Sunday, March 25, 2012

ဆရာအိုျပႆနာ (သိန္းေဖျမင့္)

0 comments

အခ်ိန္မွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ တေန႔ေသာနံနက္ခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ပင္စင္ယူရခါနီးၿပီျဖစ္ေသာ ကထိကဆရာအိုႀကီးတဦးျဖစ္ေပ၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ မည္သူကမွ် မပညတ္မီကပင္ ကုိယ့္ဖာသာစည္းကမ္းသတ္မွတ္ၿပီး ေက်ာင္းသို႔ ၉ နာရီ မွန္မွန္ေရာက္ေအာင္လာေလ့ရွိသည္။
ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ေက်ာင္းပိတ္ၿပီးျဖစ္လ်က္ ဆရာမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းမပိတ္ေသးေသာရက္မ်ား၌ပင္လွ်င္ ဤအခ်ိန္ဇယားကိုစည္းကမ္းႀကီးစြာႏွင့္ေစာင့္ထိန္းေလ့ရွိသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ ေနအိမ္မွေက်ာင္းသို႔ ေျခလ်င္ေလွ်က္ရျခင္းကိုလည္း  ေနပူမေေရွာင္၊ မိုးရြာမေရွာင္က်င့္သံုးေသာအေလ့ လုပ္ထားေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ က်န္းမာေရးအေျခအေနေကာင္းသည္မွာ ဤအေလ့ေၾကာင့္ တေၾကာင္းျဖစ္သည္။
လူငယ္ဆရာေတြက ေမာ့စ္ဗစ္၊ ဘဲေလာက္စ္ဗစ္တာ စေသာ ကားကေလးမ်ား၀ယ္ႏိုင္ေအာင္ လခထဲမွေသာ္၄င္း၊ စာေမးပြဲေျဖလႊာဖ်က္ခထဲမွေသာ္၄င္း အပတ္တကုတ္ႀကိဳးစား၍ေငြစုေနၾကခ်ိန္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္မွာ ပင္စင္ယူလွ်င္ ကိုယ့္၀င္း၊ ကုိယ့္ၿခံ၊ ကိုယ့္အိမ္ကေလးႏွင့္ေနႏိုင္ေအာင္ စုေဆာင္းေနရေပသည္။
ပင္စင္ယူၿပီးလွ်င္ ၿခံေျမထဲမွာသစ္ပင္စိုက္ရင္း ရုကၡေဗဒသုေတသနလုပ္ရန္စိတ္ကူးထားသည္။ ရုကၡေဗဒသည္ ကၽြႏု္ပ္သင္ၾကားျပသေနရေသာဘာသာရပ္ကား မဟုတ္ပါ။ ၀ါသနာအေလ်ာက္ေလ့လာေနေသာ အေပ်ာ္လုပ္ငန္းတခုသာျဖစ္ေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းမႀကီးကိုျဖတ္ၿပီး ပုဂံလမ္းထဲသို႔၀င္လာေလသည္။ ၀င္လာမိသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ပုဂံလမ္းတြင္ေနထိုင္ၾကေသာ ဘူမိေဗဒပါေမာကၡ ေဒါက္တာသာလွ၊ ျမန္မာစာပါေမာကၡ ဦးေအးေမာင္၊ ရူပေဗဒ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ခ၊ ပိဋကတ္တိုက္မႈး ဦးသိန္းဟန္ (ေဇာ္ဂ်ီ)၊ ေမာ္ကြန္းထိန္းအရာရွိ ဦးယုခင္ႏွင့္ ဘာသာျပန္ႏွင့္ထုတ္ေ၀ေရး ဦး၀န္(မင္းသု၀ဏ္)တို႔သည္အားလံုးပင္ ကၽြႏု္ပ္ထက္ငယ္သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ၿဗံဳးကနဲသတိရသြားေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္ကူးျဖတ္ခဲ့ရေသာ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းမႀကီးႏွင့္ပုဂံလမ္းမွာ ျခားနားလွသည္။ ပုဂံလမ္းထဲ၀င္လိုက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းျခင္းအရသာကို ထူးထူးျခားျခားခံစားလိုက္ရ၏။ နဂါးဘစ္ကားႏွင့္ပရိုက္ဗိတ္ကားသံမ်ားသည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ပူရွိန္ေကာင္းစ ေတာက္ပ၀င္းထိန္ေနေသာေနျခည္မ်ားမွကင္းလြတ္ခဲ့ၿပီး ပုဂံလမ္းေပၚသို႔ျဖာဆင္းေနေသာ သစ္ပင္ရိပ္ႀကီးမ်ားေအာက္သို႔ ေအးခနဲ၀င္ေရာက္လာခဲ့ေလသည္။
လမ္း၏ဟိုဘက္သည္ဘက္မွ ထင္းရူးပင္ႀကီးမ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္အား ထီးမိုးေပးေနသည္ႏွင့္တူ၏။ ၿခံစည္းရိုးမ်ားေပၚမွေက်ာ္ထြက္ေနၾကေသာ တရုတ္စကားအကိုင္းအခက္မ်ားသည္ ေငြျဖဴစကားပန္းရိပ္မ်ားျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္အား လက္ေ၀ွ႔ရမ္းကာ ႏႈတ္ဆက္ေနၾကသည္ႏွင့္တူ၏။
