Thursday, October 25, 2012

ညိဳျမ (သို႔မဟုတ္)မတုန္မလႈပ္ (ဒဂုန္တာရာ)-(ရုပ္ပံုလႊာ)

0 comments
ညိဳျမ သို႔မဟုတ္ မတုန္မလႈပ္(၁) တက္ဘုန္းႀကီးသိန္းေဖ၏ ”တက္ေခတ္နတ္ဆိုး” ဝတၳဳတြင္ “ေမာင္ႏွင့္အျဖဴတို႔ကားမတုန္မလႈပ္ ေက်ာက္႐ုပ္”ဟူ၍ အဆံုးသတ္လိုက္၏။ ဤစကားခ်ဳပ္လကၤာကေလးကုိ တက္ေခတ္နတ္ဆိုးဖတ္ဖူးသူတိုင္းပင္အမွတ္ရလ်က္ ရွိၾကေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကား ဤလကၤာကုိသြား၍သတိရတိုင္း ညိဳျမကို ေျပး ၍ျမင္လိုက္သည္။ အကယ္၍သာ ညိဳျမကို လူအျဖစ္လကၤာတပုဒ္ဖြဲ႔က်ဴးပါဆုိလွ်င္ အျခားေထြေထြထူးထူးမစဥ္းစားေတာ့ဘဲ သည္ ကိုသိန္းေဖ၏ စကားခ်ဳပ္လကၤာ ကေလးကုိပင္ရြတ္ဆိုရေပလိမ့္မည္။

မတုန္မလႈပ္ ေက်ာက္႐ုပ္ ... ညိဳျမဆိုေသာနံမည္ကို ၁၉၃၆ ခု ေက်ာင္းသားသပိတ္ မွ ေမြးဖြားလိုက္၏။ ညိဳျမသည္ သပိတ္ေမွာက္ေကာင္စီ၏ျပန္ၾကားေရးမွဴးျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္၍ သပိတ္ေမွာက္လုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေက်ညာခ်က္စသည္မ်ားကို ျပန္ ၾကားေရးဌာနမွထုတ္ျပန္၏။ သည္ကစ၍ ညိဳျမ၏အမည္ကို တိုင္းျပည္ကေတြ႔ျမင္စျပဳလာ၏။ ကၽြန္ေတာ္တကၠသိုလ္ေရာက္သည့္ ၁၉၃၇-၃၈က ညိဳျမသည္ တကၠသိုလ္သမဂၢအသင္း၏ေၾကြးေၾကာ္သံအိုးေ၀မဂၢဇင္းတြင္ အေထြေထြအယ္ဒီတာျဖစ္ေလ၏။
(၂) သထံုေက်ာင္းေဆာင္
          မျဖဴေဖြး မသန္႔ရွင္းေသာအိပ္ရာခင္းတစ္စသည္ တဘက္ေမြ႔ရာေပၚသို႔ လႊားလ်က္၊ တစ္စကား သံကုတင္ၾကားတြင္ ညပ္၍ေနသည္။ ေမြ႔ရာေအာက္မွခံ၍ခင္းထားေသာေကာ္ေဇာသည္ တဘက္ေအာက္သို႔ ေလ်ာက်လ်က္ရွိသည္။ ဇာျခင္ေထာင္မွာ တုိးလိုတြဲေလာင္းႏွင့္ ေရာ့ရဲစြာ ဘိုသီဘတ္သီတင္ထားသည္။ တင္ထားသည္ဆိုေသာ္လည္း ေျခရင္းဘက္တြင္ ေအာက္သို႔ပုံက်၍ေနေပသည္။
          ၾကမ္းျပင္သမံတလင္းေပၚတြင္ စာအုပ္မ်ားသည္ ဟုိတခ်ဳိ႔ဒီတခ်ဳိ႕ ျပန္႔က်ဲ၍ေနသည္။ စာေရးစားပြဲေပၚတြင္လည္း စာရြက္စာတမ္းတို႔သည္ ေႏြဦးေပါက္သစ္ရြက္ေျခာက္ပမာ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္လြင့္၍ေနသည္။
          အဝတ္ဘီဒိုေပၚ၌ ဦးဘဥာဏ္ေရးေသာ သပိတ္ေမွာက္အိုးေ၀မဂၢဇင္းအဖံုးသည္ မွန္ေဘာင္ကားထဲမွ ႂကြား၀င့္၍ေနသည္။ ေဆးေပါ့လိပ္အတိုအစႏွင့္ ေဆးလိပ္ျပာပံုကေလးတို႔သည္ အခန္းကို ေဆးစက္ခ်၍တန္ဆာဆင္ထားသည္။
