Thursday, January 29, 2015

ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာ ကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၁)

0 comments
ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာ ကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ အပိုင္း(၁) အခန္း(၁)
က်ေနာ့္ကို က်ေနာ္တို႔ေလးစားေသာပုဂၢိဳလ္တဦးက လြန္ခဲ့ေသာ ၃ - ၄ ႏွစ္ခန္႔က က်ေနာ့္အထုပၸတၱိကိုေရးသားရန္ တိုက္တြန္းခဲ့ပါသည္။ က်ေနာ္က အလြန္ခက္မည္ထင္၍ ျငင္းပယ္ခဲ့ပါသည္။ ယခုက်ေနာ့္အသက္ ၈၄ ႏွစ္ေရာက္မွ မိမိအထုပၸတၱိေရးလွ်င္ အမ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိႏိုင္မည္ယံုၾကည္ယူဆလာသျဖင့္ မေသခင္တာဝန္တရပ္အေနျဖင့္ ေရးသားရန္ဆံုးျဖတ္ၿပီး ေရးသားရပါေတာ့သည္။

၁၊ က်ေနာ့္ေမြးေန႔မွာ ၁၉၁၉ ခုႏွစ္။ ဒီဇင္ဘာ (၃) ရက္ ျဖစ္သည္။ ဇာတိမွာ ျမန္မာျပည္ သာယာဝတီခရိုင္။ သံုးဆယ္ၿမိ့ဳ ဆိုင္းစုရြာျဖစ္သည္။

၂၊ လယ္သမားႀကီးဦးပန္း-ေဒၚတင့္တို႔၏သားသမီး (၆)ေယာက္အနက္ ဒုတိယသား ျဖစ္ပါသည္။

၃၊ မိဘမ်ားမွာ ခ်စ္တီးထံမွ လယ္ဧက ၄ဝ ေက်ာ္ကို အငွားခ်ၿပီး စာရင္းငွားမ်ားႏွင့္ လယ္သီးစားလုပ္ေသာသူမ်ားျဖစ္သည္။ ခ်မ္းသာတဲ့လယ္သမားအေနအထား ျဖစ္ပါသည္။ အသင့္အတင့္ေခ်ာင္ခ်ိေသာ လယ္သမားမ်ားျဖစ္ပါသည္။

၄၊ က်ေနာ္တို႔သည္ ငယ္စဥ္က မိမိဖခင္၏ႏွမ အပ်ိဳႀကီးေဒၚေစာႏွင့္ေနခဲ့ရၿပီး မိဘႏွင့္ေဒၚေစာတို႔၏ ဆံုးမပဲ့ျပင္မႈႏွင့္ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည္။ အေဒၚ ေဒၚေစာမွာ ကြပ္ညပ္မႈအေတာ္တင္းက်ပ္သျဖင့္ အမ်ားတန္းတူမကစားရ၊ မေပ်ာ္ရႊင္ရဘဲ မိန္းခေလးတေယာက္လို ပိပိရိရိေနခဲ့ရသည္။

က်ေနာ္တို႔ဆိုင္းစုရြာမွာ သံုးဆယ္ၿမိ့ဳ ေျမာက္ပိုင္းမွစၿပီးစီးလာေသာ သံုးဆယ္ေခ်ာင္းကမ္းပါးတြင္ရွိရာ အမ်ားေရကူးတတ္ၾကေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔မွာ အေဒၚရဲ့ပညတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ေရမကူးတတ္ခဲ့ပါ၊ ေရကူးအတတ္ကို စစ္ပညာသင္ရာ ဟိုင္နန္ကၽြန္းေရာက္မွသာ နည္းနည္း တတ္ခဲ့ရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း က်ေနာ့္မွာ ငယ္စဥ္ကတည္းက စာတတ္ၿပီးေနာက္ စာဖတ္ဝါသနာႀကီးခဲ့ၿပီး ေတြ႔သမွ် ျမန္မာစာအုပ္မွန္သမွ်ဖတ္ခဲ့မိသည္ ထင္ပါသည္။ က်ေနာ္ငယ္စဥ္က ဖတ္မိစြဲလန္းေနမိေသာ စာအုပ္ တအုပ္မွာ ဦးဖိုးက်ား၏ “ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္” စာအုပ္ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္ (၃)တန္းအရြယ္ေလာက္တြင္ ဖတ္မိျခင္း ျဖစ္သည္ထင္ပါသည္။ စာဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ က်ေနာ့္မွာ ငယ္စဥ္ကတည္းက မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဝင္ခဲ့ပံုရပါသည္။ ပညာတတ္တေယာက္လည္း ျဖစ္ခ်င္စိတ္ရွိခဲ့ပါသည္။ က်ေနာ္ကေလးအရြယ္တြင္ သူငယ္နာေရာဂါျဖစ္ခဲ့သျဖင့္ အသက္ကယ္ခဲ့ရသည္ ဟုဆိုပါသည္။

