ကၽြန္မ ဆက္၍ေရးခ်င္ေသာ ေဖေဖ့အေၾကာင္းမ်ား (လွေက်ာ္ေဇာ)
ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္၊ အတြဲ (၁) ေဆာင္းပါးအမွတ္(၁ဝ) ေဒါက္တာ ဦးဘသန္း
၁၉၄၂ ခုႏွစ္ ဘီအိုင္ေအေခတ္မွ ေဖေဖ ေအာက္ဗမာျပည္တာဝန္ခံအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္က ေဖေဖ့ထံ ပုဂၢိဳလ္တဦး အကူအညီေတာင္းဖို႔ ေရာက္ရွိလာပါတယ္။ သူကေတာ့ ေဒါက္တာဘသန္းျဖစ္ၿပီး ေဆး႐ံုဖြင့္ခ်င္လို႔ ေဆး႐ံုအေဆာက္အဦးတခုေပးဖို႔ ေဖေဖကို လာေတာင္းတာပါ။ ေဖေဖက ေနာင္ စစ္႐ံုးခ်ဳပ္ႀကီးျဖစ္လာမယ့္ အေဆာက္အအံုႀကီးကို ေဆး႐ံုဖြင့္ဖို႔ေပးလိုက္ၿပီး ဆရာႀကီးအတြက္လည္း သူတို႔သိမ္းထားတဲ့ ေအာ္စတင္ကားနက္ေလးတစီး ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဦးဝိစာရလမ္းက တထပ္အိမ္ေလးတလံုးလည္း ေနဖို႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီကာလတုန္းက အဂၤလိပ္ေတြ ေျပးၿပီျဖစ္လို႔သူတို႔ရဲ့က်န္ပစၥည္းမ်ား (အိမ္၊ ကား အေဆာက္အအံု)အားလံုးကို ဘီအိုင္ေအတပ္မ်ားက သိမ္းထားတာပါ။ အဲဒီသိမ္းထားတဲ့ ပစၥည္းေတြကို လိုအပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ သံုးၾကရတာပါ။
အဲဒီဂ်ပန္ေခတ္ေဆးရံုႀကီး အေၾကာင္းေတာ့ ေဒါက္တာျမင့္ေဆြေရးတဲ့ ဂ်ပန္ေခတ္ေဆးရံုႀကီးေပၚဝယ္မွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံုဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။ ၁၉၆ဝ-၇ဝ ခုႏွစ္မ်ားက ထြက္ခဲ့တဲ့စာအုပ္ျဖစ္ၿပီး အေတာ္လည္း လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ပါတယ္။ စာေပဆုေတာင္ ရသလားပဲ။
အဲဒီကစလို႔ ေဖေဖနဲ႔ေဒါက္တာဘသန္း ရင္းႏွီးသြားပါတယ္။ ဆရာႀကီးဦးဘသန္းဟာ သူကိုယ္တိုင္လည္း ဆင္းဆင္းရဲရဲ အပတ္တကုတ္ ႀကိဳးစားၿပီး ပညာတတ္တေယာက္ျဖစ္လာလို႔ အဲသလိုႀကိဳးစားတဲ့သူမ်ားကိုလည္း အလြန္အားေပးတတ္ပါ တယ္။ ေဖေဖ အဲဒီဘီအိုင္ေအ ကာလက အလုပ္ပင္ပန္းကာ ငွက္ဖ်ားအႀကီးအက်ယ္ထၿပီး ၾကည့္ျမင္တိုင္က သူ႔အေဒၚအိမ္မွာ သတိေမ့လဲေနတာကို ဆရာႀကီးသိတဲ့အခါ သူကိုယ္တိုင္ ကားနဲ႔ေဖေဖ့ကိုလာေခၚၿပီး သူ႔အိမ္မွာတင္ ေစာင့္ေရွာက္ကုသေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းလည္း ေဖေဖ့ကို သူ႔အိမ္မွာေခၚ ထမင္းေကၽြးဧည့္ခံလုပ္တတ္ပါေသးသတဲ့။
