Tuesday, March 20, 2012

Made in China Willis Tower, ေလလံုးထြားတဲ့ၿမိဳ႔ႏွင့္ မံမီရုပ္ေတြေနတဲ့အရပ္(၃) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

0 comments

က်ေနာ္တို႔ မံမီရုပ္အေလာင္းေတြျပခန္းထဲမဝင္ခင္ တိဗက္ျပည္ျပခန္း၊ အာဖရိကျပခန္းမ်ားဆီ အရင္ဝင္ၾကည့္ၾက၏။ တိဗက္ျပည္ျပခန္း၌ ကမၻာေက်ာ္ လာဆာကေက်ာင္းေတာ္ႀကီးပံုစံငယ္ႏွင့္ အခင္းအက်င္းေတြျပထားသလို တိဗက္မွယူလာသည့္ ဘာသာေရး၊ သာေရးနာေရး၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအခမ္းအနားတို႔တြင္အသံုးျပဳသည့္ အေဆာင္အေယာင္မ်ားလည္းျမင္၏။ အိမ္အသံုးအေဆာင္ႏွင့္ အိုးခြက္ပန္းကန္ေတြလည္းျမင္၏။ တေနရာမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒလိုင္လားမား၏ပံုေတာ္ ခ်ိတ္ထားသည္ကိုျမင္ေတာ့ က်ေနာ္ အေမရိကားေရာက္စ ရွစ္ေလးလံုးအႏွစ္ ၂၀ေျမာက္အခမ္းအနား ႏူးေယာ့ခ္စီတီးမွာသြားတက္ခဲ့တာကို ျပန္အမွတ္ရမိ၏။ ထိုတႀကိမ္သည္ က်ေနာ္ ဒီေရာက္ခ်ိန္မွစၿပီးခုခ်ိန္ထိ  ဒီကဆႏၵျပပြဲမ်ားတြင္ ပထမဆံုးႏွင့္ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ပါဝင္ျခင္းလည္းျဖစ္ျပန္၏။
         သည္တုန္းက နဂိုရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္သြားခဲ့ျခင္း မဟုတ္တာေတာ့အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ က်ေနာ့္မွတ္တမ္းကားဒါရိုက္တာက ထိုအခန္းပါေစ့ခ်င္သည္ဟုဆိုၿပီး ေကာက္ကာငင္ခါစီစဥ္ကာ ကတိုက္ကရိုက္သြားတက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ တခါမွ မႀကံဳဖူးသူဆိုေတာ့ က်ေနာ္လည္းသြားခ်င္ေန၏။ မိတ္ေဆြေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ျပန္ေတြ႔ခြင့္ရလိုက္ျခင္း၊ အေတြ႔အႀကံဳသစ္ေပၚက အသိအျမင္သစ္တခ်ိဳ႔ ရခြင့္ႀကံဳလိုက္ျခင္းတို႔အတြက္ေတာ့ ဝမ္းသာရ၏။ အမွန္က က်ေနာ္ ဒီကိုထြက္မလာခင္ကတည္းက ဒီေရာက္ရင္ဆႏၵျပပြဲေတြဝင္မႏႊဲဟု ရည္ရြယ္ရင္းရွိခဲ့၏။ ဤသို႔ရည္ရြယ္ရင္းရွိသျဖင့္လည္း ဝင္မပါခဲ့။ မပါသည္ေသာ္လည္း အျခားသူေတြလုပ္ေနၾကတာကို မဆန္႔က်င္။ ကိုယ္တိုင္ဝင္မပါရသည္ကေတာ့ ၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီးတြင္ ဘာလိုခ်င္၊ ဘာျဖစ္ခ်င္ဆိုသည့္ က်ေနာ့္ဆႏၵေတြအကုန္ျပခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္တြင္ ျပစရာဆႏၵမရွိေတာ့သလို၊ ျပခ်င္သည့္ဆႏၵလည္း က်ေနာ့္တြင္မရွိေတာ့။