၅၊ က်ေနာ့္အသက္ (၇) ႏွစ္အရြယ္တြင္ မိဘမ်ားက သံုးဆယ္ၿမိ့ဳႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ ဆိုင္းစုရြာအၾကား ရြာမရြာရွိ ျမန္မာမူလတန္းေက်ာင္းကို အပ္ပါသည္။

၆၊ ေက်ာင္းတြင္ က်ေနာ္တို႔ အတန္းငယ္ကို ကိုင္ေသာဆရာမမွာ အမည္ေဒၚသိန္းခင္ဟုထင္ရေသာ အပ်ိဳဆရာမ ျဖစ္ပါသည္။

၇၊ ဆရာမမွာ အေတာ္အတန္ေခ်ာေမာေသာ္လည္း စိတ္ထားတင္းမာသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ေၾကာက္ရပါသည္။ က်ေနာ့္မွာ ငယ္စဥ္က သူငယ္နာ ေရာဂါစြဲကပ္ခဲ့ဖူးသျဖင့္ ဉာဏ္နည္းနည္းထိုင္းေနပါသည္။ အထူးသျဖင့္ သခ်ၤာဘာသာတြင္ ထိုင္းမႈိင္းျခင္းျဖစႈ္ ဆရာမ၏ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းကို ခဏခဏခံရပါသည္။ က်ေနာ္၏ ဉာဏ္ထိုင္းမႈမွာ အသက္ (၁၄) ႏွစ္ (၁၅) ႏွစ္ အရြယ္ (၇) တန္းေက်ာင္းသား အရြယ္ေလာက္ထိ ျဖစ္ပါသည္။  ယင္းေနာက္မွ ဉာဏ္ထိုင္းမႈက သက္သာလြတ္ေျမာက္လာပါသည္။    

က်ေနာ္ (၉) ႏွစ္သားအရြယ္ (၂) တန္းေရာက္ၿပီးေနာက္ က်ေနာ့္မိဘမ်ားက က်ေနာ္ႏွင့္ က်ေနာ့္အစ္ကိုကို က်ေနာ္တို႔ရြာ၏ တဖက္ကမ္းတြင္ ရွိေသာ ေညာင္ဝိုင္းဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ အေတာ္အသင့္ခမ္းနားစြာျဖင့္ ရွင္ျပဳပြဲလုပ္ေပးပါသည္။ ေညာင္ဝိုင္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္လည္း အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္း ဖြင့္ထားသျဖင့္ သကၤန္းဝတ္ကိုရင္ဘဝမွထြက္ၿပီး ေနာက္ ရြာမ မူလတန္းေက်ာင္းသို႔ ျပန္မသြားေတာ့ဘဲ ေညာင္ဝိုင္း ေက်ာင္းမွာပဲ ဆက္ၿပီး (၂)တန္းကစၿပီး ေက်ာင္းေနပါေတာ့သည္။  မိုးဥတုတြင္  သံုးဆယ္ေခ်ာင္းကို ေလွျဖင့္ျဖတ္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရပါသည္။

