Tuesday, October 9, 2012

ဘက္လိုက္တဲ့ဂီတ(သုိ႔မဟုတ္)အဓမၼ၏တစ္ဖက္ကမ္းကလူ (ေအာင္ခြန္းဆက္)

0 comments
ဘက္လိုက္တဲ့ဂီတ(သုိ႔မဟုတ္)အဓမၼ၏တစ္ဖက္ကမ္းကလူ
တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ လူတစ္ေယာက္၏အသြင္အျပင္ႏွင့္ ဆင္ယင္ထံုးဖဲြ႔မႈက သူျဖတ္သန္းခဲ့ေသာေခတ္စနစ္ႏွင့္ အုပ္စုိးဖိႏိွပ္မႈအေပၚတုန္႔ျပန္ေသာေတာ္လွန္မႈ (သို႔မဟုတ္)ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ပဋိပကၡတုိ႔၏သေကၤတျဖစ္သည္ဟု ဦးရဲလြင္ႏွင့္ စကားတစ္ဝက္မက်ဳိးခင္မွာပင္ ကြၽန္ေတာ္ ခံစားလိုက္ရသည္။ လက္ဖ်ံတစ္ဝက္ထိ ေခါက္လိပ္ထားေသာ ခ်ည္သားအက်ႌျဖဴ၊ ပုခံုးေပၚေက်ာ္က်ေနေသာဆံပင္ ရွည္မ်ား၊ ေနာက္ေငြေရာင္မုတ္ဆိတ္ႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းေမြး။ ထို႔ထက္ပုိလြန္ေသာ အေဆာင္အေယာင္တစ္ခုမွရိွမေနျခင္းကပင္ ဦးရဲလြင္ျဖစ္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ထင္သည္။ ျဖည္းျဖည္းေလးေလးေျပာေနေသာစကားေတြထဲ သူ႔ကို ႐ိုး႐ိုးစင္းစင္း၊ ပကတိအတုိင္းအလြယ္တကူျမင္ေနရသည္။
”အဲဒီတုန္းက ဦးေနဝင္းလက္ထက္။ ကိုယ္တုိ႔ဂီတသမားေတြကို လမ္းသရဲေတြ၊ သ႐ုပ္ပ်က္ယဥ္ေက်း မႈေတြလို႔ေျပာတယ္။ ကိုယ္တို႔က အာဏာရွင္စနစ္ကိုမႀကိဳက္ဘူး။ ကြန္ျမဴနစ္တုိ႔၊ ဆုိရွယ္လစ္တုိ႔လည္း မႀကိဳက္ဘူး။ မတရားတာကိုပဲသိတယ္။ အဲဒီေတာ့ မတရားတာကိုဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္တယ္။ ရဲြ႔တာေပါ့။ ဆံပင္ရွည္ထားတယ္။ ဟိုးတုန္းကတည္းက ဒီပံုစံပါပဲ” ရွည္လ်ားေသာမုတ္ဆိတ္ကို လက္ျဖင့္သပ္ရင္းမွ သူကေျပာသည္။


ဆံပင္ရွည္ထားျခင္းမွာ မထူးဆန္းေသာပုဂၢိဳလ္ေရးကိစၥျဖစ္ေသာ္လည္း ဦးရဲလြင္၏ဆံပင္ေတြမွာေတာ့ ျပန္ေျပာျပစရာစကားေတြရိွပါသည္။ သမုိင္း၏မွန္ကူကြက္။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးစာမ်က္ႏွာမ်ားကိုလွန္ေလွာၾကည့္ပါက ေခတ္ကာလတုိင္းတြင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားထု၏အေရြ႔ႏွင့္မလြတ္။ ၁၉၇၄ဦးသန္႔အေရးအခင္းၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား အိမ္ျပန္ေစသည္။ အာဏာပိုင္မ်ားကတာဝန္ယူ၍ သေဘၤာဆိပ္၊ ကားဂိတ္မ်ားသို႔လိုက္ပို႔သည္။
”သူတို႔က ေက်ာင္းသားေတြကို လိုက္ပို႔တယ္။ အဲဒီ သေဘၤာဆိပ္၊ ကားဂိတ္ေတြမွာ ဆံပင္အရွည္နဲ႔ေက်ာင္းသားေတြဆုိ ဆံပင္ကို ဘက္နက္နဲ႔ျဖတ္တယ္” ဟု သူက ျပန္ေျပာင္းေျပာသည္။
ထိုကာလတြင္E-machine အဖဲြ႔၌ ေဘ့စ္ဂီတာသမားအျဖစ္ သူတီးေနၿပီ။ ဦးသန္႔အေရးအခင္း ကာလတစ္ေလွ်ာက္ အင္းစိန္မွ အစ္မျဖစ္သူထံေနရင္း ဘယ္ကိုမွသြားလာခြင့္မရ။ ကာျဖဴးအမိန္႔ကလည္း သက္ဝင္ေနခ်ိန္။ သူ႔ဆံပင္ေတြ ပိုမိုရွည္လ်ားလာခဲ့ေနသည္။
