Sunday, February 5, 2012

ပညာတတ္မ်ား၊အႏုပညာရွင္မ်ားနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးလူမႈေရး (တိြဳင္ဘီ-အီေကဒါေဆြးေႏြးခန္း၊ ျမသန္းတင့္ႏွင့္ေမာင္သာမည)

0 comments

ပညာတတ္မ်ား-အႏုပညာရွင္မ်ားနဲ႔ႏိုင္ငံေရးလူမႈေရး (တိြဳင္ဘီ-အီေကဒါ ေဆြးေႏြးခန္း၊ ျမသန္းတင့္ႏွင့္ ေမာင္သာမည)
ဆရာျမသန္းတင့္နဲ႔ေမာင္သာမညတို႔ဘာသာျပန္ခဲ့တဲ့ (တိြဳင္ဘီ-အီေကဒါေဆြးေႏြးခန္း) စာအုပ္ပါ အသိပညာက႑ထဲက (ပညာတတ္မ်ား-အႏုပညာရွင္မ်ားနဲ႔ႏိုင္ငံေရးလူမႈေရး) အခန္းျဖစ္ပါတယ္။

(တိြဳင္ဘီကိုယ္ေရးအက်ဥ္း- အာႏိုး၊ ေဂ်၊ တိြဳင္ဘီ။ ၁၈၈၉  လန္ဒန္ၿမိဳ႔ဖြား။ ေအာက္စဖို႔နဲ႔ဝင္ခ်က္စတာတို႔က ေရွးဂရိႏွင့္ ေရာမစာေပအႏုပညာဘြဲ႔ရ။ ၁၉၁၉-၁၉၂၄ ထိ လန္ဒန္တကၠသိုလ္ သမိုင္းပါေမာကၡ။ ၁၉၁၂-၁၉၉၅ ထိ ေတာ္ဝင္တကၠသိုလ္ ႏိုင္ငံတကာေလ့လာေရး႒ာန ညႊန္မႉး၊ ၁၉၃၄-၁၉၆၁ အတြင္း ၁၂ တြဲရွိ သမိုင္းေလ့လာျခင္းက်မ္းႀကီး ထုတ္ေဝ။ အထူးေက်ာ္ၾကား။ ဘာသာေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာျဖင့္ဘာသာျပန္ခံရ။း ၁၉၇၅ အသက္ ၈၆ အရြယ္တြင္ကြယ္လြန္)
(အီေကဒါကိုယ္ေရးအက်ဥ္း- ဒိုင္စကု အီေကဒါ၊ ၁၉၂၈ တိုက်ိဳဖြား။ ဒႆနိက၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စာေပ၊ အႏုပညာ၊ ေဘာဂေဗဒ၊ ဥပေဒ၊ ဓာတုေဗဒႏွင့္အျခား ပညာရပ္မ်ားေလ့လာ။ ၁၉၆၀ ဆိုကာဂက္ကိုင္း(ဂ်ပန္ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္) ဥကၠ႒။ တကၠသိုလ္တခုအပါအဝင္ အထက္တန္းေက်ာင္းေပါင္းမ်ားစြာ တည္ေထာင္ခဲ့သူ။ ဖူဂ်ီအႏုပညာျပတိုက္ထူေထာင္သူ။ ပညာေရးသုေတသနအေရွ႔တိုင္း႒ာန၊ မီနန္အကအဖြဲ႔ႏွင့္ ေဆက်ိဳထုတ္ေဝေရးလုပ္ငန္းထူေထာင္သူ။ ကဗ်ာ၊ သိပၺံ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈစသည့္က်မ္းေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ျပဳစုခဲ့။ ေျခာက္တြဲရွိ ဗုဒၶ အဘိဓမၼာစြယ္စံုက်မ္း ထုတ္ေဝေရးႀကီးၾကပ္သူ။ သူ႔က်မ္းမ်ားအား ဘာသာေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ဘာသာျပန္ခံရ)
အီေကဒါ- တခ်ိဳ႔လူေတြက လက္ရွိလူမႈေရးႏိုင္ငံေရးျပႆနာေတြထဲမွာ တက္တက္ၾကြၾကြစိတ္ပါဝင္စားတဲ့ ပညာတတ္ေတြ၊ စာေရးဆရာေတြ၊ အႏုပညာသည္ေတြကိုသေဘာမက်ၾကဘူး။ ပညာတတ္ပညာရွင္ေတြ၊ အႏုပညာရွင္ေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာေတြထဲမွာ ပါဝင္ပတ္သက္လာရင္ သူတို႔ရဲသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မႈနဲ႔ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈေတြ ဆံုးရႉံးသြားတတ္တယ္ဆိုတဲ့အယူအဆထဲမွာ အမွန္တရားတခ်ိဳ႔ရွိတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူဆိုတာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ သီးျခားခြဲၿပီးမေနႏိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔အားလံုးဟာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔တနည္းနည္း ပတ္သက္ေနရတာခ်ည္းပါပဲ။ မပတ္သက္ပဲေနလို႔မရပါဘူး။ ေတာမွီရေသ့တပါးလို တကိုယ္ေတာ္ေနထိုင္လို႔မရတဲ့အျဖစ္ဟာ ေခတ္သစ္လူသားရဲ႔ကံၾကမၼပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္စြယ္နန္းျမင့္မွာေန ထိုင္တဲ့ ဒါမွမဟုတ္ ျပင္ပကမၻာနဲ႔အဆက္ျပတ္ေနတဲ့အလုပ္ခန္းတခုထဲမွာေနထိုင္တဲ့ ပညာတတ္ေတြနဲ႔ အႏုပညာရွင္ေတြဟာ တကယ္အေရးပါတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ႏိုင္မွမဟုတ္ပါဘူး။

တိြဳင္ဘီ- ပညာတတ္တေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ အႏုပညာရွင္တေယာက္မျဖစ္ခင္မ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ လူသား တေယာက္ျဖစ္ရပါမယ္။ လူသားမဟုတ္ပဲ ပညာတတ္ျဖစ္လို႔မရဘူး။ လူမဟုတ္ပဲ အႏုပညာရွင္ျဖစ္လို႔မရဘူး။ လူဆိုတာ လူအခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ဆက္ဆံမႈျပဳတဲ့ လူမႈေရးသတၱဝါတစ္မ်ိဳးပါ။ လူသားဟာ လူ႔ဘဝရဲ႔ျပႆ နာေတြထဲမွာ ပါဝင္ပတ္သက္ေနရသလို ကိုယ့္ေခတ္ကာလ ကိုယ့္ေနရာေဒသနဲ႔သာ သီးျခားသက္ဆိုင္ တဲ့ျပႆနာေတြထဲမွာလည္း ပါဝင္ပတ္သက္ေနရပါတယ္။ လူသားအားလံုးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ ေရရွည္ျပႆ နာေတြကို မသိက်ိဳးကၽြံျပဳတဲ့ ပညာတတ္တေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ အႏုပညာရွင္တေယာက္ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွင္လ်ွက္နဲ႔ေသေစမွာပဲ။ ဘယ္လို အေတြးအျမင္သစ္ အယူအဆသစ္ကိုမွ ေတြးေခၚႀကံစည္ႏိုင္မွမဟုတ္ေတာ့ ဘူး။ သည္လို မသိက်ိဳးကၽြံလုပ္မိတာဟာ စိတ္ဝင္စားမႈမရွိလို႔လုပ္မိတာျဖစ္ျဖစ္  သူဟာ စိတ္ကူးညာဏ္ ကြန္႔ျမဴးေဝဆာျခင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ လူသားစြမ္းအားေတြကိုစုပံုထားၿပီး ကိုယ့္ေခတ္ကာလ ကိုယ့္ေနရာေဒသ ရဲ႔ျပႆနာေတြကိုေတာ့ လ်စ္လ်ဴထားတဲ့ေတြးေခၚရွင္ႀကီးေတြ အႏုပညာရွင္ႀကီးေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ပေလတိုဟာ သူ႔ဇာတိေအသင္ၿမိဳ႔မွာေနထိုင္ရတာကို သေဘာမေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူစိမ္းလို ခတ္ခြာခြာေနခဲ့ပါတယ္။ ဂ်ာမနီနဲ႔နပိုလီယန္နဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ဆံုမႈဟာ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံရဲ႔ သမိုင္းအလွည့္အေျပာင္းတခုျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဂ်ာမန္သားကဗ်ာဆရာႀကီးဂိုေထ သိျမင္ခဲ့ေပမယ့္ သည္ထိပ္တိုက္တိုးမႈထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးအရေရာ စိတ္ခံစားမႈ အရပါ ပါဝင္ခဲ့ျခင္းမရွိပါဘူး။ သူတို႔နဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ဆန္႔က်င္သူေတြကေတာ့ မာ့က္စ္နဲ႔ လီနင္တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ မာ့က္စ္နဲ႔လီနင္တို႔ဟာ ကိုယ့္ေခတ္ကိုယ့္ေဒသရဲ႔ျပႆနာေတြအေပၚ ျပင္းျပင္းျပျပ စိတ္ပါဝင္စားခဲ့ၾကပါ တယ္။ ထက္ထက္သန္သန္ပါဝင္ပတ္သက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ မာက္စ္ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႔ဒႆနအေတြးအေခၚကို ႏိုင္ငံေရးမွာလက္ေတြ႔အသံုးခ်ဖို႔အတြက္ စီမံခ်က္တခုအျဖစ္ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့အထိပါပဲ။ လီနင္ဆိုရင္လည္း ရုရွားႏိုင္ငံရဲ႔ အာဏာကိုအရသိမ္းၿပီး အဲဒီအာဏာကိုရုုရွေတာ္လွန္ေရးႀကီးျဖစ္ေအာင္ အသံုးခ်ျခင္းအားျဖင့္ မာက္စ္ရဲ႔စီမံခ်က္ကို ရုရွျပည္မွာ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တဲ့အထိပါပဲ။

အီေကဒါ- ေဆာ့ခရတၱိ၊ ပေလတို၊ ရူးဆိုး၊ ဂိုေထ၊ မာက္စ္၊ လီနင္နဲ႔ ဒိုစေတာယက္စကီးတို႔လို အလြန္ထူး ခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ေတြးေခၚရွင္ေတြ၊ စာေရးဆရာေတြဟာ သူတို႔ရဲ႔အယူအဆအိုင္ဒီယာေတြနဲ႔ လူ႔သမိုင္းရဲ႔ အေၾကာင္းကို ေျပာင္းလဲပစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ လူ႔ျပႆနာေတြထဲမွာ တက္တက္ၾကြၾကြပါဝင္ပတ္သက္ခဲ့ၾကတာကိုး။ သူတို႔ဟာ သူတို႔ေခတ္မွာႀကီးစိုးေနတဲ့ အေတြးအေခၚအယူ အဆေတြကို ေဝဖန္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအေတြး အေခၚအယူအဆေတြထက္ သာလြန္တဲ့အေတြးအေခၚအယူ အဆေတြကို ေဖာ္ထုတ္ျပခဲ့ၾကတယ္။ ပညာရွင္ေတြကစာတမ္းေရးၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ေဟာေျပာပို႔ခ် တဲ့အခါ ဒါမွမဟုတ္ စာေရးဆရာေတြက သူတို႔ေရးသားခ်က္ေတြကို ထုတ္ေဝတဲ့အခါ ဒါမွမဟုတ္ အႏုပညာ ရွင္ေတြက သူတို႔လက္ရာေတြကို ထုတ္ေဖာ္တင္ျပတဲ့အခါ ဘဝတူလူသားေတြကို သူတို႔ရဲ႔အေတြးအေခၚ အယူအဆနဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ေပးဆက္ေနတာပါ။ သည္နည္းနဲ႔သူတို႔ဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ႏိုင္ငံေရးအေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္ေနပါတယ္။ အႏုပညာလက္ရာတခု ဒါမွမဟုတ္ စာတမ္းတခုဟာ ႀကီးက်ယ္လာတာနဲ႔ အမ်ွ သူ႔ေခတ္ကာလအေပၚမွာ သက္ေရာက္တဲ့ၾသဇာကလည္း ပိုႀကီးပါတယ္။ ႀကီးမားတဲ့ႏိုင္ငံေရးေျပာင္းလဲမႈ အတြက္ ပိုၿပီး လမ္းခင္းျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ပညာတတ္ေတြအႏုပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားၿပီး ကိုယ့္ေခတ္ရဲ႔အေျခအေနေတြကိုျပဳျပင္ေရးမွာ တက္တက္ၾကြၾကြပါဝင္ပတ္သက္ျခင္းဟာ မမွားယြင္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အာဏာနဲ႔က်ဴးလြန္တတ္တဲ့မေကာင္းမႈေတြထဲမွာ ကိုယ့္ရဲ႔စိတ္ဝိညာဥ္ကိုအဆံုးရႉံး ခံၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေရာတျခားသူေတြကိုပါ ဖ်က္ဆီးမိလိုက္တဲ့အထိႏိုင္ငံေရးမွာအတြင္းက်က် ပါဝင္ပတ္ သက္မႈမ်ိဳးကိုလည္း ေရွာင္ရွားဖို႔ကေတာ့ အေရးအႀကီးဆံုးပါပဲ။

