Saturday, March 3, 2012

Made in China Willis Tower, ေလလံုးထြားတဲ့ၿမိဳ႔ႏွင့္ မံမီရုပ္ေတြေနတဲ့အရပ္(၂)မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments

Made in China Willis Tower, ေလလံုးထြားတဲ့ၿမိဳ႔ႏွင့္မံမီရုပ္ေတြေနတဲ့အရပ္ (၂)
"ျပည္တြင္းမွာလတ္တေလာျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈေတြႏွင့္စပ္၍ က်ေနာ့္ အျမင္သေဘာထား"ဆိုေတာ့ က်ေနာ္က လတ္တေလာျဖစ္ေပၚ တိုးတက္မႈေတြဟာ ပီျပင္ခိုင္မာၿပီးစိတ္ခ်ရတဲ့အေျခအေန မဟုတ္ေသးေၾကာင္း၊ စစ္အာဏာသိမ္းဖို႔လိုတယ္လို႔ယူဆလိုက္တာနဲ႔ ရွိေနတဲ့အစိုးရက တိုင္းျပည္ကိုခ်က္ျခင္း တပ္လက္အပ္လိုက္ရမယ္လို႔ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကျပ႒ာန္းထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ တပ္ကနံမည္ပ်က္ခံၿပီး အာဏာသိမ္းေနစရာပင္မလိုေတာ့ေၾကာင္း၊ ဒါဟာလည္း 
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီျဖစ္တာေၾကာင့္ တရားဝင္မႈရွိေၾကာင္း၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကတိုက္ရိုက္ခန္႔အပ္သည့္ လႊတ္ေတာ္တြင္းက ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ ယူနီေဖါင္းဝတ္စစ္ဗိုလ္အမတ္ေတြနဲ႔တင္ လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း စိတ္ႀကိဳက္ပံုေဖာ္ထိန္းၫွိထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစိုးရအဖြဲ႔တြင္းမွာလည္း အေရးပါသည့္ဝန္ႀကီးေနရာေတြကို ယူနီေဖါင္းဝတ္စစ္ဗိုလ္ေတြလက္ထဲမွာသာ ထားေၾကာင္း၊ ကာ/ခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ(ကာ/လံု)မွတပါး သမၼတကိုျဖစ္ေစ၊ ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးကိုျဖစ္ေစ မနာခံပဲေနလို႔ရေနေၾကာင္း၊ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေဝရာတြင္လည္း စစ္အသံုးရိတ္ကို ကာ/ခ်ဳပ္တင္ျပသမ်ွခြင့္ျပဳရမည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္က ဘာမွ ဝင္စစ္ေဆးရန္ အခြင့္မရွိေၾကာင္း၊ ကာ/လံုတြင္လည္း ကာ/ခ်ဳပ္၏ အခန္းက႑က ႀကီးႀကီးမားမားရွိေနေၾကာင္း၊ သမၼတ၊ အစိုးရႏွင့္လႊတ္ေတာ္က ဘာေတြပဲဆံုးျဖတ္ဆံုးျဖတ္ အခ်ဳပ္မွာေတာ့ ကာ/လံု က သေဘာတူခြင့္မျပဳလ်ွင္ မည္သည့္ဥပေဒမွအတည္ျဖစ္မလာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ကာ/လံုမွာလည္း