          ဤလို အေပါစားျပည့္တန္ဆာမခန္း၏ပံုသဏၭာန္ကဲ့သို႔ ေရာ့တိ ေရာ့ရဲ၊ မေသမသပ္ပတ္၀န္းက်င္ကား ညိဳျမ၏ အခန္းျဖစ္ေပ၏။ ညိဳျမသည္ အဆီျဖင့္ေျပာင္လက္ေသာ အညာမ်က္ႏွာေပးျဖင့္ `ေအာ ... ေအာ´ ဟု ေလးေလးတြဲ႔တြဲ႔ ႁမြက္ဟေတာ္မူ၏။ ဒါဘဲ သူေျပာ၏။ ထို႔ေနာက္ မတုန္မလႈပ္ ေက်ာက္႐ုပ္။
          သူ၏ အသြင္အျပင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အဂၤလိပ္စာပါေမာကၡ ပ႐ိုဖက္ဆာ႐ုတ္စ္က သူ႔ကို `ေသငယ္ေက်ာနစ္ေမ်ာေနေသာ အိမ္ေျမွာင္´ ဟု နိဒါန္းတေစာင္တြင္ေရးထား၏။
          သူသည္ ဘယ္ေတာ့မွ် ျပာျပာသလဲ ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္၊ မတုန္မလႈပ္ပင္၊ ေငးေမာကာ အားမရစရာေကာင္းေအာင္ၿငိမ္သက္၍ ေနလိမ့္မည္။ စကားေျပာသည့္အခါလည္း ေလးေလးႏွင့္တလံုးခ်င္း ေျပာသည္။ ၄င္းေနာက္ တိတ္ဆိတ္၍သြားလိမ့္မည္။ သူႏွင့္ စတင္ေတြ႔ဆံုရသည္မွာ ဂိမႏၱဥတုအခါ အညာ႐ႈေျမွာ္ခင္းႏွင့္မိတ္ဆက္ရသည္ႏွင့္ တူေပသည္။
          မေတြ႔ခင္က ရယ္စရာ ေမာစရာ စာေျပာင္စာေလွာင္မ်ားကိုေရးသူျဖစ္သျဖင့္ ဟာသကုိေတြ႔ရမည္ဟု မွန္းထား၏။ ေတြ႔ရေသာအခါ ဟာသကို မျမင္ရ။ ၿငီးေငြ႔ပ်င္းရိဘြယ္ကိုသာေတြ႔ရ၏။
          လူအျဖစ္ကား ေျခာက္ေသြ႔လွ၏။ ဟာသကား သူ၏စာေပတြင္သာရွိ၏။
          (၃)
          ေမာင္တက္တုိးႏွင့္ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ညိဳျမအခန္းသို႔လည္ပတ္ကာ ေထြရာေသာင္းေျပာင္းစကား ေျပာလ်က္ရွိၾကသည္။ ေမာင္တက္တိုးသည္ ဂႏၳေလာကမဂၢဇင္းအယ္ဒီတာလုပ္ရင္း ဘီေအတန္းတက္ေနစဥ္က ျဖစ္သည္။ ညိဳျမကား ဣစၧိတံေဆးလိပ္ကိုသာ တြင္တြင္ဖြာယင္း တအင္းအင္းတအဲအဲျဖင့္တံု႔ျပန္ကာ ေမာင္တက္တိုးေျပာသည္ကို နားေထာင္၍ေနသည္။
          အခန္းတြင္းမွစကားသံသည္ လွ်ပ္စစ္မီးေရာင္ႏွင့္အတူ ေကာ္ရစ္ေဒါသို႔လွ်ံထြက္သြားသည္။ ခါတိုင္းကဲ့သို႔ ေကာ္ရစ္ေဒါတြင္ အသြားအလာမမ်ား၊ ဒုတိယႏွစ္ျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းသားတို႔သည္ စာၾကည့္၍ေနၾကသည္။
          `စကားေျပာရင္း ကမာရြတ္ဘက္ တခုခုသြားစားရေအာင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္လဲ ၾကက္ဥေသာက္ခ်င္တယ္ ဟု ညိဳျမသည္ လဲေလ်ာင္းေနရာမွထ၍ ဘေလဇာအကၤ်ီကို ေကာက္၍ဝတ္သည္။
