Monday, October 21, 2013

ကိုလိုနီေခတ္မတိုင္မီဗမာနိုင္ငံအေျခအေနနွင့္ ဗမာျပည္အလုပ္သမားလူတန္းစားေပၚေပါက္လာပံု(၁)

0 comments
ကိုလိုနီေခတ္မတိုင္မီဗမာနိုင္ငံအေျခအေနနွင့္ ဗမာျပည္အလုပ္သမားလူတန္းစားေပၚေပါက္လာပံု(၁)
ဗမာျပည္အလုပ္သမားလႈပ္ရွားမႈမ်ားသမိုင္းကို မိတ္ဆက္မေပးမီ ဗမာျပည္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရိွ လူထု၊ လူတန္းစားမ်ား၏ဖြဲ႔တည္မႈအေနအထားကို အၾကမ္းဖ်င္းသိရိွထားရန္လိုအပ္ေပလိမ့္မည္။
ဗမာျပည္လူအဖြဲ႔အစည္းသည္ အျခားနိုင္ငံတကာလူ႔အဖြဲ႔စည္းမ်ားကဲသို႔ပင္ လူထု၊ လူတန္းစား၊ လူအလႊာမ်ားျဖင့္ဖြဲ႔တည္ေနေပသည္။ သို႔ရာတြင္ ဗမာျပည္ရိွလူအဖြဲ႔အစည္းသည္ မတူသည့္သမိုင္းေခတ္မ်ားတြင္ မတူကဲြျပားသည့္လူတန္းစားဖြဲ႔တည္မႈမ်ားနွင့္အေျပာင္းအလဲရိွခဲ့သည္။
ကမၻာ့တိုင္းျပည္မ်ား၏ သမိုင္းျဖစ္ေပၚတိုးပြားမႈျဖစ္စဥ္အတိုင္း ပထမဆံုး ေရွးဦးဘံုလူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ ၎ေနာက္ ေက်းပိုင္ကၽြန္ပိုင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ ထိုမွတဆင့္ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္လူအဖြဲ႔အစည္းကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္္။ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္ လူအဖြဲ႔အစည္း၏သက္တမ္းကို ရာစုနွစ္အလိုက္သတ္မွတ္ရန္ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားအၾကား ကဲြလဲြမႈရိွေနေသးသည္။ သို႔ေသာ္ အိႏၵိယ၊ တရုတ္နွင့္ အေရွ့ေတာင္အာရွနိုင္ငံမ်ား၏ျဖစ္ေပၚတိုးပြားမႈမ်ားနွင့္ နိႈင္းယွဥ္ၾကည့္မည္ဆိုပါက ဗမာျပည္တြင္ ေနာက္ဆံုးတည္ရိွခဲ့သည့္ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္သည္ နွစ္ရာေပါင္းအခ်ိဳ႔ ရွည္ၾကာစြာတည္တ့ံခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားစြာေတြ႔ျမင္ရေပလိမ့္မည္။ ထိုရွည္ၾကာသည့္ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္အတြင္းမွာ အခ်ိဳ႔လူမ်ိဳးမ်ားႀကီးထြားလာသည္။ အခ်ိဳ႔လူမ်ိဳးမ်ားေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ဥပမာ -ပ်ဴလူမ်ိဳးမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၿပီး၊ မြန္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ပဲခူး-သထံု-ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိ့ဳဝန္းက်င္တဝိုက္နွင့္ေက်းလက္မ်ားတြင္ သာေတြ႔နိုင္ေတာ့သည္။ ေက်းပိုင္ကၽြန္ပိုင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းၿပိဳကဲြၿပီးေနာက္ ပေဒသရာဇ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေပၚထြန္းလာသည္။ သမိုင္းအေထာက္အထားအရ အေတာ္အတန္စုစည္းေနသည့္ပေဒသရာဇ္နိုင္ငံေတာ္သည္ ခရစ္သကၠရာဇ္ ေအဒီ (၁ဝ၄၄)ခုနွစ္မွ ပုဂံေခတ္မွစတင္သည္ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ဗမာျပည္သို႔ ၿဗိတိသွ်နယ္ခဲ်႔အရင္းရွင္စနစ္ က်ဴးေက်ာ္မဝင္ေရာက္မီအထိ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္သည္ နွစ္ေပါင္း (၈ဝဝ) နီးပါးၾကာျမင့္သည္။