ကၽြႏု္ပ္သည္ အစပထမ၌ ထင္းရူးပင္ႀကီးမ်ားကို ရုကၡေဗဒအျမင္ျဖင့္ေလ့လာၾကည့္မိ၏။ မ်ိဳးေစ့ကိုလွ်ိဳ႔၀ွက္သိုေလွာင္ေသာအပင္မ်ိဳးႏွင့္ မ်ိဴးေစ့ကိုတမင္ေဖာ္ေပးထားေသာအပင္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာ ထင္းရူပင္မွာ ဒုတိယအပင္မ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ရန္ကုန္သည္ ထင္းရူးပင္၏မူလေပါက္ဖြားရာ အရပ္မဟုတ္ေၾကာင္းသတိရေနေလသည္။
တရုတ္စကားပင္၏ မ်ိဳးစု၊ မ်ိဳးခြဲ၊ မ်ိဳးစပ္ စေသာ ရုကၡေဗဒဇယားကို သူ႔အေခၚအေ၀ၚႏွင့္တကြမွတ္မိေအာင္ ေလ့လာၾကည့္သည္။ ကၽြႏု္ပ္မွာ လူငယ္မ်ားလိုမွတ္ဥာဏ္မေကာင္းေတာ့ေခ်။ သို႔ေသာ္ ထိုးထြင္းဥာဏ္ တီထြင္ဥာဏ္တို႔ကား ပိုမိုထက္ျမက္လာသည္ဟု ထင္ပါ၏။
အခ်ိဳ႔အပင္မ်ားသည္ ပုဂံလမ္းေပၚ၌ ေရႊ၀ါပန္းကံုးမ်ားကိုသြယ္ခ်ထားၾကၿပီး အခ်ိဳ႔အပင္မ်ားကမူ နီလာပန္းကံုးမ်ားသြယ္ခ်ထားၾက၏။ ကၽြႏ္ုုပ္သည္ ငုေရႊ၀ါ၊ ငုနီလာတို႔ကိုကား ရုကၡေဗဒအျမင္ျဖင့္ ၾကည့္၍မရေတာ့ပါ၊ အလွၾကည့္သာ ၾကည့္မိပါေတာ့၏။  စိန္ပန္းပင္မ်ားသည္လည္း ပင္လံုးကၽြတ္ပြင့္ကုန္ၾကေလၿပီ။ နီရဲ၀င္းထိန္ေသာ ပတၱျမားပန္းမ်ားေပတည္း။
ကၽြႏု္ပ္သည္ ေႏြဦးပန္းမ်ား၏အလွတြင္ၾကည္ႏူးေနရာမွ အတန္ၾကာေတာ့ယစ္မူးသြားေလၿပီ။ စကားပန္းေငြျဖဴ၊ ငုေရႊ၀ါ၊ ငုနီလာႏွင့္စိန္ပန္းပတၱျမားတို႔သည္ ကၽြႏု္ပ္၏ မေနာအၾကည္ဓါတ္တြင္ ေရာင္စံုရိုက္ခတ္ၿပီး တဖ်တ္ဖ်တ္ေနၾကေလၿပီ။
ပုဂံလမ္းသည္ အခါတိုင္းလိုပင္ ယာဥ္အသြားအလာနည္းသည္။ ယေန႔မူ လူသူေလးပါးပင္ အသြားအလာမရွိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္လွေပ၏။ ထိုအခိုက္ ေျမာက္ဖက္မွ မ်က္ႏွာတူရူ ေဆာ္သြင္းလာေသာေလညင္းသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ရင္ခြင္တြင္တိုးေ၀ွ႔ကစားၿပီး ကၽြႏု္ပ္၏ပါးစပ္မ်ားကို နမ္းရႈတ္လိုက္ေလသည္။ လတ္ဆတ္ထံုသင္းလွေသာ ေလညင္းေပတည္း။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ပုဂံလမ္းကို ကၽြႏု္ပ္တစ္ဦးတည္းပိုင္ဆိုင္ေနသည္ဟု ကၽြႏု္ပ္ထင္မွတ္လိုက္ေပ၏။
ကၽြႏု္ပ္မွာပင္စင္ယူရခါနီး ဆရာအိုႀကီးျဖစ္သျဖင့္ တခါတခါ ဒူးဆစ္မ်ားကိုက္ခဲတတ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္၏ေျခလွမ္းမ်ားမွာ ခပ္မွန္မွန္ပင္ျဖစ္၏။ ထိုင္ေနေသာအခါ ခါးမွာ အနည္းငယ္ပင္ကိုင္းေနပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္သည္ ခပ္မတ္မတ္ပင္လမ္းေလွ်ာက္ေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ ဆံပင္မ်ားမွာျဖဴကုန္ပါၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ေသသပ္စြာၿဖီးထားပါ၏။ မ်က္လံုးမ်ားမွာ အနီးၾကည့္အတြက္ခပ္မြဲမြဲျဖစ္သျဖင့္ မ်က္မွန္ေဆာင္ထားရ၏။ အေ၀းၾကည့္အတြက္ကား မ်က္မွန္မလိုပါ။
ပုဂံလမ္းသည္ လမ္းတိုကေလးျဖစ္ၿပီး ဟိုဘက္ထိပ္မွသည္ဘက္ထိပ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ျမင္ႏုိင္သည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ စကားေငြျဖဴ၊ ငုေရႊ၀ါ၊ ငုနီလာႏွင့္ စိန္ပန္းပတၱျမားတို႔တြင္ပ်ံ၀ဲကာ အလွ၀တ္ရည္မ်ားေသာက္သံုးေနေသာမ်က္လံုးမ်ားကို ေရွ႔လွမ္းၿပီး တည့္တည့္လႊတ္လိုက္ေလသည္။ လမ္းတေလွ်ာက္လံုး ေငြျဖဴေရာင္၊ ေရႊ၀ါေရာင္၊ နီလာေရာင္ႏွင့္ ပတၱျမားေရာင္မ်ား ကြန္႔ျမဴးယွက္သန္းေနသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္္ ပုဂံလမ္းတခုလံုးကို ကၽြႏု္ပ္တစ္ဦးတည္းပိုင္သည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့၏။