          သံုးဦးသားသည္ သထံုလမ္းမွ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းဘက္သို႔ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ လ မရွိေသာ ည။ သို႔ေသာ္ တိမ္စြန္းမွၾကယ္တို႔သည္ အစံုအညီ ထြန္းေတာက္၍ ေနၾကသည္။
          ၾကယ္ေရာင္ရိပ္၀ယ္ ေဟမႏၱျမဴႏွင္းသည္ မႈိင္းျပာျပာေပၚေနသည္။ တကၠသိုလ္ရွိသစ္ပင္ေတာေတာင္တို႔ကား ေဘးတုိက္ပံုသဏၭာန္ျဖင့္သာ ၀ိုးတ၀ါးထင္ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဓိပတိလမ္းသို႔ေရာက္လွ်င္ ေက်ာင္းေဆာင္မွမီးတို႔သည္ ဟုတ္ကနဲ ၿငိမ္းသြားသျဖင့္ ေစာေစာက လွ်ပ္စစ္မီးပြင့္တုိ႔ျဖင့္ၿပိဳးျပက္ေသာ ေက်ာင္းေဆာင္တုိ႔သည္ ည၏အေမွာင္ႏွင့္အရိပ္ၾကားေရာက္ကာ မႈန္၀ါး၍ သြားေလသည္။
          ျပည္လမ္းမႀကီးႏွင့္ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းဆံု ကမာရြတ္ထိပ္ရွိကုလားဆိုင္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားအဖို႔ အေတာ္ေနရာက်၏။ သည္ကုလားဆိုင္၏ေဘးရွိ လမ္းၾကားကေလးမွသြားလွ်င္ ကမာရြတ္ရြာသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္ေပသည္။
          ေမာင္တက္တိုးႏွင့္ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား ပလာတာ၊ ဆိတ္သားခပတ္တို႔ကို စား၍ေနစဥ္ ညိဳျမသည္ ၾကက္ဥေသာက္လ်က္ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ စာေပအေၾကာင္းေျပာယင္းက အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္း ေရာက္သြား၏။ ညိဳျမသည္ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈတြင္ စိတ္ထက္သန္၏။
          `ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗမာျပည္မွာ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈကိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ အသင္းအဖြဲ႔လိုတယ္ဗ်။ တကယ္တန္း ယဥ္ေက်းမႈ လုပ္ငန္းေတြမွာ အားေပးခ်ီးေျမွာက္ဖို႔ရာလိုတယ္။ အခု ရွိေနတာက ႏုိင္ငံေရးအသင္းေတြခ်ည္းပဲ။ ဒိျပင္ ျပည္ေတြမွာေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အသင္းေတြရွိၾကတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာလဲ ပညာေက်ာ္အဖြဲ႔ဆိုတာမ်ဳိးလုပ္ဖုိ႔ ေကာင္းၿပီ။ ဗမာမႈအဖြဲ႔ႀကီးလုိ႔ ဆုိရမွာေပါ့´
