Saturday, July 14, 2012

ေက်ာင္းသားမ်ားထံသို႔–ေရးသူ-သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း

0 comments
ေက်ာင္းသားမ်ားထံသို႔–ေရးသူ-သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း
[ေအာက္ပါတို႔သည္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပုသိန္ ညီလာခံသဘင္ကို၊ ဖြင့္လွစ္စဥ္က သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း မိန္႔ဆိုခ်က္မ်ားျဖစ္၍၊ မည္သည့္စာနယ္ဇင္းတြင္မွ်၊ မိန္႔ခြန္းမပါဘူးေသးေၾကာင္း]
ဆရာဟာ အသက္ ၁၃ ႏွစ္သားေလာက္ကဘဲ ၀ံသာႏုစိတ္ဓာတ္၀င္စားလာ ခဲ့တယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႔-ျမေတာင္တိုက္တြင္၊ စာသင္စဥ္ ၁၀ ႏွစ္သားေလာက္က သီေပါဘုရင္ အဂၤလိပ္ဘမ္းသြားတာကိုျမင္ခဲ့ရသျဖင့္၊ အလြန္အၾကဴး ၀မ္းနည္း ခဲ့တယ္။ ဗမာဘုရင္ကို ဘမ္းသြားပံုဟာ ၾကက္ဘမ္း၊ ဘမ္းသကဲ့သို႔ျဖစ္သျဖင့္၊ မေက်မနပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ခေလးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း တိရစၦာန္ေလာက္မွ မလြတ္လပ္ပါကလားလို႔- စဥ္းစားမိခဲ့တယ္။ ဒုလႅဘတရားျဖစ္ေသာ အလြန္တရာမွရခဲတဲ့ လူ႔မႏုႆဘ၀ကိုရေနေသာ္လည္း၊ ႏြား-က်ီးေလာက္ေတာင္ ေနရာမက်ဘူး။တိရစၦာန္ဘံုကိုၾကည့္။ စာကေလးဟာ၊ လက္မေလာက္ပဲငယ္ေသာ္လဲလင္းဋဟာ-စာကလးေပၚတြင္၊ ဘုရင္မလုပ္ႏိုင္။
 ေျခေလးေခ်ာင္းသတၱ၀ါမ်ားကို ၾကည့္ဦး။ ႏြားတို႔မည္သည္ ထားရာေနတယ္။ စိတ္သေဘာႏူးညံ့ေအာက္က်တယ္၊ ေျခေလးေခ်ာင္း႐ွိတဲ့ႏြားဟာ-သတၱိမ႐ွိပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ပါးစပ္ၿပဲေသာက်ားသည္၊ ႏြားအုပ္ႀကီးထဲကို မ၀င္ရဲဘူး။
 ဒီတရားေတြဟာ၊ သဘာ၀နိယာမတရားအတိုင္းဘဲ။
 ငရဲတို႔ တိရစၦာန္တို႔-ကာမဘံုတို႔ သုဂတိလားတယ္တို႔ဆိုတာေတြဟာ၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေနၾကဘို႔ ထိုင္ၾကဘို႔ဘဲ။ သဘာ၀အတိုင္းဖစ္ၾကတာဘဲ။ ငရဲသားဟာ ငရဲမွာဘဲနႏိုင္တယ္။ ျဗဟၼာ၂၀ကို မတက္ႏိုင္ဘူး။
 အီတလီတို႔-အဂၤလိပ္တို႔ လိုက္ပီးဓျမတိုက္ေနၾကတယ္ဆိုတာေတြဟာ၊ ေ႐ွးတုံးက ဗမာတြလုပ္ခဲ့သလိုဘဲ။
