Thursday, October 25, 2012

သိန္းေဖျမင့္(သို႔မဟုတ္)အနီေခတ္ (ဒဂုန္တာရာ) ရုပ္ပံုလႊာ - ၁၉၅၅)

0 comments
(၁)တေလာက “မိတ္ေဆြအခ်ဳိ႔အား တိတ္တိတ္ဘိတ္၍ ႀကိတ္လုပ္ေသာ စားေသာက္ပြဲသို႔”ဟူေသာ ဘိတ္စာတေစာင္ ရထား၏။ ပဌမေတာ့ ေရႊေပလႊာ လားေအာက္ေမ့လိုက္၏။နာက္မွ သိန္းေဖျမင့္၏မြးေန႔ဘိတ္စာဖစ္ေန သည္ကိုတြ႔ရ၏။ သူ႔ဘိတ္စာမွာ ေဆာင္းပါးတမွ်ထင္ရ၏။ ၾကည့္...“မိတ္ေဆြ သည္လိုႏွင့္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဇူလိုင္(၁၀)ရက္ေန႔မွာ အသက္(၄၀) ျပည့္ေတာ့ မည္။ ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္ အက်ဳိးရွိစြာေနခဲ့ရတဲ့ႏွစ္ေတြေတာ့ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ေအာင္ျမင္မႈထက္ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားကပိုမိုျပည့္ညွပ္ေနခဲ့ေသာ ဘ၀ခရီးပါဘဲ။ သို႔ေပမဲ့ ဆံုး႐ႈံးမႈ ေအာင္ျမင္မႈေတြအပထားၿပီး လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ မိမိႏွင့္ တကြေသာ လူ႔ဘ၀တခုလံုးတည္ၿမဲေရးႏွင့္တိုးတက္ေရးတို႔အတြက္ လႈပ္ရွားလုပ္ကိုင္ေနရမယ္ဆိုတဲ့ သဘာ၀တရားကိုယံုၾကည္တဲ့အတိုင္း လႈပ္ရွားလုပ္ကိုင္လို႔ေတာ့ ေနခဲ့တာပါဘဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ အသက္ ၄၀ ျပည့္တာကို၀မ္းသာတယ္။ ေရွ႔သည္ထက္ ႀကီးႀကီးသြားေအာင္ေနမယ္ဆိုၿပီး အားတက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အရင္ကဆိုရင္ အသက္ႀကီးလာၿပီဆိုတာေတြလဲ မေတြးခ်င္၊ ငယ္တယ္လို႔သာ အထင္ခံခ်င္တယ္။ ခုေတာ့ အသက္ႀကီးလာတာကိုဘဲ ခရီးဦးႀကိဳျပဳခ်င္တဲ့ဆႏၵ ျဖစ္လာတယ္။ ငါႀကီးလာၿပီကြလို႔ ဂုဏ္ယူခ်င္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိတ္ေဆြအခ်ဳိ႔နဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲဆင္ခ်င္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ႀကီးလာၿပီလို႔ဂုဏ္ယူသလို မိတ္ေဆြလဲသတိရၿပီး ဂုဏ္ယူေစခ်င္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ၁၉၅၄ ဇူလုိင္လ ၁၀ရက္၊ စေနေန႔ ညေန ၆ နာရီ မွ ၉ နာရီထိ။ ဘုရားလမ္း ဆန္းကာဖီးမွာ ႀကိဳက္သလိုယူစား ညစာ စားပြဲရွိတယ္။ မူးယစ္စရာအေဖ်ာ္ယမကာ ခပ္ယဥ္ယဥ္မ်ားလဲပါတယ္”
ဘိတ္စာ အဆုံးတြင္ “ကၽြန္ေတာ့အိတ္ကို ေထာက္ထားညွာတာၿပီး လာလွ်င္ လာမယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ၈၊၇၊ ၅၄ မတိုင္မီ ႀကိဳတင္ၿပီး အေၾကာင္းျပန္ေစလိုပါတယ္”ဟုလည္း ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ဆက္ဆက္သြားမည္ဟုတြက္ထား၍ ျပန္စာ မပို႔ျဖစ္။
ထိုညေန ဆန္းကာေဖးသို႔ေရာက္သြားေသာအခါ သိန္းေဖျမင့္က အ၀မွဆီး၍ “လာ... လာ မင္း ဘာျဖစ္လို႔ စာမျပန္သလဲ”ဟု ၿပံဳး၍ အျပစ္ဆို၏။
သူသည္ ေခ်ာကလက္ေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ အေပၚအကၤ်ီအျဖဴေပၚတြင္ အနီ အျပာ အညိဳ အစင္းမ်ားခက္ထားေသာ ခပ္ျဖဴသန္႔သန္႔၊ ပေလကပ္ဆင္ ခ်ည္လံုခ်ီႏွင့္။ ဆံပင္ကို ပိပိေၾကာ့ေၾကာ့ဖီးသင္ထားသျဖင့္  ရုပ္ရည္ ႏုလာသလို မွတ္ရသည္။ ခါတိုင္းေတြ႔ခဲ့ရေသာ သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ ဆင္ယင္ထားျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထင္ထားလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ၿပံဳးကာ “မလာျဖစ္ဘူးဆိုယင္သာ စာျပန္ဖို႔ လိုမယ္မဟုတ္လား ကိုသိန္းေဖရ”ဟုေျပာကာ ဗိုလ္လက္်ာႏွင့္ ကာတြန္းဆရာကိုဟိန္စြန္းၾကားတြင္ ၀င္ထိုင္လိုက္သည္။
