၂ဝ၁၄ ေအာက္တိုဘာ ေနာက္ဆံုးပတ္မွာ ေရးုုျဖစ္တဲ့တိုနန္႔နန္႔ေလးေတြ-၅(မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
(အမ်ိဳးသားေရးစစ္)
မ်ိး/ဥ ျပဌာန္းေရးအပါအဝင္ ဘာသာလူမ်ိဳးႀကီးအုပ္စိုးဗိုလ္က်တဲ့ကိစၥက အမ်ိဳးသားေရး မဟုတ္ဘူး။ အမ်ိဳးသားေရးဟာ ေခတ္တိုင္းမွာရွိတယ္။ တျပည္လံုးကၽၽြန္သေဘာက္ျဖစ္ၿပီးၿပီးျခင္း အမ်ိဳးသားေရးဟာ ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းကိုယ့္ၾကငန္းနဲ႔ မင္းေလာင္းေမ်ွာ္အေတြးအေခၚပဲ။
ပေဒသရာဇ္စနစ္ ျပန္တည္ယူဖို႔မျဖစ္နိုင္ေတာ့တဲ့အေျခအေနမွာ အသစ္ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့ တိုင္းရင္းသားဓနရွင္ေတြနဲ႔ အဂၤလိပ္ေက်ာင္းထြက္ ေခတ္ပညာတတ္ေတြရဲ႔ ဝံသာနုေခတ္ အမ်ိဳး ဘာသာ ပညာေၾကြးေၾကာ္သံနဲ႔လႈပ္ရွားမႈဟာ အမ်ိဳးသားေရးပဲ။ ေနာက္ စက္မႈလည္းအတန္ငယ္ထြန္းကားလာ နယ္ခ်ဲ႔အႀကီးစားေတြရဲ႔ ခ်ယ္လွယ္အုပ္စီးမႈလည္းမ်ားလာေရာ အမ်ိဳးဘာသာပညာနဲ႔ ဝံသာနုေနရာက ျပည္တြင္းျဖစ္ကိုအားေပးပါျဖစ္လာ၊ အဲ့ဒီကေနမွ တျဖည္းျဖည္းသခင္မ်ိဳးေဟ့ဒို႔ဗမာ ဗမာစာသည္ဒို႔စာ မီးဒုတ္မီးဒုတ္ရိႈ႔ရိႈ႔လည္း အမ်ိဳးသားေရးပဲ။ ေနာက္ေတာ့ လံုးဝလြတ္လပ္ေရး၊ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးစတာလည္း အမ်ိဳးသားေရးပဲ။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေတာ့ တရုပ္ျဖဴက်ဴးေက်ာ္မႈအပါအဝင္ ျပည္တြင္းစစ္ဆန္႔က်င္ေရး ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး အမ်ိဳးသားစက္မႈနိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရး စတာေတြလည္းအမ်ိဳးသားေရးပဲ။ ဆိုေတာ့ ေခတ္တိုင္းမွာ အမ်ိဳးသားေရးရွိတယ္၊ မင္းေလာင္းေမ်ွာ္ေခတ္ ဝိုင္အမ္ဘီေအေခတ္ ဂ်ီစီဘီေအေခတ္ ဒို႔ဗမာအစည္းအရံုးေခတ္ ဖဆပလေခတ္ စတဲ့ေခတ္ေတြမွာ။
စစ္အုပ္စုဗိုလ္စၾကတဲ့ ၁၉၆၂ ကေန ဒီေန႔ေခတ္အထိအမ်ိဳးသားေရးဟာ စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး၊ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး၊ လူမ်ိဳးစုအားလံုးတန္းတူရည္တူ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးပဲ။
က်ေနာ္တို႔ အဲ့ဒီကေနေသြဖည္လို႔မျဖစ္ဘူး။
စစ္အာဏာရွင္ကို မ်က္ေျချပတ္လို႔မျဖစ္ဘူး။
ဒီေန႔ေခတ္ က်ေနာ္တို႔အမ်ိဳးသားေရးဟာလည္း
စစ္အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရး၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊
ဒီမိုကေရစီေရး၊
လူမ်ိဳးစုအားလံုးတန္းတူရည္တူေသြးစည္းညီညြတ္ေရးပဲ။
သူတို႔လႈံ႔ေဆာ္မိႈင္းတိုက္ေနတဲ့ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာဟာ အမ်ိဳးသားေရးမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ပံုသြင္းေနတဲ့ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္မႈဟာ အမ်ိဳးသားေရးမဟုတ္ဘူး။
(အေမ့သြားေမး)
ရယ္စရာေျပာတာမဟုတ္သလို ရယ္ပြဲဖြဲ႔တာလည္းမဟုတ္ပါ။
ကရုဏာစကားဆိုေပမယ့္ ရယ္စရာလိုျဖစ္သြားရင္ က်ေနာ္မေျပာတတ္လို႔ပါ။
ဖို႔တ္ဝိန္းကို ဒုကၡသည္အေနနဲ႔ေရာက္လာတဲ့အထဲက အသက္ခတ္ႀကီးႀကီး အေဒၚတေယာက္လည္း က်ေနာ္လိုက္ကူညီေနသူေတြထဲမွာပါတယ္။ စာဆို ဘာစာမွမတတ္ရွာဘူး။ ဗမာစကားေတာင္ သိတ္အရည္လည္ေအာင္ မေျပာတတ္ဘူး။ ရိုးတာအတာကေတာ့ ၂ ေယာက္မရွိဘူးဆိုတဲ့အထဲကပဲ။
သူေရာက္ၿပီးသိတ္မၾကာဘူး ေဆးခန္းအပိြဳင္မင္န္တခုရွိလို႔ လိုက္သြားေပးတယ္။
ဟိုေရာက္ ဆရာဝန္မၾကည့္ခင္ သူနာျပဳနဲ႔ေတြ႔ ဘာဘာညာညာေမးစရာေတြေမး ျဖည့္စရာရွိတာေတြျဖည့္ေတာ့ သူ႔ေမြးေန႔သကၠရာဇ္သိဖို႔လိုလာတယ္။
က်ေနာ္ကလည္း ကိုယ့္လက္ထဲ သူ႔ အိုင္ဒီကဒ္ေလးရွိရက္နဲ႔ေမ့ၿပီး အေဒၚ့ေမြးေန႔မွတ္မိလားေျပာပါဆိုေတာ့ "ဟဲ့..ငါ့ေမြးတဲ့ေန႔ ငါဘယ့္နွယ္လုပ္မွတ္မိပါ့မလဲ၊ ငါ့အေမအေဖပဲ သိမွာေပါ့။ သူတို႔ေမးၾကည့္မွ သိမွာေပါ့ဟဲ့။
ငါ့ေမြးတဲ့အခ်ိန္က ငါက ငယ္ငယ္ေလးပဲဟာ.."တဲ့။
က်ေနာ္လည္း ဟားကနဲပါးစပ္ကအသံထြက္ လက္ကလည္း
နဖူးကို ဖန္းကနဲရိုက္မိၿပီး ေတာ္ေတာ္က်ယ္က်ယ္ရယ္မိသြားတယ္။
သူနာျပဳမက ဒီ ၂ေယာက္ ဘာမ်ားျဖစ္ၾကသတုန္းအမူအယာနဲ႔
မ်က္လံုးမ်က္ဆန္ျပဴးနဲ႔။
ခင္ဗ်ားေရာ ကိုယ့္ေမြးေန႔ အေမ့ေမးရမွာလား။
(နိုင္ငံေရးသီလေၾကာင္)
နိုင္ငံေရးသမားေတြကို မယံုဘူး။ အဲ့ဒီအထဲမွာ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလည္းပါတယ္ဆိုၿပီး ေျပာသံၾကားတယ္။
ေျပာသူ အေရးမပါဘူးပဲထားဦး ေျပာတဲ့အနက္နဲ႔အဓိပၸါယ္ကအေရးႀကီးတယ္။
သိန္းစိန္တို႔လို အေရခြံလဲထားတဲ့စစ္အာဏာရွင္ပဲျဖစ္ျဖစ္
ေတဇတို႔ ခင္ေရႊတို႔လို ေငြထုပ္ဖင္ခုထိုင္ၿပီး နိုင္ငံေရးထဲဝင္လာတဲ့ေကာင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲ့သလိုအမ်ိဳးစားေတြနဲ႔ အဲ့နည္းဆန္ဆန္လူေတြကိုနိုင္ငံေရးသမားလို႔ေခၚတာသတ္မွတ္တာ ကိုယ့္တေယာက္ခ်င္းကိစၥ။
