Thursday, March 29, 2012

Made in China Willis Tower, ေလလံုးထြားတဲ့ၿမိဳ႔ႏွင့္မံမီရုပ္ေတြေနတဲ့အရပ္ (၄) (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)

0 comments

က်ေနာ္တို႔ဆီက ပေဒါင္လူမ်ိဳးေတြအေၾကာင္းႏွင့္ သူတို႔ဆီက ရက္ဒ္အင္ဒီယန္းေတြဘဝကို က်ေနာ့္အား ေမးေျပာေျပာေျပာေနသူကို ႏႈတ္ဆက္ကာ ထို Field Museum ျပတိုက္ႀကီးမွ အေတြးေတြတသီတတန္းႏွင့္ က်ေနာ္ျပန္ထြက္ခဲ့၏။ ျပတိုက္အျပင္မွာေတာ့ မိုးကခတ္ဖြဲဖြဲ၊ ေလက ဟူးဟူး ရားရား။ လူေတြလည္း ေျပးေျပးလႊားလႊား။ တကၠစီတစင္းေခၚၿပီး Willis Tower သြားမယ္ဆိုကာ ေမာင္းထြက္လာ၏။ ကားထြက္ေတာ့ တကၠစီဆရာက ဒီကေန Willis Tower ကို ဘယ္လမ္းကအနီးဆံုးျဖစ္မလဲဟုေမး၏။  က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ဒီလူ႔ႏွယ္ ဒီၿမိဳ႔မွာတကၠစီေမာင္းေနၿပီး ဒါေလးေတာင္မသိရေကာင္းလားဟု စိတ္တြင္မွတ္ေနဆဲ။ ဇနီးသည္က ၿမိဳ႔ေျမပံုကိုဖ်တ္ကနဲဆြဲထုတ္ၾကည့္လိုက္ၿပီး ဘယ္ကေန ဘယ္ကိုေမာင္း ဘယ္ေရာက္ေတာ့ဘယ္ကိုေကြ႔ စတာေတြ ဆက္တိုက္ေျပာခ်လိုက္၏။ ငါ့မိန္းမ ေတာသူမကေတာင္ ဒီ ၿမိဳ့ႀကီးသားတကၠစီဆရာထက္သိေသးဟုေတြးမိၿပီးၿပံဳးေတာ့ ဇနီးက က်ေနာ့္ကို အသာေနဆိုသည့္သေဘာမ်က္ရိတ္ျပ၏။ က်ေနာ္လည္း အသာပဲေနရင္း ရန္ကုန္က အငွားကားဆရာေတြဆီ စိတ္ေရာက္သြား၏။
က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္က ရန္ကုန္တြင္ အငွားကားအျဖစ္ ဂ်ပန္မွဝင္သည့္ သံုးဘီးကားေလးေတြရွိ၏။ ဘီးက သံုးဘီး။ အသံက ဖြတ္ခ်က္ဖြတ္ခ်က္ႏွင့္။ လက္ကိုင္က တခ်ိဳ႔ စတီယာရင္ပံုစံအဝိုင္း၊ တခ်ိဳ႔က ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္လ္လိုလက္ကိုင္ႏွင့္။ သူ႔အေရာင္ကထူးျခားသည္မို႔  သံုးဘီးကားေရာင္ဟုတြင္ခဲ့သည္ အထိ တာစားခဲ့သည့္ကားေလးမ်ား။ ထိုေခတ္က  ၿမိဳ႔ျပင္ဘက္ေတြမွာ ဆိုကၠားေတြမင္းမူသလို ၿမိဳ႔လည္ေကာင္မွာေတာ့ သံုးဘီးေတြႀကီးစိုး၏။ ထိုကားေလးေတြတြင္ ေမာင္းေနသည့္ခရီးမိုင္ကိုျပသည့္မီတာ တပ္ထား၏။ ခရီးသည္တက္ၿပီးစက္ႏိႈးထြက္သည္ႏွင့္ ကားဆရာက မီတာကိုခ်ိဳးလိုက္ၿပီး ခရီးဆံုးေတာ့ ဘယ္ႏွမီတာမို႔ဘယ္ေလာက္က်သည္ဟုတြက္ခ်က္ကာ ပိုက္ဆံေခ်ရ၏။ မဆိုး။ မီတာႏႈန္းအမွန္ျဖင့္စီးရလွ်င္ အေတာ္တြက္ေခ်ကိုက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း လူအစီးမ်ား၏။ အစီးမ်ားသျဖင့္လည္း ေမာင္းသူေရာ အံုနာ (ပိုင္ရွင္)ပါ စီးပြားျဖစ္၏။ ထိုေခတ္က သံုးဘီးကားေထာင္စားသူေတြမနည္းလွ။ သံုးစီးေလာက္ေထာင္ထားႏိုင္ရင္ မိသားစုဘဝ မပူရ။ ထို႔ထက္ ပိုလွ်င္ စီးပြားျဖစ္။ သံုးဘီးကားတင္သြင္းခြင့္လိုင္စင္က စစ္ဗိုလ္ႏွင့္စစ္ဗိုလ္လူထြက္ေတြလက္ထဲမွာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကားသြင္းခြင့္ပါမစ္ရဖို႔အေရး သူတို႔ဆီအေျပးအလႊား ခယဝ ေတြလုပ္ရ၏။ သည္တြင္ ထိုသူတို႔ အိမ္ေနာက္ေဖးေပါက္ကအစ အိမ္ေရွ႔ေပါက္ကအလယ္ စားပြဲေအာက္အဆံုး လက္ေဆာင္ပဏၰာေတြႏွင့္ သပိတ္ဝင္အိတ္ဝင္စည္ပင္ေတာ့၏။ အစပိုင္းကေတာ့ သံုးဘီးဆရာေတြလည္း အမွန္အကန္မီတာခ်ိဳးကာ ေမာင္းေသး၏။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ကားပိုင္ရွင္ေတြက ဟိုေပးသည္ေပး ေပးရသည့္ ဟိုေၾကးဒီေၾကးေတြ လက္ၫိႈးထိုးကာ အံုနာခပိုယူ၏။ ကားဆရာကလည္း အံုနာခတိုးတာအပါအဝင္ ဓါတ္ဆီေစ်းႏွင့္ လမ္းျပပုလိပ္ေၾကး ဘာညာေတြအေၾကာင္းျပဳကာ ပိုက္ဆံပိုေတာင္းလာ၏။ သည္ေတာ့ မီတာမခ်ိဳးခ်င္ေတာ့။ မခ်ိဳးၾကေတာ့။ မီတာပ်က္သလိုဘာလိုႏွင့္ မီတာခ်ိဳးက်သင့္ေငြထက္ ပိုပိုေတာင္း၏။ ခရီးသည္တို႔ ဘာမွမတတ္ႏိုင္။ ေတာင္းသေလာက္ေပးၾကရေတာ့၏။ ကိုယ္က စီးမိသြားၿပီး။ ထိုအေၾကာင္းေလးကို က်ေနာ္တို႔ေခတ္ၿပိဳင္ စတီရီယိုေခတ္ဦး အဆိုေတာ္တေယာက္က သီခ်င္းလုပ္ဆိုကာ ေခတ္ကိုပံုေဖာ္ခဲ့၏။ (ဟိုတခါက..အေရးႀကီးတဲ့ကိစၥေတြရွိလို႔..ေစာင့္မိတဲ့စိတ္မွာေမာၿပီး..သံုးဘီးကားေလးကိုတားလို႔စီးမိတယ္..မီတာကိုမခ်ိဳးပဲေမာင္းပို႔တဲ့ ခရီးေလး.. သံုးဘီးကားဆရာႀကီးက…ဟိုနားဒီနား ေငြတစ္ဆယ္ေတာင္းတယ္..။ ေတာ္ပါၿပီ..ေနပါေတာ့သံုးဘီး..ဒီတခါ..ဆိုကၠားပဲစီးေတာ့မယ္... မၾကာခင္..ေနပူထဲမွာကြယ္..သူနင္းကာ.. လိုရာခရီးအေရာက္ပို႔တယ္..။ ထိုစဥ္ခဏ..ေမးျမန္းၾကည့္မိတဲ့သူ႔ဘဝ.. ကေလးငါးေယာက္ကိုေကၽြးေမြး.. ႀကီးမားတဲ့ေမတၱာအေၾကာင္း..သူေျပာျပတယ္.. လူလူခ်င္း..ျခားနားတဲ့စိတ္ေနသေဘာထား.. သံုးဘီးခ်င္းအတူတူပါပဲ.. တဦးနဲ႔တဦးစာနာဖို႔ ေကာင္းတယ္..)။
ထိုေခတ္လြန္ေသာ္ ေလးဘီးကားေတြ ေခတ္ဆန္းလာျပန္၏။ ေလးဘီးကားေတြမွာ မီတာခ်ိဳးတံေတြအစား ဒစ္ဂ်စ္တယ္လ္ မီးေရာင္ႏွင့္ဂဏန္းေတြျဖစ္လာ၏။ ကားေတြသာေျပာင္းသြား၏။  က်န္တာ ဘာမွမေျပာင္း။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသူေတြလည္း အရင္အတိုင္း။ ကားပါမစ္ကလည္း စစ္ဗိုလ္ေတြလက္ထဲမွာ။ ကားဆရာေတြလည္း အရင္အတိုင္း။ ကားဆရာေတြမွာ ေျဖာင့္သူေတြရွိသလို ေကာက္သူေတြလည္းရွိ၏။ ကားတားစီးသူတို႔၏ အဝတ္အစားႏွင့္ပံုပန္းသ႑န္ကိုအကဲခတ္၊ သြားမည့္ေနရာကိုေမးကာ ရန္ကုန္ကလား၊ နယ္ကလားကို အလြယ္တကူခြဲ၍ရ၏။ နယ္ကမွန္းေသခ်ာလွ်င္၊ လမ္းမသိသူမွန္းေသခ်ာလွ်င္ ခရီးနီးနီးကို မေဝးေဝးေအာင္ေမာင္းကာ ကားခပိုရရန္လုပ္တတ္ၾက၏။  ယခု ရွီဂါးကိုးက တကၠစီဆရာလည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္။ ကားစထြက္ကထဲက မီတာခလုပ္ကေလးႏိွပ္လိုက္၏။ ခရီးမိုင္ႏွင့္က်သင့္ေငြေဖာ္ျပသည့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္လ္ကိန္းဂဏန္းေလးေတြက တရိတ္ရိတ္။ စီးသူက ခရီးဆံုးသာေျပာၿပီး အတိုဆံုးလမ္းမေျပာႏိုင္လို႔ကေတာ့ ေသၿပီဆရာဟုသာ တရေတာ့မည္။ မီးပိြဳင့္မမ်ား မ်ားသည့္လမ္းကိုေရြးကာ၊ မေဝးေဝးေအာင္ေမာင္းရင္း ထိုဂဏန္းတရိတ္ရိတ္ေလးေတြႏွင့္ရိပ္ေတာ့မည္။ ထိုကိစၥသည္ ႏိုင္ငံႀကီးသား၊ ႏိုင္ငံေသးသားႏွင့္မဆိုင္။ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ အသားအေရာင္၊ နယ္ပယ္ေဒသႏွင့္ မဆိုင္။ လူ၏ လူ၏ေျဖာင့္စင္းေသာစိတ္အေနႏွင့္ ျဖဴစင္သည့္စိတ္အထားတို႔အေပၚသာအရင္းခံသည္ထင္၏။