တိြဳင္ဘီ- ပညာတတ္ေတြအႏုပညာရွင္ေတြဟာ ကိုယ့္ေခတ္ ကိုယ့္ေဒသရဲ႔ျပႆနာေတြနဲ႔ပတ္သက္ရာမွာ မွန္ကန္တဲ့လမ္းကေတာ့ အလယ္အလတ္လမ္းျဖစ္တယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္သေဘာတူပါတယ္။ သည္ျပႆ နာေတြနဲ႔ လံုးလံုးကင္းကြာရမွာမဟုတ္သလို သည္ျပႆနာေတြထဲမွာ လံုးလံုးပါဝင္ပတ္သက္ရမွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သည္လို အလယ္အလတ္လမ္းကိုေတြ႔ရွိသြားတဲ့ စာေပသမားေတြကို ပံုစံထုတ္ျပရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္ကေတာ့ ၁၉ ရာစု ရုရွစာေရးဆရာႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ တာဂီနက္၊ ေဒ့စတိုယက္စကီးနဲ႔ေတာ္စတိြဳင္းတို႔ ကိုေရြးထုတ္ပါမယ္။  အလယ္အလတ္လမ္းကိုေတြ႔ခဲ့တဲ့ ေတြးေခၚရွင္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ စတိုးယစ္ဒႆန ဂိုဏ္းကိုတည္ေထာင္သူ ဇင္ႏိုနဲ႔ဧပီက်ဴးရပ္စ္ကို ေရြးထုတ္ပါမယ္။ ၿမိဳ႔ျပႏိုင္ငံေတြက ဂရိလူမ်ိဳးေတြရဲ႔ဘဝ အတြက္ လူမႈေရးနဲ႔ကိုယ္က်င့္တရားအရ ေက်နပ္ေအာင္မလုပ္ေပးႏိုင္တဲ့ေခတ္ကာလမွာ သည္ ဂရိေတြးေခၚ ရွင္ႏွစ္ဦး ေပၚထြန္းခဲ့တာပါ။ ဂရိေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ စိတ္ဓါတ္ေရးရာခၽြတ္ၿခံဳ က်ေနေၾကာင္း သိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဇင္ႏိုနဲ႔ဧပီက်ဴးရပ္္တို႔က သူတို႔ေခတ္ၿပိဳင္ဂရိလူမ်ိဳးေတြအတြက္ အျမင္သစ္ အေတြးသစ္ေတြ ေဖာ္ထုတ္ဖန္တီးခဲ့ၾကတယ္။ သည္လိုနဲ႔ ဂရိလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႔ရိုးရာအဖြဲအစည္းျဖစ္တဲ့ ၿမိဳ႔ျပႏိုင္ငံၿပိဳ ကြဲပ်က္စီးသြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဂရိလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႔ဘဝကို ဆက္လက္ရွင္သန္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့တယ္။

အီေကဒါ- အလယ္အလတ္လမ္းဟာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးတဲ့အခါ အလယ္ အလတ္လမ္းဟာ ေလ်ွာက္ဖို႔အလြန္ခက္ပါတယ္။ အလယ္အလတ္လမ္းကို မေလ်ွာက္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ပညာ တတ္ေတြအႏုပညာရွင္ေတြဟာ အာဏာရဲ႔သားေကာင္အျဖစ္ကို မၾကာခဏက်ေရာက္သြားၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အက်ိဳးဆက္အားျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႔ဖန္တီးမႈအလုပ္ေတြမေပါက္ဖြားလာေအာင္ ကိုယ့္ဘာသာတားဆီးပိတ္ ပင္မိသြားၾကတယ္။ သည္လိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြ သိတ္မ်ားလြန္းတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔အာဏာၾကားက ဆက္စပ္မႈ အေပၚ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ပြားလာရတာပါ။ ႏိုင္ငံေရးအတြင္းပါဝင္ေနၾကတဲ့ပညာတတ္ေတြ အႏုပညာရွင္ေတြ အေနနဲ႔ သည္လိုအခက္အခဲေတြၾကားမွာ ဘယ္လိုေျခလွမ္းမ်ိဳး ေတြလွမ္းသင့္တယ္လို႔ ဆရာႀကီးထင္ပါသလဲ။


တိြဳင္ဘီ- (အထက္တန္းစားမွန္လ်ွင္ သူတပါးကိုကူညီရမည္)ဆိုတဲ့ ျပင္သစ္စကားပံုဟာ ပညာတတ္ေတြ အႏုပညာရွင္ေတြအတြက္ အလြန္မွန္ကန္တဲ့ က်င့္ဝတ္စည္းမ်ဥ္းတခုလို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ တခုေတာ့ရွိ တယ္။ အထက္တန္းစားဆိုတာ မင္းစိုးရာဇာမ်ိဳးရိုးကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပဲ လူသားဆန္တဲ့စိတ္ဓါတ္ကို ဆိုလို တာေတာ့ျဖစ္ရပါမယ္။ လူသားတေယာက္ရဲ႔အတြင္းမွာ အစိတ္အပိုင္းတရပ္အေနနဲ႔ပါဝင္တဲ့ ကိုယ္က်င့္ တရားဆိုင္ရာ ဝတၱရားေတြကိုေျပာတာပါ။ သာမန္မ်ိဳးရိုးကေပါက္ဖြားတဲ့ ေဆာ့ခရတၱိဟာ မႉးမတ္မ်ိဳးရိုးက ဆင္းသက္လာတဲ့ သူ႔တပည့္ပေလတိုလိုပဲ လူသားအားလံုးနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ ေရရွည္ျပႆနာႀကီးေတြကို အဓိကအာရံုစိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပေလတိုနဲ႔မတူတာက ေဆာ့ခရတၱိဟာ သူေနထိုင္ရာေအသင္ၿမိဳ႔ျပႏိုင္ ငံရဲ႔ ႏိုင္ငံေရးဘဝအတြင္းမွာလည္း ပါဝင္ခဲ့တဲ့အခ်က္ပါပဲ။ ေဆာ့ခရတၱိဟာ အျငင္းပြားမႈျဖစ္ေစတဲ့ႏိုင္ငံေရး ကိစၥေတြထဲ ပါဝင္ပတ္သက္တာမ်ိဳး လုပ္ေလ့လုပ္ထမရွိေပမယ့္ လူႀကိဳက္မမ်ားလွတဲ့ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္တခုကို ကိုင္စြဲဖို႔လိုအပ္လာၿပီလို႔သူထင္ရင္ေတာ့ သည္လိုလုပ္ရပ္မ်ိဳးကို သူရဲ႔ႏိုင္ငံေရးတာဝန္တရပ္အျဖစ္စဥ္းစားဖို႔ ဝန္ေလးျခင္းမရွိပါဘူး။ တခါကဆိုရင္ လူႀကိဳက္သိတ္မမ်ားေပမယ့္ ကိုယ္က်င့္တရားအရမွားယြင္းတဲ့လႈပ္ရွားမႈ တခုကို ေအသင္လူထုအစည္းအေဝးမွာ လူသိရွင္ၾကားဆန္႔က်င္မဲေပးခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္ေဟာေျပာခ်က္ေတြက စာရိတၱပ်က္ယြင္းတဲ့ေဟာေျပာခ်က္ေတြပါလို႔ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔အမွန္တရားကိုဆန္႔က်င္ၿပီး ဝန္ခံမယ့္ အစား ေသဒဏ္က်ခံဖို႔ပဲ သူေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔အေပၚေသဒဏ္ခ်မွတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ သြားေရာက္ခိုက္မို႔ အခြင့္အေရးကိုရယူဖို႔လည္း သူျပင္းထန္ခဲ့ပါတယ္။ ႏိုုင္ငံေရးထဲပါဝင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာ လည္းမဟုတ္ ေရွာင္ရွားဖို႔ႀကိဳးစားေနတာလည္းမဟုတ္တဲ့ ေဆာ့ခရတၱိရဲ႔အက်င့္အႀကံဟာ ပညာတတ္ တေယာက္ အႏုပညာရွင္တေယာက္အတြက္ မွန္ကန္တဲ့အက်င့္အႀကံလို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။

