သရုပ္ေဖာ္ ကာတြန္းဝိသႀကံဳ |
ဆံပင္ညွပ္ျခင္းကိစၥသည္ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ အလြန္ႀကီးက်ယ္ေသာ အေျပာင္းအလဲႀကီးတစ္ခုအတြက္ အစပ်ဳိးေပးခဲ့သည္ဟု ဆိုေကာင္း ဆိုႏုိင္လိမ့္မည္ထင္၏။
ဘုရင့္ေနာင္၏ ဒုတိယျမန္မာႏိုင္ငံႀကီးၿပဳိကြဲၿပီးေနာက္ တိုင္းျပည္မွာ အစိတ္စိတ္အႁမႊာႁမႊာ ျဖစ္သြားသည္။ သူတလူငါတမင္း ကိုယ့္ေဒသ ကိုယ္အုပ္ခ်ဳပ္ရင္း အင္အားစုေဆာင္းေနၾကသည္။ အင္း၀ဘုရင္မွာ နာမည္ခံေလာက္သာရွိ၏။ ၾသဇာအာဏာ မရွိ။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ရွိ ဟံသာ၀တီႏိုင္ငံသည္ တျဖည္းျဖည္း အင္အားေတာင့္တင္းလာသည္။ အထက္ဘက္ကုိ နယ္ပယ္ခ်ဲ႕ထြင္လာခဲ့ရာ ေနာက္ဆုံးမင္း အင္း၀ေနျပည္ေတာ္ကုိပါ သိမ္းပုိက္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိမွ်မကေသး အင္း၀နန္းတြင္းမွာ ဟံသာ၀တီဓေလ့ထုံးစံမ်ားကုိ က်င့္သုံးေစသည္။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈသာမက ဆံပင္ကုိပါဟံသာ၀တီပုံစံ ျဖတ္ေစသည္။ ဒါကုိ ဟံသာ၀တီဇာတ္သြင္းသည္ဟု ေခၚ ဆုိၾကသည္။
ထုိကာလက အထက္အညာေဒသရွိ ျမန္မာတုိ႔အတြက္ ဆံပင္ဆုိသည္မွာ အထြတ္အျမတ္ထားေသာအရာျဖစ္၏။ ဆံပင္ကုိ ျဖတ္ဖုိ႔မဆုိထားနဲ႔ သူတစ္ပါးကလာၿပီးထိတာ၊ ကုိင္တာ၊ ဆြဲတာကုိပင္ ေစာ္ကားသည္ဟုယူဆၾကသည္။ ျမန္မာဘုရင္ေတြဆုိလွ်င္ သူ႔တုိ႔ဆံပင္ကုိ မိဖုရားေခါင္ႀကီးကလႊဲၿပီး ဘယ္သူ႔ကုိမွ်ထိခြင့္ကုိင္ခြင့္မေပးတာမ်ဳိးေတာင္ ရွိသည္။
ဒီလုိ အစြဲရွိေသာအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ဆံပင္အျဖတ္ခံရျခင္းသည္ အလြန္ခံျပင္းစရာပင္ျဖစ္၏။ ဒီထဲမွာ မေက်ႏုိင္ မခ်မ္းႏုိင္အျဖစ္ဆုံးလူကေတာ့ ေရႊဘုိနယ္ဘက္မွာ အင္အားစုေဆာင္းေနသူ ဦးေအာင္ေဇယ် (ေနာင္အေလာင္းဘုရား) ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ဆံပင္အျဖတ္ခံရေသာကိစၥသည္ အင္း၀ကုိ မရရေအာင္ တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္မွျဖစ္မည္ဆုိေသာ သူ၏သႏၷိ႒ာန္ကုိပုိ၍ ခုိင္မာေစေတာ့သည္။ ဒါတြင္မက ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလုံးကုိသိမ္းပုိက္ၿပီးေသာအခါ ဟံသာ၀တီႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ရာသက္ပန္ အၿပီးတုိင္ဖ်က္သိမ္းပစ္လုိက္ေလေတာ့သည္။
အေလာင္းမင္းတရားႀကီးသည္ ဆံပင္ျပႆနာေၾကာင့္ တတိယျမန္မာႏိုိင္ငံေတာ္ႀကီးကုိ တည္ေထာင္ေတာ္မူသည္ဟု ဆုိလုိျခင္းမဟုတ္ပါ။ သုိ႔တုိင္ေအာင္ ထုိကိစၥသည္ သူ႔ရင္ထဲမွာ စူးတစ္ေခ်ာင္းစုိက္၀င္ေနသလုိ ျမက္ခနဲ ျမက္ခနဲနာက်င္ခံစားေနခဲ့မွာေတာ့ ေသခ်ာသည္။
x x x
အေနာက္ႏုိင္ငံသားေတြကေတာ့ ဆံပင္ကုိ သိပ္တန္ဖုိးမထားၾကပုံမရ။ ျမင့္ျမတ္သည္ဟု ယူဆပုံလည္းမေပၚ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ႏႈတ္ဆက္တဲ့အခါ အားေပးႏွစ္သိမ့္တဲ့အခါ ေခါင္းကုိပုတ္၊ ဆံပင္ေတြကုိလက္ေခ်ာင္းနဲ႔ထုိးဖြ လုပ္ခ်င္လုပ္တတ္သည္။ သူတုိ႔အဖုိ႔ေတာ့ ဆံပင္ဆုိတာ ရွည္ေလ႐ႈပ္ေလ၊ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေလဟု သေဘာထားဟန္တူသည္။ ေရွးေရာမ ေခါမေခတ္တုန္းကတည္းက (ဘာေဘရီးယန္း ေခၚ လူ႐ုိင္းေတြကလြဲ၍) ဆံပင္ကုိ ခပ္တုိတုိထားတတ္ၾကသည္။
