Thursday, October 18, 2012

ပုဂၢလစာရိတၲနဲ႔ ေဖာက္ျပန္ေလေသာႏိုင္ငံေရးအျမင္၂-ရပ္ (လင္းထင္)

0 comments
လူ႔အေဆာက္အဦတစ္ခုလံုးရဲ့စံနစ္ယႏၲယား ဖြတ္သ႐ြတ္လိုက္ ယိုယြင္းေနတဲ့အရင္းခံအေႀကာင္းကို မထိမတို႔၀ံ့သူေတြသာ တစ္ကိုယ္ရည္အက်င့္အႀကံ စာရိတၲတရားမ်ားအားနည္းမႈကို တရားခံ႐ွာ ယိုးမယ္ဖြဲ႔တတ္တယ္။ ပုဂၢလစာရိတၲတရား ျမင့္မားဖို႔ဆိုတာ ဘယ္လိုအခ်ိန္ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ဴိးမွာမဆို အင္မတန္ လိုလားအပ္တယ္ဆိုတာ အျငင္းပြားဖြယ္မဟုတ္။ သို႔ေပသိႏိုင္ငံေရးအယူလြဲသမို႔ စံနစ္ယႏၲယားခြၽတ္ၿခံဳက်ၿပီး တစ္ကိုယ္ရည္ဘ၀တစ္ခုခ်င္းစီ ေျခမြဖ်က္စီးခံေနၾကရတဲ့အခါ ႏိုင္ငံေရးနည္းနာနဲ႔သာ လူ႔အေဆာက္အဦသစ္တည္ေဆာက္ၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာစံနစ္ ထူေထာင္႐ံုကအပ ပုဂၢလစာရိတၲတရား သက္သက္အေပၚ ေခတ္ေျပာင္းစံနစ္ေျပာင္းပါေစေၾကာင္း ယံုပံုလို႔ မရဘူး။ 
ယံုပံုလို႔မရႏိုင္တဲ့ပထမအခ်က္က စာရိတၲက်င့္၀တ္ဆိုတာေတြရဲ့ စံႏံႈးေတြဟာ သမုတိသစၥာ ႏိႈင္းရအမွန္ေတြမွ်သာျဖစ္သမို႔ ေသြးစုပ္ေကာင္ေတြဆီက တိုက္ရာပါပစၥည္း ဆင္းရဲသားကို ေ၀ငွတယ္ဆိုတဲ့ ေရာ္ဘင္ဟုဒ္၊ က်ဴးေက်ာ္သူနယ္ခ်ဲ႔ရဲ့ေၾကးစားစစ္သားကို စီးခ်င္းထိုးအေသသတ္တဲ့ သမိန္ဗရမ္းနဲ႔ ရန္သူ႔စစ္ေၾကာေရးအတြင္း မသိဘူး မ႐ိွဘူး မုသားထြက္ဆိုသူေတြဟာ ဇာနည္သူရဲေကာင္းေတြဆိုတာအထင္အ႐ွားမို႔ က်င့္၀တ္စံမ်ားဟာက်ဴိးလြယ္ပဲ့လြယ္....၊ သူ႔အသက္ကို သတ္ျခင္း၊ သူ႔ဥစၥာခိုးျခင္း၊ မဟုတ္မမွန္လိမ္လည္ေျပာဆိုျခင္းေတြအေပၚ သင္ကိုယ္တိုင္သေဘာတူ ႏွစ္လိုမိလိမ့္မယ္။
တစ္ကိုယ္ရည္ ဇြဲ လံု႔လ ၀ီရိယစိုက္ထုတ္တတ္တဲ့အေလ့အက်င့္ေကာင္း... ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးတတ္တဲ့ အေလအက်င့္ေကာင္းေတြေၾကာင့္ တစ္ကိုယ္ရည္တိုးတက္ႀကီးပြားမႈ(တစ္ကိုယ္ရည္)လြတ္ေျမာက္မႈပဲျဖစ္ထြန္းႏိုင္မယ္ (ဥပမာ- အဂၤလိပ္စာညံ့တဲ့၀န္းက်င္မွာ ကိုယ့္ရဲ့အားထုတ္မႈေၾကာင့္ သူမ်ားနဲ႔ယွဥ္ရင္ အႏူေတာမွာလူေခ်ာၿဖစ္တာမ်ဴိး)၊ စံနစ္မေျပာင္း ေခတ္မေျပာင္းသ၍ေတာ့ အမ်ားသူငါမေကာင္း၊ ဒီပုပ္ထဲကဒီပဲမျဖစ္ခ်င္ရင္ ဒီပုပ္ကို ၿဖဳိမွျဖစ္မယ္။ 
