုးအစံုနဲ႔ ဆိုင္တံခါးေပါက္ကို ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေလးမွီရင္း ေတြေတြေငးေငးေလးက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့အေမ့ကို ေတြ႔လိုက္ရပါေတာ့တယ္။
ေနာက္တပတ္ဆက္ပါဦးမယ္။
က်ေနာ္မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား။
မ်ိဳးျမင့္။

0 comments:

Post a Comment