အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဗကပ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူရဲ့ ထုတ္ျပန္ခ်က္
(၁၊၂ဝ၁၅)
(၁ဝ-၂ - ၂ဝ၁၅)
၁။ ေက်ာင္းသားေတြ တင္ျပေတာင္းဆိုတာေတြဟာ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္ရွိသူတိုင္း၊ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ရွိသူတုိင္းနဲ႔ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူအားလံုးကေထာက္ခံၾကတဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ပါ။ ေလးေလးနက္နက္ေတြးၾကရင္ အာဏာရပါတီထဲမွာေတာင္ ဝိဝါဒေတြကြဲေစႏိုင္တဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ျဖစ္တယ္။
(၁၊၂ဝ၁၅)
(၁ဝ-၂ - ၂ဝ၁၅)
၁။ ေက်ာင္းသားေတြ တင္ျပေတာင္းဆိုတာေတြဟာ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္ရွိသူတိုင္း၊ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ရွိသူတုိင္းနဲ႔ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူအားလံုးကေထာက္ခံၾကတဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ပါ။ ေလးေလးနက္နက္ေတြးၾကရင္ အာဏာရပါတီထဲမွာေတာင္ ဝိဝါဒေတြကြဲေစႏိုင္တဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ျဖစ္တယ္။
ဗကသ၊ တကသ တေလွ်ာက္လံုးစြဲကိုင္လာၾကတာက ‘အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီပညာေရး’ ပါ။ ခုလႈပ္ရွားမႈဟာ အမ်ိဳးသားေရးတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္တာျဖစ္တယ္။
ဒီေန႔လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ျပည္သူေတြက ႀကိဳဆိုၾက၊ အားေပးၾကတာ ျဖစ္တယ္။
၂။ ေက်ာင္းသားေတြက ေက်ာင္းသားအလုပ္ လုပ္ၾကတယ္။ သူတို႔ခ်င္းေတြ႔ဆံုပြဲကို (ေဘးအျမင္အရ)ေျပာရရင္ ေက်ာင္းသားေတြက တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ပညာေရးကိစၥပဲ တင္ျပေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ကေလးက လူႀကီးေတြလုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ကိုတင္ျပတာ ေတြ႔ရၿပီး လူႀကီး (ဝန္ႀကီး)ဆိုသူေတြက ကေလးကလားဆန္ဆန္ျပဳမူခဲ့ၾကတယ္။
ရရာအကြက္က နည္းနည္းေလးျဖစ္ျဖစ္ ညစ္လိုက္ၾကတယ္။ ေနာက္တခါ တမ်ိဳးလွည့္ၿပီး ညစ္ဖို႔လုပ္လာျပန္တယ္။ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဆိုသူက “ေနာက္ကြယ္က ႀကိဳးကိုင္ ေနၾကတဲ့သူေတြ အားေပးအားေျမွာက္လုပ္ေနတဲ့သူေတြရွိတယ္။ ေစာင့္ၾကည့္ ေဖာ္ထုတ္မယ္”လို႔ေျပာေတာ့ သူတို႔တရားခံရွာမရျဖစ္ေနတာ ေပၚလာတယ္။ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္က အားေပးအားေျမွာက္ျပဳေနသူေတြဟာ
ေနာက္ကြယ္မွာ မေန၊ ေရွ႔ထြက္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေထာက္ခံေနၾကတာပါ။
တဖက္မွာ ခရီးတေလွ်ာက္ အင္အားေတြစုၿပီး ေလးခင္းျပၿခိမ္းေျခာက္တာေတြ အဆက္မျပတ္လုပ္ျပန္တယ္။ သူတို႔လုပ္ေပါက္ေတြကို ေက်ာင္းသားေတြက မယံုဘူး - မယံုဘူးေျပာေနတာ အဲဒါေၾကာင့္ပါ။
