Friday, February 17, 2012

ဒိုို႔ဗမာ(ဘိုဘိုလန္းစင္) ေဆာင္းပါး(၃)

0 comments

(ဒို႔ဗမာ ၃)(မူရင္းသတ္ပံုႏွင့္ဝါက်အတိုင္း)ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား
ပေဒသရာဇ္ေခတ္ေတြမွာ လူလုံးလူရင္းက စစ္တုိက္ လယ္စုိက္ဖုိ႔ကိစၥမွာအေရးႀကီးတဲ့အတြက္ နယ္ခ်ဲ႔ပီး အင္အားနည္းတဲ့ေဒသေတြဆီက လူသူစုေဆာင္းရတဲ့အေၾကာင္း အရင္ပတ္က တင္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတပတ္မွာေတာ့ အဲဒိလူအင္အားကုိ ကြ်န္ေစ်းကြက္အျဖစ္ အသုံးခ်စီးပြားရွာတဲ့အေၾကာင္း ဆက္ေျပာပါ့မယ္။
ကမ္းရုိးတန္းပေဒသရာဇ္ေတြဟာ အာရပ္၊ အိႏၵိယ နဲ႔ ေပၚတူဂီ၊ ဒတ္ခ်္စတဲ့ ေခတ္မီကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ထိေတြ႔ရလုိ႔ အျမင္က်ယ္ၾကပါတယ္။ ရခုိင္မင္းေတြဆုိရင္ အင္အားႀကီးပီး ဥေရာပနဲ႔အထိအစပ္မ်ားတဲ့အတြက္ ဘဂၤလားသားေတြကုိ ကြ်န္အျဖစ္ဖမ္းပီး အခု အင္ဒုိနီးရွားဂ်ာဗားကြ်န္းက ဒတ္ခ်္ပုိင္ သၾကားစုိက္ခင္းေတြကုိ ေရာင္းတဲ့စီးပြားေရး အႀကီးအက်ယ္ထြန္းကားခဲ့ပါတယ္။ ပဲခူးဟံသာဝတီကုိလည္း ကြ်န္ေရာင္းခ်ရုံမက ပဲခူး၊ အယုဒၶယစတဲ့ ႏုိင္ငံခ်င္းခ်င္းစစ္ျဖစ္တဲ့အခါ တႏုိင္ငံံကလူကုိ တႏုိင္ငံကဖမ္းေရာင္းတဲ့ကိစၥေတြဟာ ဒီေခတ္ေတြမွာ မဆန္းလွပါဘူး။ ကြ်န္ေတြကုိ လယ္စုိက္ဖုိ႔ ဘုရားတန္ေဆာင္းေတြေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔လည္း အသုံးခ်ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး ရခုိင္ဘုရင္အင္အားနည္းလာခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီကြ်န္ေတြက ျပည္သူေတြထက္ဦးေရမ်ား အားႀကီးေနတာမုိ႔ ပုန္ကန္ၾကပါတယ္။ ကြ်န္ဘုရင္အျဖစ္ နန္းစံတာကုိ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ရခုိင္ျပည္ ဘုိးေတာ္ဘုရားလက္က်ရတဲ့အေၾကာင္းထဲမွာ ကြ်န္ဦးေရကုိ မထိန္းႏုိင္တာလည္းပါတယ္လုိ႔ ျမန္မာသမုိင္းသုေတသနဂ်ာနယ္မွာ ဆုိပါတယ္။ ေရာမအင္ပါယာပ်က္ခါနီးအေျခအေနနဲ႔မတိမ္းမယိမ္းလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒီ ဘဂၤလားေလးသည္ေတာ္ေတြကဆင္းလာတဲ့ ကမန္လူမ်ိဳးေတြလည္း အထင္အရွားရွိပါ တယ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္လုပ္ႀကံမႈမွာ ခုံအဖြဲ႔ဝင္တရားသူႀကီးတဦးက ကမန္လူမ်ိဳး ဦးစီဘူး ျဖစ္ပီး ရခုိင္၊ ဗမာ တရားသူႀကီးမ်ားနဲ႔ ပူးတြဲစစ္ေဆးခဲ့ပါတယ္။ အလားတူပဲ ကုိလုိနီေခတ္မွာ လယ္စုိက္ဖုိ႔ေခၚ လာတဲ့ ဘဂၤလားအဆက္အႏြယ္ေတြရဲ့ ေနထုိင္ခြင့္ျပႆနာကုိလည္း အခု အျငင္းပြားေနၾကပါတယ္။
