Friday, February 17, 2012

ဒို႔ဗမာ (ဘိုိုဘိုလန္းစင္) ေဆာင္းပါး(၂)

0 comments

(ဒို႔ဗမာ ၂)My Burma by ဘိုဘိုလန္းစင္(မူရင္းသတ္ပံုႏွင့္ဝါက်အတိုင္း)
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား အရင္ပတ္ကစခဲ့တဲ့ တုိင္းရင္းသားနဲ႔ႏုိင္ငံအေရးကိစၥကုိ ဆက္ေျပာပါ့မယ္။ ျမန္မာမင္းႏုိင္ငံက လက္ရွိျမန္မာျပည္ေထာင္စုရဲ့အျမဳေတ ဆုိေတာ့ အဲဒိဘုရင္ႏုိင္ငံကေရာ အခုေခတ္ ႏုိင္ငံစံႏႈန္းေတြနဲ႔ၾကည့္ရင္ ဘာကြာျခားပါလဲ။ တည္ၿငိမ္တဲ့နယ္နိမိတ္နဲ႔ျပည္သူ၊ အခြန္ေကာက္ခံပုံ၊ စာသင္ေက်ာင္းသင္ရုိး စတဲ့ တေျပးညီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ေတြရွိပီလားဆုိရင္ မရွိေသးဘူးေျပာရပါမယ္။
ဒုတိယေနာက္ဆုံးဘုရင္ မင္းတုန္းမင္းေခတ္ကစတဲ့ အခြန္ေကာက္ခံပုံစနစ္သစ္က အရင္ ၿမိဳ႕စားရြာစားစနစ္ကုိပ်က္ျပားေစပီး အေျခမခုိင္ေသးတာမုိ႔ အခြန္လစ္ဟင္းမႈေတြရွိခဲ့တဲ့အတြက္ မေအာင္ျမင္ဘူးလုိ႔ ေျပာရပါမယ္။ တနည္း ျမန္မာမင္းႏုိင္ငံသားေတြဟာ အစုိးရနဲ႔ အၿမဲတုိက္ရုိက္ထိေတြ႔လုိတဲ့ဆႏၵမရွိဘူး၊ ၿမိဳ႕ရြာအႀကီး အကဲထက္ပုိပီး သူတုိ႔စိတ္ထဲမွာျမင္မထားႏုိင္ေသးဘူးလုိ႔ ဆုိပရေစ။ ဒီေတာ့ ဗဟုိအစုိးရခုိင္ခုိင္မာမာမရွိေသးခ်ိန္ပါ။
နယ္စပ္က ပေဒသရာဇ္နဲ႔ျပည္သူေတြဟာလည္း နီးရာ အင္အားႀကီးတဲ့ပေဒသရာဇ္ႀကီးေတြကုိ အခြန္ဆက္ေနရတာမုိ႔ ဖက္အခြန္ဆက္ရတဲ့ေစာ္ဘြားနယ္ေတြ တရုတ္-ျမန္မာ-ထုိင္း နယ္စပ္ေတြမွာ အမ်ားႀကီးပါ။ သီေပါမင္းေခတ္မွာဆုိရင္ မုိးေခါင္တဲ့အငတ္ေဘးေၾကာင့္ ခုိးသားဓျမထူတဲ့အတြက္ အစုိးရအာဏာစက္ဟာ မႏၱေလးၿမိဳ့ရုိးအျပင္မွာ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ မီးသေဘၤာခုတ္ႏုိင္သေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ က်န္တာက ၿမိဳ့ဝန္ေတြထိန္းထားႏုိင္တဲ့ အာဏာစြမ္းေလာက္ရွိပါတယ္။ ရွမ္းပေဒသရာဇ္ေတြ ဟာလည္း အရုိက္အရာဆက္ခံေရးအရႈပ္အေထြးေတြေၾကာင့္ ဗမာဘုရင္ကုိ ေထာင္ထားျခားနားေနၾကတာပါ။
တကယ္က ဗမာမင္းနဲ႔ေတာင္တန္းသားေတြအၾကားမွာ တႏွစ္တခါ အခြန္ပဏၰာအျဖစ္ ေရႊပန္းခုိင္၊ ေငြပန္းခုိင္ ႀကံ့ခ်ိဳ၊ သစ္ခြပန္း၊ အင္တြဲပြဲညက္ဆုိတာေတြ ဆက္သရတာေလာက္ပဲ အထိအစပ္ရွိပါတယ္။ က်န္တာေတာ့ ေနျပည္ေတာ္မွာ ဓားစာခံသေဘာမ်ိဳး သူတုိ႔သားေျမးေတြကုိလႊတ္ထားရတာနဲ႔ သမီးကညာဆက္တာ၊ စစ္သားလုိရင္ စုေပးရတာေလာက္ပါပဲ။ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာေပၚတဲ့ ခြဲျခားအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိတာ ဗမာဘုရင္ေခတ္ ကလည္း သိပ္မထူးပါဘူး။ အဓိကက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစရိတ္အရ ဘယ္လုိမွမကုိက္လုိ႔ပါပဲ။
