Tuesday, August 21, 2012

လႊတ္ေတာ္နွင့္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာတရားရံုးထိပ္တိုက္ျပႆနာအေပၚသံုးသပ္ခ်က္ (ေအာင္ထူး-ေရွ႔ေန)

0 comments
ေအာင္ထူး (ေရွ႕ေန) ၏၂၀၁၂ ခုနွစ္ ၾသဂုတ္လ (၂၁) ရက္ ရက္စြဲပါစာ။
လႊတ္ေတာ္နွင့္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာတရားရံုးထိပ္တိုက္ျပႆနာအေပၚ သံုးသပ္ခ်က္

(၁) ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နွင့္အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔က ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္သည့္ ေကာ္မတီနွင့္ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္သာ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းပါက ၂၀၀၈ ခုနွစ္ အေျခခံဥပေဒအရပင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ သတ္မွတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔

ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မဟုတ္သူမ်ားပါ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ေကာ္မတီနွင့္ေကာ္မရွင္မ်ားျဖစ္လွ်င္မူ ယင္းတို႔ကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မသတ္မွတ္နိုင္ဟု ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာတရားရံုးက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါက ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လက္ခံရမည္သာျဖစ္သည္။

(၂) လႊတ္ေတာ္သို႔ျပန္ၾကားသည့္ သမတဦးသိ္န္းစိန္၏ ၂၀၁၂ ခုနွစ္ ၾသဂုတ္လ (၂၀) ရက္ေန႔ပါစာအရ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ရံုးကတင္သြင္းခဲ့၍ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာတရားရံုးက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျပီးျဖစ္သျဖင့္
ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းရန္မျဖစ္နိုင္ေတာ့ဟူေသာအခ်က္သည္ သဘာ၀က်သည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာတရားရံုးမွာ အျမင့္ဆံုးတရားရံုးျဖစ္ေနသျဖင့္ မိမိဆံုးျဖတ္ထားသည္ကို မိမိျပန္ျပင္ရမည္ဆိုလွ်င္ တရားရံုးဟူ၍ပင္ ေခၚ၍မရနိုင္ပါ။ တခ်ိန္တည္းတြင္ ခြဲခြဲျခားျခားမစဥ္းစားပဲ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသက္သက္ျဖင့္ဖြဲ႔စည္းထားလွ်င္ပင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မသတ္မွတ္နိုင္ဟု တရားရံုးကဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါက ယင္းမွာလည္း လြဲေခ်ာ္ေနျပန္ပါသည္။

(၃) ယေေန႔ ၾသဂုတ္လ (၂၁) ရက္ေန႔နံက္ ဘီဘီစီအင္တာဗ်ဴးတြင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဘုန္းျမင့္ေအာင္ ေျဖၾကားသြားသည္တို႔အနက္ ေအာက္ပါနွစ္ခ်က္မွာ လက္ခံနိုင္ဘြယ္မရွိပါ။

(က) သမတဦးသိန္းစိန္အဆိုျပဳသည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ေရးကိုလက္မခံနိုင္ရျခင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ဘက္က အားနည္းခ်က္ျဖစ္သြားမည္ကို မလိုလား၊ ၄င္းတို႔ဘက္က အမွန္ဟု ယူဆသည္။

(ခ) ဦးသိန္းစိန္ခန္႔ထားသည့္ အစိုးရ၀န္ႀကီးအဖြဲ႔၀င္မ်ားတြင္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခံထားရသူမ်ားမပါ၀င္ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္က ၄င္းတို႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္သတ္မွတ္သည္။

လႊတ္ေတာ္ကဖြဲ႔စည္းသည့္ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခံထားရသူမ်ားမပါ၀င္ေသာ္လည္း အစိုးရက ၄င္းတို႔အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္သတ္မွတ္လက္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။

ဦးဘုန္းျမင့္ေအာင္၏ အထက္ပါတင္ျပခ်က္နွစ္ခ်က္အေပၚ ေအာက္ပါအတိုင္းသံုးသပ္သည္။

(က) လႊတ္ေတာ္ဘက္က အားနည္းခ်က္ျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္းမွာ အဓိက မဟုတ္ပါ။ State Institutions ဟုေခၚသည့္ တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္မႈ အေဆာက္အအံုတစံုလံုး ပံုမွန္လည္ပတ္ေရးအေျခခံကသာ ၾကည့္ရန္လိုပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မဟုတ္သူမ်ားပါ ပါ၀င္ဖြဲ႔စည္းထားေသာေကာ္မတီနွင့္ေကာ္မရွင္မ်ားအား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အျဖစ္ အတင္းအၾကပ္သတ္မွတ္ခိုင္းျခင္းမွ
ာ မမွန္ပါ။