ယခုေတာ့ ကၽြႏု္ပ္တစ္ဦးတည္းပိုင္သည္မဟုတ္ေၾကာင္းေတြ႔ရသျဖင့္ ၀န္တိုျခင္းျဖင့္စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္မိေလသည္။ ပုဂံလမ္းကို ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ပူးတြဲ၍ပိုင္သူမွာ မိန္းမပ်ိဳေလးတဦးျဖစ္ေန၏။
ရုတ္တရက္ေသာ္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္သြားေသာ္လည္း ေရွ႔ကသြားေနသူမိန္းမပ်ိဳအား ေနာက္မွေျခ ၄-၅ လွမ္းလိုက္ရင္း စူးစိုက္ၾကည့္မိေသာအခါ စိတ္၀င္စားသြားေလသည္။
သူမလမ္းေလွ်ာက္သြားပံုမွာ ၾကည့္၍ေကာင္းလွသည္။ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ ေလွ်ာက္သြားေသာ္လည္း ေၾကာ့ရွင္းယဥ္ေက်းမႈမပ်က္ျခင္းမွာ ထူးျခား၏။
ဤမိန္းမပ်ိဳသည္ ဘယ္ကလာသနည္း။ ဆရာမကေလးေလာ။ ေက်ာင္းသူေလာ။ ကၽြႏု္ပ္ သို႔ေလာသို႔ေလာေတြးေတာ ေနသည္။ မိန္းမပ်ိဳသည္ ေအာက္သူေလာ၊ အညာသူေလာ၊ ရခိုင္ေလာ၊ ရွမ္းေလာ၊ ထား၀ယ္သူေလာ၊ ဘိတ္သူေလာ။
သို႔ကလိုေတြးေတာၾကည့္ေနရာမွ မႏုႆေဗဒေခၚ အင္သရိုပိုလိုဂ်ီ အတိုင္းအထြာစံခ်ိန္မ်ားႏွင့္ တိုင္းထြာၾကည့္လိုစိတ္မ်ား ေပၚလာေလသည္။ အင္သရိုပိုလိုဂ်ီ အမ်ိဳးအစားဇယားမ်ားတြင္သြင္းၾကည့္လွ်င္ ဘယ္လိုေနပါလိမ့္မည္ဟုစဥ္းစားရန္ စမိသည္။ သို႔ရာတြင္ထိုသို႔စဥ္းစား၍ မရပါ။ ငုေရႊ၀ါ၊ ငုိနီလာတို႔အား ရုကၡေဗဒအျမင္ျဖင့္ဆင္ျခင္မရခဲ့သည့္အတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသတည္း။ ရွင္းေနေသာလမ္းေပၚတြင္ ထုိမိန္းမပ်ိဳအားျမင္လိုက္ရသည္မွာ ပြင့္ခ်ပ္ အာခါစ ၾကာပန္းႀကီး ထိုးစိုက္ထားေသာပန္းအိုးကို ထီးထီးႀကီးျမင္လိုက္ရသည္ႏွင့္တူေန၏။
သူမ၏ အရပ္အေမာင္းမွာ ႏြဲ႔ႏြဲ႔ေနာင္းေနာင္း ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ ကုိယ္လံုးကုိယ္ထည္ကား ေတာင့္တင္းက်စ္လစ္သည္ပင္ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ရံုမက အသက္အရြယ္လည္းႀကီးေပၿပီ။ သို႔ရာတြင္ မိန္းမပ်ိဳ၏ အိစက္ေဖါင္းၾကြေသာတင္သားႏွင့္ ေသးသြယ္၀ိုင္းက်စ္ေသာခါးတို႔အေပၚတြင္ မ်က္စိမကစားပဲမေနႏိုင္ပါ။ စိတ္လည္း မကြန္႔ျမဴးပဲမေနႏိုင္ပါ။ ေကြးေကြးကေလး ေျပျပစ္စြာက်ဆင္းေသာပခံုးမ်ားကိုလည္း သတိမျပဳဘဲမေနႏုိင္ပါ။ ေရွ႔ကသာဆီးၿပီးၾကည့္ရလွ်င္ ထင္ရွားစြာေဖါင္းမို႔ေနေသာ သူမ၏ရင္သားမ်ားကိုျမင္ရလိမ့္မည္ဟုစိတ္ဆႏၵ မျဖစ္ဘဲလည္းမေနႏိုင္ပါ။ မယ္တကၠသိုလ္၊ သို႔မဟုတ္ မယ္ဗမာတို႔မ်ားျဖစ္ေလသေလာ။
ခပ္မွန္မွန္လွမ္းေနေသာ ကၽြႏု္ပ္၏ေျခလွမ္းမ်ားသည္ ခပ္ျမန္ျမန္ျဖစ္လာေလ၏။ ေနာက္ကေနၿပီး အကဲခတ္ရျခင္းျဖင့္ ထုိမိန္းမပ်ိဳသည္ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္တြင္ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းရေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ကြာရေပမည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ထိုခဏ၌ သူမႏွင့္ကၽြႏု္ပ္ အသက္ကြာျခားျခင္းကို ေမ့စျပဳေလၿပီ။