         ရွစ္ေလးလံုး ႏွစ္ ၂၀ ပြဲက က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ အျမင္ဆန္းႏွင့္အေတြ႔အႀကံဳသစ္။ ႏူးေယာ့ခ္က ျမန္မာသံရံုးေရွ႔တြင္လူစုၾကၿပီးေနာက္ ဦးေဆာင္စီစဥ္သူေတြက ျမန္မာသံရံုးတာဝန္ခံအား ေၾကညာခ်က္စာကို ေပးအပ္မည္ဆိုေတာ့ သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူကထြက္မယူ။ မယူသည့္အျပင္ အေဆာက္အဦးတံခါးကိုပါ ပိတ္လိုက္ေသး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စာကို သံရံုးစာတိုက္ပံုးထဲထဲ့ၿပီးေနာက္ ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ားတိုင္ၾက၊ ေျပာၾကေဟာၾကၿပီးေနာက္ တရုတ္သံရံုးဘက္သို႔ ထြက္လာၾက၏။ တရုတ္သံရံုးႏွင့္မလွမ္းမကမ္းေနရာတြင္  ဆႏၵျပၾကၿပီးေနာက္ ကုလသမဂၢအေဆာက္အဦးေရွ႔က ဆႏၵျပမည့္ေနရာသို႔ ဆက္ထြက္ၾက၏။ သတ္မွတ္ေနရာမေရာက္ခင္ကေလးတြင္ လမ္းရွင္းရဲမ်ားက
ရပ္ခိုင္းသျဖင့္ လူတန္းရပ္သြား၏။ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ Free Tibet, Free Tibet, ဆိုသည့္ေတာင္းဆိုသံမ်ား ဟိန္းဟိန္းထေနသည့္ လူတန္းႀကီးတတန္း။ ေထာင့္ငါးရာခန္႔ရွိမည္ထင္၏။ ဒလိုင္လားမားပံုေတာ္ကို ကိုင္ထားသူေတြလည္းပါ၏။  အလံေတြတလူလူ၊ လက္ကိုင္စပီကာေတြတစာစာ၊ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြ တိုင္ကာေဖါက္ကာႏွင့္ဆႏၵျပေနသည့္ အေမရိကန္ေရာက္တိဗက္မ်ားကို ျမင္လိုက္ရ၏။ တိဗက္ဝတ္စံုႏွင့္တိဗက္လူမ်ိဳးကို အျပင္မွာတခါမွ မျမင္ဖူးေသး။ ဤသူေတြကို တိဗက္ျပည္တြင္ျမင္လ်ွင္ ဘယ္လိုေနမည္မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ဒီေနရာမွာ ေတြ႔လိုက္ရျခင္း၌အျမင္ဆန္းေန၏။ စာနာစိတ္လည္း ျဖစ္မိျပန္၏။ လူတန္းျခင္းဆံုမိၿပီး ျဖတ္ၾကေတာ့ က်ေနာ့္ႏႈတ္မွ Free Tibet ဟုု အလိုလိုထြက္သြား၏။ သူတို႔ ဘက္ကလည္း Free Burma, Free Burma, ေတြျပန္ေအာ္ၿပီး အျပန္အလွန္အားေပးေၾကြးေၾကာ္ၾက၏။  လြတ္ေျမာက္ပါေစဟု အျပန္အလွန္ဟစ္ေၾကြးေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည့္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံေရာ၊ သူတို႔တိုင္းျပည္ပါ ခုထက္တိုင္ ခါးေတာင္က်ိဳက္မျဖဳတ္ႏိုင္ၾကေသး။ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကေတာ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ၌ တရံမလပ္ ရွိေနဆဲ။ ေၾကြးေၾကာ္ဆဲ။ ေတာင္းဆိုဆဲ။ တိုက္ပြဲဝင္ဆဲ။ ႏူးေယာ့ခ္ရွစ္ေလးလံုး ႏွစ္ႏွဆယ္အေၾကာင္းေတြးေကာင္းဆဲ ဇနီးျဖစ္သူ၏  “မံမီျပခန္းဘက္ သြားရေအာင္” ဟုဆိုသည့္အသံေၾကာင့္ စိတ္သည္ပစၥဳပၺန္သို႔ ျပန္ေရာက္လာ၏။