လူမ်ိဳးေရႊ႕ေျပာင္းမႈမွာ ေနာက္တခ်က္ျဖစ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးဖိႏွိပ္မႈကုိၾကည့္မယ္ဆုိရင္ အေလာင္းဘုရားလက္ထက္ ဟံသာဝတီသိမ္းပုိက္မႈမွာ မြန္လူမ်ိဳးေတြကုိရက္ရက္စက္စက္ႏွိမ္နင္းခဲ့လုိ႔ အစုအၿပံဳလုိက္ ယုိးဒယားကုိထြက္ေျပးတာေတြလည္းရွိခဲ့ပါတယ္။ ကုိလုိနီေခတ္ ၁၉၃၀ ေက်ာ္မွာ မြန္စာသင္ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္တာလုိ အမ်ိဳးသားလႈပ္ရွားမႈေတြစခ်ိန္မွာေကာက္တဲ့သန္းေခါင္စာရင္း မွာေတာ့ မြန္လူမ်ိဳးလုိ႔စာရင္းေပးသူဦးေရတုိးလာတယ္လုိ႔ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းက ဆုိပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူမ်ိဳးအျဖစ္သတ္မွတ္ခံယူမႈဟာ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ၊ လႈံ႔ေဆာ္မႈေတြေပၚအမ်ားႀကီးတည္ပါတယ္။ ၁၉၃၀ မွာ ျမန္မာထဲက တဦးတည္းေသာ ေခတၱဘုရင္ခံရာထူးထိေပါက္ေရာက္ခဲ့တဲ့ ဆာေဂ်ေအေမာင္ႀကီးဟာ တကယ္ေတာ့ မြန္အႏြယ္ ကတုိးစားႀကီး အဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ပီးေခတ္ မြန္ျပည္နယ္လႈပ္ရွားမႈစတင္ရာမွာ ၈၀ ေက်ာ္ ဆာေဂ်ေအပါဝင္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။
အဂၤလိပ္သိမ္းပီးလုိ႔ နယ္နိမိတ္မ်ဥ္းေတြစတင္သတ္မွတ္တဲ့အခါ တခ်ိဳ႕ျမန္မာဘုရင္ဆီ ပဏၰာဆက္ေနက် က်ိဳင္းရုံးႀကီး (ခ်င္းရုိင္)လုိ မဲေခါင္ေရွ႕ျခမ္းကနယ္ေတြ ျပင္သစ္ထဲေရာက္ကုန္ပါတယ္။ ပထမ အဂၤလိပ္-ျမန္မာစစ္ကုိျဖစ္ေစတဲ့ ရွင္မျဖဴကြ်န္းဆုိရင္ အခုအခါ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ေအာက္မွာ ေရာက္ေနတာကုိ ေတြ႔ရပါမယ္။ ေဘးနားဝန္းက်င္ၾကည့္ေတာ့လဲ ယုိးဒယားႏုိင္ငံဟာလြတ္လပ္ေရးမဆုံးေစကာမူ ပုိင္နက္ ပုံ ပုံဟာ ျပင္သစ္နဲ႔အဂၤလိပ္ကုိလုိနီေတြျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ ဒီေနရာေတြက ခုေခတ္ လာအုိ၊ ကေမၺာဒီးယား၊ မေလးရွားေခၚတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာပါကုန္တဲ့နယ္ေတြပါ။ လာအုိဆုိတာက ထုိင္းလက္ေအာက္ခံပေဒသရာဇ္ႏုိင္ငံ ခုကုိ စစ္ေအးလုိအပ္ခ်က္အရ တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ရန္ကုိတားဆီးဖုိ႔ စုစည္းတည္ေထာင္ေပးခဲ့တာလုိ႔ ယူဆသူေတြရွိၾကပါတယ္။ ျပႆနာရွိလာတာက