 အခုအခါမွာ၊ က်ဳပ္တို႔တေတြဟာ၊ အဂၤလိပ္ခ်ဲ႔တဲ့စနစ္ထဲ ေရာက္ေနၾကတယ္။ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့၊ လယ္သမား လက္ေအာက္ရာက္တဲ့ ႏြားနဲ႔တူေနၾကတယ္။
အခုေတာ့-တို႔တေတြ ကၽြန္ျဖစ္ေနေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာင္းၾကတယ္။ လြတ္လပ္ေရးလိုခ်င္တယ္ ေျပာၾကတယ္။
 ဒါေပမဲ့၊ ေ႐ွးတံုးက က်ဳပ္တို႔တေတြလဲ ႏိုင္ငံခ်ဲ႔ခဲ့တာပဲ။ အာသံတို႔၊ မဏိပူရတို႔၊ အက္ဂဘတ္တို႔၊ ေဆးဂုတို႔ဆိုတာေတြဟာ၊က်ဳပ္တို႔ အင္ပိုင္ယာအပါအ၀င္ေတြဘဲ။
 အဲတာဘဲ ၾကည့္ေတာ့။ မွန္ကင္းတလွဲ႔ ထင္းတလွဲ႔ေတြဘဲ။ ၀မ္းနည္းဘြယ္ ဘာမွမ႐ွိဘူး။
 အဂၤလိပ္ေတြလဲ ကၽြန္ဘ၀က တက္လာတာဘဲ။ ေ႐ွးတံုးက၊ ဒင္းတို႔တေတြဟာ၊ ေရာမလူမ်ိဳးေတြေအာက္ ျပားျပား၀ပ္ေနခဲ့ရတာဘဲ။
ေရာမတိုင္းျပည္ကို၊ လူ႐ိုင္းေတြ၀င္ေတာ့မွ၊ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေတြကို၊ ေရာမလူမ်ိဳးေတြကမင္းတို႔ဟာ၊ မင္းတို႔လုပ္ၾကေတာ့၊ ငါတို႔ ေတာ့မတတ္ႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး၊ ပစ္ေျပးၾကတာဘဲ။ အဲဒီေတာ့မွ အဂၤလိပ္ေတြ လြတ္လပ္ေရးကို၊ အေခ်ာင္ရၾကတာဘဲ။ သတၱိေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။
 လူရယ္လို႔ဖစ္လာရင္ လြတ္လပ္ျခင္းမရတာဟာ၊ ဒုကၡအႀကီးဆံုးဘဲ။ေလာကီဘက္လုပ္ရင္၊ ေလာကုတၱရာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ပါကလားဆိုတာ ရိပ္မိတယ္။
 ဦးပုညေရးတဲ့ စာတခု႐ွိတယ္။ ၀ိဇယဇာတ္ထဲမွာလား ေသေသခ်ာခ်ာေတာ့ မမွတ္မိဘူး။
 အဲဒီအထဲမွာ- ၀ိဇယမင္းသားကို ပင္လယ္ေမွ်ာတဲ့အခမ္းမွာ ထင္တယ္။ဘုရားအႀကိဳက္၊ တရားလိုက္လ်င္လဲ လူ၌ အေရးညံ့တတ္သည္လို႔ ဆိုတယ္။
 ေလာကုတၱရာတရား လိုက္အားႀကီးေတာ့လဲ ေလာကီမွာ ဓမၼေနာက္ပိတ္ေခြး ျဖစ္တတ္တယ္။ ေလာကုတၱရားက ဘယ္လိုဆိုသလဲဆိုေတာ့ သည္းခံရင္ ျမတ္တယ္တဲ့။ ေခါင္း ေျခေထာက္နဲ႔ကန္ရင္လဲ ခံရမယ္တဲ့။ ဒါမွ နိဗၺာန္ရမယ္တဲ့။
 ေခတ္သမယ အားေလ်ာ္စြာဆိုရင္၊ က်ဳပ္တို႔တေတြဟာ ေလာင္းရိပ္မိေနၾကတယ္။ တျခားမၾကည့္နဲ႔ တကၠသိုလ္ဟာ တကဲ့ပညာတြသင္ၾကားေပးဘို႔ ဆိုေပတယ္လို႔၊ တကၠသိုလ္က ပညာတတ္ေတြဟာ၊ လူရာမ၀င္ႏိုင္ပါဘူး။ ခိုင္းစားဘို႔ သင္ေပးတာဘဲ။ အဂၤလိပ္ကခိုင္းစားဘို႔ဘဲ။