ဒါေတြကေတာ့ အဲဒီကာလက ေဖေဖနဲ႔အတူလိုက္ေနတဲ့ ေဖေဖ့အစ္ကိုႀကီး ဦးပုက ေျပာျပခဲ့တာပါ။ ဦးႀကီးပု မွတ္မွတ္ရရ ျပန္ေျပာျပတာ ကေတာ့ ဆရာႀကီးအိမ္က ထမင္းစားပြဲ တပြဲအၿပီး ဆရာႀကီးတို႔သားအဖ(သမီးျဖစ္သူ ကစ္တီဘသန္း(ေခၚ) ေဒၚခင္ေမသန္း အဲဒီတုန္းက အိမ္ေထာင္မက်ေသး)ႏွစ္ေယာက္ စႏၵရားနဲ႔ ဆိုတီးဧည့္ခံတဲ့အေၾကာင္းပါ။ ကစ္တီဘသန္းက စႏၵရားတီးၿပီးဆရာႀကီးက သီခ်င္းဆိုပါသတဲ့။ သီခ်င္းကေတာ့ အဲဒီကာလက အလြန္ေခတ္စားလူႀကိဳက္မ်ားခဲ့တဲ့ ‘ခ်စ္ပြဲဝင္’ပါ။ ဦးႀကီးပုက ‘အေတာ္အရွက္နည္းတဲ့သူေတြ အိစက္ညက္ေညာတဲ့ ဖဲေမြ႔ရာေပၚဝယ္ဆိုတဲ့ ီခ်င္းကိုမ်ား သားအဖႏွစ္ေယာက္ ဆိုတီးေနလိုက္ၾကတာ ငါတို႔ျဖင့္ မ်က္ႏွာဘယ္ထားရမွန္း မသိဘူး’တဲ့။ ဆရာႀကီးတို႔ကေတာ့ ေခတ္မီပြင့္လင္းၾကဟန္ရွိေပမယ့္ ေရွးရိုးသမားဦးႀကီးပုက ဒါကို ၾကည့္မရတာျဖစ္ဟန္ရွိပါတယ္။
ဆရာႀကီးဦးဘသန္းဟာ ကၽြန္မေဆးတကၠသိုလ္ ၁ တက္ေနတဲ့ကာလမ်ား (၁၉၆၃-၁၉၇ဝ)မွာ ေဆးတကၠသိုလ္ ၁ ရဲ့ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီကာလက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းရဲ့ေယာကၡမလည္းျဖစ္ေနပၿပီီ။ ဆရာႀကီးဟာ ကၽြန္မတို႔ ေဆးေလာကကို အဆင့္ျမင့္ေအာင္ အေတာ္ႀကိဳးစားခဲ့သူပါ။ စာေတာ္သူ ဆင္းဆင္းရဲရဲစာႀကိဳးစားသူမ်ားကိုလည္း သူ အေတာ္အားေပးတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ စာေမးပြဲေတြမွာ အထူးသျဖင့္ လူေတြ႔စာေမးပြဲ (Vova Voca)ေတြမွာ သူဝါသနာပါတဲ့ဘာသာရပ္ေတြမွာ ဥပမာ ခႏၶာေဗဒတို႔ ခြဲစိတ္ပညာတို႔မွာလည္း တခါတရံ ဝင္ၿပီး ဧည့္သည္စာစစ္သူအျဖစ္ ပါဝင္တတ္ပါတယ္။
ကၽြန္မတို႔ ေနာက္ဆံုးႏွစ္အပိုင္း (က)မွာ သင္ၾကားရတဲ့ ဥပေဒေရးရာေဆးပညာဘာသာရပ္အတြက္ ရင္ခြဲ႐ံုေတြမွာ လက္ေတြ႔ဆင္းရတဲ့အခါ ရင္ခြဲ႐ံုမွာႀကီးၾကပ္ေနတဲ့ မစၥတာႏိုင္ဒူးဆိုတဲ့ အိႏၵိယလူမ်ိဳးတဦးရွိပါတယ္။ သူ႔သားကို ဘုရင့္ေတာ္ဝင္ခြဲစိတ္ကုသဆရာဝန္ဘြဲ႔ FRCS ရတဲ့အထိ ဆရာႀကီးက ေထာက္ပံ့ေပးခဲ့ဖူးတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။