ယံုပံုလို႔ မရႏိုင္တဲ့ ဒုတိယအခ်က္က ပုဂၢလစာရိတၲတရားဟာ ဒီပုပ္ထဲကဒီပဲဆိုတဲ့ ေခတ္စံနစ္ရဲ့တံဆိပ္ကပ္ တန္ဖိုးအျဖတ္ခံရမႈကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ဘူး။ ဗမာျပည္မွာ ေျဖခဲ့သမွ်စာေမးပြဲ တစ္ခါမွခိုးမခ်ခဲ့ဖူးဘူးလို႔ ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္သန္႔လည္း ခိုးမခ်ပဲနဲ႔ေအာင္ခဲ့တာဟာ ခိုးခ်သူေတြေအာင္တဲ့ပညာေရးအဆင့္အတန္းနဲ႔ အတူတူပဲ၊ ခိုးမခ်႐ံုနဲ႔ကိုယ္ေအာင္တယ္ဆိုတဲ့ ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္မသြား... အျပင္နဲ႔ ဆက္ဆံရတဲ့အခါ ကိုယ္ေအာင္ခဲ့တဲ့ပညာေရးကို ႁခြင္းခ်က္ထားအသိအမွတ္ျပဳမႈခံရမွာမဟုတ္၊ ဒီပုပ္ထဲကဒီပဲအျဖစ္ပဲ အသတ္မွတ္အဆက္ဆံခံရတယ္။
တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ညံ့ဖ်င္းခ်ဴိ႔ယြင္းခ်က္ကို အျပစ္ဖို႔တရားခံ႐ွာလိုမႈအေတြးအျမင္ဟာ အေျခခံကစလြဲတဲ့ အင္မတန္လူပါး၀ေဖာက္ၿပန္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ႏွစ္ရပ္ကိုလည္း သားေပါက္ေစႏိုင္တယ္။ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ပထမအျမင္က လမ္းေဘး ကြမ္းေသြးေထြးလို႔၊ လူကူးမ်ဥ္းၾကားက မကူးလို႔၊ တန္းစီတာ ၾကားျဖတ္လို႔၊ ေဘာ္လံုးကြင္းထဲ ဆဲလို႔ လူေတြ ဒီမိုကေရစီနဲ႔မထိုက္တန္ေသးပါဘူးဆိုၿပီး တန္ဖိုးအျဖတ္ခံရတာ။ စည္းကမ္းနဲ႔မယဥ္ပါးတတ္မႈဟာ စည္းကမ္းနဲ႔ယဥ္ပါးလိုေအာင္ ယဥ္ပါးတတ္ေအာင္ ၀န္းက်င္အေျခအေနဖန္တီးထားမႈကင္းမဲ့လစ္လပ္ျခင္းစံနစ္ရဲ့ အျပစ္သာျဖစ္ၿပီး၊ စစ္သားေတြ ႏိုင္ငံေရးထဲ၀င္စြက္တဲ့စည္းမဲ့မႈကို လူေတြ ကြမ္းေသြးေထြး လမ္းစည္းကမ္းမလိုက္နာမႈနဲ႔ ေၾကးတန္းတိုက္လို႔မရ၊ လူတိုင္းဟာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ထိုက္တန္တယ္... ဘယ္ေတာ့ထိုက္တန္သလဲဆို အခုခ်က္ျခင္း ထိုက္တန္တယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ လက္ေတြ႔အက်င့္တရားႀကီးကို ႏိုင္ငံသားမွန္သမွ် ညီတူညီမွ် ၿပိဳင္တူက်င့္ႀကံသြားၾကမယ္။