ေက်ာက္ခတ္တုန္းက ဆံပင္ေတြရွည္လာလွ်င္ ေက်ာက္တုံးေပၚမွာ ဆံပင္ေတြျဖန္႔တင္ၿပီး ေက်ာက္ပုဆိန္နဲ႔ထုၿပီး ျဖတ္မည္။ ေၾကးခတ္ သံေခတ္က်ေတာ့ ဓားႏွင့္ျဖတ္မည္။ ကတ္ေၾကးေပၚလာေတာ့ ျဖတ္ရညွပ္ရတာပုိၿပီး အဆင္ေျပလာမည္။ စက္ကတ္ေၾကးကုိထြင္ႏုိင္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ခုေခတ္ပုံမ်ဳိးျဖစ္လာမည္။ ပုံဆန္းေတြ ထပ္ထြင္လာႏုိင္မည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဆံပင္အတုိညွပ္တဲ့အေလ့အထက အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ေရာက္ၿပီးမွ ထြန္းကားလာျခင္းျဖစ္၏။ အစပုိင္းမွာေတာ့ အဂၤလိပ္အစုိးရလက္ေအာက္မွာ အမႈထမ္းသူေတြသာ ညပ္ၾကျခင္းျဖစ္ပုံရသည္။ အလုပ္သေဘာမုိ႔ မတတ္သာလုိ႔ညွပ္ရသူေတြလည္းပါမည္။ အထက္လူႀကီးဆီက မ်က္ႏွာေကာင္းရခ်င္လုိ႔၊ သခင္ကုိဖားခ်င္လုိ႔ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္အေထာက္အကူျပဳလုိ႔ ညွပ္သူေတြလည္း ရွိႏုိင္သည္။ ဘုိေတြညွပ္တဲ့ ပုံစံျဖစ္ေၾကာင့္ “ဘုိေက” ဟုေခၚၾကသည္။
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္ေသာလူႀကီးေတြက ေရာင္ထုံးကုိမပယ္ဘဲ ဆက္ၿပီးထားၾကသည္။ လူငယ္ေတြကေတာ့ ဘုိေကမွေခတ္မီတယ္ဟုယူဆၿပီး ဆံပင္ညွပ္ျခင္းအေလ့အထ ထြန္းကားျပန္႔ပြားလာခဲ့တာ အခုထိပဲ။
(အဂၤလိပ္ကုိေတာ္လွန္တုိက္ခုိက္ခဲ့ျခင္းမွာ ဆံပင္ညွပ္ခံရတာကုိအသည္းနာၿပီး ခံျပင္းလွေသာေၾကာင့္မဟုတ္။ လြတ္လပ္ေရးလုိခ်င္လုိ႔သာျဖစ္၏။)
x x x
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္က ႏွစ္ပတ္တစ္ခါ ဆံပင္ညပ္ၾကရသည္။ ခုေခတ္အျမင္နဲ႔ဆုိလွ်င္ေတာ့ ရယ္စရာ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္မည္။ ဆယ့္ေလးရက္အတြင္းမွာ ဆံပင္က ဘယ္ေလာက္ရွည္မွာမုိ႔လုိ႔လဲ။ သုိ႔ရာတြင္ ႀကီးေတာ္ႀကီးရဲ့ အစီအမံအတုိင္း လုိက္နာၾကရသည္။ တစ္ပတ္ျခားတစ္ခါ တနဂၤေႏြေန႔ဆုိလွ်င္ ဆံပင္ညွပ္ဆရာႀကီးက အိမ္ကုိလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကုိတစ္ေတြ တန္းစီၿပီး တလွည့္စီညွပ္ရသည္။
တနဂၤေႏြဆုိတာ ေဆာ့လုိ႔အေကာင္းဆုံးေန႔ေလ။ အိပ္ရာႏုိးတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ညေနေမွာင္ရီပ်ဳိးတဲ့အထိ အသားကုန္ ကစားၾကတာ။ ထမင္းစားဖုိ႔ေတာင္ အိမ္ကလုိက္ရွာၿပီး ေခၚယူရသည္။ (က်ဴရွင္ေတြ ဘာေတြလည္း သြားစရာမလုိ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္က က်ဴရွင္ဆုိတာ စာညံ့တဲ့ေကာင္ေတြမွယူရတာမုိ႔ ရွက္စရာေကာင္းတယ္လုိ႔ ထင္ၾကတာ။)
ေဆာ့လုိ႔ေကာင္းတုန္း ဆံပင္ညွပ္ဖုိ႔လာေခၚေတာ့ အေတာ္စိတ္ညစ္ရသည္။ ဂ်င္ေပါက္တာ၊ ေဂၚလီ႐ုိက္တာ၊ ပုိလုိကားထပ္တာမ်ဳိးဆုိရင္ ပုိဆုိးသည္။ ကစား၀ုိင္းက နည္းနည္းမွမခြာခ်င္။ ေသးေပါက္ခ်င္လွ်င္ေတာင္ အနီးအနားမွာပဲ ေဆာ္ထည့္လုိက္တာ၊ ဒါေတာင္ လွည့္ၾကည့္ လွည့္ၾကည့္နဲ႔။
ညွပ္ရတဲ့ပုံစံကေတာ့ ေနာက္ႏွင့္ေဘးႏွစ္ဘက္က အေျပာင္၊ အေပၚဘက္က ဆံပင္ကုိက်မွ ေခါင္းလိမ္းဆီလိမ္းၿပီး ေဘးခြဲခြဲလုိ႔ရေအာင္ နည္းနည္းရွည္ထားသည္။ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ဆုိလွ်င္ေတာ့ ကတုံးဆံေတာက္ပဲ။
တနဂၤေႏြတစ္ရက္မွာေတာ့ ပဲခူးက အကုိ၀မ္းကြဲတစ္ေယာက္ လာလည္သည္။ သူက ဂ်င္ေပါက္တာ အရမ္းကၽြမ္းသည္။ အထူးသျဖင့္ “စုိ႔ စပတ္”ေခၚ ဂ်င္ကုိ ေျမႀကီးမက်ခင္ႀကိဳးႏွင့္ျပန္ဆြဲယူၿပီး လက္၀ါးေပၚမွာလည္ေအာင္လုပ္ျပတာ ေတာ္ေတာ္သေဘာက်ဖုိ႔ေကာင္းသည္။ သူက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ စုိ႔စပတ္လုပ္နည္းသင္ေပးေနတုန္း ဆံပင္ညွပ္ဖုိ႔လာေခၚသျဖင့္ ဆတ္တငံ့ငံ့ျဖစ္ရသည္။