“ဘာဟုတ္မလဲကြ အားလံုးစာျပန္ၾကတယ္။ မင္း တေယာက္ထဲ မျပန္တာ။ ေအး ... မင္းေတာ့ ေျပာစရာကို ျဖစ္ေနတာဘဲ”ကၽြန္ေတာ္က ရယ္ေမာကာ “ဒါျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အစားမစားဘူးဗ်ဳိ႕ ၀ယ္စားမွဘဲ”
သိန္းေဖျမင့္သည္ မ်က္မွန္ထဲမွ ခပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရယ္ေမာေနေလသည္။ ထိုအခိုက္ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္ႏွင့္ ဘြိဳင္ကုလားသည္ ဖလ္ခြက္ေရာင္ နီနီ၀ါ၀ါမ်ားတင္ကာ အပါးကပ္လာ၍ ကၽြန္ေတာ္က “မူးယစ္စရာ အေဖ်ာ္ယမကာ ခပ္ယဥ္ယဥ္ေတြလား” ဟု ေမးလုိက္သည္။
သူက ၀ိုင္ကလပ္တခုကို ယူကာ “ငါ့ ခ်စ္ယင္ ေသာက္ရမယ္ကြ”ဟု ဆိုၿပီး အတင္းေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ နီေစြးေစြးေရာင္ သဗ်စ္သီးအရက္ခ်ဳိကို လွမ္းယူသည္။
“ခ်ဳိရဲ႕လား”
“ခ်ဳိပါတယ္ကြ၊ ေသာက္ပါ ... တခါတေလဘဲ”
ကၽြန္ေတာ္သည္ ပခံုးတြန္႔လိုက္သည္။ အာလူးေၾကာ္ႏွင့္ ေျမပဲလင္ပန္း ေရာက္လာျပန္သည္။
ပန္းခ်ီဦးအုန္းလြင္ေရာက္လာ၍ သိန္းေဖျမင့္လည္း ႏႈတ္ဆက္ရန္ ကၽြန္ေတာ့အပါးမွထြက္သြားသည္။ ေနာက္ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ ဦးခ်န္ထြန္း ေရာက္လာသည္။ တဖြဲဖြဲ ေရာက္လာၾကေတာ့သည္။ လူေတြကား စံုလွသည္။ သိန္းေဖျမင့္က်င္လည္ခဲ့ေသာဇာတ္ခံုႏွင့္ ေကာ္ျပား၊ စာေပေလာက၊ တရားေဟာစင္ျမင့္သံသရာမွ မိတ္ေဆြမ်ား။ ကိုယ့္အစုႏွင့္ကိုယ္ ထိုင္ၾက၍ ရယ္ေမာသံ၊ ျငင္းသံ၊ ခံုသံတို႔ျဖင့္ ဆူညံေန၏။ ဦးညာဏက “ကိုယ္ ဘယ္ေလာက္ ေဖါက္ျပန္ေနၿပီလဲ...”ဟု ရယ္ေမာကာ ေမးေန၏။
“စာအုပ္ မေရးဘူးလား”ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးလိုက္သည္။
“စာအုပ္က ပုိက္ဆံမရဘူး ကိုယ့္လူ”
အလုပ္သမား အတြင္းေရးမွဴးေဟာင္း သခင္ဗတင္ ေရာက္လာျပန္သည္။ ဆံပင္ကို ပိျပားေနေအာင္ဖီးထားၿပီး ဒန္ေရာင္ကဲ့သို႔ ကိုယ္ေရာင္ကုိယ္၀ါ ဖိတ္လက္ေန၏။ ေခါင္းစုတ္ဖြားႏွင့္ ဇ၀ေနာ့စကီးလည္း အရက္ခြက္တကိုင္ကိုင္ႏွင့္ ေတြ႔ရ၏။
အစုိးရပိုင္းမွကား ... ကိုထြန္းအံု (ျမဴနီစပါယ္မင္းႀကီး) သာ ေတြ႔သည္။ ကိုထြန္းအုံက လွမ္း၍ ကၽြန္ေတာ့အား “ခင္ဗ်ားလဲ မျမင္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနျပန္ၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္ေနၿပီထင္တယ္” ဟု ေနာက္လိုက္သည္။ တြမ္လာမက္ဆိုေသာ ကုလားဆရာ၀န္လည္း ပါ၏။ သူကား တက္ေခတ္နတ္ဆိုးတုိ႔၏ ပေယာဂဆရာႀကီးတည္း။ တက္ေခတ္နတ္ဆိုး၀တၳဳ၌ သူေဌးသမီး ညီမေလးႏွင့္ကြဲေနစဥ္ အစ္ကိုႀကီးမွာ လာမက္ႏွင့္ ေဆးကုေနရေလ၏။
သိန္းေဖျမင့္က ဟုိအစုမွဒီအစု ကူးေခ်သန္းေခ်လုပ္၍ ေနသည္။ သူ၏ ဘ၀အခဏ္းမ်ားကဲ့သို႔ပင္ စာေပေလာကမွ ဇာတ္ခံုေပၚေရာက္လာ၏။ ေနာက္ ႏုိင္ငံေရး၀ဲၾသဃထဲ နစ္သြားျပန္၏။
ကၽြန္ေတာ့ မ်က္ေစ့ထဲတြင္ကား ေရႊငါးကေလးကဲ့သို႔ မီးေရာင္၌လူးလားကူးခတ္ကာ ျမဴးရြင္ပ်ေနေသာ သူ႔ကို အသက္ ၄၀ ျပည့္ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔မွာမွ ႏုပ်ဳိရြင္လန္းေနသည္ဟု ထင္မိသည္။
ေနာက္ဆံုးေရာက္လာသူတို႔ကား ညိဳျမ၊ ႏိုင္ငံေရးဂ်ပိုး စေသာ “လြတ္လပ္ေသာ”သတင္းစာဆရာမ်ားျဖစ္၏။ လြတ္လပ္စြာပင္ အရက္တို႔ စီးဆင္းၾကကုန္၏။ ပလံုစီထေနေသာအရက္ေရယဥ္၏ လႈိင္းသံႏွင့္အတူ ရယ္ေမာသံမ်ားထြက္လာသည္။