”သံုးလေလာက္ၾကာေတာ့ ပ်ဥ္းမနားက ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူလွည့္ပဲြမွာ သြားတီးရတယ္။ သီခ်င္းတိုက္ေနတုန္းမွာလာေျပာတယ္။ ဆံပင္ညႇပ္ပါ။ တုိက္ပံုနဲ႔ပုဆုိးနဲ႔ ဘုရားပဲြမွာ တီးရမွာဆုိတာမ်ဳိး ေျပာတယ္။ ကိုယ္က ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရ ဝတ္ရမွာလား။ ဒါဆို ျမန္မာေကပဲ ထားမယ္။ ဘုိေကေတာ့မထားႏိုင္ဘူးဆုိၿပီး ေသွ်ာင္ထံုး ထံုးလိုက္တယ္။ သူတုိ႔ဘာမွ မေျပာႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီအတုိင္း တီးခဲ့တာပဲ။ ဆံပင္ေတြ ျပန္ေျပၾကေတာ့လည္း ေျပတဲ့အတုိင္းပဲထားၿပီး တီးခဲ့တာ” ရယ္ရယ္ေမာေမာေျပာျပေနေသာ သူႏွင့္အတူ ကြၽန္ေတာ္လည္း လြတ္လပ္ေပါ့ပါးမႈတစ္ခုကို ခံစားေနရသည္။
႐ိုးသားမႈႏွင့္အမွန္တရား တြင္ ေၾကာက္စိတ္မရွိ။ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) ဝင္းအတြင္းမွ စားေသာက္ဆုိင္ေလး၏စားပြဲတစ္ခုေပၚတြင္ စကားလံုးမ်ားစြာရွိေနသည္။ ဖခင္ျဖစ္သူ စက္ရွင္တရားသူႀကီး၏ အစိုးရဝန္ထမ္းဘဝ နယ္ေပါင္းစံုအေျပာင္းအေရႊ႔ခရီးမ်ား။ ၁၉၆၂ အင္းစိန္တြင္ေနၿပီး အလံုၿမိဳ႕နယ္၌ ၉ တန္းကို အျပင္ေက်ာင္းမွတက္ခ်ိန္။ နယ္ခံေက်ာင္းသားတစ္စုႏွင့္ ရန္ျဖစ္သည္။
”ကိုယ္က အဲဒီအခ်ိန္ဂစ္တာတီးတတ္စ ျပဳေနၿပီ။ အလံုေက်ာင္းမွာပဲတက္ခဲ့တဲ့ေက်ာ္ဟိန္းနဲ႔ စင္ေပၚမွာတြဲၿပီး တီးခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒါကို နယ္ခံေက်ာင္းသားေတြက မ်က္စိစပါးေမြးစူးၾကတယ္။ အခုမွ နယ္ကတက္လာၿပီး စတားျဖစ္ေနတာကိုေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ သူတု႔ိေတြဝိုင္းထုိးခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒါျဖစ္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုအိမ္က ေက်ာင္းကေနထုတ္ခဲ့တယ္”ဟု ဦးရဲလြင္က ငယ္ဘဝကိုေျခရာျပန္ေကာက္သည္။
ေနာက္ေတာ့ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ အာရ္အုိင္တီတြင္ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုခင္ေမာင္တိုးတို႔ႏွင့္ဂီတထဲဘဝကို ႏွစ္ပစ္ခဲ့သည္။ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္တု႔ိက သူ႔မွတ္ဥာဏ္ထဲ အစီအစဥ္တက်မရွိေတာ့ေသာ္လည္း အဓိကအရာမ်ားကိုေတာ့ သူမေမ့ပါ။
သူတုိ႔အဖြဲ႔၏ ပထမဆံုးနာမည္ျဖစ္သည့္ ‘ျပႆနာအုပ္စု’ က’ေက်းဇူးတင္တယ္ကမၻာႀကီး’ စီးရီးကို ထုတ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ေတာ့ အဖြဲ႔နာမည္က ‘လိစၧဝီမ်ား’။ ေလဆန္ေသာေကာင္းကင္ဝယ္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ငွက္မ်ား၏ပ်ံသန္းမႈက ေနာက္ဆံုးေတာ့ ‘မဟာဆန္သူ’ျဖင့္ ေအာင္ေျမနင္းခဲ့သည္။