 အလြန္ဆံုးျဖစ္၊ ငါးေထာင္စားဘဲ။
 ငါးေထာင္စားေခါင္းေဆာင္ ဘာေကာင္ေတြက၊ အင္မတန္ကီးက်ယ္ၾကတယ္။ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ လယ္သမားေတြနဲ႔ အင္မတန္တူတယ္။ လယ္႐ွင္ေတြက-လယ္သမားကိုမင္းငါ့လယ္ထြန္-စပါး ၂၀ ေပးမယ္ဆိုတာလိုဘဲ။ ဒီေကာင္ေတြ-ခိုင္းတာလုပ္ေနၾကရတာဘဲ။ ေခြးမသားေခါင္းေဆာင္ေတြ ေယာင္ေတာင္-ေပါင္ေတာင္နဲ႔။ အားၿပိဳင္ၾက-ဆဲၾကတယ္။ က်ဳပ္တို႔ နားလယ္တာေတာ့ စားက်က္လုေနတာ ေတြ႔ရတာဘဲ။
 ေျပာေတာ့ ဥပေဒျပဳအမတ္တဲ့၊ ၅၀၀၀ိ စား အေကာင္ေတြ ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ဘူး။
 သူတို႔တေတြ- အရက္ေတြမူးၿပီးဆဲတာေတြေတာ့ ပုလိပ္ကမဖမ္းဘူး။ တခ်ိဳ႔ အေကာင္ေတြလဲ-ညီလာခံသဘင္ဆိုတဲ့ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း အေပ်ာ္လာၾကတာဘဲ။
 တခ်ိဳ႔ေကာင္ေတြ- ပုလင္းပိုက္ၿပီး ငိုက္ေနၾကတာဘဲ။၀ံုး၀ံုးဆိုၿပီး လက္ခုတ္တီးမွ ႏိုးၾကတာဘဲ။
 ဟိုတံုးက အခု ငါးပြင့္ဆိုင္ေခါင္းေဆာင္ဆိုတဲ့၊ ဘေဖတို႔၊ အခုသစ္ေတာေရး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ေနတဲ့-ေမာင္ပုတို႔၊ ထြန္း႐ွိန္တို႔ေပါ့။ အဂၤလန္ျပည္သြားၿပီး ဟုမၼ႐ူးေတာင္းၾကတယ္။
က်ဳပ္ကေတာ့- ဒီဟာမ်ိဳးေတြဟာ ေတာင္းတိုင္းေပးတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးလို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ က်ဳပ္တို႔လဲ ၾကည့္ပါလား-အာသံတို႔ မဏိပူရတို႔ဆိုတဲ့နယ္ေတြကို သာသာၾကည္ၾကည္ျပန္ေပးခဲ့တာမွ မဟုတ္ဘဲ။
 အဂၤလန္ျပည္ဆိုတာလဲ- ဘာမွ ႐ွိတာမဟုတ္ဘူး။ ဆားတို႔ မီးေသြးတို႔ေလာက္သာ ႐ွိတာ။ ေခြးမသားေတြ အူေျခာက္ေနတာ။ သူတို႔တေတြ-မိုင္ေပါင္းခုႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ကလာတာ ငတ္လို႔ေပါ့။
 ဟိုတံုးက-ယိုဒယားတို႔ ဘာတို႔ဆိုတာ သြားတိုက္ခဲ့ရတာဘဲ။ အခုလဲ အဂၤလိပ္က မတားရင္၊ ယိုးဒယားေလာက္ေတာ့ တို႔ေျခေအာက္ ေရာက္ေသးရဲ႔ ရေသးရဲ႔ထင္တယ္။