 “ဆာလွၿပီဗ်ာ”ဟု ကၽြန္ေတာ္က မေအာင့္ႏိုင္ဘဲ သိန္းေဖျမင့္အားလွမ္းေျပာလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့အပါးရွိ သခင္ဗတင္ႀကီးကလည္း “ကၽြန္ေတာ္ ေထာက္ခံတယ္ဗ်ဳိ႔”ဟု သူ၏ ၀ိုင္းစက္ေသာပန္းပြင့္မ်က္ႏွာႀကီးကို လွပ္၍ဆို၏။
“ျပင္ေနပါၿပီ
ထိုအခိုက္ တေ၀ါေ၀ါဆူညံသံမ်ားၾကားထဲမွ စားပြဲခံုကိုေခါက္သံထြက္လာ၍ အသံနည္းနည္းတိတ္သြားသည္။ စားပြဲထိပ္မွ အဂၤလိပ္စာပါေမာကၡ ဦးမ်ဳိးမင္းက “လူႀကီးမင္းမ်ားခင္ဗ်ား အရက္ခြက္ကို ကိုင္ၾကပါ။ ဦးသိန္းေဖျမင့္ အသက္ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစ”ဟု ေၾကြးေၾကာ္လိုက္သည္။
ပရိသတ္မ်ားထံမွ “ရွည္ပါေစ”ဟူေသာအသံမ်ား ညံစီ၍ထြက္ေပၚလာၿပီး တေသာေသာရယ္ေမာေနၾကသည္။ သိန္းေဖျမင့္ကလည္း အရက္ခြက္ကိုေႁမွာက္လ်က္ “ႂကြလာေသာမိတ္ေဆြမ်ားလည္း အသက္ရာေက်ာ္ ရွည္ပါေစ”ဟု ျပန္၍ ဆုေတာင္းလိုက္ေလသည္။

(၂) ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို စတင္သိသည္ကား သိန္းေနႏြယ္ႏွင့္ ဝေနငေဘ ဘဝက ျဖစ္သည္။ လူခ်င္းကားသိသည္မဟုတ္။ စာကို စတင္ ခင္မင္စဥ္ကျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ၁၉၃၄ -၃၅ ေလာက္ဆီက စာ႐ူး႐ူးေနေသာအခါျဖစ္၏။ ထုိအခါက တကၠသိုလ္ပရ၀ုဏ္မွထြက္ေပၚ၍လာေသာ ေခတ္ဆန္းစာေပကို သေဘာက်လ်က္ရွိေန၏။ တကၠသိုလ္မေရာက္ေသးေသာ္လည္း တကၠသိုလ္မဂၢဇင္းမ်ားကို ရွာေဖြဖတ္႐ႈလ်က္ရွိသည္။ ယူနီဘာစီတီေဘာလံုးပြဲအထူးထုတ္တြင္ ေဘာလံုးသမားမ်ားကိုခ်ီးက်ဴးေသာ သိန္းေနႏြယ္၏ကဗ်ာတပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္ရ၏။ ေနာက္ ၀တၳဳတိုကေလးတပုဒ္ ဖတ္ရျပန္၏။ “သိန္းေနႏြယ္”ဟူေသာ အမည္ကုိ စတင္သိလာ၏။ သပိတ္ေမွာက္ေခတ္ကလည္း စည္ေတာ္သံတပုဒ္ကို ဖတ္ရဘူးသည္ထင္၏။
သတိထားမိသည္ကား ဂႏၳေလာကတြင္ ပါေသာ “ငါ့လင္ႏွင့္ ငါ့ေငြ” ၀တၳဳျဖစ္သည္။ ရွည္သျဖင့္ ႏွစ္ပတ္လားမသိ ဆက္ထည့္ရသည္။ “ငါ့လင္ႏွင့္ ငါ့ေငြ”မွာ အညာေလပါၿပီး ကပ္ေစးႏွဲေသာေျမရွင္အမယ္ႀကီးအား ဥစၥာသိုက္တူးေသာအဘိုးႀကီး ထင္ေၾကးမကိုက္ျဖစ္ရပံုကို ခပ္ရြင္ရြင္ သရုပ္ေဖၚထားေပ၏။ ငါ့လင္ႏွင့္ ငါ့ေငြဟူ၍ ခြဲျခားပံုမွာ သေရာ္ခ်က္ဟာသပါ၏။
စာဆိုေတာ္မဂၢဇင္း ထုိေခတ္ကထြက္လာရာ သိန္းေနႏြယ္၏ `စစ္သည္ေတာ္´ ၀တၳဳပါလာသည္။ စစ္သည္ေတာ္ကား ဗမာျပည္ နယ္ခ်ဲ႔လက္သုိ႔ က်ေရာက္သည့္ေခတ္ကုိေနာက္ကားခံကာ အမ်ဳိးသားစိတ္ဇာတိမာန္ကို လႈံ႔ေဆာ္ထားသည္။ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းျဖင့္ အဆင္ေဖၚထားသျဖင့္ ဖတ္ခ်င့္စဖြယ္ျဖစ္ေနသည္။ အညာေလႏွင့္ ရာဇ၀င္သံပါေအာင္ေရးထားသည္။
ထို႔ေနာက္ ဒဂုန္မဂၢဇင္း တကၠသိုလ္က႑တြင္ သိန္းေနႏြယ္၏ဝတၳဳမ်ား ဖတ္ရျပန္သည္။ “ဆိုသစၥာ” ၀တၳဳကေလးမွာ အေက်ာ့ဆိုေသာ မိန္းမပ်ဳိကေလး၏စိတ္ကူးယဥ္ပံုကို ဖြဲ႔ထားသည္။ “ဝေန ငေဘ”အမည္ႏွင့္လည္း ေတြ႔လာရျပန္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆမ်ား ကဲစျပဳ  လာေတာ့သည္။ `မိန္းမသူရဲေကာင္း ၀တၳဳတြင္လည္း ထုိ႔အတူျဖစ္သည္။ နဂါးနီစာအုပ္တုိက္ဟူ၍ တိုးတက္ေသာ စာေပမ်ား၊ မာက္စ္ဝါဒ ဘာသာျပန္မ်ားျဖန္႔ခ်ီရန္ လူငယ္တစု စတင္ႀကံစည္စက “သိန္းေဖ”ဟူေသာနာမည္ရင္းျဖင့္ “တက္ဘုန္းႀကီး“ဝတၳဳ ထြက္လာေလ၏။ ထုိအခါက ကိုသိန္းေဖမွာ ကာလကတၱားတြင္ အမ္ေအတက္ေနသည္ဟု သိရ၏။ အမွန္အားျဖင့္ “တက္ဘုန္းႀကီး”ဝတၳဳမွာ ဘုန္းႀကီးမ်ားက မခံရပ္ႏိုင္၍ကန္႔ကြက္သျဖင့္ နာမည္ႀကီးလာေသာ္လည္း ၀တၳဳအေနႏွင့္ အေတာ္ေကာင္းသည္ဟု ထင္သည္။