မိန္းမပ်ိဳသည္ ဘယ္သို႔ေသာပန္းကိုပန္ၿပီး ဘယ္သို႔ေသာဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔ည္းမ်ားကိုသံုးသည္၊ ဘယ္အေရာင္ ဘယ္ပံုရွိေသာအကၤ်ီႏွင့္ ဘယ္အဆင္အေသြးရွိေသာထမီတို႔ကို၀တ္ဆင္သည္ စသည့္ျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္စာမဖြဲ႔တတ္ပါ။ ေခတ္သိပ္မမီေသာအဘိုးႀကီးျဖစ္သျဖင့္ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈအေခၚအေ၀ၚမ်ားကိုလည္း နားမလည္။ သူမ၏ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈ၌လည္း အေသးစိတ္စိတ္မ၀င္စားပါ။
သို႔ရာတြင္ ကၽြႏု္ပ္တခုေတာ့ေျပာခ်င္သည္။ သူမ၏ အဆင္းရူပကာႏွင့္ သူမ၏ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈတို႔သည္ စကားေငြျဖဴ၊ ငုေရႊ၀ါ၊ ငုနီလာ၊ စိန္ပန္းပတၱျမားတို႔ႏွင့္ကား အျပန္အလွန္အေရာင္ဟပ္၍ မ်ားစြာပနံရေနေပသည္။
ေျမာက္ဖက္မွ ေဆာ္သြင္းလာေသာေလညင္းသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ရင္ခြင္မွာေ၀ွ႔ကစားသလုိ မိန္းမပ်ိဳ၏ရင္ခြင္မွာလည္း ေ၀ွ႔ကစားခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ေလညင္းသည္ ကၽြႏု္ပ္၏ပါးကိုနမ္းရႈတ္သလုိ သူမ၏ပါးကိုလည္းနမ္းရႈတ္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ယင္းသုိ႔ ဆင္ျခင္မိသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ကၽြႏု္ပ္၏ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးသည္ ေလကဲ့သုိ႔ေပါ့ပါးသြားေလသည္။ ထုိင္ေနလွ်င္ ခပ္ကိုင္းကိုင္းျဖစ္တတ္ေသာခါး၊ ေလွ်ာက္လွ်င္ မတ္မတ္ထားၿပီးေလွ်ာက္ရေသာခါး။
ကၽြႏု္ပ္၏ထုိခါးသည္ စစ္ေရးျပေသာခါးကဲ့သို႔ မတ္သြားသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ ဆံပင္ျဖဴတုိ႔သည္ မည္းနက္လာကုန္၏။ ကၽြႏု္ပ္၏ မဲြမဲြေျခာက္ေျခာက္မ်က္လုံးတုိ႔သည္ ၾကည္လင္ထြန္းေတာက္လာကုန္၏။ ကၽြႏု္ပ္ ဆရာအုိႀကီးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းသားကေလး ျဖစ္သြားေတာ့၏။
ကၽြႏု္ပ္က ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္ၿပီးလိုက္ေသာ္လည္း သူမသည္ မွန္မွန္သာေလွ်ာက္၏။ တဖက္တခ်က္ နိမ့္တုံျမင့္တုံျဖစ္ေနေသာ သူမ၏တင္သားမ်ားမွာ ဆန္ေကာ၀ိုင္းသလိုလည္ေနေပရာ ၾကည့္မၿငီးေအာင္ျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္မွာ အေထြအထူးလုပ္ရန္ စိတ္ကူးသည့္ျပင္မေပါက္ေသာ္လည္း သူမ၏တင္သားမ်ားကို လက္၀ါးျဖင့္အသာအယာပြတ္ပြတ္စမ္းလိုက္ခ်င္စိတ္ကား ေပါက္လာပါသည္။ ပါးလႊာေသာအက်ီၤႏွင့္ ေသးငယ္ေသာဇာေဘာ္လီႀကိဳးမ်ားၾကားမွထြင္းေဖာက္ေပၚ လာေသာ ၀ါ၀င္းသည့္ေက်ာျပင္မွာ ေရႊတလင္းျပင္ႏွင့္တူေလ၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ သူမအားမီလာၿပီး ေဘးတုိက္ေလွ်ာက္ ေနေလၿပီ။
ကၽြႏု္ပ္က သူမဘက္သို႔ငဲ့ၾကည့္လိုက္လာေသာအခါ သူမသည္ တခ်က္ေလာက္သာ ကၽြႏု္ပ္ဘက္သို႔ လွမ္းၾကည့္လိုက္ၿပီး ရုတ္ျခည္းပင္မ်က္လႊာခ်သြားေလသည္။ သူမ၏ ေျခလွမ္းမ်ားသည္ကားမတုံ႔ပါ။ ေနာက္တႀကိမ္လည္း ထပ္မၾကည့္ပါ။
ကၽြႏု္ပ္ကသာ သူမအား ထပ္ထပ္ၾကည့္ေနသည္။ သူမသည္ မ်က္ေတာင္ေကာ့ေကာ့၊ ႏွာတံေပၚေပၚႏွင့္ျဖစ္သည္။ ေဘးတုိက္ျမင္လိုက္ရေသာရင္သားမွာ တင့္ထြားထင္ရွားလွေပသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ သူမအား ေဘးတုိက္ၾကည့္ရရုံျဖင့္အားမရ။ ေရွ႔ကေနၿပီး ၾကည့္ခ်င္ျမင္ခ်င္ျပန္ေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ ခပ္သြက္သြက္ေက်ာ္တက္ေလွ်ာက္သြား၏။ ေပတရာေလာက္ေရွ႔က ေလွ်ာက္သြားမိေသာအခါ လမ္းေဘးသို႔ကပ္လုိက္၏။ ၿခံစည္းရုိးမွထုိးထြက္ေနေသာ ၾကက္ေသြးေရာင္ပန္းစကၠဴကိုင္းမ်ားကို ဆဲြခ်ိဳးမည္ကဲ့သို႔ ဟန္ေဆာင္ေနေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ပန္းမွာစိတ္၀င္စားေနသည္ မဟုတ္ပါ။ မိန္းမပ်ိဳအေပၚမွာသာ စိတ္၀င္စားေနပါသည္။
