Thursday, January 29, 2015

ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၃)

0 comments
ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၃)

က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားမ်ား နယ္ထြက္၍ တရားပြဲမ်ားလုပ္ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ရွိ တခ်ိဳ႔ သပိတ္ေကာင္းစြာမေမွာက္ေသးေသာေက်ာင္းမ်ား၏ ေက်ာင္းဝင္ေပါက္မ်ားတြင္ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားသြား၍ သပိတ္တားမႈမ်ားလုပ္ၾက၏၊ ေက်ာင္းလာသူတခ်ိဳ႔ကိုတားဆီးၿပီး သပိတ္ေမွာက္ရန္ ေဟာေျပာလႊတ္ရသည္။

က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားသမဂၢဥကၠဌ ကိုမိုးမွာ သပိတ္စခန္းသို႔ မလာေတာ့သျဖင့္ က်ေနာ္ကပင္ က်ေနာ္တို႔ဆရာျဖစ္သင္ ေက်ာင္းကို ေခါင္းေဆာင္သြားရေပသည္။

က်ေနာ္တို႔ ထိုသို႔သပိတ္တားေနစဥ္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈကို တဆင့္တိုးသည့္အေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား အစာငတ္ခံဆႏၵျပရန္ဆံုးျဖတ္ၿပီး ေၾကညာလိုက္သည္။ ထိုကိစၥမွာ အလြန္ရဲဝံ့စြာဆံုးျဖတ္ၾကရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေက်ာင္းသားမ်ား အစာငတ္ခံဆႏၵျပမည္ဟု ေၾကညာ လိုက္ေသာအခါ အဂၤလိပ္အစိုးရ အေတာ္ထိတ္လန္႔သြားမည္ထင္ရသည္။ ၿမိ့ဳမေက်ာင္း ေက်ာင္းသားသပိတ္စခန္းႀကီးတြင္ အစာငတ္ခံၾက ေတာ့သည္။ အားလံုးတိတ္ဆိတ္သြားေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ျပည္သူေတြက ေက်ာင္းသားမ်ား မက်န္းမမာျဖစ္လာမွာကိုစိုးရိမ္ၾကၿပီး ခ်က္ခ်င္းပင္ ထိုအစာငတ္ခံဆႏၵျပမႈကိုဆန္႔က်င္ၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္လူထုႏွင့္ေက်ာင္းသားမိဘတို႔က ပို၍ဆန္႔က်င္ၾကသည္။ လူထုဆန္႔က်င္မႈႀကီးမားလာသျဖင့္ အစာငတ္ခံဆႏၵျပမႈကို ႏွစ္ရက္ၾကာလုပ္ၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားက ရပ္စဲလိုက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ထိုအစာငတ္ခံဆႏၵျပမႈကို ရပ္စဲလိုက္သည္။

ထို႔ေနာက္ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေန႔အခါ သပိတ္တားမႈမ်ားသြားလုပ္ၾကၿပီး ညအခါ ၿမိ့ဳမေက်ာင္းႀကီးတြင္ စည္းေဝးပြဲႏွင့္ တရားပြဲမ်ား လုပ္ၾကသည္။ အခ်ိန္မွာလည္း မိုးဦးက်စျပဳလာၿပီျဖစ္သည္။ ထိုအတြင္း အဂၤလိပ္အစိုးရက ေက်ာင္းသားမ်ားေတာင္းဆိုထားခ်က္မ်ားအေပၚ ေစ့စပ္ေဆြးႏြးရန္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကို စည္းေဝးရန္ဖိတ္ၾကားသျဖင့္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အစိုးရမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အစည္းအေဝးထိုင္ၾကရသည္။

ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ အစိုးရစည္းေဝးပြဲကို တႏိုင္ငံလံုးအာရံုစိုက္ေနၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔လည္း မ်ားစြာအာရံုစိုက္ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္။ ရက္အခ်ိဳ႔ၾကာ အႀကိတ္အနယ္ေဆြးေႏြးၾကၿပီးေနာက္ ေဆြးေႏြးပြဲၿပီးၿပီ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားေက်နပ္ၾကၿပီ။ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးလွန္ေတာ့မည္ ဟူေသာသေဘာထားျဖစ္သည့္ သတင္းေၾကညာခ်က္ ထြက္လာေတာ့သည္။ ဤအစည္းအေဝးတြင္ က်ေနာ္တို႔ေတာင္းဆိုခ်က္ႏွင့္ ရရွိခ်က္ အခ်က္အလက္မ်ားကို က်ေနာ္မမွတ္မိေတာ့ေခ်၊