ဘုန္းႀကီးေတြကိုေဆာ္လိုက္မဟဲ့ ဟူေသာ သေဘာမ်ဳိးမဟုတ္။ သဒၶါလြန္ေသာ သူေဌးမအပ်ဳိႀကီးႏွင့္ ရာဂေတာက္စားေသာ ဓမၼကထိကတဦး၏ အခ်စ္ဇာတ္ကြက္ကို လွပစြာသရုပ္ေဖၚထားေသာ သရုပ္ေဖၚဝတၳဳတပုဒ္အေနႏွင့္ အႏုပညာေျမာက္ေနသည္။ ထိုအခါက တက္ဘုန္းႀကီးဝတၳဳကုိ သေဘာက်မိသည္။
ဆက္လက္၍ထြက္လာေသာ “သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသား”ဝတၳဳႏွစ္တြဲမွာလည္း ၁၉၃၆ခု သပိတ္ေမွာက္အျဖစ္အပ်က္ကို တခမ္းတနား သရုပ္ေဖၚထားေပသည္။ ဇာတ္ေကာင္မ်ားစြာပါ၍ သပိတ္အေျခအေနကို ေဝဘန္မႈအေရာင္ျဖင့္ ျခယ္ထားေပ၏။ အခ်ဳိ႔ ဝတၳဳပါအယူအဆ မ်ားကုိ သေဘာမတူေသာ္လည္း ဝတၳဳတည္ေဆာက္ပံုေကာင္းသည္ကုိ သတိထားမိလုိက္သည္။ ဝတၳဳမွာအဆံုးသတ္နိဂံုးခ်ဳပ္ မထြက္လာေတာ့ေပ။ ထုိ႔ေနာက္ ျမန္မာ့အလင္းႏွစ္ပတ္လည္ အထူးစာေစာင္မ်ားတြင္ တညတုန္းက၊ ေရနံ၊ လြတ္လပ္ေရးစေသာ ဝတၳဳမ်ားကို ဖတ္ရသည္။ “တညတုန္းက”မွာ သြားေလသူ၏သခၤ်ဳိင္းေျမေပၚတြင္ ေနာက္လင္ႏွင့္ေတြ႔ဆံုၾကပံုကုိ သေရာ္ခ်က္ႏွင့္ေဖၚထားသည္။ “ေရနံ”တြင္ကား အရင္းရွင္ဆန္႔က်င္ေရးစိတ္ဓါတ္ကို လႈံ႔ေဆာ္ထားသည္။ “လြတ္လပ္ေရး”မွာ အပ်ဳိေပါက္ကေလး၏စိတ္လႈပ္ရွားျခင္းကုိ ေရးထားသည္။
         
(၃) သိန္းေဖျမင့္ကို “ကိုႀကီးသိန္း”အျဖစ္ စတင္သိကၽြမ္းရ၏။ ေျမနုလမ္းရွိ ကိုဘဟိန္းအိမ္တြင္ လူခ်င္း စ စကားေျပာဘူးသည္။ ကိုဘဟိန္းအိမ္မွာ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္သန္းထြန္းစသူတုိ႔ ဥဒဟုိေရာက္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရးစခန္းတခုျဖစ္၏။ သိန္းေဖျမင့္ကား ၁၉၃၆ -ခု သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ အသိုက္အၿမံဳထဲမွ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါက ဒို႔ဗမာအစည္းအရံုး၀င္ သခင္သိန္းေဖ ျဖစ္ေနေလၿပီ။ “ကုိႀကီးသိန္း”မွာ ေရႊမ်က္မွန္တပ္ထားသည္။ အသားအေရာင္မွာ အညာသားတို႔၏ညိဳျခင္းျဖင့္ ညိဳသည္။ စကားေျပာပံု ဟန္ပန္ အမူအရာမွာ လည္း အညာဆန္သည္။ ေကာ္လာႏွင့္ရွပ္အကၤ်ီ ဝတ္တတ္သည္။ သူ႔တြင္ ဟာသရွိသည္။ ဝိုင္းဖြဲ႔စကားေျပာလွ်င္ ရယ္စရာေမာစရာ ေျပာတတ္ၿပီး အားရပါးရက်ယ္ေလာင္စြာရယ္သည္။ တခါတရံ ခေလးကဲ့သို႔ရယ္၏။ ပင္နီအကၤ်ီ ခ်ည္လံုခ်ည္ႏွင့္ ျဖစ္၏။ စကားေျပာသည့္အခါ ဗလံုးဗေထြး မရွိ၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေျပာသည္။ ၁၉၃၆ ခု ေအာင္ေက်ာ္တို႔အေရးေတာ္ပံုေခတ္ကလည္း သိန္းေဖျမင့္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးေသာရဲေဘာ္တဦး ျဖစ္ေပသည္။ အတြင္း၀န္႐ံုးကိုဝိုင္းရန္စဥ္းစားၾကေသာ ညေက်ာင္းသားမ်ား၏ လွ်ဳိ႔ဝွက္အစည္းအေ၀းတို႔၌ အျပင္မွ သူႏွင့္သခင္လွေဘ (ဗိုလ္လက္်ာ)တို႔ ပါၾကသည္။ အတြင္း၀န္႐ံုးကိုဝိုင္းရန္ သူပင္အႀကံေပးေလသည္။
ေက်ာင္းသားအေရးေတာ္ပံုၿပီးေသာအခါ လက္ဝဲအစုကေလးမ်ားအျဖစ္ရွိေနၾကရာ သခင္ဘဟိန္းအိမ္မွာ ရံဖန္ရံခါဆံုတတ္ၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္မွာ ႏုိင္ငံေရးသေဘာတရားမ်ားကို ေလ့လာစျဖစ္သည္။
သူ၏ ဆရာလြဏ္းအတၳဳပၸတၱိနိဒါန္းကိုဖတ္ၿပီးခါစ “တိုးတက္စာေပ”ကို သေဘာက်ေနေသာအခါလည္း ျဖစ္၏။ ထိုနိဒါန္းမွာ သူ၏စာေပအျမင္ ျဖစ္သည္။ ပါတီႏွင့္ စာေပဆက္ဆံေရးသေဘာကို ေဖၚျပထားသည္။ ေရွးေဟာင္းစာေပႏွင့္ပတ္သက္၍ကား သူ၏ အယူအဆမွာ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခ်င္လာေအာင္ ဆြထားေပ၏။