 အဲဒီ တိုက္စဥ္တုံးကေတာ့-အခုလိုမဟုတ္ဘူး။ ႐ွင္ဘုရင္ကို မိပီဆိုရင္နန္းကိုစိုးခ်င္ေသးလား။ စိုးခ်င္ရင္ သစၥာျပဳ၊ သစၥာေရေသာက္၊ သမီးကညာဆက္၊ ေ႐ႊပန္း-ေငြပန္းဆက္၊ အေဆာင္ေတြ-ဘာေတြျဖဳတ္ခ်။ တို႔ဗမာမင္းက-ထီး စင္း ေဆာင္း တယ္၊ မင္းတို႔ ေလးစင္းသာ ေဆာင္းဒါေလာက္လုပ္တာဘဲ။ အင္း၀ကို ယိုးဒယားကဆက္သရတယ္ဆိုတာလဲ ဆင္ - ေကာင္ ေလာက္ပဲ။
 ေ႐ႊဆိုလဲ ပိႆာ ပိႆာေလာက္ ဆက္ရတာဘဲ။
 သၼီးကညာဆက္တယ္ဆိုတာကေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ဗမာဘုရင္ေတြ ဂြက်တာဘဲ။ မိန္းမေတြ သိတ္မ်ားတာဘဲ။ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူမို႔ ယူရတာဘဲ။
 စစ္တိုက္ရတာ သိတ္မလြယ္ဘူး။ ပင္လယ္ခရီးက ေလွနဲ႔သြားရတယ္ဆိုရင္လဲ၊ ေလထဲ လိႈင္းထဲ ေလွပါသြားတာမ်ိဳးဘဲ။
 တခါတေလ-ယိုးဒယားက သူပုန္ထတယ္ဆိုရင္ အင္း၀က ၃လ ေလာက္ၾကာမွ ၾကားရတာ ဘဲ။
 အဲဒီေတာ့လဲ သူတို႔ရဲသၼီးကညာဟာ ဗမာဘုရင္ရဲ့မိဖုယားျဖစ္ေနရင္၊ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုနဲ႔ သူပုန္မထ၀ံ့ဘူးေပါ့။ သၼီးမ်က္ႏွာထာက္ထားေနရေသးတာကိုး။ အဆံုးက်ေတာ့ သၼီးကညာဆိုတာ ဒဇာခံေပါ့ေလ။
 က်ဳပ္တို႔ ေတာစြန္ေတာင္ၾကားက အသက္ ၂၀-၂၂ ႏွစ္ေလာက္ ရန္ကုန္ေရာက္လာတယ္။ ဂ်ီ-စီ-ဘီ-ေအ အသင္းေတြကလဲေပၚလာေတာ့ တအားတက္မိတယ္။
အသင္းအစည္းအေ၀းေတြေတာ့ သြားမတက္ပါဘူး၊ စိတ္ကိုကလဲ တယ္ဟန္မယ္မထင္ပါဘူး။
 ေခါင္းေဆာင္မဲ့အေကာင္ေတြ ၾကည့္ရတာလဲ၊ တယ္အားရစရာ မေကာင္းပါဘူး။ ေယာကၤ်ားမပီသတဲ့ေကာင္ေတြသာ မ်ားတာဘဲ။ မ်က္ႏွာသနပ္ခါးေတြနဲ႔။ ဗိုလ္ကေတာ္စိတ္ ေပါက္ေနတဲ့ေကာင္ေတြဘဲ။ ဘာ-ညာဆိုတဲ့အေကာင္ေတြက သိတ္မ်ားေနေတာ့၊ က်ဳပ္တို႔လဲ ေ႐ွာ့ေနၾကတာဘဲ။
 ေနာက္ဆံုးေရးတဲ့ ေခြးဂဏၭိဆိုတဲ့က်မ္းဟာ-အခုလက္႐ွိ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ-ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ေခြးေတြနဲ႔တူတဲ့အေၾကာင္း ဘဲ။
 အဲဒီလိုနဲ႔ေနရင္း သခင္ကေလးေတြ ေပၚလာတယ္။ အလကား ေတြ႔ကရာေ႐ွာက္ဆဲေနတဲ့ေကာင္ကေလးေတြဘဲလို႔ အမွတ္ထားတယ္။ ဒါနဲ႔ ဗစိန္တို႔၊ ဘလူတို႔ ေထာင္တဖုတ္ဖုတ္က်ေနတာေတြ႔ရေတာ့ အင္း အသင့္အတင့္ေတာ့ ဟန္လာၿပီ။ စိတ္ဓါတ္ေတြ ေျပာင္းေနတယ္ဆိုတာစဥ္းစားမိတဲ့…
လြန္ခဲ့တဲ့ ေခြးမသားေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ လြတ္လပ္ေအာင္လုပ္တဲ့နည္းလမ္း မေတြ႔လို႔ဘဲ။ ဘာမဆို ႀကိဳးစားရင္ရမွာဘဲ။ ဘုရားဆုေတာင္ ေတာင္းရင္ရတာဘဲ။ ဇြဲႀကီးႀကီးနဲ႔သာ လုပ္ဘို႔လိုတာဘဲ။