ထိုသတင္းေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရွိေက်ာင္းသားမ်ားအပါအဝင္ ျပည္သူတရပ္လံုးက ေက်ာင္းသားမ်ားစည္းေဝးပြဲတြင္ ေက်နပ္ၾကၿပီ၊ ေက်ာင္းသားသပိတ္လႈပ္ရွားမႈႀကီးေအာင္ပြဲရၿပီ၊ သပိတ္လွန္ေတာ့မည္ယူဆၾကၿပီး မ်ားစြာေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းေျမာက္ၾကသည္။ ေနာက္က်ေနာ္တို႔သည္ က်ေနာ္တို႔ေတာင္းဆိုခ်က္ႏွင့္ရရွိခ်က္တို႔ကိုသိရွိလာေသာအခါ က်ေနာ္အပါအဝင္ အခ်ိဳ႔က မေက်မနပ္မႈမ်ား ျဖစ္လာသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ရန္ကုန္ၿမိ့ဳေက်ာင္းေပါင္းစံု၏သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ၿမိ့ဳမေက်ာင္းသားအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ကိုသန္းတင္ ကိုယ္တိုင္ပါ မေက်မနပ္ျဖစ္ေတာ့သည္။

ထိုအေျခအေနတြင္ အေၾကာင္းတခုကို ေဖာ္ျပရန္ရွိေပသည္။ ၎မွာ အစိုးရက ယခုႏွစ္စာေမးပြဲမ်ားကို လအခ်ိဳ႔ ေနာက္ေရႊ႔ၿပီးစစ္ေဆးရန္ စီစဥ္သည္။ ယင္းအစီအစဥ္မွာ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ား စာေမးပြဲဝင္ေျဖႏိုင္ရန္အတြက္ျဖစ္သည္။ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသား မ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိသည္။ ၎ကိုေက်ာင္းသားမ်ားက ေတာင္းဆိုလို႔ေပးတာလား သို႔မဟုတ္အစိုးရက လက္ေတြ႔အရလဲျဖစ္ၿပီး သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေသြးေဆာင္ရည္ရြယ္ၿပီးလုပ္သလား က်ေနာ္မသိေတာ့ေပ၊

ေက်ာင္းသားမ်ား သပိတ္လွန္ေရးကိစၥ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၿမိ့ဳမကိုသန္းတင္ေခါင္းေဆာင္ၿပီး ရန္ကုန္ေက်ာင္း ၄-၅ ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားေခါင္း ေဆာင္မ်ားက သပိတ္မလွန္ဘဲ ဆက္ေမွာက္ရန္ဆံုးျဖတ္ၾကသည္။ အမ်ားစုႀကီးကေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း သပိတ္လွန္ရန္ သေဘာတူ ၾကသည္။

ထို႔ေနာက္ က်ေနာ္တို႔အခ်င္းခ်င္း ျငင္းၾကခံုၾကေတာ့သည္။

ထိုအတြင္း က်ေနာ္မွာပင္ပန္းျခင္း။ စိတ္ဓာတ္ထိခိုက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အဖ်ားနည္းနည္းဝင္လာၿပီး ေနမေကာင္းျဖစ္လာ၍ အေဒၚ့အိမ္ျပန္ၿပီး ေဆးကုေနရသည္။ အိမ္တြင္ ၃-၄ ရက္ေဆးကု အနားယူၿပီး နည္းနည္းသက္သာလာတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပင္ သပိတ္စခန္းရွိရာ ၿမိ့ဳမေက်ာင္းသို႔ ျပန္သြားသည္။

ၿမိ့ဳမေက်ာင္းသို႔ေရာက္ေသာအခါ က်ေနာ့္မွာ မ်ားစြာစိတ္ထိခိုက္ၿပီး (အင္အားလဲနည္းေနသျဖင့္) အရုပ္ႀကိဳးျပတ္မတတ္ ျဖစ္သြားေတာ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ ၿမိ့ဳမေက်ာင္းမွာ သပိတ္စခန္းမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ေနၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းတက္ေနၾကတာကို ေတြ႔ရ ေတာ့သည္။ က်ေနာ္ႀကီးစြာ ဝမ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ရသည္။

ထိုမွသိရသည္မွာ ကိုသန္းတင္တို႔သပိတ္စခန္းသည္ ေရႊတိဂံုဘုရားအေရွ႔ဘက္မုခ္ ဗဟန္းေစာင္းတန္းရွိ ဇရပ္တေဆာင္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႔သြားၿပီ ဟုသိရသည္။ က်ေနာ္ ထိုေနရာကိုလိုက္သြားၿပီး သပိတ္ဆက္ေမွာက္ေနေသာ ကိုသန္းတင္တို႔အဖြဲ႔ႏွင့္ ျပန္ေပါင္းဆံုမိေတာ့သည္။ က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔မွာလည္း လူ ၁၄-၅ ေယာက္ခန္႔သာ ရွိေတာ့သည္။

ထိုေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးအတြင္း က်ေနာ္မေမ့ႏိုင္ဘဲမွတ္မိေနသူ သပိတ္ေမွာက္ဖက္ေက်ာင္းသားတဦး ရွိပါသည္။ ထိုသူမွာ ရခိုင္ အမ်ိဳးသားတဦးျဖစ္သူ ၿမိ့ဳမေက်ာင္းသား ကိုျမတ္သာေအာင္ဆိုသူျဖစ္ပါသည္။ သူက ဘဏၰာေရးမႉးတာဝန္ယူထားသူ ျဖစ္ပါသည္။ အလြန္ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ၿပီး စည္းကမ္းတက်ရွိသူမို႔ က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားမ်ားအဝန္းအဝိုင္းအတြင္းမွာေတာင္ ေဟ့ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုရင္ ရခိုင္သားဘဲထားကြဟူေသာစကားေတာင္ တြင္ခဲ့ဖူးပါသည္။
က်ေနာ္တို႔ ထိုဗဟန္းဇရပ္သပိတ္စခန္းတြင္ ရက္အခ်ိဳ႔ၾကာၿပီးေနာက္ က်ေနာ္တို႔အေျခအေနကို စဥ္းစားလာၾကေတာ့သည္။ ဗမာတျပည္လံုး ရန္ကုန္ၿမိ့ဳကစၿပီး ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္ေနၾကျပီ၊ ဘယ္ေက်ာင္းမွ သပိတ္ဆက္ေမွာက္ျခင္း မရွိေတာ့ေခ်၊ က်ေနာ္တို႔ လူနည္းစုကေလးမွာ သပိတ္တားလို႔လည္းမျဖစ္ဘဲ ဘာမွအလုပ္မရွိသလိုျဖစ္လာသည္။ သပိတ္ဆက္ေမွာက္ေနေသာ က်ေနာ္တို႔ကို ဗမာျပည္လူထုႏွင့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုႀကီးကပင္ မေထာက္ခံေတာ့တဲ့အေျခအေနျဖစ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔ကို ျမန္မာသတင္းစာမ်ားအနက္ “ဆယ္သန္း” ဟုထင္ရေသာ သတင္းစာတေစာင္ကသာ က်ေနာ္တို႔အေပၚ ၾကင္နာစြာေထာက္ခံေရးသားေနတာ မွတ္မိသည္။ ျပည္သူႏွင့္ေက်ာင္းသားထု၏ ေထာက္ခံမႈမရတာအဆိုးဆံုး ျဖစ္သည္။ ေနာက္သပိတ္ကိစၥမ်ားတြင္လည္း ေတာင္းဆိုတိုင္းရၾကတာမဟုတ္ဆိုတာ စဥ္းစားမိသည္။ က်ေနာ္တို႔ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ အကုန္မရေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ၿပီးခဲ့ေသာလႈပ္ရွားမႈတိုက္ပြဲမွာ ဗမာျပည္ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႔ အစိုးရအဖို႔ ႀကီးစြာထိုးႏွက္ခံရၿပီး မ်ားစြာအထိနာသြားၿပီဟုလည္း က်ေနာ္တို႔ နားလည္လာၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔တခ်ိဳ႔သည္ လူထုကလည္းမေထာက္ခံ ဘာမွလည္းဆက္လုပ္လို႔မရၿပီျဖစ္၍ က်ေနာ္တို႔ သပိတ္ေမွာက္မႈလုပ္ငန္းကို ရပ္တန္းကရပ္သင့္ၿပီလားဟု စဥ္းစားမိလာၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔ထိုစဥ္က မ်ားစြာဝမ္းနည္းစိတ္ရႈပ္ေထြးေနၾကသည္။

ေနာက္ဆံုးက်ေနာ္တို႔အထဲမွ အမ်ားသည္ သပိတ္ေမွာက္မႈကိုအဆံုးသတ္ၾကၿပီး မိမိတို႔အိမ္ကိုျပန္ၾကရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ဗဟန္းဇရပ္ သပိတ္စခန္းကိုစြန္႔ခြာၿပီး ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ ျပန္ၾကေတာ့သည္။

က်ေနာ္အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီးေနာက္ ဦးေႏွာက္ရႈပ္ေထြးၿပီး ဝမ္းနည္းေနမႈမ်ားကိုပယ္ခ်လိုက္ၿပီး ေက်ာင္းျပန္တက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ မိဘမ်ားဘက္ကိုလည္း စဥ္းစားမိသည္။ မိဘမ်ားမွာ ေခ်ာင္လည္ၾကသူမ်ားမဟုတ္၊ က်ေနာ္စာေမးပြဲ တႏွစ္မေအာင္လွ်င္ မိဘေတြတႏွစ္ ေငြပို၍ ကုန္က်ရမည္ကိုလည္း စိုးရိမ္လာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ေက်ာင္းျပန္တက္ၿပီး က်န္ေသးေသာ ၂ လ။ ၃ လ အတြင္း စာေတြဖိႀကိဳးစားခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးအစိုးရ အထက္တန္း ဆရာျဖစ္စာေမးပြဲကို ေကာင္းစြာေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့သည္။

မၾကာခင္ ေက်ာင္းေအာင္စာရင္းမ်ားထြက္လာေသာအခါ က်ေနာ္တို႔သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားအမ်ားစု က်ေနာ္အပါဝင္ အားလံုးလိုလို ေအာင္ျမင္ၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးဦးညီပုက ေနာင္တြင္က်ေနာ္တို႔ကိုေျပာတာက သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားေတြဟာ ေက်ာင္းတက္ပ်က္ခဲ့ေသာ္လည္း သပိတ္အတြင္းတြင္ လူမႈေရးအေတြ႔အႀကံဳသင္ခန္းစာေတြ မ်ားစြာရရွိၾကပံုရသည္။ ဒါေတြက စာေမးပြဲကို အေထာက္အကူျပဳဟန္ရွိသည္။ စာေမးပြဲအေအာင္မ်ားၾကသည္ဟု ေျပာသည္။

က်ေနာ္သည္ ဆရာျဖစ္စာေမးပြဲေျဖၿပီး ေအာင္စာရင္းအထြက္ကိုေစာင့္ေနစဥ္ က်ေနာ့္ဘဝကို ျပန္လည္သံုးသပ္မိသည္။ ၁၃ဝဝ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံုအတြင္း က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းသားမ်ားလႈပ္ရွားမႈတိုက္ပြဲက က်ေနာ္၏ ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚအယူအဆကို ႀကီးစြာတဆင့္ တိုးတက္ျမွင့္တင္ေစခဲ့ပါသည္။ ၎မွာ ယခုအခါျမန္မာ မ်ိဳးခ်စ္ျပည္ခ်စ္တို႔၏တာဝန္သည္ ၿဗိတိသွ်အဂၤလိပ္တို႔၏လက္ေအာက္မွ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးကို မုခ်ျပန္ရေအာင္တိုက္ယူရမည့္တာဝန္ျဖစ္သည္ဟု ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲႀကီး ပါဝင္ဆင္ႏႊဲရန္ဆိုလွ်င္ မိမိတို႔သည္ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးပါတီတခုခုတြင္ ပါဝင္ၿပီးဆင္ႏႊဲမွျဖစ္မည္ကို နားလည္လာသည္။ လက္ရွိ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားတြင္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲအတြက္ အားထားစိတ္အခ်ရဆံုးေဆာင္ရြက္မည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမွာ ထိုစဥ္က“တို႔ဗမာအစည္းအရံုးသခင္ပါတီႀကီး”သာရွိသည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ႏွင့္သူငယ္ခ်င္း ကိုၾကည္ၫြန္႔(ေနာင္ ဗိုလ္ေက်ာ္ဆန္း) သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ရန္ကုန္ၿမိ့ဳပန္းဆိုးတန္းရွိ တို႔ဗမာသခင္အစည္းအရံုုးဌာနာခ်ဳပ္သို႔ သြားၾကၿပီး တို႔ဗမာသခင္အစည္းအရံုးအသင္းသို႔ သခင္အသင္းသားအျဖစ္ အသင္းဝင္ၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔သည္ အသင္းဝင္ေၾကးအျဖစ္ တဦးကို ေငြတမတ္စ ေပးေဆာင္ခဲ့ရသည္ထင္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ တို႔ဗမာအစည္းအရံုး သခင္ပါတီဌာနခ်ဳပ္သို႔ ထိပ္တင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ေရာက္၍ ဧည့္ခံစကားေျပာေနၾကသည္ထင္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ တို႔ဗမာအစည္းအရံုးဌာနာခ်ဳပ္မွထြက္လာေသာအခါ အလြန္စိတ္လက္ေပါ့ပါး ရႊင္လန္းလာၾကပါသည္။

0 comments:

Post a Comment