ေက်ာင္းသားသမဂၢအစည္းအေ၀းမ်ား၌ ကိုသိန္းေဖကိုေတြ႔ရတတ္သည္။ ပါေတာ္မူေန႔က ေရႊတိဂံုကုန္းေတာ္တက္ကာ (၈)ပါး သီလခံ၍ အဓိ႒ာန္ျပဳၾကစဥ္က ကိုသိန္းေဖလည္း တရားေဟာသည္။ ထိုအခါက သံဃာေတာ္မ်ားလည္းတက္ရာ သူက “အရွင္ဘုရားမ်ားကို ေနရာက ေလွ်ာက္ထားပါတယ္” ဟု အစခ်ီကာေျပာရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာၿပံဳးမိၾက၏။ တက္ဘုန္းႀကီးဝတၳဳထြက္စဥ္ ကိုသိန္းေဖမွာ ကာလကတၱားတြင္ရွိ၍ သက္သာရာရေလသည္။ သို႔မဟုတ္က တေနရာတြင္ ပုန္းေနရေပမည္။
ကိုသိန္းေဖ တို႔ဗမာအစည္းအရံုးမွ ထုတ္ပယ္ျခင္းခံရၿပီးေနာက္ ၿဗိတိသွ်ဘားမားတြင္ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာလုပ္ေနေလ၏။ ေဟာလ္ကိန္း၏ ဝတၳဳကိုမွီးကာ ”ေယာကၤ်ားဂုဏ္ရည္”ဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ကူး သည္။ ထိုအခါ လြစၥလမ္းေဒါင့္ရွိ ဝိုင္အမ္စီေအတြင္ ေနသည္။ ဝတ္ပံု၊ စားပုံ ေျပာင္းလဲေနသည္ကိုေတြ႔ရ၏။ အစိမ္းေရာင္ဘန္ေကာက္လံုခ်ီ၊ ပုိးအေပၚဖံုး၊ ေျခအိတ္အျဖဴႏွင့္ ႐ွဴးဘိနပ္ စသည္တို႔ကို ဝတ္ဆင္ထား၏။
ပဌမေတာ့ ကိုသိန္းေဖ စိမ္းစိမ္းလဲ့လဲ့ျဖစ္လာပံုကုိ အံ့ၾသသြားသည္။ သခင္တေယာက္မို႔ ပင္နီၾကမ္းႏွင့္႐ုပ္သြင္မ်ဳိးကိုျမင္ေနက်၍ ပုိးအေပၚဖံုးႏွင့္ေျခအိတ္အျဖဴေပၚေနေသာ ႐ွဴးဘိနပ္လက္လက္ကိုၾကည့္၍ မရ။ ေနာက္မွ “သူလဲေလ ... ေလာကီသားေပမို႔”ဟူေသာ ေဇာ္ဂ်ီ၏သံခ်ဳိကုိ စိတ္ထဲမွဆိုမိသည္။
ကၽြန္ေတာ္မွာ “ေမ”ဝတၳဳ ထင္ျမင္ခ်က္ေရးေပးရန္ သူ႔ထံသို႔ေရာက္သြားသည္။ သူ၏ “တက္ေခတ္ နတ္ဆိုး”မွာလည္း ထြက္ခါစျဖစ္သည္။ တက္ေခတ္နတ္ဆိုးဝတၳဳဖတ္ၿပီးေသာအခါ သူ၏အမွာႏွင့္ဆက္စပ္၍ ေၾသာ္ ... ဟု ၿပံဳးမိသည္။ ေတာင္ႀကီး အက္၍ အက္၍ၿပိဳက်ၿပီးေနာက္ အပ်က္အစီးထဲမွ ဝတၳဳထြက္လာေပၿပီ ...။ ဘဝမွာ စာေပ သီးပြင့္ေလၿပီ ...။
ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ကား ပဌမ ဂ်ပန္အသတ္ခံရသလိုလိုၾကားရၿပီးေနာက္ အိႏၵိယသို႔ထြက္ခြာသြားေၾကာင္း သိရသည္။ စစ္ၿပီးစတြင္ကား ဗားကရာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီဌာနခ်ဳပ္ရွိ ေတာက္ေျပာင္ေသာစာပြဲႀကီး၌ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ေတြ႔ရေတာ့သည္။
လူမွာလည္း ၀ၿဖိဳးေနသည္။ ဟာေဝယံအကၤ်ီကို ဝတ္ထားသည္။ စာပြဲႀကီးမွာ မေဟာ္ဂနီေရာင္တဖိတ္ဖိတ္ထကာ သူ၏ေနာက္၌ လီနင္ပံု ရုပ္ကားႀကီး ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ တခ်ပ္ခ်ပ္ လက္ႏွိပ္စက္႐ိုက္သံတို႔ျဖင့္ညံကာစည္ကားလ်က္ ႐ံုးဆန္လွ၏။ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွာ ဖဆပလ၌မ႑ိဳင္အင္အားျဖစ္ၿပီး လူထုေတာ္လွန္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ား၌ ေခါင္းေဆာင္ပါတီႀကီးျဖစ္ေလရာ ကိုသိန္းေဖကို ဤေတာက္ေျပာင္ေသာ စာပြဲ၌ အႀကီးအကဲအျဖစ္ျမင္ရသည္မွာ ခံ့ျငားးေန၏။ ကၽြန္ေတာ္က ထုတ္ေဝရန္စိုင္းျပင္းလ်က္ရွိေသာ တာရာမဂၢဇင္းအတြက္“ကိုသိန္းေဖ ေရးတာ၊ သားတာ ဖတ္ခ်င္တယ္”ဟုဆိုကာ ေဆာင္းပါးေတာင္းလ်က္ရွိသည္။
|ပါတီ ကိစၥေတြက သိပ္အလုပ္မ်ားတယ္ ...။ မေရးအားေသးဘူးကြာ။ ရဲေဘာ္ ထည့္ခ်င္ယင္ေတာ့ ကိုယ္ အိႏၵိယကသီတင္းကၽြတ္မွာ အသံလႊင့္တဲ့စကားရပ္ေတြေတာ့ရွိတယ္”သူသည္ ဖိုင္တြဲထဲကစာရြက္မ်ားကို ထုတ္လိုက္သည္။ ေမာင္ေမာင္ျမင့္အမည္ျဖင့္ ေရးထားသည္။ ရံုးအုပ္သခင္တင္ျမႏွင့္ နယ္မွရဲေဘာ္မ်ား ဝင္လာၾကသည္။ ကုိသိ္န္းေဖသည္ စည္း႐ံုးေရးကိစၥတရပ္ကုိ ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိေလသည္။

