ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေက်ာက္စာ(သူရိယမ်ိဳး)ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေမးခြန္းမ်ားကုိ ေရွးဦးစြာေျဖၾကည့္ပါ။
(၁) ျငိမ္းခ်မ္းေရးဘာေၾကာင့္အေရးၾကီးသနည္း။
(၂) ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရွိလွ်င္ ဘာေတြျဖစ္လာႏုိင္မည္နည္း။
(၃) ထာ၀ရတည္ၿမဲေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ မည္သုိ႔တည္ေဆာက္ၾကမည္နည္း..။
ေမးခြန္းတုိ႔၏သဘာ၀အရ အခ်ဳိ႕ပုစၦာမ်ားမွာ အေျဖမွန္တစ္မ်ိဳးထဲသာရွိတတ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေမးခြန္းမ်ားမွာ အေျဖမွန္တစ္မ်ိဳးမက ရွိေနၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ေမးခြန္းမ်ားကေတာ့ ႏွစ္ပရိေစၦဒၾကာသည့္တုိင္ အေျဖလုံး၀မရွိ ၾကေသးပါ။
ကံေကာင္းေထာက္မစြာပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ဆုိင္ေသာအဆုိပါေမးခြန္းမ်ားမွာ အေျဖလုံး၀ရွာမရႏုိင္ေသာေမး ခြန္းအုပ္စုထဲတြင္ မပါ၀င္ေပ။ အေျဖမွန္တစ္မ်ိဳးမကတြက္ဆႏုိင္ေသာ ေမးခြန္းမ်ားထဲတြင္ပါေနေသာေၾကာင့္ လူတုိင္းမွာ အေျဖအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိႏုိင္ပါသည္။ ထုိအခ်က္သည္ပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဆိတ္သုဥ္းျခင္းႏွင့္ အားသာခ်က္ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ အေရးၾကီးဆုံး၀ိေသသမ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရွိလွ်င္ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေသာ ပဋိပကၡမ်ားအေပၚ တြင္မူတည္သည္။ ပဋိပကၡဟုဆုိေသာေၾကာင့္ အႏုတ္လကၡဏာသေဘာေဆာင္သည့္အျပင္၊ ျပႆနာႏွင့္ အတိဒုကၡမ်ားကုိရည္ညြန္းပါသည္။
အခ်ိန္ကာလႏွင့္ေနရာေဒသမ်ားသာကြဲခ်င္ကြဲမည္။ ႀကံဳရတတ္ေသာျပႆနာႏွင့္ဒုကၡမ်ားသာ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းခ်င္ ေျပာင္းမည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးမရွိျခင္းေၾကာင့္ လူသားတုိ႔ခံစားရင္ဆုိင္ရေသာဒုကၡမ်ား၊ မေျပလည္မႈမ်ား၊ ေၾကကြဲစရာမ်ား၊ ေသြးႏွင့္မ်က္ရည္တုိ႔၏သမုိင္းမ်ားသည္ အေျခခံအားျဖင့္ကြာျခားမႈမရွိပါ။
မၿငိမ္းခ်မ္းႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ေသြးေျမက်ရေသာ အေရွ႕အလယ္ပုိင္းေဒသမွ လူသားတစ္ေယာက္၏ေသြးတစ္ စက္သည္ အာဖရိကေဒသတစ္ခု၌ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္အသက္ေပးခဲ့ရသူတစ္ေယာက္၏ေသြးႏွင့္ တန္ဖုိး ခ်င္းအတူတူပင္ျဖစ္သည္။
လူ႔အခြင့္အေရးသည္ ကမၻာေပၚရွိလူသားတုိင္းအတြက္ ညီတူညီမွ်ျဖစ္သည္ဆုိလွ်င္၊ လူ႔တန္ဖုိးသည္လည္း ထုိ႔အတူပင္ျဖစ္သည္။ လူသည္ ထုိဒုကၡအ၀၀ကုိခံစားရင္ဆုိင္ရဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ခြင့္နည္းပါးသည့္တုိင္ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္အေနျဖင့္လက္ခံဖုိ႔ တာ၀န္လုံး၀မရွိပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ လူတုိင္းအတြက္ အေရးပါရျခင္းျဖစ္သည္။