‘မဇၩိမလႈိင္း’ က ကမ္းေပၚတက္လာႏိုင္ခဲ့သည္။ ၁၉၇၄ သည္ ၂၇ ႏွစ္သား ကိုရဲလြင္အတြက္ အေမွာင္ႏွင့္အလင္းတြဲေနေသာ အခ်ဳိးအေကြ႔။
”ကိုယ့္အေဖ ကင္ဆာေရာဂါနဲ႔အသည္းအသန္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကုိယ္ ဆုေတာင္းတယ္။ သူစက္ရွင္တရားသူႀကီးဘဝမွာ တရားမွ်တခဲ့တယ္လုိ႔ ယံုၾကည္တယ္ေလ။ အဲဒီအတြက္ ကိုယ္ဆုေတာင္းေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ မရခဲ့ဘူး”
အျဖစ္အပ်က္ေတြက သူ႔ကို တစ္စံုတစ္ရာခံစားေစႏုိင္ေသးလား။ ကြၽန္ေတာ္မသိပါ။ စားေသာက္ဆုိင္ေလးထဲ ေန႔လယ္စာ စားေနသူေတြ။ ဝင္ထြက္သြားလာေနသူေတြ၊ စကားသံေတြ။ ဆုိင္အတြင္းဘက္ဆီ သူ ေငးေနေသာ္လည္း ဘာကိုျမင္ေနရသည္ကို ကြၽန္ေတာ္မသိ။ သူ႔စကားသံေတြထဲ ထုိအခ်ိန္က ဝမ္းနည္းနာက်င္မႈ၊ အယံုအၾကည္မဲ့မႈႏွင့္သံသယမ်ားျဖင့္ရွိေနခဲ့ေသာ ကိုရဲလြင္ကိုေတြ႔ရသည္။
”အေဖဆံုးၿပီး မၾကာဘူး။ တစ္ေန႔ အေမေလျဖတ္ၿပီး အိမ္ကိုသတိေမ့လ်က္သားနဲ႔ျပန္ေရာက္လာတယ္။ အေမနဲ႔ခဏေလး စကားေျပာခြင့္ရခ်င္တယ္။ သတိျပန္ရၿပီး စကားေျပာခြင့္ေပးဖို႔ ကိုယ္ဆုေတာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ မရျပန္ဘူး။ အဲဒီကစၿပီး ယံုၾကည္မႈေတြေျပာင္းလာခဲ့တယ္”
မိသားစုႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ား၏ အစဥ္အဆက္ကိုးကြယ္မႈကိုစြန္႔လႊတ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ယံုၾကည္ရပ္တည္ရာအတြက္ သူရွာေဖြခဲ့သည္။ သူ၏ ဂီတရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားက ကူညီခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ကာလအတန္ၾကာကိုယ္တိုင္ ထဲထဲဝင္ဝင္ေလ့လာမႈျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦးအျဖစ္ကို စူးနစ္ယံုၾကည္စြာ သူ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။
”ဗုဒၶရဲ့ေမတၱာတရားနဲ႔ သစၥာေလးပါးကိုယံုၾကည္တယ္။ ဆရာႀကီး ဦးဂိုအင္ကာရဲ့တရားစခန္းမွာ ရိပ္သာဝင္ခဲ့တုန္းက နာခဲ့ရတဲ့ဗုဒၶတရားေတာ္နဲ႔သာ ဒီမိုကေရစီအစစ္အမွန္ကို ရႏုိင္တယ္ဆုိတာကိုလည္း ယံုၾကည္တယ္” ဟု ဦးရဲလြင္ကဆုိပါသည္။
ဒါသည္ပင္ သူယံုၾကည္ေသာႏိုင္ငံေရးဟု ကြၽန္ေတာ္ခံစားမိသည္။ သူတစ္ေလွ်ာက္လံုး ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏုိးတီးခတ္ခဲ့သည့္ ေဘ့စ္ဂစ္တာသံလုိပင္ သူ႔စကားေတြက ထူထဲခုိင္မာေနသည္။ သူ႔မွာ ပန္းတုိင္ရွိသည္။
