ေသြးႏုသားႏု ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံသစ္အား
သည္းေျခပ်က္ေစမည့္ ဇာတ္လမ္း ယခုရက္ပိုင္းလပိုင္းအတြင္း တိုင္းျပည္၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာႏွင့္တရားစီရင္ေရးအာဏာ၊
အာဏာ (၃)ရပ္တို႔အၾကားႀကီးမားလွေသာပဋိပကၡ တစ္ရပ္ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္မူ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမႈျပႆနာသည္ ေျပလည္ေသာေျဖရွင္းေဆာင္႐ြက္မႈ
တစ္စံုတစ္ရာမေပၚထြက္ခဲ့ဘဲ အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအဖဲြ႔ဝင္ (၉)ဦး ႏုတ္ထြက္သြားသည္အထိ
ခရီးေရာက္သြားခဲ့ၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။
ဤျပႆနာသည္ အမႈိက္ကစ၍ျပသာဒ္မီးေလာင္သည့္ကိစၥမဟုတ္ခဲ့ပါ၊ ရွင္ဘုရင္အိပ္ေဆာင္မီးေလာင္၍တိုင္းျပည္ျပာက်ရမည့္ကိန္း ျဖစ္ပါသည္။အေျခပဲ့၍ေတာင္ၿပိဳက်ရျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပါ၊
ေတာင္မႀကီးကဲြၿပိဳ၍ ျမက္ေျမဇာပိျပားရသည့္ကိန္းျဖစ္ပါသည္။ ေအးခ်မ္းစြာေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ကိစၥကို ေျပလည္ရာေျပလည္ေၾကာင္းေျဖရွင္းရန္မႀကိဳးစားၾကဘဲ တိုင္းျပည္အတြက္'ဆိုးရြားလွေသာ စီရင္ထံုးတစ္ခု'တိုးသြားေစရန္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည့္ သမိုင္းဝင္ျဖစ္ရပ္ႀကီးတစ္ရပ္ဟုပင္ ဆိုခ်င္ပါသည္။
ေတာင္မႀကီးကဲြၿပိဳ၍ ျမက္ေျမဇာပိျပားရသည့္ကိန္းျဖစ္ပါသည္။ ေအးခ်မ္းစြာေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ကိစၥကို ေျပလည္ရာေျပလည္ေၾကာင္းေျဖရွင္းရန္မႀကိဳးစားၾကဘဲ တိုင္းျပည္အတြက္'ဆိုးရြားလွေသာ စီရင္ထံုးတစ္ခု'တိုးသြားေစရန္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည့္ သမိုင္းဝင္ျဖစ္ရပ္ႀကီးတစ္ရပ္ဟုပင္ ဆိုခ်င္ပါသည္။
သည္ျပႆနာက ဒီမွာတင္ၿပီးဆံုးသြားပါၿပီလား၊ သည္အားစမ္းပဲြမွာ
မည္သည့္ဘက္ကအႏိုင္ရလိုက္ပါသနည္း။ လႊတ္ေတာ္က အႏိုင္ရလိုက္သည္လား ၊ သမၼတက အႏိုင္ရလိုက္သည္လား
၊ ေရးရာေကာ္မတီမ်ားက အႏိုင္ရလိုက္သည္လား ၊ Win- Win လား၊ Win - Lose လား
Lose - Lose လားဆိုသည္ကိုေတာ့ ျပန္လည္သံုးသပ္ၾကဖို႔လိုမည္ထင္ပါသည္။
ထိုသို႔ဆန္းစစ္ႏိုင္ရန္အတြက္လည္း ေမးခြန္းမ်ားစြာက အသင့္ေစာင့္ႀကိဳေနပါသည္။
(၁) ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအဖဲြ႔ႏုတ္ထြက္သြားသည္ႏွင့္
လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္သည္ဟု အလိုအေလ်ာက္သေဘာသက္ဝင္
အတည္ျပဳႏိုင္ပါသလား။
(၂) အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအဖဲြ႔ဝင္(၉)ဦး
ႏုတ္ထြက္သြားတဲ့ေနရာတြင္ (တရားေရးမ႑ိဳင္လဲၿပိဳရာတြင္) မည္သူတို႔အား ျပန္လည္ခန္႔ထား
ၾကမည္နည္း၊ ထိုခန္႔ထားေသာ အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအဖဲြ႔သစ္သည္ ''လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ားသည္
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္ပါသည္'' ဆိုသည့္အခ်က္ကို (အေျခခံဥပေဒတြင္ ျပဌာန္းထားခ်က္တစ္စံုတစ္ရာကို
ကုိးကားျခင္းမျပဳႏိုင္ဘဲ၊ သမၼတ၏အမိန္႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ လႊတ္ေတာ္အားမလြန္ဆန္ရဲေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊
ေရွ႔ကျဖစ္ပြားခဲ့ေသာျဖစ္ရပ္အေပၚတြင္ စိုးရိမ္မႈျဖင့္ဘယာဂတိလိုက္စား၍ျဖစ္ေစ) လက္ခံအတည္ျပဳေပးၾကပါမည္လား။
(၃) ထိုသို႔ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ားသည္
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္သည္ဟူေသာအခ်က္သည္ ၂ဝဝ၈ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ မပါဝင္ေသာေၾကာင့္
လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မဟုတ္ဟူ၍ပင္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္ရွိေသာ္
ထိုအေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအသစ္ကိုႏုတ္ထြက္ေစရန္ စြပ္စဲြျပစ္တင္မႈမ်ားျပဳလုပ္၍
ဖိအားေပးၾကရဦးမည္လား။
ျပႆနာ၏အရင္းအျမစ္ကို ျပန္လွန္သံုးသပ္ေသာ္ ၂ဝဝ၈ခုႏွစ္တြင္အတည္ျပဳျပဌာန္းခဲ့ေသာ
ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ၂ဝ၁ဝတြင္ ျပဌာန္းခဲ့ေသာ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ားအၾကား
ကဲြလဲြေနခ်က္ျဖစ္သည္ (ဥပေဒ ၂ရပ္လံုးကို နဝတ/နအဖ အစိုးရကပင္ ေရးဆဲြေစခဲ့သည္
ဆိုသည့္အခ်က္ကို အရင္ဦးစြာလက္ခံသိရွိထားရန္လိုသည္) အေျခခံဥပေဒ၏နိဒါန္းတြင္ ''ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္
ဖံြ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက... အနာဂတ္ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ေရရွည္အက်ိဳးရွိၿပီး
ခိုင္မာသည့္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတစ္ခု မရွိမျဖစ္လိုအပ္သည့္အတြက္ ၁၉၉၃ခုႏွစ္မွစ၍
အမ်ိဳးသားညီလာခံကို ေခၚယူက်င္းပေပးခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေရး၊ လံုၿခံဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊
စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ဥပေဒေရးရာ ႐ႈေထာင့္မ်ိဳးစံုမွ အေတြ႔အႀကံဳၾကြယ္ဝသူမ်ား
ၿမိဳ့နယ္အားလံုးမွ တိုင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ေရးဆဲြခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး...''
ဟု တိက်စြာ ေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႔ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ား၏နိဒါန္းတြင္လည္း
''...ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးတြင္ လိုအပ္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖံြ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီကေဆာင္ရြက္ေပးရန္ျပဌာန္းထားသည့္အေလ်ာက္
ႏိုင္ငံေတာ္၏ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို
ေခ်ာေမြ႔စြာေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ဤဥပေဒကိုျပဌာန္းသည္၊ ဤဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအာဏာတည္သည့္ေန႔မတိုင္မီ
ႀကိဳတင္ေဆာင္ရြက္ရသည့္လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ဤဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္သည္ဟု
မွတ္ယူရမည္'' ဟု အတိအလင္းေဖာ္ျပပါရွိသည္။
ထိုသို႔အားျဖင့္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအရ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၃၁ရက္ေန႔တြင္ စတင္အသက္ဝင္ခဲ့ေသာ
ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ ထိုေန႔မတိုင္မီကပင္ျပဌာန္းခဲ့ေသာ၊ ထို ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ
ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရးႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရားမ်ား
လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ေစရန္ျပဌာန္းခဲ့ေသာလႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ား (၂ဝ၁ဝ) ကို ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၏ခက္မမ်ား
(Parts of constitution)အျဖစ္ လက္ခံအတည္ျပဳေပးရမည္သာ ျဖစ္သည္။
ဤေနရာတြင္ ရွင္းလင္းစြာနားလည္ရန္လိုအပ္သည္မွာ ဥပေဒမ်ားကိုေရးဆဲြသည့္ အဖဲြ႔အစည္း
မတူကဲြျပားျခင္းမဟုတ္၊ ေရးဆဲြခဲ့ေသာ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား မတူကဲြျပားျခင္းမဟုတ္၊
လႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ားတြင္ေဖာ္ျပထားေသာအခ်က္အလက္မ်ား အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားသည္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္
မတူျခားနားေသာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ျဖင့္ ဖြင့္ဆိုေဖာ္ျပထားသည့္
ကဲြလဲြျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္၊ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ားတြင္ပါဝင္သည့္ အခ်က္မ်ားသည္
အေျခခံဥပေဒတြင္မပါဝင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အေျခခံဥပေဒတြင္ တိတိပပ ေဖာ္ျပမထားသည့္ ဥပေဒအခ်က္အလက္မ်ားသည္
လႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ားတြင္ပါဝင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ ကဲြလဲြခ်က္မဟုတ္၊
