ေက်ာင္းသားႏိုင္ငံေရး ခဲျခစ္ေကာက္ေၾကာင္းမ်ား
ဒီေန႔ဗမာျပည္ၾကီးမွာ လူေတြႏိုင္ငံေရးကိစၥကို
ပုိစိတ္ဝင္စားလာၾကတာေတြ႔ရတယ္။ လူတိုင္း ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြ ေျပာေနၾကတာကို ၾကားရတယ္။
လူတုိင္းေျပာေနၾကေပမယ့္ တကယ့္ ဘဝအခက္အခဲေတြကုိ ေတြ႔ႀကံဳခံစားေနရတဲ့ျပည္ သူေတြမွသာ ႏိုင္ငံေရးရဲ့အေျခအေနမွန္ေတြ၊ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးဆက္စပ္ပံုေတြ၊ ယုတၱိယုတၱာ ရွိမႈေတြကုိ သိႏိုင္မယ္လို႔ယူဆပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဘာေၾကာင့္ ခုလုိေျပာရသလဲဆုိရင္ တကယ့္အေနအထားမွန္ကိုမသိဘဲ လူတတ္ႀကီးလုပ္ၿပီးေျပာေနသူေတြရွိၾကသလို၊
ဘာမွန္းညာမွန္းမသိဘဲ တလြဲေကာက္ခ်က္ခ်သူေတြလည္း ရွိေနလို႔ပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ
အမွားဝါဒျဖန္႔မႈေတြကိုယံုၾကည္ၿပီး အစြဲခၽြတ္ရခက္သူမ်ားႏွင့္ ယေန႔ေခတ္ႏုိင္ငံေရးမွာ
ေျခစံုပစ္ပါဝင္ၿပီး ပုေရာဟိတ္လုပ္လုိသူ အသြင္ေျပာင္းသမားမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။
သူတို႔ရဲ့ထိုးႏွက္ခ်က္တစ္ရပ္က “ေက်ာင္းသားႏုိင္ငံေရးကုိမလိုအပ္ဘူး”ဆုိတာပါပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ
ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြရဲ့ အသံုးခ်ခံေတြျဖစ္ၿပီး အစိုးရယႏၱရားလည္ပတ္မႈကို ေႏွာင့္ယွက္ရံုသက္သက္ေဆာင္ရြက္ေနတာလို႔ သူတို႔က စြပ္စြဲေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီစြပ္စဲြမႈကို တစ္ဆင့္တက္ၿပီးေကာက္ခ်က္ခ်တဲ့အခါ
ေက်ာင္းသားေတြဟာ တည္ဆဲအစိုးရကိုကူညီရံုမွတစ္ပါး အျခားေသာအတုိက္အခံႏုိင္ငံေရးလမ္းကို
ေလွ်ာက္ခြင့္ မရွိ၊ ေက်ာင္းစာကိုပဲ ဖိဖိစီးစီးေလ့လာရမယ္ဆုိတာေတြအထိေျပာဆုိလာပါေတာ့တယ္။
ဒီအယူအဆအမွား တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးမိစၦာဒိဌိအယူေတြကုိတုိက္ဖ်က္ပစ္ဖုိ႔
ေက်ာင္းသားႏိုင္ငံေရးဘာလဲ၊ ဘယ္လဲဆုိတာ ရွင္းျပပါရေစ။
ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ
သမိုင္းဆုိင္ရာ (သို႔) အေတြးအေခၚဆိုင္ရာေမးခြန္းအခ်ိဳ႔ကို ေျဖၾကည့္ၾကရပါမယ္။
ဒီေမးခြန္းေတြကေတာ့ -
(၁) ေက်ာင္းသားေတြ ဘာေၾကာင့္
ႏုိင္ငံေရးလုပ္ၾကရပါသလဲ။
(၂) ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြရဲ့လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြထဲမွာ“အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရး”ဆိုတာ
ဘာေၾကာင့္ပါဝင္ေနရပါသလဲ။
(၃) ေက်ာင္းသားေတြလုပ္တဲ့
ႏိုင္ငံေရးဟာဘယ္လုိႏိုင္ငံေရးအမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသလဲ။
(၄) ေက်ာင္းသားေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးအျပင္
ဘာေတြကိုလုပ္သင့္ပါသလဲ။
(၅) ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြရဲ့
ႏုိင္ငံေရးလွဳပ္ရွားမႈေတြဟာ တုိင္းျပည္ရဲ့အေျခခံအေျပာင္းအလဲေတြကို
ဘယ္လုိပံုေဖာ္ေနပါသလဲ…ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
နံပါတ္(၁) ေမးခြန္းရဲ့အေျဖကေတာ့
ေက်ာင္းသားေတြဟာအျမင္က်ယ္လို႔ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့
ဗကသေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းလည္းျဖစ္၊ ဗမာျပည္ရဲ့လြတ္လပ္ေရးဖခင္ၾကီးလည္းျဖစ္တဲ့
ဦးေအာင္ဆန္းက “အျမင္က်ယ္က်ယ္ ၾကည့္ေလ့ရွိေသာသူတို႔သည္ ေက်ာင္းသားဆုိသည္မွာ အတန္းစာက်က္၍စာေမးပြဲေအာင္ရံုမွ်ဟူေသာ
အမ်ားအယူအဆ၏တိမ္ျခင္း အျဖစ္ကုိသိရွိၾကေလျပီ။ ထုိအယူအဆကား ေခတ္ေအာက္က်သည့္အယူမွ်သာ
ျဖစ္ေပသည။္”လို႔ ေရးသားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဗမာျပည္ေက်ာင္းသားႏုိင္ငံေရးသမုိင္းဟာ ၁၉၂ဝ
ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္မွာ စခဲ့တာပါ။ ဒီသပိတ္မတုိင္ခင္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရွိခိုးသပိတ္တို႔
ဆုိတာက အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္အရ နယ္ခ်ဲ့အဂၤလိပ္ကို၊ တုိင္းတစ္ပါးသားကို ေခါင္းမငံု႔ခ်င္တဲ့ဇာတိမာန္ကိုကိုယ္စားျပဳခဲ့တာပါ။
(၁၉၂ဝ)သပိတ္ကေတာ့ ကၽြန္ပညာေရးစနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို လွဳပ္ခါသြားေအာင္တုိက္ပြဲဝင္ၿပီးဖြင့္ခ်ႏုိင္ခဲ့တာ၊
အမ်ိဳးသားပညာေရးစနစ္ကို ေတာင္းဆိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တာေၾကာင့္
အျမင္က်ယ္တဲ့ေက်ာင္းသားႏုိင္ငံေရးအစျပဳတယ္လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ဒီသပိတ္မွာပါဝင္ခဲ့တဲ့
ေက်ာင္းသားေတြကလည္း သူတို႔ေခတ္မွာ အျမင္အက်ယ္ဆံုးလူငယ္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ေလွ်ာက္လံုးပဲ ေက်ာင္းသားကုိ ဘယ္အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားကမွ ပံုစံသြင္းလို႔မရခဲ့ပါဘူး။
အနည္းအက်ဥ္းမွ်ေသာ အလိုေတာ္ရိေက်ာင္းသားေတြကုိသာ သူတို႔ဘက္ပါေအာင္ သိမ္းသြင္းႏုိင္ခဲ့ၾကေပမယ့္
အမ်ားစုေက်ာင္းသားထုႀကီးကို အစဥ္သျဖင့္ မလွည့္စားႏုိင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ အာဏာပိုင္ေတြရဲ့
မရိုးသားမႈကို ပထမဆံုး စတင္ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္တာ ေက်ာင္းသားေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ ကေန႔အထိ
ရိုးသားတဲ့အာဏာပိုင္ေတြရွားပါးခဲ့တာမို႔ အျမင္က်ယ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲ
ထဲထဲဝင္ဝင္ပါဝင္ပတ္သက္ေနခဲ့ရတာပါပဲ။
နံပါတ္(၂)ေမးခြန္းရဲ့အေျဖကေတာ့ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြရဲ့လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြထဲမွာ
အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးကိုထည့္သြင္းရတာဟာ ေက်ာင္းသားေတြက အမ်ိဳးသားေရးလဳွပ္ရွားမႈေတြကို
လ်စ္လ်ဴရႉထားလို႔မရဘူးဆုိတဲ့သမုိင္းေတာင္းဆုိခ်က္ေၾကာင့္ပါပဲ။ ယေန႔ေက်ာင္းသားမ်ားသည္
မနက္ျဖန္ ႏုိင္ငံႀကီးသားမ်ားျဖစ္ၾက၏ဆုိတဲ့ ဆိုရိုးစကားရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားဘဝမွာကတည္းက
တုိင္းျပည္ရဲ့အေျခအေန၊ ကမၻာ့အေျခအေနေတြအားလံုးကို ေလ့လာၾကရပါတယ္။ ျပည္သူေတြေကာင္းစားေအာင္
တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြ လုပ္ၾကရပါတယ္။ ျပည္သူလူထုကိုထိခိုက္ေစမယ့္လုပ္ရပ္ေတြကို