          တတြတ္တြတ္ေျပာရင္း သူသည္ ကမာရြတ္ဘက္သို႔ေငးေျမွာ္၍ ေနသည္။ သူ ေငးေျမွာ္၍ေနေသာ ကမာရြတ္သြား လမ္းၾကားကေလးကား ၾကယ္ေရာင္တြင္ ပ်ံ႔ပ်ံ႔ပ်ဴး၍ ေနသည္။ ဘေလဇာအနက္ကိုဝတ္ထားေသာ ေက်ာင္းသားႏွစ္ဦးသည္ ကုပ္ကုပ္ကုပ္ကုပ္ႏွင့္ ထုိလမ္းၾကားမွ ကမာရြတ္ဘက္သို႔ဝင္သြားသည္ကို ေတြ႔လိုက္ရ၏။
          သည္ ကမာရြတ္ေဒသကား နာမည္ႀကီးျဖစ္၏။ ေက်ာင္းသားတုိ႔၏ညေရးရာသည္ ကမာရြတ္ရြာတြင္ ရွက္လိမ္ေရာေထြးလ်က္ ရွိတတ္သည္။
          ညိဳျမသည္ ၾကက္ဥကိုေသာက္ကာ ကမာရြတ္ဘက္သို႔ ေငးေျမွာ္၍ေနသည္ကို သူေရးေသာ Ennui အမည္ရွိ စာတိုကေလးတပုဒ္ႏွင့္ ဆက္စပ္မိ၏။
          အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ေရးထားေသာ ဂႏၳေလာကမဂၢဇင္းမွ စာေကာင္းတပုဒ္ျဖစ္၏။ သူေရးသမွ်စာတုိ႔တြင္ အသက္အပါဆံုးဟု ထင္၏။ ငယ္စဥ္ကအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ျပန္ေျပာင္းသတိရခ်က္မ်ားျဖင့္ အစပ်ဳိးကာ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းတခုျဖင့္ အဆံုးသတ္ထားေလ၏။
          `ႏွင္းႏု´အမည္ရွိ လမ္းမေပၚမွမိန္းမတဦးႏွင့္ မြန္ဂိုမာရီလမ္းေဒါင့္ ကြမ္းယာဆိုင္တြင္ သြားေတြ႔ၾက၏။ ႏွင္းႏုကုိျမင္ျမင္ခ်င္း အေတာ္ စြဲလမ္းသြား၏။ ႏွင္းႏုကား သူေရးေလ့ေရးထရွိေသာ စကားလာ တိုင္း `ေမြး၏၊ လွ၏၊ ေကာင္း၏´ ဆုိေသာ ၀ိေသသနမ်ဳိးျဖင့္ျပည့္စံု၏။
          ႏွင္းႏုအတြက္ေၾကာင့္ သူ၏ ပိုးလံုခ်ီ၊ ပိုးအကၤ်ီတို႔သည္ ေပါက္ေဖၚ၏အေပါင္ဆိုင္သို႔ ေရာက္ကုန္၏။ ေနာက္ဆံုး ႏွင္းႏုက သူ႔ကို `စိမ္း´၍သြားကာ သူလည္း ေတယင္း၊ ေပယင္းႏွင့္ပင္ စာေမးပြဲေျဖလိုက္ရ၏။ အဂၤလိပ္စာ တတိယတန္း ဂုဏ္ထူးျဖင့္ထြက္လာ၏။ သို႔ေသာ္ သူသည္ ႏွင္းႏုကုိ တသသေအာင့္ေမ့၍ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
          ဤကား ႏွင္းႏုဇာတ္လမ္း ျဖစ္၏။
          ညိဳျမသည္ လူျဖစ္၍ လူကဲ့သို႔က်င့္မည္၊ ႀကံမည္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ `ႏွင္းႏု´လို လမ္းေပၚမွမိန္းမမ်ဳိးႏွင့္ေတြ႔လ်က္ စြဲလမ္းကာ ေနခ်င္လည္း ေနေပမည္။