ဗမာျပည္ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္လူအဖြဲ႔အစည္းျဖစ္တည္ခဲ့သည့္ပံုၾကမ္း
ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာမင္းအုပ္စိုးခိ်န္မတိုင္မီက ဗမာျပည္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ ေက်းပိုင္ကၽြန္ပိုင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆရသည္။ သို႔ေသာ္ အေနာ္ရထာအုပ္စိုးမႈစတင္ခိ်န္ကစၿပီး ဗမာျပည္သည္ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္စတင္သည္ဟု မဆိုလိုေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗမာျပည္၏ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္ကို ေနာက္ဆံုးကိုယ္စားျပဳခဲ့သည့္ သီေပါမင္းလက္ထက္အထိ ေက်းပိုင္ကၽြန္ပိုင္ေခတ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းလကၡဏာမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ေနရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္တြင္ ဆည္ေျမာင္းမ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေျမယာစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတိုးခဲ်႔ျခင္း၊ သီဟိုဠ္မွဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္ကိုတိုင္းျပည္အနံွ႔အျပားသို႔ျပန္႔ပြားေစျခင္းစသည့္အခ်က္မ်ားက ပေဒသရာဇ္နိုင္ငံေတာ္သို႔ တစစကူးေျပာင္းေစသည့္အခ်က္မ်ား ျဖစ္ေစသည္။

ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္တြင္ အဓိကလြမ္းမိုးသည့္စီးပြားေရးစနစ္သည္ လယ္ယာစီးပြားေရးျဖစ္သည္။
ဗမာျပည္၏ ေခတ္ေဟာင္းပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္တြင္ ေျမယာပိုင္ဆိုင္မႈလကၡဏာ (၃) မ်ိဳးေတြ႔ရသည္။
(က) အရာေတာ္ေျမ သို႔မဟုတ္ ရွင္ဘုရင္ပိုင္ဆိုင္သည့္ေျမ
(ခ) ဘိုးဘြားပိုင္ေျမ
(ဂ) ဘာသာေရး၊ ဘုရားပုထိုးပိုင္ေျမ  ဆိုသည့္ လကၡဏာမ်ားျဖစ္သည္။                                         

ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္လက္ထက္တြင္ ေျမကၽြန္မ်ားအေပၚ ေျမယာေသြးစုတ္မႈႀကီးသည္။ သီးနံွအားျဖင့္ေသြးစုတ္ျခင္း၊ လုပ္အားျဖင့္ေသြးစုတ္ျခင္းမ်ားအျပင္၊ အခြန္အေကာက္မ်ိဳးစံုေပးရျခင္း၊ စစ္စရိတ္မ်ားေပးရျခင္းစသည့္ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးမ်ားက တိုင္းသူျပည္သားမ်ား ျပင္းျပင္းထံထံခံစား ခဲ့ၾကရသည္။ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္မ်ား၏ လူထုအေပၚ ေသြးစုပ္ၫွဥ္းပမ္းသတ္ျဖတ္မႈမ်ားသည္ တိုင္းျပည္အသီးသီး၏ ပေဒသရာဇ္စနစ္တိုင္း၌ျမင္ေတြ႔နိုင္သည့္အခ်င္းအရာမ်ားျဖစ္သည္။ ပေဒသရာဇ္စနစ္တိုင္းျပည္အျဖစ္ျဖတ္သန္းခဲ့ဘူးေသာ တိုင္းျပည္တိုင္း၏သမိုင္းသည္ ဤအတိုင္း ျဖစ္ခဲ့သည္။

