Sunday, October 6, 2013

လူထုဆိုတာ အခ်ဥ္္မဟုတ္-ကိုဘ ၂ဝ၁၂ ေမလထုတ္ ေခတ္ေမာင္း အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၁)

0 comments
လူထု ဆိုတာ အခ်ဥ္္ မဟုတ္-ကိုဘ
၂ဝ၁၂ ေမလထုတ္ ေခတ္ေမာင္း အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၁)
ေျပာရရင္ ၁၉၇ဝ-၇၃ ကာလေတြ ဟာ မဆလအတြက္ ကံဇာတာအတက္ဆံုးအခ်ိန္လို ့ေျပာလို႔ရမယ္ထင္တယ္။ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ/ မဆလအေနနဲ႔ႏိုင္ငံေရးအရလည္းအထိုင္က်လာျပီ၊ အနက္မွ အညိဳ အညိဳ မွ အျဖဴ စတဲ့ နယ္ေျမတည္ေဆာက္ေရးေတြလည္း စလုပ္လာနိုင္ျပီ။ ျမိဳ့ႀကီးတခ်ိဳ့မွာသာ ေျမေအာက္ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ အနည္းငယ္ရိွေနေပမယ့္လည္း ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈၾကီးျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အေနအထားမရိွေသးဘူး။ အဓိက လက္က်န္ၿမိဳ့ေပၚေျမေပၚ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုအမ်ားကလည္း အသစ္ေပၚလာမယ့္ ၁၉၇၄ မဆလ အေျခခံဥပေဒသစ္ၾကီး၊ လြတ္ေတာ္သစ္ၾကီးနဲ႔အစိုးရသစ္ၾကီးမွာ အမတ္တမ်ိဳး၊ အထူးအရာရိွတဖံုျဖင့္ ပါဝင္ႏႊဲဖို႔စိတ္အားထက္သန္ေနၾကျပီ။ ေဒသဆိုင္ရာ ပါတီ၊ ေကာင္စီမွာ အေကာင္ေတြျဖစ္ေနၾကျပီ။
ေဒါက္တာဘိုေလး၊ ေဒါက္တာညီညီ စတဲ့ အေရွ႔ျပန္၊ အေနာက္ျပန္ ႏို္င္ငံတကာျပန္ပညာရွင္မ်ားကလည္း စီမံကိန္းၾကီးေတြမွာ လက္စြမ္းျပခြင့္ရေနျပီ။ မေထာက္ခံတဲ့သူ၊ အာခံမယ့္သူေတြကိုလည္း ေတာထဲေမာင္းပို႔၊ ေထာင္ထဲပို႔၊ တကြ်န္းပို႔လုပ္ထားျပီးပီ။ ေထာင္ကျပန္လႊတ္လိုက္တဲ့ ဖဆပလေဟာင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း အစြယ္က်ိဳးကုန္ျပီ။ တခ်ိဳ႔လည္း အၾကံကုန္လို႔ဆားခ်က္ဖို႔ျပင္ေနၾကျပီ။
တကယ့္ တိုင္းျပည္ရဲ့အခ်ိဳးအေကြ႔ႀကီးတခုကို စိတ္တိုင္းက်လုပ္ဖို ့ေအာကလီးယား … ပဲ လို႔ေတာင္ ဗိုလ္ေနဝင္းတို႔ေႂကြးေက်ာ္လို႔ရခဲ့တဲ့ အေျခအေနေပါ့။ ဒါဟာလည္း မေဝးေသးေသာ အတိတ္ပါ။
သမိုင္းဟာဘယ္ေတာ့မွ ထပ္တူတပတ္ျပန္မလည္တတ္ဘူး… ဒါေပမယ့္ တဝဲလယ္လယ္ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုသလို ဒီေန႔အျဖစ္အပ်က္ေတြက ရီဆိုင္ကယ္လုပ္ထားတဲ့ရုပ္ရွင္ၾကီး ၾကည့္ေနရသလိုပါပဲ၊ (ရိွတ္စပီးယားျပဇာတ္ကို (၂၁)ရာစုဇာတ္အိမ္ဆင္ၿပီးရိုက္တဲ့ ရုပ္ရွင္ကိုၾကည့္တဲ့အခါ ရတဲ့ခံစားမႈမ်ိဳးလို႔ဆိုရမယ္ထင္တယ္။) အညမည ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ဆိုရွယ္လစ္ဝါဒ တဲ့၊ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီတဲ့ ေခတ္မီတိုးတက္ေသာဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးတဲ့။ သူတို႔တေတြ ကခဲ့ၾက၊ ျပခဲ့ၾက၊ ေျပာခဲ့ၾကတာေတြဟာ ဒီေရႊသမင္ ဘယ္ကထြက္ မင္းၾကီးတာကထြက္ဆိုသလို ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္းစစ္အုပ္စု အစဥ္အဆက္ရဲ့အာဏာစီပြား တရားဝင္ေရရွည္ တည္တ့ံေရးဆိုတဲ့အႏွစ္သာရမွာေတာ့ အတူတူပါပဲ။
ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီမွ အေျခခံဥပေဒနဲ႔ျဖစ္လာတဲ့မဆလအစိုးရဆီသို႔ ကူးေျပာင္းစဥ္ကာလအဆင့္ဆင့္တုန္းကလည္း ေအာက္ေျခအထိ ဆင္းလုပ္တဲ့ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲေတြ၊ ေနာက္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပါတီညီလာခံမိန္႔ခြန္းေတြ၊ ႏွစ္တိုႏွစ္ရွည္စီးပြားေရးမူဝါဒအစီရင္ခံစာေတြ၊ … အားလံုးဟာ စနစ္တက်နဲ႔အားရစရာေတြနဲ႔ ဒို ့ေခတ္ေတာ့မေဝးေတာ့ပါဆိုတဲ့ေမွ်ာ္လင္ခ်က္ေတြနဲ႔ေပါ့။ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း မေဝးေသးတဲ့အတိတ္မို ့ ဖတ္စရာ၊ နားေထာင္စရာမွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြလည္း အျပည့္ပါ။
အဲဒီ တုန္းကဆို ….. ဦးၾကီးေတြလည္း အေျပာင္းအလဲဆိုတဲ့ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလးနဲ႔ တက္ၾကြလို ့၊ ထို႔အတူ အလုပ္သမားေတြ၊ တိုးတက္တဲ့အျမင္ရိွတယ္ဆိုတဲ့ ျမိဳ့ေနပညာတတ္ေတြေတာင္ပါေသးသဗ်ာ။ အဲဒီ မဆလေခတ္ဦးရဲ့ မိႈင္း က ဘယ္ေလာက္ျပင္းသလည္းဆို အေကာင္းျဖစ္ဖို ့အေျပာင္းေတာ့လာပါျပီ ငါတို႔လည္း အုတ္တခ်ပ္သဲတပြင့္ (အဲဒီတံုးက သိပ္ေခတ္စားတဲ့စကားေပါ့) အေနနဲ႔ပါမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ ဆိုျပီး ပါသြားခဲ့ၾကတာ။ ဂီတလုပ္သားေတြကလည္း အလွျပကားေတြလွည့္၊ သဘင္လုပ္သား၊ စာေပလုပ္သားေတြကလည္း သံခ်ပ္ေတြထိုးနဲ႔ တကယ့္ကို စည္စည္ကားကားၾကီးေပါ့။
ငပလီကမ္းေျခ စံျပလုပ္သား၊ လူရည္ခြ်န္၊ ဝ ထ က လ သ၊ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္တန္ေဆာင္တိုင္ ေခတ္ေပါ့။ အခု ျမင္ေတြ႔ေနရတာေတြနဲ႔လည္း သိပ္မထူးလွပါဘူး၊ သ႑ာန္မတူေပမယ့္လည္း အဲဒီေခတ္ကအျမင္ အဲဒီေခတ္ကအထြာနဲ႔ေပါ့။ ဒီေန႔လိုပဲ စိတ္မေကာင္းစရာကေတာ့ ျမိဳေတြေပၚမွာ ေပ်ာ္ေမာ္ေနၾကေပမယ့္ ေတာင္ေပၚေျမမွာေတာ့ ခ်ယ္ရီမေဝႏိုင္ပဲ ယမ္းေငြ႔ေတြ လႊမ္းလို႔ေပါ့။
ဒီေန႔ ၂ဝ၁၂ ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း ဘာထူးသလဲ။ ၂၃-၄ ႏွစ္လံုး စာရင္းမရိွအင္းမရိွ ေဒသဆိုင္ရာ တိုင္းမႈးက ဌာနဝန္ၾကီးထက္ ပိုပါဝါျပႏိုင္၊ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ နဝတ/နအဖ ေအာက္မွာေနခဲ့ရလို႔ထင္တယ္ အခုလို ခမ္းခမ္းနားနား၊ ပံုစံတက်၊ စနစ္တက်ေလး လုပ္ျပကိုင္ျပ တိုင္းျပည္ကိုေျပာျပလာေတာ့ အေျပာင္းအလဲေတာ့ျဖစ္လာေနျပီ၊ ေနာက္ သမၼတမိန္႔ခြန္းမွာ ေအာက္ေျခကျပႆနာေတြအထိ ပါသဟ၊ ေနာက္ ေျပာင္းမယ္ဆိုတာလည္းပါသဗ် …. ဆိုျပီး ဒါမ်ိဳးမျမင္ရ၊ မၾကံဳရတာေတြၾကာခဲ့ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္ထင္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းဆို အခုအေျပာေတြက မဆလေခတ္ကအေျပာေတြကို တကယ္မမီေသးဘူးလို႔ေတာင္ဆိုခ်င္တယ္။ အလံုပိတ္အေမွာင္ခန္းထဲမွာ တလက္မ ႏွစ္လက္မေလာက္ ျပတင္းေပါက္ေလး ဟလိုက္ရင္ပဲ လင္းလင္းထိန္သြားတတ္လို႔ မ်က္စိက်င့္သားမရခင္ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္တတ္ သလိုေပါ့။ (ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ၁၉၈၈ ဒီဘက္ေခတ္မွျဖစ္တဲ့ ကေန႔ေခတ္ တက္လူေတြက ပိုေမွ်ာ္လင့္ေနတာသတိထားမိတယ္ … သူတို႔အနာဂတ္ကိုး။)