          (၄)
          ဤေလာကဇာတ္ခံုတြင္ မွန္ကန္ျခင္းႏွင့္မမွန္ကန္ျခင္း၊ ျပည့္စံုျခင္းႏွင့္ခ်ဳိ႔ယြင္းျခင္း၊ အခ်စ္ႏွင့္အမုန္း၊ ဓမၼႏွင့္အဓမၼ စသည္တို႔ျဖင့္ ေရာျပြမ္းလ်က္ရွိကုန္သည္။ သည္ ေရာျပြမ္းေနသည့္အထဲမွ အမွန္အမွားကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ၍ တရားသေဘာကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရေပ၏။ သံုးသပ္ၿပီးလွ်င္ လူတုိ႔၏ေလာကအတၳဳပၸတ္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရသည့္အတိုင္း ေျပာျပသည္။ အျပစ္ကို႐ႈျမင္ေသာ ရဲရင့္သူအခ်ဳိ႕က ေဝဘန္သည္။ ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္ကို ေျပာင္ေလွာင္သည္။ သည္လို သေရာ္ေသာ ေျပာင္ေလွာင္ေသာစာကုိ စာေျပာင္ဟုေခၚရေပမည္။
          စာေျပာင္ကိုဖတ္လွ်င္ ရယ္ေမာရေပမည္။ သို႔ေသာ္ လူျပက္ ျပက္လံုးကိုၾကားရ၍ရယ္ေမာရျခင္းတို႔ကား မဟုတ္ေပ။ ေလာက၏ အၿမီးအေမာက္ မတည့္သည့္သေဘာကုိေတြ႔ျမင္ရ၍ ရယ္ေမာရျခင္းမ်ဳိးသာ ျဖစ္ေပသည္။ စာေျပာင္သည္ ေခတ္တေခတ္၏အမွားတို႔ကို ႐ႈျမင္တတ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေျပာင္သည္ ေခတ္၏ခ်ဳိ႔ယြင္းခ်က္တို႔ကို ညႊန္ျပေပသည္။
          စာဗင္တီး အမည္ရွိေသာ စပိန္စာေရးဆရာသည္ သံခ်ပ္ကာဝတ္ကာ ဒါးကုိ ဝင့္ကာ ျမင္းတစီးႏွင့္ဟန္ေရးျပတတ္ေသာ သူရဲေကာင္းေခတ္၏ အၿမီးအေမာက္မတည့္ေသာအျခင္းအရာတို႔ကို ၀တၳဳစာေျပာင္ျဖင့္ သေရာ္ကာေ၀ဖန္ခဲ့ေပသည္။ ထိုစာေျပာင္သည္ ကမၻာေက်ာ္ခဲ့ေလသည္။
          ေခတ္သစ္ဗမာစာေပတြင္ စာေျပာင္သည္အလြန္နည္းပါးေပသည္။ သည္နည္းပါးေသာ စာေျပာင္ ေရးသူမ်ား အနက္ ညိဳျမလည္း အပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။
          သူ၏ စာေျပာင္တို႔သည္ သူႀကံဳေတြ႔ေနထိုင္ေသာေခတ္၏ လူမႈဆက္ဆံေရးအေျခအေနမ်ားကို အရင္းခံထားေပသည္။ သူသည္ ဗမာစာေရးရာတြင္ ေရွးဗမာစာေရးနည္းကုိအတုယူ၍ ေရးေလ့ရွိသည္။ တခါတရံ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ေလသံမ်ဳိးႏွင့္ ေရးတတ္သည္။ သူ၏ ဟန္သည္ ရြင္သည္။