ျခားနားခ်က္မဟုတ္၊ ဆန္႔က်င္ခ်က္မဟုတ္၊ လစ္ဟာခ်က္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဟူသည္မွာ
ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရဖဲြ႔စည္းထားေသာ
(၁)
ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖဲြ႔
(၂)
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ(ကာ/လံု)
(၃)
ႏိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအဖဲြ႔
(၄)
ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြေကာ္မရွင္
(၅)
ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္
(၆)
ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္
(၇)
ျပည္ေထာင္စု ေရွ႔ေနခ်ဳပ္
(၈)
ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္
(၉)
ျပည္ေထာင္စု ရာထူးဝန္အဖဲြ႔
(၁ဝ) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔ကဖဲြ႔စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊
ေကာ္မ႐ွင္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားကိုဆုိလိုသည္ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊
လႊတ္ေတာ္(၃)ရပ္တို႔၏ ဥပေဒမ်ားတြင္ အတိအလင္းဖြင့္ဆိုထားပါသည္။ ထိုသို႔
အေျခခံဥပေဒအရတည္ဆဲျဖစ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ားမွာ
လႊတ္ေတာ္အသီးသီးမွဖဲြ႔စည္းတာဝန္ေပးအပ္ေသာေကာ္မတီမ်ား ေကာ္မရွင္မ်ားသည္
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းမ်ားျဖစ္သည္ဟုျပဌာန္းထားသည္မွာ အျငင္းထြက္ဖြယ္ရာမရွိပါ။
၂ဝဝ၈ ဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဟူသည္မွာ
မည္သို႔ေသာအဖဲြ႔အစည္းမ်ားကိုဆိုလိုသည္ဟု တိတိပပျပဌာန္းထားျခင္း လံုးဝမပါရွိပါ။
သို႔ျဖစ္ရာ လႊတ္ေတာ္ကဆဲြကိုင္ေသာလႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ခံု႐ုံးမွဆဲြကိုင္ခဲ့ေသာ
၂ဝဝ၈ ဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒတို႔သည္ ဆန္႔က်င္ေနျခင္းမဟုတ္၊
မညီညြတ္ျခင္းမဟုတ္၊ တစ္ခုတြင္ အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားသည့္္အခ်က္သည္ အျခားတစ္ခုတြင္
ေဖာ္ျပထားမႈမရွိျခင္းသာျဖစ္သည္။
ဤေနရာတြင္ ခံု႐ံုး၏သံုးသပ္ခ်က္ကို ကိုးကား ၍ေဖာ္ျပရလွ်င္လည္း
''လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၏ဥပေဒမ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖဲြ႔အစည္းဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားေသာ္လည္း
ဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ဟူေသာစကားရပ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားမႈမရွိ'' ဟု ထည့္သြင္းသံုးသပ္ထားသည္ကိုေထာက္ျခင္းအားျဖင့္
အမွန္တကယ္ ခြၽတ္ယြင္းအားနည္းခ်က္သည္ ၂ဝဝ၈ ဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒကိုယ္၌ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း
ရွင္းလင္းစြာသိျမင္ႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ (''ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖံြ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက
... အနာဂတ္ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ေရရွည္အက်ိဳးရွိၿပီး ခိုင္မာသည့္ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတစ္ခု
မရွိမျဖစ္လိုအပ္သည့္အတြက္ ၁၉၉၃ခုႏွစ္မွ စ၍ အမ်ိဳးသားညီလာခံကိုေခၚယူက်င္းပေပးခဲ့ၿပီး
ႏိုင္ငံေရး၊ လံုၿခံဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ဥပေဒေရးရာ႐ႈေထာင့္မ်ိဳးစံုမွ
အေတြ႔အႀကံဳၾကြယ္ဝသူမ်ား ၿမိဳ့နယ္အားလံုးမွ တိုင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ပါဝင္ေရးဆဲြခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ဤျပႆနာတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ၾကေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ (သမၼတ)၊ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္
(လႊတ္ေတာ္ ၃ရပ္)ႏွင့္ တရားေရးမ႑ိဳင္ (အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအဖဲြ႔) တို႔သည္