သူရဦးေရႊမန္း၏သား တိုးနိုင္မန္းဆိုသူမွာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မဟုတ္ပါဘဲလွ်က္ လႊတ္ေတာ္ကဖြဲ႔ေပးသည့္ေကာ္မရွင္တခုထဲတြင္ပါေနသည္ဟူေသာ စြပ္စြဲခ်က္ ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိသည္။ ယင္းကို ဟုတ္မဟုတ္ စီစစ္သင့္ပါသည္။

(ခ) Presidential System ဟုေခၚသည့္ သမတစနစ္ကိုက်င့္သံုးသည့္နိုင္ငံမ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မဟုတ္သူမ်ားအား အစိုးရအဖြဲ႔၀င္မ်ားအေနျဖင့္ ခန္႔ခြင့္ရွိသည္။ ယင္းကို တကမၻာလံုးတြင္ က်င့္သံုးလွ်က္ရွိသည္။ ဤစနစ္ကိုမႀကိဳက္လွ်င္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးေဆာင္သည့္ပါလီမန္စနစ္ကို ေျပာင္းရပါမည္။ ယင္းတြင္အစိုးရအဖြဲ႔၀င္မ်ားအားလံုးသည္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားျဖစ္ရပါမည္။

သမတစံနစ္ကိုလက္ခံက်င့္သံုးလွ်င္မူ လႊတ္ေတာ္အား သမတဦးေဆာင္သည့္အစိုးရဖြဲ႔စည္းပံုနွင့္ တထပ္တည္း စဥ္းစား၍မရပါ။ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႔ေပးလိုက္သည့္ ရိုးရိုးေကာ္မတီနွင့္ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မဟုတ္သူမ်ားပါ၀င္ျခင္းမွာ ျပသနာမဟုတ္ပါ။ သို႔ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ကဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရွိေစလိုသည့္ေကာ္မတီနွင့္ေကာ္မရွင္မ်ားတြင္
လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မဟုတ္သူမ်ားအားပါ၀င္ေစလွ်င္မူ ေဖါင္းပြၿပီး တုိင္းျပည္အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ျဖစ္သြားပါမည္။ မလိုလားအပ္ေသာျပႆနာမ်ား ေတာက္ လွ်ာက္ ေပၚနိုင္ပါသည္။

(၄) ဤ အၾကပ္အတည္းကို ေက်ာ္လႊားရန္မွာ တနည္းသာရွိသည္။ ယင္းမွာ သမတဦးသိန္းစိန္ အၾကံေပးသည့္အတိုင္း ဖြဲ႔စည္းပံုကိုျပင္လိုက္ရန္ျဖစ္သည္။ စင္စစ္အားျဖင့္မူ ဦးသိန္းစိန္အေနျဖင့္လည္း ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ခ်င္လြန္းလွလို႔ေတာ့ ဟုတ္ပံုမရပါ။ အျခားထြက္ေပါက္ရွာ၍မေတြ႔သျဖင့္သာ ျဖစ္ပံုရသည္။ အရင္းခံျပသနာမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ တရားရံုးတရားသူႀကီးမ်ားအေပၚ အယံုအၾကည္ နည္းၾကသည့္ေနာက္ခံျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သမတဦးသိန္းစိန္စိတ္ႀကိဳက္ ခန္႔ခဲ့သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ေနသည္။ ၄င္းတို႔အား ဦးသိန္းစိန္ကစဥ္းစားခဲ့ရာ၌ အဂတိတရားေလးပါးျဖစ္ေသာ ဆႏၵာ၊ ေဒါသ၊ ဘယာ၊ ေမာဟကင္းစြာ လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္ဘဲ ထက္ျမက္ရဲတင္းစြာ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္မည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ၄င္း၏စာအရ ထင္ရွားေနသည္။ အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္တာ၀န္ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္၍ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းဟူသည္မွာ နိုင္ငံေရးအရစဥ္းစားျခင္း ျဖစ္သည္။ ခုိင္းတာလုပ္မည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ယံုၾကည္၍ ခန္႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားေနသည္။ ဤသည္ကို လံုး၀ လက္မခံသင့္ပါ။