ဆံပင္ညွပ္ၿပီးေတာ့ အစ္ကုိ၀မ္းကြဲလုပ္သူက ပဲခူးျပန္သြားၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ေတာ္ေတာ္မခံခ်ိမခံသာျဖစ္ၾကရသည္။ စုိ႔စပတ္သင္တန္း ၿပီးဆုံးေအာင္မတက္လုိက္ရျခင္းအတြက္ ဆံပင္ညွပ္ဆရာႀကီးကုိ တရားခံအျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး …
“ဒီဦးေလးႀကီး ေသသြားရင္ေကာင္းမယ္”ဟု ေျပာမိသည္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ပဲ ဆံပင္ညွပ္ဆရာႀကီးသည္ ေနာက္ထပ္ေရာက္မလာေတာ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိတာေတာ့ မသိ။ သုိ႔ရာတြင္ ငါတုိ႔က်ိန္ဆဲလုိက္လုိ႔မ်ား တကယ္ေသသြားတာလားဟု ကေလးအေတြးႏွင့္ စိ္တ္မေကာင္းျဖစ္ၾကရေသးသည္။
x x x
ေနာက္ပုိင္းက်ေတာ့ အိမ္ႏွင့္ ကားတစ္မွတ္တုိင္စာေလာက္ေ၀းေသာ ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္မွာ သြားညွပ္ရသည္။ အိမ္မွာတုန္းကလုိ ေခြးေျခေလးေပၚထုိင္ရတာမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဆုံလည္ကုလားထုိင္နဲ႔ ခန္႔ခန္႔ညားညားျဖစ္သြားၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ေရွ႕ေနာက္မွန္ႏွစ္ခ်ပ္တပ္ထားသျဖင့္ ကုိယ့္ေနာက္ေစ့ကုိ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ျပန္ျမင္ဖူးသြားေသာေၾကာင့္လည္း သေဘာက်မိ၏။
သုိ႔ရာတြင္ တစ္ခုရွိတာက ဆုိင္ပုိင္ရွင္ဆံပင္ညွပ္ဆရာသည္ အလြန္စကားမ်ားသည္။ စပ္လည္း စပ္စုသည္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မိသားစု အိမ္တြင္းေရးကိစၥေတြကုိ ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ေမးတတ္သည္။ လွီးလႊဲေျဖလွ်င္လည္း မႀကိဳက္။ ငါသိပါတယ္ကြာ ဒီလုိမဟုတ္လားဆုိၿပီး ထင္ရာျမင္ရာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာသည္။ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနျပန္ေတာ့လည္း ေခါင္းကုိပုတ္ၿပီး ေဟ့ေကာင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနလား လုပ္ေသးသည္။ တစ္ခါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း စိတ္ေပါက္ေပါက္ရွိလာသျဖင့္ …
“အဲဒါေတြ သိခ်င္ရင္လည္း အေဖဆံပင္လာညွပ္မွပဲ ေမးေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မသိဘူး”
ဟု ပိတ္ေျပာလုိက္မိ၏။ သူထပ္မေမးေတာ့။ သုိ႔ရာတြင္ မေက်နပ္ေၾကာင္းကုိေတာ့ အျပဳအမူတစ္ခုႏွင့္ျပသည္။ စက္ကတ္ေၾကးတုံးတုံးႀကီးႏွင့္ညွပ္ေနရာမွ အစမသတ္ခင္ ေဆာင့္ေဆာင့္ဆြဲလုိက္ျခင္းျဖစ္၏။ ဆံပင္ေတြ ျဗဳတ္ခနဲ ျဗဳတ္ခနဲ ကၽြတ္ပါသြားသည္။ နာလည္း အေတာ္နာသည္။
တျခားဆုိင္ ေျပာင္းညွပ္လုိ႔လည္း မျဖစ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ အိမ္က ဆံပင္ညွပ္ခေပးလုိက္တာ မဟုတ္။ အေဖက ဆုိင္ကုိ ေငြႀကိဳေပးထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ညွပ္သမွ်ကုိ ဒီထဲက ခုႏွိမ္သြားျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆံပင္ညွပ္တုိင္း စိတ္ညစ္ရေသာဒုကၡကုိ ႏွစ္အတန္ၾကာခံခဲ့ရ၏။
x x x
ကၽြန္ေတာ္ ေျခာက္တန္းေရာက္ေသာႏွစ္တြင္ ေနာက္ေစ့မွာ ယားနာတစ္မ်ဳိးေပါက္သည္။ ရႊံြ႕ထဲဗြက္ထဲ ေဘာလုံးကန္ၿပီး ေခါင္းမွန္မွန္မေလွ်ာ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္လိမ့္မည္။ လက္ႏွင့္စမ္းၾကည့္လွ်င္ အ၀ုိင္းဖုေလးလုိ ျဖစ္ေနသည္။ ေခၽြးထြက္တဲ့အခါ နည္းနည္းယားသည္။ သိပ္ အေနရခက္ေလာက္ေအာင္မဟုတ္သျဖင့္ ဂ႐ုမစုိက္ဘဲ အမွတ္တမဲ့ေနလုိက္၏။