ဆရာႀကီးဟာ ေဆးပညာမွာသာ ဝါသနာပါ႐ံုမကပါဘူး။ အဆိုအတီးလည္း ဝါသနာပါပါတယ္။ ေစာင္းဆရာႀကီးဦးဘသန္းနဲ႔လည္း ရင္းႏွီးၿပီး အဲဒီဆရာႀကီးဆီက ပတၲလားတီးနည္း သီခ်င္းႀကီးဆိုနည္းေတြကို သင္ယူခဲ့ပါတယ္။ (၁၉၆၇-၆၈) ခုႏွစ္ေလာက္က ေဆးတကၠသိုလ္ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ညစာစားပြဲနဲ႔ကပြဲမွာ ဆရာႀကီးတီထြင္တဲ့ေဗ်ာညြန္႔ဆိုတာ ပါရွိပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္မွာပဲ ဆရာဝန္ဘြဲ႔ရသြားတဲ့ ဝင္းမာ (ဖိုးၿပံဳးခ်ိဳ ႐ုပ္ရွင္မွာ အကယ္ဒမီရခဲ့သူ)က ရွင္ေလာင္းအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ခံေတးကိုဆိုသူဟာ ဆရာႀကီးပါ။ ဆရာႀကီးဟာ ပညာေရးေလာကမွာ နာမည္ေကာင္းေပမယ့္ တျခားနာမည္ပ်က္မ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားနဲ႔ပတ္သက္ပါတယ္။ ေဖေဖကေတာ့ ဆရာႀကီးဟာ သူ႔ကိုပညာသင္ေပးတဲ့ေျမရွင္ႀကီးရဲ့သမီး သူထက္လည္းအသက္ႀကီးတဲ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးနဲ႔လက္ဆက္ထားရလို႔ အိမ္ေထာင္ေရး မသာယာဟန္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျပင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရွာတာနဲ႔တူတယ္လို႔ ဆိုဖူးပါတယ္။ သူခြဲစိတ္ပညာမွာ ေတာ္ရတာ ကလည္း ဂ်ပန္ေခတ္မွာ အဂၤလိပ္က မၾကာမၾကာလာဗံုးႀကဲေတာ့ ဗံုးႀကဲၿပီးတာနဲ႔ ေရာက္လာတဲ့လူနာေတြကို ေလွ်ာက္ၾကည့္ၿပီး အခက္အခဲဆံုးလူနာေတြကို သူကိုယ္တိုင္အၿမဲခြဲေပးခဲ့တယ္။ လက္ေထာက္ဆရာဝန္ေတြနဲ႔ပဲ လႊဲမထားတတ္ခဲ့လို႔ျဖစ္တယ္။ အဲဒီကေန အေတြ႔အႀကံဳေတြ အမ်ားႀကီးရခဲ့လို႔ျဖစ္တယ္လို႔ ေဖေဖ့ကိုေျပာျပခဲ့ဖူးတယ္တဲ့။ အဲဒီတုန္းက သူ႔လက္ေထာက္မ်ားအျဖစ္ သူအဓိကထား သင္ၾကားေပးခဲ့တဲ့ခြဲစိတ္ဆရာဝန္မ်ားဟာ ေနာင္ဗမာျပည္ေဆးေလာကမွာ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ဆရာဝန္ႀကီးမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္ စစ္ေဆးရံုေဆးရံုအုပ္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးႀကီးေမာင္ေမာင္သန္း၊ ေဆးတကၠသိုလ္(၁) ခြဲစိတ္ပညာပါေမာကၡႀကီး ဦးၾကည္ေပါ၊ ေဆးတကၠသိုလ္ (၂) ခြဲစိတ္ပါေမာကၡ ဗိုလ္မွဴးႀကီးျမင့္ေအာင္တို႔ဟာ အဲဒီကာလက သူ႔တပည့္မ်ားပါ။
