Sunday, December 13, 2015

ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာ ကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ ပဥၥမတြဲ၊ အခန္း(၁၂)

0 comments
ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေဟာင္းေက်ာ္ေဇာ ကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိ ပဥၥမတြဲ၊ အခန္း(၁၂)
ဤသတင္းကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ၾကားသိရေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ဦးထြန္းတင္တို႔ႏွစ္ဦး ဆရာႀကီးမိႈင္းအိမ္သို႔သြားေရာက္ကာ ဆရာႀကီးကို အက်ိဳးအေၾကာင္းတင္ျပ ခြင့္ေတာင္းၿပီး ေက်ာင္းသားအေရး ဆရာႀကီး၏ညႊန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ ဝင္ေရာက္ျဖန္ေျဖေပးရန္ ဦးထြန္းတင္၏ ကားေလးျဖင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို႔သြားေရာက္ခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာ့အသံေရွ႔ေရာက္သည့္အခ်ိန္တြင္မူ မည္သည့္ကားကိုမွဆက္သြားခြင့္မျပဳဘဲ စစ္တပ္က တားဆီးပိတ္ဆို႔ထားတာ ေတြ႔ရပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္က ကင္းတာဝန္ခံကို ကြ်န္ေတာ္ဘယ္သူဘယ္ဝါျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆရာႀကီးမိႈင္း၏ညႊန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားထံ သြားေရာက္ၿပီး တံခါးမ်ားဖြင့္ေပးရန္ ေမတၲာရပ္ခံဖို႔သြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္ပါသည္။ ကင္းတာဝန္ခံစစ္ဗိုလ္ေလးလည္း ကပ်ာကယာ ျမန္မာ့အသံအေဆာက္အအံုအတြင္း ေျပးဝင္သြားပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဝင္အခ်ိဳ႔ ရွိေနၿပီး၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအေရးကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းဖို႔ ေဆြးေႏြးပြဲထိုင္ေနေၾကာင္း ေနာက္မွ ကြ်န္ေတာ္သိရပါသည္။

မၾကာမီမွာပင္ စစ္ဗိုလ္ေလး ျပန္ထြက္လာၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ကိုသြားခြင့္ျပဳလိုက္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းဝင္း တံခါးမႀကီးေရွ႔ေရာက္ေသာအခါ တံခါးႀကီးကိုပိတ္ထားၿပီး ေက်ာင္းသား ၁၄ - ၅ ေယာက္ ကင္းေစာင့္ေနတာေတြ႔ရပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္က ဦးထြန္းတင္၏ ေမာရစ္မိုင္းနားကားကေလးေပၚတက္ကာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကားေရာက္လာသံၾကား၍ အေဆာင္အသီးသီးမွ စုေဝးထြက္လာ ၾကေသာေက်ာင္းသားမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္တို႔လာေရာက္ရသည့္အေၾကာင္းရင္းကိုေျပာျပၿပီး သူတို႔၏ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးလိုေၾကာင္း ေျပာေသာ္လည္း နာမည္ႀကီးေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္အေတာ္မ်ားမ်ားကို သူတို႔ ပုန္းေရွာင္ထားခိုင္းၿပီး ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ထြက္မေတြ႔ပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ားကတံခါးဖြင့္ဆိုလွ်င္ ဖြင့္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သို႔ေသာ္ သူတို႔တံခါးဖြင့္ေပးၿပီးလွ်င္ ေက်ာင္းဝင္းထဲသို႔ စစ္သားမ်ား ဝင္မလာဖို႔လိုေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုလည္းမဖမ္းဆီးရန္ ကတိေပးဖို႔လိုေၾကာင္းေျပာသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဦးထြန္းတင္ ျမန္မာ့အသံကိုတေခါက္ျပန္ကာ ေက်ာင္းသားမ်ားေျပာဆိုခ်က္ကို ကြ်န္ေတာ့္အားထြက္ေတြ႔သည့္ စစ္ဗိုလ္(ဗိုလ္ႀကီးတဦး)အား ေျပာျပလိုက္ပါ သည္။ မၾကာမီပင္ ထိုစစ္ဗိုလ္ျပန္ထြက္လာၿပီး ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆိုသည့္အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကိုလက္ခံေၾကာင္း ေျပာပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသို႔ျပန္သြားၾကၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပကာ တံခါးမ်ားကိုဖြင့္ခိုင္းလိုက္ပါေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပန္လာေသာအခါ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ကိုတင္ေမာင္ဝင္းဆိုသူကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ကားထဲထည့္ေပးလိုက္ၾကပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သူ႔ကို ကားေနာက္ခန္းတြင္ဝွက္၍ ေခၚလာခဲ့ရပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ကား ေျမနီကုန္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ လမ္းေပၚကလူတဦးက မ်က္ႏွာကိုလက္ဝါးႏွင့္အုပ္၍ ကားရပ္ရန္လက္ျပပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကားကိုရပ္ေပးေသာအခါ ထိုသူသည္ မ်က္ႏွာကို လက္ဝါးႏွင့္အုပ္လ်က္ပင္ကားနားကပ္လာၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္ရွိရာ လမ္းထိပ္မ်ားတြင္ စစ္တပ္က ကားမ်ားႏွင့္ပိတ္၍ေစာင့္ေနေၾကာင္း၊ ဆီးဖမ္းမွာျဖစ္ေၾကာင္းေျပာဆိုကာ အေမွာင္ထဲ ဝင္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားပါသည္။ အခ်ိန္ကလည္း လင္းအားႀကီးအခ်ိန္နီးေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္မျပန္ၾကေတာ့ဘဲ၊ ဆရာႀကီးအိမ္ရွိရာခ်မ္းသာလမ္းသို႔ သြားလိုက္ကာ နံနက္မိုးစင္စင္လင္းမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္မ်ားသို႔ ျပန္လာႏိုင္ပါေတာ့သည္။ ထိုစစ္ကားမ်ား မိုးမလင္းခင္ပင္ ျပန္သိမ္းသြား ေၾကာင္း သတင္းရၿပီးမွ ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္ျပန္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္မွ ကြ်န္ေတာ္တို႔သိရသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကားထဲ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႔ပါသြားေၾကာင္း သတင္းအစအနရသြားသျဖင့္ ထိုသူမ်ားကိုဖမ္းဆီးရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ပါလာေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မွာ ကြ်န္ေတာ့္အိမ္တြင္ႏွစ္ရက္ခန္႔ေနၿပီးမွ အဆက္အသြယ္ရရာ လူတခ်ိဳ႔ လာေရာက္ ေခၚယူသြားပါသည္။ ေနာင္တြင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ခရမ္းအမတ္ဦးတင္ေမာင္ဝင္းျဖစ္လာသူမွာ ထိုသူပင္ ျဖစ္ဟန္ရွိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ သိပ္မေသခ်ာပါ။

ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီကကမ္းလွမ္းသျဖင့္ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးရန္ ေတာတြင္းအဖြဲ႔အစည္းမ်ား တသုတ္ၿပီးတသုတ္ေရာက္ရွိလာရာ၊ ေရာက္ရွိသည့္ အဖြဲ႔တိုင္းလိုလိုကလည္း ဆရာႀကီးမိႈင္းအား ဦးစြာပထမလာေရာက္ေတြ႔ဆံု ႏႈတ္ဆက္ ၾကရာ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ဝင္မ်ားမွာ မအားမလပ္ႏိုင္ေအာင္ အလုပ္မ်ားသြားပါေတာ့သည္။

ပထမဆံုး ေရာက္လာသည့္အဖြဲ႔မွာ အလံနီကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ပဏာမကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ျဖစ္ၿပီး ရဲနီေက်ာ္ဝင္းဦးေဆာင္လာပါသည္။ ေနာက္မွ သခင္စိုး လိုက္လာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတာင္းဆိုသည့္လူထုလႈပ္ရွားမႈႀကီးလည္းတၿခိမ့္ၿခိမ့္ တႏိုင္ငံလံုး ေပၚထြက္လာေနပါသည္။ ပမညတ၊ ပထစ၊ ဖဆပလ စသည့္ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုအားလံုးေလာက္နီးနီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကသျဖင့္ အေတာ္ညီညြတ္သည့္လႈပ္ရွားမႈဟု ေျပာဆို ႏိုင္ပါသည္။

လူမ်ိဳးစု အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးက ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔မ်ားလည္း ေရာက္ရွိလာပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွ ပဏာမကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ရွိ လာပါသည္။ ရဲေဘာ္ေဌးဦးေဆာင္ၿပီး ဗိုလ္ေဇယ်လည္း ပါလာပါသည္။ ၾသဂုတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ ဆရာႀကီးအား လာေရာက္ဂါရဝျပဳမည္ဟု ေထာက္လွမ္းေရးကအေၾကာင္းၾကားထားသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ဦးထြန္းတင္အပါအဝင္ လူအခ်ိဳ႔ ဆရာႀကီးအိမ္တြင္သြားေစာင့္ေနၾကပါသည္။ သူတို႔က ဆရာႀကီးအား ဦးသံုးႀကိမ္ခ်ကန္ေတာ့ၾကၿပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြ ေရွးျဖစ္ေႏွာင္းျဖစ္ေတြေျပာဆိုမိၾကပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ႏွင့္ေတြ႔ဆံုစဥ္က အထူးသျဖင့္ ဗိုလ္ေဇယ်ႏွင့္ေတြ႔ဆံုၿပီး တဦးႏွင့္တဦးဖက္ၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလံုး မ်က္ရည္ က်မိပါသည္။ ဤကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦး တဦးႏွင့္တဦးဖက္၍မ်က္ရည္က်ေနသည့္ပံုကို သတင္းေထာက္တဦးက ဓာတ္ပံုရိုက္လိုက္ၿပီး ေနာက္ေန႔သတင္းစာထဲပါလာရာ ေတြ႔ျမင္ဖတ္ရႈရသည့္လူအေတာ္မ်ားမ်ားလည္း မ်က္ရည္က်ၾကသည္ဟု ၾကားရပါသည္။ ေနာက္ပိုင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပ်က္သြားၿပီးေနာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကာလအတြင္းကရိုက္ကူးခဲ့သည့္ ဓာတ္ပံုျပပြဲႏွင့္ဓာတ္ပံုၿပိဳင္ပြဲတြင္ ထိုဓာတ္ပံုသည္ တတိယဆုရေၾကာင္း သိရပါသည္။ ပထမဆုရသည့္ပံုမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပ်က္သြားၿပီးေနာက္ ထိုဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ ေပါက္ေခါင္းေခ်ာင္းကိုျဖတ္ကူး၍ ေတာတြင္းသို႔ျပန္သြားသည့္ပံုျဖစ္ၿပီး၊ ထိုပံုကို ျပည္သူကို ေက်ာခိုင္းၾကေလၿပီဟူေသာေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ရႈေဒါင့္ဂ်ာနယ္က မ်က္ႏွာဖံုးအျဖစ္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ပံု ျဖစ္ပါသည္။

ထိုကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ရန္ကုန္မွာရွိေနစဥ္ ကြ်န္ေတာ္က ကြ်န္ေတာ့္အိမ္ကိုဖိတ္၍ ထမင္းတနပ္ေကြ်းပါသည္။ ဥကၠ႒သခင္သန္းထြန္း ဆီမွလည္း ကြ်န္ေတာ့္ထံ ပုဂၢိဳလ္ေရးစာတေစာင္ပါလာရာ၊ သူတို႔၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ပတ္သက္သည့္သေဘာထားမ်ား၊ အဓိကေဆြးေႏြးမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ထည့္သြင္းေရးသားေျပာျပထားပါသည္။ စာ၏ေနာက္ဆံုးပိုဒ္တြင္မူ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးအား ႏႈတ္ဆက္ေၾကာင္း၊ သူတို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔မိသားစုဒုကၡေရာက္သြားရသည့္အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ဇနီးကိုေတာင္းပန္ေၾကာင္း ေရးသားထားပါသည္။

ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးရန္ ကမ္းလွမ္းဖိတ္ေခၚသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုက သူတို႔စစ္ဘီလူးပံုရိပ္ကို ေလွ်ာ့ခ်သြားရန္အတြက္သာ ျဖစ္သျဖင့္တေၾကာင္း၊ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔အသီးသီးႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးစဥ္ ျပည္သူလူထုကို တစံုတရာ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားရသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းအသီးသီးက (စစ္အာဏာရွင္စနစ္အႏၲရာယ္ကို ျမင္လာသျဖင့္) ျပည္သူလူထုကို စည္းရံုးလံႈ႔ေဆာ္လာႏိုင္ၿပီး၊ လူထုကလည္း တခဲနက္အံုႂကြလာကာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတာင္းဆိုလႈပ္ရွားမႈႀကီး က်ယ္ျပန္႔ႀကီးမား လာမႈေၾကာင့္တေၾကာင္း၊ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးပြဲကာလလတခ်ိဳ႔ (၄ - ၅ လအတြင္း)အၾကာမွာပင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို တဖက္သတ္ရပ္ဆိုင္းပစ္လိုက္ပါေတာ့သည္။

ေတာတြင္းမွ လာေရာက္ေဆြးေႏြးသည့္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျပန္သြားၿပီးေနာက္ ထိုကာလအတြင္း တက္တက္ႂကြႂကြလႈပ္ရွားခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားအားလံုးကို ပိုက္စိပ္တိုက္ ရွာေဖြဖမ္းဆီးခဲ့ပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔လည္း လုပ္ငန္းအားလံုးရပ္ဆိုင္းသြားပါေတာ့သည္။ ဆရာႀကီးလည္း စိတ္အေတာ္ထိခိုက္သြားၿပီး အိပ္ရာထဲ လဲသြားပါေတာ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ဆရာႀကီးသည္ ထူထူေထာင္ေထာင္ျဖစ္မလာေတာ့ဘဲ တေရွာင္ေရွာင္ျဖစ္ေနရာမွ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ ကြယ္လြန္သြားပါေတာ့သည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္အေသးစိတ္မ်ားကို ကြ်န္ေတာ္က “ဆရာႀကီးမိႈင္း၏ ေနာက္ဆံုးေန႔ရက္မ်ား”ဟူေသာေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ေဆာင္းပါးတေစာင္ မၾကာမီကပင္ေရးသားထားရာ ထိုေဆာင္းပါးကိုပင္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပလိုက္ ရပါေတာ့သည္။

0 comments:

Post a Comment