အီေကဒါ- ေဆာ့ခရတၱိေရြးခ်ယ္တဲ့အလယ္အမလတ္လမ္းနဲ႔ ေဂါတမဗုဒၶေရြးခ်ယ္တဲ့အလယ္အလတ္လမ္းကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါ ဘဝရွင္သန္နည္းတခုအေနနဲ႔ဆိုရင္ ေဆာ့ခရတၱိရဲ႔နည္းကို က်ေနာ္သေဘာမက်ပါ ဘူး။ မင္းညီမင္းသားတပါးအျဖစ္ေမြးဖြားလာခဲ့တဲ့ သိဒၶတၳေဂါတမဟာ အလြန္ခံစားမႈျပင္းထန္ထက္ျမက္တဲ့ လူငယ္တေယာက္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္ မဟာဂရုဏာေတြနဲ႔ျပည့္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္အုပ္ ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔တခုကို တည္ေထာင္ႏိုင္ခဲ့ပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ လူ႔ေလာကႀကီးကို ဆင္းရဲဒုကၡမွကင္းလြတ္ေအာင္ ႏိုင္ငံေရးကေရာစီးပြားေရးကပါ မတတ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ကို လင္းလင္းရွင္းရွင္း သေဘာေပါက္သြားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ရဟန္းသာမေဏတို႔ရဲ႔လမ္းစဥ္ေနာက္ကိုပဲလိုက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဂါတမဗုဒၶဟာ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္မဝင္စားတာယမဟုတ္ပါဘူး။ ေဗာဓိညာဏ္ရရွိၿပီးတဲ့ေနာက္မွာပင္ သူ႔ရဲ႔ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မင္းစိုးရာဇာမ်ားနဲ႔သူၾကြယ္ေတြကို ဆက္လက္ေဟာၾကားေနခဲ့ပါတယ္။ သည္လူေတြဟာ ေရွးေဟာင္း အိႏၵိယေဒသရဲ႔ ၿမိဳ႔ျပႏိုင္ငံမ်ားအတြင္းမွာ ၾသဇာအာဏာရွိၾကသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဟာ သူ႔ရဲ႔တရားဓမၼေတြကို ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းေတြရဲ႔ သေဘာတရားေရးအေျခခံအျဖစ္ခ်မွတ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ေမ်ွာ္မွန္းၿပီး သည္လူေတြကို ေဟာၾကားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႔အျမင့္ဆံုးရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး လူ႔ေလာကကို သုခခ်မ္းသာဆီပို႔ေဆာင္ေပးမယ့္ လမ္းတလမ္းထူေထာင္ေရးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႔ ဘဝသက္တမ္း တေလ်ွာက္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာရဲ႔သမိုင္းတေလ်ွာက္လံုးမွာ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ေတြအေပၚ ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တာမရွိပါဘူး။ ထူးျခားတာက ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးအာဏာရွင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ႏိုင္ငံေရးအာဏာကိုရည္မွန္းတဲ့အဆင့္ကေန ပတ္သက္တာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ သည့္ထက္ပိုမိုျမင့္မားတဲ့အဆင့္ကေန ပတ္သက္တာျဖစ္ပါတယ္။