ျပႆနာ၏အေျခခံအေၾကာင္းရင္းသည္ မည္သည္ျဖစ္သနည္း ထိုအေၾကာင္းျခင္းရာကို
မည္သို႔ညႇိႏႈိင္း၍ ေျဖရွင္းၾကမည္နည္းဆိုသည့္လမ္းေၾကာင္းကို
ဦးတည္ရန္မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ သမၼတသည္ ခံု႐ုံးႏွင့္လႊတ္ေတာ္ၾကားကပဋိပကၡကို
အရွိန္မေလွ်ာ့ႏိုင္ခဲ့၊ အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးသည္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုသည္ကို အေၾကာက္အကန္ကိုင္ဆဲြ၍
မိမိတို႔သည္တရားစီရင္ေရး၏ အျမင့္မားဆံုးအဆင့္အဓိကမ႑ိဳင္ျဖစ္သည္ဟူေသာရပ္တည္ခ်က္ကို
တရားေသဆုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ လႊတ္ေတာ္မ်ားဘက္ကလည္း
အေျခခံဥပေဒ၏လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ရသည့္ျပႆနာကိုေျဖရွင္းရန္ အေျခခံဥပေဒကိုျဖည့္စြက္ျပင္ဆင္ရန္
လုပ္ေဆာင္ရမည္ဆိုသည့္အခ်က္ဆီသို႔ဦးတည္၍မသြားဘဲ
ခံု႐ုံးအဖဲြ႔ဝင္မ်ားႏုတ္ထြက္ေစေရးႏွင့္စြပ္စဲြျပစ္တင္ေရးလမ္းေၾကာင္းသို႔
ဦးတည္၍သြားခဲ့သည္။(ဤလႊတ္ေတာ္သည္ပင္လွ်င္ ပုသိမ္မဲဆႏၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ဦးဝင္းျမင့္
အဆုိတင္သြင္းခဲ့ေသာ 'ေကာင္းမြန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ႏွင့္သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ'
ျဖစ္ေပၚေစေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ား တိုင္း၊ ေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ားအျဖစ္
တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းခံရသူမ်ား၏ ေျပာင္းေရႊ႔ႏိုင္ေသာပစၥည္းမ်ား၊ မေျပာင္းေရႊ႔ႏုိင္ေသာပစၥည္းမ်ားစာရင္းႏွင့္
၄င္းတို႔၏အက်ဳိးစီးပြားမ်ားစာရင္းကိုထုတ္ေဖာ္ေၾကညာ၍ မွတ္တမ္းတင္ထားရန္အဆိုကို
မဲအမ်ားစုျဖင့္ တစ္ခဲနက္ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကဖူးေၾကာင္း ဤေနရာတြင္ ေထာက္ျပလိုပါသည္။)
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွ သမၼတထံေပးပို႔ေသာသဝဏ္လႊာတြင္ပါရွိသည့္ ''သမၼတ၏တင္သြင္းလႊာကို
ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းၿပီး ခံု႐ံုးအဖဲြ႔ ဥကၠ႒ႏွင့္အဖဲြ႔ဝင္မ်ားကလည္း ဆႏၵအေလ်ာက္တာဝန္မွအနားယူသြားေစေရး''
ဟူေသာ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္အနက္ ခံု႐ံုးအဖဲြ႕ ဥကၠ႒ႏွင့္အဖဲြ႔ဝင္မ်ားကလည္း ဆႏၵအေလ်ာက္
တာဝန္မွအနားယူသြားေစေရးဟူေသာအခ်က္မွာ ခံု႐ုံးအဖဲြ႔၏ဂုဏ္သိကၡာကို
တိုက္႐ိုက္ထိပါးလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထို သဝဏ္လႊာသည္ ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ေရးကိုလမ္းဖြင့္လိုက္ေသာ
ကမ္းလွမ္းမႈတစ္ခုမဟုတ္ခဲ့ပါ၊ မိမိတို႔ “အမွားမျပဳလုပ္ေသာေၾကာင့္လိုက္ေလ်ာျခင္းမျပဳလုပ္ႏိုင္”ဟူေသာသေဘာထားကို
ခံု႐ံုးအဖဲြ႔က ေနာက္ဆံုးအခိ်န္ထိဆဲြကိုင္သြားေစသည့္ရာဇသံေပးျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။
တစ္ဖန္တစ္လွည့္အားျဖင့္ ခံု႐ုံးအဖဲြ႔မွလည္း ''တရားစီရင္ေရး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို
ဥပေဒျပဳအမတ္မ်ားကမဲခဲြဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္ ကမၻာတြင္အစဥ္အလာမရွိေၾကာင္း
အေျခခံဥပေဒႏွင့္တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း''
စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္တံု႔ျပန္မႈမ်ားျပဳလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ တိုက္ပဲြေခၚသံေပးလိုက္သည္။
လႊတ္ေတာ္က ခံု႐ုံးအဖဲြ႔ႏုတ္ထြက္မည့္အခိ်န္ကို ေစာင့္ခဲ့သည္။ ခံု႐ုံးအဖဲြ႔ကလည္း
မႏႈတ္ထြက္ခဲ့၊ သမၼတႀကီးက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအရွိန္အဟုန္ရပ္တန္႔မသြားေစရန္ႏွင့္
ျပည္သူသန္း ၆ဝ ၏ မ်က္ႏွာကိုေထာက္ထား၍
လႊတ္ေတာ္ကစြပ္စဲြျပစ္တင္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ေဆာင္ရြက္မည့္အစား အေျခခံဥပေဒအခန္း ၁၂
(ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအား ျပင္ဆင္ျခင္းအခန္း) ပါ အခြင့္အလမ္းမ်ားကိုအသံုးျပဳ၍ေဆာင္႐ြက္ပါက
ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ေကာင္းမြန္ႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံ သဝဏ္လႊာျပန္ပို႔၍
လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုခင္းခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ရန္ ဆံုးျဖတ္ထားၾကၿပီျဖစ္ေသာ
'ဘက္ႏွစ္ဘက္' အေနျဖင့္ သမၼတႀကီးခင္းေပးသည့္လမ္းကို မည္သူမွ်မေရြးခဲ့ၾကေတာ့ပါ။
ထိုအခ်ိန္တြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ တရားစီရင္ေရးေကာ္မတီဥကၠ႒
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကလည္း “အျငင္းပြားစရာေပၚ ေပါက္ခဲ့ရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍
ညွိႏႈိင္းေျဖရွင္းေရးသည္အဓိကက်ေၾကာင္း ထို႔အျပင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အတြင္းရွိေသာ
တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းနားလည္မႈရေအာင္
ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း” ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ခတ္ရန္
ေစာင္မာန္အသင့္ျဖစ္ေနသည့္သူမ်ားကေတာ့ ေျမစာပင္မ်ားကို ထည့္မတြက္ခဲ့ၾကေတာ့ပါ။
ထိုသို႔အားျဖင့္ ျပင္းထန္သည့္ပဋိပကၡ၏ အထြဋ္အထိပ္တြင္ ခံု႐ုံးအဖဲြ႔ဝင္မ်ားအားလံုး
ႏုတ္ထြက္သြားၾကပါသည္။ သည္ေနရာတြင္ ဒီဇာတ္လမ္း ျပည္ဖံုးကားက်ၿပီလား၊ ဤမွ်သာဟု
စာတန္းထိုး၍ ရၿပီလား ၊ ဘယ္သူေတြႏိုင္လိုက္ၾကသနည္း ဘယ္သူေတြ႐ံႈးၾကသနည္း၊
စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ေစခ်င္ပါသည္။
တကယ္တမ္းတင္ျပရလွ်င္ အားလံုး႐ံႈးၾကပါသည္၊ ယမ္းေငြ႔မ်ား၊ မီးေတာက္မ်ား၊
ဟစ္ေၾကြးသံမ်ား၊ ညည္းညဴသံမ်ား ၿပီးဆံုးသြားသည့္ေနာက္တြင္ ၿမိဳ့ႀကီးလည္း ညက္ညက္ေၾက၊
တပ္လည္းျပဳတ္ျပဳတ္ျပဳန္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အက်အဆံုးမ်ားလွသည့္ တိုက္ပဲြတစ္ပဲြဟုပင္
တင္စားလိုပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ ၊ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္၊ တရားေရးမ႑ိဳင္၊ မ႑ိဳင္
(၃)ရပ္လံုး မည္သည့္အျမတ္မွ် မထြက္သည့္အျပင္၊ ျပည္သူမ်ားအဖို႔လည္း
မည္သို႔ေသာအက်ိဳးထူးရလဒ္မွ် ထြက္မလာခဲ့ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္ ဆိုပါလွ်င္
ဤစာ၏နိဒါန္းပိုင္းမွ ေမးခြန္း (၃)ခုမွ ထြက္ေပၚလာဖြယ္ရွိသည့္အေျဖမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ထိုအေျဖမ်ားမွာ
(၁) အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအဖဲြ႔ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားႏုတ္ထြက္သြား႐ုံမွ်ျဖင့္
ေရးရာေကာ္မတီမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္သည္ဟု အလိုအေလ်ာက္သတ္မွတ္ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္
ျဖစ္ပါသည္။
(၂) အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအဖဲြ႔ဝင္ (၉)ဦး ႏုတ္ထြက္သြားတဲ့ေနရာတြင္ မည္သူတို႔အား
ျပန္လည္ခန္႔ထားၾကသည္ျဖစ္ေစ၊ အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအဖဲြ႔သစ္သည္ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ားသည္
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္ပါသည္ဆိုသည့္အခ်က္ကို (အေျခခံဥပေဒတြင္ထည့္သြင္းထားခ်က္
တစ္စံုတစ္ရာကို ကုိးကားျခင္းမျပဳႏိုင္ဘဲ၊ သမၼတ၏အမိန္႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ လႊတ္ေတာ္အားမလြန္ဆန္ရဲေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊
ေရွ႔က ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာျဖစ္ရပ္အေပၚတြင္ ဘယာဂတိလိုက္စား၍ျဖစ္ေစ) လက္ခံအတည္ျပဳေပးၾကမည္မဟုတ္ပါ
။ အကယ္၍ ျပဳခဲ့သည္ရွိေသာ္ ပင္မ မ႑ိဳင္(၃)ရပ္မွ တရားေရးမ႑ိဳင္ၿပိဳလဲျခင္းပင္
ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္လာပါက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအဆက္ဆက္၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒အဆက္ဆက္ႏွင့္
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္'' ...ႏိုင္ငံ ေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေ႐ွာက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္၏ဥပေဒမ်ားကိုလည္းလိုက္နာပါမည္...''