ဒါေပမယ့္ ယံုၾကည္ခ်က္အေပၚခိုင္ခိုင္ၾကည္ၾကည္ မူရွိရွိ လူထုဘက္ကေန တျပားသားမွေရြ႔မသြားတဲ့ ဘယ္တုန္းကမွ စစ္အာဏာရွင္ထဲမပါဖူးတဲ့ ေခတ္ပ်က္သူေဌးမျဖစ္ဖူးတဲ့
ဘဝေတြ အသက္ေတြ ေသကြဲရွင္ကြဲေတြနဲ႔လူထုၾကားထဲကနိုင္ငံေရးသမားေတြကိုပါ မယံုဘူးလို႔သိမ္းႀကံဳးေျပာတဲ့အထဲပါေလသေယာင္ေယာင္ အနက္ထြက္ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိအသံထုတ္တာဆို
ေျပာသူကို ရႈတ္ခ်တယ္။ ဆန္႔က်င္တယ္။
ယူနီေဖါင္းခၽြတ္ ႀကိဳးႀကီးခ်ိတ္ေကာက္ဝတ္ ေခါင္းေပါင္းေကာက္စြပ္ ဗိုလ္ကေန ဦးေျပာင္းတိုင္း သမၼတျဖစ္တိုင္း အမတ္ျဖစ္တိုင္း ပါတီေထာင္တိုင္း နိုင္ငံေရးသမားေခၚလို႔ သတ္မွတ္လို႔မရဘူး။ ခရိုနီကေန ေငြထုတ္ကိုင္ၿပီး နိုင္ငံေရးထဲအယားေျပဝင္လာသူဟာ နိုင္ငံေရးသမားမဟုတ္ဘူး။ နွစ္မ်ိဳးနွစ္စားလံုးဟာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားသမားေတြပဲ။ တူတဲ့ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို မတူတဲ့နည္းနာခြဲၿပီး ကာကြယ္ေနၾကသူေတြပဲ။
အဲ့ဒီလူေတြနဲ႔ လူထုနိုင္ငံေရးသမားကို တတန္းတည္းထားေျပာတာဟာ
နိုင္ငံေရးမသမာမႈပဲ။
နိုင္ငံေရးအက်င့္တန္မႈပဲ။
နိုင္ငံေရးလီဆယ္မႈပဲ။
နိုင္ငံေရးသီလေၾကာင္ပဲ။
ရန္မိတ္လုပ္တဲ့ မိတ္ရန္ေတါ)
ရန္သူကိုမိတ္ေဆြလုပ္တာနဲ႔
ရန္သူကိုမိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လုပ္တာမွာ
ျဖစ္ေအာင္တစ္လံုးျခားတယ္
ရန္သူကိုမိတ္ေဆြလုပ္မယ္ဆို
မိတ္ေဆြေတြကို ရန္အရင္လုပ္ရတယ္
ရန္သူကိုမိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ဆို
မိတ္ေဆြေတြမပါပဲ လုပ္မရဘူး
အဲ့ဒီ ျဖစ္ေအာင္တစ္လံုးကပဲ
မိမိ နိုင္ငံေရးနဲ႔
မိမိလက္နက္ကို
ေနရာခ်ေပးလိမ့္မယ္
(မိတ္လိုက္ပြဲ)
မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း
ေထာက္ခံရာမွာေတာင္
ႀကိဳဆိုရာမွာေတာင္
သတိေလးကပ္ထားရတုန္း
ၾကပ္ၾကပ္ဆင္ျခင္ရတုန္း
ကၽြဲ တကယ္ခတ္လို႔
ေျမစာျမက္ျပတ္တာက
ေျဖလို႔တတ္တယ္
ခုဟာက
မိတ္လိုက္တာလား
ၿမိဳင္ထတာလား
အဲ့ဒီကၽြဲေတြ
ခြဲျခားေနရတုန္း
(ႀကီးေပါၾကာေၾကာင္ႀကီးမ်ား)
ကီးက အခု (၉ )ႀကီးေတာင္ျဖစ္ေနၿပီတဲ့။ ႀကီးေတြ တျဖည္းျဖည္းႀကီးလာလိုက္တာ ႀကီးေဖာင္းပြနာမ်ား ျဖစ္ေတာ့မလားေတာင္မွတ္ရတာပဲ။ ဒီအတိုင္းဆို ရွီကားဂိုးက ကိုခ်က္ႀကီးလည္း ေမ်ွာ္လင့္လို႔ရၿပီ။ မဲေဆာက္က ေပါႀကီးလည္း ခ်န္ထားလို႔မျဖစ္ဘူး။လမ္းထဲက ႀကီးႀကီးေဒၚခင္သန္းလည္း ထည့္မွနဲ႔တူတယ္။ အင္း...ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႀကီးေတြ ငယ္မသြားၾကဖို႔ပါပဲ။ ေတြ႔ၾကတယ္၊ ဓါတ္ပံုေတြရိုက္ၾကတယ္။ ေဟးလားဝါးလားေတြလုပ္ၾကတယ္၊ စားၾကတယ္ေသာက္ၾကတယ္၊ အလြတ္သေဘာေတြေျပာၾကတယ္၊ က်ေနာ္က်မတို႔ တေယာက္ကိုတေယာက္ ခုဆိုပိုလို႔ေတာင္ခင္သြားၾကၿပီဆိုၿပီး ၿပီးသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ႀကီးေတြ ၾကာေလေပါေလျဖစ္မွာပဲထင္တယ္။
ေထာင္ထဲမွာေျပာတာရွိတယ္ ေထာင္ထဲအေနၾကာၿပီး ေပါေတာေတာလူေတြကို ”ႀကီးေပါၾကာေၾကာင္ႀကီး(ဂ်ီး)”ေတြ ဆိုၿပီး။ ခုႀကီးေတြကိုလည္း အဲ့ဒီႀကီးေတြလို လူေတြကထင္လာျမင္လာမွာေတာ့စိုးတယ္။ ေတြ႔ၾကပါ။ ေျပာၾကပါ။ အေရးဆိုၾကပါ။ လူထုဘက္ကိုငဲ့ၾကပါ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေဇာ္ႀကီး(သစ္ေကာင္းအိမ္)ကဗ်ာထဲကလို ”ဥႆဘေတြမ်ားလြန္းလို႔ ဘယ္ႏြားေနာက္ လိုက္ရမွန္းေတာင္မသိ” အျဖစ္မ်ိဳး ျပည္သူေတြျဖစ္မွာစိုးတာပါပဲ။ ေၾသာ္...ေမ့လို႔ သစ္ေကာင္းအိမ္အမည္နဲ႔ ကဗ်ာေရးတဲ့ ေဇာ္ကိုကိုထြဋ္ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔က ေဇာ္ႀကီးလို႔ေခၚတာပဲ။
အင္း..သူလည္း ႀကီး ၁ ႀကီးပဲ။
(ျမက္ေျမစာ)
ျပည္တြင္းစစ္အေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါ ျပည္သူေတြရဲ့အေနအထားကို လူတခ်ိဳ႔ေျပာေလ့ရွိတယ္ ”ကၽြဲနွစ္ေကာင္ခတ္တဲ့ၾကားက ေျမစာပင္ေတြ”ဆိုၿပီး။ အခု အဲ့ဒီကၽြဲေတြ မိတ္လိုက္ကုန္ၾကေတာ့ေရာ ျပည္သူေတြက ေျမစာပင္ပဲမဟုတ္ဘူးလား။ ဆိုေတာ့ ကၽြဲေတြ ခတ္ပဲ ခတ္ခတ္၊ မိတ္ပဲလိုက္လိုက္ ျပည္သူေတြဘဝက ေျမစာပင္လို ေထာင္းလေမာင္းေၾကေနတုန္းပဲဆို ခတ္တာနဲ႔မိတ္လိုက္တာမွာ ဘာကြာမလဲ။ တခုပဲ တကယ္ခတ္လို႔ ေျမစာပင္ျဖစ္ရတာကမွ ေျဖမယ္ဆိုႀကံဖန္ေျဖသာေသးတာပဲ။
(ပ႑ိတ္ထြန္းနိုင္ငံေရး...တဲ့)
ျဖဴနွင္းေထြးကိစၥအေၾကာင္းခံၿပီး ဗကသဥကၠဌ ကိုေက်ာ္ကိုကိုနဲ႔အင္တာဗ်ဴးမွာ သူက
၈၈-ၿငိမ္း/ပြင့္ကို အားမရဘူးအပါအဝင္ နိုင္ငံေရးအရ ေဝဘန္ေထာက္ျပသြားတာေတြပါပါတယ္။ အဲ့ဒါကို ၈၈-ၿငိမ္းပြင့္ ပ႑ိတ္ထြန္းက သေရာ္စာလိုလိုဘာလိုလိုျပန္ေခ်ပတယ္။ အဲ့ဒါလည္း ထြက္ၿပီးေရာ တေန႔ ဒီကလူတခ်ိဳ႔နဲ႔ ကိုပါႀကီးအေၾကာင္းခံနိုင္ငံေရးကိစၥေျပာတဲ့ဝိုင္းမွာ အၿမီးအေမာက္မတည့္ေျပာေနတဲ့တေယာက္ကို ေနာက္တေယာက္ကျဖတ္ၿပီး ”မင္းကလည္းကြာ ပ႑ိတ္ထြန္းနိုင္ငံေရးေလာက္နဲ႔ ငါ့လာလုပ္ေနေသးတယ္”လို႔ဆိုေတာ့ တဝိုင္းလံုး ပြဲက်သြားတယ္။ နိုင္ငံေရးဟာသေဝါဟာရတခုမ်ား တိုးလာပလားမွတ္ရတာပါပဲ။
0 comments:
Post a Comment