Monday, October 14, 2013

လင္းထင္၏ “Excerpt from အရင္းခံျပသနာအေပၚ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း”

0 comments
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ႏိုင္ငံေရးအရဖိႏိွပ္ခံရမႈေအာက္မွာ ဘာသာေရးမုန္းတီးမႈျပႆနာကို ဘယ္တုန္းကမွ အေရးတႀကီးဦးစားေပးကိစၥအၿဖစ္ မေၿပာခဲ့ႀကဘူး၊
ပ်က္ကြက္ခဲ့ႀကတယ္။ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး အဓိက႐ုဏ္းေတြျဖစ္ေပၚတိုင္း စစ္အုပ္စုရဲ့နိုင္ငံေရးအာ႐ံုလႊဲမႈအၿဖစ္နဲ႔ဘဲ အေၿဖထုတ္သံုးသပ္ခဲ့ႀကတယ္။
ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးခြဲၿခားမႈကို အာဏာသိမ္း စစ္အုပ္စုက ရာစုႏွစ္ထက္၀က္မက ႏိုင္ငံေတာ္ မူ၀ါဒအၿဖစ္က်င့္သံုးတဲ့အခါ (ႏိုင္ငံေတာ္မူ၀ါဒလို႔ဆိုရာမွာ က်ေနာ္ေၿပာေလ့႐ိွတဲ့ ဗုဒၶဘာသာအေၿခၿပဳ
အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒကိုပဲ အဓိကရည္ညႊန္းပါတယ္) အဓိက႐ုဏ္းမ်ားကို ႀကိဳးကိုင္ဖန္တီးလာခဲ့တဲ့အခါ အၿမင္လြဲအယူမွား သတင္းအမွားမ်ားနဲ႔အမုန္းတရားမ်ိဳးေစ့ကို မ်ိဳးဆက္အဆင့္ဆင့္ႀကဲပက္ခဲ့တဲ့အခါ လူအမ်ားႀကားမွာ ဒီအမုန္းတရားဟာ အပင္မေပါက္ဘဲေနေရာ့မလား။

ဒီအယူလြဲတဲ့အမုန္းတရားရန္က ကာကြယ္ဖို႔ရာ ဦးေႏွာက္နဲ႔နွလံုးသား
ႀကီးၿမတ္က်ယ္ေၿပာႏိုင္ေအာင္ လူအမ်ားမွာ လံုေလာက္တဲ့အၿပိဳင္ဗဟုသုတနဲ႔အၿပိဳင္အေတြးအေခၚမ်ား ၿဖည့္တင္းဖို႔အခြင့္သာခဲ့ပါသလား။  လြတ္လပ္တဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ထိေတြ႔ဆက္ဆံဖူး၊ ေက်ာင္းပညာရဖူးသူေတြထဲကအခ်ိဳ႔ေတာင္မွ ဘာသာေရးလူမ်ိဳးေရးမုန္းတီးမႈကို မေက်ာ္လြန္ႏိုင္ႀကတဲ့ေနာက္ စစ္အာဏာ႐ွင္ေအာက္ အႏွစ္ငါးဆယ္ေနရသူေတြထဲမယ္
အမုန္းအယူနဲ႔ခြဲၿခားၿခင့္ဓေလ့ တကယ္မစြဲၿငိဘဲေနပါ့မလား။
လူေတြမွာ သူတို႔ရဲ့နိုင္ငံေရးအႀကိဳက္ political preference အေပၚမတည္မီွပဲ
ဘာသာေရးလူမ်ိဳးေရး မုန္းတီးၿခင္း၊ ခြဲၿခားၿခင္းအယူမ်ား႐ိွႀကတာကိုလည္း
သတိၿပဳမိေစခ်င္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႔ကေတာ့ စစ္အလိုေတာ္ရိမ်ားသာ ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးမုန္းတီးခြဲၿခားသူမ်ားျဖစ္ေနတယ္လို႔ အမ်ိဳးအစားခြဲၿခားၿပေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အုပ္စုခြဲၿခားသတ္မွတ္ႏိုင္မႈဟာ ဒီေလာက္လြယ္ကူ႐ွင္းလင္းစြာ လုပ္လို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ လူမႈေရးတက္ႂကြသူ၊ ဘာသာတရားကိုင္း႐ိႈင္းသူ၊ အမ်ိဳးသားေရးျပင္းထန္သူ၊ အဲန္အယ္လ္ဒီေထာက္ခံသူ၊ သမၼတသိန္းစိန္အားၾကည္ညိဳသူ အစ႐ိွသၿဖင့္ အုပ္စု Set တစ္ခုခ်င္းစီကို စက္၀ိုင္းတစ္ခုခ်င္းစီအၿဖစ္ယူဆႀကည့္ပါ။  အဲ့ဒီ့ စက္၀ိုင္းမ်ားတစ္ခုကိုတစ္ခု intersect ၿဖစ္ေနတဲ့ တူညီေသာလကၡဏာမ်ား မွ်ေ၀ပိုင္ဆိုင္မႈနယ္ပယ္အမ်ိဳးစံု ႐ိွေနႏိုင္ပါတယ္။
႐ွင္း႐ွင္းေၿပာရရင္ ဗမာဒီမိုသမားမ်ားထဲမွာ စစ္တပ္ေအာက္ဆဲြမ်ားလိုဘဲ
ကုလားမုန္းအစၥလာမ္ေႀကာက္မ်ား႐ိွေနပါတယ္။ အခ်ိဳ႔ ဒီမိုမ်ိဳးခ်စ္မ်ားရဲ့
တင္းမာတဲ့အမ်ိဳးသားေရးစိတ္အယူဟာ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ဒီမိုကေရစီစံႏံႈးမ်ားအေပၚ သက္၀င္အဖိုးထားတတ္မႈထက္ အကဲသာေနတာပါဘဲ။

ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးမုန္းတီးခြဲၿခားၿခင္းၿပႆနာဟာ၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ ႏိုင္ငံေရးေလာင္းရိပ္မိခဲ့တာဟာ အခုလတ္တေလာအေၿခအေနမွာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း လ်စ္လ်ဴရႈခံရဆဲဘဲ။ ပိုေတာင္ အေၿခအေနဆိုးတယ္။ အခုလႊမ္းေနတာက ေနာက္ေႀကာင္းၿပန္မလွည့္ခ်င္ပါဘူးရယ္လို႔ တိုင္းၿပည္ဟာ
ေသြးႏုသားႏုဒီမိုကေရစီမီးေနသယ္ဆိုတဲ့ စိတၲဇဘဲ။
ကေလးေတြအ႐ွင္လတ္လတ္မီးအ႐ိႈ႔ခံရတာ ဒီမိုကေရစီမီးေနသယ္မို႔လို႔လား၊
ပ်က္စီးၿခင္းငါးပါးမကေတာ့တဲ့ ဖြတ္သ႐ြတ္လိုက္ေအာင္ယိုယြင္းေနတဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ၿဖစ္ေနလို႔လား၊ ႀကပ္ႀကပ္ဆင္ၿခင္ႀကေစခ်င္တယ္။

ဒီ မီးေနသယ္စိတၲဇက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ေဖာက္ၿပန္သြားေစလဲဆို
သမၼတသိန္းစိန္ဦးေဆာင္တဲ့အသြင္ေၿပာင္းလဲမႈအေပၚအယံုအႀကည္မ႐ိွသူေတြေတာင္၊ သူတို႔ သံသယထားတဲ့အေၿပာင္းအလဲထိခိုက္မွာေႀကာက္စိတ္၀င္လာခဲ့ၿပီ။ ၿပႆႆနာရဲ့အရင္းခံကို မေစ့ငံုမပိုင္းၿခားႏိုင္ရင္ေတာ့ အာ႐ံုအမွားစိတၲဇအယူတို႔နဲ႔ ကိုယ့္ရပ္တည္မႈ ယိုင္လဲမွာဘဲ။
ၿပႆနာဟာ ဘာသာေရးလူမ်ိဳးေရးကြဲၿပားမႈအေပၚအရင္းခံတဲ့အႀကမ္းဖက္မႈၿဖစ္ေႀကာင္း အသိအမွတ္ၿပဳ acknowledge လုပ္ပါ။
 

မလုပ္ႏိုင္ရင္ Holocaust ကို ၿငင္းဆန္သူေတြနဲ႔တစ္တန္းစားထဲထားၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ႐ံႈ႔ခ်တယ္။

လင္းထင္

(၂၀၁၃ မတ္လ ထုတ္ ေခတ္ေမာင္းအြန္လိုင္းစာေစာင္ အတြဲ ၂၊ အမွတ္ ၃ တြင္
ပါရွိေသာ လင္းထင္၏ “Excerpt from အရင္းခံၿပသနာအေပၚ အသိအမွတ္ၿပဳၿခင္း”
မွ ကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္။

0 comments:

Post a Comment