”ကိုယ္အလုပ္ခ်င္ဆံုးက ေတာထြက္ၿပီး တရားအားထုတ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္မလုပ္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဒါကလည္းအမ်ားအတြက္ ေလာကီကိစၥေတြမေက်ေသးလုိ႔ ထင္ပါတယ္”ဟု တည္ၿငိမ္ေသာအသံျဖင့္သူေျပာသည္။
တကယ္ေတာ့ ဦးရဲလြင္သည္ တိတ္ဆိတ္ေသာအႏုပညာသမား။ သူတီးခတ္ေသာဂီတ၊ သူေရးခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ သူေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာေဘ့စ္ဂစ္တာသမားဘဝမွ ဒီ့ထက္ေရွ႔မထြက္ခဲ့။ သို႔ေသာ္တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႔ႏွလံုးသားအတြင္းမွလွ်ိဳ႔ဝွက္ေသာဂီတက သူ႔ကမၻာကိုဖြင့္ခ်ျပခဲ့သည္။
၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ။ ထုိေန႔က ရန္ကုန္သည္ ေရႊဝါေရာင္ ေတာက္ေနခဲ့သည္။ ဓမၼသည္ တစ္ကိုယ္ရည္လြတ္ေျမာက္ရန္ သက္သက္မဟုတ္သည့္အဓိပၸာယ္ျဖင့္ လင္းေနခဲ့သည္။ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈက အားလံုးကိုခြန္အားေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ မ်က္ရည္မ်ား၊ နာက်င္မႈမ်ားႏွင့္ ယမ္းနံ႔ေဝေသာအမဲလုိက္ပြဲတြင္ ေရႊဝါေရာင္က အနီစြန္းခဲ့သည္။ သူထြက္မေျပးပါ။ တုန္လႈပ္ျခင္းကင္းေသာစိတ္ျဖင့္ ထုိေန႔က ဆူးေလလမ္းမႀကီး၏တစ္ေနရာတြင္ထုိင္ကာ သူစြမ္းႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစားခဲ့သည္။ ‘ေမတၱာတရား’။
”ကိုယ္ေမတၱာပဲ ပို႔ေနခဲ့တယ္။ လူေတြ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ေျပးေနၾကတယ္။ ကိုယ့္ကိုဆြဲေခၚသြားတယ္။ ကိုယ္မေၾကာက္ပါဘူး။ ေမတၱာပို႔တာအထဲမွာလည္း ပို႔လုိ႔ရတာပဲ။ သူတို႔ ကိုယ့္ကိုမႏွိပ္စက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတုန္းက စစ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က ကိုယ္နဲ႔မ်က္လံုးခ်င္းမဆုိင္ရဲဘူး။ မ်က္ႏွာခပ္လႊဲလႊဲထားၿပီး ေမးတယ္။ ေျပာတယ္။ မေၾကာက္တဲ့သူကို သူတို႔ဘာမွမလုပ္ရဲဘူးေလ” ယံုၾကည္ေလးနက္မႈျဖင့္ ခြန္အားအျပည့္ပါေသာစကားဟု ကြၽန္ေတာ္႐ိုးသားစြာ ခံစားရသည္။
ထုိစဥ္က သူ တီးခတ္္ခဲ့ေသာဂီတေၾကာင့္ သူ႔ကိုအားလံုးသိခဲ့သည္။ ၂၁ ရက္တာအခ်ဳပ္ကာလၿပီးေနာက္ သူ႔ဘဝသည္ အျခားေသာအဓိပၸာယ္မ်ားထံ ပ်ံသန္းခဲ့ပါသည္။ သူ ထိန္းသိမ္းခံရစဥ္ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားက စိုးရိမ္ပူပန္ေနခဲ့ၾကသည္။ ဒါ ဗုဒၶဘာသာေၾကာင့္လားဟု သူ႔ကိုေမးခဲ့သည္ ဆုိပါသည္။