ဒီေလာက္ေတာင္ သိသာျမင္သာေနတဲ့ေျပာင္းလဲမႈေတြျဖစ္ေနတာ အဲဒါကိုျမင္ေနရသားနဲ႔ မေျပာင္းလဲဘူးလို႔ျငင္းခ်င္တာလားလို႔ေမးလာခဲ့ရင္ ဒီလိုေျဖခ်င္ပါတယ္။ ၾကိမ္းေသတာေပါ့ ေျပာင္းေနပါတယ္၊ ေျပာင္းလဲမႈေတြအခင္းအက်င္းအသစ္ေတြ ျမင္ေနရတာပဲ မျငင္းပါဘူး၊ သို႔ေပသိ ဘယ္ကိုဦးတည္ေနတဲ့ေျပာင္းလဲမႈလည္း၊ ဘယ္သူေတြအက်ိဳးရိွမယ့္ေျပာင္းလဲမႈလည္း၊ ဘယ္အထိသြားမွာလည္း၊ ဘယ္မွာရပ္မွာလည္း ဆိုတာကိုေတာ့ ေမးခြန္းေလးေလးနက္နက္ထုတ္ရမယ့္ကိစၥပါ။ အေပၚယံအေျပာင္းအလဲလား၊ အႏွစ္သာရအရအေျပာင္းအလဲလား။ ဒီေနရာမွာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေနတာကိုသိရံုနဲ႔မျပည့္စံုပါဘူး။ ဘယ္လိုအေျပာင္းအလဲျဖစ္ေနတာလည္းဆိုတာသိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဦးသိန္းစိန္ရဲ့စစ္တပိုင္းအစိုးရနဲ႔ ၾကံ့/ဖံြပါတီ ဘာေတြဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ သူတို႔ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံလုပ္ထားရတဲ့ institution and structure လို ့ေခၚတဲ့ ေခတ္နဲ႔စနစ္ကိုယွက္ဖ်င္တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူမႈစီးပြားႏိုင္ငံေရးအာဏာအေဆာက္အဦးနဲ႔ပံုသ႑ာန္ေတြနဲ႔သာ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္သင့္ပါတယ္။ သမၼတ၊ လြတ္ေတာ္ဥကၠဌ၊ ဝန္ၾကီး၊ ၾကံ့/ဖြံအတြင္းေရးမႈးစတဲ့ သူေတြနဲ႔လုပ္သမွ်အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို မျဖစ္မေနေဖၚေဆာင္ေနပါတယ္။ ေနာက္ျပန္လွည့္ဖို႔လံုးဝမရိွပါဘူး စသျဖင့္ ရြန္းရြန္းေဝေအာင္ေျဖၾကေပမယ့္ စစ္တပ္ႏိုင္ငံေရးမွာပါေနတဲ့ကိစၥ၊ အေျခခံဥပေဒကိစၥေတြမွာေတာ့ အခ်ိန္မတန္ေသးဘူး/ျပင္ဖို႔မလိုေသးဘူးဆိုတဲ့အသံ၊ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ဆိုရင္လည္း “ႏိုး”ဆိုတဲ့အသံ၊ အဲဒီလို တသံထဲထြက္ေနတာ အေၾကာင္းမဲ့မဟုတ္ပါဘူး။
ေမးခြန္းတခုနဲ႔ စၾကည့္ရေအာင္ပါ။ မဆလ၊ နဝတ၊ နအဖအစဥ္အဆက္မွာ အာဏာလက္ကိုင္မဲ့သြား၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေၾကာင့္ ေဘးေရာက္သြားတဲ့စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ စားရမဲ့ေသာက္ရမဲ့ျဖစ္သြားသလဲဆိုတာပါ။ တခ်ိဳ႔တေလကို ေနာင္က်ဥ္ေအာင္ တခဏေထာင္ထဲထည့္ထားရင္ေတာင္္၊ သူတို႔မိသားစု သားသမီးေတြမွာ လုပ္ကြက္စားကြက္ေတြနဲ႔က်န္ခဲ့တာပါ။ သာမာန္အရပ္သားထက္ ႏွာတဖ်ားအၿမဲသာေနပါတယ္။ ဒါဟာ စီးပြားေရးအခြင့္အလမ္းတခုထဲမွာမွမဟုတ္ပါ၊ ပညာေရးအခြင့္အလမ္း၊ လူမႈေရးအခြင့္အလမ္း စတဲ့နယ္ပယ္အစံုမွာပါ။ ဖဆပလေခတ္က ဝန္ၾကီးေဟာင္းေတြထဲကတခ်ိဳ႔လို အထည္ၾကီးပ်က္ျဖစ္ျပီး စားရမဲ့ေသာက္ရမဲ့ျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူလူထု တန္းတူအကုန္ ဆင္းရဲသြားတဲ့မဆလေခတ္မွာလည္း ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လူေဘာင္ကို အေရာက္ခ်ီတက္ျပီး အသီးအပြင့္ေတြခံစားသြားတာ ဒီစစ္အုပ္ဝင္ စစ္ဗိုလ္ေတြနဲ႔သူတို႔အႏြယ္ေတြပါ။
အာဏာရဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ တိုင္းမႈးေတြသာ အစဥ္အဆက္လူေျပာင္းသြားမယ္၊ ေနာက္လူက ေရွ႔လူရဲ့စုေဆာင္းထားတဲ့ဓနဥစၥာကို မထိတဲ့အျပင္ အကာအကြယ္လည္း ေပးပါတယ္။ တိုးပြားသည္ထက္တိုးပြားေအာင္လည္း အကူအညီအျပန္အလွန္ေပးပါတယ္။ ဦးပိုင္လိမိတက္ဆိုတာ အေၾကာင္းမဲ့ေပၚလာ ျဖစ္လာတာမဟုတ္ပါ။ စစ္အုပ္စု ပထမမ်ိဳးဆက္ျဖစ္တည္လာတဲ့ ေနာက္ခံစီးပြားေရးအေၾကာင္းတခုျဖစ္တဲ့ BECD တို႔ အင္းဝဘဏ္တို႔ကို အေမြဆက္ခံထားတာပါ။ လူေျပာမ်ားေနတဲ့ခရိုနီေတြဆိုတာလည္း ၂ ဘက္ အက်ိဳးအျမတ္ရိွလို႔ ဒီစစ္အုပ္စု စစ္ဗိုလ္ေတြေမြးလို႔ ေပၚလာခဲ့တာပါ။ ဒါတင္မကပါ အာဏာရနဲ႔ခရိုနီ သားေပးသမီးယူ ေရႊနဲ႔ျမဂေဟဆက္ျပီး တိုးတက္ေနၾကတာကလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္သတင္းစာေတြထဲ မျမင္ခ်င္မွအဆံုးပဲမဟုတ္လား။ ဒီ စစ္အုပ္စုအစဥ္အဆက္ကေမြးထုတ္လိုက္တဲ့ စစ္ဗ်ဴရိုကရက္ အရင္းရွင္လူတန္းစားဟာ တိုင္းျပည္ရဲ့စီးပြားေရးမ်က္ႏွာစာမွာ ေကာင္းေကာင္းၾကီးအထိုင္က်ေနပါျပီ။
ဒီမွာ ေနာက္ဆက္တြဲေမးခြန္းတခု ထပ္ေပၚလာပါတယ္။ သူတို႔ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလို တိုင္းျပည္ရဲ့ဓနေတြကို စိတ္ၾကိဳက္ခ်ယ္လွယ္ခြင့္ ေဝစားမွ်စားခြင့္ရေနတာလည္း။ ဘာ့ေၾကာင့္ အဲဒီလိုလုပ္ႏိုင္တာလည္း။ အေျဖကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရး စတဲ့မ႑ိဳင္ေတြရဲ့ လက္ေအာက္ခံဌာနဆိုင္ရာႏွင့္ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာအဆင့္ဆင့္မွာ ေအာက္ေျခေတြအထိအေျခခံထားတဲ့ စစ္ဗ်ဴရိုကေရစီ ပံုသ႑ာန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္နဲ႔ အဲဒီစနစ္ကိုဖ်က္သိမ္းဖို႔ၾကိဳးစားမႈတိုင္းကအကာအကြယ္ေပးဖို ့ စပ္တပ္ကို သူတို႔စိတ္ၾကိဳက္အသံုးျပဳႏိုင္ခြင့္ ရထားတာေၾကာင့္ပါ။ အရပ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ သူတို႔ရဲ့အစဥ္အဆက္ဓနဥစၥာေတြကာကြယ္ဖို႔နဲ႔ တိုးပြားေအာင္လုပ္ဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေရးကိုပါ လက္ဝါးၾကီးအုပ္ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီႏိုင္ငံေရးကိုလည္း ေသနတ္ကိုင္ျပီး၊ စစ္တပ္ကိုေက်ာေထာက္ေနာက္ခံထားျပီး လုပ္ပါတယ္။