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာတရားရံုး၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဆန္႔က်င္ၾကျခင္းမွာ ဤ အေျခခံေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဤ အေျခခံကို အျမန္ဆံုးျပန္ျပင္ၿပီးမွသာ အျမင့္ဆံုးတရားရံုးမ်ား၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေလးစားလိုက္နာသည့္အစဥ္အလာေကာင္းအား ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ စတင္ထူေထာင္နိုင္ပါမည္။

(၅) ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို စတင္ျပင္ဆင္ရန္မွာ ယခုအခ်ိန္ေကာင္းျဖစ္သည္။ အခန္း (၆) တရားစီရင္ေရးနွင့္ စပ္လွ်ဥ္းေသာက႑တစံုလံုးကို ျပင္လိုက္ရန္ျဖစ္သည္။ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာတရားရံုးကို သီးျခားခြဲထုတ္ထားသည့္အျပင္ တရားသူႀကီးမ်ားအား သမတလုပ္သူက စိတ္ႀကိဳက္ ခန္႔ခြင့္ ျဖဳတ္ခြင့္ရွိေသာ ျပဌာန္းခ်က္ပါရွိေနသမွ်ကာလပတ္လံုး မည္သည့္အခါတြင္မွ် ဥပေဒစိုးမိုးေရး မရွိနိုင္ပါ။ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာတရားရံုးမ်ားအား သီးျခားခြဲထုတ္ထားသည့္ျပဌာန္းခ်က္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ရန္လိုပါမည္။ တည္ဆဲ ၁၉၅၉ ခုနွစ္ တပ္မေတာ္ဥပေဒကို အသက္သြင္းရန္လိုပါမည္။ လြတ္လပ္၊ ဘက္မလိုက္၊ ထက္ျမက္ေသာ တရားစီရင္ေရးယႏၱယားၾကီးေပၚေပါက္လာေအာင္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ားအား မည္သို႔ခန္႔သင့္ ျဖဳတ္သင့္သည္ကို လူထုထံမွသေဘာထားေတာင္းခံသည့္လႈပ္ရွားမႈႀကီး စတင္သင့္ပါသည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္စပ္လွ်ဥ္းေသာကိစၥမ်ားကို စစ္အစိုးရကဖြဲ႔စည္းေပးထားေသာ လႊတ္ေတာ္ကြက္ကြက္ကေလးအတြင္းမွာသာ စဥ္းစားျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္သင့္ေတာ့
ပါ။ လူထုမ်ားပါ ပါ၀င္ပတ္သက္ခြင့္ရေအာင္၊ လူထု၏ သေဘာဆႏၵမ်ားက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ထုတ္ေဖၚခြင့္ရေအာင္
သက္ဆိုင္ရာ နိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လူထုအသင္းအဖြဲ႔မ်ား၊ သတင္းဌာနမ်ားက ကမကထျပဳၾကမည္ဆိုလွ်င္ စစ္မွန္ေသာ ဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ပါမည္။

(၆) ဖြဲ႔စည္းပံုကိုျပင္ၿပီးေနာက္ တရားသူႀကီးမ်ားအား အစမွအဆံုး အသစ္ျပန္ခန္႔ႏိုင္သည္။ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္သတ္မွတ္ေရးကိစၥအားလည္း အတိအက်ထည့္သြင္းျပဌာန္းနိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဦးေဆာင္ေသာ ေကာ္မတီသည္ပင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မရွိေတာ့ၿပီမွာ ေသခ်ာသည္။ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မရွိလွ်င္ တိုင္းနွင့္ျပည္နယ္အဆင့္သာ ရွိပါမည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေအာက္သို႔ပင္ နွိမ့္ခ်စြာေခါင္းငံု႔၀င္ေရာက္ပါလွ်က္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကဲ့သို႔ ကမာၻသိ လူထုေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကို တိုင္းနွင့္ျပည္နယ္အဆင့္ေလာက္မွာသာ အလုပ္ ေပးထားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ပါ။ စစ္အာဏာရွင္မ်ား၏ ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာလွည့္ကြက္မ်ားကိုေဖၚထုတ္ဆန္႔က်င္လႈပ္ရွား သင့္ၾကပါသည္။

ေအာင္ထူး (ေရွ႕ေန)

၂၀၁၂ ခုနွစ္ ၾသဂုတ္လ (၂၁) ရက္

0 comments:

Post a Comment