ဆင္းရဲသားေတြ ခံစားေနရတဲ့မတရားမႈက် အသံမထြက္ပဲ မိုဘိုင္းဖုန္း အလကားေျပာခြင့္နဲ႔ တိုက္မၿဖိဳေရးက်မွလမ္းေပၚေရာက္တဲ့ ဘူဇြာအခြင့္အေရးကာကြယ္လိုစိတ္ထက္စာရင္ လိုလားအပ္တဲ့ ပုဂၢလစာရိတၲတရားနဲ႔က်င့္၀တ္ဆိုတာ လူအဖြဲ႔အစည္းအတြင္းက ခြင့္တူညီမွ် မ႐ိွမႈ၊ တရားမမွ်တမႈမ်ားအေပၚ အႏိုင္က်င့္ခံအားနည္းရာဘက္ကရပ္ရဲတဲ့ စာရိတၲသတၲိပဲ။ ဒီစာရိတၲသတၲိကိုအသံုးျပဳၿပီး လူေတြဟာ ကိုယ္နဲ႔တန္တဲ့အစိုးရပဲကိုယ္ရတယ္ဆိုတဲ့ ဒုတိယေျမာက္ လူပါး၀ေဖာက္ျပန္တဲ့အျမင္ကို ကာကြယ္ၾကရမယ္။
ဒီပညာ႐ိွစကားလိုလို ေ႐ွးဆို႐ိုးလိုလို ႏိုင္ငံေရးနီတိလိုလို ဘယ္ကမွန္းမသိရလာတဲ့ဟာက တစ္ပိုင္းေၾကာင္သမားေတြပါးစပ္ဖ်ား အေတာ္ေရပန္းစားၿပီး၊ ဗမာေတြပဲအသံုးမက်လို႔ စစ္တပ္ေအာက္ပဲေနရသလိုလို... စည္းကမ္း ပညာမျပည့္၀ေသးသ၍ေတာ့ စစ္တပ္ရဲ႔စြက္ဖက္ထိန္းေက်ာင္းမႈကို ဆက္ခံေနရဦးေတာ့မလိုလို။
Toqueville ေျပာတာ ဒီမိုကေရစီစံနစ္မွာ လူေတြ ကိုယ့္မွာ႐ိွတဲ့မဲေပးပိုင္ခြင့္ကို ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္အသံုးခ်ဖို႔၊ တကယ္ေကာင္းမြန္တဲ့အစိုးရကို ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ဖို႔... ဒါကိုသတိေပးတာ၊ ဘယ္ေလာက္ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္တယ္ဆိုတာမူတည္ၿပီး ရလာတဲ့အစိုးရ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္း မေကာင္း ကြာမွာပဲလို႔ ေၿပာတာ။ ဒါကို စစ္တပ္ကလက္နက္နဲ႔အာဏာသိမ္း အာဏာထိန္းတာကို၊ အာဏာအသိမ္း အာဏာအထိန္းခံရတဲ့လူေတြ ဒီေလာက္နဲ႔တန္လို႔ဒီေလာက္ပဲရတာဆိုၿပီး မေျပာတတ္သံေယာင္မလိုက္တတ္ေအာင္ အဖိႏွိပ္ခံဘက္ကရပ္ရဲတဲ့ စာရိတၲသတၲိေတာ့ ေမြးျမဴထားမွျဖစ္မယ္။ လင္းထင္
(ယူတာက)http://www.facebook.com/notes/lin-htin/ပုဂၢလစာရိတၲနဲ႔-ေဖာက္ၿပန္ေလေသာ-ႏိုင္ငံေရးအၿမင္-၂-ရပ္-လင္းထင္/3633928057572

0 comments:

Post a Comment