ဆံပင္ညွပ္ၿပီးခါစတစ္ရက္မွာ ေဘာလုံးကန္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က …
“ေဟ့ေကာင္ .. မင္းေနာက္ေစ့မွာ ေပြး ေပါက္ေနတယ္”ဟု သတိေပးသည္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ဒက္ေပါက္တာျဖစ္မယ္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ရွက္သြား၏။ အတန္းထဲမွာ ေအးေဖဆုိတဲ့ေကာင္ရွိသည္။ သူ႔ဗုိက္မွာ ေပြးေပါက္ေနသျဖင့္ တစ္ခ်ိန္လုံး ကုတ္ဖဲ့ေနရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔နာမည္ေပြးေဖဟု တြင္သြားသည္။ ကုိယ္လည္း ဒီလုိနာမည္ပ်က္မွာ ေၾကာက္ရသည္။
ဒီျပႆနာကုိ ကၽြန္ေတာ္ေျဖရွင္းတဲ့နည္းက နည္းနည္းေတာ့ေၾကာင္သည္။ အမွန္က လြယ္လြယ္ေလး။ လူႀကီးေတြကုိ အသိေပးလိုက္လွ်င္ ဆရာ၀န္ႏွင့္ျပေပးလိမ့္မည္။ သူေပးေသာေဆးကုိ လိမ္းလုိက္၊ တစ္ပတ္ဆယ္ရက္ဆုိ ေပ်ာက္ေရာ။ သုိ႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္က ဒီလုိမစဥ္းစား။ ဆံပင္တုိေနလုိ႔သာ ဒီအကြက္ကုိ လူေတြျမင္သာျခင္းျဖစ္သည္။ ဆံပင္ရွည္နဲ႔ဖုံးလုိက္လွ်င္ ေတြ႔မွာမဟုတ္ေတာ့ဟု တြက္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိအေတြးေပါက္ခဲ့ေၾကာင္း ခုခ်ိန္ထိစဥ္းစားလုိ႔မရ။ ျဖစ္ႏုိင္တာတစ္ခုေတာ့ရွိ၏။ ထုိစဥ္က ကၽြန္ေတာ့္အသက္အရြယ္မွာ လူပ်ဳိေပါက္မျဖစ္ေသးေသာ္လည္း ႀကီးေကာင္၀င္ကာစ ျပဳေနၿပီ။ ထုိအခါ တကယ့္လူပ်ဳိေတြကုိအားက်ၿပီး သူတုိ႔လုိပုံစံမ်ဳိးညွပ္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ ဟုိအကြက္ကုိ ရမယ္ရွာျခင္းျဖစ္ႏုိင္သည္။
ေနာက္တစ္ခါ ဆံပင္ညွပ္ခ်ိန္ေရာက္ ေတာ့ …
“အရွည္ညွပ္ေပးပါ”ဟု ေတာင္းဆုိလုိက္သည္။
ဆံပင္ညွပ္ ဆရာက …“မရဘူး .. မင္းအေဖေျပာထားတဲ့ ပုံအတုိင္းပဲညွပ္ရမယ္။ ဘာလဲ ေဟ့ေကာင္ မင္းက ငယ္ငယ္ေလးရွိေသးတယ္။ (....) ခ်င္ေနၿပီလား”
နဂုိက သူ႔အေပၚ အျမင္မၾကည္ရတဲ့ၾကားထဲ ခုလုိ ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ ေျပာလာသျဖင့္ တင္းသြားၿပီး …
“ေတာ္ၿပီဗ်ာ မညွပ္ေတာ့ဘူး”ဟုေျပာၿပီး ထြက္လာခဲ့သည္။
ေနာက္ေတာ့ တျခားဆုိင္မွာ သြားညွပ္ဖုိ႔ ပိုက္ဆံေတာင္းသည္။ အေမက …
“ဟုိဆုိင္ကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ”
“ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ရန္ျဖစ္လာလုိ႔”
ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က နည္းနည္းစြာသည္။ ဒါကုိသိေသာ အေမက ဘာမွထပ္မေမးေတာ့ဘဲ ပုိက္ဆံ ထုတ္ေပးလုိက္ သည္။ ေစ်းေရွ႕ နားကဆုိင္ကုိ သြားသည္။ ညွပ္ခုံေပၚမွာ ၀င္ထုိင္သည္။ လူႀကီးေတြ ညွပ္တဲ့ပုံစံကုိ ဘယ္လုိေခၚ သလဲ မသိသျဖင့္ …
“အရွည္ညွပ္ေပးပါ”လုိ႔ပဲ ေျပာလုိက္၏။
“ပုံႀကီးလား”ဆံပင္ညွပ္ဆရာကေမးေတာ့ …
“ဟုတ္ကဲ့”
“သုံးမတ္ေနာ္”
ေခါင္းညိတ္ျပလုိက္သည္။ ထုိစဥ္က ကေလးငါးမူး၊ လူႀကီးသုံးမတ္။ တစ္မတ္ (၂၅ ျပား) ပုိေပး႐ုံနဲ႔ လူႀကီးစာရင္း ၀င္ သြားတာ တကယ္တန္တယ္ထင္တာပဲ။
x x x
ကၽြန္ေတာ္ ဆယ္တန္းေရာက္ေသာအခ်ိန္တြင္ လူငယ္ေတြၾကားမွာ ဆံပင္ရွည္ထားတာေခတ္စားလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေက်ာင္းမွာေတာ့ ဆံပင္ရွည္ထားခြင့္မရွိ။ ရွည္တဲ့ေကာင္ေတြ႔လွ်င္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက ႐ုံးခန္းထဲေခၚၿပီး ကတ္ေၾကးႏွင့္ညွပ္ပစ္တတ္သည္။ အညွပ္မခံခ်င္လွ်င္ ေက်ာင္းထြက္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ဆယ္တန္းတစ္ႏွစ္ကုိ ေအာင့္အင္းသည္းခံၿပီး ေစာင့္ေနခဲ့ၾကရသည္။ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲေျဖၿပီးတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဆံပင္ရွည္ေမြးသည္။ တကၠသုိလ္ ပထမႏွစ္စတက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္က နားရြက္ဖုံး၊ ကုပ္ေထာက္ျဖစ္ေနၿပီ။