၃။ အုပ္စိုးသူေတြဘက္က (ဘယ္လိုပဲ) လမ္းေၾကာင္းလြဲသြားေအာင္ စြပ္စြဲၿခိမ္းေျခာက္ အက်ပ္ကိုင္တာေတြလုပ္လုပ္ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ တုန္လႈပ္မႈကင္းကင္းနဲ႔ ကိုယ့္လမ္း ကုိယ္ေလွ်ာက္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ျပည္သူမ်ား သတိမေပါ့ၾကပါနဲ႔။ သူတို႔တေတြဟာ လိုအပ္လာရင္ ပံုသဏၭာန္တမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အၾကမ္းဖက္ဖို႔ ေနရာေစ့ ကြက္ျပည့္နင္းထားၾကတယ္။
သူတို႔ေၾကာက္တာဟာ ျပည္သူအားပါ။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့လံုၿခံဳမႈဟာ ျပည္သူေတြရဲ့လက္ထဲမွာ ရွိတယ္။ ျပည္သူမ်ား ဝန္းရံေပးၾကပါ။ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက (ေက်ာင္းသားေတြကို အစိုးရက အၾကမ္းမဖက္ဖို႔) ေတာင္းဆိုေပးၾကပါ။
မီဒီယာေလာကသားမ်ား အမွန္ဘက္က ရပ္တည္ေပးၾကပါ။
ဒီေန႔လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ညီတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ျပည္သူေတြက ႀကိဳဆိုၾက၊ အားေပးၾကတာ ျဖစ္တယ္။
၂။ ေက်ာင္းသားေတြက ေက်ာင္းသားအလုပ္ လုပ္ၾကတယ္။ သူတို႔ခ်င္းေတြ႔ဆံုပြဲကို (ေဘးအျမင္အရ)ေျပာရရင္ ေက်ာင္းသားေတြက တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ပညာေရးကိစၥပဲ တင္ျပေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ကေလးက လူႀကီးေတြလုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ကိုတင္ျပတာ ေတြ႔ရၿပီး လူႀကီး (ဝန္ႀကီး)ဆိုသူေတြက ကေလးကလားဆန္ဆန္ျပဳမူခဲ့ၾကတယ္။
ရရာအကြက္က နည္းနည္းေလးျဖစ္ျဖစ္ ညစ္လိုက္ၾကတယ္။ ေနာက္တခါ တမ်ိဳးလွည့္ၿပီး ညစ္ဖို႔လုပ္လာျပန္တယ္။ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဆိုသူက “ေနာက္ကြယ္က ႀကိဳးကိုင္ ေနၾကတဲ့သူေတြ အားေပးအားေျမွာက္လုပ္ေနတဲ့သူေတြရွိတယ္။ ေစာင့္ၾကည့္ ေဖာ္ထုတ္မယ္”လို႔ေျပာေတာ့ သူတို႔တရားခံရွာမရျဖစ္ေနတာ ေပၚလာတယ္။ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္က အားေပးအားေျမွာက္ျပဳေနသူေတြဟာ
ေနာက္ကြယ္မွာ မေန၊ ေရွ႔ထြက္ၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေထာက္ခံေနၾကတာပါ။
တဖက္မွာ ခရီးတေလွ်ာက္ အင္အားေတြစုၿပီး ေလးခင္းျပၿခိမ္းေျခာက္တာေတြ အဆက္မျပတ္လုပ္ျပန္တယ္။ သူတို႔လုပ္ေပါက္ေတြကို ေက်ာင္းသားေတြက မယံုဘူး - မယံုဘူးေျပာေနတာ အဲဒါေၾကာင့္ပါ။
၃။ အုပ္စိုးသူေတြဘက္က (ဘယ္လိုပဲ) လမ္းေၾကာင္းလြဲသြားေအာင္ စြပ္စြဲၿခိမ္းေျခာက္ အက်ပ္ကိုင္တာေတြလုပ္လုပ္ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ တုန္လႈပ္မႈကင္းကင္းနဲ႔ ကိုယ့္လမ္း ကုိယ္ေလွ်ာက္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ျပည္သူမ်ား သတိမေပါ့ၾကပါနဲ႔။ သူတို႔တေတြဟာ လိုအပ္လာရင္ ပံုသဏၭာန္တမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အၾကမ္းဖက္ဖို႔ ေနရာေစ့ ကြက္ျပည့္နင္းထားၾကတယ္။
သူတို႔ေၾကာက္တာဟာ ျပည္သူအားပါ။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့လံုၿခံဳမႈဟာ ျပည္သူေတြရဲ့လက္ထဲမွာ ရွိတယ္။ ျပည္သူမ်ား ဝန္းရံေပးၾကပါ။ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက (ေက်ာင္းသားေတြကို အစိုးရက အၾကမ္းမဖက္ဖို႔) ေတာင္းဆိုေပးၾကပါ။
မီဒီယာေလာကသားမ်ား အမွန္ဘက္က ရပ္တည္ေပးၾကပါ။
0 comments:
Post a Comment