စစ္ဗိုလ္၆ ဦး၊ အရပ္သားဟုဆိုႏိုင္မည့္ အရပ္ဝတ္စစ္ဗိုလ္ေဟာင္း ၅ ဦးႏွင့္ အရပ္သားစစ္စစ္ တဦးထဲသာပါေၾကာင္း၊ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရမည့္ အေျခအေနေရာက္တိုင္း တပ္က အသာစီးယူထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖြဲ႔စည္းပံုဥပေဒျဖင့္ျပ႒ာန္းထားၿပီးသား စစ္အာဏာႏွင့္စစ္အုပ္စုအက်ိဳးစီးပြားကိုကာကြယ္သည့္ဥပေဒမ်ားအား ျပင္ရန္မဆိုႏွင့္ထိပါးလို႔ပင္ မရႏိုင္ေသးေၾကာင္း၊ ေျပာရမည္ဆိုလ်ွင္ အရပ္သားအစိုးရဟုဆိုမည့္အစား "စစ္အာဏာကာကြယ္ေရးဖြဲ႔စည္းပံုႏွင့္၊ အရပ္ဝတ္-စစ္အထိန္းခ်ဳပ္ခံအစိုးရ"ဟုသာ ဆိုရဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာထားေပးေျပာျဖစ္၏။
         "စစ္မွန္တဲ့အေျပာင္းအလဲျဖစ္ဖို႔ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ဘာေတြလုပ္ေပးစရာလိုဦးမလဲ" ဆိုေတာ့ တစ္တခ်က္က ေထာင္ထဲမွာက်န္ေနေသးသည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလံုးကို ျခြင္းခ်က္မရွိအျမန္ဆံုး လႊတ္ေပးရန္လိုေၾကာင္း၊ ေနာက္ထပ္ဖမ္းလိုက္လႊတ္လိုက္ သံသရာတြင္လည္မေနေစရန္ 
အာမခံခ်က္တိတိက်က်ေပးရန္လိုေၾကာင္း၊ လြတ္ၿပီး ႏိုင္/က်ဥ္းေတြကိုလည္း ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္၏ အဆင့္တိုင္းတြင္ အကန္႔အသတ္မထားပဲ လြတ္လပ္စြာပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရရန္လိုေၾကာင္း။ ႏွစ္တခ်က္က 
လူမ်ိဳးစုမ်ားႏွင့္လုပ္ေနသည့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးမ်ားကိုလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ရန္လိုေၾကာင္း၊ ခြဲၿပီး၊ ႀကိတ္ၿပီး၊ ဖိအားေပးေဆြးေႏြးတာေတြမလုပ္ဖို႔လိုေၾကာင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး အဓိပၺါယ္ရွိသည့္ အေနအထားျဖစ္ရန္လိုေၾကာင္း၊ စစ္တမ်က္ႏွာကိုအားျပည့္တိုက္ႏိုင္ေရးအတြက္ အျခားတမ်က္ႏွာမွာ ယာယီေၾကေအးထားသည့္ အေနအထားမျဖစ္ရန္လိုေၾကာင္း၊ မူမွန္ၿပီး ႏွစ္ဘက္လက္ခံႏိုင္မည့္ 