ထုိင္းအေရွ႕ေျမာက္က ေလာအႏြယ္ေတြရဲ့ အမ်ိဳးသားေရးသစၥာခံမႈဟာ ထုိင္းအစုိးရအတြက္ ေၾကာင့္ၾကစရာျဖစ္လာတဲ့အျပင္ သူပုန္ထမႈေတြပါ ေပၚလာတာပါပဲ။ ဘန္ေကာက္အုပ္ခ်ဳပ္မႈအျပင္က ဇင္းမယ္ေဒသ၊ အေရွ႕ေျမာက္ပုိင္းေလာနယ္ေတြနဲ႔ ေတာင္ပုိင္းမေလးနယ္ေတြကုိ အမ်ိဳးသားနုိင္ငံအျဖစ္စုစည္းခဲ့ရတဲ့ထုိင္းအစုိးရမွာလည္း မေလးသူပုန္ကိစၥက ဘယ္ေလာက္ထိႀကီးမားတယ္ဆုိတာ အားလုံးသိၾကပါတယ္။ အဓိကက တန္းတူညီမွ်မႈဆုိတာ စာရြက္ေပၚနဲ႔အခမ္းအနားမွာ အသုံးက်ဖုိ႔ထက္ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ အာဏာတည္ဖုိ႔အေရးမွာေႏွာင့္ေႏွးေစတဲ့ လူမ်ိဳးစြဲ၊ ဘာသာစြဲေတြေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။
ဗီယက္နမ္ဆုိရင္ တုံကင္၊ အာနမ္၊ ကုိခ်င္ခ်ိဳင္းနားဆုိတဲ့ ပေဒသရာဇ္ႏုိင္ငံ ခု ျပင္သစ္ေအာက္မွာ က်ေနတာကုိ ဟုိခ်ီမင္းနဲ႔ကြန္ျမဴနစ္မ်ားကစုစည္းမိမွ ေပၚလာတာပါ။ ဒါေတာင္ ေတာင္ေျမာက္ ဗီယက္နမ္ဆုိပီး စစ္ေအးအရွိန္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံႀကီးေတြရဲ့ကစားကြက္မွာ တုိင္းျပည္ႏွစ္ျခမ္းကြဲပီး စစ္မီး အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ေတာက္ေလာင္ခဲ့ပါတယ္။ မေလးရွားႏုိင္ငံလုိ႔ ၁၉၆၃ မွာေပၚခါစကလည္း မေလးအႏြယ္တူ ဆုိကာႏုိေခတ္မွာ လက္ဝဲယိမ္းတဲ့အင္ဒုိနီးရွားက ၿဗိတိသွ်ဓနသဟာယဝင္မေလးရွားဟာ နယ္ခ်ဲ႕ၾသဇာခံႏုိင္ငံဆုိပီး ကန္႔ကြက္ခဲ့တာမ်ိဳးရွိပါတယ္။ အင္ဒုိနီးရွားကေတာ့ ဘယ္တုံးကမွ ႏုိင္ငံအေနနဲ႔မစုစည္းမိတဲ့ ဒတ္ခ်္ကုိလုိနီ အေရွ႕အိႏၵိယ ကြ်န္းစုကမေလးႏြယ္ဘြားေတြ ၁၉၃၀ ေက်ာ္မွာ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒသစ္ေဖာ္ထုတ္ပီးမွ စုစည္းမိတဲ့ႏုိင္ငံပါ။ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံတည္ခါစႏွစ္ေတြမွာ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးပုန္ကန္မႈေတြ လူမ်ားစုဂ်ားဗားကြ်န္းသားေတြႀကီးစုိးတာကုိ ဆန္႔က်င္မႈေတြမ်ားခဲ့ပါတယ္။ အင္ဒုိနီးရွားရုံးသုံးဘာသာကုိေတာင္ ခက္ခဲတဲ့ဂ်ားဗားစာမထားပဲ မေလးဘာသာကုိ ဘာဆာအင္ဒုိနီးရွားအျဖစ္ အသုံးျပဳေနတာေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္တပတ္ဆက္ပါ့မယ္။
(ေရးတာက) ဘိုဘိုလန္းစင္
(လႊင့္တာက) လြတ္လပ္ေသာအာရွအသံက
(ယူတာက) http://bobolansin.wordpress.com/2011/11/18/my-burma-1/

0 comments:

Post a Comment