ျပည္ပကူးသန္းေရာင္းဝယ္မႈကို ရွင္ဘုရင္က ခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည္။ မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္ အဂၤလိပ္ေကာ္မရွင္နာက ကုန္စည္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္မႈကို ရွင္ဘုရင္တဦးတည္းကခ်ဳပ္ကိုင္ထားမႈကို ပယ္ဖ်က္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုဘူးသည္။ မင္းတုန္းမင္းနွင့္ကုန္သြယ္ေရးစာခ်ဳပ္ တခုတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႔ျမင္နိုင္သည္။ “ေရႊ၊ ေငြ ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေရာင္းဝယ္နိုင္ရန္၊ ကၽြန္းသစ္၊ ေရနံ၊ ပတၲျမားစသည္တို႔ကိုသာ ရွင္ဘုရင္က ေရာင္းဝယ္မႈခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿပီး အျခားကုန္စည္မ်ားကို လြတ္လပ္စြာေရာင္းဝယ္ခြင့္ျပဳရန္” ဆိုသည့္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ိဳးကို အဂၤလိပ္စစ္ဗိုလ္ ဗိုလ္မႉးႀကီးဖိုက္ခ်္ က ေတာင္းဆိုခဲ့ဘူးေၾကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားတြင္ေတြ႔ရသည္။ ပေဒသရာဇ္စနစ္မတိုင္မီွ (၅) ရာစုေလာက္ကစတင္ၿပီး ပ်ဴ၊ မြန္ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားထြန္းကားလာသည္။ စာေပအကၡရာကို အိႏၵိယနိုင္ငံ ပလႅဝအကၡရာမွဆင္းသက္လာသည့္ အေထာက္အထားကိုလည္းေတြ႔ရသည္။
ပုဂံေခတ္တြင္ ပ်ဴ၊ မြန္၊ ပါဠိ၊ ဗမာ စာေပမ်ား စုစည္းထြန္းကားလာသည္ကိုေတြ႔ရသည္။ ထိုေခတ္ကာလမ်ားတြင္ ဂဏန္းသခၤ်ာ၊ နကၡတၲပညာ၊ ေဗဒင္ပညာ၊ သတၳဳစပ္ပညာမ်ားထြန္းကားလာသည္။ စာေပမ်ားကို ေက်ာက္မ်ားတြင္ထြင္းထုလာျခင္းနွင့္ ဗိသုကာပညာရပ္မ်ားထြန္းကားလာသည္။ သဘင္၊ ပန္းပု၊ ပန္းခီ် စသည့္ အနုပညာရပ္မ်ား ျဖစ္ေပၚတိုးပြားလာခဲ့ေသာ္လည္း ပေဒသရာဇ္စနစ္၏ အကန္႔အသတ္ေအာက္တြင္ လူထုအတြင္းသို႔ ပ်ံ႔နံွမႈမရိွခဲ့ေပ။ ပေဒသရာဇ္ မင္းညီ၊ မင္းသားမ်ား၊ ရဟန္းမ်ား၊ ဝန္ႀကီး၊ ၿမိ့စား၊ ရြာစားမ်ားသာ စာေပက်မ္းဂန္တတ္ေျမာက္ၾကသည္။ စာေပအနုပညာမ်ားကို သူတို႔သာပိုင္ဆိုင္ၾကသည္။ ဧရာမလူထုႀကီးက ေလ့လာသင္ယူခြင့္မရခဲ့ၾကပါ။ လူထုအမ်ားစုႀကီးသည္ စာေပမတတ္သူမ်ားျဖစ္သည္။ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္သည္ မင္းတုန္းမင္းမတိုင္မီအထိ ပေဒသရာဇ္နယ္ေျမမ်ားအျဖစ္ ခဲြျခားၿပီးအုပ္ခ်ဳပ္သည္။ နယ္စား၊ ၿမိ့ဳစားမ်ားခန္႔အပ္ၿပီး သက္ဦးဆံပိုင္စနစ္ကို က်င့္သံုးအုပ္ခ်ဳပ္သည္။ ကိုလိုနီေခတ္မတိုင္မီကာလ၌ လႊတ္ေတာ္ (နိုင္ငံတခုလံုးကိုအုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ဘုရင့္လႊတ္ေတာ္)၊ အတြင္းရံုး(ၿဗဲတိုက္)၊ တရားရံုးစသည္တို႔သည္ အေတာ္အတန္စတင္ဖံြ ့ၿဖိဳးေနၿပီ။ အေကာက္ခြန္ဌာနမ်ားလည္း စတင္တည္ရိွေနၿပီ။