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးမွတဆင့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးသို႔သြားရန္လိုေၾကာင္း၊ သံုးတခ်က္က သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး၊ လူထု၏စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ပညာေရးဘဝမ်ား တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ၊ ကုလသမဂၢအပါအဝင္၊ ႏိုင္ငံတကာအစိုးရမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္လက္တြဲကာ အျပည့္အဝပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရန္လိုေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာျဖစ္ခဲ့၏။
         ေနာက္ေတာ့ အျခားသူမ်ားႏွင့္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာေမးခြန္းေတြေမးၾက ေျဖၾက၏။ အြန္လိုင္း (Skype) မွေန၍ (Professor David Williams) ႏွင့္လည္း ေမးၾကေျဖၾက၏။ သူ႔အေျဖေတြက အခ်က္အလက္စံုၿပီး ေထာင့္ေစ့ကာ၊ ပညာရွင္ဆန္သည္ထင္ရ၏။ တခ်ိဳ႔ေဝါဟာရေတြ က်ေနာ္နားမလည္သျဖင့္ မီသေလာက္ေကာက္မွတ္ၿပီး ေနာက္မွ အဘိဓါန္လွန္ရွာျဖစ္ေသး၏။ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ့္ဆီတပတ္ျပန္ လည္လာျပန္၏။ ဒီတႀကိမ္ေတာ့ အေမရိကန္အစိုးရ၏ "ပစ္မွတ္ထားစီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈ" (Targeted Economic Sanction) အေပၚသေဘာထားႏွင့္ "ဗမာျပည္ကိုသြားလည္သင့္ မလည္သင့္" ျဖစ္၏။ က်ေနာ္က ပစ္မွတ္ထားစီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈသည္ လက္ရွိအစိုးရအား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ရန္ဖိအားအျဖစ္ ဆက္ရွိေနေသးရန္သင့္ေၾကာင္း၊ အေျပာင္းအလဲလုပ္သည့္အတိုင္းအတာအေလ်ွာက္ ပိတ္ဆို႔မႈကိုလည္း တဆင့္ခ်င္းေလ်ွွာ့ခ်သြားေရးဆိုသည့္ အေမရိကန္အစိုးရ၏ေပၚလစီကိုလက္ခံေၾကာင္း ျပန္ေျဖ၏။ "ဗမာျပည္သြားလည္သင့္မလည္သင့္"ကိုေတာ့ လက္ရွိအစိုးရအေနျဖင့္ သူတို႔လက္ခံႏိုင္သည့္ သတင္း႒ာနမ်ားႏွင့္သတင္းသမားမ်ားသာ ဝင္ခြင့္ေပးေသးေၾကာင္း၊ သတင္းသမားျခင္းအတူတူမွာေတာင္ အခ်ိဳ႔ကိုကန္႔ၿပီး အခ်ိဳ႔ကိုဟေပးထားေၾကာင္း၊ သတင္းသမားေတြအေနျဖင့္ ေနရာတကာသြားဖို႔
သိတ္မလြယ္ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ သာမန္လူမ်ား ကမၻာလွည့္ခရီးသည္အေနျဖင့္သြားမည္ဆိုလ်ွင္ အနည္းဆံုး ကင္မရာတလံုးေတာ့ယူသြားႏိုင္သျဖင့္ သာမန္ျပည္သူေတြႏွင့္ တိုက္ရိုက္ထိေတြ႔ေမးျမန္းၾကည့္ၿပီး လူထုဘဝႏွင့္ခံစားခ်က္ေတြ မွတ္တမ္းတင္ယူလာၿပီး အျခားသူမ်ားကို တဆင့္ျပန္ေျပာျပလို႔ရႏိုင္ေၾကာင္း၊ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္းအမ်ားစုမွာ အစိုးရႏွင့္နီးစပ္သူမ်ားလက္တြင္ရွိသည္မွန္ေသာ္လည္း ထိုလုပ္ငန္းမ်ားတြင္လုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ အလုပ္သမားလည္းရွိေသးသျဖင့္ ထိုသူမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ဝင္ေငြကို တဘက္တလမ္းမွျဖည့္ရာေရာက္ေၾကာင္း၊ က်ေနာ့္အေနျဖင့္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ေတြကို ျပည္သူ႔သတင္းသမား (Citizen Journalists) ေတြအျဖစ္ျမင္ေၾကာင္းေျပာၿပီး သြားလည္ ၾကရန္တိုက္တြန္းလိုေၾကာင္းလည္းေျပာခဲ့၏။ ဤသို႔ျဖင့္တေယာက္တလွည့္ ေမးၾကျမန္းၾက၊ 
ေျဖၾကၾကားၾကႏွင့္ အခမ္းအနားလည္းၿပီးသြား၏။ ၿပီးေတာ့ အုပ္စုလိုက္ဓါတ္ပံုရိုက္ၾက၊ တေယာက္ခ်င္းစီသီးသန္႔ စကားေျပာၾက၊ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ဝမ္းသာေၾကာင္းေတြေျပာၾက၏။ အားလံုး ေလးေလးနက္နက္ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ျဖင့္။
         ထို႔ေနာက္ Field Museum တြင္လုပ္ေနသည့္ Christian Holst ၏ ဓါတ္ပံုျပပြဲႏွင့္ျပတိုက္သြားရန္ အစီအစဥ္ဆြဲ၏။ သည္ျပတိုက္ႀကီးမွာ အီဂ်စ္ျပည္ကသယ္လာၿပီးျပထားသည့္ မံမီေဆးရည္စိမ္ရုပ္အေလာင္း အစစ္ေတြရွိ၏။ ရွီကားဂိုးေရာက္လို႔ ျပတိုက္ေတြသြားၾကမည္ဆိုလ်ွင္ Field Museum သည္ 
ထိပ္ဆံုးမွအမည္ေပါက္သည့္ျပတိုက္ျဖစ္၏။ လာသူတိုင္းကလည္း အျခားအရာေတြထက္ ဤမံမီရုပ္ေတြကိုမွ ပိုစိတ္ဝင္စားေလသလားထင္ရေအာင္ပင္ ထိုျပခန္းတြင္လူစည္၏။ က်ေနာ္တို႔အား ျပတိုက္လမ္းၫႊန္လုပ္ေပးမည့္ ရွီကားဂိုးေရွ႔ေနတေယာက္ကို ခဏေစာင့္ရ၏။ သူ ေရာက္လာေတာ့ လိုက္ပို႔ေပးသူက "သူက ရွီကားဂိုးကေရွ႔ေနေက်ာ္တေယာက္ေပါ့ဗ်ာ၊ ခုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔အတြက္  ျပတိုက္လမ္းၫႊန္ေကာင္း လုပ္ေပးပါလိမ့္မယ္"ဟုေျပာကာ မိတ္ဆက္ေပး၏။ ထိုသူက "ဓါတ္ပံုဆရာ (Christian Holst) ၏ (Blood/Red Stone-Burma Rubies) ဓါတ္ပံုျပပြဲကိုအရင္သြားမည္ဆိုကာ ျပတိုက္ႀကီး၏ေနာက္ခံသမိုင္း၊ ျပတိုက္ရွိႏိုင္ငံတကာျပခန္းမ်ား၊ ေလာေလာဆယ္က်င္းပေနသည့္ျပပြဲမ်ား၊ ျပတိုက္တြင္ၾကည့္စရာ အမယ္ေပါင္းသန္းခ်ီရွိေသာ္လည္း အေပၚတင္ၿပီးျပခြင့္မရေသးသည့္အရာမ်ား ေျမေအာက္ခန္းတြင္ထားေၾကာင္း"ေတြ စံုတကာေစ့ေအာင္ ကရားေရလႊတ္ေျပာေတာ့၏။ သည္ေတာ့မွ ဟိုလူေျပာသည့္ "ေရွ႔ေနေက်ာ္နဲ႔လမ္းၫႊန္ေကာင္း"ဆိုတာ ဒါမ်ားလားဟုေတြးမိ၏။ သူ႔ေနာက္ကလိုက္ရင္း ဓါတ္ပံုျပပြဲသို႔ေရာက္လာၾက၏။ 