သည္လိုႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ Willis Tower သို႔ေရာက္ လာၾက၏။ အေဆာက္အဦးႀကီးက ဇက္လန္ေအာင္ေမာ့ၾကည့္ရသည္။ သူ႔ေဘးတဝိုက္ က်န္အေဆာက္အဦးေတြက သူႏွင့္ယွဥ္ေတာ့ ဂ်ပုေလးေတြလိုလိုျဖစ္ေန၏။ ၿမိဳ႔လည္ေကာင္ဆိုေပမယ့္ ကားအလြန္အမင္းရႈပ္လြန္းသည့္အေနအထား မဟုတ္။ သည္မိုးထိုးတိုက္ႀကီးၾကားေလွ်ာက္သြားရင္း အေဆာက္အဦးေတြၾကားညပ္ကာ၊ လူက ေသးေသးေလးျဖစ္သြားသလိုလည္းခံစားရ၏။ ခုေန ငလ်င္မ်ားလႈပ္လိုက္လို႔ကေတာ့.. တို႔၊ အိုစမာဘင္လာဒင့္လူေတြမ်ား ေလယဥ္နဲ႔ဝင္တိုက္လိုက္လို႔ကေတာ့..လို႔ ဆိုၿပီး မဆီမဆိုင္ေတြးမိကာ မအီမသာသာလည္း ျဖစ္မိျပန္ေသး၏။
အဝင္ေပါက္တြင္ အျခားသူမ်ားနည္းတူတန္းစီရင္း၊ ဟိုလူသည္လူႏွင့္မိတ္ဖြဲ႔ၾကရင္း ေနာက္ဆံုး မွတ္ပံုတင္ဓါတ္ပံုရိုက္၊ ဝင္ေၾကးသြင္းတာေတြၿပီးသြား၏။ ေနာက္ေတာ့ သည္ဟာႀကီးႏွင့္စပ္သည့္ သမိုင္းေနာက္ခံမွတ္တမ္း ဆလိုက္ရိႉးႏွင့္ကားတိုေလးတကားကို ရုပ္ရွင္ျပခန္းတြင္ ျပေပးရင္းရွင္းျပ၏။  စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္း၏။ ေနာင္အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ ျပန္ေျပာမည္စိတ္ကူးမိ၏။ ထို႔ေနာက္ အစိတ္ခန္႔ဆန္႔မည့္ ဓါတ္ေလွကားႀကီးျဖင့္ ၉၉ ထပ္အထိတက္ၿပီး က်န္ေလးထပ္ဆက္တက္ဖို႔ ဓါတ္ေလွကားေျပာင္းရ၏။ ဓါတ္ေလွကားက ႀကီးတာမွန္ေသာ္လည္း တက္ႏႈန္းအလြန္ျမန္သျဖင့္ တက္ေနရင္းတန္းလန္း ေလွကားအတြင္းေလဖိအားေျပာင္းသည္မို႔ နားထဲတြင္တစီစီျဖစ္ရေသး၏။ ဓါတ္ေလွကား က ၁ဝ၃ ထပ္တြင္ဆံုးကာ တံခါးပြင့္၏။ အေပၚဆံုးထပ္ေရာက္ေရာက္ျခင္း ဟိုသည္မၾကည့္အား။ မ်က္ေစ့က Willis Tower အမွတ္တရပစၥည္း အေရာင္းဆိုင္ေလးဘက္ေရာက္သြား၏။ အမွတ္တရပစၥည္းေလးေတြကစံုလွသည္။ ဘယ္ဟာၾကည့္ၾကည့္ လိုခ်င္စရာ၊ သိမ္းခ်င္စရာ၊ စုခ်င္ စရာေလးေတြခ်ည္းျဖစ္ေန၏။ ဘာဝယ္ရမွန္းမသိေသးသျဖင့္ စံုတကာေစ့ေအာင္ လိုက္ၾကည့္မိ၏။ ၾကည့္မိလိုက္တိုင္းလည္း ဘယ္ကလုပ္တာပါလိမ့္ဟူကာ စူးစမ္းမိ၏။ အားလံုး တရုတ္ျပည္မွာလုပ္သည္ (Made in China) မ်ားသာ။ က်ေနာ္ကသာ ဒါေတြၾကည့္ရင္း တအင္းအင္း.. ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ဇနီးသည္က ဘာဆန္းတာလိုက္လို႔ဟူသည့္ မ်က္ႏွာေပးႏွင့္။ က်ေနာ့္လိုပင္ ပစၥည္းရွာေနေရြးေနသည့္ ေဘးကလူငယ္ တေယာက္က ”ေတာ္ေသးတာေပါ့ ဒါႀကီးေတာင္ တရုတ္ကေဆာက္တာ မဟုတ္ေသးလို႔”ဆိုေတာ့ ေနာက္တေယာက္က ”တရုတ္ကေဆာက္တာဆိုရင္ တက္ၾကည့္ခ ဒီ့ထက္ ေစ်းသက္သာမွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္”ဟု ဝင္အရႊန္းေဖါက္သျဖင့္ အနားကလူေတြအကုန္ ၿပံဳးေစ့ေစ့။ က်ေနာ့္အဖို႔ ဆန္းသလိုရွိေသာ္လည္း သူတို႔အတြက္ေတာ့ မထူး။ ေနာက္ဆံုး အိတ္ေဆာင္နာရီေလးတလံုးဝယ္လိုက္၏။ ၂၂ ေဒၚလာ။ သူလည္း တရုတ္ျပည္မွ လုပ္သည္ပဲ။ အေမရိကန္၏အျမင့္ဆံုးေမွ်ာ္စင္ႀကီးႏွင့္ပတ္သက္ရာ အမွတ္တရပစၥည္းေတြအားလံုးလည္း တရုတ္လုပ္ေတြခ်ည္းပါလား။ က်ေနာ္တေယာက္ထဲသာ အေမရိကန္အမွတ္တရပစၥည္းကို အေမရိကန္လုပ္ျဖစ္ေစ့ခ်င္ေနတာလား မေျပာတတ္။ ခုေတာ့ သူတို႔က ထိုသို႔မေတြး ေစ်းကိုပဲၾကည့္၏။ သူတို႔စီးပြားေရးစန္းပြင့္ေနခ်ိန္တုန္းကေရာ ဘယ္လိုေနမလဲဟုေတြးမိျပန္၏။
အေပၚဆံုးထပ္မွ အျပင္ရႈခင္းေတြၾကည့္သည့္ဝရန္တာတြင္ သိတ္မၾကာေသးခင္ကမွ မွန္အခင္းမွန္အကာႏွင့္ လသာေဆာင္လို အခန္းေသးေလးေတြ အျပင္ထုတ္ကာနံရံကပ္ၿပီး တပ္ဆင္လိုက္ေသး၏။ အျမင့္က ၁ဝ ေပ၊ အလ်ား ၁ဝ ေပႏွင့္ အနံ ၈ ေပခန္႔ရွိမည္။ ထိုအခန္းေလးေတြထဲဝင္လိုက္ေတာ့ လူကေလထဲေရာက္သြားတာ လိုလိုျဖစ္ကာ ေအာက္ကိုငံု႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း မွန္သားထဲကေဖါက္ျမင္ေနရသည့္ ၿမိဳ႔ႀကီးက ကိုယ့္ေျခေထာက္ေအာက္မွာ။ အသည္းယားစရာ အေတာ္ေကာင္း၏။ ထိုအခန္းေလးေတြထဲဝင္ကာ မွန္ျပင္ေပၚမွာဓါတ္ပံုရိုက္သူေတြမနည္းလွ။ က်ေနာ္က ဂ်ိဳင္းေထာက္ႏွင့္ဆိုေတာ့ ငါ ေထာက္လိုက္မွ ေအာက္ကမွန္ျပင္ေပါက္ၿပီး ကၽြံက်သြားလို႔ကေတာ့ ဒုကၡဟုေတြးကာ ရုတ္တရက္မဝင္ရဲေသး။ ေနာက္ေတာ့ အထဲဝင္ကာ ေအာက္ကၿမိဳ႔ႀကီးကို မွန္သားျပင္ေပၚကနင္းၿပီး ဓါတ္ပံုေတြဘာေတြရိုက္လိုက္ေသး၏။ ၿပီးေတာ့ ေမွ်ာ္စင္ႀကီးပတ္လည္မွ ျမင္ႏိုင္သမွ်ျမင္ကြင္းေတြၾကည့္ရင္းဓါတ္ပံုရိုက္ရင္း၊ ျပန္ဆင္းဖို႔ျပင္ၾက၏။ ေအာက္ဆံုးထပ္ေရာက္အၿပီး ျအျပင္ပန္အထြက္မွာေတာ့ ရာသီဥတုက လာတုန္းကထက္ေတာင္ ပိုဆိုးေနသလားမွတ္ရ၏။ ေလက အတိုက္ၾကမ္းသေလာက္ ေအးလိုက္သည္မွာလည္း ေသြးေတြခဲကုန္ပလားဟုပင္ထင္ခ်င္စရာ။ မ်က္ႏွာစာေရွ႔ကနံရံႀကီးေပၚတြင္ Chigaco: Windy City ဟု စာလံုးအႀကီးႀကီးႏွင့္ေရးထားတာျမင္ေတာ့ ဇနီးသည္အား ေမးေငါ့ျပၿပီး ၿမိဳ႔ကနံမည္နဲ႔လိုက္တယ္ေနာ္..ဟုေျပာမိ၏။ ဇနီးက ေလတိုက္ၾကမ္းလြန္းတာ တခုထဲေၾကာင့္ ဒီၿမိဳ႔ကို Windy City လို႔ေခၚတာမဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းေလးကို ခတ္တိုတိုရွင္းျပေပး၏။ က်ေနာ္ စိတ္ဝင္စားမွန္းသိသျဖင့္  ေနာက္မွရွာၾကည့္ၿပီး တိတိက်က်ေျပာၾက တာေပါ့ဟုဆိုကာ ျပန္ခဲ့ၾက၏။
ရွီဂါးကိုးသည္ ပင္လယ္တမွ်ႀကီးသည့္ မစ္ရွီဂန္ ေရကန္ႀကီးေပၚေမးတင္ၿပီး တည္ထားသည့္ၿမိဳ႔။ ေဆာင္းရာသီတြင္ ကန္ႀကီးေတြေပၚမွ ျဖတ္တိုက္လာသည့္ေလသည္ ေသြးခဲမတတ္ေအးကာ အဟုန္ အလြန္ျပင္းျပန္၏။ သည္ကန္ႀကီးေတြကနံမည္ေက်ာ္မို႔ ေႏြႏွင့္ေႏြဦးေပါက္မ်ားဆို ေလတဟူးဟူးကမ္းေျခေတြမွာ လူေတြႀကိတ္ႀကိတ္တိုး။  ၿမိဳ႔ကလည္း ႏူးေယာ့ခ္စီတီးၿပီးလွ်င္ စီးပြားေရးအရ အႀကီးဆံုးၿမိဳ႔။ အေမရိကန္လူငယ္ေတြ၏ အနာဂတ္အိပ္မက္ထဲတြင္  Chigaco လည္းပါ၏။ တကယ္ေတာ့ ယခု သူတို႔အိပ္မက္ရွီဂါးကိုးသည္ မီးလွ်ံထဲကဖီးနစ္ငွက္လို ျပန္ထလာရျခင္းပင္ျဖစ္၏။ Great Fire of Chicago ဟုတြင္သည္  ဧရာမမီးႀကီးေၾကာင့္ ၿမိဳလံုးကၽြတ္နီးပါး ျပာက်သြားခဲ့ဖူး၏။ ၁၈၇၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၈ ရက္(စေနေန႔ ညမွ) စေလာင္လိုက္သည့္ထိုမီးႀကီးသည္ ေအာက္တိုဘာ ၁ဝ ရက္ အဂၤါေန႔ေရာက္မွၿငိမ္းေတာ့၏။ ေလာင္ခ်ိန္ နာရီ ၃ဝ ေက်ာ္ခန္႔အတြင္း လူ ၃ဝဝ ေက်ာ္မီးသင့္ေသခဲ့ရသလို ၿမိဳ႔ႀကီး၏စီးပြားေရးအခ်က္အျခာေနရာေတြ၊ ဟိုတယ္လ္ေတြ၊ သတင္းစာတိုက္ေတြတင္မက အစိုးရံုးေတြ အေဆာက္အဦးေတြပါ မီးထဲအကုန္ပါသြားခဲ့၏။ ဘယ္ကစေလာင္ႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ယခုတိုင္ျငင္းခုန္ ေကာင္းေနၾကဆဲ။ လူေျပာမ်ားသည့္ဇာတ္လမ္းတခုအရေတာ့ အိုင္ယာလန္မွ အေမရိကားလာေနသည့္ O’Leary ဆိုသည့္ မိသားစုေၾကာင့္။ သူတို႔မွာ ကိုယ္ပိုင္ႏြားၿခံေလးႏွင့္အေသးစား ႏို႔ခ်က္လုပ္ငန္းေလးရွိ၏။ ထိုေန႔က  Mrs. Chaterine O’Leary တေယာက္ ညႀကီးမင္းႀကီးထကာ အိမ္ေနာက္ဘက္က စပါးက်ီနားတြင္ ေရနံဆီမီးခြက္ေလးထြန္းၿပီး ႏြားႏို႔ၫွစ္သည္ဆို၏။ ထိုစဥ္ ႏြားမကလန္႔ၿပီးကန္ထဲ့လိုက္ရာက မီးခြက္ေမွာက္သြား၏။ မီးခြက္မီးမွ စပါးက်ီသို႔ကူးကာ  တၿမိဳ႔လံုးေလာင္မီးက်ေတာ့၏။ ဒီ့ေနာက္ ၿမိဳ႔ႀကီး ျပန္လည္စည္ပင္ေရးအတြက္ တည္ေဆာက္ေရးေတြ အႀကီးအက်ယ္လုပ္ေတာ့၏။ မီးေလာင္လို႔မွ ၿမိဳ႔မ်က္ႏွာျပန္သစ္ရတာဆိုၿပီး အေကာင္းဘက္ကေတြးသူေတြလည္းမနည္းလွ။ ၿမိဳ႔သစ္ႀကီးျပန္တည္ၿပီးေတာ့ အားလံုးသစ္သစ္လြင္လြင္၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြလည္း ျပန္စန္းထကာ ႏူးေယာ့ခ္တို႔၊ စင္စင္နာတီတို႔ႏွင့္ အၿပိဳင္ျဖစ္လာ၏။ သည္တြင္ ၿမိဳ႔ေတာ္ဝန္ကအစ ႏိုင္ငံေရးသမားအလယ္ သတင္းစာဆရာအဆံုး ေလလံုးေတြ ထြားလာၾက၏။ ေတြ႔လား ငါတို႔ဘယ္လိုျပန္လုပ္လိုက္တာ ဘယ္ႏွႏွစ္အတြင္း ဘာေတြျဖစ္လာတာ၊ ဒါ ဘာဟုတ္ေသးလဲ၊  ဒီ့ထက္ေကာင္းတဲ့ၿမိဳ့ေတာင္ ဒီေလာက္မေကာင္းႏိုင္ဘူး၊  တျခားၿမိဳ႔ေတြနားထား၊ ႏူးေယာ့ခ္ေတာင္ ေနာက္ေကာက္ခ်ျပလိုက္ဦးမယ္၊ စီးပြားေရးလုပ္ခ်င္ရင္ ဒီလာခဲ့၊ အခြင့္အလမ္းေတြ သာသလို ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္ေလးလည္းျဖစ္ေစရမယ္ ဘာညာစတာေတြႏွင့္မက္လံုးေတြေပးကာ ကမၻာအႏွံ႔က စီးပြားေရးသမားကို လာပါလာပါတစာစာလုပ္ၾက၏။ ႏူးေယာ့ခ္စီတီးမွမဟုတ္ ငါတို႔ၿမိဳ့လည္း ကမၻာ့ကုန္စည္ျပပြဲႀကီးေတြ လက္ခံလုပ္ေလာက္ေအာင္ ႀကီးက်ယ္ေနၿပီဆိုကာ ဝါစာကမာေတြမ်ားလာ၏။ ၿမိဳ႔က နတ္ေရကန္ထဲပစ္ခ်လိုက္သလို တကယ္လည္း ေန႔ခ်င္းညခ်င္းဖြံ႔တက္လာ၏။ ၿမိဳ႔စည္ပင္ၿပီးၾကြယ္ဝ လာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမားက ေျခဖ်ားတေထာက္ေထာက္ႏွင့္ နားထင္ေသြးေရာက္လာၾက၏။ သည္အထဲမွာ  ၿမိဳ႔ေတာ္ဝန္က အကဲဆံုးဆို၏။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္အေရြး