တားဆီးကန္႔ကြက္ၾကရပါတယ္။ ဒါဟာေက်ာင္းသားေတြရဲ့ဝတၱရား သမုိင္းေပးတာဝန္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားသမဂၢဆိုတာ ေက်ာင္းသားအင္အားစုတစ္ရပ္သာမက အမ်ိဳးသားအင္အားစုတစ္ရပ္လည္း
ျဖစ္တယ္။ ျပည္သူကေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြဟာ မိဘျပည္သူေတြကို အစစ္အမွန္ကိုယ္စားျပဳၿပီး
ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ဘဲ ျပည္သူ႔အက်ိဳးေဆာင္ဖုိ႔ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးတာဝန္ေတြကို
ဦးလည္မသုန္ထမ္းရြက္တာ ယုတၱိက်က်ႏုိင္ငံေရးလုပ္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႔၊
တစ္ပါတီအက်ိဳးကိုလုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူးလို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျမင္ဖုိ႔လိုေနပါျပီ။
နံပါတ္(၃)ေမးခြန္းကေတာ့
နံပါတ္(၂)ေမးခြန္းရဲ့အဆက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက အာဏာႏုိင္ငံေရးကုိလုပ္ေဆာင္ေနတာ
မဟုတ္ပါဘူး။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာေက်ာင္းသား ဘယ္ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္းရွိရမယ္လို႔ တစ္ခါမွမေတာင္းဆုိခဲ့ပါဘူး။
တိုင္းျပည္အေျခအေနမၿငိမ္သက္ရင္ ေက်ာင္းသားေတြက ဝင္ေရာက္ကုိင္တြယ္ထိန္းသိမ္းေပးမယ္ဆုိတဲ့
မတရားတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔လည္း အာဏာမသိမ္းခဲ့ဖူးပါဘူး။ ျပည္သူေတြနဲ႔တစ္သားတည္းေနၿပီး
တစ္သားတည္းေသရဲတာဟာ ေက်ာင္းသားေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြငတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔
မၾကည့္ရက္ပါဘူး။ ျပည္သူေတြေသရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တရားနဲ႔မေျဖႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။
ေက်ာင္းသားေတြဟာ နယ္ခ်ဲ့စနစ္၊ ဖက္ဆစ္စနစ္၊ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေတြကိုဖ်က္သိမ္းၿပီး လူလူခ်င္းဖိႏွိပ္မႈကင္းတဲ့
လူ့ေဘာင္တစ္ရပ္တည္ေဆာက္ေရးအတြက္သာ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေန ၾကတာပါ။ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚေရးသားေဟာေျပာခြင့္၊
လြတ္လပ္စြာစည္းရံုးၿပီး အသင္းအပင္းမ်ားဖြဲ႔စည္းခြင့္ဆုိတဲ့ ဒီမုိကေရစီစံႏႈန္းေတြကို
ေတာင္းဆုိတဲ့အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးကိုသာ စိုက္လုိက္မတ္တတ္ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လို႔
သတိေပးလိုက္ပါတယ္။
နံပါတ္(၄)ေမးခြန္းျဖစ္တဲ့
ေက်ာင္းသားေတြြဟာ ႏိုင္ငံေရးအျပင္ ဘာေတြကိုလုပ္သင့္သလဲဆိုရာမွာ(၁၉၄၆)က
ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံတကာ ေက်ာင္းသားသမဂၢရဲ့့ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုကိုးကားၿပီး ရွင္းလင္းတင္ျပပါမယ္။
သူတို႔ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ “ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္အက်ိဳးစီးပြားမ်ားကုိ