တရုတ္စကားပုံတစ္ခုအရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ေခြ်းထြက္မ်ားထားမွ စစ္ပြဲမ်ားတြင္ေသြးထြက္နည္းလိမ့္မည္ ဟုဆုိသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိရန္ မေနမနားအလုပ္လုပ္ေလ စစ္ပြဲမ်ားေလ်ာ့နည္းခ်ဳပ္ျငိမ္း ေလျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ပဲေပးဆပ္ရသည္ျဖစ္ေစ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရႏုိင္ျပီဆုိလွ်င္ ေပးဆပ္ရက်ိဳးနပ္သည္ပင္ ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဘာသာသင္ၾကားခ်က္အရ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဆုိသည္မွာ အတြင္းစိတ္သ႑ာန္တုိ႔၏ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္မႈျဖစ္ သည္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းအေနျဖင့္ မိမိတုိ႔၏အတြင္းစိတ္ကုိၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ မတည္ေဆာက္ႏုိင္ သေရြ႔ျပင္ပၿငိမ္းခ်မ္းေရးလည္းမရႏုိင္ဟုဆုိသည္။ ထုိအခ်က္သည္လက္ေတြ႔ဘ၀ႏွင့္လုံး၀ထင္ဟပ္ေသာ အမွန္တရားျဖစ္သည္။
ထုိစကားကုိပင္ ေခတ္အျမင္ျဖင့္ျပန္လည္ေဟာၾကားထားေသာ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ၾကီး အရွင္ဥာဏိႆရ၏ မိန္႔ၾကားခ်က္အား ျပန္လည္ကုိးကားခ်င္ပါသည္။ ဆရာေတာ္က စစ္ဆုိသည္မွာ စိတ္ကစသည္တဲ့..။
အမွန္ေတာ့ စစ္ဆုိသည္မွာ လူေတြအၾကားကြဲျပားမႈပင္ျဖစ္သည္။ လူေတြကုိ ကြဲျပားေစေသာအရာမ်ားထဲ တြင္ ဘာသာေရးကုိးကြယ္မႈ၊ လူမ်ိဳးေရး၊ အသားအေရာင္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးယုံၾကည္မႈမတူညီၾကျခင္းတုိ႔သည္ အဓိကေနရာတြင္ရွိသည္။ ထုိကြဲျပားမႈမ်ား ပုိမုိကြာဟလာသည္ႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအစည္းေျပသြားစၿမဲျဖစ္ သည္။
ထုိကြာဟမႈမ်ားကုိ ရင္ၾကားေစ့ေပး၍မရႏုိင္ေတာ့ဘူးလားဟု ေမးစရာရွိပါသည္။ တရားမွ်တမႈႀကီးစုိးေသာ အရပ္ေဒသတုိင္းတြင္ အဆုိပါကြဲျပားမႈမ်ားရွိေနသည့္တုိင္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာယွဥ္တြဲေနထုိင္ႏုိင္ေၾကာင္းသက္ေသ မ်ားရွိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏အျခားအသြင္လကၡဏာမွာ မည္သုိ႔မွ်မျငင္းႏုိင္ေသာ တရားမွ်တမႈ ဟုလက္ခံထားဖုိ႔လုိအပ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္ တရားမွ်တမႈႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ အခ်ိဳေပၚသကာေလာင္းထားေသာစကားလုံးေပါင္း မ်ားစြာကုိ ဖတ္ဖူးၾကားထားဖူးၿပီးျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တရားမွ်တမႈအေၾကာင္းေျပာၾကတုိင္း အစဥ္အၿမဲ လြယ္ေနတတ္သလုိ၊ မၾကာခဏလည္း လြဲေနတတ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔လြဲေနတတ္သည့္အခါမ်ားတြင္ အမွန္တရားကုိ ျမတ္ႏုိးေစာင့္သိမႈႏွင့္ကုိယ္ခ်င္းစာတရားမ်ား လက္ကုိင္ထားမႈတုိ႔ ေပ်က္ဆုံးေနတတ္ေၾကာင္း သတိထားမိဖုိ႔လုိအပ္ပါသည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ခ်ဥ္းကပ္ေဖာ္ေဆာင္ၾကတုိင္း အုပ္စုတစ္စုႏွင့္တစ္စု၊ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ျပန္လည္ ရင္ ၾကားေစ့ေရးကုိ ေရွးဦးစြာစၾကရပါသည္။ ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရး(တနည္းအားျဖင့္) ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး အေၾကာင္းေျပာၾကသည့္အခါ ဗီယက္နမ္ဘုန္းေတာ္ႀကီး အရွင္တစ္ညန္းဟာ့၏ အဆုိအမိန္႔တစ္ခုကုိ ေထာက္ျပလုိပါသည္။
“ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဆုိတာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လုံးကုိနားလည္မႈရွိဖုိ႔ပါပဲ၊ အုပ္စုတစ္ဖက္ကုိသြားျပီး၊ အျခားအုပ္စု က ဘယ္လုိဒုကၡရင္ဆုိင္ခံစားေနရတယ္ဆုိတာကုိ ေျပာျပပါ၊ ၿပီးေတာ့အျခားအုပ္စုဆီ သြားၿပီးေတာ့လည္း ပထမအုပ္စုက ဘယ္လုိဒုကၡရင္ဆုိင္ခံစားေနရတယ္ဆုိတာကုိ ေျပာျပေပးပါ”…ဟု ဆုိထားပါသည္။
ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလမ္းေၾကာင္းဆီသုိ႔သြားၾကရတုိင္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရင္ဆုိင္ရမည့္အေျခခံအေၾကာင္း တရား တစ္ခုရွိသည္။ လက္ခံဖုိ႔ ခါးသီးေကာင္းခါးသီးႏုိင္ပါသည္၊ သုိ႔ေသာ္ မ်က္ႏွာလြဲ၍မရပါ။
ထုိအခ်က္မွာ အုပ္စုတစ္စုႏွင့္တစ္စုအၾကား ဆန္႔က်င္ဖက္အျမင္မ်ားကုိင္စြဲထားတတ္ျခင္းႏွင့္မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ခါးစည္းခံခဲ့ရေသာ နာက်င္ဖြယ္ရာသမုိင္းကာလမ်ား ရွိေနျခင္းတုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုိမွ်သာမက တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ အျပန္အလွန္လႊဲခ်လာခဲ့ေသာ ျပစ္တင္မႈမ်ား၊ အမွားမ်ားလည္းရွိပါေသးသည္။
ထုိအေျခအေနမ်ားၾကားမွ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကုိေဖာ္ေဆာင္ရသည္မွာ လြန္စြာထိလြယ္ရွလြယ္ေသာကိစၥ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ေသခ်ာသည္မွာ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးသည္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းေဖာ္ေဆာင္၍ရေသာအရာ မဟုတ္သလုိ၊ လုံး၀ေအာင္ပြဲမရႏုိင္ေသာ ႀကိဳးပမ္းမႈလည္းမဟုတ္ပါ။
ဗီယက္နမ္ဆရာေတာ္မိန္႔ဆုိသလုိ အုပ္စုတစ္ဖက္ဆီသြားျပီးခ်ဥ္းကပ္မည္ဆုိလွ်င္ေတာ့ စစ္မွန္ရုိးေျဖာင့္ ေသာႏွလုံးသားရွိဖုိ႔ ပထမအေနျဖင့္လုိအပ္သည္။
ထုိ႔ေနာက္ အျပန္အလွန္အျမင္ခ်င္းဖလွယ္ၾကႏုိင္မည့္ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကုိ တည္ေဆာက္ၾကရပါမည္။ ထုိေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးမႈမ်ားသည္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ၾကားတြင္ ကာရံထားေသာသံသယႏွင့္အျမင္မၾကည္လင္မႈမ်ား ကုိၿဖိဳဖ်က္ဖုိ႔ ကနဦးႏွင့္အေရးၾကီးဆုံးေသာေျခလွမ္းမ်ားလည္းျဖစ္သည္။ ထုိမွတဖန္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးျခင္း မ်ားမွတဆင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ရန္ ႏွစ္ဖက္လုံးကစိတ္ပါ၀င္စားလာေသာအေျခအေနမ်ိဳးအထိ အရွိန္ အဟုန္ျမွင့္ေပးရပါမည္။