ဟု က်မ္းသစၥာဆို/ ကတိသစၥာျပဳရမည့္အစား '' ... လႊတ္ေတာ္ဥပေဒမ်ားကို ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၿပီး
...'' ဟု က်မ္းသစၥာဆို/ကတိသစၥာျပဳရမည္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
(၃) “လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္သည္ဟူေသာအခ်က္သည္ ၂ဝဝ၈ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္မပါဝင္ေသာေၾကာင့္
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မဟုတ္” ဟူ၍ပင္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္ရွိေသာ္ အေျခခံဥပေဒခံု႐ုံးအသစ္ကို
စြပ္စဲြျပစ္တင္မႈမ်ားျပဳလုပ္၍ ႏုတ္ထြက္ေစရန္ဖိအားေပးျခင္းမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါ၊
သို႔ျဖစ္ပါက ယခင္ အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုးအဖဲြ႔အား ႏုတ္ထြက္ေစရန္ဖိအားေပးခဲ့ျခင္းမွာ
အေဟာသိကံသာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဒုတိယနည္းလမ္းျဖစ္သည့္ “ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ
အခန္း(၁၂) အရ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး” ဟူေသာလမ္းေၾကာင္းကို
မေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကပါသနည္း။
(၁) ဤအခ်က္ကိုျပင္ဆင္လွ်င္ “ေနာက္ထပ္ျပင္ဆင္စရာအခ်က္မ်ားအတြက္
ပိတ္ထားေသာတံခါးမ်ားပြင့္သြားမည္” ကို စိုးရိမ္ၾကေသာေၾကာင့္ေလာ။
(၂) အေျခခံဥပေဒ ၄၃၆(ခ)တြင္
အေျခခံဥပေဒအားျပင္ဆင္ရန္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅
ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္၏ဆႏၵမဲျဖင့္သာျပင္ဆင္ရမည္ဆိုသည့္အခ်က္ကိုျပဌာန္းထားမႈေၾကာင့္
(လက္ရွိလႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အေျခအေနအရ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း မည္သို႔မွ်ေက်ာ္ႏိုင္မည္မဟုတ္ဟူေသာ
ပံုေသနည္းက် စိုးရိမ္မႈမ်ားေၾကာင့္) ပင္ေလာ ဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ားအားထပ္မံေမးျမန္း
ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ထိုအခန္း၁၂ ပါ ပုဒ္မ ၄၃၆(က)တြင္ ျပဌာန္းထားခ်က္အရ '' .... အခန္း(၄)ပုဒ္မ ၇၄၊ ၁ဝ၉၊
၁၄၁၊၁၆၁၊... တုိ႔ကို ျပင္ဆင္လိုလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏
၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္သေဘာတူလက္ခံၿပီးေနာက္ ျပည္လံုးကြၽတ္ဆႏၵခံယူပဲြက်င္းပ၍
ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူအားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ဆႏၵမဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရပါမည္
ဆိုသည့္အခ်က္ကိုေဖာ္ျပထားၿပီး ပုဒ္မခဲြ(ခ)တြင္ ပုဒ္မခဲြ (က)ပါ ထိုျပဌာန္းခ်က္မ်ားမွအပ
က်န္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္လိုပါက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏
၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ေထာက္ခံဆႏၵမဲျဖင့္သာျပင္ဆင္ႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားရာ၊ ဤအခ်က္ကိုဆဲြကိုင္၍
ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ခ်က္ဥပေဒမူၾကမ္းကိုတင္သြင္းျခင္းကို ျပဳႏိုင္သည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ မဲခဲြျခင္းကို ျပဳႏိုင္သည္၊ ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ညႇိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို
လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး “အေရးႀကံဳလာလွ်င္ တပ္မေတာ္သည္ လႊတ္ေတာ္တြင္ မည္သည့္သေဘာထားျဖင့္ရပ္တည္မည္ဆိုသည္ကို