သူမမွာ လွပၿပဳံးခ်ိဳေသာမ်က္ႏွာရွိ၏။ နီရဲေသာႏႈတ္ခမ္းကေလးမ်ားမွာ ပန္းခ်ီဆရာေဆးျဖင့္ေရးၿပီးတြင္ ကၽြႏု္ပ္၏ မ်က္လုံးမ်ားသည္ သူမ၏ႏႈတ္ခမ္းမ်ားေပၚတြင္ ၾကာရွည္မေနပါ။ ေဖာင္းၾကြျပည့္ၿဖိဳးေသာရင္သားမ်ားႏွင့္ သြယ္တန္းအိစက္ေသာေပါင္လုံးမ်ားဆီသုိ႔သာ ဆင္းသြားၾကကုန္၏။
ကၽြႏု္ပ္ အိေျႏၵမဲ့စြာၾကည့္ေနေသာ္လည္း မိန္းမပ်ိဳသည္ ရိႈးတုိးရွန္႔တံ့ လုံး၀မျဖစ္ပါ။ ကၽြႏု္ပ္က တပ္မက္ျခင္းျဖင့္စူးစုိက္၍ၾကည့္ေနသည္ကိုပင္ သတိမူမိရွာပုံမေပၚပါ။ မ်က္လႊာခ်၍ ေရွ႕သုိ႔ေလွ်ာက္ေနသည္။ ေရႊေပးလုိ႔မရေသာ အိေျႏၵမ်ိဳးပင္တည္း။
မိန္းမပ်ိဳက ကၽြႏု္ပ္ေရွ႔သို႔ေရာက္သြားျပန္ေလၿပီ။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ဆဲြထားေသာပန္းစကၠဴကိုင္းႀကီးကို လႊတ္လုိက္သည္။ ပန္းပြင့္အခ်ိဳ႔ေၾကြက်သြားေလသည္။ ေၾကြက်ေသာပန္းပြင့္အနည္းငယ္ကိုေကာက္ယူကာ သူမေနာက္သုိ႔ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္လုိက္ျပန္ေလသည္။
တဖက္တခ်က္တြင္ ျမင့္တုံနိမ့္တုံျဖစ္ေသာ ဆန္ေကာ၀ုိင္းေနေသာတင္သားမ်ားကို လက္၀ါးျဖင့္အသာအယာ ပြတ္ပြတ္စမ္းလုိေသာစိတ္ ပုိလာျပန္ပါၿပီ။ ေရႊသလင္းျပင္ႏွင့္တူေသာ သူမ၏ေက်ာျပင္ေပၚတြင္ ကၽြႏု္ပ္၏ပါးကိုကပ္ထားလုိသည္။ သည္မွ်မကေသး။ သည့္ထက္ပိုကဲ၍ သူမ၏ ေသးသြယ္လုံးက်စ္ေသာခါးကို ဖက္၍ ညွစ္လိုက္ ဖ်စ္လုိက္ခ်င္ေတာ့သည္။ သူမသည္ ေက်ာင္းသူျဖစ္၏။ ကၽြႏု္ပ္ကား ေက်ာင္းသားျဖစ္၏။
ကၽြႏု္ပ္က သူမ၏ေသးသြယ္လုံးက်စ္ေသာခါးကိုဖက္လွ်က္ သူမကမူ ကၽြႏု္ပ္၏ ေသးသြယ္လုံးက်စ္ေသာခါးကို ဖက္လ်က္၊ သူမကမူ ကၽြႏု္ပ္၏ ဘယ္ဘက္လက္ေမာင္းအုံႀကီးေပၚတြင္ေခါင္းမီလွ်က္ ႏွစ္ေယာက္သား ညဳကာ တာကာ ယုယကာပိုက္ေထြးကာျဖင့္ ေလွ်ာက္သြားေနၾကသည္။
သူမမွာ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ ရင့္က်က္ေသာမိန္းမပ်ိဳကေလး။ ကၽြႏု္ပ္မွာမူကား အသက္အစိတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ရင့္က်က္ေသာလူပ်ိဳကေလး။ ေရႊေခ်ာင္းထဲက ျမေရယဥ္မွာ ပတၱျမားေလွကိုစီးၿပီး ေငြရြက္လႊင့္ေနၾကေလသည္။
သို႔ေသာ္ ပုဂံလမ္းထိပ္ စစ္ကုိင္းလမ္းေပၚသို႔ေရာက္ခါနီးေသာအခါ ေရႊေခ်ာင္းမွာဆုံးသြားၿပီး ျမေရယဥ္မွာရပ္စဲသြားေလသည္။ ပတၱျမားေလွသည္ေပါက္ကဲြၿပီး ေငြရြက္သည္လဲက်သြားေလသည္။
ပုဂံလမ္းထိပ္၊ စစ္ကိုင္းလမ္းေပၚတြင္ လူငယ္တဦးသည္ အေရွ႕မွအေနာက္သုိ႔ေလွ်ာက္သြားေလသည္။ မိန္းမပ်ိဳသည္ ထိုလူငယ္အားျမင္လုိက္ေသာအခါ“ဟလုိ”ဟု ေအာ္ကာ ႏႈတ္ဆက္လုိက္ေလသည္။ လူငယ္သည္ သူမအား ၿပဳံးရႊင္စြာျဖင့္ “ဟလုိ”ဟု တုံ႔ျပန္လုိက္ေလသည္။ ေလွာင္အိမ္တခုစီမွာေလွာင္ထားရာမွလႊတ္လုိက္ေသာဟသၤာေမာင္ႏွံလုိ ျမဴးသြားၾကၿပီး တဦးထံတဦးခ်ည္းကပ္သြားၾကေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္၏ ေရွ႔မွာေလွ်ာက္သြားေနေသာမိန္းမပ်ိဳတြင္ ေရႊေပးလုိ႔မရေသာအိေျႏၵသည္မရွိေတာ့ပါ။ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ စိတ္ကူးယဥ္အိမ္မက္ထဲတြင္ ဖက္ကာမွီကာ ယုကာယကာေလွ်ာက္သြားေနေသာမိန္းမပ်ိဳသည္ တကယ့္အျဖစ္မွာေတာ့ ထုိလူငယ္ႏွင့္ ဖက္ကာ၊ မီကာ၊ ယုကာေလွ်ာက္သြားၾကေတာ့မည္ဟု ထင္ရပါေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္ကား ပထမေသာ္ ႏွေျမာ၀မ္းနည္းသလို ျဖစ္မိ၏။ ေနာက္တခဏ၌ကား မိန္းမပ်ိဳႏွင့္လူငယ္တုိ႔သည္ ရြယ္တူတန္းတူ၊ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သတိရလာေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္၏ မတ္မတ္ထားအပ္ေသာ ခါးသည္ကိုင္းသြားပါသည္။ သန္သန္ႏွင့္ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္ေနေသာ ေျခေထာက္မ်ားသည္ ခ်ည္နဲ႔ၿပီးေလးေကြးသြားသည္။ ပိေနေအာင္ ဖီးထားေသာဆံပင္မ်ားသည္ ပြထလာကာ ျဖဴစြတ္ျခင္းကို တံခြန္လႊင့္ျပေနၾကသည္ႏွင့္တူ၏။
သူငယ္ႏွင့္မိန္းမပ်ိဳတုိ႔သည္ တဦးဆီတဦး ျမဴးတူးခုန္ေပါက္ ခပ္ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္သြားၿပီးေနာက္ နီးကပ္ေနမွ အရွိန္သတ္လုိက္ၾကသည္။ တဦးႏွင့္တဦး ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ဖက္ယမ္းျခင္း၊ ကိုင္တြယ္ျခင္းမရွိ။ သုိ႔ရာတြင္ သူတုိ႔၏အၿပဳံးႏွင့္မ်က္လုံးမ်ားကား ဖက္ယမ္းနမ္းရႈတ္ေနၾကေပသည္။
လူငယ္သည္ ကၽြႏု္ပ္ထံသုိ႔လွမ္း၍ “ဂြတ္ေမာနင္း ဆရာ”ဟု ရင္းႏွီးခင္မင္စြာ ႏႈတ္ဆက္သည္။ ၿပီးေတာ့“ဆရာ ဒီေန႔ နည္းနည္းေနာက္က်တယ္ ဆရာ”ဟု ေျပာေသး၏။
ကၽြႏု္ပ္၏ မ်က္စိမ်ားသည္ မဲြေျခာက္သြားၾကဟန္တူ၏။ လူငယ္၏မ်က္ႏွာကို ၾကည့္သည္။ သူကား ကၽြႏ္ုပ္၏တပည့္ျဖစ္ေၾကာင္းကို သိပါ၏။ သို႔ရာတြင္ ဘယ္သူဘယ္၀ါျဖစ္သည္ဟု နာမည္နာမႏွင့္တကြ တပ္အပ္သတိမရေတာ့ေခ်။ ကၽြႏု္ပ္သည္ တပည့္အား ရွက္ၿပဳံးျဖင့္ၾကည့္ၿပီး“ေအး၊ နည္းနည္း ေနာက္က်သြားတယ္။ ပန္းကေလးေတြ ေကာက္ေနရလုိ႔” ဟု ေျပာစရာမရွိ ေျပာလုိက္ေလသည္။ မဖူလုံေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖစ္၏။
ကၽြႏု္ပ္၏ အတြင္းေဖာက္ျပန္မႈကို တပည့္မ်ားမိသြားသျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္မွာ အေျခပ်က္ေနပါၿပီ။ ရွက္စိတ္ျဖင့္ ပူထူေနသည္။ မိန္းမပ်ိဳႏွင့္ကၽြႏု္ပ္၏တပည့္တုိ႔သည္ တေယာက္တေယာက္ၿပံဳးၾကည့္ရင္း ေရွ႔မတုိး၊ ေနာက္မဆုတ္ ရပ္ေနၾက၏။ သူတုိ႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္၏စိတ္ေဖာက္ျပန္ပုံကိုသိၿပီး ကၽြႏု္ပ္အား ေလွာင္ေျပာင္ေသာအားျဖင့္ ၀မ္းသာလုံးဆုိ႔ကာ ၿပံဳးရုံသာၿပံဳးၿပီး ၾကည့္ေနၾကဟန္တူပါသည္။
ကၽြႏု္ပ္သည္ သူတို႔အားေက်ာ္ၿပီး ခပ္ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္လာခဲ့၏။ “ပန္းပြင့္ေတြ ဘာလုပ္ဖုိ႔ေကာက္လာသလဲ ဆရာ”ဟု တပည့္ေက်ာ္က ထပ္ဆင့္ေမးျပန္လွ်င္ ႀကံဖန္ေျပာေနရဦးမည္။ ရူပေဗဒနည္းအရ ပန္းပြင့္ေပၚအလင္းရုိက္ပုံကိုၾကည့္၍ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားေနပုံကို ေလ့လာရန္ျဖစ္သည္ဟု ေျပာမည္ေလာ။ တခုခုႀကံဖန္ေျပာေနရေပလိမ့္မည္။ မိန္းမပ်ိဳကုိ ေရွ႔ကဆီးၾကည့္ခ်င္၍ ပန္းခူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ခဲ့ရသည့္ အျဖစ္ကို ကၽြႏ္ုပ္ႀကံဖန္ဖုံးဖိမေနခ်င္ေတာ့ပါ။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ေရွ႔သို႔သာတြင္တြင္ေလွ်ာက္သြား၏။