         အီဂ်စ္ျပည္ မံမီေတြျပခန္းအဝင္တြင္ “ဤျပခန္းတြင္ မံမီရုပ္အေလာင္းမ်ားျပသ ထားျခင္းႏွင့္အီဂ်စ္လူမ်ိဳးတို႔၏ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ယံုၾကည္မႈဆိုင္ရာကိစၥမ်ားကိုသာျမင္ ရမည္ျဖစ္သျဖင့္ ဤအရာမ်ားကိုၾကည့္ၿပီး ထိုလူမ်ိဳး၏ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္သမိုင္းေၾကာင္းတခုလံုးကို ဆံုးျဖတ္၍မရႏိုင္ဆိုသည္ကို သတိျပဳပါရန္” ဆိုသည့္သေဘာစာတမ္းတခု ကပ္ထား၏။ အီဂ်စ္ျပည္ဟုေတြးလိုက္သည္ႏွင့္စိတ္တြင္ ေခတ္ေဟာင္းႏွင့္ေခတ္သစ္အီဂ်စ္ျပည္၏ ပထဝီႏိုင္ငံေရးတြင္အေရးပါမႈ၊ ႏိုင္းလ္ျမစ္ဝွမ္း မွေတာ္လွန္ေရး၊ အန္ဝါဆဒတ္၊ စူးအက္တူးေျမာင္း၊ အာရပ္အစၥေရးလ္စစ္ပြဲမ်ား၊ ေရနံလက္နက္ႏွင့္ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းျပႆနာ စသည္တို႔ႏွင့္ယက္ရွယ္ဆက္ႏြယ္ေနသည့္ပဋိပကၡမ်ားစြာတို႔ထက္ ပိရမစ္ႀကီးမ်ား၊ စဖင့္ရုပ္တုႀကီးမ်ား၊ ပိုင္းပရပ္စ္ေပရြက္မ်ားေပၚက သေကၤတအရုပ္စာ၊ ကလီရိုပါထရာ၊ ကၽြန္စနစ္ေအာက္ကလြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ စပါတားကပ္စ္တို႔ကိုသာ စိတ္ထဲတန္းကနဲေျပးျမင္ တတ္ၾကသည္မဟုတ္လား။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစာတမ္းေလးကပ္ထားျခင္းျဖစ္မည္ဟု အေတြးေပၚမိ၏။ ျပခန္းထဲ၌ အီဂ်စ္ျပည္မွယူလာၿပီးျပထားသည့္ မံမီရုပ္မ်ား။ တခ်ိဳ႔က အေလာင္းကိုမံထားသည့္နဂိုေနအတိုင္း လက္ရာေျခရာမပ်က္၊ အခ်ိဳ႔မွာ မ်က္ႏွာပိုင္းအျပင္ကာကို လွီးျဖတ္ဖြင့္ထုတ္ၿပီး မ်က္ႏွာေနရာကေလးသာ ကြက္ကြက္ေဖာ္လ်ွက္၊ အခ်ိဳ႔က ေက်ာခင္းသာခ်န္ၿပီး ေရွ႔ပိုင္းတျခမ္းလံုးဖြင့္လ်ွက္ ျပထား၏။ ေလးႏွစ္သားအရြယ္ မံမီရုပ္အေလာင္းတခုကိုေတာ့ အျပင္သားအကာေတြအကုန္ခြာထားၿပီး ဒီအတိုင္းခ်ျပထား၏။ ကိုင္ၾကည့္လို႔ေတာ့မရ။ သူ႔အသက္ရွင္စဥ္ကေတာ့ ဘယ္လိုပံုပန္းသ႑န္ရွိမည္ မဆိုတတ္ ယခုၾကည့္ရသည္ကေတာ့ အသားအေရရွိအစိုဓါတ္တို႔ တစ္စမက်န္ေျခာက္ခမ္း ပုပ္ပြေဆြးေျမ့သြားၿပီးေနာက္ က်န္ေနခဲ့သည့္အရိုးစုသက္သက္ႀကီးလိုလည္းမဟုတ္။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ အေလာင္းေကာင္လိုလည္းမဟုတ္။ မဲတူးတူးမြဲေျခာက္ေျခာက္ႏွင့္မို႔ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ငါက်ည္းက်ပ္တိုက္ေျခာက္ေတြကို ျမင္ေန၏။ မဖြင့္ပဲထားသည့္မံမီရုပ္မ်ား၏ အတြင္းပိုင္းကိုျဖတ္ရိုက္ ထားသည့္ဓါတ္မွန္ခ်ပ္ေတြကိုမီးထိုးၿပီး ျပထားသည္လည္းရွိ၏။ ရုပ္အေလာင္းမ်ားထည့္သည့္ ေက်ာက္သားဂူမ်ားလည္းျမင္၏။ ပိရမစ္ႀကီးမ်ား၏ အတြင္းခန္းဖြဲ႔စည္းမႈေတြအတိုင္းတေထရာတည္း လုပ္ထားသည့္ေနရာသို႔ ဝင္ၾကည့္မိ၏။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာက ဂူသဂိၤ်ဳင္းႀကီးတခုထဲ ေရာက္သြားတာလိုလိုျဖစ္ကာ ေလွာင္အိုက္မြန္းက်ပ္သြား၏။  
       တေနရာမွာေတာ့ တခ်ိန္တုန္းက ပင္လယ္နီ သို႔မဟုတ္ ႏိုင္းလ္ျမစ္ႀကီးအတြင္း စံုခ်ည္ဆန္ခ်ီျဖင့္ တက္စံုရြက္စံုဖြင့္ခဲ့မည္ျဖစ္သည့္ သစ္သားေလွႀကီးတစီးခ်ျပထား၏။ ေလွႀကီးကား အေတာ္ပင္ေဆြးေျမ့ေနေလၿပီ။ ပိုင္းပရပ္ေပစာထုတ္မ်ား၊ ေက်ာက္ထြင္းတဖက္ေဖါင္းရုပ္ၾကြမ်ား၊ အရုပ္စာမ်ား၊ ေလးျမားလက္နက္မ်ား၊ ၾကာပြတ္ႀကီးမ်ား၊ သံလံုးတန္းလန္းႀကီးေတြႏွင့္သံေခ်က်ဥ္းမ်ားလည္း ျမင္ရ၏။ တေနရာတြင္ သစ္သားဒလိမ့္တံုးႏွင့္သစ္သားဘီးမ်ားတပ္ထားသည့္ပ်ဥ္ခ်ပ္ႀကီးေပၚတြင္ တင္ထားေသာ ေလးေထာင့္စပ္စပ္ေက်ာက္တံုးႀကီးတစ္တံုး။ လူ႔ခါးေစာင္းခန္႔ျမင့္၏။ ေက်ာက္တံုးႀကီးပတ္လည္တြင္ ဧရာမႀကိဳးလံုးႀကီးေတြဆိုင္းကာ ေရွ႔ႏွင့္ဘက္တြင္ဆြဲရန္ ႀကိဳးစရွည္ႀကီးကတန္းလန္း။ အေလးခ်ိန္ဘယ္ေလာက္မွန္း မမွတ္မိေတာ့။ ေက်းကၽြန္ေတြက မိုင္ရာခ်ီအကြာေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေတြဆီမွ ဤအရြယ္ေက်ာက္တံုးႀကီးေတြကို ျဖတ္ထုတ္ဖဲ့ယူ၊ ဒလိမ့္တံုးေတြေပၚတင္ၿပီး ေရွ႔ကဆြဲေနာက္ကတြန္းၿပီး သယ္ယူေပးခဲ့ၾကရ၏။ ကၽြန္ေခါင္းတို႔၏ ၾကာပြတ္သံတရႊမ္းရႊမ္း၊ ေသြးစိမ္းလႊမ္းဟက္တက္ကြဲေက်ာျပင္မ်ား၊ ေသေကာင္ေပါင္းလဲ အရိုးေပၚအေရတင္ခႏၶာမ်ားႏွင့္ သူတို႔၏ဝိဥာဏ္ေတြက ထို ေက်ာက္တံုးႀကီးေတြမွာ ခုထက္တိုင္ ပူးကပ္ေနဆဲ။ နားထဲတြင္လည္း “တြန္းထား..ဆြဲထား” ဆိုၿပီးညာသံေပးအခ်ီအခ်ေအာ္ဟစ္သံမ်ား