         ေဆာ့ခရတၱိကေတာ့ ဗုဒၶနဲ႔မတူပါဘူး။ သူ႔ရဲ႔အယူအဆေတြကို ခုခံကာကြယ္ရာမွာ ၿမိဳ႔ျပႏိုင္ငံကအာဏာ ရွိသူေတြကို ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အညံ့ခံအေလ်ွာ့မေပးပဲ ေသျခင္းတရားကိုေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႔ ထူးျခားတဲ့ ေသဆံုးပံုေၾကာင့္ပဲ ေနာက္ပိုင္းရာစုႏွစ္မ်ားအေပၚမွာ သူ႔အေတြးအေခၚေတြရဲ႔ၾသဇာဟာ ပိုမိုႀကီးမား လာတာျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဗုဒၶကေတာ့ ဆိုးဝါးလွတဲ့ေသဆံုးပံုမ်ိဳးကို ရင္ဆိုင္ေတြ႔ရေအာင္ကိုယ့္ကိုယ္ကို မလုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ေဆာ့ခရတၱိရဲ႔ၾသဇာလိုပဲ ႀကီးမားတဲ့ၾသဇာတရပ္ကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဆိုဆိုး ရြားရြားေသဆံုးရဖို႔ တမင္ေရြးခ်ယ္လိုက္တာမ်ိဳးကို အမွန္တရားအျဖစ္လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ သည္လိုလုပ္ရပ္မ်ိဳးက လူေတြအေပၚ ႏိုင္ငံေရးကိုမုန္သြားေအာင္ လံႈ႔ေဆာ္ေပးလို႔ပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး သည္လိုေသဆံုးမႈျဖစ္ေအာင္ အဓိကလုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ လူေတြအေပၚ မုန္းတီးေအာင္လံႈ႔ေဆာ္ေပးတာေၾကာင့္ ပါ။ ေဆာ့ခရတၱိနဲ႔ဗုဒၶကို က်ေနာ္ ယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါ ေတြ႔ရတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ေဆာ့ခရတၱိဟာ သူ႔ကိုေသ ဒဏ္ေပးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအာာသားေတြကိုရင္ဆိုင္ရာမွာ အဆင့္တူအေန အထားနဲ႔ရင္ဆိုင္ဖို႔ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႔ခ်ဥ္းကပ္နည္းကေတာ့ ကိုယ့္ကိုရန္လုပ္ဒုကၡေပးမယ့္သူကို ပိုမိုျမင့္မားတဲ့အဆင့္ကိုေရာက္ေအာင္ ျမွင့္တင္ဖို႔ႀကိဳးစားတဲ့နည္းျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကီနယ္ထက္ျမင့္တဲ့ ေလာကုတၱရာနယ္ကိုေရာက္ေအာင္ ျမွင့္တင္တဲ့နည္းပါ။ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္မွာက ဆိုးရြားလွတဲ့ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္တိုးမႈေတြ ပဋိပကၡရန္ ပြဲေတြျဖစ္ဖို႔ မလိုအပ္ဘူးေလ။ ဗုဒၶရဲ႔ခ်ဥ္းကပ္နည္းကို က်ေနာ္ပိုၿပီးသေဘာက်ပါတယ္။
(အေျခအေနေပးလ်ွင္ အျခားအခန္းမ်ားလည္း စာရိုက္တင္ေပးပါမယ္)
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၅၊ ၂၀၁၂

0 comments:

Post a Comment