ေခတ္ရဲ့လိုအပ္ခ်က္အရ ယူနီေဖာင္းပဲဝတ္ဝတ္၊ ေခါင္းေပါင္းပဲေဆာင္းေဆာင္း ေသနတ္ကိုင္ျပီးလုပ္တဲ့ႏိုု္င္ငံေရးမို႔လည္း စစ္ဗ်ဴရိုကေရစီ ပံုသ႑ာန္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို အသက္သြင္းရပါတယ္။ ဌာနဆိုင္ရာအဆင့္ဆင့္မ်ား၊ ဖက္စပ္ကုမၸဏီမ်ားမွာ ယူနီေဖာင္းဝတ္/ခြ်တ္ တပ္ကလူ မ်ားျဖင့္ အလုပ္အတူလုပ္ဘူးလွ်င္ အထက္ေအာက္ ေခါင္းနင္းဆက္ဆံသည့္ပိရိမစ္ပံုစံျဖင့္ အမိန္႔ စည္းကမ္း၊ အဆင့္ခြဲျခားျပီး စိတ္ပိုင္း ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ခ်ဳပ္ကိုင္ပံု၊ ၾသဇာကြန္ယက္ကိုတည္ေဆာက္ပံု စသည္တို႔ကို အလြယ္တကူသေဘာေပါက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အႏွစ္ ၅ဝ ရိွျပီျဖစ္တဲ့စနစ္အတြင္း က်ေရာက္သြားေသာအခါ ဆႏၵရိွသည္ျဖစ္ေစ မရိွသည္ျဖစ္ေစ စနစ္ရဲ့ဖိအားေပးမႈအလိုအရ ေမးခြန္းမထုတ္ေတာ့ပဲ ေယဘူယ်ဓမၼတာလို လိုက္ပါေဆာင္ရြက္သြားသည္ကလည္း ကိုင္းကၽြန္းမွီ ကၽြန္းကိုင္မွီသေဘာ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ ဒီလို တိုင္းျပည္ရဲ့ဓနေတြကို အခြင့္အာဏာ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြနဲ႔ စိတ္ၾကိဳက္ခ်ယ္လွယ္ခြင့္ ေဝစားမွ်စားခြင့္ရေနတဲ့အတြက္ ဒီအခြင့္ အေရးေတြကို ဘယ္လိုမွ လက္မလႊတ္ခ်င္ေတာ့တဲ့အစဥ္အဆက္စစ္အုပ္စုဟာ လိုအပ္ရင္ အေရာင္ေျပာင္းမႈကိုလုပ္ဖို႔ ဝန္မေလးဘူးဆိုတာ ပါပဲ။ စစ္တပ္လည္းျဖစ္ေန အာဏာလည္းရိွေနတဲ့အတြက္ စနစ္တက်နဲ႔ ျဖစ္ေအာင္လည္းလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Road Map ဆိုတဲ့ သူတို႔ခရီးစဥ္ ဟာ တခဏနဲ႔ကမူးရႈးထိုးလုပ္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါ။ စနစ္တက်နဲ႔ေရရွည္အေကာင္အထည္ေဖၚခဲ့တာပါ။
၁၃၅ဝ အေရးေတာ္ပံုၾကီးေၾကာင့္ ေခါင္းေပါင္းေဆာင္း ေတာင္ရွည္ဝတ္ျပီး လြတ္ေတာ္တက္ႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့ မဆလစနစ္ၾကီးျပိဳက်ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးေအာင္ပြဲအထိမေရာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ စစ္အုပ္စုနန္းဆက္ဟာ ဆက္လက္ရွင္သန္ခြင့္ရသြားျပီး ထီးနန္းအေမြခြဲ၊ ျပီးေတာ့ သူတို႔ႏိုင္ငံေရးမွ်ေျခပ်က္ျပီး တရားဝင္မႈေပ်ာက္ခဲ့ရတာကို ျပန္တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔လုပ္ပါတယ္။ မဟာမိတ္အသစ္ေတြရွာရတယ္၊ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲနဲ႔ လားရာကိုလည္းခ်ိန္ဆတယ္၊ ဥစၥာဓနသစ္စုေဆာင္းရတယ္၊ ေခတ္ကာလနဲ႔ကိုက္ညီမယ့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းသစ္ေဖါက္ဖို႔ ေျမစမ္းခရမ္းပ်ိဳးလုပ္ရပါတယ္။ စစ္အုပ္စုအေၾကာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ လူထုရဲ့တက္ၾကြမႈနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးေရခ်ိန္ျမင့္ ေနခ်ိန္ ကာလတခုကိုျဖတ္သန္းရတာေၾကာင့္သာ သူတို႔ အနွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ ၾကာသြားတာပါ။