တပည့္ေက်ာ္ကေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္ ေက်ာင္းေနာက္က်သျဖင့္ ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္သြားသည္ဟု ထင္ေကာင္းထင္ေပမည္။ ကၽြႏ္ုပ္ ျမန္ျမန္ေလွ်ာက္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာကား မိန္းမပ်ိဳႏွင့္ကၽြႏု္ပ္ ႏွစ္ေယာက္ထဲပူးတဲြကာ ပုဂံလမ္းကိုပိုင္လိုက္ရသည့္တခဏ၌ စိတ္ေဖာက္ျပန္မိျခင္းအတြက္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြႏ္ုပ္၏အခန္းထဲေရာက္ၿပီး ကုလားထုိင္ေပၚမွာထုိင္မိေသာအခါ ဒူးေတြကိုက္ေနသည္ကို သတိရမိေလသည္။ ၅၀ ေက်ာ္ကတည္းက ဒူးဒုကၡေပးလာခဲ့သည္။ သည္ေတာ့ အုိျခင္းတရားကို ပုိၿပီးစဥ္းစားမိသည္။ သို႔ကလုိ အုိပါလွ်က္ ပုဂံလမ္းေပၚမွာ မိန္းမပ်ိဳကေလးေတြ႔ေသာအခါ ႏုပ်ိဳစိတ္ေတြ၀င္ၿပီးတက္ၾကြလာတာ ဘာေၾကာင့္လဲဟု စဥ္းစားေနမိျပန္သည္။
ကၽြႏု္ပ္၏ သီးသန္႔ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ျဖစ္သေလာ။ ပုထုဇေနာဥမၼတေကာေတြမုိ႔ လူ႔သဘာ၀ျဖစ္ေလသေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ ပုဂံလမ္း၏ စကားေငြျဖဴ၊ ငုေရႊ၀ါ၊ ငုနီလာႏွင့္ ပတၱျမားေရာင္စုံရွက္သန္းေသာေႏြဦးအလွႏွင့္ မိန္းမပ်ိဳ၏ ႏုပ်ိဳလန္းဆတ္ေသာအလွတို႔ကပင္ ကၽြႏု္ပ္အား ေသြးသစ္သားသစ္ေလာင္းေပးၿပီး ႏုပ်ိဳေသာစိတ္ကူးတြင္ ယစ္မူးေပ်ာ္ျမဴးေစသေလာ။ ကၽြႏု္ပ္ကား မေျဖတတ္ေအာင္ ရွိပါသည္။
အိမ္မွ တလနီးပါးထြက္ခြာကာ ဥပုသ္ေစာင့္ေနေသာ အိမ္ကဟာမႀကီးျပန္လာလွ်င္ သည္အေၾကာင္း ေမးၾကည့္ရေကာင္းမလား။ အိမ္ကဟာမႀကီးကေတာ့ ကေလးကလားစကားေတြမေျပာစမ္းပါႏွင့္ဟုေျပာကာ ဆီးပိတ္လိမ့္မည္လားမဆုိႏုိင္ပါ။ ကၽြႏု္ပ္မွာေတာ့ ျပႆနာျဖစ္ေနပါသတည္း။    ။
သိန္းေဖျမင္႔ (၁၉၅၉)

ေနာက္ဆက္တြဲ
တေပါင္း၏ၾသဇာႏွင့္ဆရာအုိ၏ျပႆနာ
ကၽြန္ေတာ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္အနည္းက ရႈမ၀မဂၢဇင္းတြင္“ဆရာအုိ၏ ျပႆနာ”ဟူေသာ ၀တၱဳတုိကေလးတပုဒ္ကို ေရးလုိက္ေလသည္။
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ထုိ၀တၱဳကေလးကိုမဖတ္မီ ေခါင္းစဥ္ကိုျမင္လိုက္ရရုံျဖင့္ ျမင္းအုိ၊ ႏြားအုိႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ သက္ႀကီးရြယ္ႀကီးဆရာအိုႀကီးမ်ားမွာ စား၀တ္ေနေရးႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီး ဘယ္ပုံဘယ္နည္းအခက္အခဲေတြ႔ပုံကို ျပႆနာလုပ္ၿပီးေရးထားဟန္ရွိသည္ဟု ထင္မွတ္လုိက္ၾကေၾကာင္း သိရေလသည္။
သို႔ေသာ္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါျပႆနာတမ်ိဳးျဖစ္ေနသည္ကို အံ့ၾသစြာေတြ႔ရွိၾကရေလသည္။ အခ်ိဳ႔က သေဘာက်ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အားခ်ီးက်ဴးၾက၏။ တခ်ိဳ႔ကမူ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤလုိကိစၥကို ျပႆနာလုပ္ကာ စာေပတပုဒ္မေရးသင့္ဟုဆုိၾကသည္။ ဤလုိ မေရးသင့္ဟုထင္ျမင္ခ်က္ေပးသူမ်ားထဲတြင္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီလည္း ပါ၀င္ေလသည္။
ကၽြန္ေတာ့္လုိစာေရးဆရာသည္ စိတ္ေဖာက္ျပန္တာေတြကိုေရးေနရန္မဟုတ္။ စိတ္ေဖာက္ျပန္မႈဆုိသည္မွာ သည့္ထက္ဆုိးရြားစြာပင္ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသးသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေရးရန္မွာ စိတ္ကုိထိန္းခ်ဳပ္ပုံ၊ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာစိတ္ကုိ ႏုိင္နင္းစြာပဲ့ျပင္ႏုိင္ပုံစသည္တုိ႔သာ ျဖစ္သင့္သည္ဟုဆုိေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကား ဆရာအုိ၏ျပႆနာ၀တၱဳတုိကုိေရးရာ၌ ရည္ရြယ္ခ်က္ႀကီးေတြတမင္လက္ကိုင္ျပဳ၍ စိတ္ေဖာက္ျပန္တတ္ပုံကိုေဖာ္ျပရန္ေသာ္၄င္း၊ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာစိတ္ကို ႏွိင္နင္းစြာပဲ့ျပင္ပုံကိုေသာ္လည္းေကာင္း သရုပ္ေဆာင္ရန္ေရးျခင္းမဟုတ္ပါ။