ၾကားလာသလိုလို မ်က္ေစ့ေရွ႔မွ ေက်ာက္တံုးႀကီးပင္နည္းနည္းေရြ႔သြားသလိုလိုခံစားမိ၏။ ရွင္စဥ္ကလည္း အာဏစက္ႏွင့္ဓါးအထက္ၿပိဳင္ဖို႔ ဤကၽြန္ေတြကိုပဲစေတးခဲ့ၾက၏။ ေသလြန္ျပန္ေတာ့လည္း ဤကၽြန္ေတြ၏ အေသြးအသားႏွင့္လုပ္အားကို ႏိုင္လိုမင္းထက္လုယက္ကာ ဂူသဂၤ်ိဳင္းအႀကီးၿပိဳင္ခဲ့ၾက၏။ သဂၤ်ိဳင္းႀကီးေလ ဂုဏ္ႀကီးေလေခတ္က  အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူတို႔၏ သနားစဖြယ္ငိုေၾကြးသံမ်ား၊ မခ်ိတင္ကဲမ်က္ရည္စမ်ား၊ နာက်ည္းအံႀကိတ္တက္ေခါက္သံမ်ား၊ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈမ်ားႏွင့္ တန္ျပန္ရက္စက္ၿဖိဳခြဲႏွိပ္ကြပ္မႈမ်ားကို စိတ္မ်က္ေစ့တြင္ျမင္ျပန္၏။ တရုတ္ျပည္မွ မဟာတံတိုင္းႀကီး၏ အုတ္အခ်ပ္တိုင္း အုပ္အခ်ပ္တိုင္းတြင္လည္း ဤႏွယ္ အနိ႒ာရံုမ်ား ျပြမ္းေနမည္ျဖစ္၏။ ကမၻာ့အံ့ဘြယ္ေတြဆိုၿပီး ၾကည့္ရႉရင္သပ္ေနၾကသည့္ ဤအရာတို႔သည္ ေရွးက အဖိႏွိပ္ခံလူတို႔၏ အသက္ေသြးေခၽြးႏွင့္အသားဆိုင္အသားစ အစုအပံုႀကီးေတြမွန္း ခံစားနားလည္ေပးႏိုင္ၾကရင္ေကာင္းမွာပဲဟု ေတြးမိျပန္ေသး၏။
         မံမီေတြျပခန္းကထြက္ၿပီး အေပၚထပ္တက္ၾကည့္ရင္း တေနရာ၌ လည္ပင္းတြင္ ေၾကးဝါကြင္းေတြစြပ္လ်ွက္ ေၾကးသြန္း ပေဒါင္အမ်ိဳးသမီးကိုယ္တပိုင္းပံု ရုပ္တုတခုကိုလည္းျမင္၏။ အနားတိုးၿပီး ရုပ္တုေအာက္ေျခကစာေတြဖတ္ေနတုန္း ေနာက္မွ “မင္းက ဗမာလား”ဟု အဂၤလိပ္လိုေမးသံၾကားသျဖင့္ လွည့္ၿပီး“ဟုတ္တယ္”ဟုဆိုေတာ့ “ငါ မင္းတို႔တိုင္းျပည္ကို ေရာက္ဖူးတယ္၊ ဒီ လူမ်ိဳးစုေတြရွိတဲ့ေဒသကိုေတာ့ မေရာက္ခဲ့ဖူး၊ ဒါေပမယ့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာေတာ့ သူတို႔ေနတဲ့ရြာေတြမွာ သူတို႔ကိုျပၿပီး ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြဆီကပိုက္ဆံရွာတဲ့လုပ္ငန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အလုပ္ျဖစ္ေနတာပဲကြ၊ ငါေတာင္သြားၾကည့္ၿပီး ဓါတ္ပံုေတြရိုက္ယူလာခဲ့ေသးတယ္၊ ဒို႔ဆီက ရက္အင္ဒီယန္းေတြနဲ႔ သူတို႔ရြာေတြလိုေပါ့ကြာ”ဟုဆိုေတာ့ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ေထာင္းကနဲတခ်က္ျဖစ္လိုက္မိျပန္၏။ ဘာကို ျဖစ္လာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘယ္သူ႔ကိုလဲ။ က်ေနာ္ သူ႔ကိုေတာ့ ဘာမွျပန္မေျပာျဖစ္။ စိတ္ထဲ အေတြးတို႔သီတန္းစုဖြဲ႔လာျပန္၏။
(ဆက္ပါဦးမယ္) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ မတ္လ ၂၀ ရက္ ၂၀၁၂။

0 comments:

Post a Comment