ကေလးဘဝေက်ာင္းေနစဥ္ ေနအိမ္၏အေသးအဖြဲအလုပ္ကိစၥမ်ား လုပ္ခဲ့ရပါသည္။ အေဒၚအိမ္ေထာင္ျပဳသြားေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔မိခင္ အေမမွာအလြန္ လံု႔လဝိရိယရွိၿပီး စိတ္ထားအလြန္ႀကံ႔ခိုင္တင္းမာၿပီး စိတ္ဓာတ္အလြန္ေကာင္းသူ ျဖစ္သည္။ သားသမီးမ်ားအေပၚလည္း အလြန္စည္းကမ္းေကာင္းသူျဖစ္ပါသည္။ စာရိတၱလည္း အလြန္ေျဖာင့္မတ္ ေကာင္းမြန္သူျဖစ္သည္။ အိမ္မႈဝတၱရားမ်ားကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ေစ့ေစ့စပ္စပ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ရပါသည္။ အေဒၚလိုပင္ အေမကလည္း က်ေနာ္တို႔ကို ကစားခုန္စားမႈ သိပ္မလုပ္ရပါ၊
က်ေနာ့္မွာ မိုးတြင္း ဝါတြင္း (၃)လတြင္ သကၤန္းစီးျခင္းကို (၂)တန္းမွ (၆)တန္းၿပီးသည္အထိ(၅ ႏွစ္ ၅ ဝါ) ဝါဆို သကၤန္းဝတ္ခဲ့ပါသည္။ မိဘမ်ားကလည္း မိုးတြင္း၌ေခ်ာင္းကိုျဖတ္၍သြားရတာအႏၱရာယ္မ်ား၍ သကၤန္းစီးၿပီး ဝါဆိုတာကို ႀကိဳက္ပါသည္။ က်ေနာ္လည္း ေညာင္ဝိုင္း ဆရာေတာ္ႏွင့္ေက်ာင္းကို ခင္မင္ေနပါသည္။

က်ေနာ္ေညာင္ဝိုင္းေက်ာင္းတြင္ေနစဥ္ (၅) တန္းေက်ာင္းသား အရြယ္ေလာက္တြင္ က်ေနာ္ထီေပါက္သည္ဟူေသာသတင္း ျဖစ္လာပါသည္။ ျဖစ္ပံုမွာ က်ေနာ့္အေဖမွာ သာယာဝတီရံုးအမႈတခုတြင္ သမာဓိလူႀကီးအျဖစ္ လိုက္ရပါသည္။ သာယာဝတီရံုးတြင္ ေဗဒင္ဆရာတေယာက္ ေတြ႔ရသျဖင့္ ေဗဒင္တြက္ရာ ေဗဒင္ဆရာက ခင္ဗ်ားသားသမီးတြင္ ဗုဒၶဟူးသားျဖစ္သူက ထြန္းကားလာၿပီး မိဘေတြကို အကူအညီေပး လိမ့္မည္ဟု ေဟာပါသည္။ ဗုဒၶဟူးသားမွာ က်ေနာ္ျဖစ္ေန၍ အေဖက နာမည္။ ရြာလိပ္စာႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း သာယာဝတီရံုးတြင္ရွိေနေသာ ထီစာေရးထံသြား၍ အိုင္ယာလန္ထီကိုထိုးပါေတာ့သည္။

မၾကာခင္ က်ေနာ္တို႔ရြာကို ေမာင္ေရႊနာမည္ႏွင့္ အိုင္ယာလန္ထီရံုးက စာတေစာင္လာရာ ရြာမွေမာင္ေရႊႀကီးဆိုေသာလူႀကီးက ထိုစာကိုရယူၿပီး အဂၤလိပ္စာတတ္ေသာ စာေရးႀကီးဗိုလ္စိန္မွန္ကိုသြားျပရာ ဗိုလ္စိန္မွန္က အိုင္ယာလန္ထီရံုးကေပးေသာစာဟုဆိုသျဖင့္ ထီေပါက္သည္ထင္၍ စာကိုသိမ္းထားပါသည္။ အေဖကသတင္းၾကား၍ စာကိုသြားေတာင္းပါသည္။ မေပးပါ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အေဖက သာယာဝတီ ထီစာေရးကို သြားေျပာရာ ထီစာေရးက စာဟာအေရးမႀကီးပါ၊ ခင္ဗ်ားထီထိုးတာေငြရေၾကာင္း ျပန္ၾကားစာသာျဖစ္သည္။ ထီလက္မွတ္သာ ခင္ဗ်ားလက္ထဲ ရွိပါေစဟု ေျပာသျဖင့္ အေဖကရြာျပန္ၿပီး ေမာင္ေရႊႀကီးထံျပန္ေျပာျပၿပီး စာရြက္ေတာင္းပါသည္။