 ကာလေဒသ ပေယာဂကို ၾကည့္ျပန္ေတာ့၊ လူေကာင္းသူေကာင္းေခတ္ရာက္ၿပီဆိုတာ သိတယ္။
 ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔လဲ သခင္နာမယ္ယူၿပီး၊ ေရနံေခ်ာင္းကြန္ဖရင့္ လိုက္ပီးကူခဲ့တာဘဲ။
 လူငယ္ေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး မေသခင္-တပြဲတလမ္း စမ္းခ်င္တာပါဘဲ။
 ေနာက္က-လူႀကီးေတြလုပ္ၾကတာက၊ ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္ မေကာင္းမွန္းသိရက္နဲ႔၊ တခ်ိဳ႔က ၾကည္ညိဳေနၾကတုံးဘဲ။ တည္မိတဲ့ဘုရားေတာ့ ဠင္းတဘဲနားနားဆိုပီး၊ သေဘာထားၾကတယ္ ထင္တယ္။
 တျခားမၾကည့္နဲ႔ေလ။ စားက်က္မရခင္-ႏိုင္ငံေရးလုပ္ၾကတာဘဲ၊ အမ္ေအ ဦးသိန္းေမာင္တို႔မ်ားဆိုရင္ အဲဒီ [ဆြဲခ်] ဆိုတဲ့ရာထူးရေနတဲ့ ဦးသိန္းေမာင္ေပါ့။ ၁၀၀၀ိ-စား ကစတယ္ဆိုရင္ဘဲ ပုသိန္သားေတြ ရင္ဘတ္ကို ေျခကန္ထြက္တာဘဲ။ ႏိုင္ငံေရးဟာ ကုသိုလ္တပဲ-ငရဲတပိႆာဆိုၿပီး၊ အခုေတာ့ ငရဲတပိႆာဘဲ လုပ္ေနတာဘဲ။
ေ၀ႆႏၱရာဇာတ္မွာ ၾကည့္ပါလား။ ေတာထြက္တဲ့ပါရမီ မထဲ့ခဲ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ သဒၶါေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းျပည္က ေ၀ႆႏၱရာကို ဆင္ျဖဴေတာ္လွဴပစ္ရမလားဆိုၿပီး အလိုမ႐ွိတာနဲ႔ ထြက္ရတာဘဲ။ ဟိုတံုးကလဲ ဒီမိုကေရစီေခတ္နဲ႔ဘဲတူတယ္။ ႏိုင္ငံကို ျဖဳန္းတီးေအာင္လုပ္တဲ့ ႐ွင္ဘုရင္၊ အသံုးႀကီးတဲ့႐ွင္ဘုရင္ဆိုၿပီး ႏွင္ထုတ္ျပစ္တာဘဲ။
 ေက်ာင္းသားေတြဟာ အမွန္အားျဖင့္၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔မသက္ဆိုင္ေသာ္လဲ၊ သူတို႔ကိုကည့္ပီး က်ဳပ္က သိတ္အားရတာဘဲ။ ဘာျပဳလို႔လဲ။ သူတို႔တေတြက တိုင္းျပည္ဘက္က ပါေနတာကိုး။ အစိုးရကဆိုလဲ သူတို႔ကို လူဆိုးစာရင္းထဲသြင္းထားတာဘဲ။
 က်ဳပ္တို႔ နယ္လွဲ႔တရားေဟာရင္းနဲ႔ ေ႐ွးအဖိုးႀကီးတေယာက္နဲ႔ေတြ႔တယ္။ သူကဘဲ့နယ္ ေယာဂီဆရာမႈိင္း ဆရာမႈိင္းနဲ႔ ဆိုပီး၊ မိုးညႇင္းေယာဂီနဲ႔လဲ မတူပါလားလို႔ ေမးတယ္’
