Friday, February 1, 2013

သူယုတ္လကၡဏာဆို အစဥ္အလာညႊန္းတဲ့ဟာေတြအေပၚ သိပ္ဘ၀င္မက်ခ်င္ဘူး။ (လင္းေအးထင္)

0 comments
ပထမ- ႐ုပ္ဆင္းသြင္ျပင္ကို သူယုတ္လကၡဏာကပ္လိုက္တဲ့ဟာမ်ဴိးေတြ (ဥပမာ- ဦးပုည ဆဒၵန္ဇာတ္ထဲက ေသာႏုထၴိဳရ္ကိုအဖြဲ႔၊ ဦးၾသဘာသ ေဝႆႏၲရာထဲက စူဇကာပုဏၰားအဖြဲ႔) ေ႐ွးစာထဲပါၿပီး၊ ေႏွာင္းလူတို႔ျပဌာန္းစာသဖြယ္ အသင္ခံရတဲ့အခါ၊ စာေပဂုဏ္ေျမာက္တဲ့အေရးအသားကို ေလ့လာရမယ့္ျဖစ္နဲ႔ ေဆာင္သင့္ေ႐ွာင္သင့္ေသာစာရိတၲတရားတို႔ကို နီတိထုတ္ မွတ္ယူရမယ့္အျဖစ္၊ ႏွစ္ခုေသာကိစၥရပ္တို႔ေရာေထြးကုန္ၾကတယ္။
ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ ႐ုပ္ဆင္းသြင္ျပင္နဲ႔စာရိတၲတရားကို ညီမွ်ျခင္းခ်လိုတဲ့အယူမွား စြဲ၀င္တာပဲ။ ယိုးဒယားကေန ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြ ကို ပင္လယ္ထဲျပန္လႊတ္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ဂယက္ေတြမွာ အဲဒီ့အခ်ိန္ ေဟာင္ေကာင္က ျမန္မာေကာင္စစ္၀င္ရဲ႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆို တာ အသားမည္းတယ္ ႐ုပ္ဆိုးတယ္၊ ျမန္မာက ႐ုပ္ရည္ေျပျပစ္တယ္ဆိုတဲ့ႏႈတ္ထြက္စကားဟာ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ Racism စြဲ၀င္မွန္းမသိစြဲဝင္ေနတဲ့အျဖစ္ရဲ့ ေရာဂါလကၡဏာပဲ။
ဒီလိုစိတ္အခံဟာ ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈေရာ ဌာေနျဖစ္မႈေရာ မ်ဴိးႏြယ္စုျဖစ္မႈအေပၚမွာပါ အမ်ားနဲ႔ အသားေရာင္၊ ဘာသာစကား၊ ဘာသာတရား ၏တူညီမညီစမ္းစစ္လိုတဲ့ အေျခခံကလြဲတဲ့ တင္ႀကိဳျပဌာန္းႏွင့္ၿပီးသေဘာထားတို႔ စမ္းေပါက္ရာပဲ။

ဒုတိယ- ေလာကနီတိလို႔အဖိုးထားတဲ့စာထဲက သူယုတ္လကၡဏာအျဖစ္ညႊန္းဆိုတဲ့လူ႔အမူအက်င့္ေတြ။ သူမေခၚဘဲ သူ႔အိမ္သို႔သြားဖန္မ်ားေသာသူ၊ သူမေမးဘဲ စကားမ်ားမ်ားေျပာတက္သူ၊ မိမိဂုဏ္ေက်းဇူးကို ပလႊားတတ္ေသာသူတဲ့။ ဒါေတြ တစ္ခ်က္ျခင္းဆီဟာ အေပါင္းသေဘာေရာ အႏႈတ္သေဘာေရာ အေျခအေနအခ်ိန္အခါလိုက္ ေကာက္ယူခ်ည္းကပ္ႏိုင္တဲ့ ဒြိသေဘာေဆာင္တယ္။
သာသနာျပဳလိုသူ၊ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာေရာင္းခ်လိုသူ၊ အမ်ားဆႏၵအမ်ားသေဘာတူမႈ လိုက္လံေကာက္ခံသူတို႔ဟာ မေခၚလည္းသြား မေမးလည္းေျပာ ကိုယ့္ဂုဏ္ရည္ကို ကိုယ္အမႊမ္းတင္ရမွာပဲ။ အခု က်ေနာ္လည္း မေမးပဲေျပာ မတီးပဲျမည္ေနတဲ့ သူယုတ္ပဲ။ ပါတီမဲဆြယ္တဲ့ႏိုင္ငံေရးသမားကစလို႔ ၿမိဳ႔ပတ္ရထားေပၚကႂကြက္ႏို႔သတ္ေဆးသည္ထိ ဒီသေဘာေျပးမလြတ္။ ေလာကနီတိျဖစ္ေစခ်င္တာ မလုပ္ မ႐ႈပ္ မျပဳတ္ ခပ္႐ို႔႐ို႔ေန ကိုယ့္အသံက်ယ္က်ယ္မထုတ္နဲ႔လို႔ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ေက်းေတာ္မ်ိဳး ကြၽန္ေတာ္မ်ဴိးေတြအသက္႐ွည္နည္းကား ဆံုးမတာပဲ။