အေမက …
“ညင္းသုိးသုိးနဲ႔ကြယ္”ဟုေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနသည္။ အေမက အစ္ကုိႀကီးျဖစ္သူ ကုိ၀ဏၰကုိ စစ္ကူေတာင္းသည္။
ကုိ၀ဏၰက …“ဒီေကာင္ တကၠသုိလ္ေတာင္ ေရာက္ေနၿပီပဲ”
ဆုိၿပီး ဒႆနိကသမားခ်င္း ႐ုိင္းပင္းသည္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဗဟုိအဆင့္ကုိေရာက္သြား၏။ အေဖက ဆံပင္ရွည္တာကုိ မႀကိဳက္။ သူကုိယ္တုိင္လည္း တစ္သက္လုံး ဆံေထာက္သာသာ ခပ္တုိတုိညွပ္တတ္သူျဖစ္၏။
ကၽြန္ေတာ္ကုိေခၚၿပီး …“မင္းဆံပင္ကုိ ညွပ္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ငါ မင္းလုိဆံပင္ အရွည္လုိက္ထားရမလား”
ေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ရယ္က်ဲက်ဲ လုပ္ေနလုိက္သည္။
“ေနစမ္းပါဦး၊ မင္းက ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆံပင္ ရွည္ထားခ်င္ရတာလဲ”
“ဆံပင္တုိရင္ ေကာင္မေလးေတြက မႀကိဳက္ဘူးေဖေဖ”
ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းျပခ်က္ကုိ အေဖ မျငင္းႏုိင္။
“ဒါဆုိရင္လည္း ၿပီးေရာကြာ”ဆုိၿပီး လုိက္ေလ်ာေပးလုိက္ရ၏။
x x x
ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ လူငယ္မ်ားသည္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားမ်ား၏ဆံပင္ပုံစံကုိ အတုခုိးေလ့ရွိၾကသည္။ ဘတင့္၊ ခင္ေမာင္ရင္၊ ဗလင္တီးႏုိ၊ ေက်ာ္ေဆြ၊ ဂ်ိမ္းစ္ဒင္း၊ ပရက္စေလ၊ ၀င္းဦး။ ေနာက္ေတာ့ ေက်ာ္ဟိန္း၊ ေက်ာ္သူရဲ့အလယ္ခြဲပုံစံ၊ ေနာက္ဆုံး ေဒြးေက အထိ။ ဒီၾကားထဲမွာ ထုိင္းအဆုိေတာ္ ထုံခ်ဳိင္း ပုံစံမ်ဳိးလည္း ပါေသးသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘယ္မင္းသားကုိမွ အတုမခုိးခဲ့။ ကုိယ္ပုိင္ဆံပင္ပုံစံျဖင့္သာ ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အတုခုိးခဲ့ဖူးတာ တစ္ေယာက္ပဲရွိ၏။ ရွစ္တန္းတုန္းကျဖစ္၏။ ေဘာလုံးကုိ အသည္းအသန္ အ႐ူးအမူးကစားေနခ်ိန္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ့ ဟီး႐ုိးက ျမန္မာ့လက္ေရြးစဥ္ေဘာလုံးအသင္းေခါင္းေဆာင္ ဗဟာဒူး။ သူ႔ဆံပင္ပုံစံက တုိတုိပါးပါး။ “ခ႐ူးကတ္” ဟု ေခၚသည္။ ရာဇာေန၀င္း၏ဆံပင္ပုံစံကုိ ေရွ႕ပုိင္းနည္းနည္းတုိထားတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးျဖစ္၏။ ဒီလုိပုံစံမ်ဳိးကုိ ကၽြမ္းက်င္က်င္ညွပ္ႏုိင္ေသာ သမဂၢအမည္ရွိ ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္မွာ သြားသြားညွပ္ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ရည္းစားရေတာ့ သူကလည္း ဆံပင္ရွည္ေထာက္ခံသူ ျဖစ္ေန၏။ သူကတစ္မ်ဳိး သပ္သပ္ရပ္ရပ္နဲ႔ ရွည္တာမ်ဳိးကုိ ႀကိဳက္သည္။ ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္ေတြမွာ ညွပ္လာတာကုိ သူ စိတ္တုိင္းမက်။ တုိသြားျပန္ၿပီ၊ ပါးသြားျပန္ၿပီ၊ ေရွ႔နဲ႔ေနာက္ အခ်ဳိးမက်ဘူး။ (သူ႔ချမာမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မက္ေလာက္စရာက ဒီဆံပင္ကေလးပဲ ရွိတာကုိး။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ဆံပင္သန္သည္။ နက္ေမွာင္ထူထပ္ေနသည္။)
