ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပဲ့တင္သံ အပိုင္း-၁၂။ (မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ) ဇူလိုင္ ၂၆ ရက္ ၂၀၁၂ ေန႔က အာရ္အက္ဖ္ေအကထုတ္လႊင့္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား..ဗကပဘက္က အစိုးရရွင္းလင္းေပးရမယ့္ အခ်က္ေတြကိုတင္ျပရာမွာ..(လြတ္ၿငိမ္းခြင့္နဲ႔မလံုေလာက္လို႔အျခားအေၾကာင္းေတြရွိေနေသးရင္) ဆိုတဲ့သေဘာဟာ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ကိုမူအရလက္ခံၿပီး မလံုေလာက္ေသးလို႔ လာေဆြးေႏြးရတယ္ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ေရာက္ေနေၾကာင္း၊ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ကို လက္ခံမွေဆြးေႏြးမယ္ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းႀကိဳတင္သတ္မွတ္ခ်က္ပါရွိေနတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရႏိုင္တဲ့ေၾကာင္း၊ ဗကပအေနနဲ႔က လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ကိုျငင္းပယ္ထားၿပီးျဖစ္လို႔ အခုလိုမ်ိဳးႀကိဳတင္စည္းကမ္းသတ္မွတ္ထားတဲ့ ကမ္းလွမ္းခ်က္ဟာ တဘက္နဲ႔တဘက္သံသယပြားေစႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီအခ်က္ဟာ ႀကိဳတင္စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မဟုတ္ေၾကာင္းရွင္းေပးပါလို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ေနာက္တခုက အခုလုပ္မယ့္ေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ (လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုေတြကို တၿပိဳင္နက္တည္းေတြ႔မွာလား တပါတီစီခြဲၿပီးေတြ႔မွာလား)ဆိုတာလည္း ရွင္းလင္းေပးေစလိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ဗကပအေနနဲ႔ကေတာ့ အားလံုးနဲ႔တၿပိဳင္တည္းေတြ႔သင့္တယ္လို႔ျမင္တဲ့အေၾကာင္း၊ အဲလိုေတြ႔မွလည္း အလံုးစံုလႊမ္းၿခံဳႏိုင္မယ့္သေဘာတူညီခ်က္ကိုရၿပီး၊ စစ္ရပ္စဲၿပီးၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ႏိုင္မွာျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ တဖြဲ႔ဖြဲ႔နဲ႔သေဘာတူညီခ်က္ရရံုနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္သြားမွာမဟုတ္တဲ့အျပင္ အားလံုးၾကားမွာ သံသယေတြပြားမ်ားလာမွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ အားလံုးနဲ႔တၿပိဳင္တည္းေတြ႔ဖို႔လည္းတိုက္တြန္းတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါေပမဲ့ အဲသလိုေတြ႔ဖို႔ေလာေလာဆယ္မွာ ခက္ခဲေနေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဗကပအေနနဲ႔ အႀကိဳက္ဆံုးမဟုတ္ေသးရင္ေတာင္ အားလံုးနဲ႔တၿပိဳင္တည္းေတြ႔ေရးကိုအေထာက္အကူျဖစ္ေအာင္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေအာင္ေတြ႔မယ္လို႔ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က (အတိတ္ကအေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တဦးနဲ႔တဦးအျပစ္ဖို႔တာကိုေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး)လို႔ဆိုတဲ့စကားရပ္ဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ေရွ႔လုပ္ငန္းစဥ္ေတြခ်မွတ္ရာမွာ အမွားေတြကိုေရွာင္ရွားႏိုင္ဖို႔အေရး အတိတ္ကသင္ခန္းစာအခ်ိဳ႔ကို ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ရွာႀကံျခင္းကိုေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္လို႔ ဆိုလိုရာေရာက္/မေရာက္ သိလိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ခုလိုမ်ိဳး တိုင္းျပည္ရဲ႔ၾကမၼာကိုေဆြးေႏြး စဥ္းစားၾကမယ့္အစည္းအေဝးမ်ိဳးႀကီးမွာ ဒီျပႆနာမ်ိဳးေတြေပၚလာတတ္ေၾကာင္းနဲ႔ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်သင္ခန္းစာရွာႀကံျခင္းကို အစိုးရကမဆန္႔က်င္ဟုဆိုလိုပါက အစိုးရသေဘာထားကို အတိအလင္းေဖာ္ထုတ္ရွင္းလင္းေပးပါလို႔ ဆိုထားတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။
ေနာက္တခ်က္က(ႀကိဳတင္စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ထားတာဟာ ေဆြးေႏြးမယ့္နယ္နမိတ္ေဘာင္ကို က်ဥ္းေျမာင္းေစတယ္)လို႔ဆိုတာဟာ အစိုးရဘက္က က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔စဥ္းစားလိုတဲ့ဆႏၵ ရွိတာလို႔ျမင္ေပမယ့္ ဘယ္အခ်က္ေပၚအေျခခံမယ္၊ ဘယ္အစီအစဥ္နဲ႔ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုတာမရွိပဲနဲ႔ အစည္းအေဝးေတြလုပ္လို႔မရတဲ့အေၾကာင္း၊ အေျခခံရမယ့္အခ်က္နဲ႔အစီအစဥ္ေတြကို တက္ေရာက္လာမယ့္သူေတြက ႀကိဳသိထား ႀကိဳစဥ္းစားထားဖို႔လိုတဲ့အေၾကာင္း၊ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မိၾကေတာ့မွပဲ အသီးသီးကကိုယ့္အေျခခံေတြကိုတင္ျပေနတာဆိုရင္ အျခားသူအဖို႔စဥ္းစားခ်ိန္မေပးဘဲ အၾကပ္ကိုင္ၿပီးလက္ခံခိုင္းသလိုျဖစ္တတ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါ့ေၾကာင့္အစိုးရအေနနဲ႔ ဘယ္အေျခခံအခ်က္ေတြေပၚမွာ ဘယ္လိုအစီအစဥ္နဲ႔ေဆြးေႏြးမလဲဆိုတာကို ရွင္းလင္းေပးေစလိုေၾကာင္း တင္ျပထားပါတယ္။
ဗကပအေနနဲ႔ကေတာ့ သူ႔အေျခခံေတြကို တိုင္းျပည္ကိုတင္ျပထားၿပီးျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲမတိုင္ခင္ အေျခခံနဲ႔အစီအစဥ္ေတြသတ္မွတ္ဖို႔ၫွိႏိႈင္းဖို႔ ပဏာမျပင္ဆင္ေရးအစည္းအေဝး လုပ္သင့္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဗကပကတင္ျပတဲ့အခ်က္ (၄) ခ်က္သာမကပဲ အျခားေဆြးေႏြးဘက္ေတြက တင္ျပမယ့္ အက်ိဳးရွိမယ့္အေျခခံေတြကိုပါ ထည့္စဥ္းစားဖို႔လိုတဲ့အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အစိုးရထိုးစစ္ေတြနဲ႔ တပ္စြဲတာေတြကိုရပ္ေပးထားဖို႔ျဖစ္ၿပီး၊ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကိုလက္ခံၿပီးေတြ႔မယ္ဆိုမွ အဲဒီအဖြဲ႔အစည္းရွိတဲ့ေနရာေဒသေလာက္ကိုသာထိုးစစ္ရပ္ၿပီး တျပည္လံုးထိုးစစ္လုပ္ေနတာေတြကို သံသယရွိတဲ့အေၾကာင္း ဆက္ၿပီးေဖာ္ျပထားပါတယ္။