          သူ၏ စာေျပာင္မ်ားထဲတြင္ “ႏြားႏွင့္ သပိတ္”သည္ စူးရွလွသည္။ တကၠသိုလ္မဂၢဇင္းတြင္ပါေသာ “အ႐ူး”ကား ၁၉၃၈- အေရးေတာ္ပံုႀကီးဘက္မွေန၍ ကာကြယ္ထားသည္။ အ႐ူးတြင္ အ႐ူးကေလးဘဟိန္းသည္ မ႐ူးေပ။ သို႔ေသာ္ နားမလည္သျဖင့္ အ႐ူးဟူ၍ေခၚၾကပံုကို ေရးထားေပသည္။
          မူစလင္အသင္းမဂၢဇင္းတြင္ပါေသာ `ေအာက္တန္းစားသူခိုးႏွင့္ေတြ႔ခဏ္း´ကား ဟာသျဖင့္ ၾကြယ္၀၏ ။ ေအာက္တန္းစားသူခုိးသည္ ေခတ္ပညာကိုမသင္ခဲ့ရသျဖင့္ ထမိန္၊ ဇြန္း၊ ခရင္းစေသာ အေသးအဖြဲကေလးမ်ားကိုသာ ခုိးခဲ့သည္။ အကယ္၍သာ အထက္တန္း ေခတ္ပညာကိုသင္ၾကားခဲ့ရပါလွ်င္ သည္လိုအေသးအဖြဲကိုမခိုးဘဲ လူဂုဏ္တန္အေရၿခံဳကာ တကဲ့ ေထာင္ေသာင္းခ်ီ၍ခိုးျခင္းအမႈကိုျပဳေပမည္ဟု ေအာက္တန္းစားသူခိုးက ဖြင့္ဟ၀န္ခံထားေပ၏။ ဂႏၳေလာကတြင္ပါေသာ `မီးတုတ္- မီးတုတ္ ႐ႈိ႔႐ႈိ႔မွာ ဒို႔ဗမာသခင္မ်ား၏ႏိုင္ငံေရးကုိ ေျပာင္ေလွာင္ထားသည္။
          ဒဂုန္မဂၢဇင္းတြင္ပါေသာ `ညိဳမင္းလြင္´အမည္ရွိဝတၳဳတိုသည္ ဝတၳဳတိုသည္ စာေျပာင္မဟုတ္။ စာပန္းခ်ီကားခ်ပ္ ျဖစ္၏။ အႏုပညာပါ၏။ ဝတၳဳတိုဂုဏ္ျဖင့္ ျပည့္ဝ၏။
          ညိဳျမသည္ သထံုေက်ာင္းေဆာင္တြင္ရွိစဥ္က တကၠသိုလ္စာေရးဆရာမ်ားစုေပါင္း၍ နဝေဒးအဖြဲ႔ဟု ဖြဲ႔ကာ ၂ ျပားတန္ `နန္းၾကာညိဳ´ အမည္ရွိစာအုပ္ကေလးထုတ္လိုက္ေသး၏။ ထုတ္ေ၀သူမွာ ကိုသန္းထြတ္ျဖစ္၏။ ညိဳျမအမည္ကား ယခုအခါ စာနယ္ဇင္းေလာကတြင္ ထင္ရွားလ်က္ရွိ၏။
          ထင္ရွားရျခင္းမွာ သူ၏စာေပေၾကာင့္ မဟုတ္။ အေမရိကန္မွ သတင္းစာအတတ္မဟာသိပၸံဘြဲ႔ကုိရလာသျဖင့္ သတင္းစာအားလံုးက ၀ို္င္း၀န္း၍ေၾကာ္ျငာေပးသျဖင့္သာ နာမည္ထင္ရွားလာျခင္း ျဖစ္၏။
          စင္စစ္ ညိဳျမ၏စာေပကိုဖတ္ဖူးသူကား အလြန္ရွားလွ၏။ သူ၏စာကုိ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားေလာက္သာ ဖတ္ဖူးၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူေရးေသာစာမ်ားမွာ လူဖတ္နည္းလွေသာ ဂႏၳေလာက၊ အိုးေ၀၊ မ်ဳိးညႊန္႔၊ တကၠသိုလ္မဂၢဇင္းစသည္တုိ႔တြင္သာ ပါေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
          အေမရိကန္တကၠသိုလ္မွ အမ္-အက္စ္-ေဂ် ေခၚ သတင္းစာအတတ္မဟာသိပၸံဘြဲ႔ကိုရ၍ ဗမာျပည္သို႔ျပန္လာေသာအခါ လူေတြက ညိဳျမကို အေတာ္ထင္ၾက၏။ ေမာ့၍ ၾကည့္ၾက၏။