(၄) ကုိသိန္းေဖသည္း ပဋိပကၡထဲမွ ႀကီးျပင္း ႐ုန္းထြက္လာသူျဖစ္သည္။ လူ႔ဘဝသည္ အသက္ ၄ဝ မွာ စသည္ဆိုလွ်င္ သူသည္ ဤသို႔ ႀကီးျပင္းလာေပ၏။
“ဒီလူ လုပ္လိုက္ရင္ အရာရာနဲ႔အေၾကာင္းေၾကာင္းခ်ည္းဘဲ”ဟူေသာ တဘက္မွအျပစ္တင္သံတို႔သည္ သူ ႀကံဳေတြ႔ေက်ာ္လႊားခဲ့ရေသာ ပဋိပကၡ၏အရိပ္မ်ား ျဖစ္သည္။ တက္ဘုန္းႀကီးဝတၳဳေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးမ်ား ဆတ္ဆတ္ခါနာခဲ့ၾက၏။ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးမွ အထုတ္ခံရ၏။ နဂါးနီစာအုပ္တိုက္ထုတ္ ဗမာ့အေရးစာအုပ္မွ သူ၏ “တကဲ့ တိုးတက္ေရးသို႔”ေဆာင္းပါးေၾကာင့္ ေရႊတိဂံုရင္ျပင္တြင္ ေျခလွ်င္ဦးအုန္းခင္ႏွင့္ အတူ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ခဲ့ရ၏။ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွထြက္ရကာ “သိန္းေဖဝါဒ ေတြ႔ရာသခၤ်ိဳင္းဒါးမဆိုင္း”အေက်ညာခံရ၏။ “ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေနေသာစာေရးဆရာမ်ား ဟူေသာ ေဝဖန္စာကုိ တာရာႏွင့္ဂ်ာနယ္ေက်ာ္တြင္ထည့္ရာ ေခတ္ေဟာင္းစာေပဘက္မွလူႀကီးမ်ားက ႏွာေခါင္း႐ႈံ႔ၾကသည္။ ရဲေဘာ္ ျဖဴဝါ လြန္ဆြဲပြဲတြင္ လက္ဝဲညီညြတ္ေရးမူတင္အၿပီး ဝင္ဒါမီယာအေကြ႔၌ အဖမ္းခံရလိုက္၏။ ေထာင္ထဲမွေန၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ေဝဖန္တိုက္ခိုက္၍ စာေပဝိ၀ါဒကြဲလုိက္ၾက၏။ ေထာင္က ထြက္ၿပီး “စိမ္းေရာင္စို” ျပဇာတ္ကရာ ပုလိပ္မင္းႀကီး၏တားျမစ္ျခင္းခံရ၏။ ေထာင္ထဲ၌ စိမ္းေရာင္စို အစမ္း က စဥ္ကလည္း အလံနီမ်ားကသပိတ္ေမွာက္၍ မၾကည့္ၾကဟု သိရသည္။
သူ႔ကို ကြယ္ရာ၌ ကဲ့ရဲ့သူမ်ား၏။ တခါက (၁၉၄၀ ေလာက္က ထင္၏။) အမ်ဳိးသားေန႔ လူထုအစည္းအေဝးတခု၌ တကၠသိုလ္သမဂၢမွ ၿမိဳ့ထဲသို႔ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ၊ သခင္ ႏု စသူမ်ားကုိ ကားႏွင့္ လိုက္လံပို႔ရ၏။ ထိုအစည္းအေဝးတြင္ ကိုသိန္းေဖႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးကိစၥတခုႏွင့္ပတ္သက္၍ အျငင္းပြားခဲ့ၾကသည္။
လမ္းတြင္ ကားေပၚ၌ ဘယ္သူကမွန္းမမွတ္မိ ေျပာ၏။
“သိန္းေဖေတာ့ သိပ္ေၾကာက္တယ္၊ ေျခက သိပ္မ်ားတာ၊ ႏိုင္ငံျခားမ်ားသြားရင္ သူလွ်ဳိဆို အဖမ္းခံရမွာဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ အတူတူမ်ား မသြားခ်င္ဘူး” ယခုထက္တိုင္ သိန္းေဖဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ဟု ထင္ေနသူမ်ားရွိ၏။
ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာဥကၠ႒ျဖစ္စဥ္က အတုိက္အခံမ်ားျဖင့္ဆူညံေနရာ သူက ကၽြန္ေတာ္ထံ စာတေစာင္ေရးလိုက္သည္... ။ ထိုစာတြင္ “ေဖါက္ျပန္ေရးအင္အားစုမ်ားကိုတိုက္ရာ၌ အကူအညီေပးရန္ အဆင္သင့္ရွိသည္ ရဲေဘာ္”ဟု ပါသည္။ ကိုသိန္းေဖပါလာလွ်င္ အေျခအေန ပို၍ဆိုးလာမည္ဟုတြက္ကာ မသိက်ဳိးက်င္ေနလိုက္ရသည္။
ကုိသိန္းေဖလုပ္ကိုင္သမွ် ႐ိုက္ခတ္သြားတတ္၏။ ယုတ္စြအဆံုး မုတၱမကုမၸဏီအတြက္ ငါးေၾကာ္ျငာကိုေရးေပးရာ“ေခတ္မီသူတိုင္း ပင္လယ္ငါးစားၾကသည္”ဟူေသာစာပုိဒ္တိုကေလးမွာ ကလိသံပါၿပီး ယားက်ိက်ိျဖစ္ေစ၏။ ကလိျခင္းသည္ ေဝဖန္မႈ၏ အေျပာ့ဆံုး လကၡဏာတရပ္ျဖစ္သည္။
သူ႔၌ ေဝဖန္ေရး အျမင္ရွိသည္။ ထိုအျမင္ျဖင့္ ေရး၏။ ေျပာေဟာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပဋိပကၡ ေတြ႔လာရ၏။