ေနာက္ေတာ့ ဆုိင္မွာမညွပ္နဲ႔၊ သူကုိယ္တုိင္ညွပ္ေပးမယ္ ျဖစ္လာေရာ။ ဟုိတစ္ခ်ိန္က ဆံပင္အရွည္ပုံစံမွာ ညွပ္ရလြယ္သည္။ စက္ကတ္ေၾကးသုံးစရာေတာင္ မလုိ။ ႐ုိး႐ုိးကပ္ေၾကးႏွင့္ ခြကပ္ေၾကးရွိလွ်င္ရၿပီ။ သူညွပ္ေပးတဲ့ပုံက ဘယ္လုိေနသလဲေတာ့မသိ။ ေနာက္တစ္ေယာက္ ထပ္ရစရာအေၾကာင္းလည္းမရွိေတာ့သျဖင့္ သူ ႀကိဳက္လွ်င္ၿပီးတာပဲ။
ဒီလုိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္ကုိ သူ႔လက္ထဲ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာေအာင္ ၀ကြက္အပ္ထားခဲ့တာ လက္ထပ္ၿပီး ကေလးရတဲ့ အထိပဲ။ ေနာက္ေတာ့ သူလည္း ႐ုံးအလုပ္က တစ္ဖက္၊ ကေလးက တစ္ဖက္၊ ခ်က္ရျပဳတ္ရတာက တစ္ဖက္နဲ႔မုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဆံပင္ညွပ္မေပးအားေတာ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္ေတြဘက္ ျပန္လွည့္ရသည္။
ဆံပင္ညွပ္ရာမွာလည္း ပုံေကာင္းတာေတြ ဂ႐ုစိုက္မေနေတာ့။ ျမန္ျမန္ၿပီးဖုိ႔ပဲ အေရးႀကီးသည္။ ဆုိင္လည္း မေရြးေတာ့၊ ႀကဳံရာ လူရွင္းတဲ့ဆုိင္မွာ ၀င္ညွပ္လုိက္တာပဲ။ ဆံသဆရာက ဘယ္လုိပုံစံညွပ္မလဲေမးလွ်င္ ၾကည့္ေကာင္းသလုိ လုပ္လုိက္ပါ။ ဒါပဲ။
တစ္ခုေတာ့ရွိ၏။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က အေမးအျမန္းထူေသာဆံပင္ညွပ္ဆရာႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ဖူးသျဖင့္ ေသြးလန္႔ေနဟန္တူသည္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အက်င့္က ဆံပင္အညွပ္ခံေနရင္းက နားေအးပါးေအး ဟုိေတြးဒီေတြး ေနခ်င္သည္။ ဒီလုိ နည္းနဲ႔ စာေရးဖုိ႔စိတ္ကူးေလးေတြ ရတတ္သည္။
ဆံသဆရာေတြမွာလည္း စ႐ုိက္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိ၏။ တခ်ဳိ႕က ႏႈတ္နည္းသည္။ ဘယ္လုိပုံညွပ္မလဲ တစ္ခြန္းေမးၿပီးလွ်င္ သူ႔အလုပ္ သူလုပ္သည္။ တခ်ဳိ႕က စိတ္ရွည္သည္။ ဆံပင္တစ္ခါညွပ္လွ်င္ အေသးစိတ္လုိက္ညွိေနတာ အလြန္ၾကာသည္။ ဒါမ်ဳိးက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မျဖစ္။ ကၽြန္ေတာ္က ပုံေကာင္းတာေတြဘာေတြ အေရးမႀကီး။ ျမန္ျမန္ကိစၥၿပီးဖုိ႔ပဲ လုိသည္။ တခ်ဳိ႕ဆရာမ်ားဆုိလွ်င္ ညွပ္ၿပီးလုိ႔ ဆံပင္အစအနေတြကုိ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါနဲ႔သုတ္ၿပီး ခါၿပီးတာေတာင္ မေက်နပ္ေသး။ ေရွ႕ေနာက္၀ဲယာ လွည့္ၾကည့္ၿပီး ကတ္ေၾကးကုိေကာက္ကုိင္ျပန္သည္။ ဒီလုိအခါက်လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က …“ဟာ .. ေတာ္ၿပီ၊ ရၿပီ၊ ေနာက္လည္း ျပန္ရွည္လာမွာပဲဟာ”ဆုိၿပီး ထေျပးရသည္။
ဒါေတာင္ တခ်ဳိ႕ ဆရာေတြက “ပုံမေကာင္းရင္ ဆုိင္နာမည္ပ်က္မယ္ဗ်”ဟုေျပာၿပီး အတင္းညွိေပးေနေသးသည္။
တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ေ၀ဖန္ေရးအျမင္ရွိသည္။ ညွပ္ေနရင္းက လူကုိအကဲခတ္ၿပီး “နားရြက္နည္းနည္း ကားတယ္ေနာ္”
“ေဗာက္ေတြ သိပ္မ်ားတာပဲ၊ တေရာ္ကင္ပြန္းနဲ႔ ေခါင္းေလွ်ာ္ဗ်”
“၀မ္းမွန္မွန္ႏုတ္ေပးဦး ဒါမွ ၀က္ၿခံေတြေပ်ာက္မွာ”
စသည္ျဖင့္ သုံးသပ္တတ္သည္။
အေၾကာင္းမရွိအေၾကာင္းရွာၿပီး စကားဖြာတာမ်ဳိးက်ေတာ့ စိတ္ညစ္ဖုိ႔ေကာင္းသည္။ ဆံပင္ညွပ္တုန္းတန္းလန္းဆုိေတာ့ ထလစ္သြားလုိ႔လည္းမရ။ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလုိ႔လည္း မျဖစ္။ စပ္စပ္စုစု အေမးအျမန္းထူတာမ်ဳိးဆုိလွ်င္ အေတာ္ ကသိကေအာက္ ျဖစ္ရသည္။