ခံရေရးအတြက္ ၿမိဳ႔လူထုအား မစားရဝခမန္းမက္လံုးေတြေပးကာ မဲဆြယ္ၾက၏။ လက္ခုတ္သံႏွင့္ေထာက္ခံမဲကို အရခ်ဴၾက သည္ဆို၏။ အေရြးခံရၿပီးလ်ွင္ေတာ့ ေပးခဲ့သည့္ကတိကဝတ္ေတြက ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္။ သည္ေတာ့ ၿမိဳ့သားေတြက ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို အာဖ်ံကီြးေတြ၊ ေလထိုးထားတဲ့အိပ္သာသယ္လာသူေတြဆိုၿပီး ခႏိုးခနဲ႔ဆိုၾက၏။ ဒီေတာ့မွ နားၾကားျပင္းကပ္လာသည့္ ၿမိဳ႔ခံသတင္းစာႏွင့္ တျခားၿမိဳ႔ကသတင္းစာေတြက သည္ႏိုင္ငံေရးကို Windbags Politics ၊ သည္ႏိုင္ငံေရးသမားေတြေနတဲ့ၿမိဳ႔ကို Windy City ဟု နံမည္ေျပာင္ ေပးလိုက္ၾကေတာ့၏။ ေလတကယ္ၾကမ္း၍လည္း သည္ၿမိဳ့ကို Windy City ၊ ေလလံုးခတ္ထြားထြားႏိုင္ငံေရး သမားေတြ တမိုးလံုးေဖ်ာက္ဆိပ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္လည္း သည္ၿမိဳ့ကို Windy City ။ ဤသို႔ျဖင့္ အနက္ ၂ မ်ိဳးေကာက္ကာ အဓိပၺါယ္ ၂ မ်ိဳးေပါက္သည့္ ၿမိဳ့အျဖစ္တြင္ခဲ့ေတာ့၏။
က်ေနာ္ သည္ၿမိဳ့ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ေရာက္၏။ Windbags Politicians ေတြ အာဖ်ံကီြးေသးလား မကီြးေတာ့ဘူးလားေတာ့ က်ေနာ္လည္း ေသခ်ာမေျပာတတ္။ အျမင္ဆန္းသည့္ဗိသုကာလက္ရာေျမာက္ မိုးထိတိုက္သစ္ႀကီးေတြက မစ္ရွီဂန္ေရကန္ႀကီးဆီက ျဖတ္တိုက္သည့္ေလသရမ္းေတြ ၿမိဳ့ကိုတည့္တည့္ဝင္မတိုက္ေအာင္ ကန္နဖူးကေတာင့္ခံေပးေန၏။ သူတို႔ဘယ္ေလာက္ ႀကံ့ႀကံ့ခံကာကြယ္ ေနေစဦး အေမရိကန္မွစလိုက္သည့္ စီးပြားပ်က္ေစ်းကြက္ၿဖိဳ ေလသရမ္းဒဏ္ကိုေတာ့ သူတို႔လည္း သိတ္ေတာ့မခံႏိုင္ရွာၾက။ ယိုင္တိုင္တိုင္ျဖစ္ေနၾကပံုေပၚ၏။ က်ေနာ္ သည္တေခါက္ေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ Chigaco ၿမိဳ့လည္ေကာင္မွာေရာ၊  Michigan Lake ႀကီး၏ ကမ္းေျခမွာေရာ ထံုးစံအတိုင္း ေလကေတာ့ ဟူးဟူးရားရား။ လူေတြလည္း ေျပးေျပးလႊားလႊား။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
မတ္လ ၂၉  ရက္ ၂၀၁၂

0 comments:

Post a Comment