သူ႔ကိုယ္သူ ေ၀ဖန္ထားေသာဘိတ္စာတြင္ “ေအာင္ျမင္မႈထက္ ဆံုး႐ႈံးမႈက ပုိမိုျပည့္ညပ္ေနေသာ ဘဝခရီးပါဘဲ”ဟု ဆိုထားသည္။
ပဋိပကၡေတြၾကား၌ ျမွဳပ္သြားသေလာ။ လႈိင္းတံပိုမ်ားအၾကား၌ ကူးခတ္၍ျမဳပ္မသြား။
သူသည္ ျပႆနာတခုေပၚလာလွ်င္ ထထႂကြႂကြလုပ္တတ္၏။ လုပ္စရာကိုင္စရာရွိတာကို ခ်က္ခ်င္းေကာက္လုပ္တတ္၏။ ဆိုင္းငံ့ မထား။ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ပင္ ဇြတ္လုပ္ေလ့ရွိသည္။ ပဋိပကၡ ေတြ႔လာရ၏။ ကူးခတ္ရ၏။
သူ၌ အႏုပညာသည္တို႔၏ဉာဥ္ျဖစ္ေသာ “အတၱ”ရွိ၏။ သူ႔ဝတၳဳမ်ားတြင္ တက္ဘုန္းႀကီးသိန္းေဖပင္ ပါေန၏။
ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၌ အတၱ၏အေရာင္သည္ထြန္းေျပာင္ႏိုင္ေသာ္လည္း အတၱ၏အက်ဳိးသည္ ပါတီလက္ေအာက္ခံ ျဖစ္ရေပသည္။ အတၱအက်ဳိးကို ပါတီ၌ ျမွဳပ္ႏွံလိုက္ရေပသည္။ တခါက သူႏွင့္လုပ္ေဖၚကိုင္ဘက္ႏုိင္ငံေရးသမားတဦးက “သူ႔မွာ ခက္ေနတာက ဇြတ္လုပ္တတ္တယ္။ သူေျပာတုိင္းမွန္ရမယ္လို႔ခ်ည္း ထင္ထင္ေနတယ္”
သူ႔၌ ကိုယ္ပုိင္ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ ရွိသည္။ သူသည္ သူ၏ ကိုယ္ပုိင္ယံုၾကည္ခ်က္ကုိ တင္ျပေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ပါတီတရပ္လံုး လိုက္နာေအာင္မစည္း႐ံုးႏုိင္၊ မလႈံ႔ေဆာ္ႏိုင္ခဲ့။
“လမ္းစေပၚၿပီ”(၁၉၄၉)တြင္ သူ၏လမ္းစဥ္ကုိ တင္ျပထား၏။ စာေပဗိမာန္ဆု ေရြးေသာအခါ သူ႔ဝတၳဳကိုေတြ႔ေသာ္လည္း အေပးရခက္၍ အျငင္းပြားစရာျမင္ေသာေၾကာင့္ဟုအေၾကာင္းျပကာ ျငင္းပယ္သည္ဟု သိရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုႏွစ္က ဝတၳဳဆု မေပးေခ်။
“စိမ္းေရာင္စုိ” ျပဇာတ္တြင္ သူ၏ ညီညြတ္ေရးကိုယ္ပုိင္လမ္းစဥ္ကုိေဖၚျပထားရာ ဖဆပလ အစိုးရက တားျမစ္ပိတ္ပင္လိုက္ေလ၏။
ပါတီႏိုင္ငံေရးသေဘာကား မိမိယံုၾကည္ခ်က္ကို ပါတီတရပ္လံုးယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ၫွိေရးျဖစ္၏။ ပါတီကယံုၾကည္လာေအာင္လုပ္ရေသာ အတတ္ပညာျဖစ္၏။ မိမိႀကိဳးက သိပ္တင္းေနလွ်င္ေသာ္၄င္း၊ ေလ်ာ့ေနလွ်င္ေသာ္၄င္း၊ ေတးသံထြက္မလာေပ။ ႀကိဳးၫိွတီး၍ရကာ ဂီတ ထြက္လာေပမည္။ သူသည္ သူ႔ႀကိဳးကို သူၫွိသျဖင့္ အျခားအသံမ်ားႏွင့္ပဋိပကၡျဖစ္ကာ ကင္းကြာလာခဲ့ရ၏။ သိန္းေဖျမင့္၏လမ္းစဥ္သည္ ပါတီ၏လမ္းစဥ္ျဖစ္လာေအာင္တိုက္ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ယေန႔တိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီႏွင့္သူသည္ တသားတည္းေနမည္ျဖစ္သည္။ ေနလည္း ေနသင့္၏။ သူသည္ မတိုက္မဟုတ္။ တုိက္၏။ အႏုပညာသည္လည္း သူ၏လက္နက္ေကာင္းတခု ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အတိုက္သမားအျဖစ္ကား လန္၍လန္၍ က်ခဲ့သည္။ အေရးနိမ့္ခဲ့ရသည္။
အႏုပညာသမားအေနႏွင့္ကား ေအာင္ျမင္ပါသေလာ။ ေတးသံႏွင့္အကထက္ စာေပတြင္ ပို၍တြင္က်ယ္၏။ သူသည္ ေတးသံႏွင့္အကကို ပုိ၍ စိတ္၀င္စားေသာ္လည္း သည္ေလာက္ မႏိုင္လွဟုထင္၏။
“ေရႊမိုး ေငြမိုး ရြာ” အဆိုအက ဇာတ္ကား ေကာင္းသည္။ “စိမ္းေရာင္စုိ”ေခတ္ဆန္းသဘင္ထက္ æစစ္အတြင္း ခရီးသည္”ကို လူေတြက ႏွစ္သက္ၾကသည္။
ႏုိင္ငံေရးပင္လယ္ျပင္တြင္ လႈိင္းတံပုိးၾကားထဲ ေရာက္သြား၏။ နစ္သြား၏။ သို႔ေသာ္ ျမဳပ္မသြားဘဲ အႏုပညာသမားအျဖစ္ေပၚလာသည္။

         