ေနာက္ ေတာင္ေပၚသားေတြဟာ စရုိက္အရ အအုပ္စုိးမခံလုိတဲ့သေဘာရွိလုိ႔ လွည့္ေျပာင္းက်က္စားတဲ့ ဘဝဓေလ့လည္းရွိပါတယ္။ ဒီသေဘာတရားကုိ မၾကာခင္က ေယးလ္တကၠသုိလ္က ပါေမာကၡဂ်ိမ္းစ္စေကာ့ ေရးသားတဲ့ The Art of Being Not Governed အႏုိင္မခံျခင္းဆုိတဲ့စာအုပ္မွာ အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားပါ တယ္။ ဦးေရႊရုိးလုိ႔လည္းလူသိတဲ့ ပါေမာကၡစေကာ့က အေရွ႕ေတာင္အာရွကုန္းေျမပုိင္းႏုိင္ငံေတြနဲ႔ တရုတ္ႏုိင္ငံ၊ အိႏၵိယတုိ႔မွာေနထုိင္ၾကတဲ့ ေတာင္တန္းေဒသႀကီးက သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့လူမ်ိဳးစုေတြဟာ ေျမျပန္႔ကလာေရာက္တုိက္ခုိက္အုပ္စုိးသူေတြကုိေရွာင္တဲ့အေနနဲ႔ အထက္တက္ေျပးသူေတြ၊ ေအာက္ကေန အေပၚေျပးလာသူေတြစုပီး လူမ်ိဳးေတြစုံလာတာျဖစ္တယ္၊ သူတုိ႔ဟာ ကုိလုိနီအုပ္စုိးသူေတြသာမက ခုခ်ိန္ထိ ေခတ္ေပၚအစုိးရႏုိင္ငံေတြကုိ သူတုိ႔တတ္ႏုိင္သေလာက္ ဆန္႔က်င္တြန္းလွန္ေနဆဲပဲလုိ႔ သုံးသပ္ျပထားတဲ့ အတြက္ ဒီစာအုပ္ဟာ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံေလ့လာေရးနယ္မွာ အထူးထင္ရွားေနပါတယ္။ ဆရာစေကာ့က တရုတ္ျပည္က နာမည္ေက်ာ္မဟာတံတုိင္းႀကီးကုိေတာင္ အခြန္ေရွာင္ခ်င္လုိ႔ထြက္ေျပးတဲ့ တရုတ္လယ္သမားေတြကုိ တားဆီးတဲ့အေနနဲ႔ေဆာက္တာလုိ႔ အစဥ္အလာအရလက္ခံထားတဲ့ လူရုိင္းေတြရန္ကကာကြယ္ဖုိ႔ ေဆာက္ထားတာဆုိတဲ့အျမင္ကုိ ေမးခြန္းထုတ္ပါတယ္။
ဒီလုိဆုိ က်ေနာ္တုိ႔ဆီက အေနာ္ရထာေစာတည္ခဲ့တဲ့ ေထာင္ျပဳ၊ ရာျပဳ၊ ဆယ္ျပဳဆုိတဲ့ ရွမ္းျပည္စပ္က ခံၿမိဳ့ေတြကေရာ ရွမ္းယြန္းတုိ႔ မေရာစိမ့္ေသာငွာဆုိတဲ့ ရာဇဝင္ႀကီးေတြလာစကားအတုိင္းေဆာက္တာ ဟုတ္ရဲ့လား၊ ေျမျပန္႔ကဗမာနဲ႔ စေၾကာ၊ မြန္စတဲ့တုိင္းရင္းသားေတြထြက္မေျပးေအာင္ ေဆာက္တာလားလုိ႔ စဥ္းစားစရာရွိလာပါတယ္။
တကယ္က ပေဒသရာဇ္ေတြရဲ့နယ္ခ်ဲ႕စစ္ေတြဟာ ျပည္တြင္းဝမ္းစာဖူလုံေရးအတြက္ လယ္စုိက္ဖုိ႔လုိတဲ့လူကုိ ျဖည့္တင္းတဲ့အေနနဲ႔ ျပည္နီးဝန္းက်င္ကလူေတြကုိ လုိက္ဖမ္းသိမ္းသြင္းေခၚလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပုိင္း ေက်ာက္ဆည္ ေရႊဘုိစတဲ့ေရသြင္းစုိက္နယ္ေတြမွာ အစဥ္အဆက္ေနခဲ့ၾကသူေတြထဲမွာ ေညာင္ရမ္းေခတ္က စစ္ရႈံးတဲ့ေပၚတူဂီဘုရင္ဂ်ီေတြ၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ စစ္ပြဲကသိမ္းလာတဲ့ ယုိးဒယား ေလာေခၚတဲ့ လင္းဇင္း ဇင္းမယ္သားအဆက္အႏြယ္ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
အလားတူပဲ ေတာင္ေပၚသားေတြက ေျမျပန္႔သားေတြကုိ ကြ်န္ျပဳဘုိ႔ဖမ္းေခၚသြားတာ ေရာင္းစားတာေတြလည္း အဂၤလိပ္ေခတ္ ၂၀ ရာစုဦးအထိ ရွိေနပါတယ္္။ သူတုိ႔ရဲ့ ရည္ရြယ္ရင္းက သူတုိ႔ကုိလာတုိက္မယ့္ ေျမျပန္႔ကၿမိဳ႕ရြာေတြကုိပ်က္စီးေအာင္လုပ္ဖုိ႔၊ ပီးေတာ့ သူတုိ႔အတြက္လုိတဲ့ ကြ်န္ဦးေရရဘုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေယာနဲ႔ ခ်င္းေတာင္အစပ္၊ ကရင္နီနယ္နဲ႔ နီးတဲ့ေျမျပန္႔ေတြမွာ လူဖမ္းတဲ့ပုံျပင္ေတြ ေရွးစကားမွတ္တမ္းေတြ ေပါပါတယ္။
ေရွ႔တပတ္ဆက္ပါမယ္။
(ေရးတာက) ဘိုဘိုလန္းစင္
(လႊင့္တာက) လြတ္လပ္ေသာအာရွအသံက
(ယူတာက) http://bobolansin.wordpress.com/2011/11/18/my-burma-1/

0 comments:

Post a Comment