          ကၽြန္ေတာ္ကား အထင္မႀကီးမိ၊ အမ္-အက္စ္-ေဂ် ကို ကၽြန္ေတာ္မသိ။ ကၽြန္ေတာ္သိသည္မွာ သူ၏ အႏုပညာကုိသာ ျဖစ္၏။
          အေမရိကန္ကိုမေရာက္ခင္က ညိဳျမတြင္အႏုပညာရွိ၏။ ညိဳျမသည္ အေမရိကန္သို႔ အႏုပညာသမား စာေပသမားအျဖစ္သြား၏။ ဗမာျပည္သို႔ ျပန္လာေသာအခါ  သတင္းစာဆရာအျဖစ္ေရာက္လာ၏။ အႏုပညာသမားအျဖစ္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ယခင္ကကဲ့သို႔ အႏုပညာပါေသာစာေပကို မေတြ႔ရေတာ့ေပ။
          တေလာက အိုးေ၀သတင္းစာတုိက္ခန္းတြင္ေတြ႔၍ ကၽြန္ေတာ္က `လုပ္ပါအံုးဗ်ာ။ တရာမဂၢဇင္းဖို႔ ေရးေပးပါအံုး။ အရင္ ခင္ဗ်ားေရးတဲ့ ညိဳမင္းလြင္တို႔လိုဟာမ်ဳိး လုပ္ပါအံုး´ဟု ၿပံဳးကာ ေျပာ၏။
          ညိဳျမသည္ ေျပာင္လက္ေသာအညာသားမ်က္ႏွာေပးျဖင့္ `ဟုိဟာမ်ဳိး မရေတာ့ဘူး။ အခုပ်က္ၿပီ´ ဟု ေျပာ၏။
          ဟုတ္သည္။ ယခု ပ်က္ေလၿပီ။
          လူအျဖစ္ကား အေမရိကန္ကျပန္လာေသာ္လည္း မပ်က္။ အယင္မူအတုိင္းပင္။ ခါတိုင္းကဲ့သုိ႔ပင္ စကားတလံုးခ်င္း ေလးေလးတြဲ႔တြဲ႔ ေျပာ၏။ ခါတိုင္းက့ဲသို႔ပင္ ေအးေအးေဆးေဆးႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရသူအဖို႔ အားမရစရာ။ ၿငီးေငြ႔စရာ ေကာင္းလွ၏။ ခါတိုင္းကဲ့သို႔ပင္ ဂိမႏၱ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းကဲ့သို႔ ေျခာက္ေသြ႔၏။ ခါတိုင္းကဲ့သို႔ပင္ မတုန္မလႈပ္ ေက်ာက္႐ုပ္။
          တေလာက သမာဓိသတင္းစာ ပန္းခ်ီအယ္ဒီတာကိုညီညီႏွင့္ သူ၏ စစ္အတြင္းရပ္စဲထားရေသာ ကာတြန္း႐ုပ္စံု ျပန္လည္ထုတ္ေ၀ေရး အတြက္ ပြဲဦးထြက္စာေစာင္တြင္ထည့္သြင္းရန္ ညိဳျမထံ ေဆာင္းပါးသြားေတာင္း၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ပါ၏။ သူကား ေဘးက တြန္းႏုိင္မွ ေတာ္႐ံုက်သည္။
          သူႏွင့္ေတြ႔ေသာအခါ ကိုညီညီႏွင့္အေဖၚမ်ားသည္ အေမရိကန္ျပန္ထံမွ စကားပေဒသာကုိေမွ်ာ္လင့္၏။ သို႔ေသာ္ သူသည္ အသိဖြဲ႔ေပးသူမ်ားကို အင္းအင္းအဲအဲႏွင့္ႏႈတ္ဆက္ၿပီးေနာက္ တဖန္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္၍သြားေလ၏။
          သို႔ေသာ္ သူသည္ ေအာက္ပါ ကဗ်ာေလးကို ေပးလိုက္ေလသည္။
          သတၱ၀ါ အစံုစံု
          ေဘးဘ်မ္းမခလို႔
          ေအးခ်မ္းၾကဘို႔
          ေစတနာရည္။   ။