တေပါင္းလပတ္၀န္းက်င္၏ၾသဇာသည္ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚမွာ သက္ေရာက္လာ၏။ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ တေပါင္းလ စိတ္ကူးႏွင့္ခံစားမႈမ်ားေပၚလာ၏။ သုိ႔ကလုိ သဘာ၀အေလ်ာက္ေပၚလာေသာစိတ္ကူးႏွင့္ခံစားမႈမ်ားကိုမူ တည္ကာ ဆရာအုိ၏ျပႆနာ၀တၱဳတုိကေလးကို ဖန္ဆင္းလုိက္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
တေပါင္းတန္ခူးသည္ ေႏြဦးရာသီျဖစ္၏။ ေဆာင္းကိုေနရစ္ခဲ့ေတာ့ဟုႏႈတ္ဆက္ၿပီး ေႏြကို ႀကိဳဆုိေနေလသည္။ ပိေတာက္ပင္ႏွင့္သေျပပင္တုိ႔မွာ ရြက္ေဟာင္းေတြအကုန္ေၾကြၿပီး ရြက္သစ္ေတြေ၀ေနသည္။ မဒမပင္ကား ရြက္ေဟာင္းေတြအကုန္ေၾကြက်ၿပီး အရုိးၿပိဳင္းၿပိဳင္းထေနတုန္းျဖစ္၏။ ကုကၠဳိပင္ႀကီးႏွင့္သကၤန္းပင္ႀကီးတို႔မွာ ရြက္သစ္ေတြခက္ျဖာတင့္ေနရုံမွ်မက အပြင့္ေတြရွက္ျဖာဆင့္ေနသည္။
လက္ပံပင္ႀကီးကမူ အရြက္ဗလာျဖစ္ေနေသာရိုးတံမ်ားမွ နီရဲေသာအပြင့္ႀကီးမ်ားျဖင့္ စည္ကားလိႈင္ေ၀ေနေပသည္။ ဥၾသတြန္သံကသာၿပီး ဂ်ိဳးကူသံက ေအးျမလွ၏။ သစ္ပင္ေတာေတာင္ႏွင့္ငွက္အေပါင္းသည္ ႏွစ္သစ္ကိုႀကိဳဆုိေနသည္။ တေပါင္း တန္ခူးေႏြဦးရာသီသည္ ႏွစ္ေဟာင္းကုန္၊ ႏွစ္သစ္ကူးေသာရာသီျဖစ္ရုံမက ေတာေတာင္၊ သစ္ပင္၊ ေက်းငွက္စသည့္ ပတ္၀န္းက်င္တုိ႔သည္ အေဟာင္းမွအသစ္သို႔ ကူးေျပာင္းခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္၏ အေဟာင္းမွအသစ္သို႔ကူးေျပာင္းမႈသည္ လူကိုလည္း အေဟာင္းအသစ္ကူးေျပာင္းေစထုိက္ေပသည္။ ရာသီမွာတေပါင္းရွိသလုိ လူ႔ဘ၀မွာလည္း တေပါင္းရာသီ ရွိထုိက္သည္။ ေဟာင္းျမင္းသည့္ဘ၀၊ အုိမင္းရင့္ေရာ္ရာမွ ျပန္လည္ဆန္းသစ္ႏုပ်ိဳသင့္ေလသည္။ ရုပ္၀တၱဳကို ဆန္းသစ္၍မရေသးသည့္တုိင္ေအာင္ စိတ္ကေတာ့ျပန္လည္ဆန္းသစ္ပ်ိဳျမစ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ရန္တမ္းတမိသည္။ လြမ္းဆြတ္မိသည္။ သူငယ္ျပန္ခ်င္သည္ဆုိပါက ဆုိေစေတာ့။
ဆရာအုိသည္ ျပန္ပ်ိဳခ်င္သည္။ ညိုးႏြမ္းေပ်ာ့ေခြေနေသာ ဆရာအုိ၏ဖုိဓာတ္သည္ ျပန္လည္သန္မာလာခ်င္သည္။ “ေသာတပန္ မဟာေထရ္တုိ႔ေတာင္ မဆည္ႏုိင္မ်က္ရည္စုိ႔ရတယ္၊ လြမ္းဖုိ႔ အိုေကာင္း လတေပါင္း”တြင္ ဖူးပြင့္စပန္းကေလးလုိသစ္လြင္လွပေသာ ေက်ာင္းသူကေလးကိုျမင္မိေသာ ဆရာအုိသည္ ေက်ာင္းသားဘ၀ကို ျပန္လုိခ်င္သည္။
တကယ့္တကယ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ကို ျပန္မရလွ်င္ကား ဆရာအုိဘာတတ္ႏုိင္ရွာမည္နည္း။ လက္မိႈင္ခ်ရမည္သာပင္။ သို႔ေသာ္ဆရာအုိ၏ လြမ္းဆြတ္တသခြင့္၊ စိတ္ကူးခြင့္ႏွင့္စိတ္ေဖာက္ျပန္ခြင့္တုိ႔ကား ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စာေရးဆရာမ်ားက မခ်ဳပ္ခ်ယ္သင့္ေသာအေျခခံလူ႔သဘာ၀အခြင့္အေရးေပတည္း။
(၁၉၆၄)ဆရာသိန္းေဖျမင့္ ၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္မွ ထုတ္ႏွႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။
(ယူတာကဒီေနရာကပါ) http://www.maukkha.org/index.php/book-store/short-stories/1981-maukkha-thein-phay-myint   

0 comments:

Post a Comment