”ေဆြမ်ဳိးေတြက ေမးခဲ့တယ္။ ဒါ ဗုဒၶဘာသာေၾကာင့္မုိ႔ လုပ္ခဲ့တာလားေပါ့။ ကိုယ္က မဟုတ္ဘူး။ ဒါ အမွန္တရားအတြက္လုပ္ခဲ့တာလုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္” ထုိစကားသည္ပင္ ဦးရဲလြင္၏ ႏွလံုးသားထဲမွဂီတျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ထုိကံတရားသည္ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ေစခဲ့ေသာ ခရီးအစ။ ေနေရာင္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ထုိင္ေနေသာဆုိင္ေလး၏ တံစက္ၿမိတ္ေအာက္သို႔တုိးဝင္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားေနသည္။ သူ႔အက်ႌေပၚက နာေရးကူညီမႈအသင္းတံဆိပ္ ရင္ထုိးေလးကို ကြၽန္ေတာ္ ေငးေနမိသည္။ ဒီအလုပ္က သူလုပ္ခ်င္ခဲ့ေသာ ပရဟိတ။ ထုိ႔အတြက္ ကိုေက်ာ္သူတို႔၏ ဖိတ္ေခၚေနရာေပးမႈက သူ႔ကို ေႏြးေထြးေစခဲ့ပါသည္။
”ကိုယ္တို႔က သူပုန္လုိေနခဲ့တာေလ။ သူ႔လုိ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ စနစ္တက် မလုပ္တတ္ဘူး။ မလုပ္ႏုိင္ဘူး။ ဒါက ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ပဲ။ ကိုယ့္အသက္အရြယ္နဲ႔ က်န္းမာေရးအရ သူတို႔လည္း မခိုင္းပါဘူး။ လုပ္ႏုိင္တဲ့လူငယ္ေတြလုပ္ၾက။ ကိုယ္က ဝင္ရပ္ေပး႐ံုပါ”ဟု နာေရးကူညီမႈအသင္းထဲ အခ်ိန္ျပည့္နီးပါးရွိေနေသာ ဦးရဲလြင္က သူ႔ရပ္တည္မႈကိုရွင္းျပသည္။
ဘာသာလူမ်ဳိးႏွင့္မဆုိင္။ ေသမႈႏွင့္ေနမႈတို႔တြင္ ေငြႏွင့္ဆက္ႏိုင္မွ ဟင္းခ်ႏုိင္သည့္ ရန္ကုန္တြင္ ဒီ အသင္း၏ကူညီမႈက အားလံုး၏ေလ႐ွဴေပါက္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားအတြက္ရည္မွန္းခ်က္တူသူခ်င္း လက္တြဲမိေသာအခါတြင္ ပရဟိတသည္ ႏုိင္ငံေရး၏အေရာင္အေသြးေအာက္တြင္လုိလုိ အခ်ဳိ႔ကယိုးစြပ္ခ်င္သည္။ ကြၽန္ေတာ္က သူရပ္ေနသည့္ဘက္ကို သိခ်င္ခဲ့သည္။
”တရားမွ်တမႈနဲ႔မမွ်တမႈမွာ မတရားတဲ့ဘက္ကေတာ့ မရပ္ႏုိင္ဘူး။ မွားတာကိုလည္း မေထာက္ခံႏိုင္ပါဘူး။ ပ်က္စီးပါေစလုိ႔လည္း ဆုမေတာင္းဘူး။ ေမတၱာပဲပို႔ပါတယ္။ အမွန္နဲ႔အမွားၾကားထဲကေန ေျပလည္ေအာင္လုပ္ေပးဖို႔လုိအပ္ရင္ လုပ္မယ္။ ကြၽန္္ေတာ့္မွာ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ ပါတီစြဲမရွိပါဘူး”ဟု ဦးရဲလြင္က သူ႔ခံယူခ်က္ႏွင့္ သူရပ္ေနသည့္ဘက္ကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ခဲ့သည္။