(၅) တခါက ႐ႈမ၀ ဦးေက်ာ္က စာေပအေၾကာင္းေျပာရင္း “ကိုသိန္းေဖ ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ေစခ်င္ဘူး၊ စာေရးဆရာအျဖစ္ ပိုလိုလားတယ္”ဟု ေျပာ၏။ သူကဲ့သို႔ထင္ျမင္သူေတြ မ်ားစြာရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ သေဘာကမူ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္စာေပကိုေပါင္းစပ္၍သာ သိန္းေဖျမင့္ျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆ၏။ စာသက္သက္ေရးမည္ဆိုလွ်င္ ဤသို႔ ျဖစ္လာမည္မထင္။ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္စာေပ ေပါင္းစပ္ေပးရမည္ဟုလည္း ယံုၾကည္၏။ သို႔မွလည္း စာေပသည္ ထက္ျမက္ကာအဓိပၸါယ္ရွိလာမည္ ျဖစ္၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူ၏ ဆန္းသစ္ေသာစာေပမွအေၾကာင္းျပဳ၍ခင္မင္လာရာ ၁၉၄၈ မတ္လ ေတာ္လွန္ေရးေခတ္က သူ၏ ပါတီကို တုိက္ခိုက္ေသာစာတမ္းႀကီးကိုဖတ္ရရာ စိတ္ပ်က္မိခဲ့၏။ ေတာ္လွန္ေရးအားဆန္႔က်င္ေနၿပီဟုတြက္ထားစဥ္ ဖဆပလ အက်ဥ္းသားျဖစ္သြားရာ ကြန္ျမဴနစ္ကလည္း မယံု၊ ဖဆပလကလည္းမယံုေသာ အေျခအေနသို႔ေရာက္ေနရွာ၏။
ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွခြဲခြာခဲ့ေသာ္လည္း ကြန္ျမဴနစ္လမ္းေပၚမွာပင္ တေနရာမွ ေလွ်ာက္ေန၏။ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေန၏။ အမ်ဳိးသားညီညြတ္ေရးကို ႀကိဳးစား၏။
ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ဘဲ စာသက္သက္ထိုင္ေရး၍ရေသာသူမဟုတ္။ ျပည္သူ႔ညီညြတ္ေရးပါတီကို ဖြဲ႔စည္းလိုက္၏။ ဒီမိုကေရစီသစ္ ႏုိင္ငံေရး သင္တန္းေပးလ်က္ရွိ၏။
သိန္းေဖျမင့္႐ုပ္ပံုလႊာကို ျခယ္ျပပါဆိုလွ်င္ အေတာ္ခက္၏။ ၿငိမ္မေနသျဖင့္ ပံုဖမ္းရန္မလြယ္ကူ။ တုိက္ခိုက္ေရးသမားအေနႏွင့္ လႈိင္းတံပိုးမ်ားအၾကား၌ လႈပ္ရွားေနေသာ “ေလွငယ္ရွင္”အျဖစ္ေဖၚျပပါကလည္း ျပည့္စံုခ်င္မွျပည့္စံုမည္ ...။
အသက္(၄ဝ)ျပည့္ေနေသာသိန္းေဖျမင့္သည္ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ဟုိေနရာကေန ဒီေနရာေျပာင္းကာစကားေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ့ထံ ေရာက္လာျပန္၏။
“ေရခဲမံု႔ ရၿပီးပလား”သူေျပာသျဖင့္ ေရခဲမံု႔ ပန္းကန္ သြားယူလိုက္သည္။
“မင္းေကာ ဘယ္ေတာ့ ေလးဆယ္ျပည့္မလဲ”
“ငါးႏွစ္ေလာက္ လိုပါေသးတယ္
“ဟုတ္လား ... ကိုယ္က မင္းနဲ႔ဘဟိန္းနဲ႔ တူတူ ထင္ေနတာ”
ကၽြန္ေတာ္က ေမြးေန႔တြင္ စကားေတြထေျပာၾကမည္ဟု ထင္ထား၏။ ပြဲတုိင္း စကားေျပာေလ့ရွိေသာ သိန္းေဖျမင့္သည္ ရင္ဖိုေနသလား မသိ။ အသက္(၄ဝ)ျပည့္တြင္ လူ႔ဘဝကုိ စတင္ရေတာ့မည့္အတြက္၊ သို႔မဟုတ္ ေရွ႔လာမည့္တိုက္ပြဲမ်ားအတြက္ ရင္ဖိုေန၍လား။ ေက်နပ္ေန၍လား။ သိန္းေဖျမင့္မွာ စကားနည္းေနသည္ဟုေတြးကာ ေရခဲမံု႔ကိုယူစားလုိက္သည္။
သိ္န္းေဖျမင့္၏ ႏိုင္ငံေရးကိစၥေတြ၌ မွားသလား မွန္သလားဆုိသည္မွာ အျငင္းပြားႏိုင္၏။ မျငင္းႏုိင္သည္ကား သူသည္ အနီေခတ္ကို ထူေထာင္သူတဦးျဖစ္သည္ဆိုေသာ အခ်က္ျဖစ္ေပသည္။
ေရွ႔(၄ဝ)ေက်ာ္ ကာလ၌ တက္ေခတ္နတ္ဆိုး၊ လမ္းစေပၚၿပီ စသည္တို႔ထက္ တုိးတက္၍ဆန္းသစ္ေသာ၊ ေတာ္လွန္ေရးက်ေသာစာေပမ်ား ေရးႏုိင္ပါေစ။ မာက္စ္ဝါဒသမားအျဖစ္ လူ႔ေဘာင္ႀကီး၏ေကာင္းက်ဳိးကုိ ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ။ နက္႐ႈိင္းဝင္းပေသာ အနီေခတ္ကို ထူေထာင္ႏုိင္ပါေစဟု ဆုေတာင္းလိုက္ရေပသည္။      ။
          ဒဂုန္တာရာ
          ၾသဂုတ္လ၊ ၁၉၅၄
          ( မူရင္းစာအုပ္ပါ သတ္ပံုသတ္ညႊန္းမ်ားအတိုင္းနီးပါး စာကို႐ိုက္ပါသည္)

0 comments:

Post a Comment