ဓါတ္ပံုဆရာက က်ေနာ္တို႔ကိုႀကိဳရင္း တေနရာကိုလက္ၫိႈးထိုးကာ "မ်ိဳး..ဒီစာသားေတြကမွန္ရဲ႔လား" ဆိုသျဖင့္ ဘာမ်ားပါလိမ့္ဆိုကာ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပိုစတာငယ္တခုတြင္ "ဗမာ့ပတၱျမား"ဆိုၿပီး ျမန္မာလို အပီေရးထားတာေတြ႔ရ၏။ ရွီကားဂိုးက အေမရိကန္ျပတိုက္ႀကီးတြင္ ျမန္မာစာကိုျမင္ေတာ့ စိတ္ထဲၾကည္ႏူးဝမ္းသာျဖစ္ရ၏။ ပိုစတာအေပၚကစင္ကေလးတြင္ မွန္ေသတၱာေလးတခု။ ထိုအထဲတြင္ ရဲရဲနီကာၾကည္ေတာက္ေနသည့္ ေက်ာက္တံုးကေလးေတြျပန္႔ျပန္႔က်ဲက်ဲ။ က်ေနာ္က အစစ္ေတြလားဟုေမးေတာ့ "မဟုတ္ပါဘူး၊ ဓါတုေဗဒေက်ာက္ေတြပါ၊ အစစ္ေတြ ဒီေလာက္မ်ားမ်ားဆို ငါဘယ္လိုလုပ္တတ္ႏိုင္မွာတုန္းကြာ၊ မင္းတို႔ႏိုင္ငံက ျပည္တန္ပတၱျမားေတာင္ ထြက္တဲ့တိုင္းျပည္မဟုတ္လား၊ အဲသလိုတိုင္းျပည္မ်ိဳးမွာ လူျဖစ္ရတာဂုဏ္ယူစရာပါ။၊ ဒါေပမယ့္ ခက္ေနတာက အဲဒီ အဖိုးတန္သယံဇာတေတြကရတဲ့ဝင္ေငြကို မင္းတို႔ျပည္သူေတြမခံစားရတာကိုေတာ့ 
ငါ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္၊ လူေတြ ေသြးနဲ႔ေခၽြးနဲ႔ရင္းၿပီးမွရတဲ့ ဒီေက်ာက္မ်က္ေတြကို လူတစုကခံစား ခ်ယ္လွယ္ေနတာဆိုေတာ့ ဒီ ေက်ာက္မ်က္ကအေရာင္ဟာ ငါ့အတြက္ေတာ့ ပတၱျမားေရာင္မဟုတ္ပဲ ေသြးေရာင္ေတြလို႔ျမင္ေနတယ္၊ ဒါဟာ ပတၱျမားေရာင္ဆိုရင္လည္း အနီေရာင္သက္သက္ႀကီးလိုပဲငါခံစားရလို႔ ငါ့ဒီျပပြဲကို "ေသြး/အနီေရာင္ေက်ာက္ (ဗမာ့ပတၱျမား)" လို႔အမည္ေပးခဲ့တာပဲ"ဟုရွင္းျပ၏။ ဓါတ္ပံုႀကီးအခ်ိဳ႔ကို နံရံတြင္ခ်ိတ္ထားၿပီး ပံုေသးေတြကိုေတာ့ ဖန္သားျပင္ ၃ခုေပၚတြင္ ေအာက္ေျခစာတမ္းထိုးမ်ားျဖင့္ Slideshow ျပထား၏။ က်ေနာ္တို႔လည္း ဓါတ္ပံုေတြၾကည့္လိုက္ သိခ်င္တာေတြေမးလိုက္ႏွင့္တနာရီနီးပါး ၾကာသြား၏။ သည္ေတာ့မွ လမ္းၫႊန္ဆရာေရွ႔ေနေက်ာ္က "မံမီနဲ႔အျခားျပခန္းေတြကို မင္းတို႔စိတ္ႀကိဳက္
အခ်ိန္ယူၿပီးၾကည့္ၾကပါဦး၊ လိုက္ေတာ့မပို႔ေတာ့ဘူးေနာ္၊ ျပန္ခါနီးက်ရင္ေျပာပါ၊ တည္းတဲ့ေနရာျပန္ပို႔ေပးမယ္" ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို႔ကိုထား၍တေနရာထြက္သြား၏။ က်ေနာ္တို႔လည္း မံမီေဆးရည္စိမ္ရုပ္အေလာင္းေတြရွိရာသို႔ ခ်ီတက္ၾက၏။
(ဆက္ပါဦးမယ္) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ မတ္ခ်္ ၃ ရက္ ၂၀၁၂

0 comments:

Post a Comment