          ရတနာအဖံုဖံု
          ခၽြတ္မယြင္းေတြ႔ဘို႔
          ဇြတ္အတင္းေရွ႔သုိ႔
          ေရႊဗမာခ်ီ။     ။
          (၅)
          တာရာမဂၢဇင္းထြက္စက သူႏွင့္ သုဓမၼ၀တီပံုႏွိပ္တုိက္ေရွ႔တြင္ သြားေတြ႔၏။ သူသည္ ဂ်စ္ကားထဲမွေန၍ စကားေျပာ၏။
          `ဘယ့္နဲ႔လဲဗ် ... တာရာမဂၢဇင္း´ဟု သူ႔ထင္ျမင္ခ်က္ကို က်ေနာ္က ေတာင္း၏။ သူက `ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ႀကိဳက္တယ္´ဟု ေျဖ၏။ ဒါပဲ သူေျပာ၏။ ဘယ္ေလာက္ ေအးစက္သလဲ။ ဘယ္ေလာက္ အားမရစရာေကာင္းသလဲ။
          သူ အေမရိကန္ ျပန္ၾကားေရး႒ာနတြင္ရွိစဥ္ သူ၏ဓါတ္ပံုစာအုပ္ကို ငွားၾကည့္ဖူးသည္။ ဒီဓါတ္ပံုစာအုပ္မွာ စာလံုးျဖင့္မေရးေသာ သူ၏ အေမရိကန္သြားမွတ္တမ္းပင္ျဖစ္၏။
          ပ႒မစာမ်က္ႏွာ၌ အမ်ဳိးသမီးတဦး၏ပံုကုိ ေတြ႔ရ၏။ ပံု၏ ေအာက္မွ `မႏၱေလး၏ ဟယ္လင္မင္းသမီး´ ဟု စာတမ္းထိုးထား၏ ဟယ္လင္မင္းသမီးကား အင္မတန္လွပ၍ သူ႔ေၾကာင့္ ဂရိတ္ျပည္ထ႐ြိဳင္ၿမဳိ႕ႀကီးမွာ မီးေလာင္ကာပ်က္စီးသြားခဲ့၏။ ဓါတ္ပံုေနာက္မွ အျဖစ္အပ်က္ကိုကား ကၽြန္ေတာ္မသိ။
          ထို႔ေနာက္ မိုးသားတိမ္တိုက္ထဲသို႔ တိုးလုလု နယူးေယာက္တိုက္ႀကီးမ်ားကို ေတြ႔ရ၏။ ရုပ္ရွင္ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာလီး၀ုဒ္၏ ပံုကားခ်ပ္အေထြေထြႏွင့္ သတင္းစာလုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာေနရာမ်ား ေပၚလာ၏။ အဆံုးဘက္တြင္ကား ညိဳျမသည္ ရြက္ေလွတစင္းေပၚ၌ သူ၏ေမြးစားေသာ အေမရိကန္ `အေမ´ႏွင့္ တြဲကာထိုင္ေနသည္။
          အကယ္၍ သင္သည္ ကံဆံု၍ ညိဳျမႏွင့္သြားေတြ႔လွ်င္ ညိဳျမသည္ သင္ေျပာသမွ်ကိုေငးေမာနားေထာင္ကာ အင္းအဲႏွင့္ ေလးတြဲ႔စြာတံု႔ျပန္လိမ့္မည္။ ထို႔ေနာက္ ၿငိမ္သက္သြားလိမ့္မည္။
          တခါတရံ သူသည္ သင္ရွိသည္ကို ေမ့ဟန္ျဖင့္ သီခ်င္းအလိုက္တခုကုိညည္းကာ ေလခၽြန္ေနလိမ့္မည္။ ရင္းႏွီးသူျဖစ္၍ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကာစကားေျပာလွ်င္ သင္းျမေသာ ၀ီစကီရနံ႔အရက္ေငြ႔သည္ သင္၏မ်က္ႏွာေပၚသို႔ ျဖတ္သန္း၍သြားလိမ့္မည္။ ထို႔ေနာက္ မတုန္မလႈပ္ ...။      ။
          ဒဂုန္တာရာ
          ဧၿပီလ၊ ၁၉၄၇

0 comments:

Post a Comment