ဘယ္တူမလဲ၊ က်ဳပ္တို႔က သခင္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ေယာဂီဘဲ။ က်ဳပ္တို႔တေတြ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနၾကတာဘဲ။ မိုးညႇင္းဆရာေတာ္ႀကီးကိုပင့္ဖိတ္ၿပီး တရားေဟာတာလဲ နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႔ဘဲ။ တျပည္လံုးနိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္လို႔ဘဲ။ တျပည္လံုးနိဗၺာန္ေရာက္ၾကရင္လဲ ေကာင္းသားဘဲ။ မိုးညႇင္းဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့၊ တျပည္လံုးကလူေတြ သည္းခံတတ္တဲ့တရား႐ွိေအာင္၊ ဆင္းရဲတဲ့ဘ၀နဲ႔ တင္းတိမ္ေနႏိုင္ေအာင္၊ ေၾကနပ္ေနေအာင္ ေဟာတာနဲ႔တူတယ္။ နိဗၺာန္ကို က်ဳပ္တို႔ကေတာ့ မေရာက္ႏိုင္ေသးတာနဲ႔ မသြားခ်င္ေသးဘူးလို႔ ျပန္ေျပာခဲ့တယ္။
ေက်ာင္းသားေတြက က်ဳပ္ကိုမဖိတ္ေပမဲ့-လာခ်င္ေနတာ-ၾကာလွၿပီ။ ေက်ာင္းသားေတြက အလံေတာင္ေပၚကေနပီး ဖိတ္ရင္ေတာင္ လာမွာဘဲ။
 အမွန္မွာဆိုေတာ့ အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ သမၸတိၱေခတ္၊ ၀ိပၸတၱိေခတ္ ၾကည့္လုပ္ၾကဆိုဘဲ။
 ေခြးမသားေတြမေကာင္းလို႔ က်ဳပ္တို႔တေတြ ေယာင္ခ်ာခ်ာေနရတယ္။ အဲဒီ ေ႐ွးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ဘိလပ္ျပန္ေတြ ေခြးမသားေတြအေၾကာင္းေျပာေတာ့ ပုဂံ-ငသေယာက္ကအေကာင္ေတြ စဥ္းစားမိတယ္။
 ဒီေကာင္ေတြက အလကားေကာင္ေတြ၊ လက္ေၾကာတင္းေအာင္ မလုပ္ခ်င္။
 အမွန္ကေတာ့ ၿမိဳ႔မွာေနတာ လူညာေတြဘဲ။ ေဘာ္ေၾကာ့ေနခ်င္ ၾကတာဘဲ။
 ဒါနဲ႔ ခုနင္ကေျပာတဲ့ ပုဂံငသေယာက္က၊ လူပ်င္းေတြ-ေ႐ႊၿမိဳ႔ေတာ္ အင္း၀တက္ၿပီး၊ အလုပ္႐ွာၾကတာကိုး။ ထီးေတာ္မိုးလိုလို၊ အိပ္ဖန္ေစာင့္လိုလို။ အိပ္ဖန္ေတာ္ေစာင့္ဆိုတာ ဒရ၀မ္ဘဲ။
ဒီေကာင္ေတြ ဘာလုပ္သလဲ သိလား။ ေလွခါးရင္းကေစာင့္-ေခြးလိုစင္းၿပီး တငိုက္ငိုက္နဲ႔ ေစာင့္ၾကတာေပါ့။
 ဒါနဲ႔ တေန႔ၾကေတာ့ ႐ြာျပန္ၾကမွာကိုး။ သူတို႔က ေလွသမားေတြကို ေျပာလိုက္တယ္။ [ငသေယာက္။ တူ႐ြင္းတိုင္သားတို႔-ငါတို႔ တန္ခူးလဆန္း ၆ရက္ေန႔ ျပန္မယ္] လို႔မွာလိုက္သတဲ့။
 ႐ြာေရာက္ေတာ့ ႐ြာသားေတြက ေ၀ါနဲ႔ ယဥ္နဲ႔ ဆီးႀကိဳၾကသတဲ့။
 ေတာကလူေတြက ႐ွင္ဘုရင္အေၾကာင္းသိခ်င္လို႔ ေမးၾကသတဲ့။တို႔ေတာ့ သူငယ္ခ်င္း-႐ုပ္ေသးထဲက ႐ွင္ဘုရင္သာျမင္ဘူးတယ္။ အ႐ုပ္ထဲကလို ခၽြန္သလားေမးတယ္။