ပေဒသရာဇ္စနစ္သည္ အုပ္စိုးသူရွင္ဘုရင္တဦးတည္း၏ သက္ဦးဆံပိုင္စနစ္ျဖစ္သည္။ တိုင္းျပည္၏ ေရ၊ ေျမအားလံုးကိုပိုင္ဆိုင္သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္၊ စစ္စရိတ္၊ နန္းသံုးစရိတ္၊ ဘာသာေရးစရိတ္၊ ဘုရာေက်ာင္းကန္တည္ေဆာက္ေပးရမႈစသည္တို႔ကို ေက်းလက္ လယ္သမားမ်ားက ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ရ၊ တာဝန္ယူေပးခဲ့ရသည္။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္သူပေဒသရာဇ္မ်ား၏ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ခံလယ္သမားမ်ားက ထမ္းေဆာင္ေပးရသည့္သေဘာပင္ျဖစ္သည္။ ေက်းလက္ လယ္သမားမ်ားသည္ ၿမိ့ဳစား၊ ရြာစားမ်ား၏ အခိုင္းအေစကိုလည္းခံၾကရသည္။ အခြန္အေကာက္အဆမတန္ေပးရျခင္းကိုလည္္း ခံၾကရေသးသည္။ ထိုေၾကာင့္ ပေဒသရာဇ္ေျမစနစ္ေအာက္က လယ္သမားမ်ားလူေနမႈဘဝသည္ မည္သို႔မွ်နလံထူနိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။
ထိုအျပင္ လက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား(ယကၠန္းယက္သူ၊ ယြန္းထည္လုပ္ကိုင္သူ၊ စဥ့္အိုးစဥ့္ထည္၊ ထီး၊ ဖိနပ္၊ ပန္းပဲ၊ ပန္းရန္၊ ပန္းပု၊ ပန္းထိမ္)သည္လည္း အဆင့္ဆင့္အုပ္စိုးသူမ်ား၏ ထင္သလိုခိုင္းေစမႈေၾကာင့္ ဘဝတခုလံုးမလြတ္ေျမာက္နိုင္ခဲ့ေတာ့ေပ။

ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္ေအာက္က လယ္သမား၊ လက္မႈပညာသည္၊ အမႈထမ္းအရာထမ္းမ်ား၏ေနထိုင္မႈဘဝသည္ လံုၿခံဳေရးကင္းမဲ့ခဲ့သည္။ စာေပပညာရွင္မ်ား၊ လက္ရုံးရည္ျပည့္ဝသူမ်ားပင္လွ်င္ ေရေျမ့အရွင္ ရွင္ဘုရင္မ်ား၏စိတ္ဆႏၵႏွင့္မကိုက္ညီပါက အခ်ိန္မေရြး မင္းဒဏ္၊ ေထာင္ဒဏ္၊ နယ္နွင္ဒဏ္၊ ေသဒဏ္ေပးခံၾကရေၾကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္။ ဗမာ၊ မြန္၊ ရွမ္း စေသာ…. ပေဒသရာဇ္ ရွင္ဘုရင္မ်ားသည္ မိမိတို႔အာဏာရလာေသာအခါ  အုပ္စိုးခံအျခားလူမ်ိဳးမ်ားကို ရက္စက္နိွပ္စက္ခဲ့သည့္သမိုင္းမ်ားရိွခဲ့သည္။ လူမ်ိဳးေရးစစ္ပဲြမ်ားခင္းကာ အနိုင္ရသည့္လူမ်ိဳးက အျခားလူမ်ိဳးကိုသတ္ျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ အမႈထမ္းအရာထမ္းမ်ားကို ေက်းကၽြန္အျဖစ္ခိုင္းေစသည္။ ယဥ္ေက်းမႈစာေပမ်ားကို ဖ်က္ဆီးၾကသည္။ သမိုင္းဝင္အေဆာက္အအံုမ်ားကို မီးရိႉ႔ၾကသည္။ ပေဒသရာဇ္ရွင္ဘုရင္မ်ား၏ လူမဆန္သည့္အျပဳမူမ်ားကို သမိုင္းစာမ်က္နွာမ်ားတြင္ ေတြ႔ျမင္နိုင္သည္။ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူရွင္ဘုရင္မ်ားသည္ မိမိရွင္ဘုရင္လုပ္ရေရး(အာဏာရေရး)အတြက္ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားကိုသာမက သားအဖခ်င္း၊ ညီအကိုခ်င္းသတ္ျဖတ္လုပ္ႀကံၾကၿပီး နန္းလုပဲြမ်ားကိုလည္း သမိုင္းမွာေတြ႔ျမင္နိုင္ေသးသည္။ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္တြင္ တိုင္းသူျပည္သား(အမႈထမ္း၊ အရာထမ္းမ်ားအပါဝင္) အမ်ားစုသည္ ကၽြဲနွစ္ေကာင္ခတ္သည့္ၾကားကေျမဇာပင္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္ေအာက္ကတိုင္းျပည္သည္ လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡမ်ား ျပင္းထန္ခဲ့သည္။ စည္းလံုးညီညြတ္သည့္တိုင္းျပည္ မျဖစ္ခဲ့ေခ်။ တိုင္းျပည္ကိုတစည္းတလံုးတည္းျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္နိုင္မႈမေျပာနွင့္ ပေဒသရာဇ္အခ်င္းခ်င္းနန္းလုပဲြမ်ားနွင့္ၿပီးစီးခဲ့သည့္သမိုင္းမ်ား အျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ရေပလိမ့္မည္။ တိုင္းျပည္၏ထိုအေျခအေနကို နယ္ခဲ်႔နိုင္ငံမ်ားကအခြင့္ေကာင္းယူၿပီး လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡမ်ားကို ပိုမိုႀကီးထြား၊ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ေနာင္မွာ အဆိုပါလူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡမ်ားသည္ နယ္ခဲ့်အက်ိဳးစီးပြားအတြက္အသံုးခ်စရာတခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ပေဒသရာဇ္ရွင္ဘုရင္မ်ားနွင့္ နယ္ခဲ့်တို႔၏လူမ်ိဳးေရးဖိနိွပ္မႈ၊ ရက္စက္မႈမ်ားသည္ ယေန႔ကာလရိွ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုျပည္သူမ်ား၏ဘဝအတြင္း ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပေနေသးသည္။ 

ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္ေခတ္ကာလတြင္လည္း ပုန္ကန္ထႂကြမႈမ်ားရိွခဲ့သည္။ ထိုပုန္ကန္ထႂကြမႈမ်ားတြင္ လယ္သမားမ်ားလည္းပါဝင္သည္။ ဤအခ်က္က ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္၏ဖိနိွပ္မႈကိုေတာ္လွန္သည့္ လကၡဏာေဆာင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေခတ္စနစ္၏အေတြးအေခၚ အကန္႔အသတ္ေၾကာင့္ ပေဒသရာဇ္ေျမရွင္စနစ္ကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈမ်ားမေအာင္ျမင္ခဲ့ပါ။ မင္းတုန္းမင္းလက္တြင္ ေလာကဓါတ္ဆရာတစ္ဦး ရိွခဲ့ဘူးသည္။ ထိုဆရာ၏ အမည္သည္ ဆရာပို ျဖစ္သည္။ ဆရာပိုမွ အယူအဆတခုတင္ျပခဲ့ဘူးသည္။ ၎မွာ “လူနွင့္အရာဝတၳဳအားလံုးကို မည္သူကမွ်ဖန္ဆင္းျခင္းမဟုတ္။ မည္သူမွ်မဖန္တီးပဲ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲေနသည္” ဆိုသည့္ အဘိဓမၼာအယူအဆျဖစ္သည္။ ထိုအယူအဆကို လူထုအၾကားေဟာၾကားခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ မင္းတုန္းမင္းက ဆရာပိုကို သုတ္သင္လိုက္သည္။(၁၈၈ဝ)ခုနွစ္မ်ား ေနာက္ပိုင္းမ်ားတြင္ အေနာက္တိုင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မ်ားနွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းထူေထာင္ေရးအေတြအေခၚမ်ား စတင္၍ သေႏၶတည္လာခဲ့သည္။ (၁၈၇၂) ခုနွစ္တြင္ ကင္ဝန္မင္းႀကီးသည္ အဂၤလိပ္၊ ျပင္သစ္၊ အီတလီတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ နိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္ (၉ဝ)ေစလႊတ္ၿပီး စက္မႈနည္းပညာမ်ားကို သင္ယူေစခဲ့သည္။ ကေနာင္မင္းသားသည္ သူ႔ကိုယ္ပိုင္အရင္းအနီွးျဖင့္ စက္ရံုေပါင္း (၅ဝ)ကို တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ေရြေဘာ္စက္၊ ဝန္ခ်ီစက္၊ ပြတ္ခံစက္၊ သံျပားၾကိတ္စက္၊ ပန္းကန္စက္၊ ယက္ကန္းစက္၊ ဆန္စက္၊ ဗံုးအေျမာက္လုပ္စက္၊ လႊစက္၊ သၾကားစက္၊ ဖန္ခ်က္စက္… စသည္တို႔ပါဝင္ပါသည္။ 

ပေဒသရာဇ္စနစ္၏အကန္႔အသတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေခတ္သစ္စက္မႈလုပ္ငန္းတည္ေဆာက္မႈသည္
ျဖစ္ေပၚတိုးပြားနိုင္ရန္ အလြန္အခက္အခဲရိွသည္။ သီေပါမင္းလက္ထက္ကစာရင္းဇယားမ်ားတြင္ စက္ရံုအလုပ္သမား (၁၅၁၄) ေယာက္ရိွသည္ဟု ေတြ႔ရသည္။ အလြန္နည္းသည့္အေရအတြက္ျဖစ္သည္။ ေခတ္ေဟာင္းပေဒသရာဇ္စနစ္သည္ လူထုအား အဖက္ဖက္မွဖြံ႔ၿဖိဳတိုးတက္ေအာင္ လုပ္မေပးနိုင္ခဲ့ပါ။ မင္းညီမင္းသားမ်ား၏ နန္းတြင္း အရႈပ္အေထြးမ်ားနွင့္သာအခ်ိန္ကုန္ေနခဲ့သည္။ တိုင္းျပည္ကိုစည္းလံုးညီညြတ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္နိုင္ျခင္းမရိွခဲ့။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ (၁၈၈၅)ခုနွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ တိုင္းျပည္၏အခ်ဳပ္အျခာအာဏာတခုလံုး ဆံုးရံႉးလိုက္ရသည္။ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးဆံုးရံႉးလိုက္ရသည့္အျဖစ္ဆိုးကိုသာ လက္ခံလိုက္ရေတာ့သည္။


0 comments:

Post a Comment