ကာကြယ္ဖို႔၊ ေက်ာင္းသားဘဝသက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးႏွင့္ပညာေရးအဆင့္ အတန္းကိုႁမွင့္တင္ေပးဖုိ႔ႏွင့္
ေက်ာင္းသားမ်ားကို ဒီမုိကရက္တစ္ႏိုင္ငံသားေကာင္းမ်ားျဖစ္လာေအာင္
ျပင္ဆင္ေလ့က်င့္ေပးဖုိ႔အားထုတ္ သင့္တယ္” လို့႔ဆိုထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အျမင္အရလည္း
ေက်ာင္းသားထုအခြင့္အေရးကာကြယ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီပညာေရးစနစ္ ေဖၚေဆာင္ေရး၊ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့လုပ္ကုိင္ျပဳမူပံုေတြဟာ
ဒီမုိကရက္တစ္ျဖစ္ေရးတို႔ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံလို
ဒီမုိကေရစီခမ္းေျခာက္ခဲ့ရတဲ့ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြရွိဖုိ႔၊ ေက်ာင္းသားေတြ
ဒီမုိကေရစီေရးလုပ္ ေဆာင္ဖို႔ပုိၿပီးလုိအပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံလို
စစ္မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ခဲ့ရတဲ့ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံမွာ
ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုေဖၚထုတ္ေတာင္းဆိုၿပီး ထိန္းသိမ္းေပးဖုိ႔လည္း ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ
ရွိၾကရပါမယ္။ စစ္ေဘးဒဏ္သင့္ ကေလးသူငယ္ေတြ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ေဒသခံျပည္သူေတြကို အစစအရာရာ
ကူညီေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔လည္း ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြ ရွိရပါမယ္။ ေက်ာင္းသားအားလံုးကလည္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ၾကရပါမယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔
တိုင္းျပည္ရဲ့အေျခခံအေျပာင္းအလဲကိုု ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြက ဘယ္လုိပံုေဖၚေနသလဲဆိုတာ
ရွင္းျပပါရေစ။ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္ရဲ့ အဓြန့္ရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲဖုိ႔အတြက္လိုအပ္တဲ့အရာေတြထဲမွာ
စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ကုန္ထုတ္လုပ္ေရး စတာေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီအထဲကမွ
ပညာေရးဟာလည္း အလြန္အေရးႀကီးလွတဲ့အေျခခံလိုအပ္ခ်က္တစ္ခုပါ။ တိုင္းျပည္မွာ ပညာေရးစနစ္
မေကာင္းမြန္ခဲ့ရင္ က်င့္သံုးေနတဲ့အေျခခံစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကိုဂယက္ရိုက္ၿပီး
ကေမာက္ကမျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီလုိပါပဲ က်င့္သံုးေနတဲ့စီးပြားေရးစနစ္က လက္ဝါးၾကီးအုပ္ပံုစံျဖစ္ေနခဲ့ရင္
ပညာေရးမွာ အခြင့္ထူးခံလူတစ္စုသာေကာင္းစားၿပီး အမ်ားစုကုိ ေအာက္က် ေနာက္က်ျဖစ္ေအာင္
ဖန္တီးႏုိင္ပါတယ္။ ဒီႏုိင္ငံမွာ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ခရိုနီစီးပြားေရးသမားေတြနဲ႔ယွဥ္ၿပီး
ကေမာက္ကမပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ထြန္းေနခဲ့တာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ဒီအခ်က္ကုိေထာက္ျပေနတာက