တတိယ- ဘာသာေရးကေျပာတဲ့သူယုတ္လကၡဏာ မကၡနဲ႔ပဠာသ၊ အဘိဓမၼာအရသ႐ုပ္ခြဲရင္ ေဒါသစိတ္ထဲ ပါသတဲ့။ မကၡဆိုတာ ေက်းဇူးကန္းတတ္တဲ့စိတ္သေဘာ၊ ပဠာသဆိုတာ ကိုယ့္ထက္သာမနာလိုပဲ အ႐ိုအေသမျပဳႏိုင္ တန္းညိႇယွဥ္ၿပိဳင္လိုတဲ့သေဘာ။ ဒါလည္းပဲ အေပါင္းသေဘာေရာအႏႈတ္သေဘာေရာ အဌကထာဖြင့္ႏိုင္တာပဲ။

ေက်းဇူး႐ိွတယ္ဆိုတာဘာလဲ၊ ကိုယ့္ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကိုေဆာင္ၾကဥ္းေပးျခင္းဟာ ေက်းဇူး႐ိွတာပဲ၊ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးသူဟာ ေက်းဇူး႐ွင္ပဲ။ ကိုယ့္ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာဆိုတာ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာနဲ႔ေရာ ယွဥ္သလား၊ ကိုယ့္ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ၿဖစ္ေစသူဟာ အမ်ားေကာင္းက်ဴိး ခ်မ္းသာကိုေရာ ၿဖစ္ေစသလား။ ကိုယ့္အဖို႔ငွာ ေက်းဇူး႐ိွမႈနဲ႔ပဲ ေက်းဇူး႐ွင္ရဲ့အျပဳအမူ ေလ်ာ္၏မေလ်ာ္၏ မဆင္ျခင္အပ္ေတာ့ဘူးလား။ ဆင္ျခင္ျခင္း ေဝဖန္ျခင္း ေထာင္ထားျခားနားျခင္းဟာ ေက်းစြပ္ရာေရာက္ သလား။
ဒီေတာ့ မကၡဆိုရင္ သူတထူးေက်းဇူးကို အေလးမမူအရာမသြင္းတတ္တဲ့ ungrateful စိတ္သေဘာေလးကိုသာဆိုလိုတဲ့အေပၚ ပိုင္းျခားနားလည္သင့္တယ္။ ဒီ့ႏွယ္ပဲ ပဠာသဆိုရာမွာလည္း ကိုယ့္ထက္သာမနာလိုမႈ ဖ်က္လိုဖ်က္စီးလုပ္လိုမႈစိတ္မေနာ အံုႂကြျဖစ္ထြန္းတတ္တဲ့သေဘာလို႔သာပဲ ပိုင္းျခားနားလည္ရမယ္။ နာမည္ႀကီးထင္႐ွားသူကိုေဝဖန္စမ္းစစ္ရင္ သူယုတ္ဆိုတဲ့အနက္ မစြန္းထင္းသင့္။

ေခတ္သစ္သူယုတ္လကၡဏာေတြ အထူးသျဖင့္ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္က သူယုတ္လကၡဏာေတြကို ဒီ ေ႐ွးစာ နီတိ ဘာသာေရးလာတို႔နဲ႔မဟုတ္ပဲ ပိုင္းျခားစီစစ္ရမယ့္တာ၀န္ က်ေနာ္တို႔မွာ႐ိွတယ္။ က်ေနာ္စၿပီး တစ္ခ်က္ကိုအႀကံျပဳမယ္။ က်ေနာ္ေျပာေလ့႐ိွတဲ့ ေၾကးတန္းတိုက္တတ္တဲ့ ိတ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးသူယုတ္လကၡဏာပဲ။

(၆၇) လမ္းစဥ္ (ကိစၥ)ကို လက္ညိႇဳးထိုးေၾကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ၊ မကဒတေျမာက္ပိုင္းကိစၥကို လက္ညိႇဳးထိုး ေၾကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ၊ ေကအိုင္ေအလည္း ဘာေကာင္းသလဲလို႔ေၾကးတန္းတိုက္တာ သူယုတ္လကၡဏာပဲ။

ဘာကို ေၾကးတန္းတိုက္သလဲဆို စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔စစ္စ႐ိုက္ကို ေကာင္းပါတယ္လို႔ျငင္းခုံမႈျပဳမရတဲ့အခါ သူတို႔လည္း ဘာထူးလည္းဆိုတဲ့ စစ္ေနာက္ၿမီးဆြဲတို႔ အတိုက္အခံအေပၚလက္ညိႇဳးတန္ျပန္ထိုးေသာ ေၾကးတန္းတိုက္မႈကိုဆိုလိုတယ္။ သူတိုလည္း ဘာေကာင္းသလဲဆို နည္းနာအမွား လုပ္ရပ္အမွား ပုဂၢိဳလ္ေရးအမွားေတြ႐ိွသည္ဆိုဦး စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔
စစ္စ႐ိုက္ကိုလက္သင့္မခံျငင္းဆန္ေတာ္လွန္သမႈျပဳျခင္းတရားကိုယ္သေဘာရဲ့အႏွစ္သာရကို ေျခဖ်က္လို႔မရဘူး။ ေဝဝါးေစျခင္း ေရာခ်ျခင္း အားနည္းသူဘက္ မလိုက္ဝံ့ျခင္း မေတာ္ရာမွာေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္းစတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသူယုတ္လကၡဏာေတြ ႐ိွဦးမွာပါ။ ေဖာ္ထုတ္ၾကပါ။

https://www.facebook.com/#!/linayehtin

 

0 comments:

Post a Comment