ထိုယံုၾကည္မႈျဖင့္ပင္ သူေလွ်ာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ လမ္းတူသူခ်င္းမို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ လူမႈေရးႏွင့္ ပရဟိတ၊ေ ေနာက္ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈထဲတြင္ သူလက္တြဲပါဝင္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူ ပါတီဝင္မဟုတ္ဟု ဦးရဲလြင္က ဆုိပါသည္။ ယခင္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏သမီးအေနျဖင့္သာ သိခဲ့ေသာ္လည္း ၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ သူမ၏အရင္းအႏွီးမ်ားေၾကာင့္ ေလးစားယံုၾကည္ခဲ့သည္ဟု ဦးရဲလြင္ကေျပာသည္။
”အရင္က သီခ်င္းဆိုခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ အခုအသက္ ၆ဝေက်ာ္မွ အေမစုရဲ့ပညာေရးရန္ပံုေငြပြဲမွာ ဂစ္တာျပန္ကိုင္တီးၿပီး ဆုိရတာ။ သူ႔မ်က္ႏွာနဲ႔သူ႔စကားေတြၾကားတဲ့အခါ သူအကူအညီေတာင္းတာကို ဘယ္လုိမွ မျငင္းႏုိင္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ တုိင္းျပည္အတြက္သူ႔ဘဝကိုေတာင္ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္တာေတြ၊ ကိုယ္ေတြထက္ အေမာခံႏိုင္တာေတြ၊ အနစ္နာခံခဲ့တာေတြကိုလည္း ေလးစားပါတယ္” ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ သူ တန္ဖိုးထားမႈကိုေျပာသည္။
သုိ႔ေသာ္ သူကေတာ့ျပည္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔သာ ပါတီအတြက္ကူညီႏုိင္သည္ကို ကူညီမည္။ ေဝဖန္စရာရွိလွ်င္ေဝဖန္မည္။ အမွန္တရားအတြက္သာလုပ္မည္ဟု ဦးရဲလြင္က ခုိင္ခုိင္မာမာ ဆိုပါသည္။ ”ေနာက္ဆံုး ဗုဒၶတရားကိုအားထုတ္ရင္း အမွန္တရားနဲ႔ဒီမုိကေရစီအတြက္ ကူညီေပးႏုိင္ရင္လည္း ေပးခ်င္ပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္ၾကားထဲကေန ေျဖရွင္းေပးခ်င္တယ္။ ကိုယ့္ကို ႐ိုက္ခ်င္လည္း ႐ိုက္သြားေပါ့”ဟုဆုိရင္း တစ္ခ်ိန္က မိတ္ေဆြႏွစ္ဦး၏ပဋိပကၡၾကား ဝင္ေရာက္ျဖန္ေျဖရင္း ခဲမွန္ကာ ပြဲၿပီးသြားခဲ့ဖူးသည့္အေၾကာင္းကို ႏႈတ္ခမ္းအေပၚမွဒဏ္ရာကိုျပကာ ဦးရဲလြင္ကျပန္ေျပာင္းေျပာသည္။
အျပင္မွာ ေနက စူးစူးရဲရဲပူေနပါသည္။ ပါတီႏိုင္ငံေရးကင္းရွင္းေၾကာင္း လက္မွတ္တစ္ခ်က္ႏွင့္ ေျမကြက္မ်ား၊ ဂီတအစည္းအ႐ံုးဝင္ခြင့္ႏွင့္ တယ္လီဖုန္းေလွ်ာက္လႊာ၊ အိမ္ေထာင္က်စ ဘဝလုိအပ္ခ်က္ႏွင့္ သူ ျငင္းပယ္ခဲ့ေသာအရာမ်ား။
ေနာက္ ဆုေတာင္းဖက္ဟု သူသံုးႏႈန္းခဲ့သည့္ ဂီတရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားၾကား ေပ်ာက္ဆံုးသြားေသာ မိသားစုဆက္ဆံေရးႏွင့္မဇၩိမလႈိင္း၏ပဋိပကၡမ်ား။
”သူငယ္ခ်င္းေတြကို ကိုယ္ခ်စ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကလည္း သူတို႔ရဲ့အခက္အခဲေတြ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ သူတို႔ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာေတြကို အျပစ္မေျပာပါဘူး။ အဲဒီ ခ်ည္ေႏွာင္မႈေတြထဲမွာ သူတို႔ေတာ္ေတာ္ျပန္ ေပးဆပ္ခဲ့ၾကရတယ္။ ကိုယ္သူတို႔ကို မုန္းလုိ႔မရပါဘူး”ဟုဆုိခဲ့သည့္ ဦးရဲလြင္၏စကားေၾကာင့္ ထုိအရာမ်ားစြာကို စားပြဲေပၚတြင္ ထုိေန႔ကအတုိင္း ကြၽန္ေတာ္ထားခဲ့လိုက္ပါသည္။