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကေမာက္ကမပညာေရး စနစ္ကိုဖ်က္သိမ္းၿပီး
ဒီမုိကေရစီပညာေရးစနစ္နဲ႔အစားထုိးဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အၿမဲတမ္းတုိက္တြန္းေလ့ရွိပါတယ္။
လူတစ္စုသာ အဆင့္ျမင့္ပညာကိုသင္ၾကားခြင့္ရွိေနတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔မလိုလားပါဘူး။ ေငြေၾကးခ်ိဳ႔တဲ့သူေတြအတြက္
အခမဲ့ပညာေရးရသင့္တယ္ဆုိတာကို အက်ယ္ေလာင္ဆံုးေျပာဆုိေနတာ ေက်ာင္းသားထုႀကီးပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးကို နကန္းတစ္လံုးမွမသိတဲ့စစ္ဗိုလ္ေဟာင္းေတြက ႀကိဳးကိုင္ ညႊန္ၾကားေနတာကိုလည္း
ကၽြန္ေတာ္တို႔လက္မခံႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာဆရာမေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသားေတြ
စုေပါင္းအင္အား သံုးျပီး စစ္ကၽြန္ပညာေရးစနစ္ကုိတိုက္ဖ်က္ႏုိင္ဖုိ႔ အၿမဲၾကိဳးစားေနပါတယ္။
ဒီလုိတိုက္ဖ်က္ပစ္မွသာ လြတ္လပ္ၿပီးအခ်ဳပ္အခ်ယ္ကင္းမဲ့ေသာ ဒီမုိကေရစီပညာေရးစနစ္
ျဖစ္ေပၚတုိးတက္လာႏုိင္မွာပါ။ ဒါဟာ ေက်ာင္းသားသမဂၢေတြဘက္ကတာဝန္ယူေပးေနရတဲ့
တုိင္းျပည္ျပဳျပင္ေရး လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြဘာေၾကာင့္
ႏုိင္ငံေရးလုပ္ရသလဲဆုိတဲ့သေဘာတရားပုစၦာကို အခုလိုအေျဖရွာေပးတာဟာ
ပံုၾကမ္းေလာင္းျပသေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အခုေခတ္စားေနတဲ့ ျဖန္႔ထြက္ေတြးျခင္း
နည္းဗ်ဴဟာကိုသံုးၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒီထက္ပိုအေသးစိတ္က်တဲ့ အေၾကာင္းအက်ိဳး
အခ်က္အလက္ေတြ အမ်ားႀကီးဆြဲထုတ္လို႔ရႏုိင္ပါေသးတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ကေတာ့ လက္ေတြ႔ႏိုင္ငံေရးမွာ
အေျပာင္းအလဲကိုလိုလားတဲ့ ေက်ာင္းသား ျပည္သူေတြကတစ္ဖက္၊ အေျပာင္းအလဲကို
အမွန္တကယ္မလုိလားပဲ ႏုိင္ငံတကာကအျမင္ေကာင္းေအာင္ဟန္ေဆာင္ၿပီး အာဏာနဲ႔စီးပြားကို
ဆက္လက္ထိန္းခ်ဴပ္လိုတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြကတစ္ဖက္
အားၿပိဳင္ေနတယ္ဆုိတာျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖုိ႔ ပိုအေရးၾကီးပါတယ္။ ဒီလိုအားျပိဳင္မႈမွာ
ဘယ္ဖက္ကရပ္ရမလဲဆုိတာကို လက္ရွိေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ၊ အစိုးရဝန္ထမ္းဘဝနဲ႔
အလူးအလိမ့္ခံေနရတဲ့ဆရာဆရာမေတြ၊ ဒီမုိကရက္တစ္ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြအပါအဝင္
အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအားလံုး မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ရေတာ့မယ့္အခ်ိန္ကာလကိုေရာက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊
အခုထိ“ညီအစ္ကိုမသိတသိအခ်ိန္” ထင္ေနရင္္ ညီအစ္ကုိရင္းခ်ာေတြကို အေႏွးနဲ႔အျမန္ဆံုးရံႉးသြားရေတာ့မွာျဖစ္ေၾကာင္း
သတိေပးႏွိဳးေဆာ္လိုက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ား…။ ေက်ာ္ကိုကို(ဗကသ)
ယူတာကဒီကပါ။ https://www.facebook.com/rahul.koko
0 comments:
Post a Comment