ျပည္သူမ်ားမ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔ၾကရမည့္အခြင့္အေရး” ျဖစ္သကဲ့သို႔ တပ္မေတာ္သားကုိယ္စားလွယ္မ်ားသည္လည္း
တိုင္းျပည္အတြက္လိုအပ္ေသာ အေရးပါသည့္ က႑တစ္ရပ္အလွည့္အေျပာင္းတြင္
မည္သုိ႔ေတာ္တည့္မွန္ကန္စြာ ရပ္တည္ၾကမည္၊ မည္သို႔မွန္မွန္ကန္ကန္ဆံုးျဖတ္ၾကမည္ဆိုသည္ကို
ျပည္သူတို႔အား သက္ေသျပႏိုင္မည့္အခြင့္အေရးျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ လက္ေတြ႔တြင္
ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးတစ္စံုတစ္ရာထြက္ေပၚႏိုင္ေသာ ဤလမ္းကို
အဘယ္ေၾကာင့္မေရြးခဲ့ၾကပါသနည္း။ မေရြးလိုခဲ့ၾကပါသလား၊ မေရြးရဲခဲ့ ၾကပါသလား ။
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ဤျပႆနာတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္သူအားလံုး အႏိုင္မရခဲ့ပါ။
အားလံုး႐ံႈးခဲ့ၾကပါသည္ Lose - Lose -Lose သာျဖစ္ခဲ့သည္။ သမၼတႏွင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္သည္လည္း
အႏိုင္မရခဲ့ပါ ၊ တရားေရးမ႑ိဳင္သည္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့ပါသည္၊ ဥပေဒျပဳမ႑ိဳင္သည္ေကာ
ႏိုင္ခဲ့ပါသလား။ အေျခခံဥပေဒ၏ ျပင္ဆင္ရန္ျဖည့္စြက္ရန္လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို
ျမင္ေတြ႔ေနပါလ်က္ႏွင့္ မည္သို႔မွ်လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိဘဲ
လုပ္ေဆာင္ရန္လည္းအားမထုတ္ခဲ့ၾကဘဲ ၊ ခံု႐ုံးအဖဲြ႔ကို
စြပ္စဲြျပစ္တင္လွ်က္ႏုတ္ထြက္ေစခဲ့ျခင္းသည္ ျပည္သူမ်ားအားကိုယ္စားျပဳသည့္လႊတ္ေတာ္တစ္ရပ္အေနျဖင့္
ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုမဟုတ္ခဲ့ပါ။
ဤေနရာတြင္ ငယ္စဥ္ကဖတ္ဖူးေသာ စာတိုေပစေလးမ်ားကို မွ်ေဝလိုပါသည္။
တိုင္ကုိဖက္၍ငိုေနေသာကေလးအား အငိုတိတ္ေစရန္ ကေလးလက္ထဲသို႔ ပဲေလွာ္ထည့္ေပးခဲ့သည္။
ကေလးက လက္ကိုျဖဳတ္လွ်င္ ပဲေလွာ္မ်ားလြတ္က်မည္စိုး၍ ငိုျပန္သည္။ ထိုအခါ ညဏ္ႀကီးရွင္က
ပဲေလွာ္ကိုျပန္ယူ၍ ကေလးလက္ကိုျဖဳတ္ေစၿပီးမွ လက္ခုပ္ထဲသို႔ျပန္ထည့္ေပးႏိုင္သည္ကိုမစဥ္းစားဘဲ
တိုင္ကိုျဖတ္၍ ကေလးလက္ကိုျဖဳတ္ယူေစခဲ့သည့္ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ဖူးခဲ့သည္။ တစ္ဖန္
ဆိတ္တစ္ေကာင္သည္ အိုးထဲသို႔ေခါင္းထုိးလွ်ဳိၿပီး အစားစားရာ ေခါင္းတစ္ၿပီးျပန္မထြက္ႏိုင္ျဖစ္ေနသည္ကို
အိုးမကဲြေစရန္ဆို၍ ဆိတ္၏ေခါင္းကိုျဖတ္ေစၿပီးမွ ေခါင္းထုတ္၍မရျပန္သျဖင့္
အိုးကိုခဲြရျပန္ေသာအေၾကာင္းကိုလည္း ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ခံု႐ုံးျပႆနာတြင္လည္း
တိုင္တစ္လံုးဆံုး႐ံုမွ်သာဆိုလွ်င္ ေတာ္ေရာ့မည္။ ဆိတ္လည္းေခါင္းျပတ္ အိုးလည္းကဲြဆိုလွ်င္ေတာ့
တိုင္းျပည္မွာ မိေအးအခါခါ နာေရာ့မည္။
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ ျပႆနာမ်ားစြာရွိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဒီမိုကေရစီသို႔ကူးေျပာင္းကာစ
ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံတြင္ ျပႆနာမ်ားမွာ ပို၍ပင္မ်ားေျမာင္လွပါသည္။ အဘက္ဘက္မွ
ယိုယြင္းေနေသာႏိုင္ငံေတာ္အား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ပ်က္ျပားေနေသာ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးအား
ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျခင္း၊ အမ်ဳိးသားအက်ိဳးစီးပြားမ်ားကို ျမွင့္တင္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း
စသည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို အင္တိုက္အားတိုက္ အရွိန္ျမႇင့္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္မွာ
ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္မႈရွိရန္လိုအပ္ပါသည္။ ပင္မ မ႑ိဳင္ ၃ရပ္ျဖစ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊
ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္တရားေရးမ႑ိဳင္တို႔သည္ တစ္ခုကိုတစ္ခု အျပန္အလွန္သဟဇာတျဖစ္လ်က္ အေျခ ၃ေခ်ာင္းေထာက္
(Tripod) သဖြယ္ အမွီသဟဲျပဳထိန္းေက်ာင္းေနၾကရပါမည္။ သို႔မွသာ ႏိုင္ငံေတာ္အား
တည္ၿငိမ္ေသာေထာက္တိုင္အျဖစ္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစပါလိမ့္မည္။ အေျခတစ္ေခ်ာင္းလဲက်လွ်င္
က်န္အေျခႏွစ္ေခ်ာင္းလည္း ေထာင္မတ္က်န္ေနမည္မဟုတ္သကဲ့သို႔
ထိုမ႑ိဳင္မ်ားပဋိပကၡျဖစ္လ်က္မညီမညြတ္ျဖစ္ေနၾကပါလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္မႈ ပ်က္ျပားပါလိမ့္မည္။
ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္မႈပ်က္ျပားခဲ့လွ်င္ မလိုလားအပ္ေသာျပႆနာမ်ား
ေနာက္ဆက္တဲြေပၚေပါက္လာႏိုင္ပါသည္။ ထိုအခါ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡပင္လယ္ေဝခဲ့ရသည့္
သန္း ၆ဝ ေသာ ျပည္သူတို႔၏ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ပ်က္ျပားသြားရပါလိမ့္မည္။ ေနာက္ျပန္
လႈိင္းတံပိုးမ်ား၏႐ိုက္ခတ္မႈတို႔ကို ျပင္းထန္စြာႀကံဳေတြ႔ ၾကရပါလိမ့္မည္။ ျပည္သူတို႔ကယံုၾကည္အားထား၍
ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားေသာ ျပည္သူတို႔ကိုယ္စား တိုင္းျပည္၏အဓိကမ႑ိဳင္ႀကီးမ်ားတြင္
တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနၾကေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အမိႏိုင္ငံေတာ္အား
ထိုသို႔ေသာျဖစ္ရပ္ဆိုးမ်ား ထပ္မံမႀကံဳေတြ႔ၾကေစလိုေသာေစတနာ မွန္ၾကပါလွ်င္၊ ျပည္သူ
သန္း ၆ဝ တို႔၏အနာဂတ္ဘဝကို တည္ၿငိမ္စြာဦးေဆာင္မႈေပးလိုေသာစိတ္ရင္း မွန္ၾကပါလွ်င္
မ႑ိဳင္ ၃ ရပ္တို႔အၾကား ေစ့စပ္ျခင္း၊ ညႇိႏိႈင္းျခင္းမ်ားျဖင့္ သဟဇာတျဖစ္စြာ အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္း၍
တိုင္းျပည္ကိုညီညီညြတ္ညြတ္ဦးေဆာင္ၾကေစလိုပါေၾကာင္း သံုးသပ္အႀကံျပဳလိုက္ရပါသည္။
ထင္လင္းဦး (Wisdom Villa)
(က်ေနာ့္အျမင္မွာ ဖြဲ႔စည္းပံုတိုင္းမွာ
အစိုးရေတြမ်က္ျဖဴဆိုက္ရင္ကုစားဖို႔ ထြက္ေပါက္ေပးထားရပါတယ္။ - ၄၇
ဖြဲ႔စည္းပံုရဲ့ထြက္ေပါက္ဟာ လႊတ္ေတာ္နဲ႔တရားရံုး (ဥပေဒျပဳေရးနဲ႔တရားစီရင္ေရးအာဏာ-လႊတ္ေတာ္မွာအစိုးရကိုအယံုအၾကည္မရွိအဆိုတင္
မဲခြဲဆံုးျဖတ္ တရားရံုးက အတည္ျပဳေပး)။ ၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံုက်ေတာ့ မဆလပါတီ
(တစ္ပါတီစနစ္နဲ႔ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ-ဦးေဆာင္ပါတီက အစိုးရလႊတ္ေတာ္နဲ႔ တရားစီရင္ေရးေတြ
ဆက္ရွိဆိုရွိ ေပ်ာက္ေတာ့ဆိုေပ်ာက္)ျဖစ္ၿပီး ၂ဝဝ၈ က်ေတာ့ အေရးေပၚ အေျခအေနေၾကျငာတာ (ကာခ်ဳပ္လက္ထဲအာဏာထိုးေပးရတာ
တနည္းေျပာရရင္ စစ္အာဏာတရားဝင္သိမ္းယူခြင့္- ျဖစ္ပါတယ္-မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ)
(ယူတာက) http://www.facebook.com/notes/messenger-news-journal/%E1%80%B1%E1%80%9E%E1%80%BC%E1%80%B8%E1%82%8F%E1%80%AF%E1%80%9E%E1%80%AC%E1%80%B8%E1%82%8F%E1%80%AF-%E1%80%92%E1%80%AE%E1%80%99%E1%80%AD%E1%80%AF%E1%80%80%E1%80%B1%E1%80%9B%E1%80%85%E1%80%AE%E1%82%8F%E1%80%AD%E1%80%AF%E1%80%84%E1%80%B9%E1%80%84%E1%80%B6%E1%80%9E%E1%80%85%E1%80%B9%E1%80%A1%E1%80%AC%E1%80%B8-%E1%80%9E%E1%80%8A%E1%80%B9%E1%80%B8%E1%80%B1%E1%80%BB%E1%80%81%E1%80%95%E1%80%BA%E1%80%80%E1%80%B9%E1%80%B1%E1%80%85%E1%80%99%E1%80%8A%E1%80%B9%E1%80%B7-%E1%80%87%E1%80%AC%E1%80%90%E1%80%B9%E1%80%9C%E1%80%99%E1%80%B9%E1%80%B8/416512541743397
0 comments:
Post a Comment