“ဘာအလုပ္လုပ္သလဲ”ေမးတာအဆုိးဆုံးပဲ။ စာေရးဆရာပါ ေျဖလုိ႔မျဖစ္။ ကေလာင္နာမည္ကဘာလဲ ဆက္ေမး ေတာ့မည္။ ေျပာျပလုိ႔ ကုိယ့္စာဖတ္ဖူးတဲ့လူဆုိ ေတာ္ေသးသည္။
“တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး၊ ဘာစာေတြေရးတာလဲ”ဆုိလွ်င္ ေနရင္းထုိင္ရင္း သိကၡာက်ေတာ့မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုံႏွိပ္တုိက္မွာလုပ္တယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ “ဒီလုိပါပဲ ႀကဳံရာက်ပန္းေပါ့”ဟု မေရမရာ ျဖစ္ရသည္။ ဒီလုိဆုိမ်ဳိးကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေရွာင္ေလ့ရွိ၏။ ခုေနာက္ပုိင္း ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္တခ်ဳိ႕မွာ ဗီဒီယုိျပတတ္သည္။ တီဗီကုိ ဆုိင္ထဲမွာပဲထားသည္။ ဆုိင္ကက်ဥ္းက်ဥ္းေလးဆုိေတာ့ တီဗီက ဆံပင္ညွပ္ခုံနဲ႔ သုံးေလးေပေလာက္သာကြာသည္။ အျပင္ကလူေတြပါ ၾကားရေအာင္ အသံကုိလည္း အက်ယ္ႀကီးဖြင့္ထားရေသးသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျမန္မာဗီဒီယိုကားေတြ ျပတတ္သည္။ ဒီေတာ့ ဆံပင္ညွပ္ခံရင္းက “ဒုံးဒုိင္းခြပ္အင့္” ဆုိေသာ ျမည္သံစြဲေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြအခ်င္းခ်င္း ေအာ္ဟစ္ျငင္းခုံၾကတာေတြ၊ မင္းသမီးေတြရဲ့ဖ်စ္ညွစ္႐ႈိက္ငုိသံေတြကုိ ႀကိတ္မွိတ္နာခံရသည္။
တစ္ခါေတာ့ ဗီဒီယုိဇာတ္လမ္းထဲမွာ လူၾကမ္းက မင္းသားကုိအေကာက္ႀကံၿပီး လူသတ္တရားခံျဖစ္ေအာင္ လုပ္တဲ့ အခန္းပါလာသည္။ လူၾကမ္းက ႀကိဳးနဲ႔အတုပ္ခံထားရေသာ မင္းသားကုိ
“မင္း ေတာ္ေတာ္ယုတ္မာတဲ့ေကာင္ပါလားကြ .. ေဟ”ဟု မခန္႔ေလးစားဟန္ပန္ျဖင့္ ေျပာလုိက္ေသာအခါ ဆုိင္ေရွ႕မွာလာရပ္ၾကည့္ေနေသာ မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္မွာ သည္းမခံႏုိင္ေတာ့ဘဲ“နင္သာ ယုတ္မာတာဟဲ့၊ နင္သာ လူယုတ္မာ”
ဟု လက္ၫွဳိး ေငါက္ေငါက္ထုိးၿပီး လွမ္းေအာ္လုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ တီဗီနားကပ္ထုိင္ေနရသူျဖစ္သျဖင့္ ကုိယ့္ကုိ အေျပာခံရသလုိ တြန္႔ခနဲျဖစ္သြားရေသးသည္။ ဒီလုိဆုိင္မ်ဳိးထက္စာလွ်င္ စကားဖြာတတ္ေသာ ဆံသဆရာဆီမွာညွပ္ရတာမွ နားပူသက္သာေသးသည္ဟု ထင္မိ၏။
x x x
တစ္ရက္တြင္ ေစ်းဘက္သြားရင္း ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္ကေလးတစ္ဆုိင္ကုိ ေတြ႔လုိက္မိ၏။ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ကေလးေဘးမွာထုိးၿပီး ဖြင့္ထားတာ။ ဆုိင္ကေတာ့ ခပ္ႏုတ္ႏုတ္ပဲ။ လူရွင္းေနသျဖင့္ ဆုိင္ထဲ၀င္လုိက္သည္။
ဆုိင္က သြပ္မုိး၊ ၀ါးထရံကာ။ ခုံကလည္း ေခတ္ေဟာင္းပုံ တုံးတုံးႀကီး။ သားေရခင္းကေပါက္ၿပဲၿပီး အထဲက အုန္းဆံဖတ္ေတြကုိ ျမင္ေနရ၏။ မွန္ေတြကလည္း ေဘးေထာင့္ေတြမွာ ျပဒါးကြာၿပီးကြက္စျပဳၿပီ။ ၿပီးေတာ့ နံရံကပ္စင္ကေလးေပၚမွာ ရွားရွားပါးပါး ေနရွင္နယ္ဟုိင္ဖုိင္ ေရဒီယိုေလးတစ္လုံး။ တုိက္ဆုိင္ခ်င္ေတာ့ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ဆုံးဆယ္ေလာက္ကေခတ္စားခဲ့ေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္လာေနသည္။ အေနအထားမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္ကညွပ္ခဲ့ရေသာ ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္ေတြနဲ႔ တစ္ပုံစံတည္းပဲ။ လူငယ္ဘ၀ကုိ ျပန္ေရာက္သြားသလုိေတာင္ ခံစားရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်သြား၏။ ေနာက္ကုိ ဒီဆုိင္မွာပဲညွပ္ေတာ့မယ္ဟု ဆုံးျဖတ္လုိက္သည္။ ဆံသဆရာ စကားေၾကာရွည္ခ်င္လည္း ရွည္ပါေစေတာ့။