က်ေနာ္မူလတန္းေအာင္ၿပီး အလယ္တန္းကို သံုးဆယ္ၿမိ့ဳ အာရ္စီအမ္ ေက်ာင္းတြင္ ေနရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မူလေညာင္ဝိုင္းေက်ာင္းက ထြက္ၿပီး ရန္ကုန္က အလယ္တန္းဆရာျဖစ္ စကၠင္ဒရီစာေမးပြဲေအာင္ထားေသာ ဆရာဆင္ဆိုသူဆရာက ေညာင္ဝိုင္းမူလတန္းေက်ာင္းကို အလယ္တန္းေက်ာင္းျဖစ္ေအာင္လုပ္ေနသည္ဆို၍ အလယ္တန္းကို သံုးဆယ္ၿမိ့ဳ သြားမသင္ဘဲ ၅ တန္း ၆ တန္းကို သူ႔ထံတြင္ပင္ သင္ၾကား ေနပါသည္။

ေနာက္ ၇ တန္းေရာက္ေသာအခါ ေညာင္ဝိုင္းေက်ာင္းလည္း အလယ္တန္းေက်ာင္း ျဖစ္မလာဘဲရွိသည္။ က်ေနာ္လည္း ျမန္မာ (၇)တန္းမွာ အစိုးရစာေမးပြဲ စစ္ခံရမည္ျဖစ္၍ တရားဝင္အလယ္တန္းေက်ာင္းတက္ရန္လိုသျဖင့္ သံုးဆယ္ၿမိ့ဳ အာရ္စီအမ္ေက်ာင္းသို႔ ေနအိမ္မွ သြားတက္ ပါသည္။

(၇) တန္းဆရာမွာ ဦးစိန္ခဲဆိုေသာ ခရစ္ယာန္ဆရာ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမွန္းသိ၍ ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မၾကခဏ က်ေနာ္ကို စ ပါသည္။ က်ေနာ္လည္း ျပန္လည္ေခ်ပသျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း ဆရာႏွင့္က်ေနာ္ ရင္းႏွီးလာပါသည္။

က်ေနာ္ (၇) တန္း ပထမႏွစ္ေျဖဆိုရာ ေက်ာင္းေျပာင္း ေက်ာင္းလဤဲေတြေၾကာင့္ ေကာင္းေကာင္းစာမလိုက္ႏိုင္ဘဲ စာေမးပြဲက်ခဲ့ပါသည္။

ေနာက္(၇) တန္း ဒုတိယႏွစ္ကို ၎ အာရ္စီအမ္ေက်ာင္းတြင္ပင္ ဆက္ေနပါသည္။ (၇)တန္းဆရာမွာ အသစ္ျဖစ္ၿပီး အသက္သိပ္မႀကီး ေသးေသာ ဆရာျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္သူ၏ နာမည္ေမ့ေနပါသည္။ ၎ဆရာသင္ပံုျပပံုမွာ အလြန္ေကာင္းပါသည္။ က်ေနာ္ ဉာဏ္ရႊင္လန္း ထက္ျမက္လာပါသည္။ ၎၏သင္ၾကားပံုနည္းကို ေနာင္က်ေနာ္ Highergrade ေခၚ အထက္တန္းဆရာျဖစ္သင္တန္း တက္ေရာက္သင္ၾကား ရေတာ့မွ သေဘာေပါက္လာပါသည္။