ထုိအေျပာင္းအလဲျဖစ္ရန္အဓိကေမာင္းႏွင္အားမ်ားမွာ အျပန္အလွန္ေဖာ္ျပရမည့္ နားလည္မႈ၊ ခြင့္လြတ္မႈႏွင့္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတုိ႔ ျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္ကုိတစ္ေယာက္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းမရွိဘဲ အမုန္းႏွင့္အာဃာတမ်ားကုိ သင္ပုန္းေခ်ဖုိ႔ဆုိသည္မွာ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ အမွန္ေတာ့ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးသည္ ခြင့္လႊတ္ျခင္းႏွင့္ သည္းခံရင့္ က်က္ျခင္းတုိ႔၏အႏုပညာလည္း ျဖစ္ပါသည္။
အုပ္စုတစ္စုက အျခားအုပ္စုအေပၚစိတ္ေစတနာေကာင္းျဖင့္ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ေမြးႏုိင္ၿပီဆုိလွ်င္ (သုိ႔မဟုတ္) ထုိသ႔ုိ စိတ္ေစတနာေကာင္းရွိေနေၾကာင္း အျခားတစ္ဖက္ကလည္း လက္ခံယုံၾကည္လာျပီဆုိလွ်င္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္ သန္းလာၿပီဟုဆုိရပါမည္။ ထုိအဆင့္မ်ားတြင္ တစ္ဖက္ကုိ တစ္ဖက္က လွ်စ္လ်ဳရႈထားခဲ့မႈတုိ႔ကုိ ‘အသိအမွတ္ျပဳနားလည္မႈ’ တုိ႔ျဖင့္အစားထုိးေပးရပါမည္။
ထုိနည္းတူစြာ တကုိယ္ေကာင္းဆန္ခဲ့သမွ်ကုိ ‘အျပန္အလွန္စိတ္၀င္စားမႈ’ ျဖင့္၎၊ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ့သမွ်ကုိ ‘ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း’ ျဖင့္၎၊ တာ၀န္မဲ့ခဲ့သမွ်ကုိ ‘တာ၀န္ခံယူျခင္း’ ျဖင့္၎၊ တဖက္သတ္အခြင့္ေကာင္း ယူခဲ့သမွ်ကုိ ‘အခြင့္အေရးျပန္ေပးျခင္း’ ျဖင့္၎ အလဲအလွယ္ျပဳ၍ေပးဆပ္ၾကရပါလိမ့္မည္။ ထုိအခ်က္သည္ ‘လက္နက္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လဲလွယ္ျခင္း’ ဆုိေသာျဖစ္ရပ္ထက္ ပုိၿပီးလက္ေတြ႔က်ပါသည္။
သည္ေနရာတြင္ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳေနသူမ်ား၏အခန္းက႑မွာ အလြန္အေရး ပါလာသည္။ တေနရာရာတြင္ မေမွ်ာ္လင့္ေသာအေမွာင့္ပေယာဂတစ္ခုခု ေပၚလာသည္ႏွင့္ ထုိႀကိဳးပမ္းမႈျဖစ္ စဥ္အားလုံးမွာ ေရစုန္ေမ်ာသြားရသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေလ့ရွိသည္။ တခါတရံ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ထပ္မံႀကိဳးစားဖုိ႔ အခြင့္အေရးပင္ဆုံးရႈံးသြားလုမတတ္ ျဖစ္ေစသည္။
ျပႆနာ၏ထုထည္က အမွတ္မထင္ ပုိ၍ႀကီးက်ယ္နက္ရႈိုင္းသြားတတ္သည္လည္းရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ကမၻာေပၚတြင္ မေအာင္ျမင္ႏုိင္ေသးေသာ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးသမုိင္းသင္ခန္းစာမ်ားကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႔ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးေတြ ၾကန္႔ၾကာေႏွာင့္ေႏွးေနသမွ် လူသားတုိ႔ခံစားရင္ဆုိင္ေန ရေသာ ဒုကၡအသီးသီးလည္း ေျပလည္ကုန္ေပ်ာက္ႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ ထုိဆင္းရဲဒုကၡမ်ားမခ်ဳပ္ျငိမ္းသေရြ႕၊ အဆုိပါ ဆင္းရဲဒုကၡစက္ကြင္းကလည္း အျခားၿငိမ္းခ်မ္းေရးရွိသည္ဟု ယူဆရေသာေနရာတုိင္းကုိ ဆက္လက္ၿခိမ္းေျခာက္ေနမည္သာျဖစ္သည္။
ကုလသမဂၢမွအစျပဳ၍ အရပ္သားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းအထိ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ၾကိဳးစားေဖာ္ေဆာင္ေနခ်ိန္ တြင္္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး၏စည္းအျပင္ဘက္တြင္ေနလုိသူမ်ားကုိလည္း ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာေတြ႔ေနရပါသည္။ ထုိသူမ်ားအား သေဘာထားတင္းမာသူမ်ားအျဖစ္ ေယဘူယ်သတ္မွတ္ေလ့ရွိၾကသည္။