အဲသလို အေျခခံရွိတဲ့အစီအစဥ္ရွိတဲ့ေဆြးေႏြးပြဲျဖစ္ဖို႔ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားမယ့္အေၾကာင္းနဲ႔ ရွင္းစရာရွိတာေတြရွင္းလင္းေပး အေျခခံသတ္မွတ္ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ေပးၿပီးတဲ့အခါက်ရင္ ဗကပအေနနဲ႔ ဗဟိုေကာ္မတီကေန ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေစလႊတ္ေပးမွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားၿပီးတဲ့ေနာက္ ေဆြးေႏြးပြဲႀကီးျဖစ္ေျမာက္လာဖို႔ လိုအပ္မယ့္အေျခခံအခ်က္ေတြ သတ္မွတ္ျပင္ဆင္ေရးေတြအတြက္ အစည္းအေဝးလုပ္မယ္ဆိုရင္ အစည္းအေဝးတက္ဖို႔ ပဏာမကိုယ္စားလွယ္ေတြေစလႊတ္ဖို႔ ရြးခ်ယ္ထားၿပီးျဖစ္တယ္လို႔ နိဂံုးခ်ဳပ္မွာေဖာ္ျပထားပါတယ္။
စာကို သခင္သန္းထြန္း ဗကပ ဗဟိုေကာ္မတီအမည္နဲ႔ ၆၃ ခု ဇြန္လ ၂၂ ရက္ေန႔မွာ ထုတ္ျပန္တာျဖစ္ပါတယ္။
ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား..ဗကပဘက္ကေတာင္းဆိုတင္ျပခ်က္ေတြမွာ အစိုးရဘက္ကသံုးစြဲထားတဲ့ စကားလံုးေတြရဲ႔ေနာက္ကြယ္က အနက္အဓိပၺါယ္ေတြကို ႏိုင္ငံေရးအရတိတိက်က်ရွင္းေပးဖို႔ ဦးတည္ေတာင္းဆိုထားတာကို သတိျပဳမိၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတဲ့သေဘာမွာက စကားလံုးေတြဟာ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားဟာ သူတခုခုလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အရင္ဆံုးအာေဘာ္ဖန္တီးမႈ လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ စကားလံုးေတြကိုေသေသခ်ာခ်ာစိစစ္ၿပီးမွ ေျပာၾကရတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္လြတ္စပယ္ေျပာတာမ်ိဳး၊ အရပ္ေျပာ ေျပာသလိုမ်ိဳးေျပာလို႔ မျဖစ္တာလည္းေသခ်ာပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူသံုးစြဲလိုက္တဲ့စကားလံုးတိုင္းရဲ႔ေနာက္ကြယ္မွာ သူကိုင္စြဲတဲ့တရားနဲ႔ သူလုပ္မယ့္ႀကံရြယ္ခ်က္ဟာ ကပ္လ်က္သားပါေနတာကို ေတြ႔ရတာျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ ဒါဟာ ဘာမဟုတ္တဲ့စကားလံုးေလးေတြအေပၚ ခဲခဲကပ္ကပ္ေျပာေနတာဘဲလို႔လည္း ျမင္တတ္ၾကတာမ်ိဳးရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတြ႔ျမင္ေနရတာေတြမွာ လူဟာအဘိဓမၼာခ်ိဳ႔တဲ့လာရင္ စကားလံုးကပ္တတ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ရွိသလို စကားလံုးေလးတလံုးေၾကာင့္ဘဲ ျပႆနာေတြေျပလည္သြားရတာနဲ႔ ျပႆနာေတြပိုႀကီးထြား သြားတာမ်ိဳးလည္း ႏိုင္ငံေရးနဲ႔သံခင္းတမန္ခင္းကိစၥမွာ ရွိေနတတ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္တပတ္မွာေတာ့ ဗကပရဲ႔ ဒီေတာင္းဆိုတင္ျပခ်က္ေတြကို အစိုးရဘက္က ဘယ္လို တုန္႔ျပန္ခဲ့သလဲဆိုတာကို ဆက္လက္တင္ျပေပးပါ့မယ္။ ခုခ်ိန္ထိေတာ့ ဘက္အသီးသီးမွာ သံသယေတြကိုယ္စီ ရွိေနၾကတာမွန္ေပမယ့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေတြ႔ဆံုၿပီး ေျပာၾကဆိုၾကမယ္ဆိုတာမွာေတာ့ တူညီေနတာကိုေတြ႔ေနရဆဲပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တပတ္ဆက္ပါဦးမယ္။
က်ေနာ္မ်ိဳးျမင့္ပါခင္ဗ်ား။
0 comments:
Post a Comment