တကယ္ေတာ့ အမ်ိဳးသားညီလာခံကိုစတင္က်င္းပတဲ့ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ထဲမွာပဲ ၾကံ့/ဖြံ ကို စတင္ဖြဲ႔စည္းျပီးျဖစ္ခဲ့သလို၊ ၂ဝဝ၅ အမ်ိဳးသားညီလာခံမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာအာဏာခြဲေဝမႈ အေသးစိတ္မူ၊ ဥပေဒျပဳေရးဆိုင္ရာအာဏာခြဲေဝမႈ အေသးစိတ္မူမ်ားကိုခ်မွတ္ျပီးခ်ိန္မွာ ၾကံ့/ဖြံကိုႏိုင္ငံေရးပါတီအျဖစ္ေျပာင္းေရးကို လက္ေတ့ြအေကာင္အထည္ေဖၚခဲ့ျပီဆိုတာကို မေမ့ေစခ်င္ပါ။ တကယ္က အမ်ိဳးသားညီလာခံတို႔၊ ဆႏၵခံယူပြဲတို႔ လမ္းျပေျမပံု ၇ ခ်က္တို႔ဆိုတာ သူတို႔ရည္မွန္းခ်က္ေပါက္ေျမာက္ေအာင္အသံုးခ်ခဲ့တာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ D 5 လို ့ေခၚတဲ့ ၁။ Deny (ျငင္းပယ္ျခင္း) ၂။ Delay (အခ်ိန္ဆြဲျခင္း) ၃။ Deceive (လွည့္စားျဖင္း) ၄။ Disrupt (ရႈပ္ေထြး၍ ကေမာက္ကမျဖစ္ေစျခင္း) ၅။ Destroy (ေျခမႈန္းျခင္း) စတဲ့ စစ္ေရးနည္းပရိယာယ္ေတြကို ႏိုင္ငံေရးမွာအသံုးျပဳျပီး ဒီေန႔ ၂ဝ၁၂ မွာ NLD သူတို႔ရဲ့ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒေအာက္ ေခါင္းလွ်ဳိဝင္္လာေအာင္၊ လူထုေတြၾကားထဲမွာလည္း ထင္ေယာင္ထင္မွား၊ အကြဲအျပားေတြျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခဲ့တာပါ။
အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ေတာ့ ဒီေန ့လက္ရိွျဖစ္ေပၚေနတဲ့အေျပာင္းအလဲေတြဟာ စစ္အုပ္စုကဦးေဆာင္ျပီးလုပ္တဲ့ အေျပာင္းအလဲျဖစ္သလို သူတို႔ရဲ့ control ေအာက္မွာပဲရိွတဲ့ အေျပာင္းအလဲပါ။ ဒီ့အတြက္လည္း သူတို႔ေရာက္ေစခ်င္၊ သြားေစခ်င္သေလာက္ပဲေရာက္မွာပါ။ သူတို႔အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္အရိွဆံုးျဖစ္သြားတာကေတာ့ NLD အပါအဝင္ ဒီမိုကရက္တစ္အခ်ိဳ႔ဟာ သူတို႔ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ပံုစံေအာက္ေရာက္သြားတာနဲ႔ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲ (အေနာက္ႏိုင္ငံေတြရဲ့ GFC ေခတ္ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ဘိုဘားမားအစိုးရတက္လာျခင္းမ်ား)ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ႏိုင္ငံျခားေရးရာေပၚလစီေတြ နဲ စစ္အုပ္စုရဲ ့အေရာင္ေျပာင္း ဖို ့ ဂီယာေျပာင္းအရိွန္တင္တဲ့အခ်ိန္ အခ်ိန္အခါသင့္ျဖစ္သြားတာပါ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ စစ္အုပ္စုမ်ိဳးဆက္သက္တမ္းရွည္ဖို႔နဲ႔ globalization ျဖစ္စဥ္မွာ သူတို႔ရဲ့ဓနဥစၥာေတြတိုးပြားဖို႔အတြက္ တရားဝင္ပါဝင္ခြင့္ အခြင့္အလမ္းေတြကို ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အေျပာင္းအလဲဟာ အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ျပည္သူေတြအတြက္ေတာ့ နတ္ကရာက်ီးေမာ့တဲ့အျဖစ္ထက္ ပိုမွာမဟုတ္ပါဘူး။ စစ္အုပ္စုနဲ႔သူတို႔အႏြယ္ေတြ၊ ခရိုနီေတြ၊ ေရရွည္တည္တဲ့တိုးတက္မႈကိုျဖစ္ေစတဲ့ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးမႈပ္နွံမႈကိုစိတ္မဝင္စားတဲ့ သယံဇာတမုဆိုး ႏိုင္ငံတကာအရင္းရွင္ေတြ၊ ဖံုးကြယ္ထားတဲ့ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေႏွာင္ၾကိဳးေတြနဲ႔ ေရာက္လာၾကမယ့္ INGO ေတြ၊ ေရေပၚစီႏိုင္ငံေရးသမားေတြ စတဲ့သူေတြရဲ့ စုေပါင္းစပ္ေပါင္း စားေတာ္ေခၚပြဲၾကီးရဲ့ေနာက္ကြယ္မွာ အမ်ားစုေသာ ဗမာႏိုင္ငံသားလူထုၾကီးအတြက္ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္သလိုျဖစ္မလာပဲ အနာဂတ္ေပ်ာက္ေနအံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တခ်ိဳ ႔က သမၼတဦးသိန္းစိန္ကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားခ်င္ေနၾကျပီး ဦးသိန္းစိန္ကိုယ္စားျပဳထားတာနဲ႔ သူကိုေမြးထုတ္ေပးထားတဲ့ စနစ္ကိုေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ ေမ့ေနၾကပါတယ္။ အထက္မွာေျပာခဲ့သလိုပါပဲ (စစ္တပ္တပိုင္းအစိုးရ၊ စစ္ဗ်ဴရိုကေရစီစနစ္၊ စစ္အုပ္စု) စစ္ ၃ စစ္ ဆိုတဲ့ institutions အေဆာက္အဦးေတြနဲ႔ ယွက္ဖ်င္တည္ေဆာက္ထားျပီး အႏွစ္ ၅ဝ ေလာက္အေျခတည္ခိုင္မာေနတဲ့အေဆာက္အအံုၾကီး ကို လူထုအေျချပဳတဲ့သေဘာမေဆာင္ပဲ လူပုဂၢိဳလ္တေယာက္ရဲ့အစြမ္း၊ အစိုးရတဖြဲ႔ရဲ့အစြမ္းနဲ႔ ဘယ္လိုေက်ာ္လႊားမလဲ၊ ဆႏၵရိွရင္ေတာင္ သေဘာအတိုင္းလုပ္ႏိုင္ပါ့မလားဆိုတဲ့ေမးခြန္းဟာ လက္ရိွမွာ အေရးတၾကီးေမးသင့္တဲ့ေမးခြန္းလို႔ ထင္ပါတယ္။ စစ္အုပ္စုဆိုတာ လက္ရိွတပ္ထဲက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ၊ ၾကံ့/ဖြံ႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္(ျငိမ္း)ေတြခ်ည္းပဲမွမဟုတ္တာ၊ ဟိုးဘက္ေခတ္ ဗိုလ္ေအာင္ၾကီးတို႔က စလို႔ ဒီေန႔ေခတ္ စစ္အုပ္စုအတြင္းစည္းကို ေပးဝင္သင့္မသင့္အစမ္းစာေမးပြဲစစ္တဲ့ရာထူးျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္မႈးၾကီးအဆင့္မွာ အလွည့္ေစာင့္ေနသူေတြအထိပါတယ္။
ဘာ့ေၾကာင့္ဆို … အတိတ္မွာလည္း မဆလဝန္ၾကီးခ်ဳပ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စိန္ဝင္း၊ ဝန္ၾကီးလုပ္ခဲ့တဲ့ဦးလြင္ (NLD လြင္ေလး) သူတို႔ဟာ တဦးခ်င္းအရ လူေကာင္းေတြပါ။ ဒါကို သူတို႔နဲ႔တြဲလုပ္ခဲ့ဘူးၾကတ့ဲ့အရပ္သားေတြ၊ ပညာရွင္ေတြကလည္း ဒီအတိုင္းပဲသတ္မွတ္ခဲ့တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ့အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္လုပ္မဟဲ့ဆိုတဲ့ပုဂၢလိကဆႏၵက်ိဳးပမ္းခ်က္ေတြဟာ အဲဒီ institutions ေတြရဲ့အတားအဆီးေတြ ကိုမေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ဒါေတာင္ သူတို႔ေခတ္ေျပာင္းဖို႔လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ပဲ အဲဒီေခတ္စနစ္ထဲမွာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုျပီး အားထုတ္ခဲ့ၾကတာ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အံဝင္ဂြင္မက်တဲ့သူေတြအျဖစ္နဲ႔ ဖယ္ထုတ္ခံခဲ့ရတာပဲ။ သူတို႔ကေတာ့ ကံေကာင္းသူတခ်ိဳ႔လို႔ ဆိုရမယ္ထင္တယ္၊ ဘာ့ေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ က်န္တဲ့အမ်ားစုစစ္ဗိုလ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ပညာရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီ institutions ခ်ဥ္္ဖတ္အိုးထဲေရာက္သြားျပီးရင္ ရာဘာဖိနပ္ေတာင္အခ်ဥ္္ေပါက္တယ္ဆိုတဲ့အတိုင္း ခ်ဥ္ဖတ္ေတြျဖစ္ကုန္တာ သမိုင္းမွာျငင္းလို႔မွမရခဲ့တာ ေၾကာင့္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔တေတြေတာင္ အဲဒီခ်ဥ္္ဖတ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ခဲ့ေတာ့ ေသတဲ့အထိမေပ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ အနံ႔စြဲခဲ့တာပဲမလား။
ဒီေန ့ ၂ဝ၁၂ မွာ ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း ပါဝင္ပတ္သက္ေနသူေတြသာေျပာင္းသြားတယ္ ဒီအခ်ဥ္္တည္တဲ့အိုးၾကီးကေတာ့ ၁၉၆၂ က အတိုင္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ အဲဒီထက္အဆိုးဆံုးျပႆနာကေတာ့ အဲဒီ ခ်ဥ္္ဖတ္အိုးၾကီးထဲကို ခုန္ခ်ခ်င္သူေတြတန္းစီေနတာနဲ႔ ကိုယ္ကိုယ္ေတာင္ အားမရပဲ လူထုၾကီးကိုပါ အေဖၚၫိွေနတာပါ ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔မသိတာက လူထုဆိုတာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားတယ္ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတာစိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ မက္ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ဟာ လက္ေတြ႔ဘဝေပတံနဲ႔ပဲတိုင္းပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ၁၉၇ဝ ဝန္းက်င္ေတြမွာသူတို ့ဘဝေတြအတြက္ တကယ္အေကာင္းကိုဦးတည္မယ့္အေျပာင္းအလဲမ်ားျဖစ္မလားဆိုျပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားခဲ့ၾက ဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆႏၵဟာ ဘဝျဖစ္မလာတဲ့အခါမွာ ၁၉၇၄ အလုပ္သမားအေရးအခင္း၊ ဦးသန္႔အေရးအခင္းကစလို ့ ၁၃၅ဝ ျပည့္အေရး ေတာ္ပံုၾကီးအထိ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေဖါက္လို ့မရပ္မနားခ်ီတက္ခဲ့ၾကတာပဲမလား။ ဒါတင္ဘယ္ကမလည္း အဲဒီတံုးက သမိုင္းတေခတ္သစ္ခဲ့ျပီ၊ ဘာညာျဖစ္ခဲ့ျပီဆိုျပီး လူထုကို ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ဘဝဆီတြန္းပို႔ခ်င္ခဲ့တဲ့သူေတြကိုလည္း ခ်ဥ္ပတ္အိုးရဲ့ေအာက္ဆံုးမွာ ေဆြးရိသြားေအာင္ေတာ့ ထားပစ္ခဲ့တာ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ သနားစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ သူတို႔မသိခဲ့တာကေတာ့ လူထုဆိုတာအခ်ဥ္္မဟုတ္ဆိုတာပါပဲ။ ကိုဘ



0 comments:

Post a Comment