၎သင္နည္းမွာ ဆရာျဖစ္သင္ဆရာမ်ား၏လက္စြဲျဖစ္ေသာ ျပႆနာတခုသင္ၾကားရာတြင္ ဆရာကျပႆနာ၏အေျဖကို တိုက္ရိုက္ ေျပာမျပဘဲ တပည့္မ်ား မူလသိရွိထားသည့္အခ်က္မ်ားမွ တပည့္မ်ား၏ မူလဉာဏ္ပညာကိုဆြဲဆန္႔ထြက္လာေအာင္ တျဖည္းျဖည္း ေမးခြန္းမ်ားေမးၿပီး ျပႆနာ၏အေျဖကို တပည့္မ်ား တျဖည္းျဖည္း အလိုအေလ်ာက္သိရွိလာေစေသာနည္းမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာ - သံုးႏွင့္သံုးေပါင္းျခင္းကို သင္မည္ဆိုလွ်င္ ဆရာကအေျဖဟာေျခာက္ဟုမေျပာဘဲ တပည့္မ်ားသိၿပီးျဖစ္ေသာ လက္တဖက္စီကို လက္ (၃)ေခ်ာင္းစီေထာင္ေစကာ ၎လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို ေရတြက္ေစပါသည္။ ပထမလက္မွ (၃)ေခ်ာင္းကို တစ္။ ႏွစ္။ သံုး ဟုေရတြက္ေစ ၿပီးမွ ဒုတိယလက္မွ (၃)ေခ်ာင္းကိုဆက္ၿပီး ေရတြက္ရပါသည္။ တပည့္ျဖစ္သူက ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ဟုဆက္ၿပီး ေရတြက္ရပါသည္။ သို႔ျဖင့္ သံုးႏွင့္သံုးေပါင္းလွ်င္ အေျဖ ေျခာက္ဆိုတာ တပည့္ကိုယ္တိုင္ သိလာေစျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤသင္နည္းမ်ိဳးကို က်ေနာ္တို႔၏ (၇) တန္းဆရာ အသစ္က သင္ၾကားေပးသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ ဉာဏ္ပြင့္လင္းၿပီး လ်င္ျမန္စြာတက္ေျမာက္လာခဲ့ပါသည္။ က်ေနာ့္မွာ အတန္းထဲတြင္လစဥ္ စာေမးပြဲ အစမ္းစစ္မ်ားတြင္ အၿမဲတန္း ပထမ။ ဒုတိယ ရၿပီး အၿမဲဝမ္းသာ ရႊင္လန္းေနေပသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ထိုႏွစ္ (၇)တန္း အစိုးရစစ္စာေမးပြဲတြင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ က်ေနာ္စာေမးပြဲက်ျပန္သည္။ က်ေနာ္မ်ားစြာ ထိတ္လန္႔ ဝမ္းနည္းသြား ပါသည္။

ေနာက္မွ အေၾကာင္းကိုရွာရာတြင္ က်ေနာ္သည္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ပညာသင္ၾကားခဲ့ရာ အတန္းထဲတြင္ ပထဝီ ဘာသာအစား ပါဠိဘာသာကိုသာ သင္ယူခဲ့ရာ အာရ္စီအမ္ေက်ာင္း (၇)တန္း ဒုတိယႏွစ္က်မွ (ပါဠိဘာသာသင္ေပးမည့္ဆရာ မရွိသျဖင့္) ပထဝီဘာသာရပ္ကို ေျပာင္းၿပီးသင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္သည္ ေနာက္မွလိုက္သင္ရသည့္ ပထဝီဘာသာရပ္ကို အာရံုစိုက္ဖိၿပီး မႀကိဳးစားမိဘဲ ထိုဆရာ အသင္အျပေကာင္းေသာ တျခားဘာသာရပ္ေတြသာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာအာရံုစိုက္မိသျဖင့္ စာေမးပြဲက်ရေပသည္။ ယင္းမွ က်ေနာ္ႀကီးစြာေနာင္တရၿပီး က်ေနာ့္ပညာသင္ၾကားေရးတြင္ ေလးနက္ေသာ အေတြ႔အႀကံဳႀကီးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ က်ေနာ္သည္ ပညာသင္ၾကား ေရးႏွင့္ စာေမးပြဲမ်ားအေၾကာင္း တဆင့္တိုး၍နားလည္လာပါေတာ့သည္။ ထိုသည္ေနာက္ ပညာေရးတြင္ က်ေနာ္ေနာက္ထပ္ တခါမွ စာေမးပြဲမက်ေတာ့ေခ်၊

ေနာက္ (၇)တန္း တတိယႏွစ္တြင္ က်ေနာ္ အာရ္စီအမ္ေက်ာင္းတြင္ မေနေတာ့ဘဲ။ သံုးဆယ္ၿမိ့ဳ။ လိပ္အင္းရြာ ဆရာႀကီးဦးအံုး၏ အလယ္တန္းေက်ာင္းသို႔ေျပာင္းေနၿပီး ထိုေက်ာင္းမွ (၇)တန္းကို တတိယႏွစ္တြင္ ေခ်ာေမာစြာေအာင္ျမင္ပါေတာ့သည္။

0 comments:

Post a Comment