ထုိ႔ထက္ပုိမုိေသာ အတြင္းရုပ္သ႑ာန္ကေတာ့ ထုိအုပ္စုမ်ားသည္ အျပန္အလွန္ျငိမ္းခ်မ္းစြာအတူယွဥ္တြဲ ေနထုိင္ရပ္တည္ျခင္းကုိ ဆႏၵမရွိသည့္အျပင္၊ သူတုိ႔ေသြးဆာသည္မွာ လြတ္လြတ္ကြ်တ္ကြ်တ္အႏုိင္ရေစမည့္ တစ္ဖက္သတ္ေအာင္ပြဲပင္ျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ေမ့ေလ်ာ့ထားသည္မွာ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတြင္၎၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတြင္၎ ဘက္တစ္ဘက္ ထဲက လြတ္လြတ္ကြ်တ္ကြ်တ္အႏုိင္ရသြားသည္မ်ိဳးလုံး၀မရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိအစား အဆုံးသတ္၌ သူ႔ဘက္ ကုိယ့္ဘက္ အရႈံးကုိ ကုိယ္စီကုိယ္ငွ မွ်ေ၀ရင္ဆုိင္ရသည္သာရွိပါသည္။
လူငယ္တစ္ေယာက္က ေျပာဖူးသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္မ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ျငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိထားျခင္းမွာ လုိအပ္ေကာင္းေသာအရာမွဟုတ္ပါေလစဟု သူ ေတြးမိပါသည္တဲ့။ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားမွ ထုိျငိမ္းခ်မ္းေရးခိုင္ျမဲမည္လား။ စာခ်ဳပ္မပါဘဲ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး၊ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ခ်စ္ခင္ျငိမ္းခ်မ္းစြာေန၍ မရေတာ့ၿပီလားဟုလည္း ဆက္လက္စူးစမ္းျပန္သည္။
အမွန္ေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္ဆုိသည္မွာ သေဘာတရားအရျဖစ္ေစ၊ လက္ေတြ႔က်ေသာခ်ဥ္းကပ္မႈ အရျဖစ္ေစ လုိအပ္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လူတုိ႔၏ေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္တတ္ေသာအျပဳအမူႏွင့္ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ စာခ်ဳပ္အားကုိးျဖင့္ မလြဲမေရွာင္သာျငိမ္းခ်မ္းေနရေသာ အျဖစ္မွာ အႏွစ္သာရမရွိသလုိ အႏၱရာယ္လည္းမ်ားပါသည္။
အမွန္ေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္သည္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈတစ္ခုမဟုတ္ပါ။ အာမခံခ်က္ရွိေသာလြတ္လပ္မႈသာျဖစ္ ေစရပါမည္။ စာခ်ဳပ္ေပၚတြင္လက္မွတ္ေရးထုိးလုိက္ျခင္းသည္ ဂုဏ္သိကၡာအရျဖစ္ေစ၊ က်င့္၀တ္အရျဖစ္ေစ မိမိဘက္မွ ကတိက၀တ္တည္ၿမဲမႈကုိ အခုိင္အမာသက္ေသျပဳျခင္းမွအပ အျခားအဓိပၸါယ္မသက္ေရာက္ေစ သင့္ပါ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအသီးအပြင့္မ်ားျဖစ္ထြန္းလာသည္ႏွင့္ ထုိစာခ်ဳပ္စကၠဴမ်ားသည္ ေျမၾသဇာမ်ားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းသြားၿပီး၊ စာခ်ဳပ္ပါအခ်က္အလက္မ်ားသည္ ႏွလုံးသားထဲတြင္ကမၸည္းထုိးထားသလုိ အဓြန္႔ွရွည္ ခုိင္ၿမဲသြားစၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။
သူရိယမ်ဳိး
(ယူတာကဒီေနရာ) http://www.maukkha.org/index.php/book-store/essay-maukkha/1815-maukkha-peace-stone
0 comments:
Post a Comment