တစ္ခ်ိန္က ဂီတခရီးထဲ သူႏွစ္သက္ထိေတြ႔ခဲ့ေသာ မူးယစ္ေဆး၊ သူတို႔၏ အာရ္အုိင္တီေက်ာင္းအနီးမွာပင္ရွိခဲ့ေသာ ေဆးဆုိင္မ်ား၊ အလြယ္တကူရရွိသံုးစြဲႏုိင္ေအာင္ ဖန္တီးေပးခဲ့မႈ၊ ႐ုိးသားပြင့္လင္းစြာေျပာခဲ့ေသာစကားမ်ားစြာက ေလထုထဲအလြယ္တကူေပ်ာက္သြားမည့္အရာမ်ားမဟုတ္။ ထုိ႔အတြက္လည္း သူျပန္ေပးဆပ္ခဲ့ရသည္က က်န္းမာေရး။ အာ႐ံုေၾကာမ်ားအားနည္းမႈႏွင့္ မွတ္ဥာဏ္။ အဆံုးမသတ္ႏိုင္ေသာေရးလက္စတန္းလန္းစာမ်ားႏွင့္ သူေရးခဲ့ေသာသီခ်င္းမ်ားကို မမွတ္မိေတာ့ဟု ဦးရဲလြင္က ဆုိပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူေက်နပ္ေနခဲ့ၿပီ။
”ဘဝက လံုေလာက္ၿပီလုိ႔ ထင္တယ္။ ဒီ့ထက္လည္း အသက္မရွည္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေအာင္ျမင္မႈေတြဘာေတြလည္း မလုိေတာ့ပါဘူး။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ တရားအားထုတ္ၿပီး အမ်ားအတြက္ပဲလုပ္ခ်င္ေတာ့တယ္”ဟု သူေျပာပါသည္။
ျမင့္မားသြယ္ေပ်ာင္းေသာအရပ္အေမာင္းႏွင့္ ကိုယ္ဟန္တြင္ အက်ႌက ပကတိအျဖဴ။ လြယ္အိတ္ကိုလြယ္လုိက္ရင္း ကန္းထရီးစတုိင္ ေကာင္းဘြိဳင္ဦးထုပ္အေရာင္ မႈိင္းမႈိင္းေအာက္တြင္ သူ႔အသြင္က တည္ၿငိမ္လွသည္။ သူ႔ကိုအႏုပညာသမားဟုဆိုလွ်င္ လံုေလာက္ျပည့္စံုပါမည္လား ကြၽန္ေတာ္မသိ။ ေခါင္းစဥ္မ်ားကိုလည္း သူ စိတ္ဝင္စားလိမ့္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္မထင္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ဘဝကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည္။ ပုထုဇဥ္တို႔၏ေလာကသစၥာတြင္ အစြန္းမ်ားစြာရွိပါသည္။ အလယ္ဟုရပ္မိသည့္ေနရာသည္ပင္ အျခားသူမ်ား၏အစြန္းတစ္ဖက္ ဆန္႔က်င္ဘက္။ သုိ႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ လုိက္ရမည့္ဘက္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ လာႀကိဳသည့္ကားဆီ ေလွ်ာက္သြားေသာ ဦးရဲလြင္၏ေက်ာျပင္ကိုေငးကာ ကြၽန္ေတာ္ ေတြးေနမိသည္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ အဓမၼ၏တစ္ဖက္ကမ္းတြင္ သူဖန္တီးေသာ အမွန္တရားဘက္လုိက္သည့္ဂီတႏွင့္အတူ ကြၽန္ေတာ္လည္းယံုယံုၾကည္ၾကည္ဘရပ္ေနခ်င္ပါသည္။
ဟုိမွာဘက္ကမ္းတြင္ ေရာင္နီေလာ…ဆည္းဆာေလာ…။

ေအာင္ခြန္းဆက္
(ယူတာက ဒီေနရာကပါ) http://www.facebook.com/nyeinchanaye81

0 comments:

Post a Comment