ဆံပင္ညွပ္ဆရာသည္ သက္လက္ပုိင္း အရြယ္၊ မ်က္မွန္ထူထူ တပ္ထားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထုိင္ခုံေပၚထုိင္ၿပီးေနာက္ သူကေမးသည္။
“ဘယ္လုိညွပ္မလဲ”
“ၾကည့္ေကာင္းသလုိသာ ညွပ္ပါ”ဟု ေျပာလုိက္သည္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းကုိ လွည့္ပတ္အကဲခတ္ၾကည့္ၿပီးေနာက္
“ေရွ႕ထိပ္ပုိင္းက ဆံပင္ေတြ ကြက္ၿပီးေတာ့ပါးေနပါလား”ဟုေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရွ႕က မွန္ထဲကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္သည္။ ခုမွ သတိျပဳမိ၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ေရွ႕ပုိင္းကဆံပင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ပါးေနၿပီ။ ဦးေရျပားကုိေတာင္ ေဖာက္ျမင္ရေလာက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မွန္လည္းမၾကည့္၊ ေခါင္းလည္းမၿဖီးတာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမွတ္တမဲ့ ရွိေနခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
အသက္အရြယ္ရလာလုိ႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ဟုိအရင္က ဆံပင္ကုိ ဂ႐ုတစုိက္မထိန္းသိမ္းႏုိင္ခဲ့လုိ႔လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ဆံပင္အရွည္ႀကီးထားၿပီး ေခါင္းေတာ့မွန္မွန္မေလွ်ာ္ျဖစ္။ ေတာ္ေတာ္ညစ္ထပ္ထပ္ျဖစ္လာ ၿပီဆုိမွ အ၀တ္ေလွ်ာ္ပစ္လုိက္တာ။ ဂ်ီးေတာ့ တကယ္ေျပာင္သည္။ ဆံသားေတြကေတာ့ ပ်က္စီးကုန္ဟန္တူေလသည္။
“ေအးဗ်ာ .. အေတာ္ပါးသြားတာပဲ”
“မပူပါနဲ႔ဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္လုပ္ေပးပါ့မယ္”
ဆံသဆရာကေျပာၿပီး ဆံပင္စညွပ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထုံးစံအတုိင္း ဟုိေတြးဒီေတြး လုပ္ေနလုိက္သည္။ အတန္ၾကာေတာ့ ဆံသဆရာက ကၽြန္ေတာ္လည္ကုပ္ေတြကုိ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါေလးႏွင့္ပြတ္ခါေပးရင္း
“ဘယ္လုိလဲ ၾကည့္ပါဦး”ဟုေျပာသည္။ မွန္ထဲကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေစာေစာက ဦးေခါင္းထိပ္ေရွ႕ပုိင္းမွ ပါးၿပီးကြက္ေနတာ မရွိေတာ့။ အေတာ္ၾကည့္ေကာင္းသြားသည္။ အံ့ၾသစရာပဲ။
“တယ္ဟုတ္ပါလား" ဟု ကၽြန္ေတာ္က ခ်ီးက်ဴးလုိက္ေတာ့ ဆံသဆရာက..
“ဒါက လြယ္လြယ္ေလးပါ၊ ပါးေနတဲ့ေနရာကုိ လုံး၀မတုိ႔ထဲပဲ ေဘးကထူေနတဲ့ဆံပင္ေတြကုိပဲ ပါးေအာင္ညွပ္ထုတ္ပစ္ လုိက္ေတာ့ တညီတည္းျဖစ္သြားတာေပါ့ဗ်”
သူ႔အုိင္ဒီယာက ဘယ္ဆုိးလုိ႔လဲ။ တၿပိဳင္နက္ထဲမွာ ေခါင္းထဲသုိ႔ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္အေတြးတစ္ခု ၀င္ေရာက္လာသည္။ လီနင္တုိ႔ စတာလင္တုိ႔ ေမာ္စီတုံးတုိ႔ဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ ေတြးအေခၚေတြကုိ ဆံပင္ညွပ္ရင္းနဲ႔မ်ား စဥ္းစားမိခဲ့ၾက ေလသလား မသိဘူးေနာ္။
မင္းလူ
(၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလထုတ္ ျမန္မာသစ္မဂၢဇင္းေဖၚျပခဲ့ေသာ ဆရာမင္းလူ၏ အက္ေဆးကို ျပန္လည္ေဖၚျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
(ဒီေနရာကယူပါတယ္) http://www.kaungkin.com/index.php?option=com_content&view=article&id=716:2012-02-06-22-47-35&catid=42:2009-04-17-01-31-38&Itemid=62
0 comments:
Post a Comment