“ဟာသိပ္ခၽြန္တာဘဲလို႔ ေျဖလိုက္သတဲ့”
 “႐ွင္ဘုရင့္အသက္ တို႔လက္ထဲမွာလို႔ေျပာသတဲ့။
 ႐ွင္ဘုရင့္နား အိပ္ရတာ-ဂ်ပိုးသိတ္ကိုက္တာဘဲတဲ့ ေျပာၾကေသးတယ္။
 ႐ွင္ဘုရင္ဆိုလို႔ တခါမွျမင္ဘူးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေခြးမသားေတြ ဒီလီကိတ္ေတြလဲ ဒီအတိုင္းဘဲ။ ဘိလပ္နန္းေတာ္ရင္းကျပန္လာၾကတဲ့ အေကာင္ေတြဘဲ။
အခုကာလ ေက်ာင္းသားေတြရဲပါးစပ္ဟာ အင္မတန္စူးတယ္။ ဟိုတခါ သတင္းစာထဲ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ဗမာျပည္ကေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသတ္ေသသင့္တယ္လို႔ စကားေျပာၿပိဳင္ပြဲတခု ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။
 အဲဒီလို ျဖစ္ပီးလို႔မွမၾကာခင္ ထိပ္တင္၀ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသတ္ေသတယ္ ၾကားရတာဘဲ။ ထိပ္တင္၀ဟာ ငါးပြင့္ဆိုင္ရဲ့ ဘုရားေပါ့။ တိုင္းျပည္က သာကီ၀င္ေတာင့္တေတာ့ ထိပ္တင္၀ ဘမ္းျပၿပီး ဒီေကာင္ေတြအလုပ္လုပ္ၾကတာဘဲ။ ဘုရားလဲပီး ျငမ္းလဲကန္ခ်ဆိုတာလို ထိပ္တင္၀လဲ ႏိုင္ငံေရးစြန္႔ၿပီး လယ္သြားထြန္ေနတာဘဲ။ မၾကာခင္ ကိုယ့္ဟာကို ေသနပ္နဲ႔ပစ္သတ္ ေသတာဘဲ။ အဲဒါဟာ ဘမ္းျပ လမ္းျပဘဲ။
 အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ တံခိုး႐ွိတယ္ဆိုတာဘဲ ၾကည့္ေတာ့။ ယခု ေက်ာင္းသားေတြဟာလဲ စု႐ံုးမိၾကပီ၊ တိုင္းျပည္ရဲ႔ အက်ိဳး႐ွိမဲ့အလုပ္ေတြသာ လုပ္ၾကေပေတာ့။ က်ဳပ္တို႔ေတာ့ ဒီညီလာခံသဘင္ေအာင္ဘို႔ ဆုေတာင္းတာဘဲ။
[ဤမိန္႔ခြန္းကို သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကိုယ္တိုင္ ျပန္လည္ဘတ္႐ႈ ျပင္ဆင္ၿပီးမွ ပံုႏွိပ္ပါသည္။]
ၿပီးၿပီ။အေရးေတာ္ပံု ေအာင္ပါေစ။
[ နဂါးနီတိုက္ထုတ္ 'ဗမာ့အေရး' စာအုပ္၊ ပထမတြဲ၊ က ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။ မူရင္းရသာ မပ်က္ေအာင္ စာလံုးေပါင္း ကအစ မူရင္းအတိုင္း ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။]
(ဒီေနရာကယူပါတယ္) http://danyawadi.wordpress.com/2012/02/19/၂၃၆။-ေက်ာင္းသားမ်ားထံသိ/

0 comments:

Post a Comment