၁၉၇ဝ ခုႏွစ္မ်ားမွာေတာ့ သူပင္စင္ယူခဲ့ၿပီးမၾကာမီမွာပဲ ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ မက်န္းမာျဖစ္လာပါတယ္။ ဆရာႀကီးဦးဘသန္း ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ မဂၤလာဒံုစစ္ေဆးရံုႀကီးမွာ တက္ေရာက္ကုသေနတယ္လို႔ သတင္းၾကားလို႔ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးမွာအလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ ကၽြန္မတို႔ တပည့္ေဟာင္းေတြစုၿပီး သြားေရာက္သတင္းေမးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ အဲဒီတုန္းက သူ႔ေျမးသမက္ (ေဒၚခင္ေမသန္းရဲ့ ပထမအိမ္ေထာင္ကပါတဲ့ သမီးႀကီးလဲ့လဲ့ဝင္းရဲ့ခင္ပြန္း ေဒါက္တာဦးမ်ိဳးသြယ္ ေဆးတကၠသိုလ္(၂) ေဆးပညာပါေမာကၡ)ရဲ့ ကုသမႈကို ခံယူေနတာပါ။ ႏွလံုးေရာဂါခံစားေနရတယ္လို႔သာ ေယဘုယ်သိခဲ့ရပါတယ္။ လမ္းေဘးသတင္းကေတာ့ သိန္းေဖျမင့္ရဲ့ ‘တက္ေခတ္နတ္ဆိုး’ ထဲက ဇာတ္လိုက္မင္းသားရတဲ့ေရာဂါမ်ိဳးလို႔ ဆိုၾကတာပါပဲ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ (၁၉၆ဝ-၇ဝ)ခုႏွစ္မ်ားအတြင္းက ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္လႊတ္တဲ့ ဗမာဆရာဝန္မ်ားဟာ အလြန္နာမည္ေကာင္းခဲ့ၿပီး စာေပဘက္မွာလည္း အလြန္ထူးခြ်န္တာ စာေပႀကိဳးစားတာ ဘုရင့္ေတာ္ဝင္ဘြဲ႔ေတြကို အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔ရႏိုင္တာ စတဲ့ သတင္းေကာင္းေတြနဲ႔ ေမႊးႀကိဳင္ခဲ့ရတာေတြဟာ ဆရာႀကီးရဲ့ေက်းဇူးေတြပါပဲ။
တေခတ္တခါကေတာ့ ဆရာႀကီးဟာ ဗမာ့ေဆးေလာကကို ဂုဏ္ထူးေဆာင္ေပးခဲ့ဖူးသူပါ။ ဗမာျပည္ရဲ့ေဆးပညာသည္မ်ားအေပၚ ေက်းဇူးရွိခဲ့တယ္ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ အာဏာရွင္ဗိုလ္ေနဝင္းဆီ တိုက္ရိုက္ေပါက္ေရာက္သူျဖစ္လို႔ ဆရာႀကီးက ပိုအခြင့္အေရးေတြရလို႔ ေဆးတကၠသိုလ္ေတြက ပိုအခြင့္ေကာင္းေတြရၿပီး ေဆးေလာကက ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္ခြင့္ေတြ ေပါေပါမ်ားမ်ား ရခဲ့တာလို႔ဆိုၾကေပမယ့္ ကၽြန္မကေတာ့ ဆရာႀကီးအေနနဲ႔ ဗမာ့ေဆးေလာကအေပၚ အေျခခံေစတနာ အေတာ္ထားခဲ့ပံုရတယ္လို႔ ထင္ျမင္ ေနမိပါတယ္။
၇-၃-၂ဝ၁ဝ။
0 comments:
Post a Comment